(1)
|
Příloha I (část FCL) se mění takto:
a)
|
v článku FCL.010 se vkládají nové definice, které znějí:
i)
|
„„Provozovatelem výcviku založeného na důkazech (EBT)“ se rozumí organizace, která je držitelem osvědčení leteckého provozovatele (AOC) v souladu s přílohou III (část ORO) nařízení (EU) č. 965/2012 a která provádí program EBT schválený příslušným úřadem v souladu s ustanoveními uvedeného nařízení.“;
|
ii)
|
„„Praktickým posouzením EBT“ se rozumí metoda posouzení výkonnosti, která slouží k ověření integrované výkonnosti kompetencí. Probíhá buď v simulovaném, nebo v provozním prostředí.“;
|
iii)
|
„„Programem EBT“ se rozumí program posuzování a výcviku pilotů v souladu s článkem ORO.FC.231 přílohy III (část ORO) nařízení (EU) č. 965/2012.“;
|
iv)
|
„„Smíšeným programem EBT“ se rozumí provozovatelův program opakovacího výcviku a přezkoušení podle článku ORO.FC.230 přílohy III (část ORO) nařízení (EU) č. 965/2012, jehož jedna část je určena k uplatňování EBT, který však nenahrazuje přezkoušení odborné způsobilosti podle dodatku 9 této přílohy.“;
|
|
b)
|
v článku FCL.015 se doplňuje nové písmeno g), které zní:
„g)
|
Výcvik absolvovaný v letadle nebo na zařízeních pro výcvik pomocí letové simulace (FSTD) v souladu s přílohou III (část ORO) nařízení (EU) č. 965/2012 se zohlední v případě požadavků na praxi a prodloužení platnosti stanovených v této příloze (část FCL).“;
|
|
c)
|
v článku FCL.035 písm. a) se doplňuje nový bod 4, který zní:
„4)
|
Všechny hodiny letu v letounech nebo TMG, na které se vztahuje rozhodnutí členského státu přijaté v souladu s čl. 2 odst. 8 písm. a) nebo c) nařízení (EU) 2018/1139 nebo které spadají do oblasti působnosti přílohy I uvedeného nařízení, se plně započítávají do splnění požadavků na dobu letu podle čl. FCL.140.A písm. a) bodu 1 a čl. FCL.740.A písm. b) bodu 1 podbodu ii) této přílohy, jsou-li splněny tyto podmínky:
i)
|
příslušný letoun nebo TMG patří do stejné kategorie a třídy jako letadla uvedená v části FCL, u kterých se hodiny letu mají započítat;
|
ii)
|
v případě cvičných letů s instruktorem podléhá použitý letoun nebo TMG schvalování uvedenému v článku ORA.ATO.135 přílohy VII (část ORA) nebo v článku DTO.GEN.240 přílohy VIII (část DTO).“;
|
|
|
d)
|
v článku FCL.235 se písmeno a) nahrazuje tímto:
„a)
|
Žadatelé o průkaz PPL musí vykonáním zkoušky dovednosti prokázat svou schopnost provádět ve funkci velitele letadla v příslušné kategorii letadel příslušné postupy a manévry s kvalifikovaností odpovídající uděleným právům.“;
|
|
e)
|
článek FCL.625 se mění takto:
i)
|
v písmenu b) se doplňuje nový bod 4, který zní:
„4)
|
Přezkoušení odborné způsobilosti požadované v této hlavě se žadatelům o prodloužení platnosti přístrojové kvalifikace IR plně započítá po absolvování praktického posouzení EBT v souladu s dodatkem 10 souvisejícího s IR u provozovatele EBT.“;
|
|
ii)
|
písmeno c) se nahrazuje tímto:
„c)
|
Obnova
Chtějí-li žadatelé obnovit svá práva po skončení platnosti přístrojové kvalifikace, musí splnit všechny tyto podmínky:
1)
|
aby bylo možné určit, zda je udržovací výcvik nezbytný k tomu, aby žadatel dosáhl úrovně odborné způsobilosti nutné k absolvování přístrojové části zkoušky dovednosti v souladu s dodatkem 9, musí žadatelé podstoupit posouzení v některé z těchto organizací:
i)
|
ve schválené organizaci pro výcvik;
|
ii)
|
u provozovatele EBT, jenž je pro tento udržovací výcvik speciálně schválen;
|
|
2)
|
musí absolvovat udržovací výcvik v organizaci, která zajišťuje posouzení v souladu s bodem 1, považuje-li jej tato organizace za nezbytný;
|
3)
|
po splnění požadavků bodu 1 a případně bodu 2 musí projít přezkoušením odborné způsobilosti v souladu s dodatkem 9 nebo absolvovat praktické posouzení EBT v souladu s dodatkem 10 v příslušné kategorii letadla. Toto praktické posouzení EBT lze kombinovat s udržovacím výcvikem uvedeným v bodě 2;
|
4)
|
musí být držiteli příslušné třídní nebo typové kvalifikace, není-li v této příloze uvedeno jinak.“;
|
|
|
iii)
|
písmena e) a f) se nahrazují tímto:
„e)
|
Držitelé platné přístrojové kvalifikace uvedené na průkazu způsobilosti pilota vydaném třetí zemí v souladu s přílohou 1 Chicagské úmluvy jsou při prodloužení doby platnosti práv udělených přístrojovou kvalifikací, jež jsou uvedena v průkazech způsobilosti vydaných v souladu s touto přílohou, zproštěni povinnosti splnit požadavky uvedené v písm. c) bodě 1, písm. c) bodě 2 a písm. d).
|
f)
|
Přezkoušení odborné způsobilosti uvedené v písm. c) bodě 3 může být kombinováno s přezkoušením odborné způsobilosti provedeným pro účely obnovy příslušné třídní nebo typové kvalifikace.“;
|
|
|
f)
|
článek FCL.625.A písm. a) se mění takto:
i)
|
bod 2) se nahrazuje tímto:
„2)
|
projít přezkoušením odborné způsobilosti v souladu s dodatkem 9 nebo absolvovat praktické posouzení EBT v souladu s dodatkem 10, pokud je prodloužení platnosti přístrojové kvalifikace kombinováno s prodloužením platnosti třídní nebo typové kvalifikace;“;
|
|
ii)
|
bod 4) se nahrazuje tímto:
„4)
|
Při prodloužení platnosti v souladu s bodem 3 mohou být použity FNPT II nebo FFS představující příslušnou třídu nebo typ letounu, pokud se alespoň každé druhé přezkoušení odborné způsobilosti pro prodloužení platnosti přístrojové kvalifikace IR(A) provádí v letounu.“;
|
|
|
g)
|
článek FCL.740 se nahrazuje tímto:
„FCL.740 Platnost a obnova třídní a typové kvalifikace
a)
|
Platnost
1)
|
Třídní a typová kvalifikace platí jeden rok, s výjimkou třídní kvalifikace pro jednopilotní jednomotorové letouny, která platí dva roky, není-li v údajích o provozní vhodnosti stanoveno jinak. Jestliže se piloti rozhodnou splnit požadavky na prodloužení platnosti dříve, než je stanoveno v článcích FCL.740.A, FCL.740.H, FCL.740.PL a FCL.740.As, nová doba platnosti začne datem přezkoušení odborné způsobilosti.
|
2)
|
Přezkoušení odborné způsobilosti požadované v této hlavě se žadatelům o prodloužení platnosti třídní nebo typové kvalifikace plně započítá po absolvování praktického posouzení EBT v souladu s dodatkem 10 u provozovatele, který provádí program EBT pro příslušnou třídní nebo typovou kvalifikaci.
|
|
b)
|
Obnova
Pro obnovu třídní nebo typové kvalifikace musí žadatelé splnit všechny tyto podmínky:
1)
|
aby bylo možné určit, zda je udržovací výcvik nezbytný k tomu, aby žadatel dosáhl úrovně odborné způsobilosti potřebné k bezpečnému provozu letadla, musí žadatelé podstoupit posouzení v jedné z těchto organizací:
i)
|
ve schválené organizaci pro výcvik;
|
ii)
|
v ohlášené organizaci pro výcvik nebo ve schválené organizaci pro výcvik, pokud se skončená platnost týkala třídní kvalifikace pro jednomotorové pístové letouny bez vysoké výkonnosti, třídní kvalifikace pro TMG nebo typové kvalifikace pro vrtulníky s jednomotorovým pohonem uvedené v čl. DTO.GEN.110 písm. a) bodě 2) písm. c) přílohy VIII;
|
iii)
|
v ohlášené organizaci pro výcvik nebo ve schválené organizaci pro výcvik nebo s instruktorem, pokud platnost kvalifikace skončila nanejvýš před třemi lety a pokud se tato kvalifikace týkala třídní kvalifikace pro jednomotorové pístové letouny bez vysoké výkonnosti nebo třídní kvalifikace pro TMG;
|
iv)
|
u provozovatele EBT, jenž je pro tento udržovací výcvik speciálně schválen;
|
|
2)
|
musí absolvovat udržovací výcvik v organizaci nebo s instruktorem, kteří zajišťují posouzení podle bodu 1, považuje-li jej tato organizace nebo tento instruktor za nezbytný;
|
3)
|
po splnění požadavků bodu 1 a případně bodu 2 musí projít přezkoušením odborné způsobilosti v souladu s dodatkem 9 nebo absolvovat praktické posouzení EBT v souladu s dodatkem 10. Toto praktické posouzení EBT lze kombinovat s udržovacím výcvikem uvedeným v bodě 2.
|
Odchylně od písm. b) bodu 1), písm. b) bodu 2 a písm. b) bodu 3 piloti, kteří jsou držiteli kvalifikace pro zkušební létání vydané v souladu s článkem FCL.820 a kteří se podíleli na zkušebních letech v rámci vývoje, osvědčování nebo výroby určitého typu letadla a absolvovali buď celkovou dobu letu odpovídající 50 hodinám, nebo dobu letu odpovídající deseti hodinám ve funkci velitele letadla během zkušebních letů v uvedeném typu během roku před datem podání žádosti, mají právo požádat o prodloužení platnosti nebo obnovu příslušné typové kvalifikace.
Žadatelé jsou zproštěni povinnosti splnit požadavky uvedené v písm. b) bodě 1 a písm. b) bodě 2, pokud mají platnou kvalifikaci pro stejnou třídu nebo typ letadla uvedenou na průkazu způsobilosti pilota vydaném třetí zemí v souladu s přílohou 1 Chicagské úmluvy a pokud jsou oprávněni k vykonávání práv vyplývajících z této kvalifikace.
|
c)
|
Piloti, kteří opustí program EBT provozovatele, poté co neprokázali přijatelnou úroveň kvalifikovanosti v souladu s daným programem EBT, nesmějí vykonávat práva uvedené typové kvalifikace, dokud nesplní jednu z těchto podmínek:
1)
|
absolvovali praktické posouzení EBT v souladu s dodatkem 10;
|
2)
|
prošli přezkoušením odborné způsobilosti v souladu s čl. FCL.625 písm. c) bodem 3 nebo případně čl. FCL.740 písm. b) bodem 3. V tomto případě se nepoužijí čl. FCL.625 písm. b) bod 4 a čl. FCL.740 písm. a) bod 2.“;
|
|
|
h)
|
článek FCL.720.A se mění takto:
i)
|
písmeno a) se mění takto:
(1)
|
první pododstavec se nahrazuje tímto:
„Žadatelé o první vydání práv pro řízení jednopilotního letounu ve vícepilotním provozu musí buď při podání žádosti o vydání třídní nebo typové kvalifikace, nebo při rozšiřování práv třídní nebo typové kvalifikace, kterých již jsou držiteli, o vícepilotní provoz, splňovat požadavky písm. b) bodu 4 a před zahájením příslušného výcvikového kurzu písm. b) bodu 5.“;
|
(2)
|
bod 3) se nahrazuje tímto:
„3)
|
Jednopilotní složité letouny s vysokou výkonností
|
Žadatelé o vydání typové kvalifikace pro jednopilotní složitý letoun klasifikovaný jako letoun s vysokou výkonností musí kromě splnění požadavků uvedených v bodě 2 splnit všechny tyto podmínky:
i)
|
být současnými nebo bývalými držiteli přístrojové kvalifikace IR(A) pro jednomotorové nebo případně vícemotorové letouny, jak je stanoveno v hlavě G;
|
ii)
|
za účelem vydání první typové kvalifikace musí před zahájením výcvikového kurzu pro získání typové kvalifikace splňovat požadavky uvedené v písm. b) bodě 5.“;
|
|
|
ii)
|
písmeno b) se mění takto:
(1)
|
návětí se nahrazuje tímto:
„Žadatelé o vydání první typové kvalifikace pro vícepilotní letoun musí být piloti-žáci, kteří právě podstupují výcvikový kurz pro získání průkazu MPL, nebo musí před zahájením výcvikového kurzu pro získání typové kvalifikace splňovat tyto požadavky:“;
|
(2)
|
bod 5) se nahrazuje tímto:
„5)
|
absolvovat výcvikový kurz stanovený v článku FCL.745.A, pokud nesplňují některou z těchto podmínek:
i)
|
během předchozích tří let absolvovali výcvik a přezkoušení podle článků ORO.FC.220 a ORO.FC.230 přílohy III (část ORO) nařízení (EU) č. 965/2012;
|
ii)
|
absolvovali výcvik uvedený v čl. FCL.915 písm. e) bodě 1 podbodě ii).“;
|
|
|
|
|
i)
|
v čl. FCL.740.A písm. a) se bod 1 nahrazuje tímto:
„1)
|
během tří měsíců bezprostředně předcházejících dni skončení platnosti kvalifikace projít přezkoušením odborné způsobilosti v souladu s dodatkem 9 nebo absolvovat praktické posouzení EBT v souladu s dodatkem 10 v letounu příslušné třídy nebo typu nebo na FSTD představujícím danou třídu nebo typ a“;
|
|
j)
|
článek FCL.905.TRI se nahrazuje tímto:
„FCL.905.TRI TRI – práva a podmínky
a)
|
Instruktor pro typovou kvalifikaci (TRI) má práva k poskytování výcviku pro:
1)
|
prodloužení platnosti a obnovu přístrojové kvalifikace IR, pokud je instruktor TRI držitelem platné přístrojové kvalifikace IR;
|
2)
|
vydávání osvědčení TRI nebo SFI, pokud držitel splňuje všechny tyto podmínky:
i)
|
má praxi alespoň 50 hodin jako instruktor TRI nebo SFI v souladu s tímto nařízením nebo nařízením (EU) č. 965/2012;
|
ii)
|
absolvoval osnovu letového výcviku příslušné části výcvikového kurzu instruktora TRI v souladu s čl. FCL.930.TRI písm. a) bodem 3 ke spokojenosti vedoucího výcviku ze schválené organizace pro výcvik;
|
|
3)
|
v případě instruktora TRI pro jednopilotní letouny:
i)
|
vydávání, prodloužení platnosti a obnovu typových kvalifikací pro jednopilotní složité letouny s vysokou výkonností, pokud žadatel usiluje o práva pro řízení v jednopilotním provozu.
Práva instruktora TRI(SPA) mohou být rozšířena na letový výcvik pro typové kvalifikace pro jednopilotní složité letouny s vysokou výkonností ve vícepilotním provozu, pokud instruktor TRI splňuje kteroukoli z těchto podmínek:
A)
|
je nebo byl držitelem osvědčení TRI pro vícepilotní letouny;
|
B)
|
nalétal alespoň 500 hodin v letounech ve vícepilotním provozu a absolvoval výcvikový kurz MCCI v souladu s článkem FCL.930.MCCI;
|
|
ii)
|
kurz pro získání průkazu MPL v základní fázi, pokud jsou práva žadatele rozšířena na vícepilotní provoz a pokud žadatel je nebo byl držitelem osvědčení FI(A) nebo IRI(A);
|
|
4)
|
v případě instruktora TRI pro vícepilotní letouny:
i)
|
vydávání, prodloužení platnosti a obnovu typových kvalifikací pro:
B)
|
jednopilotní složité letouny s vysokou výkonností, pokud žadatel usiluje o práva pro řízení ve vícepilotním provozu;
|
|
iii)
|
kurz pro získání průkazu MPL v základní, středně pokročilé a pokročilé fázi, přičemž pro základní fázi je podmínkou, že je nebo byl držitelem osvědčení FI(A) nebo IRI(A);
|
|
5)
|
v případě instruktora TRI pro vrtulníky:
i)
|
vydávání, prodloužení platnosti a obnovu typových kvalifikací pro vrtulníky;
|
ii)
|
výcvik MCC, pokud je držitelem typové kvalifikace pro vícepilotní vrtulníky;
|
iii)
|
rozšíření kvalifikace IR(H) pro jednomotorové vrtulníky na kvalifikaci IR(H) pro vícemotorové vrtulníky;
|
|
6)
|
v případě instruktora TRI pro letadla s pohonem vztlaku:
i)
|
vydávání, prodloužení platnosti a obnovu typových kvalifikací pro letadla s pohonem vztlaku;
|
|
|
b)
|
Práva instruktora TRI zahrnují práva k provádění praktického posouzení EBT u provozovatele EBT, pokud instruktor splňuje požadavky přílohy III (část ORO) nařízení (EU) č. 965/2012 na standardizaci instruktora EBT u daného provozovatele EBT.“;
|
|
k)
|
v článku FCL.905.SFI se doplňuje nové písmeno e), které zní:
„e)
|
Práva instruktora SFI zahrnují práva k provádění praktického posouzení EBT u provozovatele EBT, pokud instruktor splňuje požadavky přílohy III (část ORO) nařízení (EU) č. 965/2012 na standardizaci instruktora EBT u daného provozovatele EBT.“;
|
|
l)
|
v článku FCL.930.SFI se písmeno a) nahrazuje tímto:
„a)
|
Výcvikový kurz instruktora SFI musí zahrnovat:
1)
|
náplň týkající se FSTD v rámci příslušného kurzu pro získání typové kvalifikace;
|
2)
|
příslušné části technického výcviku a náplň týkající se FSTD v rámci osnovy letového výcviku příslušného výcvikového kurzu instruktora TRI;
|
3)
|
25 hodin pedagogické činnosti.“;
|
|
|
m)
|
v článku FCL.1015 se písmeno a) nahrazuje tímto:
„a)
|
Žadatel o osvědčení examinátora musí absolvovat standardizační kurz, který je poskytován příslušným úřadem nebo který je poskytován schválenou organizací pro výcvik a schválen příslušným úřadem.“;
|
|
n)
|
v čl. FCL.1025 písm. b) se body 1 a 2 a úvodní věta bodu 3 nahrazují tímto:
„1)
|
před skončením platnosti osvědčení absolvují alespoň šest zkoušek dovednosti, přezkoušení odborné způsobilosti, posouzení kvalifikovanosti nebo hodnotících fází EBT během modulu EBT uvedeného v článku ORO.FC.231 přílohy III (část ORO) nařízení (EU) č. 965/2012;
|
2)
|
během dvanácti měsíců bezprostředně předcházejících datu skončení platnosti osvědčení absolvují udržovací kurz pro examinátory, který je pořádán příslušným úřadem nebo který je pořádán schválenou organizací pro výcvik a schválen příslušným úřadem;
|
3)
|
jedna ze zkoušek dovednosti, přezkoušení odborné způsobilosti, posouzení kvalifikovanosti nebo hodnotících fází EBT vykonaných v souladu s bodem 1 musí být provedena během dvanácti měsíců bezprostředně předcházejících dni skončení platnosti osvědčení examinátora a musí být:“;
|
|
o)
|
článek FCL.1010.SFE písm. a) se mění takto:
i)
|
v bodě 1 se podbod ii) nahrazuje tímto:
„ii)
|
jsou držiteli osvědčení SFI(A) pro příslušný typ letounu a“;
|
|
ii)
|
v bodě 2 se podbod ii) nahrazuje tímto:
„ii)
|
jsou držiteli osvědčení SFI(A) pro příslušnou třídu nebo typ letounu a“;
|
|
|
p)
|
dodatek 1 se mění takto:
i)
|
bod 1 se nahrazuje tímto:
|
ii)
|
body 1.1, 1.2, 1.3 a 1.4. se nahrazují tímto:
„1.1.
|
Pro účely vydání průkazu LAPL se držiteli průkazu LAPL pro jinou kategorii letadla do požadavků na teoretické znalosti plně započtou teoretické znalosti z obecných předmětů stanovených v čl. FCL.120 písm. a).
|
1.2.
|
Pro účely vydání průkazu LAPL nebo PPL se držitelům průkazu PPL, CPL nebo ATPL pro jinou kategorii letadla do požadavků započtou teoretické znalosti z obecných předmětů stanovených v čl. FCL.215 písm. a). Tento zápočet platí i pro žadatele o průkaz LAPL nebo PPL, kteří jsou držiteli průkazu BPL vydaného v souladu s přílohou III (část BFCL) nařízení (EU) 2018/395 nebo průkazu SPL vydaného v souladu s přílohou III (část SFCL) prováděcího nařízení (EU) 2018/1976, s výjimkou předmětu „navigace“, který se nezapočte.
|
1.3.
|
Pro účely vydání průkazu PPL se držiteli průkazu LAPL pro stejnou kategorii letadla do požadavků na teoretické znalosti plně započtou teoretické znalosti v oblasti výuky a zkoušení.
|
1.4.
|
Odchylně od bodu 1.2 držitel průkazu SPL vydaného v souladu s přílohou III (část SFCL) prováděcího nařízení (EU) 2018/1976 s právy pro lety s TMG musí pro vydání průkazu LAPL(A) prokázat adekvátní úroveň teoretických znalostí pro třídu jednomotorových pístových pozemních letounů v souladu s čl. FCL.135.A písm. a) bodem 2.“;
|
|
iii)
|
bod 4.1 se nahrazuje tímto:
„4.1.
|
Žadateli o kvalifikaci IR nebo BIR, který složil příslušné zkoušky z teoretických znalostí pro získání průkazu CPL pro stejnou kategorii letadla, se tyto zkoušky započtou do požadavků na teoretické znalosti z těchto předmětů:
|
|
|
q)
|
v dodatku 3 oddíle A bodě 9 se písmeno b) nahrazuje tímto:
„b)
|
70 hodin ve funkci velitele letadla (PIC), z nichž může být až 55 hodin ve funkci velitele letadla-žáka (SPIC). Z doby letu podle přístrojů ve funkci velitele letadla-žáka se do doby letu ve funkci velitele letadla započte nejvýše dvacet hodin;“
|
|
r)
|
v dodatku 6 oddíle A se bod 2 nahrazuje tímto:
„2)
|
Žadatelé o modulový kurz pro získání přístrojové kvalifikace IR(A) musí být držiteli průkazu PPL(A) nebo CPL(A). Žadatelé o modul procedurálního letu podle přístrojů, kteří nejsou držiteli průkazu CPL(A), musí být držiteli kvalifikace BIR nebo osvědčení o dokončení kurzu pro modul základů letu podle přístrojů.
Schválená organizace pro výcvik zajistí, aby žadatel o kurz pro získání přístrojové kvalifikace IR(A) pro vícemotorové letouny, který nebyl držitelem třídní nebo typové kvalifikace pro vícemotorové letouny, před zahájením letového výcviku pro kurz pro získání přístrojové kvalifikace IR(A) absolvoval vícemotorový výcvik uvedený v hlavě H.“;
|
|
s)
|
v dodatku 9 se oddíl B mění takto:
i)
|
bod 5 se mění takto:
1)
|
v písmenu k) se tabulka nahrazuje tímto:
|
„1)
|
2)
|
3)
|
4)
|
5)
|
|
Druh provozu
|
Typ letadla
|
SP
|
MP
|
SP → MP (první)
|
MP → SP (první)
|
SP + MP
|
|
Výcvik
|
Zkoušky/přezkušování
|
Výcvik
|
Zkoušky/přezkušování
|
Výcvik
|
Zkoušky/přezkušování
|
Výcvik, zkoušky a přezkušování (jednomotorové letouny)
|
Výcvik, zkoušky a přezkušování (vícemotorové letouny)
|
Jednomotorové letouny
|
Vícemotorové letouny
|
První vydání
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Všechny (kromě SP se složitou konstrukcí)
|
Oddíly 1–6
|
Oddíly 1–6
|
MCC
CRM
Lidské faktory
TEM
Oddíly 1–7
|
Oddíly 1–6
|
MCC
CRM
Lidské faktory
TEM
Oddíl 7
|
Oddíly 1–6
|
1.6, 4.5, 4.6, 5.2 a případně jedno přiblížení z oddílu 3.B
|
1.6, oddíl 6 a případně jedno přiblížení z oddílu 3.B
|
|
|
SP se složitou konstrukcí
|
1–7
|
1–6
|
Prodloužení platnosti
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Všechny
|
nepoužije se
|
Oddíly 1–6
|
nepoužije se
|
Oddíly 1–6
|
nepoužije se
|
nepoužije se
|
nepoužije se
|
nepoužije se
|
MPO:
oddíly 1–7 (výcvik)
oddíly 1–6 (přezkušování)
SPO:
1.6, 4.5, 4.6, 5.2 a případně jedno přiblížení z oddílu 3.B
|
MPO:
oddíly 1–7 (výcvik)
oddíly 1–6 (přezkušování)
SPO:
1.6, oddíl 6 a případně jedno přiblížení z oddílu 3.B
|
Obnova
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Všechny
|
FCL.740
|
Oddíly 1–6
|
FCL.740
|
Oddíly 1–6
|
nepoužije se
|
nepoužije se
|
nepoužije se
|
nepoužije se
|
Výcvik: FCL.740
Přezkušování: jako při prodloužení platnosti
|
Výcvik: FCL.740
Přezkušování: jako při prodloužení platnosti“;
|
|
2)
|
v tabulce v písmeni l) se řádek pro úlohu 7.2.2 nahrazuje tímto:
„7.2.2
|
Tyto úlohy obnovování kontroly nad řízením:
—
|
vybrání ze stoupavého letu v různých úhlech příčného náklonu a
|
—
|
vybrání při klesavém letu v různých úhlech příčného náklonu
|
|
P
|
X
Pro tuto úlohu se nepoužije letoun“;
|
|
|
|
|
|
|
t)
|
doplňuje se nový dodatek 10, který zní:
„Dodatek 10
– Prodloužení platnosti a obnova typových kvalifikací a prodloužení platnosti a obnova přístrojových kvalifikací v kombinaci s prodloužením platnosti nebo obnovou typových kvalifikací – praktické posouzení EBT
A — Obecné
|
1.
|
Prodloužení platnosti a obnova typových kvalifikací, jakož i prodloužení platnosti a obnova přístrojových kvalifikací v kombinaci s prodloužením platnosti nebo obnovou typových kvalifikací v souladu s tímto dodatkem provádějí pouze provozovatelé EBT, kteří splňují všechny tyto požadavky:
a)
|
vytvořili program EBT relevantní pro příslušnou typovou kvalifikaci nebo přístrojovou kvalifikaci v souladu s článkem ORO.FC.231 přílohy III (část ORO) nařízení (EU) č. 965/2012;
|
b)
|
mají alespoň 3 roky zkušeností s prováděním smíšeného programu EBT;
|
c)
|
organizace jmenovala správce EBT pro každou typovou kvalifikaci v rámci programu EBT. Správci EBT musí splňovat všechny tyto požadavky:
i)
|
jsou držiteli práv examinátora pro příslušnou typovou kvalifikaci;
|
ii)
|
mají rozsáhlé zkušenosti s výcvikem jako instruktoři pro příslušnou typovou kvalifikaci;
|
iii)
|
jsou buď osobou jmenovanou v souladu s čl. ORO.AOC.135 písm. a) bodem 2 přílohy III (část ORO) nařízení (EU) č. 965/2012, nebo jejím zástupcem.
|
|
|
|
2.
|
Správce EBT odpovědný za příslušnou typovou kvalifikaci zajistí, aby žadatel splňoval všechny požadavky na kvalifikaci, výcvik a praxi stanovené v této příloze za účelem prodloužení platnosti nebo obnovy příslušné kvalifikace.
|
|
3.
|
Žadatelé, kteří chtějí prodloužit platnost nebo obnovit kvalifikaci v souladu s tímto dodatkem, musí splňovat všechny tyto požadavky:
a)
|
zapíší se do programu EBT provozovatele;
|
b)
|
v případě prodloužení platnosti kvalifikace absolvují program EBT provozovatele během doby platnosti příslušné kvalifikace;
|
c)
|
v případě obnovy kvalifikace dodržují postupy vypracované provozovatelem EBT v souladu s čl. ORO.FC.231 písm. a) bodem 5 přílohy III (část ORO) nařízení (EU) č. 965/2012.
|
|
|
4.
|
Prodloužení platnosti nebo obnova kvalifikace v souladu s tímto dodatkem zahrnuje všechny tyto prvky:
a)
|
průběžné praktické posuzování EBT v rámci programu EBT;
|
b)
|
prokázání přijatelné úrovně výkonnosti ve všech kompetencích;
|
c)
|
administrativní úkon prodloužení platnosti nebo obnovy průkazu způsobilosti, u kterého správce EBT odpovědný za příslušnou typovou kvalifikaci vykoná všechny tyto činnosti:
1)
|
zajistí, aby byly splněny požadavky článku FCL.1030;
|
2)
|
pokud jedná v souladu s čl. FCL.1030 písm. b) bodem 2, zapíše do průkazu způsobilosti žadatele nové datum skončení platnosti kvalifikace. Tento zápis může provést jiná osoba jménem správce EBT, pokud jí správce EBT udělil pověření, aby tak učinila v souladu s postupy stanovenými v programu EBT.
|
|
|
B — PROVÁDĚNÍ PRAKTICKÉHO POSOUZENÍ EBT
Praktické posouzení EBT se provádí v souladu s programem EBT provozovatele.
; |
|