(EU) 2024/403Prováděcí nařízení Komise (EU) 2024/403 ze dne 30. ledna 2024, kterým se mění prováděcí nařízení (EU) 2017/373, pokud jde o definici zprávy SIGMET a některé požadavky na zvláštní pravidla pro let za viditelnosti a letová povolení

Publikováno: Úř. věst. L 403, 11.4.2024 Druh předpisu: Prováděcí nařízení
Přijato: 30. ledna 2024 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 1. května 2024 Nabývá účinnosti: 1. května 2025
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



European flag

Úřední věstník
Evropské unie

CS

Řada L


2024/403

11.4.2024

PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2024/403

ze dne 30. ledna 2024,

kterým se mění prováděcí nařízení (EU) 2017/373, pokud jde o definici zprávy SIGMET a některé požadavky na zvláštní pravidla pro let za viditelnosti a letová povolení

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139 ze dne 4. července 2018 o společných pravidlech v oblasti civilního letectví a o zřízení Agentury Evropské unie pro bezpečnost letectví, kterým se mění nařízení (ES) č. 2111/2005, (ES) č. 1008/2008, (EU) č. 996/2010, (EU) č. 376/2014 a směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/30/EU a 2014/53/EU a kterým se zrušuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 552/2004 a (ES) č. 216/2008 a nařízení Rady (EHS) č. 3922/91 (1), a zejména na čl. 43 odst. 1 písm. a) uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Prováděcí nařízení Komise (EU) 2017/373 (2) stanoví společné požadavky na poskytovatele služeb v oblasti uspořádání letového provozu/letových navigačních služeb („ATM/ANS“) a jiných funkcí sítě uspořádání letového provozu („funkce sítě ATM“) pro všeobecný letový provoz a dohled nad nimi.

(2)

Prováděcí nařízení (EU) Komise č. 923/2012 (3) stanoví společná pravidla létání a provozní předpisy týkající se služeb a postupů v oblasti letecké navigace použitelná na všeobecný letový provoz (tzv. „pravidla létání“). Některá ustanovení uvedeného nařízení týkající se poskytování letových provozních služeb byla změněna prováděcím nařízením Komise (EU) 2024/404 (4).

(3)

V zájmu zajištění souladu by proto měla být odpovídající ustanovení prováděcího nařízení (EU) 2017/373 změněna. To se týká zejména určité definice informací souvisejících s význačnými meteorologickými podmínkami a některých ustanovení o povoleních týkajících se zvláštních pravidel pro let za viditelnosti („VFR“).

(4)

Prováděcí nařízení (EU) 2017/373 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno.

(5)

Aby bylo zajištěno hladké provádění opatření zavedených tímto nařízením a zároveň byla zachována vysoká a jednotná úroveň bezpečnosti civilního letectví v Unii, měl by být odvětví a příslušným úřadům členských států ponechán dostatečný časový prostor k přizpůsobení se opatřením zavedeným tímto nařízením. Toto nařízení by se proto mělo použít dvanáct měsíců po vstupu v platnost.

(6)

Agentura Evropské unie pro bezpečnost letectví byla Komisi nápomocna v souladu s čl. 75 odst. 2 písm. b) a c) a čl. 76 odst. 1 nařízení (EU) 2018/1139 a dne 18. srpna 2023 předložila Komisi související stanovisko č. 02/2023.

(7)

Opatření stanovená v tomto nařízení jsou v souladu se stanoviskem Výboru pro uplatňování společných bezpečnostních pravidel v oblasti civilního letectví zřízeného článkem 127 nařízení (EU) 2018/1139,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Přílohy I, IV a VI nařízení (EU) 2017/373 se mění v souladu s přílohou tohoto nařízení.

Článek 2

Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Použije se ode dne 1. května 2025.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 30. ledna 2024.

Za Komisi

předsedkyně

Ursula VON DER LEYEN


(1)   Úř. věst. L 212, 22.8.2018, s. 1.

(2)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2017/373 ze dne 1. března 2017, kterým se stanoví společné požadavky na poskytovatele služeb v oblasti uspořádání letového provozu / letových navigačních služeb a jiných funkcí sítě uspořádání letového provozu a dohled nad nimi, zrušují nařízení (ES) č. 482/2008, prováděcí nařízení (EU) č. 1034/2011, (EU) č. 1035/2011 a (EU) 2016/1377 a mění nařízení (EU) č. 677/2011 (Úř. věst. L 62, 8.3.2017, s. 1).

(3)  Prováděcí nařízení Komise (EU) č. 923/2012 ze dne 26. září 2012, kterým se stanoví společná pravidla létání a provozní předpisy týkající se služeb a postupů v oblasti letecké navigace a kterým se mění prováděcí nařízení (ES) č. 1035/2011 a nařízení (ES) č. 1265/2007, (ES) č. 1794/2006, (ES) č. 730/2006, (ES) č. 1033/2006 a (EU) č. 255/2010 ( Úř. věst. L 281, 13.10.2012, s. 1).

(4)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2024/404 ze dne 30. ledna 2024, kterým se mění prováděcí nařízení (EU) č. 923/2012, pokud jde o aktualizace příslušných ustanovení ICAO, provedení postupu pro případ ztráty rádiového spojení a zrušení dodatku k příloze uvedeného nařízení (Úř. věst. L, 2024/404, XXX, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2024/404/oj).


PŘÍLOHA

Přílohy I, IV a VI nařízení (EU) 2017/373 se mění takto:

1)

bod 93 přílohy I se nahrazuje tímto:

„93)

zprávou „SIGMET“ se rozumí informace vydané meteorologickou výstražnou službou týkající se výskytu nebo očekávaného výskytu určitých meteorologických nebo jiných jevů v atmosféře na trati, které mohou ovlivnit bezpečnost letového provozu, a vývoje těchto jevů v čase a prostoru;“

2)

v příloze IV hlavě B se bod ATS.TR.270 mění takto:

a)

v písmenu a) se uvozující věta nahrazuje tímto:

 

„Zvláštní lety VFR se smí provádět na základě letového povolení pouze v řízeném okrsku. S výjimkou, kdy je to povoleno příslušným úřadem pro vrtulníky ve zvláštních případech, jako jsou, avšak nikoli výlučně, lety související s poskytováním záchranné lékařské péče, policejní, pátrací a záchranné lety a lety související s hašením požárů, platí následující další podmínky:“;

b)

v písmenu a) se bod 3 se nahrazuje tímto:

„3)

Stanoviště řízení letového provozu letadlu nevydá povolení pro zvláštní let VFR vzlétávat nebo přistávat na letišti v řízeném okrsku nebo vstupovat do letištního provozního okruhu v řízeném okrsku, jestliže oznámené meteorologické podmínky na tomto letišti jsou horší než následující minima:

i)

přízemní dohlednost je nižší než 1 500 m nebo u vrtulníků nižší než 800 m;

ii)

výška základny nejnižší význačné oblačné vrstvy je nižší než 180 m (600 ft).“;

3)

v příloze VI hlavě B bodě AIS.TR.330 NOTAM se písmeno f) nahrazuje tímto:

„f)

Informace týkající se sněhu, rozbředlého sněhu, ledu, mrazu, stojící vody nebo vody původem ze sněhu, rozbředlého sněhu, ledu nebo námrazy na pohybové ploše se šíří prostřednictvím zpráv SNOWTAM a obsahují údaje v pořadí, v jakém je obsahuje formát SNOWTAM uvedený v dodatku 3.“


ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2024/403/oj

ISSN 1977-0626 (electronic edition)


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU