(EU) 2021/859Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2021/859 ze dne 4. února 2021, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1700 upřesněním počtu a názvů proměnných pro soubor údajů v oblasti vzdělávání a odborné přípravy (Text s významem pro EHP)
Publikováno: | Úř. věst. L 190, 31.5.2021, s. 1-18 | Druh předpisu: | Nařízení v přenesené pravomoci |
Přijato: | 4. února 2021 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 20. června 2021 | Nabývá účinnosti: | 20. června 2021 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
31.5.2021 |
CS |
Úřední věstník Evropské unie |
L 190/1 |
NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2021/859
ze dne 4. února 2021,
kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1700 upřesněním počtu a názvů proměnných pro soubor údajů v oblasti vzdělávání a odborné přípravy
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1700 ze dne 10. října 2019, kterým se zavádí společný rámec pro evropské statistiky týkající se osob a domácností založené na individuálních údajích sbíraných na základě výběrových souborů, mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 808/2004, (ES) č. 452/2008 a (ES) č. 1338/2008 a zrušuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1177/2003 a nařízení Rady (ES) č. 577/98 (1), a zejména na čl. 6 odst. 1 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Aby byly pokryty potřeby zjištěné v příslušných dílčích tématech, měla by Komise upřesnit počet a názvy proměnných pro soubor údajů v oblasti vzdělávání a odborné přípravy. |
(2) |
Počet proměnných, které se mají sbírat, by neměl překročit o více než 5 % počet proměnných sbíraných pro oblast vzdělávání a odborné přípravy v době vstupu nařízení (EU) 2019/1700 v platnost, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Počet a názvy proměnných pro soubor údajů v oblasti vzdělávání a odborné přípravy jsou stanoveny v příloze.
Článek 2
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 4. února 2021.
Za Komisi
předsedkyně
Ursula VON DER LEYEN
PŘÍLOHA
Počet a názvy proměnných pro soubor údajů v oblasti vzdělávání a odborné přípravy
Téma |
Dílčí téma |
Identifikátor proměnné |
Název proměnné |
01. Technické údaje – 12 technických proměnných |
Místo |
ZEMĚ |
Země bydliště |
REGION |
Region bydliště |
||
DEG_URB |
Stupeň urbanizace |
||
Informace o sběru údajů |
REFYEAR |
Rok dotazování |
|
REFMONTH |
Měsíc dotazování |
||
REFDAY |
Den dotazování |
||
Identifikace |
RESPID |
Jedinečný identifikátor |
|
Váhy |
RESPWEIGHT |
Váhový faktor pro jednotlivce |
|
NFEACTWEIGHT_5 |
Váhový faktor pro podrobnosti pěti činností neformálního vzdělávání |
||
NFEACTWEIGHT_2 |
Váhový faktor pro dvě náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
Charakteristiky dotazování |
INTMETHOD |
Použitý způsob dotazování |
|
INTPART |
Povaha účasti na zjišťování |
||
02. Charakteristiky osob a domácností – 14 sbíraných proměnných – 1 odvozená proměnná |
Složení domácnosti |
HHNBPERS_tot |
Celkový počet členů domácnosti (včetně respondenta) |
HHNBPERS_0_13 |
Počet členů v domácnosti ve věku 0–13 let |
||
HHNBPERS_14_24 |
Počet členů v domácnosti ve věku 14–24 let (včetně respondenta) |
||
HHNBPERS_25plus |
Počet členů v domácnosti ve věku 25 let a starší (včetně respondenta) |
||
HHTYPE |
Typ domácnosti |
||
MARSTADEFACTO |
Partneři, kteří žijí v jedné domácnosti |
||
Demografické údaje |
SEX |
Pohlaví |
|
BIRTHYEAR |
Rok narození |
||
BIRTHPASS |
Narozeniny již měl/a |
||
AGE |
Věk, v celých letech |
||
Státní občanství a přistěhovalecký původ |
CITIZEN |
Země hlavního státního občanství |
|
BIRTHPLACE |
Země narození |
||
BIRTHFATHER |
Země narození otce |
||
BIRTHMOTHER |
Země narození matky |
||
Délka pobytu v zemi |
RESTIME |
Délka pobytu v zemi bydliště, v celých letech |
|
03. Dosažený stupeň vzdělání a absolvovaná studia – 21 sbíraných proměnných |
Dosažený stupeň vzdělání |
HATLEVEL |
Dosažený stupeň vzdělání (nejvyšší úroveň úspěšně ukončeného vzdělání) |
Dosažený stupeň vzdělání – podrobné údaje, včetně přerušeného nebo předčasně ukončeného vzdělání |
HATFIELD |
Obor nejvyšší úrovně úspěšně ukončeného vzdělání |
|
HATYEAR |
Rok, kdy bylo dosaženo nejvyšší úrovně úspěšně ukončeného vzdělání |
||
DROPEDUC |
Předčasně ukončené formální vzdělávání nebo odborná příprava |
||
DROPEDUCLEVEL |
Úroveň předčasně ukončeného formálního vzdělávání nebo odborné přípravy |
||
Absolvování studia |
HATFATHER |
Dosažený stupeň vzdělání otce respondenta |
|
HATMOTHER |
Dosažený stupeň vzdělání matky respondenta |
||
Dovednosti uváděné respondenty |
LANGMOTH1 |
Kód prvního mateřského jazyka |
|
LANGMOTH2 |
Kód druhého mateřského jazyka |
||
LANGUSED |
Jiný používaný jazyk / jiné používané jazyky než mateřský jazyk / mateřské jazyky |
||
LANGUSED_1 |
Kód prvního jazyka |
||
LANGUSED_2 |
Kód druhého jazyka |
||
LANGUSED_3 |
Kód třetího jazyka |
||
LANGUSED_4 |
Kód čtvrtého jazyka |
||
LANGUSED_5 |
Kód pátého jazyka |
||
LANGUSED_6 |
Kód šestého jazyka |
||
LANGUSED_7 |
Kód sedmého jazyka |
||
LANGBEST1 |
První nejlépe ovládaný jazyk jiný než mateřský jazyk / mateřské jazyky |
||
LANGLEVEL1 |
Úroveň prvního nejlépe ovládaného jazyka jiného než mateřský jazyk / mateřské jazyky |
||
LANGBEST2 |
Druhý nejlépe ovládaný jazyk jiný než mateřský jazyk / mateřské jazyky |
||
LANGLEVEL2 |
Úroveň druhého nejlépe ovládaného jazyka jiného než mateřský jazyk / mateřské jazyky |
||
04. Účast na trhu práce – 7 sbíraných proměnných |
Hlavní status dle ekonomické aktivity (sebezařazení) |
MAINSTAT |
Hlavní status dle ekonomické aktivity (sebezařazení) |
Základní charakteristiky zaměstnání |
FTPT |
Plný nebo částečný pracovní úvazek v hlavním zaměstnání (sebezařazení) |
|
JOBSTAT |
Postavení v hlavním zaměstnání |
||
JOBISCO |
Činnost v hlavním zaměstnání |
||
LOCNACE |
Hospodářská činnost místní jednotky v rámci hlavního zaměstnání |
||
Doba trvání smlouvy/dohody |
PERMJOB |
Stálost hlavního zaměstnání |
|
Velikost podniku |
LOCSIZEFIRM |
Velikost místní jednotky (v rámci hlavního zaměstnání) |
|
05. Trvání zaměstnání, profesní biografie a dosavadní pracovní zkušenosti – 2 sbírané proměnné |
Doba nástupu do zaměstnání |
EMP12M |
Zaměstnání kdykoli během posledních 12 měsíců |
JOBTIME |
Rok, ve kterém osoba začala pracovat pro současného zaměstnavatele nebo jako osoba samostatně výdělečně činná v hlavním zaměstnání |
||
06. Účast ve vzdělávání a odborné přípravě – 196 sbíraných proměnných |
Přístup k informacím o možnostech vzdělávání a poradenství (za 12 měsíců) |
SEEKINFO |
Hledal/a jste v posledních 12 měsících nějaké informace týkající se možností vzdělávání (formální nebo neformální vzdělávání a odborná příprava) |
GUIDE |
Poradenství týkající se vzdělávání poskytované institucemi/organizacemi během posledních 12 měsíců |
||
GUIDE_1 |
Poradenství ohledně možností vzdělávání (včetně podpory při vyhledávání informací a týkající se možností vzdělávání) |
||
GUIDE_2 |
Screening/hodnocení individuálních vzdělávacích potřeb na základě odborných testů a/nebo pohovorů |
||
GUIDE_3 |
Poradenství/pomoc týkající se postupu ověřování/uznávání dovedností, schopností nebo předchozího vzdělávání |
||
GUIDESOURCE |
Zdroj získaného poradenství ohledně vzdělávání během posledních 12 měsíců |
||
GUIDESOURCE_1 |
Instituce pro vzdělávání nebo odbornou přípravu (škola, vysoká škola, univerzita, středisko odborného vzdělávání a přípravy, instituce pro vzdělávání dospělých, středisko ověřování) |
||
GUIDESOURCE_2 |
Veřejné služby zaměstnanosti |
||
GUIDESOURCE_3 |
Zaměstnavatel nebo potenciální zaměstnavatel |
||
GUIDESOURCE_4 |
Jiné instituce/organizace |
||
GUIDEINTER |
Typ interakcí uplatněných pro získání poradenství ohledně vzdělávání během posledních 12 měsíců |
||
GUIDEINTER_1 |
Interakce s osobou: osobní setkání, Skype, telefon, e-mail, specializované internetové stránky atd. |
||
GUIDEINTER_2 |
Interakce bez zapojení jiné osoby: internetoví roboti, online automatické aplikace, pokud umožňují interakci |
||
Účast v činnostech formálního vzdělávání (za 12 měsíců) |
FED |
Účast ve formálním vzdělávání a odborné přípravě (student nebo učeň) během posledních 12 měsíců |
|
FEDNUM |
Počet činností formálního vzdělávání nebo odborné přípravy |
||
Poslední činnost formálního vzdělávání – podrobné údaje (za 12 měsíců) |
FEDSTARTYEAR |
Rok začátku poslední činnosti formálního vzdělávání |
|
FEDSTARTMONTH |
Měsíc začátku poslední činnosti formálního vzdělávání |
||
FEDMAINSTAT |
Hlavní status dle ekonomické aktivity (sebezařazení) na začátku poslední činnosti formálního vzdělávání |
||
FEDLEVEL |
Úroveň poslední činnosti formálního vzdělávání nebo odborné přípravy |
||
FEDCOMP |
Dokončení poslední činnosti formálního vzdělávání |
||
FEDFIELD |
Obor poslední činnosti formálního vzdělávání |
||
FEDWORKTIME |
Poslední činnost formálního vzdělávání v průběhu placené pracovní doby |
||
Využití informačních a komunikační technologií v rámci posledního formálního vzdělávání (za 12 měsíců) |
FEDPLACE |
Místo výuky poslední činnosti formálního vzdělávání |
|
FEDONMAT |
On-line poskytování výukových materiálů pro poslední činnost formálního vzdělávání |
||
FEDONTEA |
On-line interakce s pedagogickými pracovníky při poslední činnosti formálního vzdělávání |
||
FEDONPAR |
On-line interakce s ostatními účastníky vzdělávání při poslední činnosti formálního vzdělávání |
||
Důvody pro účast v posledním formálním vzdělávání (za 12 měsíců) |
FEDREASON |
Důvody pro účast v poslední činnosti formálního vzdělávání |
|
FEDREASON_01a |
Abych lépe dělal/a svoji práci |
||
FEDREASON_01b |
Abych zlepšil/a vyhlídky své profesní dráhy |
||
FEDREASON_02 |
Abych zmenšil/a pravděpodobnost, že přijdu o práci |
||
FEDREASON_03 |
Abych zvýšil/a možnosti získat práci nebo změnit práci/povolání |
||
FEDREASON_04 |
Abych začal/a podnikat |
||
FEDREASON_05 |
Musel/a jsem se účastnit |
||
FEDREASON_06_7 |
Abych zlepšil/a své znalosti/dovednosti z vlastního obecného zájmu a zvídavosti |
||
FEDREASON_08 |
Abych získal/a osvědčení |
||
FEDREASON_09 |
Abych potkal/a nové lidi / pro zábavu |
||
FEDREASONMAIN |
Hlavní důvod pro účast v poslední činnosti formálního vzdělávání |
||
Platby za poslední formální vzdělávání a počet hodin (za 12 měsíců) |
FEDNBHOURS |
Počet hodin výuky poslední činnosti formálního vzdělávání |
|
FEDPAID |
Platby za poslední činnost formálního vzdělávání |
||
FEDPAIDBY |
Zdroj financování částečné nebo úplné platby za poslední činnost formálního vzdělávání |
||
FEDPAIDBY_1 |
Zaměstnavatel nebo potenciální zaměstnavatel |
||
FEDPAIDBY_2 |
Veřejné služby zaměstnanosti |
||
FEDPAIDBY_3 |
Jiné veřejné nebo soukromé instituce |
||
FEDPAIDBY_4 |
Člen domácnosti nebo příbuzný |
||
Výsledky a využití dovedností získaných prostřednictvím posledního formálního vzdělávání (za 12 měsíců) |
FEDUSEA |
Stávající využití dovedností nebo znalostí získaných z poslední činnosti formálního vzdělávání |
|
FEDOUTCOME |
Výsledky poslední činnosti formálního vzdělávání |
||
FEDOUTCOME_1 |
Získání (nové) práce |
||
FEDOUTCOME_3 |
Vyšší plat/mzda |
||
FEDOUTCOME_2 |
Povýšení v práci |
||
FEDOUTCOME_4 |
Nové úkoly |
||
FEDOUTCOME_5 |
Lepší výkon v současné práci |
||
FEDOUTCOME_6 |
Osobní výhody (setkání s novými lidmi, obnova starých dovedností nebo získání nových dovedností v obecných nebo specifických oborech atd.) |
||
FEDOUTCOME_7 |
Zatím žádné výsledky |
||
FEDOUTCOMEMAIN |
Hlavní výsledek poslední činnosti formálního vzdělávání |
||
Účast v činnostech neformálního vzdělávání (za 12 měsíců) |
NFE |
Účast v neformálním vzdělávání a odborné přípravě během posledních 12 měsíců |
|
NFECOURSE |
Kurzy |
||
NFEWORKSHOP |
Workshopy a semináře |
||
NFEGUIDEDJT |
Řízené školení na pracovišti |
||
NFELESSON |
Soukromé lekce |
||
NFENUM |
Počet činností neformálního vzdělávání a odborné přípravy |
||
Činnosti neformálního vzdělávání – podrobné údaje (za 12 měsíců) |
NFEACT01_TYPE |
Druh první činnosti neformálního vzdělávání |
|
NFEACT01_MAINSTAT |
Hlavní status dle ekonomické aktivity (sebezařazení) na začátku první činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEACT01_PURP |
Účel první činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEACT01_WORKTIME |
První činnost neformálního vzdělávání v průběhu placené pracovní doby |
||
NFEACT01_PAIDBY |
První činnost neformálního vzdělávání částečně nebo plně hrazená zaměstnavatelem nebo potenciálním zaměstnavatelem |
||
NFEACT02_TYPE |
Druh druhé činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEACT02_MAINSTAT |
Hlavní status dle ekonomické aktivity (sebezařazení) na začátku druhé činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEACT02_PURP |
Účel druhé činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEACT02_WORKTIME |
Druhá činnost neformálního vzdělávání v průběhu placené pracovní doby |
||
NFEACT02_PAIDBY |
Druhá činnost neformálního vzdělávání částečně nebo plně hrazená zaměstnavatelem nebo potenciálním zaměstnavatelem |
||
NFEACT03_TYPE |
Druh třetí činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEACT03_MAINSTAT |
Hlavní status dle ekonomické aktivity (sebezařazení) na začátku třetí činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEACT03_PURP |
Účel třetí činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEACT03_WORKTIME |
Třetí činnost neformálního vzdělávání v průběhu placené pracovní doby |
||
NFEACT03_PAIDBY |
Třetí činnost neformálního vzdělávání částečně nebo plně hrazená zaměstnavatelem nebo potenciálním zaměstnavatelem |
||
NFEACT04_TYPE |
Druh čtvrté činnost neformálního vzdělávání |
||
NFEACT04_MAINSTAT |
Hlavní status dle ekonomické aktivity (sebezařazení) na začátku čtvrté činnost neformálního vzdělávání |
||
NFEACT04_PURP |
Účel čtvrté činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEACT04_WORKTIME |
Čtvrtá činnost neformálního vzdělávání v průběhu placené pracovní doby |
||
NFEACT04_PAIDBY |
Čtvrtá činnost neformálního vzdělávání částečně nebo plně hrazená zaměstnavatelem nebo potenciálním zaměstnavatelem |
||
NFEACT05_TYPE |
Druh páté činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEACT05_MAINSTAT |
Hlavní status dle ekonomické aktivity (sebezařazení) na začátku páté činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEACT05_PURP |
Účel páté činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEACT05_WORKTIME |
Pátá činnost neformálního vzdělávání v průběhu placené pracovní doby |
||
NFEACT05_PAIDBY |
Pátá činnost neformálního vzdělávání částečně nebo plně hrazená zaměstnavatelem nebo potenciálním zaměstnavatelem |
||
NFERAND1 |
Kód první náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFERAND1_TYPE |
Druh první náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEFIELD1 |
Obor první náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEPROVIDER1 |
Poskytovatel první náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFECERT1 |
Osvědčení po první náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFERAND2 |
Kód druhé náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFERAND2_TYPE |
Druh druhé náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEFIELD2 |
Obor druhé náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEPROVIDER2 |
Poskytovatel druhé náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFECERT2 |
Osvědčení po druhé náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
Využití informačních a komunikační technologií při činnostech neformálního vzdělávání (za 12 měsíců) |
NFEPLACE1 |
Místo výuky první náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
|
NFEONMAT1 |
On-line poskytování výukových materiálů pro první náhodně zvolenou činnost neformálního vzdělávání |
||
NFEONTEA1 |
On-line interakce s pedagogickými pracovníky při první náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEONPAR1 |
On-line interakce s ostatními účastníky při první náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEPLACE2 |
Místo výuky druhé náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEONMAT2 |
On-line poskytování výukových materiálů pro druhou náhodně zvolenou činnost neformálního vzdělávání |
||
NFEONTEA2 |
On-line interakce s pedagogickými pracovníky při druhé náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEONPAR2 |
On-line interakce s ostatními účastníky při druhé náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
Důvody pro účast v činnostech neformálního vzdělávání (za 12 měsíců) |
NFEINITIA1 |
Iniciátor první náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
|
NFEREASON1 |
Důvody pro účast v první náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEREASON1_01a |
Abych lépe dělal/a svoji práci |
||
NFEREASON1_01b |
Abych zlepšil/a vyhlídky své profesní dráhy |
||
NFEREASON1_02 |
Abych zmenšil/a pravděpodobnost, že přijdu o práci |
||
NFEREASON1_03 |
Abych zvýšil/a možnosti získat práci nebo změnit práci/povolání |
||
NFEREASON1_04 |
Abych začal/a podnikat |
||
NFEREASON1_13 |
Z důvodu organizačních a/nebo technologických změn v zaměstnání |
||
NFEREASON1_11 |
Požadovaná zaměstnavatelem nebo potenciálním zaměstnavatelem nebo ze zákona |
||
NFEREASON1_06_7 |
Abych zlepšil/a své znalosti/dovednosti ze svého vlastního obecného zájmu a zvídavosti |
||
NFEREASON1_08 |
Abych získal/a osvědčení |
||
NFEREASON1_09 |
Abych potkal/a nové lidi / pro zábavu |
||
NFEREASON1_10 |
Ze zdravotních důvodů |
||
NFEREASON1_12 |
Abych lépe dělal/a dobrovolnou práci |
||
NFEREASONMAIN1 |
Hlavní důvod pro účast v první náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEINITIA2 |
Iniciátor druhé náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEREASON2 |
Důvody pro účast v druhé náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEREASON2_01a |
Abych lépe dělal/a svoji práci |
||
NFEREASON2_01b |
Abych zlepšil/a vyhlídky své profesní dráhy |
||
NFEREASON2_02 |
Abych zmenšil/a pravděpodobnost, že přijdu o práci |
||
NFEREASON2_03 |
Abych zvýšil/a možnosti získat práci nebo změnit práci/povolání |
||
NFEREASON2_04 |
Abych začal/a podnikat |
||
NFEREASON2_13 |
Z důvodu organizačních a/nebo technologických změn v zaměstnání |
||
NFEREASON2_11 |
Požadovaná zaměstnavatelem nebo potenciálním zaměstnavatelem nebo ze zákona |
||
NFEREASON2_06_7 |
Abych zlepšil/a své znalosti/dovednosti ze svého vlastního obecného zájmu a zvídavosti |
||
NFEREASON2_08 |
Abych získal/a osvědčení |
||
NFEREASON2_09 |
Abych potkal/a nové lidi / pro zábavu |
||
NFEREASON2_10 |
Ze zdravotních důvodů |
||
NFEREASON2_12 |
Abych lépe dělal/a dobrovolnou práci |
||
NFEREASONMAIN2 |
Hlavní důvod pro účast v druhé náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
Platby za činnosti neformálního vzdělávání a počet hodin (za 12 měsíců) |
NFENBHOURS1 |
Počet hodin výuky první náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
|
NFEPAID1 |
Platby za první náhodně zvolenou činnost neformálního vzdělávání |
||
NFEPAIDBY1 |
Zdroj financování částečné nebo úplné platby za první náhodně zvolenou činnost neformálního vzdělávání |
||
NFEPAIDBY1_1 |
Zaměstnavatel nebo potenciální zaměstnavatel |
||
NFEPAIDBY1_2 |
Veřejné služby zaměstnanosti |
||
NFEPAIDBY1_3 |
Jiné veřejné nebo soukromé instituce |
||
NFEPAIDBY1_4 |
Člen domácnosti nebo příbuzný |
||
NFEPAIDVAL1 |
Výdaje za první náhodně zvolenou činnost neformálního vzdělávání |
||
NFENBHOURS2 |
Počet hodin výuky druhé náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEPAID2 |
Platby za druhou náhodně zvolenou činnost neformálního vzdělávání |
||
NFEPAIDBY2 |
Zdroj financování částečné nebo úplné platby za druhou náhodně zvolenou činnost neformálního vzdělávání |
||
NFEPAIDBY2_1 |
Zaměstnavatel nebo potenciální zaměstnavatel |
||
NFEPAIDBY2_2 |
Veřejné služby zaměstnanosti |
||
NFEPAIDBY2_3 |
Jiné veřejné nebo soukromé instituce |
||
NFEPAIDBY2_4 |
Člen domácnosti nebo příbuzný |
||
NFEPAIDVAL2 |
Výdaje za druhou náhodně zvolenou činnost neformálního vzdělávání |
||
Výsledky a využití dovedností získaných prostřednictvím činností neformálního vzdělávání (za 12 měsíců) |
NFESKILLSMAIN1 |
Hlavní dovednosti získané prostřednictvím první náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
|
NFEUSEA1 |
Stávající využití dovedností nebo znalostí získaných z první náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEOUTCOME1 |
Výsledky první náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEOUTCOME1_1 |
Získání (nové) práce |
||
NFEOUTCOME1_3 |
Vyšší plat/mzda |
||
NFEOUTCOME1_2 |
Povýšení v práci |
||
NFEOUTCOME1_4 |
Nové úkoly |
||
NFEOUTCOME1_5 |
Lepší výkon v současné práci |
||
NFEOUTCOME1_6 |
Osobní výhody (setkání s novými lidmi, obnova starých dovedností nebo získání nových dovedností v obecných nebo specifických oborech atd.) |
||
NFEOUTCOME1_7 |
Zatím žádné výsledky |
||
NFEOUTCOMEMAIN1 |
Hlavní výsledek první náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFESKILLSMAIN2 |
Hlavní dovednosti získané prostřednictvím druhé náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEUSEA2 |
Stávající využití dovedností nebo znalostí získaných z druhé náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEOUTCOME2 |
Výsledky druhé náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
NFEOUTCOME2_1 |
Získání (nové) práce |
||
NFEOUTCOME2_3 |
Vyšší plat/mzda |
||
NFEOUTCOME2_2 |
Povýšení v práci |
||
NFEOUTCOME2_4 |
Nové úkoly |
||
NFEOUTCOME2_5 |
Lepší výkon v současné práci |
||
NFEOUTCOME2_6 |
Osobní výhody (setkání s novými lidmi, obnova starých dovedností nebo získání nových dovedností v obecných nebo specifických oborech atd.) |
||
NFEOUTCOME2_7 |
Zatím žádné výsledky |
||
NFEOUTCOMEMAIN2 |
Hlavní výsledek druhé náhodně zvolené činnosti neformálního vzdělávání |
||
Překážky v účasti ve vzdělávání a odborné přípravě (za 12 měsíců) |
WANT |
Ochota (více) se účastnit vzdělávání a odborné přípravy |
|
NONEED |
Není třeba (další) vzdělávaní a odborná příprava |
||
DIFFTYPE |
Důvody, proč jsem se (více) neúčastnil/a formálního nebo neformálního vzdělávání a odborné přípravy |
||
DIFFTYPE_01 |
Předpoklady |
||
DIFFTYPE_02 |
Náklady |
||
DIFFTYPE_03a |
Nedostatečná podpora ze strany zaměstnavatele |
||
DIFFTYPE_03b |
Nedostatečná podpora ze strany veřejných služeb |
||
DIFFTYPE_04 |
Harmonogram |
||
DIFFTYPE_05 |
Vzdálenost |
||
DIFFTYPE_07 |
Rodinné důvody |
||
DIFFTYPE_08a |
Zdravotní důvody |
||
DIFFTYPE_08b |
Věk |
||
DIFFTYPE_09 |
Jiné osobní důvody |
||
DIFFTYPE_10 |
Žádná vhodná činnost vzdělávání nebo odborné přípravy (jejich nabídka) |
||
DIFFTYPE_12 |
Dřívější negativní zkušenost při vzdělávání |
||
DIFFTYPE_13 |
V kurzu již nebylo volné místo |
||
DIFFTYPE_14 |
Příliš málo přihlášek |
||
DIFFMAIN |
Hlavní důvod, proč jsem se (více) neúčastnil/a vzdělávání a odborné přípravy |
||
Informální učení |
INF |
Účast v informálním učení v průběhu posledních 12 měsíců |
|
INFFAMILY |
Učení se od rodinného příslušníka, přítele nebo kolegy |
||
INFMATERIAL |
Učení pomocí tištěného materiálu (knihy, odborné časopisy atd.) |
||
INFDEVICE |
Učení pomocí elektronických zařízení (on-line nebo off-line) |
||
INFMUSEUM |
Učení prostřednictvím prohlídek muzeí, historických, přírodních nebo průmyslových lokalit s průvodcem |
||
INFLIBRARIES |
Učení návštěvou vzdělávacích středisek (včetně knihoven) |
||
INFPURP |
Účel informálního učení během posledních 12 měsíců |
||
07. Zdraví: zdravotní stav a zdravotní postižení, přístup ke zdravotní péči, její dostupnost a využití a zdravotní determinanty – 2 sbírané proměnné |
Zdravotní postižení a další prvky minimálního evropského zdravotního modulu |
GENHEALTH |
Celkový subjektivně hodnocený zdravotní stav respondenta |
GALI |
Omezení při činnostech z důvodu zdravotních problémů (globální ukazatel omezení činnosti – GALI) |
||
08. Příjmy, spotřeba a složky jmění, včetně dluhů – 1 sbíraná proměnná |
Celkový měsíční příjem domácnosti |
HHINCOME |
Běžný čistý měsíční příjem domácnosti |