(EU) 2022/247Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2022/247 ze dne 14. prosince 2021, kterým se mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/956, pokud jde o údaje o nových těžkých vozidlech, které mají sledovat a vykazovat členské státy a výrobci, a o postup vykazování (Text s významem pro EHP)
Publikováno: | Úř. věst. L 41, 22.2.2022, s. 11-13 | Druh předpisu: | Nařízení v přenesené pravomoci |
Přijato: | 14. prosince 2021 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 14. března 2022 | Nabývá účinnosti: | 14. března 2022 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
22.2.2022 |
CS |
Úřední věstník Evropské unie |
L 41/11 |
NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2022/247
ze dne 14. prosince 2021,
kterým se mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/956, pokud jde o údaje o nových těžkých vozidlech, které mají sledovat a vykazovat členské státy a výrobci, a o postup vykazování
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/956 ze dne 28. června 2018 o sledování a vykazování emisí CO2 a spotřeby paliva u nových těžkých vozidel (1), a zejména na čl. 11 odst. 1 písm. a) a d) uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Část A přílohy I nařízení (EU) 2018/956 stanoví údaje, které mají členské státy sledovat a vykazovat u nových těžkých vozidel poprvé zaregistrovaných v Unii. |
(2) |
S cílem zajistit důkladnou analýzu v souladu s článkem 10 nařízení (EU) 2018/956 by členské státy měly sledovat a vykazovat údaje, které umožní určit uspořádání náprav vykazovaných vozidel na základě počtu hnacích náprav. Tyto údaje se zaznamenávají v položce 3 prohlášení o shodě nově registrovaného těžkého vozidla. |
(3) |
Uvedené informace by Komisi umožnily identifikovat vozidla, u nichž mají výrobci vykazovat údaje podle článku 5 nařízení (EU) 2018/956 na základě informací vykazovaných členskými státy, aniž by byla nutná další výměna informací s výrobci. |
(4) |
Na základě zkušeností získaných při přípravě zprávy podle článku 10 za vykazované období roku 2019 a s cílem zajistit důkladnou analýzu vykazovaných údajů v nadcházejících letech je nezbytné, aby výrobci vykazovali specifické údaje o chování jednotlivých konstrukčních částí vozidla při použití simulačního nástroje zaznamenané v datovém souboru „sum exec data file“. |
(5) |
Postup monitorování a vykazování je stanoven v příloze II nařízení (EU) 2018/956. |
(6) |
Na základě zkušeností získaných při uplatňování nařízení (EU) 2018/956 by Evropská agentura pro životní prostředí měla mít možnost přizpůsobit strukturu a charakter databází technickému pokroku a neměla by být vázána konkrétními technickými ustanoveními. Popisné názvy databází by proto měly být z přílohy II vyňaty. |
(7) |
Nařízení (EU) 2018/956 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Změny nařízení (EU) 2018/956
Přílohy I a II nařízení (EU) 2018/956 se mění v souladu s přílohou tohoto nařízení.
Článek 2
Vstup v platnost
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 14. prosince 2021.
Za Komisi
předsedkyně
Ursula VON DER LEYEN
PŘÍLOHA
Přílohy I a II nařízení (EU) 2018/956 se mění takto:
1) |
Příloha I se mění takto:
|
2) |
Příloha II se mění takto:
|