(EU) 2019/888Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/888 ze dne 13. března 2019, kterým se mění příloha I nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/956, pokud jde o údaje o nových těžkých vozidlech, jež mají sledovat a vykazovat členské státy a výrobci (Text s významem pro EHP.)
Publikováno: | Úř. věst. L 142, 29.5.2019, s. 43-46 | Druh předpisu: | Nařízení v přenesené pravomoci |
Přijato: | 13. března 2019 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 18. června 2019 | Nabývá účinnosti: | 18. června 2019 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2019/888
ze dne 13. března 2019,
kterým se mění příloha I nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/956, pokud jde o údaje o nových těžkých vozidlech, jež mají sledovat a vykazovat členské státy a výrobci
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/956 ze dne 28. června 2018 o sledování a vykazování emisí CO2 a spotřeby paliva u nových těžkých vozidel (1), a zejména na čl. 11 odst. 1 písm. a) uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Část A přílohy I nařízení (EU) 2018/956 stanoví údaje, které mají členské státy sledovat a vykazovat u nových těžkých vozidel poprvé zaregistrovaných v Unii. |
(2) |
V části B bodě 2 přílohy I nařízení (EU) 2018/956 jsou stanoveny údaje, které mají u každého nového těžkého vozidla sledovat a vykazovat výrobci těžkých vozidel. |
(3) |
Od 1. července 2019 výrobci vozidel stanovují a oznamují další údaje týkající se emisí CO2 a spotřeby paliva u nových těžkých vozidel podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009 (2) a jeho prováděcích opatření. V zájmu účinného provádění právních předpisů týkajících se emisí CO2 u těžkých vozidel je důležité zajistit komplexní, transparentní a náležitý sběr údajů o uspořádání vozového parku těžkých vozidel v Unii, jeho vývoji v čase a potenciálním dopadu na emise CO2. Výrobci těžkých vozidel by proto měli tyto údaje sledovat a vykazovat je Komisi. |
(4) |
Aby bylo možné provést důkladnou analýzu uvedených dodatečných údajů, zejména pro identifikaci účelových vozidel, je rovněž vhodné, aby příslušné orgány členských států sledovaly a vykazovaly doplňující informace o registracích. |
(5) |
Příloha I nařízení (EU) 2018/956 by proto měla být odpovídajícím způsobem změněna, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Příloha I nařízení (EU) 2018/956 se mění v souladu s přílohou tohoto nařízení.
Článek 2
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 13. března 2019.
Za Komisi
předseda
Jean-Claude JUNCKER
(1) Úř. věst. L 173, 9.7.2018, s. 1.
(2) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009 ze dne 18. června 2009 o schvalování typu motorových vozidel a motorů z hlediska emisí z těžkých nákladních vozidel (Euro VI) a o přístupu k informacím o opravách a údržbě vozidel, o změně nařízení (ES) č. 715/2007 a směrnice 2007/46/ES a o zrušení směrnic 80/1269/EHS, 2005/55/ES a 2005/78/ES (Úř. věst. L 188, 18.7.2009, s. 1).
PŘÍLOHA
Příloha I nařízení (EU) 2018/956 se mění takto:
1) |
část A se mění takto:
|
2) |
v části B se bod 2 mění takto:
|
(*1) Údajové položky č. 85, 86, 87, 90, 93, 95 a 96 se nezveřejňují v centrálním registru údajů o těžkých vozidlech.“