(EU) 2021/1087Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2021/1087 ze dne 7. dubna 2021, kterým se mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139, pokud jde o aktualizaci odkazů na ustanovení Chicagské úmluvy (Text s významem pro EHP)
Publikováno: | Úř. věst. L 236, 5.7.2021, s. 1-2 | Druh předpisu: | Nařízení v přenesené pravomoci |
Přijato: | 7. dubna 2021 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 25. července 2021 | Nabývá účinnosti: | 25. července 2021 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
5.7.2021 |
CS |
Úřední věstník Evropské unie |
L 236/1 |
NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2021/1087
ze dne 7. dubna 2021,
kterým se mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139, pokud jde o aktualizaci odkazů na ustanovení Chicagské úmluvy
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139 ze dne 4. července 2018 o společných pravidlech v oblasti civilního letectví a o zřízení Agentury Evropské unie pro bezpečnost letectví, kterým se mění nařízení (ES) č. 2111/2005, (ES) č. 1008/2008, (EU) č. 996/2010, (EU) č. 376/2014 a směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/30/EU a 2014/53/EU a kterým se zrušuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 552/2004 a (ES) č. 216/2008 a nařízení Rady (EHS) č. 3922/91 (1), a zejména na čl. 19 odst. 3 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Letadla, kromě bezpilotních letadel, a jejich motory, vrtule, letadlové části a nezastavěné vybavení by měly splňovat požadavky na ochranu životního prostředí. Nařízení (EU) 2018/1139 tyto požadavky stanoví odkazem na konkrétní ustanovení Chicagské úmluvy, která tyto požadavky obsahují. |
(2) |
Na páté schůzi svého 219. zasedání dne 11. března 2020 přijala Rada ICAO změnu 13 přílohy 16 ICAO svazku I Chicagské úmluvy „Hluk letadel“, změnu 10 svazku II Chicagské úmluvy „Emise letadlových motorů“ a změnu 1 svazku III Chicagské úmluvy „Emise CO2 letounů“. Tyto změny vstoupily v platnost a staly se použitelnými pro všechny členské státy dne 1. ledna 2021. |
(3) |
Odkazy na ustanovení Chicagské úmluvy by proto měly být aktualizovány a nařízení (EU) 2018/1139 by mělo být odpovídajícím způsobem změněno. |
(4) |
Opatření stanovená tímto nařízením vycházejí ze stanoviska č. 03/2020 vydaného Evropskou agenturou pro bezpečnost letectví (EASA) v souladu s čl. 76 odst. 1 nařízení (EU) 2018/1139, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
V čl. 9 odst. 2 nařízení (EU) 2018/1139 se první pododstavec nahrazuje tímto:
„Co se týče hluku a emisí, tato letadla a jejich motory, vrtule, letadlové části a nezastavěné vybavení musí splňovat požadavky na ochranu životního prostředí obsažené v ustanoveních změny 13 svazku I, změny 10 svazku II a změny 1 svazku III přílohy 16 Chicagské úmluvy, platné ke dni 1. ledna 2021.“
Článek 2
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 7. dubna 2021.
Za Komisi
předsedkyně
Ursula VON DER LEYEN