(EU) 2024/841Prováděcí nařízení Komise (EU) 2024/841 ze dne 8. března 2024, kterým se přijímá žádost o udělení statusu nového vyvážejícího výrobce s ohledem na konečná antidumpingová opatření uložená na dovoz elektrických jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky a mění prováděcí nařízení (EU) 2019/73

Publikováno: Úř. věst. L 841, 11.3.2024 Druh předpisu: Prováděcí nařízení
Přijato: 8. března 2024 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 12. března 2024 Nabývá účinnosti: 12. března 2024
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



European flag

Úřední věstník
Evropské unie

CS

Série L


2024/841

11.3.2024

PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2024/841

ze dne 8. března 2024,

kterým se přijímá žádost o udělení statusu nového vyvážejícího výrobce s ohledem na konečná antidumpingová opatření uložená na dovoz elektrických jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky a mění prováděcí nařízení (EU) 2019/73

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1036 ze dne 8. června 2016 o ochraně před dumpingovým dovozem ze zemí, které nejsou členy Evropské unie (1), a zejména na čl. 9 odst. 5 uvedeného nařízení,

s ohledem na prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/73 ze den 17. ledna 2019 o uložení konečného antidumpingového cla a o konečném výběru prozatímního cla uloženého na dovoz elektrických jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky, a zejména na čl. 1 odst. 6 uvedeného nařízení (2),

vzhledem k těmto důvodům:

A.   PLATNÁ OPATŘENÍ

(1)

Dne 17. ledna 2019 uložila Komise prováděcím nařízením (EU) 2019/73 (dále jen „původní nařízení“) konečné antidumpingové clo na dovoz elektrických jízdních kol (dále jen „dotčený výrobek“) pocházejících z Čínské lidové republiky („ČLR“) do Unie.

(2)

V rámci šetření vedoucího k uložení konečných antidumpingových cel (dále jen „původní šetření“) byl v souladu s článkem 17 základního nařízení (EU) 2016/1036 pro účely šetření vyvážejících výrobců v ČLR proveden výběr vzorku.

(3)

Pro vyvážející výrobce z ČLR zařazené do vzorku Komise na dovoz elektrických jízdních kol uložila individuální sazby antidumpingového cla v rozsahu od 10,3 % do 62,1 %. Spolupracujícím vyvážejícím výrobcům nezařazeným do vzorku (s výjimkou společností, na něž se vztahuje sazba vyrovnávacího cla pro všechny ostatní společnosti uložená prováděcím nařízením Komise (EU) 2019/72 (3) na dotčený výrobek) byla uložena vážená průměrná celní sazba ve výši 24,2 %. Tito spolupracující vyvážející výrobci nezařazení do vzorku jsou uvedeni v příloze I původního nařízení. Ostatním spolupracujícím společnostem nezařazeným do vzorku (a podléhajícím sazbě vyrovnávacího cla pro všechny ostatní společnosti uložené Komisí – prováděcím nařízením (EU) 2019/72 na dotčený výrobek) byla uložena vážená průměrná celní sazba ve výši 16,2 %. Tyto společnosti jsou uvedeny v příloze II původního nařízení. Kromě toho byla uložena celostátní celní sazba ve výši 70,1 % na elektrická jízdní kola od společností v ČLR, které nespolupracovaly při antidumpingovém šetření, ale spolupracovaly v antisubvenčním šetření týkajícím se dovozu dotčeného výrobku (společnosti uvedené v příloze III původního nařízení). Ostatním společnostem byla uložena celní sazba ve výši 62,1 %.

(4)

Podle čl. 1 odst. 6 původního nařízení lze odstavec 2 uvedeného článku pozměnit vložením nového vyvážejícího výrobce do příslušné přílohy se spolupracujícími společnostmi, které nebyly zařazeny do vzorku, a na něž se proto vztahuje příslušná vážená průměrná sazba antidumpingového cla, pokud tento nový vyvážející výrobce v ČLR předloží Komisi dostatek důkazů o tom, že:

a)

během období šetření, na němž jsou opatření založena, tj. od 1. října 2016 do 30. září 2017 (dále jen „období původního šetření“), nevyvážel do Unie dotčený výrobek;

b)

není ve spojení s žádným vývozcem ani výrobcem v ČLR, na nějž se vztahují antidumpingová opatření uložená původním nařízením a který spolupracoval nebo mohl spolupracovat při původním šetření, a

c)

po skončení období původního šetření buď skutečně vyvezl dotčený výrobek do Unie, nebo uzavřel neodvolatelný smluvní závazek jeho značné množství do Unie vyvézt.

B.   ŽÁDOST O UDĚLENÍ STATUSU NOVÉHO VYVÁŽEJÍCÍHO VÝROBCE

(5)

Dne 9. října 2022 společnost Zhejiang Feishen Vehicle Industry Co., Ltd. (dále jen „žadatel“) předložila Komisi žádost o udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, a tudíž požaduje, aby se na ni vztahovala celní sazba platná pro spolupracující společnosti v ČLR nezařazené do vzorku, na něž se vztahuje sazba souběžného vyrovnávacího cla pro všechny ostatní společnosti, tj. 16,2 %, přičemž tvrdila, že splňuje všechny tři podmínky stanovené v čl. 1 odst. 6 původního nařízení.

(6)

Pro účely rozhodnutí o tom, zda žadatel splňuje podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce podle čl. 1 odst. 6 původního nařízení (dále jen „podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce“), Komise žadateli nejprve zaslala dotazník s žádostí o poskytnutí důkazů o tom, že splňuje podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce. Žadatel dotazník zodpověděl.

(7)

Komise se snažila ověřit veškeré informace, které považovala pro rozhodnutí o tom, zda žadatel splňuje podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, za nezbytné. Za tímto účelem Komise analyzovala důkazy, které žadatel předložil. Žadatel vlastní platnou obchodní licenci na výrobu elektrických jízdních kol, která byla ověřena na základě údajů obsažených v čínském rejstříku. Souběžně s tím Komise o žádosti žadatele informovala výrobní odvětví Unie a vyzvala je, aby v případě potřeby poskytlo případné připomínky. Výrobní odvětví Unie potvrdilo, že žadatel není ve spojení s žádným vyvážejícím výrobcem podléhajícím clu. Výrobní odvětví Unie rovněž poskytlo údaje o vývozu týkající se žadatele, z nichž vyplývá, že možná vyvážel elektrická jízdní kola již během období původního šetření. Po analýze poskytnutých údajů však Komise dospěla k závěru, že vývoz se netýkal elektrických jízdních kol, ale elektrických koloběžek, na které se antidumpingová opatření nevztahují.

C.   ANALÝZA ŽÁDOSTI

(8)

Pokud jde o první podmínku stanovenou v čl. 1 odst. 6 původního nařízení, aby žadatel nevyvážel do Unie dotčený výrobek během období šetření, na němž jsou opatření založena, tj. od 1. října 2016 do 30. září 2017, Komise během šetření zjistila, že žadatel elektrická jízdní kola do Unie nevyvážel. Evidence odbytu předložená žadatelem žádný prodej elektrických jízdních kol do Unie neuváděla.

(9)

Pokud jde o druhou podmínku stanovenou v čl. 1 odst. 6 původního nařízení, aby žadatel nebyl ve spojení s žádným vývozcem nebo výrobcem, na které se vztahují antidumpingová opatření uložená původním nařízením, Komise v průběhu šetření zjistila, že žadatel není ve spojení s žádným z vývozců a výrobců v ČLR, na které se vztahují antidumpingová opatření uložená původním nařízením a kteří během období původního šetření vyváželi dotčený výrobek do Unie.

(10)

Pokud jde o třetí podmínku stanovenou v čl. 1 odst. 6 původního nařízení, aby žadatel po skončení období původního šetření buď skutečně vyvezl dotčený výrobek do Unie, nebo uzavřel neodvolatelný smluvní závazek jeho značné množství do Unie vyvézt, Komise v průběhu šetření na základě předložených písemných dokladů zjistila, že žadatel po skončení období šetření v rámci původního šetření elektrická jízdní kola do Unie vyvážel. Žadatel poskytl příslušnou dokumentaci o prodeji pro vývozní transakci do Německa, která se uskutečnila v roce 2022.

(11)

Na základě výše uvedeného dospěla Komise k závěru, že žadatel předmětnou podmínku stanovenou v čl. 1 odst. 6 původního nařízení splňuje.

(12)

Žádost o udělení statusu nového vyvážejícího výrobce by tudíž měla být přijata a na žadatele by se mělo vztahovat antidumpingové clo ve výši 16,2 % pro spolupracující společnosti nezařazené do vzorku v rámci původního šetření (a sazba vyrovnávacího cla pro všechny ostatní společnosti uložená prováděcím nařízením (EU) 2019/72 na dotčený výrobek).

D.   POSKYTNUTÍ INFORMACÍ

(13)

Žadatel a výrobní odvětví Unie byli informováni o základních skutečnostech a úvahách, na jejichž základě se považuje za vhodné přiznat společnosti Zhejiang Feishen Vehicle Industry Co., Ltd. sazbu antidumpingového cla platnou pro spolupracující společnosti nezařazené do vzorku v rámci původního šetření.

(14)

Stranám byla poskytnuta možnost předložit připomínky. Nebyly vzneseny žádné připomínky.

(15)

Toto nařízení je v souladu se stanoviskem výboru zřízeného podle čl. 15 odst. 1 nařízení (EU) 2016/1036,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

V příloze II prováděcího nařízení (EU) 2019/73 se na seznam spolupracujících společností nezařazených do vzorku v antidumpingovém šetření, a na které se vztahuje sazba souběžného vyrovnávacího cla pro všechny ostatní společnosti podle prováděcího nařízení (EU) 2019/72, doplňuje tato společnost:

Název společnosti

Provincie

Doplňkový kód TARIC

„Zhejiang Feishen Vehicle Industry Co., Ltd.

Zhejiang

89AD“

Článek 2

Toto nařízení vstupuje v platnost prvním dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 8. března 2024.

Za Komisi

předsedkyně

Ursula VON DER LEYEN


(1)   Úř. věst. L 176, 30.6.2016, s. 21.

(2)   Úř. věst. L 16, 18.1.2019, s. 108.

(3)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/72 ze dne 17. ledna 2019, kterým se ukládá konečné vyrovnávací clo na dovoz elektrických jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky (Úř. věst. L 16, 18.1.2019, s. 5).


ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2024/841/oj

ISSN 1977-0626 (electronic edition)


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU