(EU) 2019/778Prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/778 ze dne 16. května 2019, kterým se mění nařízení Komise (EU) č. 1305/2014, pokud jde o správu řízení změn (Text s významem pro EHP.)

Publikováno: Úř. věst. L 139I, 27.5.2019, s. 356-359 Druh předpisu: Prováděcí nařízení
Přijato: 16. května 2019 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 16. června 2019 Nabývá účinnosti: 16. června 2019
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2019/778

ze dne 16. května 2019,

kterým se mění nařízení Komise (EU) č. 1305/2014, pokud jde o správu řízení změn

(Text s významem pro EHP)

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na směrnici Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/797 ze dne 11. května 2016 o interoperabilitě železničního systému v Evropské unii (1), a zejména na čl. 5 odst. 11 uvedené směrnice,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Článek 19 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/796 (2) požaduje, aby Agentura Evropské unie pro železnice (dále jen „agentura“) podávala doporučení Komisi k technickým specifikacím pro interoperabilitu (dále jen „TSI“) a jejich revizi v souladu s článkem 5 směrnice (EU) 2016/797 a aby zajišťovala přizpůsobování TSI technickému pokroku, vývoji trhu a sociálním požadavkům.

(2)

Článek 13 rozhodnutí Komise v přenesené pravomoci (EU) 2017/1474 (3) požaduje, aby se oddíl 7.2 přílohy nařízení Komise (EU) č. 1305/2014 (4) (dále jen „TSI TAF“) změnil za účelem upřesnění pozměněného procesu správy řízení změn TSI TAF.

(3)

Podle článku 5 nařízení (EU) 2016/796 byla zřízena pracovní skupina, jež má navrhovat doporučení, pokud jde o změny oddílu 7.2 TSI TAF.

(4)

Dne 20. dubna 2018 zaslala agentura Komisi doporučení ohledně revize oddílu 7.2 přílohy nařízení Komise (EU) č. 1305/2014.

(5)

Oddíl 7.2 přílohy nařízení Komise (EU) č. 1305/2014 týkající se TSI TAF by měl být odpovídajícím způsobem změněn.

(6)

Měl by se aktualizovat seznam příslušných technických dokumentů, na něž odkazuje TSI TAF.

(7)

Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem výboru zřízeného podle čl. 51 odst. 1 směrnice (EU) 2016/797,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Oddíl 7.2 přílohy nařízení (EU) č. 1305/2014 se nahrazuje přílohou 1 tohoto nařízení.

Článek 2

Dodatek I přílohy nařízení Komise (EU) č. 1305/2014 (TSI TAF) se nahrazuje zněním uvedeným v příloze 2 tohoto nařízení.

Článek 3

Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 16. května 2019.

Za Komisi

předseda

Jean-Claude JUNCKER


(1)  Úř. věst. L 138, 26.5.2016, s. 44.

(2)  Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/796 ze dne 11. května 2016 o Agentuře Evropské unie pro železnice a o zrušení nařízení (ES) č. 881/2004 (Úř. věst. L 138, 26.5.2016, s. 1).

(3)  Rozhodnutí Komise v přenesené pravomoci (EU) 2017/1474, kterým se doplňuje směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/797, pokud jde o konkrétní cíle pro vypracování, přijetí a přezkum technických specifikací pro interoperabilitu (Úř. věst. L 210, 15.8.2017, s. 5).

(4)  Nařízení Komise (EU) č. 1305/2014 ze dne 11. prosince 2014 o technické specifikaci pro interoperabilitu subsystému „Využití telematiky v nákladní dopravě“ železničního systému Evropské unie a o zrušení nařízení (ES) č. 62/2006 (Úř. věst. L 356, 12.12.2014, s. 438).


PŘÍLOHA 1

Oddíl 7.2 přílohy nařízení (EU) č. 1305/2014 se nahrazuje tímto:

„7.2   Řízení změn

7.2.1   Proces řízení změn

Postupy řízení změn budou navrženy tak, aby zajistily, že budou náležitě zanalyzovány náklady a přínosy změny a že změny budou zavedeny kontrolovaným způsobem. Tyto postupy definuje, zavede, podporuje a spravuje agentura a musí obsahovat:

identifikaci technických překážek, o něž se změna opírá,

určení odpovědnosti za postupy související se zavedením změny,

postup pro potvrzení změn, které mají být zavedeny,

politiku řízení, zveřejnění, přechodu a zavádění změn,

vymezení odpovědnosti za řízení podrobných specifikací a za řízení zabezpečení jejich kvality i řízení jejich konfigurace.

Výbor pro řízení změn (Change Control Board, CCB) se skládá z agentury, reprezentativních subjektů železničního odvětví a z členských států. Toto spojení různých stran by mělo zajistit dostatečně široký pohled na připravované změny a celkové posuzování jejich dopadů. Funkce CCB bude posléze svěřena pod záštitu agentury.

7.2.2   Konkrétní proces řízení změn dokumentace uvedené v dodatku I k tomuto nařízení

Agentura ustaví správu řízení změn dokumentace uvedené v dodatku I k tomuto nařízení v souladu s následujícími kritérii:

1.

Žádosti o změnu týkající se dokumentů předkládají buď členské státy, nebo reprezentativní subjekty železničního odvětví jednající na evropské úrovni, vymezené v čl. 38 odst. 4 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/796 (*1), nebo řídící výbor TSI TAF.

2.

Agentura musí žádosti o změnu shromažďovat a ukládat.

3.

Agentura předloží žádosti o změnu vyhrazené pracovní skupině ERA, která je vyhodnotí a připraví návrh v případě potřeby provázený ekonomickým zhodnocením.

4.

Poté agentura předloží každou žádost o změnu a související návrh výboru pro řízení změn, který žádost o změnu buďto potvrdí či odloží, nebo nikoli.

5.

Není-li žádost o změnu potvrzena, zašle agentura žadateli buď důvod zamítnutí, nebo žádost o dodatečné informace týkající se návrhu žádosti o změnu.

6.

Je-li žádost o změnu potvrzena, musí být technický dokument změněn.

7.

Nelze-li dosáhnout ohledně potvrzení žádosti o změnu konsenzu, předloží agentura Komisi doporučení aktualizovat dokumenty uvedené v dodatku I společně s návrhem nové verze tohoto dokumentu, žádostmi o změnu a jejich ekonomickým zhodnocením a tyto dokumenty zpřístupní na svých internetových stránkách.

8.

Nová verze technického dokumentu a potvrzené žádosti o změnu musí být zpřístupněny na stránkách agentury. Agentura informuje členské státy prostřednictvím výboru zřízeného podle čl. 29 odst. 1 směrnice 2008/57/ES.

9.

Pokud by žádost o změnu vyžadovala změnu právního textu TSI TAF, zašle agentura Evropské komisi žádost o revizi TSI TAF a/nebo žádost o technické stanovisko agentury.

Pokud správa řízení změn ovlivní prvky, které jsou společně používány i v rámci TSI TAP, musí být změny provedeny tak, aby byly v souladu s prováděním TSI TAP s cílem dosáhnout optimální synergie.


(*1)  Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/796 ze dne 11. května 2016 o Agentuře Evropské unie pro železnice a o zrušení nařízení (ES) č. 881/2004 (Úř. věst. L 138, 26.5.2016, s. 1).““


PŘÍLOHA 2

Dodatek I nařízení Komise (EU) č. 1305/2014 se nahrazuje tímto:

„Dodatek I

Seznam technické dokumentace

Číslo

Odkaz

Název

1

ERA-TD-100

TSI TAF – PŘÍLOHA A.5: OBRÁZKY A SCHÉMATA LOGICKÉHO SLEDU ZPRÁV TSI TAF

2

ERA-TD-101

Příloha D.2: dodatek A (Plánování cest vozů/ILU)

3

ERA-TD-102

Příloha D.2: dodatek B – Provozní databáze vozů a intermodálních jednotek

(WIMO)

4

ERA-TD-103

Příloha D.2: dodatek C – Referenční soubory

5

ERA-TD-104

Příloha D.2: dodatek E – Společné rozhraní

6

ERA-TD-105

Příloha D.2: dodatek F – Model údajů a zpráv TSI TAF


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU