(EU) 2021/973Prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2021/973 ze dne 1. června 2021, kterým se potvrzují nebo pozměňují předběžné výpočty průměrných specifických emisí CO2 a cílů pro specifické emise pro výrobce osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel za kalendářní rok 2019 a pro výrobce osobních automobilů Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG a sdružení Volkswagen za kalendářní roky 2014 až 2018 podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/631 (oznámeno pod číslem C(2021) 3682) (Pouze české, nizozemské, anglické, estonské, francouzské, německé, maďarské, italské a švédské znění je závazné) (Text s významem pro EHP)

Publikováno: Úř. věst. L 215, 17.6.2021, s. 1-36 Druh předpisu: Prováděcí rozhodnutí
Přijato: 17. června 2021 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 17. června 2021 Nabývá účinnosti: 17. června 2021
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



17.6.2021   

CS

Úřední věstník Evropské unie

L 215/1


PROVÁDĚCÍ ROZHODNUTÍ KOMISE (EU) 2021/973

ze dne 1. června 2021,

kterým se potvrzují nebo pozměňují předběžné výpočty průměrných specifických emisí CO2 a cílů pro specifické emise pro výrobce osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel za kalendářní rok 2019 a pro výrobce osobních automobilů Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG a sdružení Volkswagen za kalendářní roky 2014 až 2018 podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/631

(oznámeno pod číslem C(2021) 3682)

(Pouze české, nizozemské, anglické, estonské, francouzské, německé, maďarské, italské a švédské znění je závazné)

(Text s významem pro EHP)

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/631 ze dne 17. dubna 2019, kterým se stanoví výkonnostní normy pro emise CO2 pro nové osobní automobily a pro nová lehká užitková vozidla a kterým se zrušují nařízení (ES) č. 443/2009 a (EU) č. 510/2011 (1), a zejména na čl. 7 odst. 5 druhý pododstavec uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

V souladu s nařízením (EU) 2019/631 a s ohledem na cíle pro specifické emise a průměrné specifické emise za kalendářní rok 2019 v souladu s nařízeními (ES) č. 443/2009 (2) a (EU) č. 510/2011 (3) je Komise povinna každý rok vypočítat průměrné specifické emise CO2 a cíl pro specifické emise pro každého výrobce odpovědného za nové osobní automobily a lehká užitková vozidla registrovaná v Unii, na Islandu, v Norsku a ve Spojeném království, jakož i pro každé sdružení výrobců. Na základě toho je stanovena výkonnost výrobců nebo sdružení výrobců při plnění jejich povinnosti nepřekročit jejich příslušné cíle pro specifické emise.

(2)

Podrobné údaje, které se mají použít pro výpočet průměrných specifických emisí CO2 a cílů pro specifické emise výrobců za kalendářní rok 2019, vycházejí z počtu registrací nových osobních automobilů a nových lehkých užitkových vozidel provedených orgány nahlašujícími údaje během uvedeného kalendářního roku.

(3)

Údaje za rok 2019 předložily Komisi všechny země, byť v některých případech s určitým zpožděním oproti lhůtě pro hlášení, která vypršela dne 28. února 2020. V případech, kdy bylo po ověření Komisí patrné, že některé údaje chybějí nebo jsou zjevně nesprávné, se Komise obrátila na dotčené orgány nahlašující údaje, a pokud s tím souhlasily, údaje příslušným způsobem upravila nebo doplnila. Pokud se s některým orgánem nahlašujícím údaje nebylo možné dohodnout, předběžné údaje, které tato země předložila, upraveny nebyly.

(4)

Dne 26. června 2020 Komise předběžné údaje zveřejnila a oznámila 91 výrobcům osobních automobilů a 61 výrobcům lehkých užitkových vozidel, jakož i příslušným sdružením předběžné výpočty jejich průměrných specifických emisí CO2 a jejich cílů pro specifické emise v roce 2019.

(5)

Předběžné údaje oznámené Komisí zahrnovaly korekční faktory, a to jak pro osobní automobily, vypočítané v souladu s čl. 7 odst. 2 prováděcího nařízení Komise (EU) 2017/1153 (4), tak pro lehká užitková vozidla, vypočítané v souladu s čl. 6 odst. 2 prováděcího nařízení Komise (EU) 2017/1152 (5). Stanovení korekčních faktorů je součástí korelačních postupů zavedených za účelem zohlednění změny v regulačním zkušebním postupu pro měření specifických emisí CO2. Mají zajistit, že přípustné odchylky nezbytné pro korelaci hodnot emisí CO2 budou použity k zamýšlenému účelu, a nikoli jako prostředek k umělému snížení těchto hodnot.

(6)

Korekční faktor se vypočítá na základě faktorů odchylky a ověření stanovených pro statistický vzorek vozidel, který by měl být reprezentativní pro vozový park výrobce v případě nových vozidel.

(7)

Výrobci byli požádáni, aby ověřili předběžné údaje v souladu s čl. 8 odst. 4 nařízení (ES) č. 443/2009 a čl. 8 odst. 5 nařízení (EU) č. 510/2011, a zejména faktory odchylky a ověření, na jejichž základě je korekční faktor vypočten, a aby Komisi oznámili případné chyby do tří měsíců od přijetí oznámení. Oznámení o chybách předložilo 56 výrobců osobních automobilů a 24 výrobců lehkých užitkových vozidel. U jednoho výrobce automobilů byla potvrzena použitelnost korekčního faktoru na jeho průměrné specifické emise. U jednoho výrobce osobních automobilů a jednoho výrobce lehkých užitkových vozidel nespadala do oblasti působnosti nařízení (EU) 2019/631 žádná vozidla hlášená v souboru předběžných údajů.

(8)

U zbývajících výrobců osobních automobilů a výrobců lehkých užitkových vozidel, kteří žádné chyby v souborech údajů neoznámili ani jinak nezareagovali, by měly být předběžné údaje a předběžné výpočty průměrných specifických emisí a cílů pro specifické emise potvrzeny. U jednoho z těchto výrobců lehkých užitkových vozidel by měl být použit korekční faktor.

(9)

Komise ověřila chyby oznámené výrobci i odůvodnění jejich oprav a soubor předběžných údajů byl v příslušných případech potvrzen nebo pozměněn. V souboru údajů byly uchovány pouze záznamy, které zahrnují hodnotu hmotnosti a emisí CO2. V důsledku toho by měly být potvrzeny nebo pozměněny předběžné údaje u 89 výrobců osobních automobilů a 58 výrobců lehkých užitkových vozidel.

(10)

V souladu s článkem 4 nařízení (ES) č. 443/2009 a (EU) č. 510/2011 by se u výrobce mělo mít za to, že svůj cíl pro specifické emise splnil, jestliže jeho průměrné emise CO2 uvedené v tomto rozhodnutí jeho cíl pro specifické emise nepřekročí. V případě výrobců, kteří jsou členy sdružení, by mělo být plnění cíle posuzováno na úrovni sdružení v souladu s čl. 7 odst. 7 uvedených nařízení.

(11)

Do výpočtů cílů pro specifické emise a průměrných specifických emisí by měly být zahrnuty záznamy s úplnými údaji o hmotnosti v provozním stavu a o emisích CO2, ovšem s chybějícími nebo nesprávnými identifikačními čísly vozidel. Měla by být nicméně zohledněna skutečnost, že výrobci tyto záznamy nemohou ověřit nebo opravit. Z tohoto důvodu je při stanovení vzdálenosti dotčeného výrobce od cíle vhodné použít chybové rozpětí.

(12)

Toto chybové rozpětí se vypočítá jako rozdíl mezi vzdálenostmi průměrných specifických emisí a cíle pro specifické emise vypočtený se zahrnutím a bez zahrnutí všech registrací vozidel, které výrobce nemůže ověřit. Bez ohledu na to, zda je tento rozdíl kladný, nebo záporný, se chybové rozpětí použije tak, aby vždy zlepšilo výrobcovu pozici z hlediska jeho cíle pro specifické emise.

(13)

Pokud je po zohlednění chybového rozpětí vzdálenost výrobce nebo případně sdružení od cíle vyšší než nula, uloží se poplatek za překročení emisí v souladu s článkem 8 nařízení (EU) 2019/631. To je případ čtyř výrobců osobních automobilů: Automobili Lamborghini S.p.A., Bentley Motors Ltd, Maserati S.p.A. a Ssangyong Motor Company a jednoho výrobce lehkých užitkových vozidel: Ssangyong Motor Company. Poplatek za překročení emisí se vypočítá v souladu s čl. 8 odst. 2 nařízení (EU) 2019/631.

(14)

V souladu s čl. 2 odst. 4 nařízení (ES) č. 443/2009 a (EU) č. 510/2011 jsou od plnění cíle pro specifické emise osvobozeni výrobci odpovědní za méně než 1 000 nově registrovaných vozidel v daném kalendářním roce. Je však vhodné vypočítat a hlásit jejich průměrné specifické emise, jakož i počet nových registrovaných vozidel.

(15)

Po důkladném šetření bylo získáno uspokojivé vysvětlení od výrobce osobních automobilů Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG, na jehož základě byly u tohoto výrobce změněny předběžné údaje za kalendářní roky 2014 až 2019. V této souvislosti by předběžné údaje za uvedené kalendářní roky měly být u tohoto výrobce, jakož i u sdružení Volkswagen, jehož je členem, považovány za potvrzené.

(16)

V souladu s článkem 12 prováděcího nařízení Komise (EU) č. 725/2011 (6) Komise ad hoc ověřila snížení emisí CO2 certifikovaná s odkazem na prováděcí rozhodnutí Komise 2013/341/EU (7) a prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2015/158 (8). Co se týče snížení emisí CO2 certifikovaných s odkazem na prováděcí rozhodnutí 2013/341/EU, z ověření vyplynuly uspokojivé výsledky. S ohledem na prováděcí rozhodnutí (EU) 2015/158 však byl zjištěn rozdíl mezi certifikovanými sníženími emisí CO2 u dvou účinných alternátorů montovaných do vozidel vyráběných společností Daimler AG a mezi sníženími ověřenými Komisí, a to rozdíl ve výši 9 %, resp. 23 %. Komise zjištěné odchylky společnosti Daimler AG oznámila a uvedeného výrobce vyzvala, aby poskytl důkazy prokazující přesnost certifikovaného snížení emisí CO2.

(17)

Na základě informací poskytnutých společností Daimler AG Komise zjistila, že rozdíl ve snížení emisí byl zapříčiněn odlišným použitím zkušební metody pro účely certifikace a ověření snížení emisí CO2. Přesněji řečeno byl před certifikační zkouškou proveden záběh účinných alternátorů, přestože zkušební metoda uvedená v prováděcím rozhodnutí (EU) 2015/158 nepředepisuje ani neumožňuje provedení zvláštního záběhu účinných alternátorů mimo certifikační zkoušku.

(18)

Z článku 12 nařízení (ES) č. 443/2009 a (EU) č. 510/2011 vyplývá, že pokud jde o snížení emisí CO2 z inovativních technologií, které mají být vzaty v úvahu pro výpočet průměrných specifických emisí výrobce v roce 2019, musí mít uvedené snížení ověřitelný přínos ke snížení emisí CO2 v souladu se zkušební metodou, která dokáže poskytnout ověřitelné, opakovatelné a srovnatelné výsledky. Jelikož dané certifikované snížení CO2 dosažené díky dvěma účinným alternátorům v určitých vozidlech vyráběných společností Daimler AG nebylo potvrzeno ověřením provedeným na základě zkušební metody uvedené v prováděcím rozhodnutí (EU) 2015/158, certifikované snížení CO2 dosažené díky uvedeným ekologickým inovacím, které činí 0,102 g CO2/km na úrovni vozového parku společnosti Daimler AG, by nemělo být pro výpočet průměrných specifických emisí tohoto výrobce zohledněno. Z téhož důvodu by certifikované snížení CO2 dosažené díky uvedeným ekologickým inovacím, které činí 0,101 g CO2/km na úrovni vozového parku sdružení Daimler AG, nemělo být zohledněno pro výpočet průměrných specifických emisí tohoto sdružení.

(19)

Hodnoty týkající se výkonnosti výrobce, kterou potvrdilo nebo změnilo toto rozhodnutí, lze revidovat v případě, že příslušné vnitrostátní orgány potvrdí, že existují nesrovnalosti v hodnotách emisí CO2 využívaných pro stanovení toho, zda výrobce splňuje cíl pro specifické emise,

PŘIJALA TOTO ROZHODNUTÍ:

Článek 1

1.   Hodnoty týkající se výkonnosti výrobců osobních automobilů za kalendářní rok 2019 jsou uvedeny v příloze I.

2.   Hodnoty týkající se výkonnosti výrobců lehkých užitkových vozidel za kalendářní rok 2019 jsou uvedeny v příloze II.

3.   Hodnoty týkající se výkonnosti výrobce Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG a sdružení Volkswagen jakožto výrobců osobních automobilů za kalendářní roky 2014 až 2017 jsou uvedeny v příloze III a za kalendářní rok 2018 jsou uvedeny v příloze IV.

Článek 2

Toto rozhodnutí je určeno těmto jednotlivým výrobcům a sdružením vytvořeným v souladu s článkem 6 nařízení (EU) 2019/631:

1)

ADAM OPEL GMBH

Bahnhofsplatz 1 IPC 39–13

65423 Rüsselsheim

Německo

2)

ADIDOR VOITURES SAS

2/4 Rue Hans List

78290 Croissy-sur-Seine

Francie

3)

ALFA ROMEO SPA

C.so Settembrini, 40

Brána 8 – Budova 6 – 1. patro – B15N Colonna N47

10135 Turín

Itálie

4)

ALKE SRL

Via Vigonovese 123

35127 Padova

Itálie

5)

ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO KG

Alpenstraße 35–37

86807 Buchloe

Německo

6)

ANHUI JIANGHUAI AUTOMOBILE

Via Lanzo 27

10071 Borgaro Torinese

Itálie

7)

ASTON MARTIN LAGONDA LIMITED

Zastoupení v Unii:

Aston Martin Lagonda of Europe GmbH,

Unterschweinstiege 2–14

60549 Frankfurt nad Mohanem

Německo

8)

AUDI AG

Poštovní schránka 011/1882

38436 Wolfsburg

Německo

9)

AUDI HUNGARIA MOTOR KFT

Poštovní schránka 011/1882

38436 Wolfsburg

Německo

10)

AUDI SPORT GMBH

Poštovní schránka 011/1882

38436 Wolfsburg

Německo

11)

AUTOMOBILE DACIA SA

1 Avenue du Golf

78280 Guyancourt Cedex

Francie

12)

AUTOMOBILES CITROEN

7, rue Henri Sainte-Claire Deville

92500 Rueil-Malmaison

Francie

13)

AUTOMOBILES PEUGEOT

7, rue Henri Sainte-Claire Deville

92500 Rueil-Malmaison

Francie

14)

AUTOMOBILI LAMBORGHINI SPA

Via Modena 12

40019 Sant’Agata Bolognese (BO)

Itálie

15)

AVTOVAZ JSC

Zastoupení v Unii:

CS AUTOLADA

Koněvova 211

130 00 Praha 3

Česká republika

16)

BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG

Petuelring 130

80788 Mnichov

Německo

17)

BEIJING BORGWARD AUTOMOTIVE CO LTD

Kriegsbergstraße 11

70174 Stuttgart

Německo

18)

BENTLEY MOTORS LTD

Pyms Lane

CW1 3PL

Crewe Cheshire

Spojené království

19)

BLUECAR SAS

31–32 quai de Dion Bouton

92800 Puteaux

Francie

20)

BMW M GMBH

Petuelring 130

80788 Mnichov

Německo

21)

Sdružení BMW

Petuelring 130

80788 Mnichov

Německo

22)

BUGATTI AUTOMOBILES SAS

Poštovní schránka 011/1882

38436 Wolfsburg

Německo

23)

CATERHAM CARS LIMITED

2 Kennet Road

DA1 4QN Dartford

Spojené království

24)

CNG-TECHNIK GMBH

Závod Niehl, budova Imbert 479

Henry Ford Strasse 1

50735 Kolín nad Rýnem

Německo

25)

DAIMLER AG

Budova 120, Mercedesstrasse 120

70546 Stuttgart-Untertuerkheim

Německo

26)

Sdružení DAIMLER (M1)

Zastoupení v Unii:

DAIMLER AG

Budova 120, Mercedesstrasse 120

70546 Stuttgart-Untertuerkheim

Německo

27)

Sdružení DAIMLER (N1)

Zastoupení v Unii:

DAIMLER AG

Budova 120, Mercedesstrasse 120

70546 Stuttgart-Untertuerkheim

Německo

28)

DFSK MOTOR CO LTD

Zastoupení v Unii:

Giotti Victoria Sr.l. Via Pisana, 11/a

50021 Barberino, Val D’Elsa (FI)

Itálie

29)

DONKERVOORT AUTOMOBIELEN BV

Pascallaan 96

8218 NJ Lelystad

Nizozemsko

30)

DR AUTOMOBILES SRL

Zona Industriale, Snc

86070 Macchia d’Isernia

Itálie

31)

DR ING HCF PORSCHE AG

Poštovní schránka 011/1882

38436 Wolfsburg

Německo

32)

DR MOTOR COMPANY SRL

S S 85 Venafrana km 37500

86070 Macchia d’Isernia

Itálie

33)

E-GO MOBILE AG

AG Campus-Boulevard 30 D

52074 Cáchy

Německo

34)

FABBRICA DALLARA SRL

Via Guglielmo Marconi, 18

43040 Varano de’Melegari (PR)

Itálie

35)

FCA ITALY SPA

C.so Settembrini, 40

Brána 8 – Budova 6 – 1. patro – B15N Colonna N47

10135 Turín

Itálie

36)

Sdružení FCA TESLA

Zastoupení v Unii:

FCA Italy S.p.A.

C.so Settembrini, 40

Brána 8 – Budova 6 – 1. patro – B15N Colonna N47

10135 Turín

Itálie

37)

FCA US LLC

C.so Settembrini, 40

Brána 8 – Budova 6 – 1. patro – B15N Colonna N47

10135 Turín

Itálie

38)

Sdružení FIAT GROUP (N1)

C.so Settembrini, 40

Brána 8 – Budova 6 – 1. patro – B15N Colonna N47

10135 Turín

Itálie

39)

ESAGONO ENERGIA SRL

Via Puecher 9

20060 Pozzuolo Martesana (MI)

Itálie

40)

FERRARI SPA

Via Emilia Est 1163

41122 Modena

Itálie

41)

FORD INDIA PRIVATE LIMITED

Závod Niehl, budova Imbert 479

Henry Ford Strasse 1

50735 Kolín nad Rýnem

Německo

42)

FORD MOTOR COMPANY

Závod Niehl, budova Imbert 479

Henry Ford Strasse 1

50735 Kolín nad Rýnem

Německo

43)

FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED

Závod Niehl, budova Imbert 479

Henry Ford Strasse 1

50735 Kolín nad Rýnem

Německo

44)

FORD–WERKE GMBH

Závod Niehl, budova Imbert 479

Henry Ford Strasse 1

50735 Kolín nad Rýnem

Německo

45)

Sdružení FORD (M1)

Zastoupení v Unii:

Ford-Werke GmbH

Závod Niehl, budova Imbert 479

Henry Ford Strasse 1

50735 Kolín nad Rýnem

Německo

46)

Sdružení FORD (N1)

Zastoupení v Unii:

Ford-Werke GmbH

Závod Niehl, budova Imbert 479

Henry Ford Strasse 1

50735 Kolín nad Rýnem

Německo

47)

FUSO

Zastoupení v Unii:

Daimler AG, Budova 120, Mercedesstrasse 120

70546

Stuttgart-Untertuerkheim

Německo

48)

GAZ

Poe 2

60502 Lähte Tartumaa

Estonsko

49)

GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC

Bouwhuispad 1

8121 PX Olst

Nizozemsko

50)

GONOW AUTO CO LTD

Via della Muratella, 797

00054 Maccarese (RM)

Itálie

51)

GOUPIL INDUSTRIE SA

Route de Villeneuve

47320 Bourran

Francie

52)

GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED

Great Wall Motor Europe Technical Center

Otto-Hahn-S. 5

63128 Dietzenbach

Německo

53)

GUMPERT AIWAYSAUTOMOBILE GMBH

Carl-Hahn-Straße 5

85053 Ingolstadt

Německo

54)

HONDA MOTOR CO LTD

Zastoupení v Unii:

Honda Motor Europe Ltd.

WIJNGAARDVELD 1 (Noord V)

9300 Aalst

Belgie

55)

Sdružení HONDA

Zastoupení v Unii:

Honda Motor Europe Ltd.

WIJNGAARDVELD 1 (Noord V)

9300 Aalst

Belgie

56)

HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTD

Zastoupení v Unii:

Honda Motor Europe Ltd.

WIJNGAARDVELD 1 (Noord V)

9300 Aalst

Belgie

57)

HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS

Zastoupení v Unii:

Hyundai Motor Europe Technical Centre GmbH

Hyundai Platz

65428 Russelsheim

Německo

58)

Sdružení HYUNDAI (M1)

Zastoupení v Unii:

Hyundai Motor Europe Technical Centre GmbH

Hyundai Platz

65428 Russelsheim

Německo

59)

Sdružení HYUNDAI (N1)

Zastoupení v Unii:

Hyundai Motor Europe Technical Centre GmbH

Hyundai Platz

65428 Russelsheim

Německo

60)

HYUNDAI MOTOR COMPANY

Zastoupení v Unii:

Hyundai Motor Europe Technical Centre GmbH

Hyundai Platz

65428 Russelsheim

Německo

61)

HYUNDAI MOTOR EUROPE GMBH

Zastoupení v Unii:

Hyundai Motor Europe Technical Centre GmbH

Hyundai Platz

65428 Russelsheim

Německo

62)

HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO

Zastoupení v Unii:

Hyundai Motor Europe Technical Centre GmbH

Hyundai Platz

65428 Russelsheim

Německo

63)

ISUZU MOTORS LIMITED

Bist 12

2630 Aartselaar

Belgie

64)

IVECO SPA

Via Puglia 35

10156 Turín

Itálie

65)

JAGUAR LAND ROVER LIMITED

Zastoupení v Unii:

JLR Ireland (Services) Ltd, Software Engineering Centre,

Three Airport Avenue, Shannon Industrial Estate

V14 YH92 Shannon (Co. Clare)

Irsko

66)

Sdružení KIA (M1)

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt nad Mohanem

Německo

67)

Sdružení KIA (N1)

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt nad Mohanem

Německo

68)

KIA MOTORS CORPORATION

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt nad Mohanem

Německo

69)

KIA MOTORS SLOVAKIA SRO

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt nad Mohanem

Německo

70)

KOENIGSEGG AUTOMOTIVE AB

Valhall Park

262 74 Angelholm

Švédsko

71)

KTM-SPORTMOTORCYCLE AG

Stallhofnerstrasse 3

5230 Mattighofen

Rakousko

72)

LADA AUTOMOBILE GMBH

Erlengrund 7

21614 Buxtehude

Německo

73)

LIGIER GROUP

Route d’Hauterive 105

3200 Abrest

Francie

74)

LONDON EV COMPANY

Zastoupení v Unii:

Cina-Euro Vehicle Technology (CEVT), Theres Svenssons Gata 7

41755 Göteborg

Švédsko

75)

LOTUS CARS LIMITED

Zastoupení v Unii:

Cina-Euro Vehicle Technology (CEVT), Theres Svenssons Gata 7

41755 Göteborg

Švédsko

76)

MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD

Schweidel Jozsef U52

2500 Ostřihom

Maďarsko

77)

MAHINDRA & MAHINDRA LTD

Via Cancelliera 35

00072 Ariccia (Řím)

Itálie

78)

MAN TRUCK & BUS AG

Poštovní schránka 011/1882

38436 Wolfsburg

Německo

79)

MARUTI SUZUKI INDIA LTD

Schweidel Jozsef U52

2500 Ostřihom

Maďarsko

80)

MASERATI SPA

Viale Ciro Menotti 322

41122 Modena

Itálie

81)

MAZDA MOTOR CORPORATION

European R&D Centre

Hiroshimastr. 1

61440 Oberursel/Taunus

Německo

82)

MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED

Chertsey Road Woking

GU21 4YH Surrey

Spojené království

83)

MERCEDES-AMG GMBH

Zastoupení v Unii:

Daimler AG, Budova 120, Mercedesstrasse 120

70546 Stuttgart-Untertuerkheim

Německo

84)

MFTBC

F403, EA/R

70546 Stuttgart

Německo

85)

MG MOTOR UK LIMITED

Zastoupení v Unii:

SAIC Motor Europe B.V.

Professor W.H. Keesomlaan 12

Amstelveen

Nizozemsko

86)

Sdružení MG SAIC

Zastoupení v Unii:

SAIC MOTOR CORPORATION

Budova Dyapason, 4, rue Robert Stumper

L-2557 Luxembourg – Cloche d’Or

Lucembursko

87)

Sdružení MITSUBISHI MOTORS (M1)

Zastoupení v Unii:

Mitsubishi Motors Europe BV

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

Nizozemsko

88)

Sdružení MITSUBISHI MOTORS (N1)

Zastoupení v Unii:

Mitsubishi Motors Europe BV

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

Nizozemsko

89)

MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC

Zastoupení v Unii:

Mitsubishi Motors Europe BV

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

Nizozemsko

90)

MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH

Zastoupení v Unii:

Mitsubishi Motors Europe BV

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

Nizozemsko

91)

MORGAN TECHNOLOGIES LTD

Pickersleigh Road Malvern Link

WR14 2LL Worcestershire

Spojené království

92)

NISSAN INTERNATIONAL SA

Renault Nissan Representation Office

Avenue des Arts/Kunstlaan 40

1040 Brusel

Belgie

93)

OPEL AUTOMOBILE GMBH

Bahnhofsplatz 1 IPC 39–13

65423 Rüsselsheim

Německo

94)

PAGANI AUTOMOBILI SPA

Via dell‘Artigianato 5

41018 San Cesario sul Panaro (Modena)

Itálie

95)

PIAGGIO & C SPA

Viale Rinaldo Piaggio, 25

56025 Pontedera (PI)

Itálie

96)

Sdružení GROUPE PSA (N1)

Route de Gisy

78943 Velizy-Villacoublay Cedex

Francie

97)

PSA AUTOMOBILES SA

2–10 boulevard de l’Europe

78300 Poissy

Francie

98)

Sdružení PSA OPEL (M1)

Route de Gisy

78943 Guyancourt Cedex

Francie

99)

Sdružení RENAULT (M1)

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francie

100)

Sdružení RENAULT (N1)

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francie

101)

RENAULT SAS

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francie

102)

RENAULT TRUCKS

99 Route de Lyon TER L10 0 01

69806 Saint Priest Cedex

Francie

103)

ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTD

Petuelring 130

80788 Mnichov

Německo

104)

ROMANITAL SRL

Via delle Industrie, 107

90040 Isola delle Femmine PA

Itálie

105)

SAIC MOTOR CORPORATION

Budova Dyapason, 4, rue Robert Stumper

L-2557 Luxembourg – Cloche d’Or

Lucembursko

106)

SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD

Budova Dyapason, 4, rue Robert Stumper

L-2557 Luxembourg – Cloche d’Or

Lucembursko

107)

SEAT SA

Poštovní schránka 011/1882

38436 Wolfsburg

Německo

108)

SECMA SAS

Rue Denfert Rochereau

59580 Aniche

Francie

109)

ŠKODA AUTO a.s.

Poštovní schránka 011/1882

38436 Wolfsburg

Německo

110)

SOCIETE DES AUTOMOBILES ALPINE

1 Avenue du Golf

78280 Guyancourt Cedex

Francie

111)

SSANGYONG MOTOR COMPANY

SsangYong Motor Europe Office c/o Business Center

Otto-Volger-Straße 15

65843 Sulzbach

Německo

112)

STREETSCOOTER GMBH

Jülicher Straße 191

52070 Cáchy

Německo

113)

SUBARU CORPORATION

Leuvensesteenweg 555 B/8

1930 Zaventem

Belgie

114)

SUZUKI MOTOR CORPORATION

Schweidel Jozsef U52

2500 Ostřihom

Maďarsko

115)

SUZUKI MOTOR THAILAND CO LTD

Schweidel Jozsef U52

2500 Ostřihom

Maďarsko

116)

Sdružení SUZUKI

Schweidel Jozsef U52

2500 Ostřihom

Maďarsko

117)

Sdružení TATA JAGUAR LAND ROVER

Zastoupení v Unii:

JLR Ireland (Services) Ltd, Software Engineering Centre,

Three Airport Avenue, Shannon Industrial Estate

V14 YH92 Shannon (Co. Clare)

Irsko

118)

TECNO MECCANICA IMOLA SPA

Zastoupení v Unii:

Artega GmbH, Artegastraße 1

33129 Delbrück

Německo

119)

TESLA MOTORS LTD

Zastoupení v Unii:

Tesla Motors Netherlands B.V.

Burgemeester Stramanweg 122

1101 EN Amsterdam

Nizozemsko

120)

Sdružení TOYOTA MAZDA

Zastoupení v Unii:

Toyota Motor Europe Nv Sa

Avenue du Bourget 60

1140 Brusel

Belgie

121)

TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA

Avenue du Bourget 60

1140 Brusel

Belgie

122)

UAZ

Moskovskoje shosse, 92

432034 Uljanovsk

Rusko

123)

VOLKSWAGEN AG

Poštovní schránka 011/1882

38436 Wolfsburg

Německo

124)

Sdružení VOLKSWAGEN (M1)

Zastoupení v Unii:

VW GROUP PC

Poštovní schránka 011/1882

38436 Wolfsburg

Německo

125)

Sdružení VOLKSWAGEN (N1)

Zastoupení v Unii:

VOLKSWAGEN GROUP LCV

Poštovní schránka 011/1882

38436 Wolfsburg

Německo

126)

VOLVO CAR CORPORATION

Regulatory Affairs Environment (Dep 58832)

PV3A1, PVE Reception, Assar Gabrielssons väg

40531 Göteborg

Švédsko

V Bruselu dne 1. června 2021.

Za Komisi

Frans TIMMERMANS

výkonný místopředseda


(1)  Úř. věst. L 111, 25.4.2019, s. 13.

(2)  Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 ze dne 23. dubna 2009, kterým se stanoví výkonnostní emisní normy pro nové osobní automobily v rámci integrovaného přístupu Společenství ke snižování emisí CO2 z lehkých užitkových vozidel (Úř. věst. L 140, 5.6.2009, s. 1).

(3)  Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 510/2011 ze dne 11. května 2011, kterým se stanoví výkonnostní emisní normy pro nová lehká užitková vozidla v rámci integrovaného přístupu Unie ke snižování emisí CO2 z lehkých vozidel (Úř. věst. L 145, 31.5.2011, s. 1).

(4)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2017/1153 ze dne 2. června 2017, kterým se stanoví metodika pro stanovení korelačních parametrů nezbytných pro zohlednění změn v regulačním zkušebním postupu a kterým se mění nařízení (EU) č. 1014/2010 (Úř. věst. L 175, 7.7.2017, s. 679).

(5)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2017/1152 ze dne 2. června 2017, kterým se stanoví metodika pro stanovení korelačních parametrů nezbytných pro zohlednění změny v regulačním zkušebním postupu, pokud jde o lehká užitková vozidla, a kterým se mění nařízení (EU) č. 293/2012 (Úř. věst. L 175, 7.7.2017, s. 644).

(6)  Prováděcí nařízení Komise (EU) č. 725/2011 ze dne 25. července 2011, kterým se stanoví postup schvalování a certifikace inovativních technologií ke snižování emisí CO2 z osobních automobilů podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 (Úř. věst. L 194, 26.7.2011, s. 19).

(7)  Prováděcí rozhodnutí Komise 2013/341/EU ze dne 27. června 2013 o schválení alternátoru Valeo Efficient Generation jako inovativní technologie ke snižování emisí CO2 z osobních automobilů podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 (Úř. věst. L 179, 29.6.2013, s. 98).

(8)  Prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2015/158 ze dne 30. ledna 2015 o schválení dvou vysoce účinných alternátorů Robert Bosch GmbH jako inovativních technologií ke snižování emisí CO2 z osobních automobilů podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 (Úř. věst. L 26, 31.1.2015, s. 31).


PŘÍLOHA I

Tabulka 1

Výkonnost jednotlivých výrobců osobních automobilů v kalendářním roce 2019 v souladu s článkem 9 nařízení (EU) 2019/631

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

Název výrobce

Sdružení a výjimky

Počet registrací

Průměrná hmotnost

Průměrné specifické emise CO2

Cíl pro specifické emise

Vzdálenost od cíle

Snížení emisí CO2 prostřednictvím ekologických inovací

Korekční faktor

Chybové rozpětí

ADAM OPEL GMBH

P10

157

1 429,72

125,745

132,278

–7,394

0

1

0,861

ADIDOR VOITURES SAS

DMD

80

1 306,56

148,813

 

 

0

1

0

ALFA ROMEO SPA

P3

50 565

1 619,15

147,256

140,935

6,321

0,104

1

0

ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO KG

D

693

2 005,00

209,937

216,000

–6,063

0

1

0

ANHUI JIANGHUAI AUTOMOBILE

DMD

44

1 535,00

0,000

 

 

0

1

0

ASTON MARTIN LAGONDA LTD

D

2 435

1 853,53

253,756

295,000

–41,244

0

1

0

AUDI AG

P15

700 930

1 617,16

129,147

140,844

–11,697

0,005

1

0

AUDI HUNGARIA MOTOR

P15

5 810

1 441,57

154,874

132,819

22,055

0

1

0

AUDI SPORT GMBH

P15

11 467

1 707,81

209,024

144,986

64,038

0,001

1

0

AUTOMOBILE DACIA SA

P11

376 275

1 174,99

123,939

120,637

3,299

0,191

1

0,003

AUTOMOBILES CITROEN

P10

522 998

1 179,70

106,270

120,852

–14,583

0,202

1

0,001

AUTOMOBILES PEUGEOT

P10

866 936

1 276,15

107,758

125,260

–17,504

0,098

0,989

0,002

AUTOMOBILI LAMBORGHINI SPA

D

1 984

1 976,36

332,863

304,000

28,863

0

1

0

AVTOVAZ JSC

P11

3 790

1 310,36

193,965

126,823

67,142

0

1

0

BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG

P1

985 804

1 612,74

123,773

140,642

–16,869

1,183

1

0

BEIJING BORGWARD AUTOMOTIVE CO LTD

DMD

7

1 854,00

233,000

 

 

0

1

0

BENTLEY MOTORS LTD

D

2 976

2 439,99

269,276

264,000

5,276

0

1

0

BLUECAR SAS

DMD

166

1 515,20

0,000

 

 

0

1

0

BMW M GMBH

P1

16 906

1 792,57

222,790

148,860

73,930

0,020

1

0

BUGATTI AUTOMOBILES SAS

P15

22

2 070,00

516,000

161,538

354,462

0

1

0

BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED

DMD

10

2 465,00

0,000

 

 

0

1

0

CATERHAM CARS LIMITED

DMD

140

675,36

173,671

 

 

0

1

0

CNG-TECHNIK GMBH

P4

1 464

1 707,50

103,509

144,972

–41,464

0

1

0,001

DAIMLER AG

P2

979 292

1 589,41

136,087

139,576

–3,491

0,651

1

0,002

DFSK MOTOR CO LTD

DMD

213

1 579,69

204,915

 

 

0

1

0

DONKERVOORT AUTOMOBIELEN BV

DMD

33

865,33

178,000

 

 

0

1

0

DR AUTOMOBILES SRL

D

2 056

1 400,96

152,654

155,000

–2,346

0,000

1

0

DR ING HCF PORSCHE AG

P15

72 980

1 908,92

185,561

154,177

31,381

1,03

1

0,003

DR MOTOR COMPANY SRL

D

1 805

1 170,35

147,143

150,000

–2,857

0

1

0

E-GO MOBILE AG

DMD

143

1 231,00

0,000

 

 

0

1

0

FABBRICA DALLARA SRL

DMD

25

1 013,20

217,960

 

 

0

1

0

FCA ITALY SPA

P3

667 266

1 186,83

123,324

121,178

2,146

0,437

1

0

FCA US LLC

P3

161 863

1 606,13

149,124

140,340

8,784

0,555

1

0

FERRARI SPA

D

3 380

1 709,04

279,654

286,000

–6,346

0

1

0

FORD INDIA PRIVATE LTD

P4

40 036

1 146,15

118,725

119,319

–0,594

0

1

0

FORD MOTOR COMPANY

P4

15 091

1 961,75

221,690

156,591

65,078

0

1

0,021

FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED

P4

10

1 669,30

141,780

143,226

–1,850

0,120

1

0,404

FORD-WERKE GMBH

P4

922 360

1 465,58

129,851

133,916

–4,069

0,184

1

0,004

GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC

D

2 634

1 803,16

252,016

265,000

–12,984

0,000

1

0

GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED

DMD

117

1 615,34

172,197

 

 

0

1

0

GUMPERT SPORTWAGEN MANUFAKTUR GMBH

DMD

1

1 825,00

0,000

 

 

0

1

0

HONDA MOTOR CO LTD

P5

116 781

1 397,63

124,926

130,811

–5,887

0,284

1

0,002

HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTD

P5

199

1 639,23

139,136

141,852

–2,716

0

1

0

HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS

P6

152 644

1 065,20

122,259

115,619

6,637

0,002

1

0,003

HYUNDAI MOTOR COMPANY

P6

174 736

1 454,79

100,245

133,423

–33,186

0,084

1

0,008

HYUNDAI MOTOR EUROPE GMBH

P6

4 276

1 441,68

131,866

132,824

–0,958

0,130

1

0

HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO

P6

220 684

1 478,97

144,380

134,528

9,850

0,081

1

0,002

ISUZU MOTORS LTD

DMD

1

1 980,00

183,000

 

 

0

1

0

JAGUAR LAND ROVER LIMITED

P13/ND

214 955

2 037,92

157,608

178,025

–20,417

0,124

1

0

KIA MOTORS CORPORATION

P7

324 405

1 304,13

114,743

126,538

–11,796

0,003

1

0,001

KIA MOTORS SLOVAKIA

P7

173 159

1 442,39

138,016

132,857

5,158

0,070

1

0,001

KOENIGSEGG AUTOMOTIVE AB

DMD

1

1 750,00

464,000

 

 

0

1

0

KTM SPORT MOTORCYCLE AG

DMD

1

875,00

202,000

 

 

0

1

0

LADA AUTOMOBILE GMBH

DMD

849

1 269,59

221,876

 

 

0

1

0

LONDON EV COMPANY

DMD

23

2 305,00

0,000

 

 

0

1

0

LOTUS CARS LIMITED

D

717

1 139,76

206,134

225,000

–18,866

0

1

0

MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD

P12/ND

104 813

1 229,06

131,875

123,114

8,761

0

1

0

MAHINDRA & MAHINDRA LTD

D

1 083

1 293,97

141,099

165,000

–23,901

0

1

0

MARUTI SUZUKI INDIA LTD

P12/ND

9 692

965,43

106,144

123,114

–16,970

0

1

0

MASERATI SPA

D

5 127

2 129,93

239,733

237,000

2,733

0

1

0

MAZDA MOTOR CORPORATION

P14

247 405

1 373,75

134,727

129,720

5,007

0,507

1

0

MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED

D

1 061

1 513,62

257,573

260,000

–2,427

0

1

0

MERCEDES-AMG GMBH

P2

5 871

1 957,64

247,183

156,404

90,779

0

1

0

MG MOTOR UK LIMITED

P8/ND

13 038

1 330,02

134,160

140,101

–5,941

0

1

0

MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC

P9

102 154

1 632,85

118,943

141,561

–22,618

0,071

1

0

MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH

P9

37 284

946,60

106,497

110,199

–3,702

0

1

0

MORGAN TECHNOLOGIES LTD

DMD

372

1 071,13

202,067

 

 

0

1

0

NISSAN INTERNATIONAL SA

 

391 479

1 390,41

114,270

130,481

–16,213

0,068

1

0,002

OPEL AUTOMOBILE GMBH

P10

790 982

1 296,67

126,017

126,197

–0,182

0,123

1

0,002

PAGANI AUTOMOBILI SPA

DMD

10

1 491,00

343,000

 

 

0

1

0

PIAGGIO & C SPA

DMD

1

1 010,00

150,000

 

 

0

1

0

PSA AUTOMOBILES SA

P10

326 474

1 460,47

114,078

133,683

–19,605

0,193

1

0

RENAULT SAS

P11

1 269 109

1 336,75

116,048

128,029

–11,983

0,160

1

0,002

RENAULT TRUCKS

DMD

91

2 523,97

191,385

 

 

0

1

0

ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTD

P1

694

2 640,71

345,931

187,620

158,311

0

1

0

SAIC MOTOR CORPORATION

P8/ND

1 064

1 606,23

0,000

140,101

–140,101

0

1

0

SEAT SA

P15

491 073

1 318,68

119,525

127,203

–7,680

0,006

1

0,002

SECMA SAS

DMD

88

666,18

131,727

 

 

0

1

0

ŠKODA AUTO a.s.

P15

726 643

1 357,31

119,019

128,969

–9,951

0,196

1

0,001

SOCIETE DES AUTOMOBILES ALPINE

P11

3 919

1 170,18

144,043

120,417

23,626

0

1

0

SSANGYONG MOTOR COMPANY

ND

12 765

1 619,46

171,517

167,573

3,944

0

1

0

SUBARU CORPORATION

ND

27 450

1 598,21

162,300

164,616

–2,316

0,172

1

0

SUZUKI MOTOR CORPORATION

P12/ND

128 106

993,52

115,085

123,114

–8,029

0,146

1

0

SUZUKI MOTOR THAILAND CO LTD

P12/ND

11 405

892,85

91,915

123,114

–31,199

0

1

0

TECNO MECCANICA IMOLA SPA

DMD

4

712,00

0,000

 

 

0

1

0

TESLA INC

P3

104 354

1 950,74

0,000

156,088

–156,088

0

1

0

TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA

P14

788 030

1 352,78

99,595

128,762

–29,170

0,138

1

0,003

VOLKSWAGEN AG

P15

1 713 273

1 435,42

121,797

132,538

–10,742

0,006

1

0,001

VOLVO CAR CORPORATION

 

326 205

1 779,44

131,927

148,260

–16,335

0

1

0,002


Tabulka 2

Výkonnost sdružení výrobců osobních automobilů v kalendářním roce 2019 v souladu s článkem 9 nařízení (EU) 2019/631

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

Název sdružení

Sdružení a výjimky

Počet registrací

Průměrná hmotnost

Průměrné specifické emise CO2

Cíl pro specifické emise

Vzdálenost od cíle

Snížení emisí CO2 prostřednictvím ekologických inovací

Korekční faktor

Chybové rozpětí

BMW GROUP

P1

1 003 404

1 616,48

125,595

140,813

–15,218

1,163

1

0

DAIMLER AG

P2

985 163

1 591,60

136,749

139,676

–2,929

0,647

1

0,002

FCA–TESLA

P3

984 048

1 359,02

115,719

129,047

–13,328

0,393

1

0

FORD-WERKE GMBH

P4

978 961

1 460,53

130,773

133,686

–2,915

0,172

1

0,002

HONDA MOTOR EUROPE LTD

P5

116 980

1 398,05

124,950

130,830

–5,881

0,283

1

0,001

HYUNDAI

P6

552 340

1 356,68

124,208

128,940

–4,737

0,060

1

0,005

KIA

P7

497 564

1 352,24

122,842

128,737

–5,896

0,027

1

0,001

MG–SAIC

P8/ND

14 102

1 350,86

124,037

140,101

–16,064

0,000

1

0

MITSUBISHI MOTORS

P9

139 438

1 449,35

115,615

133,175

–17,560

0,052

1

0

PSA–OPEL

P10

2 507 547

1 286,51

113,874

125,733

–11,860

0,140

0,995

0,001

RENAULT

P11

1 653 093

1 299,47

118,089

126,325

–8,239

0,167

1

0,003

Sdružení SUZUKI

P12/ND

254 016

1 085,12

120,632

123,114

–2,482

0,073

1

0

TATA MOTORS JAGUAR LAND ROVER

P13/ND

214 955

2 037,92

157,608

178,025

–20,417

0,124

1

0

TOYOTA–MAZDA

P14

1 035 435

1 357,79

107,990

128,990

–21,001

0,226

1

0,001

VW GROUP PC

P15

3 722 198

1 449,13

123,912

133,165

–9,253

0,063

1

0

Vysvětlivky k tabulkám 1 a 2:

Sloupec A:

Tabulka 1: „Názvem výrobce“ se rozumí název výrobce, který Komisi oznámil dotčený výrobce, nebo v případě, že jej neoznámil, název hlášený členským státem.

Tabulka 2: „Názvem sdružení“ se rozumí název sdružení deklarovaný správcem sdružení.

Sloupec B:

Písmenem „D“ se rozumí, že byla udělena výjimka v souladu s čl. 10 odst. 3 nařízení (EU) 2019/631 pro kalendářní rok 2019 (malý výrobce).

Písmeny „ND“ se rozumí, že byla udělena výjimka v souladu s čl. 10 odst. 4 nařízení (EU) 2019/631 pro kalendářní rok 2019 (specializovaný výrobce).

Písmeny „DMD“ se rozumí, že byla v souladu s čl. 2 odst. 4 nařízení (EU) 2019/631 udělena výjimka de minimis, tzn. že výrobce nemusí splnit cíl pro specifické emise v roce 2019.

Písmenem „P“ se rozumí, že výrobce je členem sdružení (jehož číslo je uvedeno ve sloupci B tabulky 2), jež bylo vytvořeno podle článku 6 nařízení (EU) 2019/631, a dohoda o sdružení je pro kalendářní rok 2019 platná.

Sloupec C:

„Počtem registrací“ se rozumí celkový počet nových osobních automobilů registrovaných v Evropské unii, na Islandu, v Norsku a ve Spojeném království v kalendářním roce 2019, za něž je odpovědný výrobce (tabulka 1) nebo členové sdružení (tabulka 2).

Sloupec D:

„Průměrnou hmotností“ (kg) se rozumí průměrná hmotnost v provozním stavu všech nových osobních automobilů registrovaných v Evropské unii, na Islandu, v Norsku a ve Spojeném království v kalendářním roce 2019, za něž je odpovědný výrobce (tabulka 1) nebo členové sdružení (tabulka 2).

Sloupec E:

„Průměrnými specifickými emisemi CO2“ (g CO2/km) se rozumí průměrné specifické emise CO2 všech nových osobních automobilů registrovaných v Evropské unii, na Islandu, v Norsku a ve Spojeném království v kalendářním roce 2019, za něž je odpovědný výrobce (tabulka 1) nebo členové sdružení (tabulka 2). Při výpočtu průměrných specifických emisí CO2 byly v příslušných případech zohledněny:

snížení emisí CO2 vyplývající z použití inovativních technologií uvedených v článku 11 nařízení (EU) 2019/631 (sloupec H),

korekční faktor uvedený v čl. 7 odst. 2 prováděcího nařízení (EU) 2017/1153 (sloupec I).

Sloupec F:

„Cílem pro specifické emise“ (g CO2/km) se rozumí cíl pro specifické emise výrobce (tabulka 1) nebo sdružení (tabulka 2) vypočtený v souladu s přílohou I nařízení (ES) č. 443/2009 a o hodnotě M0, která činí 1 379,88, nebo cílová hodnota výjimky udělené podle článku 10 nařízení (EU) 2019/631. Pokud se na výrobce vztahuje výjimka podle čl. 2 odst. 4 nařízení (EU) 2019/631, není pro specifické emise stanoven žádný cíl.

Sloupec G:

„Vzdáleností od cíle“ (g CO2/km) se rozumí rozdíl mezi průměrnými specifickými emisemi CO2 uvedenými ve sloupci E a cílem pro specifické emise uvedeným ve sloupci F, od něhož se odečte chybové rozpětí uvedené ve sloupci J.

Pokud je hodnota ve sloupci G větší než nula, znamená to, že cíl pro specifické emise byl překročen.

V případě výrobce, který je členem sdružení, by mělo být plnění cíle pro specifické emise posuzováno na úrovni sdružení.

Sloupec H:

„Snížením emisí CO2 prostřednictvím ekologických inovací“ (g CO2/km) se rozumí snížení emisí, která jsou zohledněna pro výpočet průměrných specifických emisí CO2 uvedených ve sloupci E a kterých bylo dosaženo použitím inovativních technologií, jež mají ověřitelný přínos ke snížení emisí CO2 a byly schváleny Komisí v souladu s článkem 11 nařízení (EU) 2019/631.

Sloupec I:

„Korekčním faktorem“ se rozumí korekční faktor vypočtený v souladu s čl. 7 odst. 2 prováděcího nařízení (EU) 2017/1153, který byl použit pro výpočet průměrných specifických emisí CO2 výrobce (tabulka 1) nebo sdružení (tabulka 2).

Sloupec J:

„Chybovým rozpětím“ (g CO2/km) se rozumí hodnota, o kterou byl při výpočtu vzdálenosti od cíle (sloupec G) upraven rozdíl mezi průměrnými specifickými emisemi CO2 (sloupec E) a cílem pro specifické emise (sloupec F) tak, aby se zohlednily záznamy oznámené Komisi výrobcem (tabulka 1) nebo sdružením (tabulka 2) s chybovým kódem B stanoveným podle čl. 9 odst. 3 nařízení Komise (EU) č. 1014/2010.

Toto chybové rozpětí se vypočte podle následujícího vzorce:

 

Chybové rozpětí = absolutní hodnota [(AC1 – TG1) – (AC2 – TG2)]

 

AC1 = průměrné specifické emise CO2 včetně záznamů s chybovým kódem B (jak je uvedeno ve sloupci E);

 

TG1 = cíl pro specifické emise včetně záznamů s chybovým kódem B (jak je uvedeno ve sloupci F);

 

AC2 = průměrné specifické emise CO2 vyjma záznamů s chybovým kódem B;

 

TG2 = cíl pro specifické emise vyjma záznamů s chybovým kódem B.


PŘÍLOHA II

Tabulka 1

Výkonnost jednotlivých výrobců lehkých užitkových vozidel v kalendářním roce 2019 v souladu s článkem 9 nařízení (EU) 2019/631

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

Název výrobce

Sdružení a výjimky

Počet registrací

Průměrná hmotnost

Průměrné specifické emise CO2

Cíl pro specifické emise

Vzdálenost od cíle

Snížení emisí CO2 prostřednictvím ekologických inovací

Korekční faktor

Chybové rozpětí

ALKE SRL

DMD

79

1 126,25

0,000

 

 

0

1

0

AUDI AG

P9

58

1 789,91

141,121

177,186

–36,065

0

1

0

AUTOMOBILES CITROEN

P4

86 840

1 837,92

146,890

181,651

–34,766

0

1

0,005

AUTOMOBILES PEUGEOT

P4

127 067

1 835,38

144,299

181,415

–37,117

0

0,989

0,001

AVTOVAZ JSC

P8

485

1 266,48

225,196

128,507

96,689

0

1

0

BLUECAR SAS

DMD

1

1 325,00

0,000

 

 

0

1

0

BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG

DMD

126

1 856,60

152,563

 

 

0

1

0

BMW M GMBH

DMD

25

2 152,00

185,800

 

 

0

1

0

FCA US LLC

P2

14

1 813,00

184,214

179,334

4,880

0

1

0

AUTOMOBILE DACIA SA

P8

30 094

1 280,25

123,333

129,788

–6,457

0,014

1

0,002

DAIMLER AG

P1

161 818

2 178,12

189,555

213,290

–23,735

0

1

0

DFSK MOTOR CO LTD

DMD

609

1 275,99

186,250

 

 

0

1

0

ESAGONO ENERGIA SRL

DMD

10

1 251,00

0,000

 

 

0

1

0

FCA ITALY SPA

P2

144 440

1 704,35

156,733

169,229

–12,496

0,071

1

0

FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED

P3

44 568

2 318,03

215,475

226,302

–10,828

0

1

0,001

FORD MOTOR COMPANY

P3

273

2 238,98

207,729

218,950

–11,221

0

1

0

FORD-WERKE GMBH

P3

249 687

1 992,16

161,856

195,996

–34,141

0

1

0,001

MITSUBISHI FUSO TRUCK & BUS CORPORATION

P1

561

2 177,34

179,891

213,217

–33,326

0

1

0

LLC AUTOMOBILE PLANT GAZ

DMD

1

2 326,00

295,000

 

 

0

1

0

GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC

DMD

1

2 458,00

347,000

239,319

107,681

0

1

0

GONOW AUTO CO LTD

DMD

2

1 017,50

146,000

 

 

0

1

0

GOUPIL INDUSTRIE SA

DMD

825

1 045,14

0,000

 

 

0

1

0

GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED

DMD

450

1 953,45

236,613

 

 

0

1

0

HONDA MOTOR CO LTD

DMD

5

1 367,20

121,000

 

 

0

1

0

HYUNDAI MOTOR CO

P5

1 494

2 150,45

200,862

210,717

–9,855

0

1

0

HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE

P5

116

1 043,24

119,655

107,746

11,909

0

1

0

HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH

P5

26

1 484,55

113,654

148,788

–35,134

0

1

0

ISUZU MOTORS LIMITED

 

13 799

2 089,91

198,709

205,086

–6,377

0

1

0

IVECO SPA

 

19 424

2 475,23

204,585

240,921

–36,357

0

1

0,021

JAGUAR LAND ROVER LIMITED

 

1 868

2 404,69

200,841

234,361

–33,520

0

1

0

KIA MOTORS CORPORATION

P6

946

1 488,49

121,285

149,154

–27,869

0

1

0

KIA MOTORS SLOVAKIA SRO

P6

47

1 539,28

116,532

153,878

–37,346

0

1

0

LIGIER GROUP

DMD

23

709,91

0,000

 

 

0

1

0

MAHINDRA & MAHINDRA LTD

DMD

67

2 193,28

229,179

 

 

0

1

0

MAN TRUCK & BUS AG

P9

8 940

2 187,02

203,763

214,118

–10,355

0

1

0

MAZDA MOTOR CORPORATION

DMD

68

1 516,29

138,044

 

 

0

1

0

MFTBC

P1

93

2 548,69

230,957

247,753

–16,796

0

1

0

MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC

P7

94

1 820,91

149,606

180,069

–30,463

0

1

0

MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH

P7

8 350

1 997,93

190,006

196,532

–6,526

0,351

1

0

NISSAN INTERNATIONAL SA

 

45 711

1 929,57

153,616

190,175

–36,563

0,007

1

0,004

ADAM OPEL GMBH

 

1 056

1 478,36

138,215

148,212

–10,173

0

1

0,176

OPEL AUTOMOBILE GMBH

P4

75 029

1 770,28

148,538

175,361

–26,826

0

1

0,003

PIAGGIO & C SPA

D

3801

1 116,57

149,661

153,000

–3,339

0

1,009

0

DR ING HCF PORSCHE AG

P9

1

1 845,00

167,000

182,31

–15,310

0

1

0

PSA AUTOMOBILES SA

P4

141 824

1 422,07

112,468

142,977

–30,510

0,001

1

0,001

RENAULT SAS

P8

238 613

1 726,86

146,292

171,323

–25,031

0,039

1

0

RENAULT TRUCKS

 

8 671

2 335,29

208,500

227,907

–19,407

0,040

1

0

ROMANITAL SRL

DMD

71

1 278,07

155,000

 

 

0

1

0

SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD

DMD

517

2 370,64

152,673

 

 

0

1

0

SEAT SA

P9

153

1 212,85

110,784

123,520

–12,736

0

1

0

ŠKODA AUTO a.s.

P9

121

1 249,50

108,959

126,928

–17,969

0

1

0

SSANGYONG MOTOR COMPANY

 

1 169

2 161,31

217,170

211,727

5,443

0

1

0

STREETSCOOTER GMBH

 

1 987

1 667,23

0,000

165,777

–165,777

0

1

0

SUBARU CORPORATION

DMD

16

1 608,94

163,875

 

 

0

1

0

TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA

 

41 250

1 976,92

165,288

194,578

–29,297

0

1

0,007

UAZ

DMD

3

2 071,67

233,000

 

 

0

1

0

VOLKSWAGEN AG

P9

200 501

1 952,13

171,208

192,273

–21,208

0

1

0,143

VOLVO CAR CORPORATION

DMD

878

1 715,45

129,105

 

 

0

1

0


Tabulka 2

Výkonnost sdružení výrobců lehkých užitkových vozidel v kalendářním roce 2019 v souladu s článkem 9 nařízení (EU) 2019/631

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

Název sdružení

Sdružení a výjimky

Počet registrací

Průměrná hmotnost

Průměrné specifické emise CO2

Cíl pro specifické emise

Vzdálenost od cíle

Snížení emisí CO2 prostřednictvím ekologických inovací

Korekční faktor

Chybové rozpětí

DAIMLER

P1

162 472

2 178,33

189,545

213,309

–23,764

0

1,000

0

FCA ITALY SPA

P2

144 454

1 704,36

156,736

169,230

–12,494

0,071

1,000

0

FORD-WERKE GMBH

P3

294 528

2 041,70

170,012

200,603

–30,591

0

1,000

0

GROUPE PSA

P4

430 760

1 688,48

135,689

167,753

–32,064

0

1,001

0

HYUNDAI

P5

1 636

2 061,36

193,718

202,431

–8,713

0

1,000

0

KIA

P6

993

1 490,89

121,060

149,378

–28,318

0

1,000

0

MITSUBISHI MOTORS

P7

8444

1 995,96

189,556

196,349

–6,793

0,347

1,000

0

RENAULT

P8

269 192

1 676,10

143,867

166,602

–22,736

0,037

1,000

0,001

VOLKSWAGEN GROUP LCV

P9

209 774

1 961,15

172,507

193,112

–20,736

0

1,000

0,131

Vysvětlivky k tabulkám č. 1 a 2:

Sloupec A:

Tabulka 1: „Názvem výrobce“ se rozumí název výrobce, který Komisi oznámil dotčený výrobce, nebo v případě, že jej neoznámil, název hlášený členským státem.

Tabulka 2: „Názvem sdružení“ se rozumí název sdružení deklarovaný správcem sdružení.

Sloupec B:

Písmenem „D“ se rozumí, že byla udělena výjimka v souladu s čl. 10 odst. 3 nařízení (EU) 2019/631 pro kalendářní rok 2019 (malý výrobce).

Písmeny „DMD“ se rozumí, že byla v souladu s čl. 2 odst. 4 nařízení (EU) 2019/631 udělena výjimka de minimis, tzn. že výrobce nemusí splnit cíl pro specifické emise v roce 2019.

Písmenem „P“ se rozumí, že výrobce je členem sdružení (jehož číslo je uvedeno ve sloupci B tabulky 2), jež bylo vytvořeno podle článku 6 nařízení (EU) 2019/631, a dohoda o sdružení je pro kalendářní rok 2019 platná.

Sloupec C:

„Počtem registrací“ se rozumí celkový počet nových lehkých užitkových vozidel registrovaných v Evropské unii, na Islandu, v Norsku a ve Spojeném království v kalendářním roce 2019, za něž je odpovědný výrobce (tabulka 1) nebo členové sdružení (tabulka 2).

Sloupec D:

„Průměrnou hmotností“ (kg) se rozumí průměrná hmotnost v provozním stavu všech nových lehkých užitkových vozidel registrovaných v Evropské unii, na Islandu, v Norsku a ve Spojeném království v kalendářním roce 2019, za něž je odpovědný výrobce (tabulka 1) nebo členové sdružení (tabulka 2).

Sloupec E:

„Průměrnými specifickými emisemi CO2“ (g CO2/km) se rozumí průměrné specifické emise CO2 všech nových lehkých užitkových vozidel registrovaných v Evropské unii, na Islandu, v Norsku a ve Spojeném království v kalendářním roce 2019, za něž je odpovědný výrobce (tabulka 1) nebo členové sdružení (tabulka 2). Při výpočtu průměrných specifických emisí CO2 byla případně zohledněna snížení emisí CO2 vyplývající z použití inovativních technologií uvedených v článku 11 nařízení (EU) 2019/631 (sloupec H).

Sloupec F:

„Cílem pro specifické emise“ (g CO2/km) se rozumí cíl pro specifické emise výrobce (tabulka 1) nebo sdružení (tabulka 2) vypočtený v souladu s přílohou I nařízení (ES) č. 510/2011 a o hodnotě M0, která činí 1 766,4, nebo cílová hodnota výjimky udělené podle článku 10 nařízení (EU) 2019/631. Pokud se na výrobce vztahuje výjimka podle čl. 2 odst. 4, není pro specifické emise stanoven žádný cíl.

Sloupec G:

„Vzdáleností od cíle“ (g CO2/km) se rozumí rozdíl mezi průměrnými specifickými emisemi CO2 uvedenými ve sloupci E a cílem pro specifické emise uvedeným ve sloupci F, od něhož se odečte chybové rozpětí uvedené ve sloupci J.

Pokud je hodnota ve sloupci G větší než nula, znamená to, že cíl pro specifické emise byl překročen.

V případě výrobce, který je členem sdružení, by mělo být plnění cíle pro specifické emise posuzováno na úrovni sdružení.

Sloupec H:

„Snížením emisí CO2 prostřednictvím ekologických inovací“ (g CO2/km) se rozumí snížení emisí, která jsou zohledněna pro výpočet průměrných specifických emisí CO2 uvedených ve sloupci E a kterých bylo dosaženo použitím inovativních technologií, jež mají ověřitelný přínos ke snížení emisí CO2 a byly schváleny Komisí v souladu s článkem 11 nařízení (EU) 2019/631.

Sloupec I:

„Korekčním faktorem“ se rozumí korekční faktor vypočtený v souladu s čl. 6 odst. 2 prováděcího nařízení (EU) 2017/1152, který byl použit pro výpočet průměrných specifických emisí CO2 výrobce (tabulka 1) nebo sdružení (tabulka 2).

Sloupec J:

„Chybovým rozpětím“ (g CO2/km) se rozumí hodnota, o kterou byl při výpočtu vzdálenosti od cíle (sloupec G) upraven rozdíl mezi průměrnými specifickými emisemi CO2 (sloupec E) a cílem pro specifické emise (sloupec F) tak, aby se zohlednily záznamy oznámené Komisi výrobcem (tabulka 1) nebo sdružením (tabulka 2) s chybovým kódem B stanoveným podle čl. 10a odst. 1 nařízení Komise (EU) č. 293/2012.

Toto chybové rozpětí se vypočte podle následujícího vzorce:

 

Chybové rozpětí = absolutní hodnota [(AC1 – TG1) – (AC2 – TG2)]

 

AC1 = průměrné specifické emise CO2 včetně záznamů s chybovým kódem B (jak je uvedeno ve sloupci E);

 

TG1 = cíl pro specifické emise včetně záznamů s chybovým kódem B (jak je uvedeno ve sloupci F);

 

AC2 = průměrné specifické emise CO2 včetně záznamů s chybovým kódem B;

 

TG2 = cíl pro specifické emise vyjma záznamů s chybovým kódem B.


PŘÍLOHA III

Tabulka 1

Hodnoty, které se týkají výkonnosti výrobce osobních automobilů Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG a sdružení Volkswagen a které jsou potvrzené nebo pozměněné v souladu s čl. 8 odst. 5 druhým pododstavcem nařízení (ES) č. 443/2009 za kalendářní rok 2017

A

B

C

D

E

F

G

H

I

Název výrobce a sdružení

Sdružení a výjimky

Počet registrací

Průměrné specifické emise CO2 (100 %)

Cíl pro specifické emise

Vzdálenost od cíle

Upravená vzdálenost od cíle

Průměrná hmotnost

Průměrné emise CO2 (100 %)

DR ING HCF PORSCHE AG

P13

67 186

176,097

152,765

23,332

23,319

1 890,53

176,217

Sdružení VW GROUP PC

P13

3 540 815

121,492

131,161

–9,669

–9,693

1 417,81

121,499


Tabulka 2

Hodnoty, které se týkají výkonnosti výrobce osobních automobilů Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG a sdružení Volkswagen a které jsou potvrzené nebo pozměněné v souladu s čl. 8 odst. 5 druhým pododstavcem nařízení (ES) č. 443/2009 za kalendářní rok 2016

A

B

C

D

E

F

G

H

I

Název výrobce a sdružení

Sdružení a výjimky

Počet registrací

Průměrné specifické emise CO2 (100 %)

Cíl pro specifické emise

Vzdálenost od cíle

Upravená vzdálenost od cíle

Průměrná hmotnost

Průměrné emise CO2 (100 %)

DR ING HCF PORSCHE AG

P14

67 643

185,198

152,535

32,663

32,608

1 885,51

185,293

Sdružení VW GROUP PC

P14

3 489 798

120,154

131,039

–10,885

–10,983

1 415,14

120,156


Tabulka 3

Hodnoty, které se týkají výkonnosti výrobce osobních automobilů Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG a sdružení Volkswagen a které jsou potvrzené nebo pozměněné v souladu s čl. 8 odst. 5 druhým pododstavcem nařízení (ES) č. 443/2009 za kalendářní rok 2015

A

B

C

D

E

F

G

H

I

Název výrobce a sdružení

Sdružení a výjimky

Počet registrací

Průměrné specifické emise CO2 (100 %)

Cíl pro specifické emise

Vzdálenost od cíle

Upravená vzdálenost od cíle

Průměrná hmotnost

Průměrné emise CO2 (100 %)

DR ING HCF PORSCHE AG

P14

64 611

184,397

154,253

30,144

30,144

1 902,70

184,399

Sdružení VW GROUP PC

P14

3 374 412

120,865

131,713

–10,848

–10,848

1 409,49

121,283


Tabulka 4

Hodnoty, které se týkají výkonnosti výrobce osobních automobilů Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG a sdružení Volkswagen a které jsou potvrzené nebo pozměněné v souladu s čl. 8 odst. 5 druhým pododstavcem nařízení (ES) č. 443/2009 za kalendářní rok 2014

A

B

C

D

E

F

G

H

I

Název výrobce a sdružení

Sdružení a výjimky

Počet registrací

Opravené průměrné emise CO2 (80 %)

Cíl pro specifické emise

Vzdálenost od cíle

Upravená vzdálenost od cíle

Průměrná hmotnost

Průměrné emise CO2 (100 %)

DR ING HCF PORSCHE AG

P12

51 090

182,036

151,881

30,155

29,934

1 850,80

192,942

Sdružení VW GROUP PC

P12

3 159 777

115,087

131,172

–16,085

–16,191

1 397,65

125,800

Vysvětlivky k tabulkám č. 1, 2, 3 a 4:

Sloupec A:

„Názvem výrobce a sdružení“ se rozumí název výrobce nebo sdružení, který Komisi oznámil dotčený výrobce, nebo v případě, že jej neoznámil, název zapsaný registračním orgánem členského státu.

Sloupec B:

Výrobce Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG je členem sdružení VW GROUP PC (P12, P13 nebo P14) vytvořeného podle článku 7 nařízení (ES) č. 443/2009 a dohoda o sdružení je platná pro kalendářní roky 2014, 2015, 2016 a 2017.

Sloupec C:

„Počtem registrací“ se rozumí celkový počet nových automobilů registrovaných členskými státy za kalendářní rok, přičemž se nezapočítávají registrace, které se týkají záznamů, u nichž chybějí hodnoty hmotnosti nebo emisí CO2, a dále záznamů, které výrobce neuznává.

Sloupec D:

Tabulky 1, 2 a 3: „Průměrnými specifickými emisemi CO2 (100 %)“ se rozumí průměrné specifické emise CO2 (v g CO2/km), které byly vypočteny na základě 100 % vozidel přiřazených výrobci. Průměrné specifické emise CO2 případně zohledňují chyby oznámené dotčeným výrobcem Komisi. Záznamy použité pro výpočet zahrnují ty, které obsahují platnou hodnotu hmotnosti a emisí CO2. Průměrné specifické emise CO2 zahrnují snížení emisí dosažené použitím inovativních technologií uvedených v článku 12 nařízení (ES) č. 443/2009 a v tabulkách 3 a 4 zahrnují snížení emisí vyplývající z ustanovení o superkreditech podle článku 5 nařízení (ES) č. 443/2009 a použití E85 v souladu s článkem 6 uvedeného nařízení.

Tabulka 4: „Opravenými průměrnými emisemi CO2 (80 %)“ se rozumí průměrné specifické emise CO2, které byly vypočteny na základě 80 % vozidel s nejnižšími emisemi ve vozovém parku výrobce v souladu s čl. 4 odst. 2 třetí odrážkou nařízení (ES) č. 443/2009 a bodem 4 sdělení Komise KOM(2010) 657 v konečném znění (1).

Sloupec E:

„Cílem pro specifické emise“ se rozumí cíl pro emise vypočtený na základě průměrné hmotnosti všech vozidel přiřazených výrobci za použití vzorce stanoveného v příloze I nařízení (ES) č. 443/2009.

Sloupec F:

„Vzdáleností od cíle“ se rozumí rozdíl mezi průměrnými specifickými emisemi CO2 uvedenými ve sloupci D a cílem pro specifické emise uvedeným ve sloupci E.

Sloupec G:

„Upravenou vzdáleností od cíle“ se rozumí, že jsou-li hodnoty v tomto sloupci odlišné od hodnot ve sloupci F, byly hodnoty v uvedeném sloupci upraveny tak, aby zohledňovaly chybové rozpětí. Chybové rozpětí se uplatní pouze v případě, že výrobce oznámil Komisi záznamy označené chybovým kódem B podle čl. 9 odst. 3 nařízení (EU) č. 1014/2010. Chybové rozpětí se vypočte podle tohoto vzorce:

 

Chybové rozpětí = absolutní hodnota [(AC1 – TG1) – (AC2 – TG2)], kde:

 

AC1 = průměrné specifické emise CO2 se zahrnutím neidentifikovatelných vozidel (uvedené ve sloupci D);

 

TG1 = cíl pro specifické emise se zahrnutím neidentifikovatelných vozidel (uvedený ve sloupci E);

 

AC2 = průměrné specifické emise CO2 bez zahrnutí neidentifikovatelných vozidel;

 

TG2 = cíl pro specifické emise bez zahrnutí neidentifikovatelných vozidel.

Sloupec H:

„Průměrnou hmotností“ se rozumí průměr hmotnosti v provozním stavu (kilogramy) vozidel přiřazených výrobci.

Sloupec I:

Tabulky 1, 2, 3 a 4: „Průměrnými emisemi CO2 (100 %)“ se rozumí průměrné specifické emise CO2, které byly vypočteny na základě 100 % vozidel přiřazených výrobci. Průměrné specifické emise CO2 případně zohledňují chyby oznámené dotčeným výrobcem Komisi. Záznamy použité pro výpočet zahrnují ty, které obsahují platnou hodnotu hmotnosti a emisí CO2, ale vylučují snížení emisí vyplývající z inovativních technologií uvedených v článku 12 nařízení (ES) č. 443/2009. V kalendářních rocích 2014 a 2015 (tabulky 3 a 4) jsou z výpočtu rovněž vyloučena snížení emisí vyplývající z ustanovení o superkreditech v článku 5 nařízení (ES) č. 443/2009 a z ustanovení o použití E85 v článku 6 uvedeného nařízení.


(1)  Sdělení Komise ze dne 10. listopadu 2010 o sledování a hlášení údajů o registraci nových osobních automobilů (KOM(2010) 657 v konečném znění).


PŘÍLOHA IV

Tabulka 1

Hodnoty, které se týkají výkonnosti výrobce osobních automobilů Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG a sdružení Volkswagen a které jsou potvrzené nebo pozměněné v souladu s čl. 8 odst. 5 druhým pododstavcem nařízení (ES) č. 443/2009 za kalendářní rok 2018

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

Název výrobce a sdružení

Sdružení a výjimky

Počet registrací

Průměrná hmotnost

Průměrné specifické emise CO2

Cíl pro specifické emise

Vzdálenost od cíle

Snížení emisí CO2 prostřednictvím ekologických inovací

Korekční faktor

Chybové rozpětí

DR ING HCF PORSCHE AG

P14

63 874

1 855,42

181,978

151,160

30,818

0,144

1,000

0,000

Sdružení VW GROUP PC

P14

3 548 716

1 414,82

121,851

131,025

–9,174

0,017

1,000

0,000

Vysvětlivka k tabulce 1:

Sloupec A:

„Názvem výrobce a sdružení“ se rozumí název výrobce nebo sdružení, který Komisi oznámil dotčený výrobce nebo sdružení, nebo v případě, že jej neoznámil, název zapsaný registračním orgánem země.

Sloupec B:

Výrobce Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG je členem sdružení VW GROUP PC (P14) vytvořeného podle článku 7 nařízení (ES) č. 443/2009 a dohoda o sdružení je platná pro kalendářní rok 2018.

Sloupec C:

„Počtem registrací“ se rozumí celkový počet nových osobních automobilů registrovaných v Evropské unii a na Islandu v kalendářním roce 2018, za něž je odpovědný výrobce nebo členové sdružení.

Sloupec D:

„Průměrnou hmotností“ (kg) se rozumí průměrná hmotnost v provozním stavu všech nových osobních automobilů registrovaných v Evropské unii a na Islandu v kalendářním roce 2018, za něž je odpovědný výrobce nebo členové sdružení.

Sloupec E:

„Průměrnými specifickými emisemi CO2“ (g CO2/km) se rozumí průměrné specifické emise CO2 všech nových osobních automobilů registrovaných v Evropské unii a na Islandu v kalendářním roce 2018, za něž je odpovědný výrobce nebo členové sdružení. Při výpočtu průměrných specifických emisí CO2 byly v příslušných případech zohledněny:

snížení emisí CO2 vyplývající z použití inovativních technologií uvedených v článku 12 nařízení (ES) 443/2009 (sloupec H),

korekční faktor uvedený v čl. 7 odst. 2 prováděcího nařízení (EU) 2017/1153 (sloupec I).

Sloupec F:

„Cílem pro specifické emise“ (g CO2/km) se rozumí cíl pro specifické emise výrobce nebo sdružení vypočtený v souladu s přílohou I nařízení (ES) č. 443/2009 a o hodnotě M0, která činí 1 392,4.

Sloupec G:

„Vzdáleností od cíle“ (g CO2/km) se rozumí rozdíl mezi průměrnými specifickými emisemi CO2 uvedenými ve sloupci E a cílem pro specifické emise uvedeným ve sloupci F, od něhož se odečte chybové rozpětí uvedené ve sloupci J.

Pokud je hodnota ve sloupci G větší než nula, znamená to, že cíl pro specifické emise byl překročen.

V případě výrobce, který je členem sdružení, by mělo být plnění cíle pro specifické emise posuzováno na úrovni sdružení.

Sloupec H:

„Snížením emisí CO2 prostřednictvím ekologických inovací“ (g CO2/km) se rozumí snížení emisí, která jsou zohledněna pro výpočet průměrných specifických emisí CO2 uvedených ve sloupci E a kterých bylo dosaženo použitím inovativních technologií, jež mají ověřitelný přínos ke snížení emisí CO2 a byly schváleny Komisí v souladu s článkem 12 nařízení (ES) 443/2009.

Sloupec I:

„Korekčním faktorem“ se rozumí korekční faktor vypočtený v souladu s čl. 7 odst. 2 prováděcího nařízení (EU) 2017/1153, který byl použit pro výpočet průměrných specifických emisí CO2 výrobce nebo sdružení.

Sloupec J:

„Chybovým rozpětím“ (g CO2/km) se rozumí hodnota, o kterou byl při výpočtu vzdálenosti od cíle (sloupec G) upraven rozdíl mezi průměrnými specifickými emisemi CO2 (sloupec E) a cílem pro specifické emise (sloupec F), aby se zohlednily záznamy oznámené Komisi výrobcem nebo sdružením s chybovým kódem B stanoveným podle čl. 9 odst. 3 nařízení Komise (EU) č. 1014/2010.

Toto chybové rozpětí se vypočte podle následujícího vzorce:

 

Chybové rozpětí = absolutní hodnota [(AC1 – TG1) – (AC2 – TG2)]

 

AC1 = průměrné specifické emise CO2 včetně záznamů s chybovým kódem B;

 

TG1 = cíl pro specifické emise včetně záznamů s chybovým kódem B (jak je uvedeno ve sloupci F);

 

AC2 = průměrné specifické emise CO2 vyjma záznamů s chybovým kódem B;

 

TG2 = cíl pro specifické emise vyjma záznamů s chybovým kódem B.


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU