(EU) 2022/2457Prováděcí nařízení Komise (EU) 2022/2457 ze dne 14. prosince 2022, kterým se mění prováděcí nařízení (EU) 2017/1993, kterým se ukládá konečné antidumpingové clo na dovoz některých otevřených síťovin ze skleněných vláken pocházejících z Čínské lidové republiky rozšířené na dovoz některých otevřených síťovin ze skleněných vláken zasílaných z Indie, Indonésie, Malajsie, Tchaj-wanu a Thajska bez ohledu na to, zda je u nich deklarován původ z těchto zemí

Publikováno: Úř. věst. L 321, 15.12.2022, s. 5-9 Druh předpisu: Prováděcí nařízení
Přijato: 14. prosince 2022 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 16. prosince 2022 Nabývá účinnosti: 16. prosince 2022
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



15.12.2022   

CS

Úřední věstník Evropské unie

L 321/5


PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2022/2457

ze dne 14. prosince 2022,

kterým se mění prováděcí nařízení (EU) 2017/1993, kterým se ukládá konečné antidumpingové clo na dovoz některých otevřených síťovin ze skleněných vláken pocházejících z Čínské lidové republiky rozšířené na dovoz některých otevřených síťovin ze skleněných vláken zasílaných z Indie, Indonésie, Malajsie, Tchaj-wanu a Thajska bez ohledu na to, zda je u nich deklarován původ z těchto zemí

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1036 ze dne 8. června 2016 o ochraně před dumpingovým dovozem ze zemí, které nejsou členy Evropské unie (1) (dále jen „základní antidumpingové nařízení“), a zejména na čl. 13 odst. 4 a čl. 14 odst. 5 uvedeného nařízení,

s ohledem na prováděcí nařízení Komise (EU) 2017/1993 ze dne 6. listopadu 2017, kterým se ukládá konečné antidumpingové clo na dovoz některých otevřených síťovin ze skleněných vláken pocházejících z Čínské lidové republiky rozšířené na dovoz některých otevřených síťovin ze skleněných vláken zasílaných z Indie, Indonésie, Malajsie, Tchaj-wanu a Thajska bez ohledu na to, zda je u nich deklarován původ z těchto zemí, na základě přezkumu před pozbytím platnosti podle čl. 11 odst. 2 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1036 (2),

vzhledem k těmto důvodům:

1.   PLATNÁ OPATŘENÍ

(1)

Prováděcím nařízením (EU) č. 791/2011 (3) uložila Rada konečné antidumpingové clo na dovoz některých otevřených síťovin ze skleněných vláken pocházejících z Čínské lidové republiky (ČLR).

(2)

V návaznosti na šetření zaměřená proti obcházení byla tato opatření prováděcími nařízeními Rady (EU) č. 672/2012 (4), (EU) č. 21/2013 (5) a (EU) č. 1371/2013 (6), naposledy pozměněnými prováděcím nařízením Komise (EU) 2018/1711 (7), rozšířena na dovoz některých otevřených síťovin ze skleněných vláken zasílaných z Indie, Indonésie, Malajsie, Tchaj-wanu a Thajska bez ohledu na to, zda je u nich deklarován původ z těchto zemí, s výjimkou uvedených síťovin vyráběných společností Montex Glass Fibre Industries Pvt. Ltd. a společností Pyrotek India Pvt. Ltd.

(3)

Tato opatření byla prováděcím nařízením Komise (EU) č. 976/2014 (8) dále rozšířena na dovoz mírně upravených otevřených síťovin ze skleněných vláken.

(4)

V současné době platná opatření jsou uložena prováděcím nařízením (EU) 2017/1993 na základě přezkumu před pozbytím platnosti, ve znění prováděcího nařízení Komise (EU) 2018/788 (9), kterým bylo společnosti SPG Glass Fibre PVT. Ltd uděleno osvobození.

2.   POSTUP

2.1.   Žádost o osvobození

(5)

Dne 23. srpna 2021 obdržela Evropská komise (dále jen „Komise“) žádost o osvobození od antidumpingových opatření vztahujících se na dovoz některých otevřených síťovin ze skleněných vláken zasílaných z Indie, bez ohledu na to, zda je u nich deklarován původ z Indie. Žádost podala společnost Urja Products Private Limited (dále jen „žadatel“).

(6)

Žádost obsahovala důkazy o tom, že žadatel je novým vyvážejícím výrobcem a splňuje kritéria pro osvobození podle čl. 13 odst. 4 základního antidumpingového nařízení, konkrétně: 1) v období šetření, z něhož příslušná opatření vycházejí, tj. od 1. dubna 2012 do 31. března 2013 (dále jen „období původního šetření“), výrobek, který je předmětem přezkumu, do Unie nevyvážel; 2) není ve spojení s žádným vývozcem ani výrobcem, na nějž se vztahují antidumpingová opatření uložená původním nařízením; 3) po skončení období původního šetření skutečně vyvezl do Unie výrobek, který je předmětem přezkumu, nebo uzavřel neodvolatelný smluvní závazek vyvézt značné množství výrobku do Unie a 4) nepodílel se na praktikách obcházení.

(7)

Komise zjistila, že žádost obsahuje dostatečné důkazy pro zahájení šetření podle čl. 13 odst. 4 základního antidumpingového nařízení, jehož účelem je zjistit, zda lze žadatele osvobodit od rozšířených opatření.

2.2.   Zahájení přezkumu

(8)

Dne 20. dubna 2022 zahájila Komise prováděcím nařízením (EU) 2022/651 (10) přezkum prováděcího nařízení (EU) 2017/1993 za účelem zjištění, zda lze žadatele osvobodit od rozšířených opatření. Stejným nařízením Komise zrušila antidumpingová cla uložená prováděcím nařízením (EU) 2017/1993, pokud jde o dovoz výrobku, který je předmětem přezkumu, žadatelem, a celním orgánům bylo uloženo, aby přijaly vhodná opatření k zavedení celní evidence tohoto dovozu (dále jen „zahajovací nařízení“).

(9)

Komise vyzvala zúčastněné strany, aby se na ni za účelem účasti na přezkumném šetření obrátily. Všechny zúčastněné strany měly příležitost se k zahájení šetření vyjádřit a požádat ve lhůtách stanovených v prováděcím nařízení (EU) 2022/651 o slyšení u Komise a/nebo u úředníka pro slyšení v obchodních řízeních. Nebyly obdrženy žádné připomínky ani žádosti o slyšení.

2.3.   Výrobek, který je předmětem přezkumu

(10)

Výrobkem, který je předmětem přezkumu, jsou otevřené síťoviny ze skleněných vláken o velikosti buňky větší než 1,8 mm na délku i na šířku a o plošné hmotnosti větší než 35 g/m2, kromě kotoučů ze skleněných vláken, zasílané z Indie, bez ohledu na to, zda je u nich deklarován původ z Indie, v současnosti kódů KN ex 7019 63 00, ex 7019 64 00, ex 7019 65 00, ex 7019 66 00 a ex 7019 69 90 (kódy TARIC 7019 63 00 14, 7019 64 00 14, 7019 65 00 14, 7019 66 00 14 a 7019 69 90 14). Kódy KN a TARIC se uvádějí pouze pro informaci.

(11)

Otevřené síťoviny ze skleněných vláken mohou mít různé velikosti buněk a různou plošnou hmotnost na metr čtvereční a používají se většinou jako výztužný materiál ve stavebnictví (vnější tepelná izolace, výztuha podlah a pro opravy stěn).

2.4.   Období přezkumného šetření

(12)

Období přezkumného šetření se týkalo období od 1. dubna 2012 do 31. prosince 2021 (dále jen „období přezkumného šetření“).

2.5.   Šetření

(13)

Komise požádala žadatele, aby vyplnil dotazník s cílem získat informace, které považovala pro své šetření za nezbytné. Žadatel předložil odpověď na dotazník dne 2. června 2022.

(14)

Komise pak v září 2022 provedla inspekci v prostorách žadatele. Snažila se ověřit veškeré informace, které považovala za nezbytné pro rozhodnutí o tom, zda žadatel splňuje potřebné podmínky.

3.   ZJIŠTĚNÍ

(15)

Pokud jde o podmínku 1), Komise odkázala na předchozí zjištění (11), že žadatel během období původního šetření nevyráběl výrobek, který je předmětem šetření, ani jej nevyvážel do Unie. Proto se dospělo k závěru, že podmínka 1) byla splněna.

(16)

Pokud jde o podmínku 2), šetření zjistilo několik společností ve spojení, konkrétně společnost Jayatma Industries Ltd působící v textilním a oděvním odvětví, společnost Mihikita Enterprises Ltd působící v oblasti budov a stavebnictví a společnost Denis Chem Lab Ltd působící v oblasti zdravotnických prostředků. Žádná z těchto společností se nepodílela na výrobě, zpracování, prodeji nebo nákupu výrobku, který je předmětem šetření. Proto se dospělo k závěru, že podmínka 2) byla splněna.

(17)

Pokud jde o podmínku 3), žadatel v roce 2021 vyvážel výrobek, který je předmětem šetření, dvěma společnostem v EU. Proto se dospělo k závěru, že žadatel podmínku 3) splnil.

(18)

A nakonec bylo během šetření zjištěno, že žadatel vyrobil celé množství, které vyvezl do Unie. Bylo rovněž zjištěno, že žadatel pro výrobu výrobku, který je předmětem přezkumu, nedovážel žádné suroviny z Číny. Šetření proto potvrdilo, že se žadatel nedopouštěl obcházení ve smyslu článku 13 základního nařízení. Komise proto dospěla k závěru, že i kritérium 4) bylo splněno.

(19)

Komise tudíž dospěla k závěru, že žadatel splňuje kritéria podle čl. 13 odst. 4 základního antidumpingového nařízení. Žadatel by proto měl být osvobozen od platných antidumpingových opatření v souladu s prováděcím nařízením (EU) 2017/1993.

(20)

Prováděcí nařízení (EU) 2017/1993 by proto mělo být změněno.

4.   ÚPRAVA SEZNAMU SPOLEČNOSTÍ, KTERÉ VYUŽÍVAJÍ VÝJIMKU Z ROZŠÍŘENÝCH OPATŘENÍ

(21)

Vzhledem k výše uvedeným zjištěním a v souladu s čl. 13 odst. 4 a čl. 11 odst. 4 základního nařízení dospěla Komise k závěru, že žadatel by měl být doplněn na seznam společností, které jsou osvobozeny od antidumpingových opatření uložených prováděcím nařízením (EU) 2017/1993.

(22)

Žadatel a výrobní odvětví Unie byli informováni o záměru Komise osvobodit společnost Urja Products Private Limited od platných antidumpingových opatření.

(23)

Stranám byla poskytnuta možnost předložit připomínky. Nebyly vzneseny žádné připomínky.

(24)

Toto nařízení je v souladu se stanoviskem výboru zřízeného podle čl. 15 odst. 1 nařízení (EU) 2016/1036,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

V článku 1 prováděcího nařízení (EU) 2017/1993 ve znění prováděcího nařízení (EU) 2018/788 se odstavce 1 a 3 nahrazují tímto:

„1.   Ukládá se konečné antidumpingové clo na dovoz otevřených síťovin ze skleněných vláken o velikosti buňky větší než 1,8 mm na délku i na šířku a o plošné hmotnosti větší než 35 g/m2, kromě kotoučů ze skleněných vláken, v současnosti kódů KN ex 7019 63 00, ex 7019 64 00, ex 7019 65 00, ex 7019 66 00 a ex 7019 69 90 (kódy TARIC 7019 63 00 19, 7019 64 00 19, 7019 65 00 18, 7019 66 00 18 a 7019 69 90 19), pocházejících z Čínské lidové republiky.“

„3.   Konečné antidumpingové clo vztahující se na dovoz pocházející z Čínské lidové republiky, jak je stanoveno v odstavci 2, se rozšiřuje na dovoz týchž otevřených síťovin (v současnosti kódů KN ex 7019 63 00, ex 7019 64 00, ex 7019 65 00, ex 7019 66 00 a ex 7019 69 90) zasílaných z Indie a Indonésie, bez ohledu na to, zda je u nich deklarován původ z Indie a Indonésie (kódy TARIC 7019 63 00 14, 7019 63 00 15, 7019 64 00 14, 7019 64 00 15, 7019 65 00 14, 7019 65 00 15, 7019 66 00 14 7019 66 00 15, 7019 69 90 14 a 7019 69 90 15), s výjimkou síťovin vyráběných společnostmi Montex Glass Fibre Industries Pvt. Ltd (doplňkový kód TARIC B942), Pyrotek India Pvt. Ltd (doplňkový kód TARIC C051), SPG Glass Fibre Pvt. Ltd (doplňkový kód TARIC C205) a Urja Products Private Limited (doplňkový kód TARIC C861), na dovoz týchž otevřených síťovin (TARIC codes 7019 63 00 11, 7019 64 00 11, 7019 65 00 11, 7019 66 00 11 a 7019 69 90 11) zasílaných z Malajsie, bez ohledu na to, zda je u nich deklarován původ z Malajsie, a na dovoz týchž otevřených síťovin (kódy TARIC 7019 63 00 12, 7019 63 00 13, 7019 64 00 12, 7019 64 00 13, 7019 65 00 12, 7019 65 00 13, 7019 66 00 12, 7019 66 00 13, 7019 69 90 12 a 7019 69 90 13) zasílaných z Tchaj-wanu a Thajska, bez ohledu na to, zda je u nich deklarován původ z Tchaj-wanu a Thajska.

Použití osvobození uděleného společnostem Montex Glass Fibre Industries Pvt. Ltd, Pyrotek India Pvt. Ltd, SPG Glass Fibre PVT. Ltd a Urja Products Private Limited je podmíněno předložením platné obchodní faktury, která musí splňovat požadavky stanovené v příloze II tohoto nařízení, celním orgánům členských států. Není-li tato faktura předložena, použije se antidumpingové clo uložené v odstavci 1.“

Článek 2

1)   Celní orgány se vyzývají, aby ukončily celní evidenci dovozu zavedenou v souladu s článkem 3 prováděcího nařízení (EU) 2022/651.

2)   Na celně evidovaný dovoz není uloženo konečné clo se zpětnou působností.

Článek 3

Toto nařízení vstupuje v platnost prvním dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 14. prosince 2022.

Za Komisi

předsedkyně

Ursula VON DER LEYEN


(1)  Úř. věst. L 176, 30.6.2016, s. 21).

(2)  Úř. věst. L 288, 7.11.2017, s. 4.

(3)  Prováděcí nařízení Rady (EU) č. 791/2011 ze dne 3. srpna 2011 o uložení konečného antidumpingového cla a o konečném výběru prozatímně uloženého cla na dovoz některých otevřených síťovin ze skleněných vláken pocházejících z Čínské lidové republiky (Úř. věst. L 204, 9.8.2011, s. 1).

(4)  Prováděcí nařízení Rady (EU) č. 672/2012 ze dne 16. července 2012, kterým se rozšiřuje konečné antidumpingové clo uložené prováděcím nařízením (EU) č. 791/2011 na dovoz některých otevřených síťovin ze skleněných vláken pocházejících z Čínské lidové republiky na dovoz některých otevřených síťovin ze skleněných vláken zasílaných z Malajsie bez ohledu na to, zda je u nich deklarován původ z Malajsie či nikoli (Úř. věst. L 196, 24.7.2012, s. 1).

(5)  Prováděcí nařízení Rady (EU) č. 21/2013 ze dne 10. ledna 2013, kterým se rozšiřuje konečné antidumpingové clo uložené prováděcím nařízením (EU) č. 791/2011 na dovoz některých otevřených síťovin ze skleněných vláken pocházejících z Čínské lidové republiky na dovoz některých otevřených síťovin ze skleněných vláken zasílaných z Tchaj-wanu a Thajska bez ohledu na to, zda je u nich deklarován původ z Tchaj-wanu a Thajska či nikoli (Úř. věst. L 11, 16.1.2013, s. 1).

(6)  Prováděcí nařízení Rady (EU) č. 1371/2013 ze dne 16. prosince 2013, kterým se rozšiřuje konečné antidumpingové clo uložené prováděcím nařízením Rady (EU) č. 791/2011 na dovoz některých otevřených síťovin ze skleněných vláken pocházejících z Čínské lidové republiky na dovoz některých otevřených síťovin ze skleněných vláken zasílaných z Indie a Indonésie bez ohledu na to, zda je u nich deklarován původ z Indie a Indonésie či nikoli (Úř. věst. L 346, 20.12.2013, s. 20).

(7)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2018/1711 ze dne 13. listopadu 2018, kterým se mění prováděcí nařízení Rady (EU) č. 1371/2013, pokud jde o datum použitelnosti osvobození udělených indickým vyvážejícím výrobcům (Úř. věst. L 286, 14.11.2018, s. 12).

(8)  Prováděcí nařízení Komise (EU) č. 976/2014 ze dne 15. září 2014, kterým se rozšiřuje konečné antidumpingové clo uložené prováděcím nařízením (EU) č. 791/2011 na dovoz některých otevřených síťovin ze skleněných vláken pocházejících z Čínské lidové republiky na dovoz některých nepatrně upravených otevřených síťovin ze skleněných vláken rovněž pocházejících z Čínské lidové republiky (Úř. věst. L 274, 16.9.2014, s. 13).

(9)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2018/788 ze dne 30. května 2018, kterým se mění prováděcí nařízení (EU) 2017/1993, kterým se ukládá konečné antidumpingové clo na dovoz některých otevřených síťovin ze skleněných vláken pocházejících z Čínské lidové republiky rozšířené na dovoz některých otevřených síťovin ze skleněných vláken zasílaných z Indie, Indonésie, Malajsie, Tchaj-wanu a Thajska, bez ohledu na to, zda je u nich deklarován původ z těchto zemí, na základě přezkumu před pozbytím platnosti podle čl. 11 odst. 2 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1036 (Úř. věst. L 134, 31.5.2018, s. 5).

(10)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2022/651 ze dne 20. dubna 2022, kterým se zahajuje přezkum prováděcího nařízení (EU) 2017/1993, kterým se ukládá konečné antidumpingové clo na dovoz některých otevřených síťovin ze skleněných vláken pocházejících z Čínské lidové republiky rozšířené na dovoz některých otevřených síťovin ze skleněných vláken zasílaných z Indie, Indonésie, Malajsie, Tchaj-wanu a Thajska bez ohledu na to, zda je u nich deklarován původ z těchto zemí, jehož účelem je zjistit, zda od těchto opatření lze osvobodit jednoho indického vyvážejícího výrobce, zrušit antidumpingové clo, pokud jde o dovoz od tohoto vyvážejícího výrobce, a zavést celní evidenci dovozu od tohoto vyvážejícího výrobce (Úř. věst. L 119, 21.4.2022, s. 68).

(11)  V souladu s 50. bodem odůvodnění nařízení (EU) č. 1371/2013 Komise zjistila, že „společnost Urja Products není výrobcem výrobku, který je předmětem šetření“.


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU