(EU) 2021/973Prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2021/973 ze dne 1. června 2021, kterým se potvrzují nebo pozměňují předběžné výpočty průměrných specifických emisí CO2 a cílů pro specifické emise pro výrobce osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel za kalendářní rok 2019 a pro výrobce osobních automobilů Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG a sdružení Volkswagen za kalendářní roky 2014 až 2018 podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/631 (oznámeno pod číslem C(2021) 3682) (Pouze české, nizozemské, anglické, estonské, francouzské, německé, maďarské, italské a švédské znění je závazné) (Text s významem pro EHP)
Publikováno: | Úř. věst. L 215, 17.6.2021, s. 1-36 | Druh předpisu: | Prováděcí rozhodnutí |
Přijato: | 17. června 2021 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 17. června 2021 | Nabývá účinnosti: | 17. června 2021 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
17.6.2021 |
CS |
Úřední věstník Evropské unie |
L 215/1 |
PROVÁDĚCÍ ROZHODNUTÍ KOMISE (EU) 2021/973
ze dne 1. června 2021,
kterým se potvrzují nebo pozměňují předběžné výpočty průměrných specifických emisí CO2 a cílů pro specifické emise pro výrobce osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel za kalendářní rok 2019 a pro výrobce osobních automobilů Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG a sdružení Volkswagen za kalendářní roky 2014 až 2018 podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/631
(oznámeno pod číslem C(2021) 3682)
(Pouze české, nizozemské, anglické, estonské, francouzské, německé, maďarské, italské a švédské znění je závazné)
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/631 ze dne 17. dubna 2019, kterým se stanoví výkonnostní normy pro emise CO2 pro nové osobní automobily a pro nová lehká užitková vozidla a kterým se zrušují nařízení (ES) č. 443/2009 a (EU) č. 510/2011 (1), a zejména na čl. 7 odst. 5 druhý pododstavec uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
V souladu s nařízením (EU) 2019/631 a s ohledem na cíle pro specifické emise a průměrné specifické emise za kalendářní rok 2019 v souladu s nařízeními (ES) č. 443/2009 (2) a (EU) č. 510/2011 (3) je Komise povinna každý rok vypočítat průměrné specifické emise CO2 a cíl pro specifické emise pro každého výrobce odpovědného za nové osobní automobily a lehká užitková vozidla registrovaná v Unii, na Islandu, v Norsku a ve Spojeném království, jakož i pro každé sdružení výrobců. Na základě toho je stanovena výkonnost výrobců nebo sdružení výrobců při plnění jejich povinnosti nepřekročit jejich příslušné cíle pro specifické emise. |
(2) |
Podrobné údaje, které se mají použít pro výpočet průměrných specifických emisí CO2 a cílů pro specifické emise výrobců za kalendářní rok 2019, vycházejí z počtu registrací nových osobních automobilů a nových lehkých užitkových vozidel provedených orgány nahlašujícími údaje během uvedeného kalendářního roku. |
(3) |
Údaje za rok 2019 předložily Komisi všechny země, byť v některých případech s určitým zpožděním oproti lhůtě pro hlášení, která vypršela dne 28. února 2020. V případech, kdy bylo po ověření Komisí patrné, že některé údaje chybějí nebo jsou zjevně nesprávné, se Komise obrátila na dotčené orgány nahlašující údaje, a pokud s tím souhlasily, údaje příslušným způsobem upravila nebo doplnila. Pokud se s některým orgánem nahlašujícím údaje nebylo možné dohodnout, předběžné údaje, které tato země předložila, upraveny nebyly. |
(4) |
Dne 26. června 2020 Komise předběžné údaje zveřejnila a oznámila 91 výrobcům osobních automobilů a 61 výrobcům lehkých užitkových vozidel, jakož i příslušným sdružením předběžné výpočty jejich průměrných specifických emisí CO2 a jejich cílů pro specifické emise v roce 2019. |
(5) |
Předběžné údaje oznámené Komisí zahrnovaly korekční faktory, a to jak pro osobní automobily, vypočítané v souladu s čl. 7 odst. 2 prováděcího nařízení Komise (EU) 2017/1153 (4), tak pro lehká užitková vozidla, vypočítané v souladu s čl. 6 odst. 2 prováděcího nařízení Komise (EU) 2017/1152 (5). Stanovení korekčních faktorů je součástí korelačních postupů zavedených za účelem zohlednění změny v regulačním zkušebním postupu pro měření specifických emisí CO2. Mají zajistit, že přípustné odchylky nezbytné pro korelaci hodnot emisí CO2 budou použity k zamýšlenému účelu, a nikoli jako prostředek k umělému snížení těchto hodnot. |
(6) |
Korekční faktor se vypočítá na základě faktorů odchylky a ověření stanovených pro statistický vzorek vozidel, který by měl být reprezentativní pro vozový park výrobce v případě nových vozidel. |
(7) |
Výrobci byli požádáni, aby ověřili předběžné údaje v souladu s čl. 8 odst. 4 nařízení (ES) č. 443/2009 a čl. 8 odst. 5 nařízení (EU) č. 510/2011, a zejména faktory odchylky a ověření, na jejichž základě je korekční faktor vypočten, a aby Komisi oznámili případné chyby do tří měsíců od přijetí oznámení. Oznámení o chybách předložilo 56 výrobců osobních automobilů a 24 výrobců lehkých užitkových vozidel. U jednoho výrobce automobilů byla potvrzena použitelnost korekčního faktoru na jeho průměrné specifické emise. U jednoho výrobce osobních automobilů a jednoho výrobce lehkých užitkových vozidel nespadala do oblasti působnosti nařízení (EU) 2019/631 žádná vozidla hlášená v souboru předběžných údajů. |
(8) |
U zbývajících výrobců osobních automobilů a výrobců lehkých užitkových vozidel, kteří žádné chyby v souborech údajů neoznámili ani jinak nezareagovali, by měly být předběžné údaje a předběžné výpočty průměrných specifických emisí a cílů pro specifické emise potvrzeny. U jednoho z těchto výrobců lehkých užitkových vozidel by měl být použit korekční faktor. |
(9) |
Komise ověřila chyby oznámené výrobci i odůvodnění jejich oprav a soubor předběžných údajů byl v příslušných případech potvrzen nebo pozměněn. V souboru údajů byly uchovány pouze záznamy, které zahrnují hodnotu hmotnosti a emisí CO2. V důsledku toho by měly být potvrzeny nebo pozměněny předběžné údaje u 89 výrobců osobních automobilů a 58 výrobců lehkých užitkových vozidel. |
(10) |
V souladu s článkem 4 nařízení (ES) č. 443/2009 a (EU) č. 510/2011 by se u výrobce mělo mít za to, že svůj cíl pro specifické emise splnil, jestliže jeho průměrné emise CO2 uvedené v tomto rozhodnutí jeho cíl pro specifické emise nepřekročí. V případě výrobců, kteří jsou členy sdružení, by mělo být plnění cíle posuzováno na úrovni sdružení v souladu s čl. 7 odst. 7 uvedených nařízení. |
(11) |
Do výpočtů cílů pro specifické emise a průměrných specifických emisí by měly být zahrnuty záznamy s úplnými údaji o hmotnosti v provozním stavu a o emisích CO2, ovšem s chybějícími nebo nesprávnými identifikačními čísly vozidel. Měla by být nicméně zohledněna skutečnost, že výrobci tyto záznamy nemohou ověřit nebo opravit. Z tohoto důvodu je při stanovení vzdálenosti dotčeného výrobce od cíle vhodné použít chybové rozpětí. |
(12) |
Toto chybové rozpětí se vypočítá jako rozdíl mezi vzdálenostmi průměrných specifických emisí a cíle pro specifické emise vypočtený se zahrnutím a bez zahrnutí všech registrací vozidel, které výrobce nemůže ověřit. Bez ohledu na to, zda je tento rozdíl kladný, nebo záporný, se chybové rozpětí použije tak, aby vždy zlepšilo výrobcovu pozici z hlediska jeho cíle pro specifické emise. |
(13) |
Pokud je po zohlednění chybového rozpětí vzdálenost výrobce nebo případně sdružení od cíle vyšší než nula, uloží se poplatek za překročení emisí v souladu s článkem 8 nařízení (EU) 2019/631. To je případ čtyř výrobců osobních automobilů: Automobili Lamborghini S.p.A., Bentley Motors Ltd, Maserati S.p.A. a Ssangyong Motor Company a jednoho výrobce lehkých užitkových vozidel: Ssangyong Motor Company. Poplatek za překročení emisí se vypočítá v souladu s čl. 8 odst. 2 nařízení (EU) 2019/631. |
(14) |
V souladu s čl. 2 odst. 4 nařízení (ES) č. 443/2009 a (EU) č. 510/2011 jsou od plnění cíle pro specifické emise osvobozeni výrobci odpovědní za méně než 1 000 nově registrovaných vozidel v daném kalendářním roce. Je však vhodné vypočítat a hlásit jejich průměrné specifické emise, jakož i počet nových registrovaných vozidel. |
(15) |
Po důkladném šetření bylo získáno uspokojivé vysvětlení od výrobce osobních automobilů Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG, na jehož základě byly u tohoto výrobce změněny předběžné údaje za kalendářní roky 2014 až 2019. V této souvislosti by předběžné údaje za uvedené kalendářní roky měly být u tohoto výrobce, jakož i u sdružení Volkswagen, jehož je členem, považovány za potvrzené. |
(16) |
V souladu s článkem 12 prováděcího nařízení Komise (EU) č. 725/2011 (6) Komise ad hoc ověřila snížení emisí CO2 certifikovaná s odkazem na prováděcí rozhodnutí Komise 2013/341/EU (7) a prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2015/158 (8). Co se týče snížení emisí CO2 certifikovaných s odkazem na prováděcí rozhodnutí 2013/341/EU, z ověření vyplynuly uspokojivé výsledky. S ohledem na prováděcí rozhodnutí (EU) 2015/158 však byl zjištěn rozdíl mezi certifikovanými sníženími emisí CO2 u dvou účinných alternátorů montovaných do vozidel vyráběných společností Daimler AG a mezi sníženími ověřenými Komisí, a to rozdíl ve výši 9 %, resp. 23 %. Komise zjištěné odchylky společnosti Daimler AG oznámila a uvedeného výrobce vyzvala, aby poskytl důkazy prokazující přesnost certifikovaného snížení emisí CO2. |
(17) |
Na základě informací poskytnutých společností Daimler AG Komise zjistila, že rozdíl ve snížení emisí byl zapříčiněn odlišným použitím zkušební metody pro účely certifikace a ověření snížení emisí CO2. Přesněji řečeno byl před certifikační zkouškou proveden záběh účinných alternátorů, přestože zkušební metoda uvedená v prováděcím rozhodnutí (EU) 2015/158 nepředepisuje ani neumožňuje provedení zvláštního záběhu účinných alternátorů mimo certifikační zkoušku. |
(18) |
Z článku 12 nařízení (ES) č. 443/2009 a (EU) č. 510/2011 vyplývá, že pokud jde o snížení emisí CO2 z inovativních technologií, které mají být vzaty v úvahu pro výpočet průměrných specifických emisí výrobce v roce 2019, musí mít uvedené snížení ověřitelný přínos ke snížení emisí CO2 v souladu se zkušební metodou, která dokáže poskytnout ověřitelné, opakovatelné a srovnatelné výsledky. Jelikož dané certifikované snížení CO2 dosažené díky dvěma účinným alternátorům v určitých vozidlech vyráběných společností Daimler AG nebylo potvrzeno ověřením provedeným na základě zkušební metody uvedené v prováděcím rozhodnutí (EU) 2015/158, certifikované snížení CO2 dosažené díky uvedeným ekologickým inovacím, které činí 0,102 g CO2/km na úrovni vozového parku společnosti Daimler AG, by nemělo být pro výpočet průměrných specifických emisí tohoto výrobce zohledněno. Z téhož důvodu by certifikované snížení CO2 dosažené díky uvedeným ekologickým inovacím, které činí 0,101 g CO2/km na úrovni vozového parku sdružení Daimler AG, nemělo být zohledněno pro výpočet průměrných specifických emisí tohoto sdružení. |
(19) |
Hodnoty týkající se výkonnosti výrobce, kterou potvrdilo nebo změnilo toto rozhodnutí, lze revidovat v případě, že příslušné vnitrostátní orgány potvrdí, že existují nesrovnalosti v hodnotách emisí CO2 využívaných pro stanovení toho, zda výrobce splňuje cíl pro specifické emise, |
PŘIJALA TOTO ROZHODNUTÍ:
Článek 1
1. Hodnoty týkající se výkonnosti výrobců osobních automobilů za kalendářní rok 2019 jsou uvedeny v příloze I.
2. Hodnoty týkající se výkonnosti výrobců lehkých užitkových vozidel za kalendářní rok 2019 jsou uvedeny v příloze II.
3. Hodnoty týkající se výkonnosti výrobce Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG a sdružení Volkswagen jakožto výrobců osobních automobilů za kalendářní roky 2014 až 2017 jsou uvedeny v příloze III a za kalendářní rok 2018 jsou uvedeny v příloze IV.
Článek 2
Toto rozhodnutí je určeno těmto jednotlivým výrobcům a sdružením vytvořeným v souladu s článkem 6 nařízení (EU) 2019/631:
1) |
|
2) |
|
3) |
|
4) |
|
5) |
|
6) |
|
7) |
|
8) |
|
9) |
|
10) |
|
11) |
|
12) |
|
13) |
|
14) |
|
15) |
|
16) |
|
17) |
|
18) |
|
19) |
|
20) |
|
21) |
|
22) |
|
23) |
|
24) |
|
25) |
|
26) |
|
27) |
|
28) |
|
29) |
|
30) |
|
31) |
|
32) |
|
33) |
|
34) |
|
35) |
|
36) |
|
37) |
|
38) |
|
39) |
|
40) |
|
41) |
|
42) |
|
43) |
|
44) |
|
45) |
|
46) |
|
47) |
|
48) |
|
49) |
|
50) |
|
51) |
|
52) |
|
53) |
|
54) |
|
55) |
|
56) |
|
57) |
|
58) |
|
59) |
|
60) |
|
61) |
|
62) |
|
63) |
|
64) |
|
65) |
|
66) |
|
67) |
|
68) |
|
69) |
|
70) |
|
71) |
|
72) |
|
73) |
|
74) |
|
75) |
|
76) |
|
77) |
|
78) |
|
79) |
|
80) |
|
81) |
|
82) |
|
83) |
|
84) |
|
85) |
|
86) |
|
87) |
|
88) |
|
89) |
|
90) |
|
91) |
|
92) |
|
93) |
|
94) |
|
95) |
|
96) |
|
97) |
|
98) |
|
99) |
|
100) |
|
101) |
|
102) |
|
103) |
|
104) |
|
105) |
|
106) |
|
107) |
|
108) |
|
109) |
|
110) |
|
111) |
|
112) |
|
113) |
|
114) |
|
115) |
|
116) |
|
117) |
|
118) |
|
119) |
|
120) |
|
121) |
|
122) |
|
123) |
|
124) |
|
125) |
|
126) |
|
V Bruselu dne 1. června 2021.
Za Komisi
Frans TIMMERMANS
výkonný místopředseda
(1) Úř. věst. L 111, 25.4.2019, s. 13.
(2) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 ze dne 23. dubna 2009, kterým se stanoví výkonnostní emisní normy pro nové osobní automobily v rámci integrovaného přístupu Společenství ke snižování emisí CO2 z lehkých užitkových vozidel (Úř. věst. L 140, 5.6.2009, s. 1).
(3) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 510/2011 ze dne 11. května 2011, kterým se stanoví výkonnostní emisní normy pro nová lehká užitková vozidla v rámci integrovaného přístupu Unie ke snižování emisí CO2 z lehkých vozidel (Úř. věst. L 145, 31.5.2011, s. 1).
(4) Prováděcí nařízení Komise (EU) 2017/1153 ze dne 2. června 2017, kterým se stanoví metodika pro stanovení korelačních parametrů nezbytných pro zohlednění změn v regulačním zkušebním postupu a kterým se mění nařízení (EU) č. 1014/2010 (Úř. věst. L 175, 7.7.2017, s. 679).
(5) Prováděcí nařízení Komise (EU) 2017/1152 ze dne 2. června 2017, kterým se stanoví metodika pro stanovení korelačních parametrů nezbytných pro zohlednění změny v regulačním zkušebním postupu, pokud jde o lehká užitková vozidla, a kterým se mění nařízení (EU) č. 293/2012 (Úř. věst. L 175, 7.7.2017, s. 644).
(6) Prováděcí nařízení Komise (EU) č. 725/2011 ze dne 25. července 2011, kterým se stanoví postup schvalování a certifikace inovativních technologií ke snižování emisí CO2 z osobních automobilů podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 (Úř. věst. L 194, 26.7.2011, s. 19).
(7) Prováděcí rozhodnutí Komise 2013/341/EU ze dne 27. června 2013 o schválení alternátoru Valeo Efficient Generation jako inovativní technologie ke snižování emisí CO2 z osobních automobilů podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 (Úř. věst. L 179, 29.6.2013, s. 98).
(8) Prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2015/158 ze dne 30. ledna 2015 o schválení dvou vysoce účinných alternátorů Robert Bosch GmbH jako inovativních technologií ke snižování emisí CO2 z osobních automobilů podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 (Úř. věst. L 26, 31.1.2015, s. 31).
PŘÍLOHA I
Tabulka 1
Výkonnost jednotlivých výrobců osobních automobilů v kalendářním roce 2019 v souladu s článkem 9 nařízení (EU) 2019/631
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
Název výrobce |
Sdružení a výjimky |
Počet registrací |
Průměrná hmotnost |
Průměrné specifické emise CO2 |
Cíl pro specifické emise |
Vzdálenost od cíle |
Snížení emisí CO2 prostřednictvím ekologických inovací |
Korekční faktor |
Chybové rozpětí |
ADAM OPEL GMBH |
P10 |
157 |
1 429,72 |
125,745 |
132,278 |
–7,394 |
0 |
1 |
0,861 |
ADIDOR VOITURES SAS |
DMD |
80 |
1 306,56 |
148,813 |
|
|
0 |
1 |
0 |
ALFA ROMEO SPA |
P3 |
50 565 |
1 619,15 |
147,256 |
140,935 |
6,321 |
0,104 |
1 |
0 |
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO KG |
D |
693 |
2 005,00 |
209,937 |
216,000 |
–6,063 |
0 |
1 |
0 |
ANHUI JIANGHUAI AUTOMOBILE |
DMD |
44 |
1 535,00 |
0,000 |
|
|
0 |
1 |
0 |
ASTON MARTIN LAGONDA LTD |
D |
2 435 |
1 853,53 |
253,756 |
295,000 |
–41,244 |
0 |
1 |
0 |
AUDI AG |
P15 |
700 930 |
1 617,16 |
129,147 |
140,844 |
–11,697 |
0,005 |
1 |
0 |
AUDI HUNGARIA MOTOR |
P15 |
5 810 |
1 441,57 |
154,874 |
132,819 |
22,055 |
0 |
1 |
0 |
AUDI SPORT GMBH |
P15 |
11 467 |
1 707,81 |
209,024 |
144,986 |
64,038 |
0,001 |
1 |
0 |
AUTOMOBILE DACIA SA |
P11 |
376 275 |
1 174,99 |
123,939 |
120,637 |
3,299 |
0,191 |
1 |
0,003 |
AUTOMOBILES CITROEN |
P10 |
522 998 |
1 179,70 |
106,270 |
120,852 |
–14,583 |
0,202 |
1 |
0,001 |
AUTOMOBILES PEUGEOT |
P10 |
866 936 |
1 276,15 |
107,758 |
125,260 |
–17,504 |
0,098 |
0,989 |
0,002 |
AUTOMOBILI LAMBORGHINI SPA |
D |
1 984 |
1 976,36 |
332,863 |
304,000 |
28,863 |
0 |
1 |
0 |
AVTOVAZ JSC |
P11 |
3 790 |
1 310,36 |
193,965 |
126,823 |
67,142 |
0 |
1 |
0 |
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG |
P1 |
985 804 |
1 612,74 |
123,773 |
140,642 |
–16,869 |
1,183 |
1 |
0 |
BEIJING BORGWARD AUTOMOTIVE CO LTD |
DMD |
7 |
1 854,00 |
233,000 |
|
|
0 |
1 |
0 |
BENTLEY MOTORS LTD |
D |
2 976 |
2 439,99 |
269,276 |
264,000 |
5,276 |
0 |
1 |
0 |
BLUECAR SAS |
DMD |
166 |
1 515,20 |
0,000 |
|
|
0 |
1 |
0 |
BMW M GMBH |
P1 |
16 906 |
1 792,57 |
222,790 |
148,860 |
73,930 |
0,020 |
1 |
0 |
BUGATTI AUTOMOBILES SAS |
P15 |
22 |
2 070,00 |
516,000 |
161,538 |
354,462 |
0 |
1 |
0 |
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED |
DMD |
10 |
2 465,00 |
0,000 |
|
|
0 |
1 |
0 |
CATERHAM CARS LIMITED |
DMD |
140 |
675,36 |
173,671 |
|
|
0 |
1 |
0 |
CNG-TECHNIK GMBH |
P4 |
1 464 |
1 707,50 |
103,509 |
144,972 |
–41,464 |
0 |
1 |
0,001 |
DAIMLER AG |
P2 |
979 292 |
1 589,41 |
136,087 |
139,576 |
–3,491 |
0,651 |
1 |
0,002 |
DFSK MOTOR CO LTD |
DMD |
213 |
1 579,69 |
204,915 |
|
|
0 |
1 |
0 |
DONKERVOORT AUTOMOBIELEN BV |
DMD |
33 |
865,33 |
178,000 |
|
|
0 |
1 |
0 |
DR AUTOMOBILES SRL |
D |
2 056 |
1 400,96 |
152,654 |
155,000 |
–2,346 |
0,000 |
1 |
0 |
DR ING HCF PORSCHE AG |
P15 |
72 980 |
1 908,92 |
185,561 |
154,177 |
31,381 |
1,03 |
1 |
0,003 |
DR MOTOR COMPANY SRL |
D |
1 805 |
1 170,35 |
147,143 |
150,000 |
–2,857 |
0 |
1 |
0 |
E-GO MOBILE AG |
DMD |
143 |
1 231,00 |
0,000 |
|
|
0 |
1 |
0 |
FABBRICA DALLARA SRL |
DMD |
25 |
1 013,20 |
217,960 |
|
|
0 |
1 |
0 |
FCA ITALY SPA |
P3 |
667 266 |
1 186,83 |
123,324 |
121,178 |
2,146 |
0,437 |
1 |
0 |
FCA US LLC |
P3 |
161 863 |
1 606,13 |
149,124 |
140,340 |
8,784 |
0,555 |
1 |
0 |
FERRARI SPA |
D |
3 380 |
1 709,04 |
279,654 |
286,000 |
–6,346 |
0 |
1 |
0 |
FORD INDIA PRIVATE LTD |
P4 |
40 036 |
1 146,15 |
118,725 |
119,319 |
–0,594 |
0 |
1 |
0 |
FORD MOTOR COMPANY |
P4 |
15 091 |
1 961,75 |
221,690 |
156,591 |
65,078 |
0 |
1 |
0,021 |
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED |
P4 |
10 |
1 669,30 |
141,780 |
143,226 |
–1,850 |
0,120 |
1 |
0,404 |
FORD-WERKE GMBH |
P4 |
922 360 |
1 465,58 |
129,851 |
133,916 |
–4,069 |
0,184 |
1 |
0,004 |
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC |
D |
2 634 |
1 803,16 |
252,016 |
265,000 |
–12,984 |
0,000 |
1 |
0 |
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED |
DMD |
117 |
1 615,34 |
172,197 |
|
|
0 |
1 |
0 |
GUMPERT SPORTWAGEN MANUFAKTUR GMBH |
DMD |
1 |
1 825,00 |
0,000 |
|
|
0 |
1 |
0 |
HONDA MOTOR CO LTD |
P5 |
116 781 |
1 397,63 |
124,926 |
130,811 |
–5,887 |
0,284 |
1 |
0,002 |
HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTD |
P5 |
199 |
1 639,23 |
139,136 |
141,852 |
–2,716 |
0 |
1 |
0 |
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS |
P6 |
152 644 |
1 065,20 |
122,259 |
115,619 |
6,637 |
0,002 |
1 |
0,003 |
HYUNDAI MOTOR COMPANY |
P6 |
174 736 |
1 454,79 |
100,245 |
133,423 |
–33,186 |
0,084 |
1 |
0,008 |
HYUNDAI MOTOR EUROPE GMBH |
P6 |
4 276 |
1 441,68 |
131,866 |
132,824 |
–0,958 |
0,130 |
1 |
0 |
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO |
P6 |
220 684 |
1 478,97 |
144,380 |
134,528 |
9,850 |
0,081 |
1 |
0,002 |
ISUZU MOTORS LTD |
DMD |
1 |
1 980,00 |
183,000 |
|
|
0 |
1 |
0 |
JAGUAR LAND ROVER LIMITED |
P13/ND |
214 955 |
2 037,92 |
157,608 |
178,025 |
–20,417 |
0,124 |
1 |
0 |
KIA MOTORS CORPORATION |
P7 |
324 405 |
1 304,13 |
114,743 |
126,538 |
–11,796 |
0,003 |
1 |
0,001 |
KIA MOTORS SLOVAKIA |
P7 |
173 159 |
1 442,39 |
138,016 |
132,857 |
5,158 |
0,070 |
1 |
0,001 |
KOENIGSEGG AUTOMOTIVE AB |
DMD |
1 |
1 750,00 |
464,000 |
|
|
0 |
1 |
0 |
KTM SPORT MOTORCYCLE AG |
DMD |
1 |
875,00 |
202,000 |
|
|
0 |
1 |
0 |
LADA AUTOMOBILE GMBH |
DMD |
849 |
1 269,59 |
221,876 |
|
|
0 |
1 |
0 |
LONDON EV COMPANY |
DMD |
23 |
2 305,00 |
0,000 |
|
|
0 |
1 |
0 |
LOTUS CARS LIMITED |
D |
717 |
1 139,76 |
206,134 |
225,000 |
–18,866 |
0 |
1 |
0 |
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD |
P12/ND |
104 813 |
1 229,06 |
131,875 |
123,114 |
8,761 |
0 |
1 |
0 |
MAHINDRA & MAHINDRA LTD |
D |
1 083 |
1 293,97 |
141,099 |
165,000 |
–23,901 |
0 |
1 |
0 |
MARUTI SUZUKI INDIA LTD |
P12/ND |
9 692 |
965,43 |
106,144 |
123,114 |
–16,970 |
0 |
1 |
0 |
MASERATI SPA |
D |
5 127 |
2 129,93 |
239,733 |
237,000 |
2,733 |
0 |
1 |
0 |
MAZDA MOTOR CORPORATION |
P14 |
247 405 |
1 373,75 |
134,727 |
129,720 |
5,007 |
0,507 |
1 |
0 |
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED |
D |
1 061 |
1 513,62 |
257,573 |
260,000 |
–2,427 |
0 |
1 |
0 |
MERCEDES-AMG GMBH |
P2 |
5 871 |
1 957,64 |
247,183 |
156,404 |
90,779 |
0 |
1 |
0 |
MG MOTOR UK LIMITED |
P8/ND |
13 038 |
1 330,02 |
134,160 |
140,101 |
–5,941 |
0 |
1 |
0 |
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC |
P9 |
102 154 |
1 632,85 |
118,943 |
141,561 |
–22,618 |
0,071 |
1 |
0 |
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH |
P9 |
37 284 |
946,60 |
106,497 |
110,199 |
–3,702 |
0 |
1 |
0 |
MORGAN TECHNOLOGIES LTD |
DMD |
372 |
1 071,13 |
202,067 |
|
|
0 |
1 |
0 |
NISSAN INTERNATIONAL SA |
|
391 479 |
1 390,41 |
114,270 |
130,481 |
–16,213 |
0,068 |
1 |
0,002 |
OPEL AUTOMOBILE GMBH |
P10 |
790 982 |
1 296,67 |
126,017 |
126,197 |
–0,182 |
0,123 |
1 |
0,002 |
PAGANI AUTOMOBILI SPA |
DMD |
10 |
1 491,00 |
343,000 |
|
|
0 |
1 |
0 |
PIAGGIO & C SPA |
DMD |
1 |
1 010,00 |
150,000 |
|
|
0 |
1 |
0 |
PSA AUTOMOBILES SA |
P10 |
326 474 |
1 460,47 |
114,078 |
133,683 |
–19,605 |
0,193 |
1 |
0 |
RENAULT SAS |
P11 |
1 269 109 |
1 336,75 |
116,048 |
128,029 |
–11,983 |
0,160 |
1 |
0,002 |
RENAULT TRUCKS |
DMD |
91 |
2 523,97 |
191,385 |
|
|
0 |
1 |
0 |
ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTD |
P1 |
694 |
2 640,71 |
345,931 |
187,620 |
158,311 |
0 |
1 |
0 |
SAIC MOTOR CORPORATION |
P8/ND |
1 064 |
1 606,23 |
0,000 |
140,101 |
–140,101 |
0 |
1 |
0 |
SEAT SA |
P15 |
491 073 |
1 318,68 |
119,525 |
127,203 |
–7,680 |
0,006 |
1 |
0,002 |
SECMA SAS |
DMD |
88 |
666,18 |
131,727 |
|
|
0 |
1 |
0 |
ŠKODA AUTO a.s. |
P15 |
726 643 |
1 357,31 |
119,019 |
128,969 |
–9,951 |
0,196 |
1 |
0,001 |
SOCIETE DES AUTOMOBILES ALPINE |
P11 |
3 919 |
1 170,18 |
144,043 |
120,417 |
23,626 |
0 |
1 |
0 |
SSANGYONG MOTOR COMPANY |
ND |
12 765 |
1 619,46 |
171,517 |
167,573 |
3,944 |
0 |
1 |
0 |
SUBARU CORPORATION |
ND |
27 450 |
1 598,21 |
162,300 |
164,616 |
–2,316 |
0,172 |
1 |
0 |
SUZUKI MOTOR CORPORATION |
P12/ND |
128 106 |
993,52 |
115,085 |
123,114 |
–8,029 |
0,146 |
1 |
0 |
SUZUKI MOTOR THAILAND CO LTD |
P12/ND |
11 405 |
892,85 |
91,915 |
123,114 |
–31,199 |
0 |
1 |
0 |
TECNO MECCANICA IMOLA SPA |
DMD |
4 |
712,00 |
0,000 |
|
|
0 |
1 |
0 |
TESLA INC |
P3 |
104 354 |
1 950,74 |
0,000 |
156,088 |
–156,088 |
0 |
1 |
0 |
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA |
P14 |
788 030 |
1 352,78 |
99,595 |
128,762 |
–29,170 |
0,138 |
1 |
0,003 |
VOLKSWAGEN AG |
P15 |
1 713 273 |
1 435,42 |
121,797 |
132,538 |
–10,742 |
0,006 |
1 |
0,001 |
VOLVO CAR CORPORATION |
|
326 205 |
1 779,44 |
131,927 |
148,260 |
–16,335 |
0 |
1 |
0,002 |
Tabulka 2
Výkonnost sdružení výrobců osobních automobilů v kalendářním roce 2019 v souladu s článkem 9 nařízení (EU) 2019/631
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
Název sdružení |
Sdružení a výjimky |
Počet registrací |
Průměrná hmotnost |
Průměrné specifické emise CO2 |
Cíl pro specifické emise |
Vzdálenost od cíle |
Snížení emisí CO2 prostřednictvím ekologických inovací |
Korekční faktor |
Chybové rozpětí |
BMW GROUP |
P1 |
1 003 404 |
1 616,48 |
125,595 |
140,813 |
–15,218 |
1,163 |
1 |
0 |
DAIMLER AG |
P2 |
985 163 |
1 591,60 |
136,749 |
139,676 |
–2,929 |
0,647 |
1 |
0,002 |
FCA–TESLA |
P3 |
984 048 |
1 359,02 |
115,719 |
129,047 |
–13,328 |
0,393 |
1 |
0 |
FORD-WERKE GMBH |
P4 |
978 961 |
1 460,53 |
130,773 |
133,686 |
–2,915 |
0,172 |
1 |
0,002 |
HONDA MOTOR EUROPE LTD |
P5 |
116 980 |
1 398,05 |
124,950 |
130,830 |
–5,881 |
0,283 |
1 |
0,001 |
HYUNDAI |
P6 |
552 340 |
1 356,68 |
124,208 |
128,940 |
–4,737 |
0,060 |
1 |
0,005 |
KIA |
P7 |
497 564 |
1 352,24 |
122,842 |
128,737 |
–5,896 |
0,027 |
1 |
0,001 |
MG–SAIC |
P8/ND |
14 102 |
1 350,86 |
124,037 |
140,101 |
–16,064 |
0,000 |
1 |
0 |
MITSUBISHI MOTORS |
P9 |
139 438 |
1 449,35 |
115,615 |
133,175 |
–17,560 |
0,052 |
1 |
0 |
PSA–OPEL |
P10 |
2 507 547 |
1 286,51 |
113,874 |
125,733 |
–11,860 |
0,140 |
0,995 |
0,001 |
RENAULT |
P11 |
1 653 093 |
1 299,47 |
118,089 |
126,325 |
–8,239 |
0,167 |
1 |
0,003 |
Sdružení SUZUKI |
P12/ND |
254 016 |
1 085,12 |
120,632 |
123,114 |
–2,482 |
0,073 |
1 |
0 |
TATA MOTORS JAGUAR LAND ROVER |
P13/ND |
214 955 |
2 037,92 |
157,608 |
178,025 |
–20,417 |
0,124 |
1 |
0 |
TOYOTA–MAZDA |
P14 |
1 035 435 |
1 357,79 |
107,990 |
128,990 |
–21,001 |
0,226 |
1 |
0,001 |
VW GROUP PC |
P15 |
3 722 198 |
1 449,13 |
123,912 |
133,165 |
–9,253 |
0,063 |
1 |
0 |
Vysvětlivky k tabulkám 1 a 2:
Sloupec A:
Tabulka 1: „Názvem výrobce“ se rozumí název výrobce, který Komisi oznámil dotčený výrobce, nebo v případě, že jej neoznámil, název hlášený členským státem.
Tabulka 2: „Názvem sdružení“ se rozumí název sdružení deklarovaný správcem sdružení.
Sloupec B:
Písmenem „D“ se rozumí, že byla udělena výjimka v souladu s čl. 10 odst. 3 nařízení (EU) 2019/631 pro kalendářní rok 2019 (malý výrobce).
Písmeny „ND“ se rozumí, že byla udělena výjimka v souladu s čl. 10 odst. 4 nařízení (EU) 2019/631 pro kalendářní rok 2019 (specializovaný výrobce).
Písmeny „DMD“ se rozumí, že byla v souladu s čl. 2 odst. 4 nařízení (EU) 2019/631 udělena výjimka de minimis, tzn. že výrobce nemusí splnit cíl pro specifické emise v roce 2019.
Písmenem „P“ se rozumí, že výrobce je členem sdružení (jehož číslo je uvedeno ve sloupci B tabulky 2), jež bylo vytvořeno podle článku 6 nařízení (EU) 2019/631, a dohoda o sdružení je pro kalendářní rok 2019 platná.
Sloupec C:
„Počtem registrací“ se rozumí celkový počet nových osobních automobilů registrovaných v Evropské unii, na Islandu, v Norsku a ve Spojeném království v kalendářním roce 2019, za něž je odpovědný výrobce (tabulka 1) nebo členové sdružení (tabulka 2).
Sloupec D:
„Průměrnou hmotností“ (kg) se rozumí průměrná hmotnost v provozním stavu všech nových osobních automobilů registrovaných v Evropské unii, na Islandu, v Norsku a ve Spojeném království v kalendářním roce 2019, za něž je odpovědný výrobce (tabulka 1) nebo členové sdružení (tabulka 2).
Sloupec E:
„Průměrnými specifickými emisemi CO2“ (g CO2/km) se rozumí průměrné specifické emise CO2 všech nových osobních automobilů registrovaných v Evropské unii, na Islandu, v Norsku a ve Spojeném království v kalendářním roce 2019, za něž je odpovědný výrobce (tabulka 1) nebo členové sdružení (tabulka 2). Při výpočtu průměrných specifických emisí CO2 byly v příslušných případech zohledněny:
— |
snížení emisí CO2 vyplývající z použití inovativních technologií uvedených v článku 11 nařízení (EU) 2019/631 (sloupec H), |
— |
korekční faktor uvedený v čl. 7 odst. 2 prováděcího nařízení (EU) 2017/1153 (sloupec I). |
Sloupec F:
„Cílem pro specifické emise“ (g CO2/km) se rozumí cíl pro specifické emise výrobce (tabulka 1) nebo sdružení (tabulka 2) vypočtený v souladu s přílohou I nařízení (ES) č. 443/2009 a o hodnotě M0, která činí 1 379,88, nebo cílová hodnota výjimky udělené podle článku 10 nařízení (EU) 2019/631. Pokud se na výrobce vztahuje výjimka podle čl. 2 odst. 4 nařízení (EU) 2019/631, není pro specifické emise stanoven žádný cíl.
Sloupec G:
„Vzdáleností od cíle“ (g CO2/km) se rozumí rozdíl mezi průměrnými specifickými emisemi CO2 uvedenými ve sloupci E a cílem pro specifické emise uvedeným ve sloupci F, od něhož se odečte chybové rozpětí uvedené ve sloupci J.
Pokud je hodnota ve sloupci G větší než nula, znamená to, že cíl pro specifické emise byl překročen.
V případě výrobce, který je členem sdružení, by mělo být plnění cíle pro specifické emise posuzováno na úrovni sdružení.
Sloupec H:
„Snížením emisí CO2 prostřednictvím ekologických inovací“ (g CO2/km) se rozumí snížení emisí, která jsou zohledněna pro výpočet průměrných specifických emisí CO2 uvedených ve sloupci E a kterých bylo dosaženo použitím inovativních technologií, jež mají ověřitelný přínos ke snížení emisí CO2 a byly schváleny Komisí v souladu s článkem 11 nařízení (EU) 2019/631.
Sloupec I:
„Korekčním faktorem“ se rozumí korekční faktor vypočtený v souladu s čl. 7 odst. 2 prováděcího nařízení (EU) 2017/1153, který byl použit pro výpočet průměrných specifických emisí CO2 výrobce (tabulka 1) nebo sdružení (tabulka 2).
Sloupec J:
„Chybovým rozpětím“ (g CO2/km) se rozumí hodnota, o kterou byl při výpočtu vzdálenosti od cíle (sloupec G) upraven rozdíl mezi průměrnými specifickými emisemi CO2 (sloupec E) a cílem pro specifické emise (sloupec F) tak, aby se zohlednily záznamy oznámené Komisi výrobcem (tabulka 1) nebo sdružením (tabulka 2) s chybovým kódem B stanoveným podle čl. 9 odst. 3 nařízení Komise (EU) č. 1014/2010.
Toto chybové rozpětí se vypočte podle následujícího vzorce:
|
Chybové rozpětí = absolutní hodnota [(AC1 – TG1) – (AC2 – TG2)] |
|
AC1 = průměrné specifické emise CO2 včetně záznamů s chybovým kódem B (jak je uvedeno ve sloupci E); |
|
TG1 = cíl pro specifické emise včetně záznamů s chybovým kódem B (jak je uvedeno ve sloupci F); |
|
AC2 = průměrné specifické emise CO2 vyjma záznamů s chybovým kódem B; |
|
TG2 = cíl pro specifické emise vyjma záznamů s chybovým kódem B. |
PŘÍLOHA II
Tabulka 1
Výkonnost jednotlivých výrobců lehkých užitkových vozidel v kalendářním roce 2019 v souladu s článkem 9 nařízení (EU) 2019/631
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
Název výrobce |
Sdružení a výjimky |
Počet registrací |
Průměrná hmotnost |
Průměrné specifické emise CO2 |
Cíl pro specifické emise |
Vzdálenost od cíle |
Snížení emisí CO2 prostřednictvím ekologických inovací |
Korekční faktor |
Chybové rozpětí |
ALKE SRL |
DMD |
79 |
1 126,25 |
0,000 |
|
|
0 |
1 |
0 |
AUDI AG |
P9 |
58 |
1 789,91 |
141,121 |
177,186 |
–36,065 |
0 |
1 |
0 |
AUTOMOBILES CITROEN |
P4 |
86 840 |
1 837,92 |
146,890 |
181,651 |
–34,766 |
0 |
1 |
0,005 |
AUTOMOBILES PEUGEOT |
P4 |
127 067 |
1 835,38 |
144,299 |
181,415 |
–37,117 |
0 |
0,989 |
0,001 |
AVTOVAZ JSC |
P8 |
485 |
1 266,48 |
225,196 |
128,507 |
96,689 |
0 |
1 |
0 |
BLUECAR SAS |
DMD |
1 |
1 325,00 |
0,000 |
|
|
0 |
1 |
0 |
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG |
DMD |
126 |
1 856,60 |
152,563 |
|
|
0 |
1 |
0 |
BMW M GMBH |
DMD |
25 |
2 152,00 |
185,800 |
|
|
0 |
1 |
0 |
FCA US LLC |
P2 |
14 |
1 813,00 |
184,214 |
179,334 |
4,880 |
0 |
1 |
0 |
AUTOMOBILE DACIA SA |
P8 |
30 094 |
1 280,25 |
123,333 |
129,788 |
–6,457 |
0,014 |
1 |
0,002 |
DAIMLER AG |
P1 |
161 818 |
2 178,12 |
189,555 |
213,290 |
–23,735 |
0 |
1 |
0 |
DFSK MOTOR CO LTD |
DMD |
609 |
1 275,99 |
186,250 |
|
|
0 |
1 |
0 |
ESAGONO ENERGIA SRL |
DMD |
10 |
1 251,00 |
0,000 |
|
|
0 |
1 |
0 |
FCA ITALY SPA |
P2 |
144 440 |
1 704,35 |
156,733 |
169,229 |
–12,496 |
0,071 |
1 |
0 |
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED |
P3 |
44 568 |
2 318,03 |
215,475 |
226,302 |
–10,828 |
0 |
1 |
0,001 |
FORD MOTOR COMPANY |
P3 |
273 |
2 238,98 |
207,729 |
218,950 |
–11,221 |
0 |
1 |
0 |
FORD-WERKE GMBH |
P3 |
249 687 |
1 992,16 |
161,856 |
195,996 |
–34,141 |
0 |
1 |
0,001 |
MITSUBISHI FUSO TRUCK & BUS CORPORATION |
P1 |
561 |
2 177,34 |
179,891 |
213,217 |
–33,326 |
0 |
1 |
0 |
LLC AUTOMOBILE PLANT GAZ |
DMD |
1 |
2 326,00 |
295,000 |
|
|
0 |
1 |
0 |
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC |
DMD |
1 |
2 458,00 |
347,000 |
239,319 |
107,681 |
0 |
1 |
0 |
GONOW AUTO CO LTD |
DMD |
2 |
1 017,50 |
146,000 |
|
|
0 |
1 |
0 |
GOUPIL INDUSTRIE SA |
DMD |
825 |
1 045,14 |
0,000 |
|
|
0 |
1 |
0 |
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED |
DMD |
450 |
1 953,45 |
236,613 |
|
|
0 |
1 |
0 |
HONDA MOTOR CO LTD |
DMD |
5 |
1 367,20 |
121,000 |
|
|
0 |
1 |
0 |
HYUNDAI MOTOR CO |
P5 |
1 494 |
2 150,45 |
200,862 |
210,717 |
–9,855 |
0 |
1 |
0 |
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE |
P5 |
116 |
1 043,24 |
119,655 |
107,746 |
11,909 |
0 |
1 |
0 |
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH |
P5 |
26 |
1 484,55 |
113,654 |
148,788 |
–35,134 |
0 |
1 |
0 |
ISUZU MOTORS LIMITED |
|
13 799 |
2 089,91 |
198,709 |
205,086 |
–6,377 |
0 |
1 |
0 |
IVECO SPA |
|
19 424 |
2 475,23 |
204,585 |
240,921 |
–36,357 |
0 |
1 |
0,021 |
JAGUAR LAND ROVER LIMITED |
|
1 868 |
2 404,69 |
200,841 |
234,361 |
–33,520 |
0 |
1 |
0 |
KIA MOTORS CORPORATION |
P6 |
946 |
1 488,49 |
121,285 |
149,154 |
–27,869 |
0 |
1 |
0 |
KIA MOTORS SLOVAKIA SRO |
P6 |
47 |
1 539,28 |
116,532 |
153,878 |
–37,346 |
0 |
1 |
0 |
LIGIER GROUP |
DMD |
23 |
709,91 |
0,000 |
|
|
0 |
1 |
0 |
MAHINDRA & MAHINDRA LTD |
DMD |
67 |
2 193,28 |
229,179 |
|
|
0 |
1 |
0 |
MAN TRUCK & BUS AG |
P9 |
8 940 |
2 187,02 |
203,763 |
214,118 |
–10,355 |
0 |
1 |
0 |
MAZDA MOTOR CORPORATION |
DMD |
68 |
1 516,29 |
138,044 |
|
|
0 |
1 |
0 |
MFTBC |
P1 |
93 |
2 548,69 |
230,957 |
247,753 |
–16,796 |
0 |
1 |
0 |
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC |
P7 |
94 |
1 820,91 |
149,606 |
180,069 |
–30,463 |
0 |
1 |
0 |
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH |
P7 |
8 350 |
1 997,93 |
190,006 |
196,532 |
–6,526 |
0,351 |
1 |
0 |
NISSAN INTERNATIONAL SA |
|
45 711 |
1 929,57 |
153,616 |
190,175 |
–36,563 |
0,007 |
1 |
0,004 |
ADAM OPEL GMBH |
|
1 056 |
1 478,36 |
138,215 |
148,212 |
–10,173 |
0 |
1 |
0,176 |
OPEL AUTOMOBILE GMBH |
P4 |
75 029 |
1 770,28 |
148,538 |
175,361 |
–26,826 |
0 |
1 |
0,003 |
PIAGGIO & C SPA |
D |
3801 |
1 116,57 |
149,661 |
153,000 |
–3,339 |
0 |
1,009 |
0 |
DR ING HCF PORSCHE AG |
P9 |
1 |
1 845,00 |
167,000 |
182,31 |
–15,310 |
0 |
1 |
0 |
PSA AUTOMOBILES SA |
P4 |
141 824 |
1 422,07 |
112,468 |
142,977 |
–30,510 |
0,001 |
1 |
0,001 |
RENAULT SAS |
P8 |
238 613 |
1 726,86 |
146,292 |
171,323 |
–25,031 |
0,039 |
1 |
0 |
RENAULT TRUCKS |
|
8 671 |
2 335,29 |
208,500 |
227,907 |
–19,407 |
0,040 |
1 |
0 |
ROMANITAL SRL |
DMD |
71 |
1 278,07 |
155,000 |
|
|
0 |
1 |
0 |
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD |
DMD |
517 |
2 370,64 |
152,673 |
|
|
0 |
1 |
0 |
SEAT SA |
P9 |
153 |
1 212,85 |
110,784 |
123,520 |
–12,736 |
0 |
1 |
0 |
ŠKODA AUTO a.s. |
P9 |
121 |
1 249,50 |
108,959 |
126,928 |
–17,969 |
0 |
1 |
0 |
SSANGYONG MOTOR COMPANY |
|
1 169 |
2 161,31 |
217,170 |
211,727 |
5,443 |
0 |
1 |
0 |
STREETSCOOTER GMBH |
|
1 987 |
1 667,23 |
0,000 |
165,777 |
–165,777 |
0 |
1 |
0 |
SUBARU CORPORATION |
DMD |
16 |
1 608,94 |
163,875 |
|
|
0 |
1 |
0 |
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA |
|
41 250 |
1 976,92 |
165,288 |
194,578 |
–29,297 |
0 |
1 |
0,007 |
UAZ |
DMD |
3 |
2 071,67 |
233,000 |
|
|
0 |
1 |
0 |
VOLKSWAGEN AG |
P9 |
200 501 |
1 952,13 |
171,208 |
192,273 |
–21,208 |
0 |
1 |
0,143 |
VOLVO CAR CORPORATION |
DMD |
878 |
1 715,45 |
129,105 |
|
|
0 |
1 |
0 |
Tabulka 2
Výkonnost sdružení výrobců lehkých užitkových vozidel v kalendářním roce 2019 v souladu s článkem 9 nařízení (EU) 2019/631
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
Název sdružení |
Sdružení a výjimky |
Počet registrací |
Průměrná hmotnost |
Průměrné specifické emise CO2 |
Cíl pro specifické emise |
Vzdálenost od cíle |
Snížení emisí CO2 prostřednictvím ekologických inovací |
Korekční faktor |
Chybové rozpětí |
DAIMLER |
P1 |
162 472 |
2 178,33 |
189,545 |
213,309 |
–23,764 |
0 |
1,000 |
0 |
FCA ITALY SPA |
P2 |
144 454 |
1 704,36 |
156,736 |
169,230 |
–12,494 |
0,071 |
1,000 |
0 |
FORD-WERKE GMBH |
P3 |
294 528 |
2 041,70 |
170,012 |
200,603 |
–30,591 |
0 |
1,000 |
0 |
GROUPE PSA |
P4 |
430 760 |
1 688,48 |
135,689 |
167,753 |
–32,064 |
0 |
1,001 |
0 |
HYUNDAI |
P5 |
1 636 |
2 061,36 |
193,718 |
202,431 |
–8,713 |
0 |
1,000 |
0 |
KIA |
P6 |
993 |
1 490,89 |
121,060 |
149,378 |
–28,318 |
0 |
1,000 |
0 |
MITSUBISHI MOTORS |
P7 |
8444 |
1 995,96 |
189,556 |
196,349 |
–6,793 |
0,347 |
1,000 |
0 |
RENAULT |
P8 |
269 192 |
1 676,10 |
143,867 |
166,602 |
–22,736 |
0,037 |
1,000 |
0,001 |
VOLKSWAGEN GROUP LCV |
P9 |
209 774 |
1 961,15 |
172,507 |
193,112 |
–20,736 |
0 |
1,000 |
0,131 |
Vysvětlivky k tabulkám č. 1 a 2:
Sloupec A:
Tabulka 1: „Názvem výrobce“ se rozumí název výrobce, který Komisi oznámil dotčený výrobce, nebo v případě, že jej neoznámil, název hlášený členským státem.
Tabulka 2: „Názvem sdružení“ se rozumí název sdružení deklarovaný správcem sdružení.
Sloupec B:
Písmenem „D“ se rozumí, že byla udělena výjimka v souladu s čl. 10 odst. 3 nařízení (EU) 2019/631 pro kalendářní rok 2019 (malý výrobce).
Písmeny „DMD“ se rozumí, že byla v souladu s čl. 2 odst. 4 nařízení (EU) 2019/631 udělena výjimka de minimis, tzn. že výrobce nemusí splnit cíl pro specifické emise v roce 2019.
Písmenem „P“ se rozumí, že výrobce je členem sdružení (jehož číslo je uvedeno ve sloupci B tabulky 2), jež bylo vytvořeno podle článku 6 nařízení (EU) 2019/631, a dohoda o sdružení je pro kalendářní rok 2019 platná.
Sloupec C:
„Počtem registrací“ se rozumí celkový počet nových lehkých užitkových vozidel registrovaných v Evropské unii, na Islandu, v Norsku a ve Spojeném království v kalendářním roce 2019, za něž je odpovědný výrobce (tabulka 1) nebo členové sdružení (tabulka 2).
Sloupec D:
„Průměrnou hmotností“ (kg) se rozumí průměrná hmotnost v provozním stavu všech nových lehkých užitkových vozidel registrovaných v Evropské unii, na Islandu, v Norsku a ve Spojeném království v kalendářním roce 2019, za něž je odpovědný výrobce (tabulka 1) nebo členové sdružení (tabulka 2).
Sloupec E:
„Průměrnými specifickými emisemi CO2“ (g CO2/km) se rozumí průměrné specifické emise CO2 všech nových lehkých užitkových vozidel registrovaných v Evropské unii, na Islandu, v Norsku a ve Spojeném království v kalendářním roce 2019, za něž je odpovědný výrobce (tabulka 1) nebo členové sdružení (tabulka 2). Při výpočtu průměrných specifických emisí CO2 byla případně zohledněna snížení emisí CO2 vyplývající z použití inovativních technologií uvedených v článku 11 nařízení (EU) 2019/631 (sloupec H).
Sloupec F:
„Cílem pro specifické emise“ (g CO2/km) se rozumí cíl pro specifické emise výrobce (tabulka 1) nebo sdružení (tabulka 2) vypočtený v souladu s přílohou I nařízení (ES) č. 510/2011 a o hodnotě M0, která činí 1 766,4, nebo cílová hodnota výjimky udělené podle článku 10 nařízení (EU) 2019/631. Pokud se na výrobce vztahuje výjimka podle čl. 2 odst. 4, není pro specifické emise stanoven žádný cíl.
Sloupec G:
„Vzdáleností od cíle“ (g CO2/km) se rozumí rozdíl mezi průměrnými specifickými emisemi CO2 uvedenými ve sloupci E a cílem pro specifické emise uvedeným ve sloupci F, od něhož se odečte chybové rozpětí uvedené ve sloupci J.
Pokud je hodnota ve sloupci G větší než nula, znamená to, že cíl pro specifické emise byl překročen.
V případě výrobce, který je členem sdružení, by mělo být plnění cíle pro specifické emise posuzováno na úrovni sdružení.
Sloupec H:
„Snížením emisí CO2 prostřednictvím ekologických inovací“ (g CO2/km) se rozumí snížení emisí, která jsou zohledněna pro výpočet průměrných specifických emisí CO2 uvedených ve sloupci E a kterých bylo dosaženo použitím inovativních technologií, jež mají ověřitelný přínos ke snížení emisí CO2 a byly schváleny Komisí v souladu s článkem 11 nařízení (EU) 2019/631.
Sloupec I:
„Korekčním faktorem“ se rozumí korekční faktor vypočtený v souladu s čl. 6 odst. 2 prováděcího nařízení (EU) 2017/1152, který byl použit pro výpočet průměrných specifických emisí CO2 výrobce (tabulka 1) nebo sdružení (tabulka 2).
Sloupec J:
„Chybovým rozpětím“ (g CO2/km) se rozumí hodnota, o kterou byl při výpočtu vzdálenosti od cíle (sloupec G) upraven rozdíl mezi průměrnými specifickými emisemi CO2 (sloupec E) a cílem pro specifické emise (sloupec F) tak, aby se zohlednily záznamy oznámené Komisi výrobcem (tabulka 1) nebo sdružením (tabulka 2) s chybovým kódem B stanoveným podle čl. 10a odst. 1 nařízení Komise (EU) č. 293/2012.
Toto chybové rozpětí se vypočte podle následujícího vzorce:
|
Chybové rozpětí = absolutní hodnota [(AC1 – TG1) – (AC2 – TG2)] |
|
AC1 = průměrné specifické emise CO2 včetně záznamů s chybovým kódem B (jak je uvedeno ve sloupci E); |
|
TG1 = cíl pro specifické emise včetně záznamů s chybovým kódem B (jak je uvedeno ve sloupci F); |
|
AC2 = průměrné specifické emise CO2 včetně záznamů s chybovým kódem B; |
|
TG2 = cíl pro specifické emise vyjma záznamů s chybovým kódem B. |
PŘÍLOHA III
Tabulka 1
Hodnoty, které se týkají výkonnosti výrobce osobních automobilů Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG a sdružení Volkswagen a které jsou potvrzené nebo pozměněné v souladu s čl. 8 odst. 5 druhým pododstavcem nařízení (ES) č. 443/2009 za kalendářní rok 2017
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
Název výrobce a sdružení |
Sdružení a výjimky |
Počet registrací |
Průměrné specifické emise CO2 (100 %) |
Cíl pro specifické emise |
Vzdálenost od cíle |
Upravená vzdálenost od cíle |
Průměrná hmotnost |
Průměrné emise CO2 (100 %) |
DR ING HCF PORSCHE AG |
P13 |
67 186 |
176,097 |
152,765 |
23,332 |
23,319 |
1 890,53 |
176,217 |
Sdružení VW GROUP PC |
P13 |
3 540 815 |
121,492 |
131,161 |
–9,669 |
–9,693 |
1 417,81 |
121,499 |
Tabulka 2
Hodnoty, které se týkají výkonnosti výrobce osobních automobilů Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG a sdružení Volkswagen a které jsou potvrzené nebo pozměněné v souladu s čl. 8 odst. 5 druhým pododstavcem nařízení (ES) č. 443/2009 za kalendářní rok 2016
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
Název výrobce a sdružení |
Sdružení a výjimky |
Počet registrací |
Průměrné specifické emise CO2 (100 %) |
Cíl pro specifické emise |
Vzdálenost od cíle |
Upravená vzdálenost od cíle |
Průměrná hmotnost |
Průměrné emise CO2 (100 %) |
DR ING HCF PORSCHE AG |
P14 |
67 643 |
185,198 |
152,535 |
32,663 |
32,608 |
1 885,51 |
185,293 |
Sdružení VW GROUP PC |
P14 |
3 489 798 |
120,154 |
131,039 |
–10,885 |
–10,983 |
1 415,14 |
120,156 |
Tabulka 3
Hodnoty, které se týkají výkonnosti výrobce osobních automobilů Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG a sdružení Volkswagen a které jsou potvrzené nebo pozměněné v souladu s čl. 8 odst. 5 druhým pododstavcem nařízení (ES) č. 443/2009 za kalendářní rok 2015
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
Název výrobce a sdružení |
Sdružení a výjimky |
Počet registrací |
Průměrné specifické emise CO2 (100 %) |
Cíl pro specifické emise |
Vzdálenost od cíle |
Upravená vzdálenost od cíle |
Průměrná hmotnost |
Průměrné emise CO2 (100 %) |
DR ING HCF PORSCHE AG |
P14 |
64 611 |
184,397 |
154,253 |
30,144 |
30,144 |
1 902,70 |
184,399 |
Sdružení VW GROUP PC |
P14 |
3 374 412 |
120,865 |
131,713 |
–10,848 |
–10,848 |
1 409,49 |
121,283 |
Tabulka 4
Hodnoty, které se týkají výkonnosti výrobce osobních automobilů Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG a sdružení Volkswagen a které jsou potvrzené nebo pozměněné v souladu s čl. 8 odst. 5 druhým pododstavcem nařízení (ES) č. 443/2009 za kalendářní rok 2014
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
Název výrobce a sdružení |
Sdružení a výjimky |
Počet registrací |
Opravené průměrné emise CO2 (80 %) |
Cíl pro specifické emise |
Vzdálenost od cíle |
Upravená vzdálenost od cíle |
Průměrná hmotnost |
Průměrné emise CO2 (100 %) |
DR ING HCF PORSCHE AG |
P12 |
51 090 |
182,036 |
151,881 |
30,155 |
29,934 |
1 850,80 |
192,942 |
Sdružení VW GROUP PC |
P12 |
3 159 777 |
115,087 |
131,172 |
–16,085 |
–16,191 |
1 397,65 |
125,800 |
Vysvětlivky k tabulkám č. 1, 2, 3 a 4:
Sloupec A:
„Názvem výrobce a sdružení“ se rozumí název výrobce nebo sdružení, který Komisi oznámil dotčený výrobce, nebo v případě, že jej neoznámil, název zapsaný registračním orgánem členského státu.
Sloupec B:
Výrobce Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG je členem sdružení VW GROUP PC (P12, P13 nebo P14) vytvořeného podle článku 7 nařízení (ES) č. 443/2009 a dohoda o sdružení je platná pro kalendářní roky 2014, 2015, 2016 a 2017.
Sloupec C:
„Počtem registrací“ se rozumí celkový počet nových automobilů registrovaných členskými státy za kalendářní rok, přičemž se nezapočítávají registrace, které se týkají záznamů, u nichž chybějí hodnoty hmotnosti nebo emisí CO2, a dále záznamů, které výrobce neuznává.
Sloupec D:
Tabulky 1, 2 a 3: „Průměrnými specifickými emisemi CO2 (100 %)“ se rozumí průměrné specifické emise CO2 (v g CO2/km), které byly vypočteny na základě 100 % vozidel přiřazených výrobci. Průměrné specifické emise CO2 případně zohledňují chyby oznámené dotčeným výrobcem Komisi. Záznamy použité pro výpočet zahrnují ty, které obsahují platnou hodnotu hmotnosti a emisí CO2. Průměrné specifické emise CO2 zahrnují snížení emisí dosažené použitím inovativních technologií uvedených v článku 12 nařízení (ES) č. 443/2009 a v tabulkách 3 a 4 zahrnují snížení emisí vyplývající z ustanovení o superkreditech podle článku 5 nařízení (ES) č. 443/2009 a použití E85 v souladu s článkem 6 uvedeného nařízení.
Tabulka 4: „Opravenými průměrnými emisemi CO2 (80 %)“ se rozumí průměrné specifické emise CO2, které byly vypočteny na základě 80 % vozidel s nejnižšími emisemi ve vozovém parku výrobce v souladu s čl. 4 odst. 2 třetí odrážkou nařízení (ES) č. 443/2009 a bodem 4 sdělení Komise KOM(2010) 657 v konečném znění (1).
Sloupec E:
„Cílem pro specifické emise“ se rozumí cíl pro emise vypočtený na základě průměrné hmotnosti všech vozidel přiřazených výrobci za použití vzorce stanoveného v příloze I nařízení (ES) č. 443/2009.
Sloupec F:
„Vzdáleností od cíle“ se rozumí rozdíl mezi průměrnými specifickými emisemi CO2 uvedenými ve sloupci D a cílem pro specifické emise uvedeným ve sloupci E.
Sloupec G:
„Upravenou vzdáleností od cíle“ se rozumí, že jsou-li hodnoty v tomto sloupci odlišné od hodnot ve sloupci F, byly hodnoty v uvedeném sloupci upraveny tak, aby zohledňovaly chybové rozpětí. Chybové rozpětí se uplatní pouze v případě, že výrobce oznámil Komisi záznamy označené chybovým kódem B podle čl. 9 odst. 3 nařízení (EU) č. 1014/2010. Chybové rozpětí se vypočte podle tohoto vzorce:
|
Chybové rozpětí = absolutní hodnota [(AC1 – TG1) – (AC2 – TG2)], kde: |
|
AC1 = průměrné specifické emise CO2 se zahrnutím neidentifikovatelných vozidel (uvedené ve sloupci D); |
|
TG1 = cíl pro specifické emise se zahrnutím neidentifikovatelných vozidel (uvedený ve sloupci E); |
|
AC2 = průměrné specifické emise CO2 bez zahrnutí neidentifikovatelných vozidel; |
|
TG2 = cíl pro specifické emise bez zahrnutí neidentifikovatelných vozidel. |
Sloupec H:
„Průměrnou hmotností“ se rozumí průměr hmotnosti v provozním stavu (kilogramy) vozidel přiřazených výrobci.
Sloupec I:
Tabulky 1, 2, 3 a 4: „Průměrnými emisemi CO2 (100 %)“ se rozumí průměrné specifické emise CO2, které byly vypočteny na základě 100 % vozidel přiřazených výrobci. Průměrné specifické emise CO2 případně zohledňují chyby oznámené dotčeným výrobcem Komisi. Záznamy použité pro výpočet zahrnují ty, které obsahují platnou hodnotu hmotnosti a emisí CO2, ale vylučují snížení emisí vyplývající z inovativních technologií uvedených v článku 12 nařízení (ES) č. 443/2009. V kalendářních rocích 2014 a 2015 (tabulky 3 a 4) jsou z výpočtu rovněž vyloučena snížení emisí vyplývající z ustanovení o superkreditech v článku 5 nařízení (ES) č. 443/2009 a z ustanovení o použití E85 v článku 6 uvedeného nařízení.
(1) Sdělení Komise ze dne 10. listopadu 2010 o sledování a hlášení údajů o registraci nových osobních automobilů (KOM(2010) 657 v konečném znění).
PŘÍLOHA IV
Tabulka 1
Hodnoty, které se týkají výkonnosti výrobce osobních automobilů Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG a sdružení Volkswagen a které jsou potvrzené nebo pozměněné v souladu s čl. 8 odst. 5 druhým pododstavcem nařízení (ES) č. 443/2009 za kalendářní rok 2018
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
Název výrobce a sdružení |
Sdružení a výjimky |
Počet registrací |
Průměrná hmotnost |
Průměrné specifické emise CO2 |
Cíl pro specifické emise |
Vzdálenost od cíle |
Snížení emisí CO2 prostřednictvím ekologických inovací |
Korekční faktor |
Chybové rozpětí |
DR ING HCF PORSCHE AG |
P14 |
63 874 |
1 855,42 |
181,978 |
151,160 |
30,818 |
0,144 |
1,000 |
0,000 |
Sdružení VW GROUP PC |
P14 |
3 548 716 |
1 414,82 |
121,851 |
131,025 |
–9,174 |
0,017 |
1,000 |
0,000 |
Vysvětlivka k tabulce 1:
Sloupec A:
„Názvem výrobce a sdružení“ se rozumí název výrobce nebo sdružení, který Komisi oznámil dotčený výrobce nebo sdružení, nebo v případě, že jej neoznámil, název zapsaný registračním orgánem země.
Sloupec B:
Výrobce Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG je členem sdružení VW GROUP PC (P14) vytvořeného podle článku 7 nařízení (ES) č. 443/2009 a dohoda o sdružení je platná pro kalendářní rok 2018.
Sloupec C:
„Počtem registrací“ se rozumí celkový počet nových osobních automobilů registrovaných v Evropské unii a na Islandu v kalendářním roce 2018, za něž je odpovědný výrobce nebo členové sdružení.
Sloupec D:
„Průměrnou hmotností“ (kg) se rozumí průměrná hmotnost v provozním stavu všech nových osobních automobilů registrovaných v Evropské unii a na Islandu v kalendářním roce 2018, za něž je odpovědný výrobce nebo členové sdružení.
Sloupec E:
„Průměrnými specifickými emisemi CO2“ (g CO2/km) se rozumí průměrné specifické emise CO2 všech nových osobních automobilů registrovaných v Evropské unii a na Islandu v kalendářním roce 2018, za něž je odpovědný výrobce nebo členové sdružení. Při výpočtu průměrných specifických emisí CO2 byly v příslušných případech zohledněny:
— |
snížení emisí CO2 vyplývající z použití inovativních technologií uvedených v článku 12 nařízení (ES) 443/2009 (sloupec H), |
— |
korekční faktor uvedený v čl. 7 odst. 2 prováděcího nařízení (EU) 2017/1153 (sloupec I). |
Sloupec F:
„Cílem pro specifické emise“ (g CO2/km) se rozumí cíl pro specifické emise výrobce nebo sdružení vypočtený v souladu s přílohou I nařízení (ES) č. 443/2009 a o hodnotě M0, která činí 1 392,4.
Sloupec G:
„Vzdáleností od cíle“ (g CO2/km) se rozumí rozdíl mezi průměrnými specifickými emisemi CO2 uvedenými ve sloupci E a cílem pro specifické emise uvedeným ve sloupci F, od něhož se odečte chybové rozpětí uvedené ve sloupci J.
Pokud je hodnota ve sloupci G větší než nula, znamená to, že cíl pro specifické emise byl překročen.
V případě výrobce, který je členem sdružení, by mělo být plnění cíle pro specifické emise posuzováno na úrovni sdružení.
Sloupec H:
„Snížením emisí CO2 prostřednictvím ekologických inovací“ (g CO2/km) se rozumí snížení emisí, která jsou zohledněna pro výpočet průměrných specifických emisí CO2 uvedených ve sloupci E a kterých bylo dosaženo použitím inovativních technologií, jež mají ověřitelný přínos ke snížení emisí CO2 a byly schváleny Komisí v souladu s článkem 12 nařízení (ES) 443/2009.
Sloupec I:
„Korekčním faktorem“ se rozumí korekční faktor vypočtený v souladu s čl. 7 odst. 2 prováděcího nařízení (EU) 2017/1153, který byl použit pro výpočet průměrných specifických emisí CO2 výrobce nebo sdružení.
Sloupec J:
„Chybovým rozpětím“ (g CO2/km) se rozumí hodnota, o kterou byl při výpočtu vzdálenosti od cíle (sloupec G) upraven rozdíl mezi průměrnými specifickými emisemi CO2 (sloupec E) a cílem pro specifické emise (sloupec F), aby se zohlednily záznamy oznámené Komisi výrobcem nebo sdružením s chybovým kódem B stanoveným podle čl. 9 odst. 3 nařízení Komise (EU) č. 1014/2010.
Toto chybové rozpětí se vypočte podle následujícího vzorce:
|
Chybové rozpětí = absolutní hodnota [(AC1 – TG1) – (AC2 – TG2)] |
|
AC1 = průměrné specifické emise CO2 včetně záznamů s chybovým kódem B; |
|
TG1 = cíl pro specifické emise včetně záznamů s chybovým kódem B (jak je uvedeno ve sloupci F); |
|
AC2 = průměrné specifické emise CO2 vyjma záznamů s chybovým kódem B; |
|
TG2 = cíl pro specifické emise vyjma záznamů s chybovým kódem B. |