(EU) 2025/297Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2025/297 ze dne 31. října 2024, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2023/1114, pokud jde o regulační technické normy, jež stanoví podmínky pro zřízení a fungování poradních kolegií orgánů dohledu

Publikováno: Úř. věst. L 297, 13.2.2025 Druh předpisu: Nařízení v přenesené pravomoci
Přijato: 31. října 2024 Autor předpisu:
Platnost od: 5. března 2025 Nabývá účinnosti: 5. března 2025
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



European flag

Úřední věstník
Evropské unie

CS

Řada L


2025/297

13.2.2025

NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2025/297

ze dne 31. října 2024,

kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2023/1114, pokud jde o regulační technické normy, jež stanoví podmínky pro zřízení a fungování poradních kolegií orgánů dohledu

(Text s významem pro EHP)

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2023/1114 ze dne 31. května 2023 o trzích kryptoaktiv a o změně nařízení (EU) č. 1093/2010 a (EU) č. 1095/2010 a směrnic 2013/36/EU a (EU) 2019/1937 (1), a zejména na čl. 119 odst. 8 třetí pododstavec uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Podle čl. 119 odst. 1 nařízení (EU) 2023/1114 Evropský orgán pro bankovnictví (dále jen „EBA“) zřídí s cílem usnadnit výkon úkolů v oblasti dohledu a umožnit koordinaci dohledové činnosti podle téhož nařízení pro každého vydavatele významného tokenu vázaného na aktiva nebo významného elektronického peněžního tokenu poradní kolegium orgánů dohledu (dále jen „kolegium“), které spravuje a jemuž předsedá. V čl. 119 odst. 2 uvedeného nařízení je uveden seznam subjektů, které tvoří základní členskou základnu kolegia.

(2)

V zájmu zajištění jednotného a soudržného fungování těchto kolegií v celé Evropské unii má EBA podle čl. 119 odst. 8 prvního pododstavce nařízení (EU) 2023/1114 určit, které ze subjektů uvedených v čl. 119 odst. 2 písm. d), e), f) a h) uvedeného nařízení se považují za nejrelevantnější a ve kterých členských státech se token vázaný na aktiva nebo elektronický peněžní token považuje za používaný ve velkém rozsahu, jak je uvedeno v čl. 119 odst. 2 písm. l) uvedeného nařízení. Za tímto účelem by měl orgán EBA zohlednit subjekty, které se na základě vhodných kritérií umístily nejvýše, zvláštnosti každého případu a rovnováhu mezi potřebou zajistit odpovídající zastoupení relevantních příslušných orgánů v kolegiu a potřebou zajistit účinné fungování kolegia.

(3)

Orgán EBA by měl mít rovněž možnost rozhodnout, že k členství v kolegiu přizve příslušné orgány pouze některých subjektů, které jsou považovány za nejrelevantnější podle čl. 119 odst. 2 písm. d), e), f) a h) nařízení (EU) 2023/1114, pokud se domnívá, že tyto subjekty jsou ve své kategorii jediné relevantní pro práci kolegia.

(4)

Orgán EBA by měl alespoň jednou za dva roky opětovně posoudit, které orgány jsou způsobilé být členy kolegia podle čl. 119 odst. 2 písm. d), e), f), h) a l) nařízení (EU) 2023/1114. Četnost opětovného posouzení by měla být stanovena s ohledem na potřebu zajistit odpovídající zastoupení relevantních příslušných orgánů v kolegiu, neboť tyto orgány se mohou v průběhu času měnit, zejména v důsledku vývoje na trhu, který má vliv na token vázaný na aktiva nebo elektronický peněžní token, jakož i s ohledem na potřebu zajistit stabilitu kolegia.

(5)

V souladu s čl. 119 odst. 6 nařízení (EU) 2023/1114 by zřízení a fungování kolegia mělo být založeno na písemné dohodě mezi jeho členy. S ohledem na časový rámec stanovený v čl. 119 odst. 1 uvedeného nařízení pro zřízení kolegia je vhodné v tomto nařízení stanovit praktické mechanismy pro uzavření písemné dohody.

(6)

Členové kolegia by měli projednat případné rozdělení úkolů mezi členy kolegia podle čl. 119 odst. 5 písm. c) nařízení (EU) 2023/1114. Pokud je zřízeno kolegium pro úvěrovou instituci vydávající významný elektronický peněžní token, u níž odpovědnost za dohled podle nařízení (EU) 2023/1114 zůstává na příslušném orgánu obezřetnostního dohledu a není přenesena na orgán EBA, měl by mít orgán EBA možnost svěřit své úkoly předsedy kolegia podle čl. 119 odst. 7 písm. b) až e) nařízení (EU) 2023/1114 orgánu obezřetnostního dohledu odpovědnému za dohled nad touto úvěrovou institucí nebo se o ně s tímto orgánem podělit. Toto svěření nebo sdílení úkolů může být nezbytné k zajištění účinnější koordinace kolegia, neboť tento orgán má lepší pozici pro koordinaci a komunikaci s ostatními orgány, které jsou relevantní pro danou úvěrovou instituci, a zná lépe situaci této úvěrové instituce. Orgán EBA by však měl být i nadále pověřen stanovením písemných ujednání a postupů pro fungování kolegia, a to po konzultaci s ostatními členy kolegia, jak vyžaduje čl. 119 odst. 7 písm. a) nařízení (EU) 2023/1114, aby bylo zajištěno, že si zachová dohled nad předsednictvím kolegia. Písemná dohoda podle čl. 119 odst. 6 uvedeného nařízení by měla rovněž popisovat ujednání o dobrovolném rozdělení úkolů mezi členy kolegia podle čl. 119 odst. 5 písm. c) uvedeného nařízení, pokud k takovému rozdělení dojde.

(7)

Předseda kolegia by měl mít možnost přizvat na zasedání kolegia nebo k určitému bodu programu další orgány, které nejsou členy kolegia. Může se jednat o orgány v souvislosti s vydavatelem významného tokenu vázaného na aktiva nebo významného elektronického peněžního tokenu nebo se skupinou, do které patří, na základě jiných odvětvových právních předpisů, jako je orgán vykonávající dohled na konsolidovaném základě nad úvěrovou institucí, jak je definován v čl. 4 odst. 1 bodě 41 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 575/2013 (2), nebo případně vedoucí orgán dohledu příslušného kolegia dohledu v oblasti boje proti praní peněz a financování terorismu. Předseda kolegia by měl rozhodnout, které informace jsou pro tyto orgány relevantní, a podle toho je zapojit do příslušného zasedání nebo činnosti kolegia.

(8)

Členové kolegia, kteří se podílejí na určitém zasedání nebo činnosti kolegia, by si měli v dostatečném předstihu vyměnit dokumenty a příspěvky k pracovním dokumentům, aby mohli všichni účastníci zasedání kolegia aktivně přispět k diskusím. Minimální lhůty pro posouzení příslušné dokumentace členy kolegia by měly být stanoveny v písemné dohodě uvedené v čl. 119 odst. 6 nařízení (EU) 2023/1114 s přihlédnutím ke složitosti práce a velikosti kolegia, danému tématu a všem příslušným lhůtám stanoveným v uvedeném nařízení.

(9)

V zájmu usnadnění spolupráce a výměny informací mezi členy kolegia je vhodné dále upřesnit obecný rámec pro výměnu informací mezi členy kolegia.

(10)

Toto nařízení vychází z návrhů regulačních technických norem předložených Komisi orgánem EBA.

(11)

Orgán EBA k návrhům regulačních technických norem, z nichž toto nařízení vychází, provedl otevřené veřejné konzultace, analyzoval potenciální související náklady a přínosy a požádal o stanovisko skupinu subjektů působících v bankovnictví zřízenou podle článku 37 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1093/2010 (3),

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Určení nejrelevantnějších subjektů uvedených v čl. 119 odst. 2 písm. d), e), f) a h) nařízení (EU) 2023/1114

1.   Pro účely určení nejrelevantnějších subjektů uvedených v čl. 119 odst. 2 písm. d) nařízení (EU) 2023/1114 vezme orgán EBA v úvahu zejména všechny následující subjekty:

a)

je-li zřízeno poradní kolegium orgánů dohledu („kolegium“) pro vydavatele významného tokenu vázaného na aktiva nebo pro instituci elektronických peněz vydávající významný elektronický peněžní token, tři poskytovatele služeb souvisejících s kryptoaktivy, úvěrové instituce nebo investiční podniky, které během referenčního období vymezeného v článku 3 tohoto nařízení měly v úschově nejvyšší hodnotu rezervních aktiv podle článku 37 nařízení (EU) 2023/1114;

b)

je-li zřízeno kolegium pro úvěrovou instituci vydávající významný elektronický peněžní token, tři poskytovatele služeb souvisejících s kryptoaktivy, úvěrové instituce nebo investiční podniky, které během referenčního období vymezeného v článku 3 tohoto nařízení měly v úschově nejvyšší procento peněžních prostředků získaných směnou za elektronické peněžní tokeny.

2.   Pro účely určení nejrelevantnějších subjektů uvedených v čl. 119 odst. 2 písm. e) nařízení (EU) 2023/1114 vezme orgán EBA v úvahu zejména všechny následující subjekty:

a)

tři poskytovatele služeb souvisejících s kryptoaktivy zajišťující provoz obchodní platformy pro kryptoaktiva, kteří během referenčního období vymezeného v článku 3 tohoto nařízení provedli nejvyšší průměrný počet transakcí za den s významným tokenem vázaným na aktiva nebo významným elektronickým peněžním tokenem;

b)

tři poskytovatele služeb souvisejících s kryptoaktivy zajišťující provoz obchodní platformy pro kryptoaktiva, kteří během referenčního období vymezeného v článku 3 tohoto nařízení provedli nejvyšší průměrnou souhrnnou hodnotu transakcí za den s významným tokenem vázaným na aktiva nebo významným elektronickým peněžním tokenem.

3.   Pro účely určení nejrelevantnějších subjektů uvedených v čl. 119 odst. 2 písm. f) nařízení (EU) 2023/1114 vezme orgán EBA v úvahu zejména všechny následující subjekty:

a)

tři poskytovatele platebních služeb, kteří během referenčního období vymezeného v článku 3 tohoto nařízení provedli nejvyšší průměrný počet platebních transakcí ve smyslu čl. 4 bodu 5 směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2015/2366 (4) v souvislosti s významným elektronickým peněžním tokenem za den;

b)

tři poskytovatele platebních služeb, kteří během referenčního období vymezeného v článku 3 tohoto nařízení provedli nejvyšší průměrnou souhrnnou hodnotu platebních transakcí ve smyslu čl. 4 bodu 5 směrnice (EU) 2015/2366 v souvislosti s významným elektronickým peněžním tokenem za den.

4.   Pro účely určení nejrelevantnějších subjektů uvedených v čl. 119 odst. 2 písm. h) nařízení (EU) 2023/1114 vezme orgán EBA v úvahu zejména všechny následující subjekty:

a)

tři poskytovatele služeb souvisejících s kryptoaktivy, kteří poskytují úschovu a správu kryptoaktiv jménem zákazníků a kteří během referenčního období vymezeného v článku 3 tohoto nařízení provedli nejvyšší průměrný počet transakcí za den s významným tokenem vázaným na aktiva nebo významným elektronickým peněžním tokenem;

b)

tři poskytovatele služeb souvisejících s kryptoaktivy, kteří poskytují úschovu a správu kryptoaktiv jménem zákazníků a kteří během referenčního období vymezeného v článku 3 tohoto nařízení provedli nejvyšší průměrnou souhrnnou hodnotu transakcí za den s významným tokenem vázaným na aktiva nebo významným elektronickým peněžním tokenem.

5.   Orgán EBA může rozhodnout, že k členství v kolegiu přizve příslušné orgány pouze některých subjektů uvedených v odstavcích 1 až 4, pokud se domnívá, že tyto subjekty jsou ve své kategorii jediné relevantní pro práci kolegia.

Článek 2

Podmínky, za kterých se token vázaný na aktiva nebo elektronický peněžní token považuje za používaný ve velkém rozsahu podle čl. 119 odst. 2 písm. l) nařízení (EU) 2023/1114

1.   Pro účely čl. 119 odst. 2 písm. l) nařízení (EU) 2023/1114 se má za to, že významný token vázaný na aktiva nebo významný elektronický peněžní token se v členském státě používá ve velkém rozsahu, pokud:

a)

počet držitelů významného tokenu vázaného na aktiva nebo významného elektronického peněžního tokenu, kteří se nacházejí v tomto členském státě, alespoň v jeden den během příslušného referenčního období představuje alespoň 20 % obyvatel tohoto členského státu nebo

b)

průměrný počet a průměrná souhrnná hodnota transakcí za den s významným tokenem vázaným na aktiva nebo významným elektronickým peněžním tokenem během referenčního období vymezeného v článku 3 tohoto nařízení, kdy se alespoň jedna strana transakcí nachází v daném členském státě, je vyšší než 1 250 000 transakcí, resp. 250 000 000 EUR.

2.   Pro účely odst. 1 písm. a) se držitelem významného tokenu vázaného na aktiva nebo významného elektronického peněžního tokenu rozumí držitel tohoto tokenu, který využívá práva na zpětnou výměnu podle nařízení (EU) 2023/1114.

3.   Pro účely odstavce 1 se místem, kde se nachází držitel významného tokenu vázaného na aktiva nebo významného elektronického peněžního tokenu nebo strana transakce s těmito tokeny, rozumí některý z následujících údajů:

a)

u fyzických osob jejich obvyklé bydliště;

b)

u právnických osob adresa sídla.

4.   Příslušný orgán, který žádá o členství v kolegiu na základě čl. 119 odst. 2 písm. l) nařízení (EU) 2023/1114, předloží orgánu EBA odůvodněnou žádost a poskytne údaje prokazující splnění kritérií uvedených v odstavci 1.

Článek 3

Referenční období a transakce

1.   Referenčním obdobím uvedeným v článcích 1 a 2 je poslední šestiměsíční období, na které se vztahuje oznamovací povinnost uvedená v čl. 22 odst. 1 nařízení (EU) 2023/1114.

2.   Pro účely čl. 1 odst. 2 a 4 a čl. 2 odst. 1 písm. b) se „transakcí“ rozumí jakákoli změna fyzické nebo právnické osoby oprávněné nakládat s tokenem vázaným na aktiva nebo elektronickým peněžním tokenem v důsledku převodu tohoto tokenu z jedné adresy nebo účtu distribuovaného registru na jinou adresu nebo účet.

Článek 4

Opětovné posouzení složení kolegia

1.   Orgán EBA alespoň každé dva roky opětovně posoudí, které příslušné orgány jsou způsobilé být členy kolegia podle čl. 119 odst. 2 písm. d), e), f), h) a l) nařízení (EU) 2023/1114.

2.   Pro účely opětovného posouzení uvedeného v odstavci 1 poskytne každý příslušný orgán, který je členem kolegia podle čl. 119 odst. 2 písm. l) nařízení (EU) 2023/1114, orgánu EBA na jeho žádost a bez zbytečného odkladu informace nezbytné k posouzení, zda tyto orgány nadále splňují podmínky pro členství v kolegiu na základě kritérií uvedených v článku 2 tohoto nařízení.

Článek 5

Uzavření písemné dohody podle čl. 119 odst. 6 nařízení (EU) 2023/1114

1.   Orgán EBA sdělí svůj návrh písemné dohody uvedené v čl. 119 odst. 6 nařízení (EU) 2023/1114 členům kolegia určeným v souladu s čl. 119 odst. 2 uvedeného nařízení a vyzve je, aby do deseti kalendářních dnů předložili svá stanoviska.

2.   Pro účely finalizace písemné dohody uvedené v odstavci 1 zohlední orgán EBA veškeré názory a výhrady vyjádřené členy kolegia. Orgán EBA uvede důvody, proč tyto názory nebo výhrady nebyly do písemné dohody zahrnuty.

3.   Po finalizaci písemné dohody uvedené v odstavci 1 sdělí orgán EBA písemná ujednání o koordinaci a spolupráci členům kolegia.

Článek 6

Účast v kolegiu

1.   Každý člen kolegia určí jednoho účastníka, vybraného jako nejvhodnějšího s ohledem na projednávaná témata a sledované cíle, který se bude účastnit zasedání nebo činností kolegia a zastupovat tohoto člena kolegia na zasedáních kolegia. Každý člen kolegia může určit jednoho náhradníka, s výjimkou orgánu EBA, který určí jednoho zástupce a může požádat další účastníky, aby se bez hlasovacího práva účastnili zasedání nebo činností kolegia.

2.   Pokud má příslušný orgán právo být členem kolegia ve dvou nebo více případech uvedených v čl. 119 odst. 2 písm. c) až h), j) a l) nařízení (EU) 2023/1114 nebo pokud má několik orgánů z téže třetí země právo být členem kolegia podle čl. 119 odst. 2 písm. m) uvedeného nařízení, mohou tyto orgány určit jednoho dalšího účastníka, který se bude účastnit zasedání nebo činností kolegia bez hlasovacího práva, a mohou určit jednoho náhradníka tohoto účastníka.

3.   Pokud je v kolegiu více členů z jednoho členského státu, informují tito členové kolegia předsedu kolegia, který z nich bude mít hlasovací právo.

4.   Na základě programu nebo jeho konkrétního bodu, témat a cílů zasedání nebo činnosti kolegia může předseda kolegia přizvat k účasti na zasedání nebo činnosti další orgány, které nejsou členy kolegia. Předseda kolegia rozhodne, které informace jsou pro tyto orgány relevantní, a podle toho je zapojí do zasedání nebo činnosti kolegia. Tyto orgány nemají hlasovací práva. Předseda kolegia bez zbytečného odkladu odpovídajícím způsobem informuje všechny členy kolegia.

5.   Pro přijetí stanoviska kolegia nebo doporučení obsaženého ve stanovisku kolegia v souladu s čl. 120 odst. 1 a 2 nařízení (EU) 2023/1114 je zapotřebí kvora poloviny hlasujících členů kolegia. Není-li tohoto kvora dosaženo, může předseda kolegia svolat mimořádné zasedání, na němž mohou být přijata rozhodnutí bez ohledu na kvorum.

6.   Většina uvedená v čl. 120 odst. 3 nařízení (EU) 2023/1114 se skládá z prosté většiny členů kolegia, kteří mají hlasovací právo na zasedání tohoto kolegia. Prostá většina se rovněž považuje za dosaženou, pokud pro návrh hlasuje více členů, kteří mají hlasovací právo, než je členů, kteří hlasují proti. Zdržení se hlasování se nepovažuje za souhlas ani za nesouhlas a při zjišťování počtu odevzdaných hlasů se k němu nepřihlíží.

Článek 7

Sestavení a aktualizace seznamu kontaktů

1.   Předseda kolegia vede seznam kontaktů členů kolegia, včetně úplných kontaktních údajů, a předává jej členům kolegia.

2.   Členové kolegia poskytnou předsedovi kolegia své kontaktní údaje a bez zbytečného odkladu jej informují o jejich změně.

3.   Jakoukoli aktualizovanou verzi seznamu kontaktů sdělí předseda kolegia členům kolegia bez zbytečného odkladu.

Článek 8

Provozní aspekty zasedání kolegia

1.   Předseda kolegia určí četnost zasedání kolegia s ohledem na úkoly kolegia, jak je stanoveno v článku 120 nařízení (EU) 2023/1114, a případné žádosti členů kolegia.

2.   Předseda kolegia svolává nejméně jedno zasedání kolegia ročně. Předseda kolegia rozhodne, zda bude zasedání svoláno fyzicky nebo virtuálně, a to na základě cílů, které si pro dané zasedání stanoví.

3.   Členové kolegia mohou požádat předsedu kolegia o svolání zasedání kolegia. Předseda kolegia uvede důvody zamítnutí takové žádosti.

4.   Předseda kolegia zašle návrh programu zasedání kolegia všem členům kolegia a vyzve je, aby navrhli případné další body programu. Předseda kolegia přihlédne k veškerým návrhům bodů programu, které předloží členové, a na požádání vysvětlí důvod, proč tyto body do programu nezačlenil.

5.   Členové kolegia, kteří se podílejí na určitém zasedání nebo činnosti kolegia, si v dostatečném předstihu vymění dokumenty a příspěvky k pracovním dokumentům, aby mohli všichni účastníci tohoto zasedání nebo činnosti aktivně přispět k předmětným diskusím.

Článek 9

Výměna informací mezi členy kolegia

1.   Každý člen kolegia poskytne na žádost a bez zbytečného odkladu orgánu EBA a případně příslušnému orgánu pověřenému úkoly uvedenými v čl. 119 odst. 7 písm. b) až e) nařízení (EU) 2023/1114 v souladu s článkem 10 tohoto nařízení veškeré informace nezbytné k usnadnění výkonu dohledových pravomocí orgánu EBA podle článku 117 nařízení (EU) 2023/1114 a k výměně informací, pokud to uvedené nařízení vyžaduje.

2.   Orgán EBA a případně příslušný orgán pověřený úkoly uvedenými v čl. 119 odst. 7 písm. b) až e) nařízení (EU) 2023/1114 v souladu s článkem 10 tohoto nařízení přijímá veškeré informace vyměňované mezi členy kolegia.

3.   Orgán EBA a případně příslušný orgán pověřený úkoly uvedenými v čl. 119 odst. 7 písm. b) až e) nařízení (EU) 2023/1114 v souladu s článkem 10 tohoto nařízení může rozhodnout o sdílení informací uvedených v odstavcích 1 a 2 s ostatními členy kolegia, pokud se domnívá, že tyto informace jsou pro tyto členy relevantní.

4.   Pokud vydavatel nabízí více než jeden významný token vázaný na aktiva nebo významný elektronický peněžní token, může orgán EBA rozhodnout o uspořádání několika kolegií, jednoho pro každý významný token vázaný na aktiva nebo významný elektronický peněžní token nebo skupinu významných tokenů vázaných na aktiva nebo významných elektronických peněžních tokenů.

5.   Pokud je podle odstavce 4 organizováno několik kolegií, předseda každého kolegia včas a v plném rozsahu informuje všechny členy svého kolegia o opatřeních přijatých nebo provedených v ostatních kolegiích, která se zabývají jinými významnými tokeny vázanými na aktiva nebo významnými elektronickými peněžními tokeny téhož vydavatele.

6.   Členové kolegia se dohodnou na způsobech vzájemné výměny informací a tyto způsoby uvedou v písemné dohodě podle čl. 119 odst. 6 nařízení (EU) 2023/1114.

7.   Důvěrné informace se mezi členy kolegia předávají zabezpečenými komunikačními kanály.

Článek 10

Rozdělení úkolů mezi členy kolegia

1.   Členové kolegia si vymění názory na případné dobrovolné rozdělení úkolů mezi sebe podle čl. 119 odst. 5 písm. c) nařízení (EU) 2023/1114.

2.   Rozdělení úkolů uvedené v odstavci 1 může rovněž zahrnovat všechny nebo některé úkoly uvedené v čl. 119 odst. 7 písm. b) až e) nařízení (EU) 2023/1114.

3.   Dohoda uvedená v čl. 119 odst. 6 nařízení (EU) 2023/1114 v příslušných případech uvádí popis ujednání o rozdělení úkolů uvedeném v odstavci 1.

Článek 11

Vstup v platnost

Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 31. října 2024.

Za Komisi

předsedkyně

Ursula VON DER LEYEN


(1)   Úř. věst. L 150, 9.6.2023, s. 40, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2023/1114/oj.

(2)  Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 575/2013 ze dne 26. června 2013 o obezřetnostních požadavcích na úvěrové instituce a o změně nařízení (EU) č. 648/2012 (Úř. věst. L 176, 27.6.2013, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2013/575/oj).

(3)  Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1093/2010 ze dne 24. listopadu 2010 o zřízení Evropského orgánu dohledu (Evropského orgánu pro bankovnictví), o změně rozhodnutí č. 716/2009/ES a o zrušení rozhodnutí Komise 2009/78/ES (Úř. věst. L 331, 15.12.2010, s. 12, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2010/1093/oj).

(4)  Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2015/2366 ze dne 25. listopadu 2015 o platebních službách na vnitřním trhu, kterou se mění směrnice 2002/65/ES, 2009/110/ES a 2013/36/EU a nařízení (EU) č. 1093/2010 a zrušuje směrnice 2007/64/ES (Úř. věst. L 337, 23.12.2015, s. 35, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2015/2366/oj).


ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2025/297/oj

ISSN 1977-0626 (electronic edition)


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU