(EU) 2021/1730Prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2021/1730 ze dne 28. září 2021 o harmonizovaném využívání párových kmitočtových pásem 874,4–880,0 MHz a 919,4–925,0 MHz a nepárového kmitočtového pásma 1900–1910 MHz pro železniční mobilní rádiové zařízení (oznámeno pod číslem C(2021) 6862) (Text s významem pro EHP)

Publikováno: Úř. věst. L 346, 30.9.2021, s. 1-9 Druh předpisu: Prováděcí rozhodnutí
Přijato: 28. září 2021 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 30. září 2021 Nabývá účinnosti: 30. září 2021
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



30.9.2021   

CS

Úřední věstník Evropské unie

L 346/1


PROVÁDĚCÍ ROZHODNUTÍ KOMISE (EU) 2021/1730

ze dne 28. září 2021

o harmonizovaném využívání párových kmitočtových pásem 874,4–880,0 MHz a 919,4–925,0 MHz a nepárového kmitočtového pásma 1 900–1 910 MHz pro železniční mobilní rádiové zařízení

(oznámeno pod číslem C(2021) 6862)

(Text s významem pro EHP)

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na rozhodnutí Evropského parlamentu a Rady č. 676/2002/ES ze dne 7. března 2002 o předpisovém rámci pro politiku rádiového spektra v Evropském společenství (rozhodnutí o rádiovém spektru) (1), a zejména na čl. 4 odst. 3 uvedeného rozhodnutí,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Radiokomunikační systém v současné době používaný pro železniční provoz, konkrétně globální systém pro mobilní komunikace v železničním provozu (GSM-R), vychází ze specifikací, jejichž konečná verze byla vypracována před dvaceti lety, a v důsledku technologického zastarávání není pravděpodobné, že průmyslová podpora GSM-R bude ve větší míře zajišťována i po roce 2030. Budoucí železniční mobilní komunikační systém (Future Railway Mobile Communication System – FRMCS) bude nástupcem systému GSM-R, který je jedním ze základních prvků evropského systému řízení železničního provozu (European Railway Traffic Management System – ERTMS). Bude podporovat digitalizaci železnic a inovaci jejich služeb. GSM-R a jeho nástupce či nástupci, včetně FRMCS, se označují jako železniční mobilní rádiové zařízení (Railway Mobile Radio – RMR).

(2)

Ve srovnání s GSM-R nabízí FRMCS vyšší kvalitu služeb, účinněji využívá spektrum a je nákladově efektivnější. Má být zároveň výkonnější, pokud jde o aplikace, jako je automatické vedení vlaku (Automatic Train Operation – ATO) nebo datově propojený systém pro podporu rozhodování strojvedoucího (Connected Driver Advisory System – C-DAS). Předpokládá se, že postupně budou zaváděny další aplikace. Kritické železniční aplikace FRMCS, jako je sledování a řízení kritické infrastruktury, lze provozovat účinně s využitím úzkopásmové technologie pro internet věcí (NB-IoT). FRMCS by měl být schopen integrovat nové aplikace a technologický vývoj v průběhu delšího období, protože železniční komunikační systémy mají mnohem delší životní cyklus než veřejné sítě a služby elektronických komunikací.

(3)

Za účelem zavedení FRMCS by proto měla být harmonizována kmitočtová pásma.

(4)

Aby byl umožněn souběžný provoz GSM-R i jeho nástupce během přibližně desetileté fáze migrace z GSM-R na FRMCS a aby během této migrace i po ní bylo možné využívat nové kritické železniční aplikace, je nezbytné pro RMR zajistit přístup k dostatečnému objemu harmonizovaného spektra.

(5)

V zájmu společného přístupu ke spektru pro RMR v celé Unii vydala Komise dne 12. července 2018 na základě čl. 4 odst. 2 rozhodnutí č. 676/2002/ES (rozhodnutí o rádiovém spektru) pověření Evropské konferenci poštovních a telekomunikačních správ (CEPT).

(6)

V reakci na toto pověření CEPT odpověděla zprávou CEPT č. 74 ze dne 3. července 2020 a zprávou CEPT č. 76 ze dne 20. listopadu 2020. Tyto zprávy vycházejí ze studií proveditelnosti a posuzují požadovaný objem spektra, určují příslušná pásma spektra a navrhují pro FRMCS harmonizované technické podmínky.

(7)

Zpráva CEPT č. 74 zejména posuzuje koexistenci se všemi aplikacemi v přilehlých kmitočtových pásmech, včetně služeb elektronických komunikací v kmitočtových pásmech 900 MHz a 2 GHz, zařízení krátkého dosahu, na která se vztahuje prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2018/1538 (2), a evropských digitálních bezšňůrových telekomunikací (DECT), na něž se vztahuje směrnice Rady 91/287/EHS (3). Zároveň zohledňuje možnost zavedení leteckých bezpilotních systémů v kmitočtovém rozsahu 1 880–1 920 MHz.

(8)

Harmonizované technické podmínky pro základnové stanice RMR (FRMCS) provozované v pásmu 1 900–1 910 MHz, které jsou definovány ve zprávě CEPT č. 76, předpokládají, že základnové stanice poskytující služby elektronických komunikací, jež pro příjem využívají frekvence nad 1 920 MHz podle prováděcího rozhodnutí Komise (EU) 2020/667 (4), mají ve srovnání se stávajícími harmonizovanými evropskými normami vyšší selektivitu. Základnové stanice poskytující služby elektronických komunikací, které jsou umístěny v blízkosti základnové stanice RMR a kritérium vyšší selektivity nesplňují, by měly být v případě potřeby přizpůsobeny za účelem zmírnění účinků škodlivého rušení.

(9)

Ve zprávě CEPT č. 74 byla posouzena technická proveditelnost využití komerčních mobilních sítí s přihlédnutím k potřebám železničního systému z hlediska bezdrátového pokrytí a spolehlivosti. Zpráva potvrdila možnost využití komerčních mobilních sítí pro všechny relevantní železniční aplikace včetně kritických železničních aplikací pod podmínkou, že příslušné části komerční mobilní sítě splňují požadavky služby stanovené pro železniční systémy.

(10)

Přijímače RMR (základnových stanic a vozidlových radiostanic) by měly být odolné vůči vysílání v přilehlých kmitočtech. Členské státy mohou na vnitrostátní úrovni provádět další opatření k zajištění koexistence týkající se DECT v kmitočtovém pásmu 1 880–1 900 MHz a RMR v kmitočtovém pásmu 1 900–1 910 MHz nebo k zajištění kmitočtového odstupu 200 kHz mezi RMR a sítěmi elektronických komunikací na kmitočtové hranici 925 MHz.

(11)

Ve zprávě CEPT č. 76 nebyly zohledněny systémy FRMCS využívající aktivní anténní systémy. V případě, že by se pro účely zavedení FRMCS uvažovalo i o aktivních anténních systémech, měly by být provedeny doplňující studie.

(12)

Pokud daný členský stát neprovozuje železniční tratě, mělo by mu být umožněno odložit provádění opatření k harmonizaci spektra pro RMR až do doby, kdy bude mít jejich zprovoznění v plánu.

(13)

V závislosti na vnitrostátní poptávce by členské státy měly mít v souladu s právními předpisy EU možnost stanovit datum provedení opatření k harmonizaci spektra pro RMR v kmitočtovém pásmu 1 900–1 910 MHz nejpozději na 1. ledna 2025.

(14)

Prováděním tohoto rozhodnutí není v souladu s právními předpisy EU dotčeno právo členských států spravovat a využívat vlastní rádiové spektrum pro účely veřejného pořádku a veřejné bezpečnosti a obrany podle čl. 1 odst. 4 rozhodnutí o rádiovém spektru.

(15)

Zprávy ode všech členských států Komisi o provádění tohoto rozhodnutí, včetně jakýchkoliv změn v oblasti správy spektra, jež mají negativní dopad na interoperabilitu, jakož i okamžité podávání zpráv o případném uplatnění čl. 1 odst. 4 rozhodnutí o rádiovém spektru spolu s jeho odůvodněním by pomohly posoudit dopad tohoto rozhodnutí na úrovni Unie, jakož i jeho včasný přezkum.

(16)

Opatření stanovená tímto rozhodnutím jsou v souladu se stanoviskem Výboru pro rádiové spektrum,

PŘIJALA TOTO ROZHODNUTÍ:

Článek 1

Toto rozhodnutí stanoví harmonizované podmínky pro dostupnost a účinné využívání rádiového spektra pro železniční mobilní rádiové zařízení (RMR) v pásmech 874,4–880,0 MHz, 919,4–925,0 MHz a 1 900–1 910 MHz.

Článek 2

Pro účely tohoto rozhodnutí se rozumí:

a)

„terminálem RMR“ součást mobilního rádiového zařízení řízená sítí RMR;

b)

„vozidlovou radiostanicí“ terminál RMR zabudovaný ve vlaku, který podporuje hlasové a datové aplikace;

c)

„ekvivalentním izotropicky vyzářeným výkonem (e.i.r.p.)“ součin výkonu dodaného anténě a absolutního nebo izotropického zisku v daném směru vzhledem k izotropické anténě.

Článek 3

1.   Do 1. ledna 2022 členské státy určí a na nevýhradním základě zpřístupní párová kmitočtová pásma 874,4–880,0 MHz a 919,4–925,0 MHz pro železniční mobilní rádiové zařízení v souladu s technickými podmínkami stanovenými v příloze.

2.   Nejpozději do 1. ledna 2025 členské státy v závislosti na vnitrostátní poptávce určí a na nevýhradním základě zpřístupní nepárové kmitočtové pásmo 1 900–1 910 MHz pro železniční mobilní rádiové zařízení v souladu s technickými podmínkami stanovenými v příloze.

3.   Členské státy zajistí, aby sítě využívající kmitočtová pásma uvedená v odstavci 1 zajišťovaly vhodnou ochranu systémů v přilehlých pásmech.

4.   Členské státy, v nichž ke dni 1. ledna 2022 nejsou poskytovány žádné železniční služby, odstavec 1 použijí, jakmile budou mít v plánu železniční trať zprovoznit.

Článek 4

Do 1. ledna 2025 podají členské státy Komisi zprávu o provádění tohoto rozhodnutí.

Členské státy sledují využívání kmitočtových pásem, na něž se toto rozhodnutí vztahuje, pro účely RMR a na žádost nebo z vlastního podnětu podávají Komisi zprávy o svých zjištěních, včetně jakýchkoli dopadů na interoperabilitu v souvislosti s problémy týkajícími se spektra, aby v případě potřeby umožnily včasný přezkum tohoto rozhodnutí.

Článek 5

Toto rozhodnutí je určeno členským státům.

V Bruselu dne 28. září 2021.

Za Komisi

Thierry BRETON

člen Komise


(1)  Úř. věst. L 108, 24.4.2002, s. 1.

(2)  Prováděcí Rozhodnutí Komise (EU) 2018/1538 ze dne 11. října 2018 o harmonizaci rádiového spektra pro zařízení krátkého dosahu v kmitočtových pásmech 874–876 a 915–921 MHz (Úř. věst. L 257, 15.10.2018, s. 57).

(3)  Směrnice Rady 91/287/EHS ze dne 3. června 1991 o frekvenčním pásmu, které má být určeno pro koordinované zavádění evropských digitálních bezšňůrových telekomunikací (DECT) ve Společenství (Úř. věst. L 144, 8.6.1991, s. 45).

(4)  Prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2020/667 ze dne 6. května 2020, kterým se mění rozhodnutí 2012/688/EU, pokud jde o aktualizaci příslušných technických podmínek platných v kmitočtových pásmech 1 920–1 980 MHz a 2 110–2 170 MHz (Úř. věst. L 156, 19.5.2020, s. 6).


PŘÍLOHA

ČÁST A

TECHNICKÉ PODMÍNKY PRO GSM-R V PÁSMECH 874,4–880,0 MHz a 919,4–925,0 MHz

Pro kanál GSM-R platí tyto parametry:

Střední kmitočet pro downlink fDL = 921 MHz + n × 0,2 MHz (1), kde

Image 1

Střední kmitočet pro uplink fUL = fDL – 45 MHz

Šířka pásma kanálu je 200 kHz.

Tabulka 1

Požadavky ve vnitřní oblasti bloku pro základnové stanice GSM-R v pásmu 919,4–921 MHz, nekoordinované uspořádání

Šířka pásma kanálu GSM-R

Maximální e.i.r.p.

200 kHz

= 70,5 dBm + (fDL – 921) × 40/3 dB

fDL je střední kmitočet v MHz

Pro základnové stanice GSM-R vysílající v kmitočtovém pásmu 921–925 MHz není žádné omezení e.i.r.p. stanoveno. Vzorec platí pro fDL ≤ 921 MHz. Aby bylo možné použít vyšší e.i.r.p., musí být zaveden koordinační postup nebo uplatněna jiná zmírňující opatření.

ČÁST B

TECHNICKÉ PODMÍNKY PRO JEDINOU NOSNOU ŠIROKOPÁSMOVÉHO RMR v pásmech 874,4–880,0 MHz a 919,4–925,0 MHz

Technické podmínky pro základnové stanice RMR využívající širokopásmové technologie

Technické podmínky definované v tomto oddíle mají podobu spektrální masky hran bloku (BEM), která se vztahuje na širokopásmové základnové stanice RMR. Technické podmínky definované v tomto oddíle jsou platné pro jedinou nosnou RMR využívajícího širokopásmové technologie. BEM je vytvořena na základě předpokladu, že před vybudováním sítě nebude nutno mít uzavřeny podrobné dohody o koordinaci a spolupráci. Aby bylo možné použít pro základnové stanice RMR více nosných nebo vyšší e.i.r.p., než jak je uvedeno v harmonizovaných technických podmínkách, musí být zaveden koordinační postup nebo být uplatněna jiná zmírňující opatření. Základnové stanice využívající aktivní anténní systémy jsou zakázány.

Pro jiné technologie rádiového přístupu než GSM-R platí tyto parametry:

Spodní hrana nejnižšího zdrojového (resource) bloku je ≥ 919,6 MHz.

Tabulka 2

Obecný požadavek ve vnitřní oblasti bloku – nepovinný

Šířka pásma kanálu RMR

Maximální e.i.r.p.

Pro jakoukoli šířku pásma kanálu

Je-li požadována horní mez, lze použít tuto hodnotu: = Min {65 dBm/kanál, maximální e.i.r.p. specifický pro šířku pásma kanálu}

Tabulka 3

Specifické požadavky ve vnitřní části bloku pro kanály 5,6 MHz a 5 MHz povinné v případě nekoordinovaného uspořádání

Šířka pásma kanálu RMR

Maximální e.i.r.p.

5,6 MHz

= 62 dBm/5,6 MHz

5 MHz

= 64,5 dBm/5 MHz + (fDL – 922,1) × 40/3 dB

fDL je střední kmitočet v MHz.

Režim s provozem NB-IoT uvnitř pásma bez navýšení výkonu je povolen. Režim s provozem NB-IoT v ochranném pásmu a režim provozu uvnitř pásma s navýšením výkonu povoleny nejsou.

Tabulka 4

Specifické požadavky ve vnitřní části bloku pro kanály 1,4 MHz a 200 kHz povinné v případě nekoordinovaného uspořádání

Šířka pásma kanálu RMR

Maximální e.i.r.p.

1,4 MHz

= 56 dBm/1,4 MHz + (fDL – 920,2) × 40/3 dB (poznámka 1)

200 kHz (poznámka 2)

= 70,5 dBm/200 kHz + (fDL – 921) × 40/3 dB (poznámka 3)

fDL je střední kmitočet v MHz.

Poznámka 1: Vzorec platí pro fDL ≤ 921,7 MHz. Nad touto hodnotou není žádné specifické omezení e.i.r.p. stanoveno.

Poznámka 2: Vztahuje se na režim samostatného provozu NB-IoT, který využívá jeden zdrojový (resource) blok.

Poznámka 3: Vzorec platí pro fDL ≤ 921,0 MHz. Nad touto hodnotou není žádné specifické omezení e.i.r.p. stanoveno.

Tabulka 5

Požadavky v oblastech přiléhajících k bloku (out-of-band)

MHz od hrany bloku (919,4–925 MHz)

Mezní hodnota e.i.r.p.

0 ≤ Δf < 0,2

32,5 dBm/200 kHz

0,2 ≤ Δf < 1

14 dBm/800 kHz

1 ≤ Δf < 10

5 dBm/MHz

V jednotlivých případech mohou být na vnitrostátní úrovni uplatňovány vyšší mezní hodnoty out-of-band vyzařování.

Tabulka 6

Požadavek na základní úroveň (baseline)

Kmitočtový rozsah

Mezní hodnota e.i.r.p.

880–915 MHz

–49 dBm/5 MHz

Tento požadavek má přednost před požadavky na out-of-band vyzařování.

Technické podmínky pro vozidlové radiostanice RMR využívající širokopásmové technologie

Pro jiné technologie rádiového přístupu než GSM-R platí tyto parametry:

Maximální výstupní výkon: vyšší než 23 dBm a nepřevyšující 31 dBm;

ACLR (2): minimálně 37 dB;

Regulace výkonu ve směru uplink je povinná a musí být aktivována.

Technické podmínky pro jiné terminály RMR využívající širokopásmové technologie než vozidlové radiostanice

Pro jiné technologie rádiového přístupu než GSM-R platí tyto parametry:

Maximální výstupní výkon: 23 dBm;

ACLR: minimálně 30 dB;

Regulace výkonu ve směru uplink je povinná a musí být aktivována.

Technické podmínky pro přijímače RMR využívající širokopásmové technologie

Využívání pásma je možné za předpokladu, že jsou použity techniky přístupu ke spektru a zmírňování rušení, které zajišťují přiměřenou úroveň provozní schopnosti přijímače nezbytnou k dosažení souladu se základními požadavky směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/53/EU (3). Jsou-li v harmonizovaných normách nebo v částech harmonizovaných norem, na něž byly zveřejněny odkazy v Úředním věstníku Evropské unie v souladu se směrnicí 2014/53/EU, popsány relevantní techniky, musí být zajištěno dosažení účinku minimálně rovnocenného účinku těchto technik.

Tabulka 7

Požadavky na vlastnosti přijímačů širokopásmových základnových stanic RMR

Parametr

Hodnota

Úroveň žádoucího signálu

RefSens + 3 dB

Maximální interferenční signál v pásmu 870–874,4 MHz (poznámka 1)

–34 dBm

Referenčním bodem je anténní konektor rádiového modulu. Referenční citlivost (RefSens) je minimální střední výkon přijímaný na anténním konektoru, při kterém musí být dosaženo stanovené minimální provozní schopnosti.

Tyto požadavky se vztahují jak na blokování, tak na intermodulaci třetího řádu.

Poznámka 1: Pro interferenční signál se předpokládá šířka pásma 200 kHz.


Tabulka 8

Požadavky týkající se pouze vlastností přijímačů širokopásmových vozidlových radiostanic RMR  (4)

Parametr

Hodnota

Úroveň žádoucího signálu

RefSens + 3 dB

Maximální interferenční signál v pásmu 880–918,9 MHz (poznámka 1)

–26 dBm

Maximální interferenční signál se stálou vlnou v pásmu 925,6–927 MHz

–13 dBm

Maximální interferenční signál se stálou vlnou v pásmu 927–960 MHz

–10 dBm

Maximální interferenční signál LTE 5 MHz (nejnižší nosná 927,6 MHz)

–13 dBm

Referenčním bodem je anténní konektor rádiového modulu. Referenční citlivost (RefSens) je minimální střední výkon přijímaný na anténním konektoru, při kterém musí být dosaženo stanovené minimální provozní schopnosti.

Tyto požadavky se vztahují jak na blokování, tak na intermodulaci třetího řádu.

Poznámka 1: Pro interferenční signál rádiové identifikace (RFID) se předpokládá šířka pásma 400 kHz.

ČÁST C

TECHNICKÉ PODMÍNKY PRO ŠIROKOPÁSMOVÉ RMR v pásmu 1 900–1 910 MHz (TDD)

Technické podmínky pro základnové stanice RMR využívající širokopásmové technologie

Technické podmínky definované v tomto oddíle mají podobu spektrální masky hran bloku (BEM), která se vztahuje na širokopásmové základnové stanice RMR. BEM je vytvořena na základě předpokladu, že před vybudováním sítě nebude nutno mít uzavřeny podrobné dohody o koordinaci a spolupráci. Základnové stanice s aktivními anténními systémy jsou zakázány.

Platí tyto parametry:

Tabulka 9

Obecný požadavek ve vnitřní oblasti bloku povinný v případě nekoordinovaného uspořádání

Šířka pásma kanálu RMR

Maximální e.i.r.p.

10 MHz

= 65 dBm/10 MHz (poznámka 1)

Poznámka 1: Členské státy mohou povolit vyšší úroveň e.i.r.p. při uplatnění vnitrostátní koordinace nebo jiných zmírňujících opatření.


Tabulka 10

Požadavek na základní úroveň (baseline)

Kmitočtový rozsah

Mezní hodnota e.i.r.p.

1 920 –1 980 MHz

–43 dBm/5 MHz

Technické podmínky pro vozidlové radiostanice RMR využívající širokopásmové technologie

Platí tyto parametry:

Maximální výstupní výkon: 31 dBm;

ACLR: minimálně 37 dB;

Nežádoucí výstupní výkon v pásmu 1 920–1 980 MHz:

 

maximálně – 25 dBm/MHz v pásmu 1 920–1 925 MHz;

 

maximálně – 30 dBm/MHz v pásmu 1 925–1 980 MHz;

Regulace výkonu ve směru uplink je povinná a musí být aktivována.

Technické podmínky pro jiné terminály RMR využívající širokopásmové technologie než vozidlové radiostanice

Platí tyto parametry:

Maximální výstupní výkon: 23 dBm;

ACLR: minimálně 30 dB;

Regulace výkonu ve směru uplink je povinná a musí být aktivována.

Technické podmínky pro přijímače RMR využívající širokopásmové technologie

Využívání pásma je možné za předpokladu, že jsou použity techniky přístupu ke spektru a zmírňování rušení, které zajišťují přiměřenou úroveň provozní schopnosti přijímače nezbytnou k dosažení souladu se základními požadavky směrnice 2014/53/EU. Jsou-li v harmonizovaných normách nebo v částech harmonizovaných norem, na něž byly zveřejněny odkazy v Úředním věstníku Evropské unie v souladu se směrnicí 2014/53/EU, popsány relevantní techniky, musí být zajištěno dosažení účinku minimálně rovnocenného účinku těchto technik.

Tabulka 11

Požadavky na vlastnosti přijímačů širokopásmových základnových stanic RMR

Parametr

Hodnota

Úroveň žádoucího signálu

RefSens + 3 dB

Maximální interferenční signál LTE 5 MHz v pásmu 1 805 –1 880 MHz

–20 dBm

Referenčním bodem je anténní konektor přijímače základnové stanice. Referenční citlivost (RefSens) je minimální střední výkon přijímaný na anténním konektoru, při kterém musí být dosaženo stanovené minimální provozní schopnosti.

Tyto požadavky se vztahují jak na blokování, tak na intermodulaci třetího řádu.


Tabulka 12

Požadavky týkající se pouze vlastností přijímačů širokopásmových vozidlových radiostanic RMR  (5)

Parametr

Hodnota

Úroveň žádoucího signálu

RefSens + 3 dB

Maximální interferenční signál LTE 5 MHz v pásmu 1 805 –1 880 MHz

–13 dBm

Maximální interferenční signál LTE 5 MHz v pásmu 1 920 –1 980 MHz

–39 dBm

Referenčním bodem je anténní konektor přijímače základnové stanice. Referenční citlivost (RefSens) je minimální střední výkon přijímaný na anténním konektoru, při kterém musí být dosaženo stanovené minimální provozní schopnosti.

Tyto požadavky se vztahují jak na blokování, tak na intermodulaci třetího řádu.


(1)  Kanálový rastr GSM-R je 200 kHz.

(2)  ACLR: Adjacent Channel Leakage power Ratio (poměr výkonu v daném kanálu a výkonu v přilehlých kanálech).

(3)  Směrnice 2014/53/EU Evropského parlamentu a Rady ze dne 16. dubna 2014 o harmonizaci právních předpisů členských států týkajících se dodávání rádiových zařízení na trh a zrušení směrnice 1999/5/ES (Úř. věst. L 153, 22.5.2014, s. 62).

(4)  Požadavky na přijímače jiných terminálů RMR než vozidlových radiostanic nejsou v této tabulce uvedeny.

(5)  Požadavky na přijímače jiných terminálů RMR než vozidlových radiostanic nejsou v této tabulce uvedeny.


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU