(EU) 2024/820Prováděcí nařízení Komise (EU) 2024/820 ze dne 8. března 2024, kterým se přijímá žádost o udělení statusu nového vyvážejícího výrobce s ohledem na konečná antidumpingová opatření uložená na dovoz elektrických jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky a mění prováděcí nařízení (EU) 2019/73

Publikováno: Úř. věst. L 820, 11.3.2024 Druh předpisu: Prováděcí nařízení
Přijato: 8. března 2024 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 12. března 2024 Nabývá účinnosti: 12. března 2024
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



European flag

Úřední věstník
Evropské unie

CS

Série L


2024/820

11.3.2024

PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2024/820

ze dne 8. března 2024,

kterým se přijímá žádost o udělení statusu nového vyvážejícího výrobce s ohledem na konečná antidumpingová opatření uložená na dovoz elektrických jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky a mění prováděcí nařízení (EU) 2019/73

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1036 ze dne 8. června 2016 o ochraně před dumpingovým dovozem ze zemí, které nejsou členy Evropské unie (1) (dále jen „základní nařízení“), a zejména na čl. 9 odst. 5 uvedeného nařízení,

s ohledem na prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/73 ze den 17. ledna 2019 o uložení konečného antidumpingového cla a o konečném výběru prozatímního cla uloženého na dovoz elektrických jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky (2) (dále jen „původní nařízení“), a zejména na čl. 1 odst. 6 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

A.   PLATNÁ OPATŘENÍ

(1)

Dne 17. ledna 2019 uložila původním nařízením konečné antidumpingové clo na dovoz elektrických jízdních kol (dále jen „dotčený výrobek“) pocházejících z Čínské lidové republiky (dále jen „ČLR“) do Unie.

(2)

V rámci šetření vedoucího k uložení konečných antidumpingových cel (dále jen „původní šetření“) byl v souladu s článkem 17 základního nařízení pro účely šetření vyvážejících výrobců v ČLR proveden výběr vzorku.

(3)

Pro vyvážející výrobce z ČLR zařazené do vzorku Komise na dovoz elektrických jízdních kol uložila individuální sazby antidumpingového cla v rozsahu od 10,3 % do 62,1 %. Spolupracujícím vyvážejícím výrobcům nezařazeným do vzorku (s výjimkou společností, na něž se vztahuje sazba vyrovnávacího cla pro všechny ostatní společnosti uložená prováděcím nařízením Komise (EU) 2019/72 (3) na dotčený výrobek) byla uložena vážená průměrná celní sazba ve výši 24,2 %. Tito spolupracující vyvážející výrobci nezařazení do vzorku jsou uvedeni v příloze I původního nařízení. Ostatním spolupracujícím společnostem nezařazeným do vzorku (a podléhajícím sazbě vyrovnávacího cla pro všechny ostatní společnosti uložené prováděcím nařízením (EU) 2019/72 na dotčený výrobek) byla uložena vážená průměrná celní sazba ve výši 16,2 %. Tyto společnosti jsou uvedeny v příloze II původního nařízení. Kromě toho byla uložena celostátní celní sazba ve výši 70,1 % na elektrická jízdní kola od společností v ČLR, které nespolupracovaly při antidumpingovém šetření, ale spolupracovaly v antisubvenčním šetření týkajícím se dovozu dotčeného výrobku (společnosti uvedené v příloze III původního nařízení). Ostatním společnostem byla uložena celní sazba ve výši 62,1 %.

(4)

Podle čl. 1 odst. 6 původního nařízení lze odstavec 2 uvedeného článku pozměnit vložením nového vyvážejícího výrobce do příslušné přílohy se spolupracujícími společnostmi, které nebyly zařazeny do vzorku, a na něž se proto vztahuje příslušná vážená průměrná sazba antidumpingového cla, pokud tento nový vyvážející výrobce v ČLR předloží Komisi dostatek důkazů o tom, že:

a)

během období šetření, na němž jsou opatření založena, tj. od 1. října 2016 do 30. září 2017 (dále jen „období původního šetření“), nevyvážel do Unie dotčený výrobek;

b)

není ve spojení s žádným vývozcem ani výrobcem v ČLR, na nějž se vztahují antidumpingová opatření uložená původním nařízením a který spolupracoval nebo mohl spolupracovat při původním šetření, a

c)

po skončení období původního šetření buď skutečně vyvezl dotčený výrobek do Unie, nebo uzavřel neodvolatelný smluvní závazek jeho značné množství do Unie vyvézt.

B.   ŽÁDOST O UDĚLENÍ STATUSU NOVÉHO VYVÁŽEJÍCÍHO VÝROBCE

(5)

Dne 12. července 2022 společnosti Jinhua Otmar Technology Co., Ltd a Jinhua Seno Technology Co., Ltd (dále jen „žadatelé“) předložily Komisi společnou žádost o udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, a tedy o přiznání celní sazby platné pro spolupracující společnosti v ČLR nezařazené do vzorku, na něž se vztahuje sazba souběžného vyrovnávacího cla pro všechny ostatní společnosti, tj. 16,2 %, s tvrzením, že splňují všechny tři podmínky stanovené v čl. 1 odst. 6 původního nařízení.

(6)

Pro účely rozhodnutí o tom, zda žadatelé splňují podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce podle čl. 1 odst. 6 původního nařízení (dále jen „podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce“), Komise žadatelům nejprve zaslala dotazník s žádostí o poskytnutí důkazů o tom, že splňují podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce. Žadatelé předložili společnou odpověď na dotazník.

(7)

Komise se snažila ověřit veškeré informace, které považovala pro rozhodnutí o tom, zda žadatelé splňují podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, za nezbytné. Za tímto účelem Komise analyzovala důkazy předložené žadateli, jakož i jejich odpovědi na dotazník a provedla křížovou kontrolu s informacemi dostupnými ve veřejných databázích a v čínském rejstříku. Oba žadatelé mají platné obchodní licence, jakož i nezbytná aktiva a vybavení pro výrobu elektrických jízdních kol. Souběžně s tím Komise o žádosti žadatelů informovala výrobní odvětví Unie a vyzvala je, aby v případě potřeby poskytlo připomínky. Výrobní odvětví Unie potvrdilo, že žadatelé nejsou ve spojení s žádným vyvážejícím výrobcem podléhajícím clu.

C.   ANALÝZA ŽÁDOSTI

(8)

Pokud jde o první podmínku stanovenou v čl. 1 odst. 6 původního nařízení, aby žadatelé nevyváželi do Unie dotčený výrobek během období původního šetření, na němž jsou opatření založena, tj. od 1. října 2016 do 30. září 2017, Komise během šetření zjistila, že žadatelé elektrická jízdní kola do Unie nevyváželi, protože obě společnosti byly založeny teprve po období původního šetření.

(9)

Pokud jde o druhou podmínku stanovenou v čl. 1 odst. 6 původního nařízení, aby žadatelé nebyli ve spojení s žádným vývozcem nebo výrobcem, na které se vztahují antidumpingová opatření uložená původním nařízením, Komise v průběhu šetření zjistila, že žadatelé nejsou ve spojení s žádným z výrobců v ČLR, na které se vztahují antidumpingová opatření uložená původním nařízením a kteří během období původního šetření vyváželi dotčený výrobek do Unie.

(10)

Pokud jde o třetí podmínku stanovenou v čl. 1 odst. 6 původního nařízení, aby žadatelé po skončení období původního šetření buď skutečně vyvezli dotčený výrobek do Unie, nebo uzavřeli neodvolatelný smluvní závazek jeho značné množství do Unie vyvézt, Komise v průběhu šetření na základě předložených písemných dokladů zjistila, že žadatelé po skončení období šetření v rámci původního šetření elektrická jízdní kola do Unie vyváželi. Společnost Jinhua Otmar Technology Co., Ltd. poskytla příslušnou dokumentaci o prodeji pro vývozní transakci do Německa, která se uskutečnila v březnu 2021, a společnost Jinhua Seno Technology Co., Ltd poskytla příslušnou dokumentaci o prodeji pro vývozní transakci do Nizozemska, která se uskutečnila v září 2022.

(11)

Na základě výše uvedeného dospěla Komise k závěru, že žadatelé předmětnou podmínku stanovenou v čl. 1 odst. 6 původního nařízení splňují.

(12)

Žádost o udělení statusu nového vyvážejícího výrobce by tudíž měla být přijata a na žadatele by se mělo vztahovat antidumpingové clo ve výši 16,2 % pro spolupracující společnosti nezařazené do vzorku v rámci původního šetření (a sazba vyrovnávacího cla pro všechny ostatní společnosti uložená prováděcím nařízením (EU) 2019/72 na dotčený výrobek).

D.   POSKYTNUTÍ INFORMACÍ

(13)

Žadatelé a výrobní odvětví Unie byli informováni o základních skutečnostech a úvahách, na jejichž základě se považuje za vhodné přiznat společnostem Jinhua Otmar Technology Co., Ltd a Jinhua Seno Technology Co., Ltd sazbu antidumpingového cla platnou pro spolupracující společnosti nezařazené do vzorku v rámci původního šetření.

(14)

Stranám byla poskytnuta možnost předložit připomínky. Nebyly obdrženy žádné připomínky.

(15)

Toto nařízení je v souladu se stanoviskem výboru zřízeného podle čl. 15 odst. 1 nařízení (EU) 2016/1036,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

V příloze II prováděcího nařízení (EU) 2019/73 se na seznam spolupracujících společností nezařazených do vzorku v antidumpingovém šetření, a na které se vztahuje sazba souběžného vyrovnávacího cla pro všechny ostatní společnosti podle prováděcího nařízení (EU) 2019/72, doplňuje tyto společnosti:

Název společnosti

Provincie

Doplňkový kód TARIC

„Jinhua Otmar Technology Co., Ltd

Zhejiang

89AE“

„Jinhua Seno Technology Co., Ltd

Zhejiang

89AF“

Článek 2

Toto nařízení vstupuje v platnost prvním dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 8. března 2024.

Za Komisi

předsedkyně

Ursula VON DER LEYEN


(1)   Úř. věst. L 176, 30.6.2016, s. 21.

(2)   Úř. věst. L 16, 18.1.2019, s. 108.

(3)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/72 ze dne 17. ledna 2019, kterým se ukládá konečné vyrovnávací clo na dovoz elektrických jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky (Úř. věst. L 16, 18.1.2019, s. 5).


ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2024/820/oj

ISSN 1977-0626 (electronic edition)


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU