(EU) 2019/778Prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/778 ze dne 16. května 2019, kterým se mění nařízení Komise (EU) č. 1305/2014, pokud jde o správu řízení změn (Text s významem pro EHP.)
Publikováno: | Úř. věst. L 139I, 27.5.2019, s. 356-359 | Druh předpisu: | Prováděcí nařízení |
Přijato: | 16. května 2019 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 16. června 2019 | Nabývá účinnosti: | 16. června 2019 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2019/778
ze dne 16. května 2019,
kterým se mění nařízení Komise (EU) č. 1305/2014, pokud jde o správu řízení změn
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na směrnici Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/797 ze dne 11. května 2016 o interoperabilitě železničního systému v Evropské unii (1), a zejména na čl. 5 odst. 11 uvedené směrnice,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Článek 19 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/796 (2) požaduje, aby Agentura Evropské unie pro železnice (dále jen „agentura“) podávala doporučení Komisi k technickým specifikacím pro interoperabilitu (dále jen „TSI“) a jejich revizi v souladu s článkem 5 směrnice (EU) 2016/797 a aby zajišťovala přizpůsobování TSI technickému pokroku, vývoji trhu a sociálním požadavkům. |
(2) |
Článek 13 rozhodnutí Komise v přenesené pravomoci (EU) 2017/1474 (3) požaduje, aby se oddíl 7.2 přílohy nařízení Komise (EU) č. 1305/2014 (4) (dále jen „TSI TAF“) změnil za účelem upřesnění pozměněného procesu správy řízení změn TSI TAF. |
(3) |
Podle článku 5 nařízení (EU) 2016/796 byla zřízena pracovní skupina, jež má navrhovat doporučení, pokud jde o změny oddílu 7.2 TSI TAF. |
(4) |
Dne 20. dubna 2018 zaslala agentura Komisi doporučení ohledně revize oddílu 7.2 přílohy nařízení Komise (EU) č. 1305/2014. |
(5) |
Oddíl 7.2 přílohy nařízení Komise (EU) č. 1305/2014 týkající se TSI TAF by měl být odpovídajícím způsobem změněn. |
(6) |
Měl by se aktualizovat seznam příslušných technických dokumentů, na něž odkazuje TSI TAF. |
(7) |
Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem výboru zřízeného podle čl. 51 odst. 1 směrnice (EU) 2016/797, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Oddíl 7.2 přílohy nařízení (EU) č. 1305/2014 se nahrazuje přílohou 1 tohoto nařízení.
Článek 2
Dodatek I přílohy nařízení Komise (EU) č. 1305/2014 (TSI TAF) se nahrazuje zněním uvedeným v příloze 2 tohoto nařízení.
Článek 3
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 16. května 2019.
Za Komisi
předseda
Jean-Claude JUNCKER
(1) Úř. věst. L 138, 26.5.2016, s. 44.
(2) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/796 ze dne 11. května 2016 o Agentuře Evropské unie pro železnice a o zrušení nařízení (ES) č. 881/2004 (Úř. věst. L 138, 26.5.2016, s. 1).
(3) Rozhodnutí Komise v přenesené pravomoci (EU) 2017/1474, kterým se doplňuje směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/797, pokud jde o konkrétní cíle pro vypracování, přijetí a přezkum technických specifikací pro interoperabilitu (Úř. věst. L 210, 15.8.2017, s. 5).
(4) Nařízení Komise (EU) č. 1305/2014 ze dne 11. prosince 2014 o technické specifikaci pro interoperabilitu subsystému „Využití telematiky v nákladní dopravě“ železničního systému Evropské unie a o zrušení nařízení (ES) č. 62/2006 (Úř. věst. L 356, 12.12.2014, s. 438).
PŘÍLOHA 1
Oddíl 7.2 přílohy nařízení (EU) č. 1305/2014 se nahrazuje tímto:
„7.2 Řízení změn
7.2.1 Proces řízení změn
Postupy řízení změn budou navrženy tak, aby zajistily, že budou náležitě zanalyzovány náklady a přínosy změny a že změny budou zavedeny kontrolovaným způsobem. Tyto postupy definuje, zavede, podporuje a spravuje agentura a musí obsahovat:
— |
identifikaci technických překážek, o něž se změna opírá, |
— |
určení odpovědnosti za postupy související se zavedením změny, |
— |
postup pro potvrzení změn, které mají být zavedeny, |
— |
politiku řízení, zveřejnění, přechodu a zavádění změn, |
— |
vymezení odpovědnosti za řízení podrobných specifikací a za řízení zabezpečení jejich kvality i řízení jejich konfigurace. |
Výbor pro řízení změn (Change Control Board, CCB) se skládá z agentury, reprezentativních subjektů železničního odvětví a z členských států. Toto spojení různých stran by mělo zajistit dostatečně široký pohled na připravované změny a celkové posuzování jejich dopadů. Funkce CCB bude posléze svěřena pod záštitu agentury.
7.2.2 Konkrétní proces řízení změn dokumentace uvedené v dodatku I k tomuto nařízení
Agentura ustaví správu řízení změn dokumentace uvedené v dodatku I k tomuto nařízení v souladu s následujícími kritérii:
1. |
Žádosti o změnu týkající se dokumentů předkládají buď členské státy, nebo reprezentativní subjekty železničního odvětví jednající na evropské úrovni, vymezené v čl. 38 odst. 4 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/796 (*1), nebo řídící výbor TSI TAF. |
2. |
Agentura musí žádosti o změnu shromažďovat a ukládat. |
3. |
Agentura předloží žádosti o změnu vyhrazené pracovní skupině ERA, která je vyhodnotí a připraví návrh v případě potřeby provázený ekonomickým zhodnocením. |
4. |
Poté agentura předloží každou žádost o změnu a související návrh výboru pro řízení změn, který žádost o změnu buďto potvrdí či odloží, nebo nikoli. |
5. |
Není-li žádost o změnu potvrzena, zašle agentura žadateli buď důvod zamítnutí, nebo žádost o dodatečné informace týkající se návrhu žádosti o změnu. |
6. |
Je-li žádost o změnu potvrzena, musí být technický dokument změněn. |
7. |
Nelze-li dosáhnout ohledně potvrzení žádosti o změnu konsenzu, předloží agentura Komisi doporučení aktualizovat dokumenty uvedené v dodatku I společně s návrhem nové verze tohoto dokumentu, žádostmi o změnu a jejich ekonomickým zhodnocením a tyto dokumenty zpřístupní na svých internetových stránkách. |
8. |
Nová verze technického dokumentu a potvrzené žádosti o změnu musí být zpřístupněny na stránkách agentury. Agentura informuje členské státy prostřednictvím výboru zřízeného podle čl. 29 odst. 1 směrnice 2008/57/ES. |
9. |
Pokud by žádost o změnu vyžadovala změnu právního textu TSI TAF, zašle agentura Evropské komisi žádost o revizi TSI TAF a/nebo žádost o technické stanovisko agentury. |
Pokud správa řízení změn ovlivní prvky, které jsou společně používány i v rámci TSI TAP, musí být změny provedeny tak, aby byly v souladu s prováděním TSI TAP s cílem dosáhnout optimální synergie.
(*1) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/796 ze dne 11. května 2016 o Agentuře Evropské unie pro železnice a o zrušení nařízení (ES) č. 881/2004 (Úř. věst. L 138, 26.5.2016, s. 1).““
PŘÍLOHA 2
Dodatek I nařízení Komise (EU) č. 1305/2014 se nahrazuje tímto:
„Dodatek I
Seznam technické dokumentace
Číslo |
Odkaz |
Název |
1 |
ERA-TD-100 |
TSI TAF – PŘÍLOHA A.5: OBRÁZKY A SCHÉMATA LOGICKÉHO SLEDU ZPRÁV TSI TAF |
2 |
ERA-TD-101 |
Příloha D.2: dodatek A (Plánování cest vozů/ILU) |
3 |
ERA-TD-102 |
Příloha D.2: dodatek B – Provozní databáze vozů a intermodálních jednotek (WIMO) |
4 |
ERA-TD-103 |
Příloha D.2: dodatek C – Referenční soubory |
5 |
ERA-TD-104 |
Příloha D.2: dodatek E – Společné rozhraní |
6 |
ERA-TD-105 |
Příloha D.2: dodatek F – Model údajů a zpráv TSI TAF |