(EU) 2022/1360Prováděcí nařízení Komise (EU) 2022/1360 ze dne 28. července 2022, kterým se mění nařízení (EU) č. 1321/2014, pokud jde o provádění přiměřenějších požadavků pro letadla používaná pro sportovní a rekreační letectví
Publikováno: | Úř. věst. L 205, 5.8.2022, s. 115-126 | Druh předpisu: | Prováděcí nařízení |
Přijato: | 28. července 2022 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 25. srpna 2022 | Nabývá účinnosti: | 25. srpna 2023 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
5.8.2022 |
CS |
Úřední věstník Evropské unie |
L 205/115 |
PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2022/1360
ze dne 28. července 2022,
kterým se mění nařízení (EU) č. 1321/2014, pokud jde o provádění přiměřenějších požadavků pro letadla používaná pro sportovní a rekreační letectví
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139 ze dne 4. července 2018 o společných pravidlech v oblasti civilního letectví a o zřízení Agentury Evropské unie pro bezpečnost letectví, kterým se mění nařízení (ES) č. 2111/2005, (ES) č. 1008/2008, (EU) č. 996/2010, (EU) č. 376/2014 a směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/30/EU a 2014/53/EU a kterým se zrušuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 552/2004 a (ES) č. 216/2008 a nařízení Rady (EHS) č. 3922/91 (1), a zejména na čl. 17 odst. 1 a čl. 62 odst. 14 a 15 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Nařízení Komise (EU) č. 1321/2014 (2) stanoví požadavky na zachování letové způsobilosti letadel, včetně požadavků na zástavbu letadlových celků do letadel. |
(2) |
Nařízením Komise v přenesené pravomoci (EU) 2022/1358 (3) byla do nařízení Komise (EU) č. 748/2012 (4) začleněna nová příloha Ib (část 21 Light), aby se pro letadla používaná pro sportovní a rekreační letectví zajistila větší přiměřenost. |
(3) |
Určité údaje a informace používané pro zachování letové způsobilosti podle nařízení (EU) č. 1321/2014 má v souladu s nařízením (EU) č. 748/2012 poskytovat subjekt odpovědný za návrh. Nařízení (EU) č. 1321/2014 je proto třeba změnit, aby do něj byly začleněny rovněž odkazy na uvedené údaje a informace, které jsou stanoveny podle nové přílohy Ib nařízení (EU) č. 748/2012. |
(4) |
Nařízení (EU) č. 1321/2014 konkrétně odkazuje na subjekty odpovědné za návrh, které jsou stanoveny podle přílohy I nařízení (EU) č. 748/2012. Nová příloha Ib uvedeného nařízení zavádí novou kategorii subjektů, které mohou být odpovědné za návrh a které by měly být rovněž uvedeny v nařízení Komise (EU) č. 1321/2014. |
(5) |
Nařízení (EU) č. 1321/2014 by proto mělo být změněno. |
(6) |
Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem č. 05/2021 (5), které vydala Agentura Evropské unie pro bezpečnost letectví podle čl. 75 odst. 2 písm. b) a čl. 76 odst. 1 nařízení (EU) 2018/1139. |
(7) |
Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem výboru zřízeného podle článku 127 nařízení (EU) 2018/1139, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Nařízení (EU) č. 1321/2014 se mění takto:
1) |
Příloha I (část M) se mění v souladu s přílohou I tohoto nařízení. |
2) |
Příloha II (část 145) se mění v souladu s přílohou II tohoto nařízení. |
3) |
Příloha III (část 66) se mění v souladu s přílohou III tohoto nařízení. |
4) |
Příloha Vb (část ML) se mění v souladu s přílohou IV tohoto nařízení. |
5) |
Příloha Vc (část CAMO) se mění v souladu s přílohou V tohoto nařízení. |
Článek 2
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Použije se ode dne 25. srpna 2023.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 28. července 2022.
Za Komisi
předsedkyně
Ursula VON DER LEYEN
(1) Úř. věst. L 212, 22.8.2018, s. 1.
(2) Nařízení Komise (EU) č. 1321/2014 ze dne 26. listopadu 2014 o zachování letové způsobilosti letadel a leteckých výrobků, letadlových částí a zařízení a schvalování organizací a personálu zapojených do těchto úkolů (Úř. věst. L 362, 17.12.2014, s. 1).
(3) Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2022/1358 ze dne 2. června 2022, kterým se mění nařízení (EU) č. 748/2012, pokud jde o provádění přiměřenějších požadavků na letadla používaná pro sportovní a rekreační letectví (Úř. věst. L 205, 5.8.2022, s. 7).
(4) Nařízení Komise (EU) č. 748/2012 ze dne 3. srpna 2012, kterým se stanoví prováděcí pravidla pro certifikaci letové způsobilosti letadel a souvisejících výrobků, letadlových částí a zařízení a certifikaci ochrany životního prostředí, jakož i pro certifikaci projekčních a výrobních organizací (Úř. věst. L 224, 21.8.2012, s. 1).
(5) Stanovisko Agentury Evropské unie pro bezpečnost letectví č. 05/2021 ze dne 22. října 2021, část 21 Light – Certifikace a prohlášení o souladu návrhu letadel používaných pro sportovní a rekreační letectví a souvisejících výrobků a letadlových částí a prohlášení o projekční a výrobní způsobilosti organizací, https://www.easa.europa.eu/document-library/opinions/opinion-052021.
PŘÍLOHA I
Příloha I (část M) nařízení Komise (EU) č. 1321/2014 se mění takto:
1) |
Bod M.A.302 se mění takto:
|
2) |
Bod M.A.304 se nahrazuje tímto: „M.A.304 Údaje pro modifikace a opravy Osoba nebo organizace provádějící opravu letadla nebo letadlového celku posoudí jakoukoli škodu. Modifikace a opravy se provádějí za použití:
|
3) |
V bodě M.A.305 písm. e) se bod 3 nahrazuje tímto:
|
4) |
V bodě M.A.401 se písmeno b) nahrazuje tímto:
|
5) |
V bodě M.A.501 písm. a) se bod 1 nahrazuje tímto:
|
6) |
Bod M.A.502 se mění takto:
|
7) |
V bodě M.A.901 písm. k) se bod 11 nahrazuje tímto:
|
8) |
Bod M.A.903 se mění takto:
|
9) |
Bod M.A.904 se mění takto:
|
10) |
V bodě 5.1 dodatku I se body 3 a 4 nahrazují tímto:
|
PŘÍLOHA II
Příloha II (část 145) nařízení Komise (EU) č. 1321/2014 se mění takto:
1) |
Bod 145.A.42 se mění takto:
|
2) |
V bodě 145.A.60 se písmeno b) nahrazuje tímto:
|
PŘÍLOHA III
Příloha III (část 66) nařízení Komise (EU) č. 1321/2014 se mění takto:
1) |
V bodě 66.A.45 písm. h) bodě ii) se bod 3 nahrazuje tímto:
|
2) |
V bodě 66.B.130 se písmeno b) nahrazuje tímto:
|
PŘÍLOHA IV
Příloha Vb (část ML) nařízení Komise (EU) č. 1321/2014 se mění takto:
1) |
V bodě ML.A.302 se písmeno c) nahrazuje tímto:
|
2) |
Bod ML.A.304 se nahrazuje tímto: „ML.A.304 Údaje pro modifikace a opravy Osoba nebo organizace provádějící opravu letadla nebo letadlového celku posoudí jakoukoli škodu. Modifikace a opravy se provádějí za použití použitelných údajů, které jsou podle případu:
|
3) |
V bodě ML.A.401 se písmeno b) nahrazuje tímto:
|
4) |
V bodě ML.A.501 se písmeno a) nahrazuje tímto:
|
5) |
Bod ML.A.502 se mění takto:
|
6) |
V bodě ML.A.902 písm. b) se bod 5 nahrazuje tímto:
|
7) |
Bod ML.A.903 se mění takto:
|
8) |
V bodě ML.A.905 písm. a) se bod 2 nahrazuje tímto:
|
9) |
Bod ML.A.906 se mění takto:
|
10) |
V bodě 5.1 se body 3 a 4 nahrazují tímto:
|
PŘÍLOHA V
V příloze Vc (část CAMO) nařízení Komise (EU) č. 1321/2014
se v bodě CAMO.A.160 písmeno b) nahrazuje tímto:
„b) |
Aniž je dotčeno ustanovení písmene a), organizace zajistí, aby byly příslušnému úřadu a organizaci odpovědné za návrh letadla hlášeny veškeré incidenty, selhání, technické závady, překročení technických omezení, události, při nichž vyšlo najevo, že informace uvedené v údajích zjištěných v souladu s přílohou I (část 21) nebo případně přílohou Ib (část 21Light) nařízení (EU) č. 748/2012 jsou nepřesné, neúplné nebo nejednoznačné, nebo jiné mimořádné okolnosti, které ohrozily nebo mohly ohrozit bezpečný provoz letadla a které nevedly k nehodě nebo vážnému incidentu.“ |