(EU) 2019/2012Prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2019/2012 ze dne 29. listopadu 2019 o výjimkách podle článku 14 nařízení Komise (ES) č. 29/2009, kterým se stanoví požadavky na služby datovým spojem pro jednotné evropské nebe (Text s významem pro EHP)
Publikováno: | Úř. věst. L 312, 3.12.2019, s. 95-100 | Druh předpisu: | Prováděcí rozhodnutí |
Přijato: | 29. listopadu 2019 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 23. prosince 2019 | Nabývá účinnosti: | 23. prosince 2019 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
PROVÁDĚCÍ ROZHODNUTÍ KOMISE (EU) 2019/2012
ze dne 29. listopadu 2019
o výjimkách podle článku 14 nařízení Komise (ES) č. 29/2009, kterým se stanoví požadavky na služby datovým spojem pro jednotné evropské nebe
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139 ze dne 4. července 2018 o společných pravidlech v oblasti civilního letectví a o zřízení Agentury Evropské unie pro bezpečnost letectví, kterým se mění nařízení (ES) č. 2111/2005, (ES) č. 1008/2008, (EU) č. 996/2010, (EU) č. 376/2014 a směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/30/EU a 2014/53/EU a kterým se zrušuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 552/2004 a (ES) č. 216/2008 a nařízení Rady (EHS) č. 3922/91 (1), a zejména na čl. 44 odst. 1 písm. a) uvedeného nařízení,
s ohledem na nařízení Komise (ES) č. 29/2009 ze dne 16. ledna 2009, kterým se stanoví požadavky na služby datovým spojem pro jednotné evropské nebe (2), a zejména na článek 14 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Podle článku 14 nařízení (ES) č. 29/2009 Komise musí posoudit žádosti členských států o výjimky z požadavků čl. 3 odst. 2 pro kombinace typů/modelů letadel, jejichž výroba končí a které jsou vyráběny v omezeném počtu, a pro kombinace typů letadel a modelů, u nichž by náklady na přepracování byly kvůli staré konstrukci nepřiměřené. |
(2) |
Výjimky by měly dodržovat cíl uvedený v 8. bodě odůvodnění nařízení (ES) č. 29/2009, který stanoví, že funkcí datového spoje by mělo být vybaveno nejméně 75 % letů. |
(3) |
Komise obdržela žádosti členských států o výjimky a konzultovala dotčené strany. V návaznosti na posouzení těchto žádostí, které Komise provedla na základě kritérií stanovených v čl. 14 odst. 3 nařízení (ES) č. 29/2009, by výjimky měly být uděleny. |
(4) |
Komise znovu posoudila výjimky udělené podle rozhodnutí Komise K(2011) 2611 v konečném znění ze dne 20. května 2011 o výjimkách podle článku 14 nařízení (ES) č. 29/2009 a prováděcího rozhodnutí Komise K(2011) 9074 v konečném znění ze dne 9. prosince 2011 o výjimkách podle článku 14 nařízení (ES) č. 29/2009 na základě kritérií stanovených v čl. 14 odst. 3 nařízení (ES) č. 29/2009. Po konzultaci s dotčenými stranami Komise dospěla k závěru, že je třeba tyto akty konsolidovat do jediného prováděcího rozhodnutí. Rozhodnutí K(2011) 2611 v konečném znění a prováděcí rozhodnutí K(2011) 9074 v konečném znění by proto měla být zrušena. |
(5) |
Opatření stanovená tímto rozhodnutím jsou v souladu se stanoviskem výboru uvedeného v čl. 127 odst. 1 nařízení (EU) 2018/1139, |
PŘIJALA TOTO ROZHODNUTÍ:
Článek 1
Z požadavků čl. 3 odst. 2 nařízení (ES) č. 29/2009 se trvale vyjímají tyto kombinace typů/modelů letadel:
a) |
kombinace typů/modelů letadel uvedené v příloze I; |
b) |
kombinace typů/modelů letadel uvedené v příloze II, jejichž individuální osvědčení letové způsobilosti bylo poprvé vydáno přede dnem 5. února 2020. |
Článek 2
Z požadavků čl. 3 odst. 2 nařízení (ES) č. 29/2009 se do dne 5. února 2022 vyjímají tyto kombinace typů/modelů letadel:
a) |
kombinace typů/modelů letadel uvedené v příloze II, jejichž individuální osvědčení letové způsobilosti bylo poprvé vydáno dne 5. února 2020 nebo později; |
b) |
kombinace typů/modelů letadel uvedené v příloze III. |
Článek 3
Rozhodnutí K(2011) 2611 v konečném znění a prováděcí rozhodnutí K(2011) 9074 v konečném znění se zrušují.
Článek 4
Toto rozhodnutí vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
V Bruselu dne 29. listopadu 2019.
Za Komisi
předseda
Jean-Claude JUNCKER
PŘÍLOHA I
Výjimky podle čl. 1 písm. a)
Typ/série/model letadla |
Výrobce |
Označení typu ICAO |
Všechny AN-12 |
Antonov |
AN12 |
AN-124 100 |
Antonov |
A124 |
Všechny IL-76 |
Iljušin |
IL76 |
Všechny A300 |
Airbus |
A30B A306 A3ST |
Všechny A310 |
Airbus |
A310 |
A-319/-320/-321 s prvním osvědčením letové způsobilosti vydaným od 1. ledna 1995 do 5. července 1999 včetně |
Airbus |
A319 A320 A321 |
Všechny A340 |
Airbus |
A342 A343 A345 A346 |
A318-112 |
Airbus |
A318 |
AVROLINER (RJ-100) |
AVRO |
RJ1H |
AVROLINER (RJ-85) |
AVRO |
RJ85 |
BA146-301 |
British Aerospace |
B463 |
B717-200 |
Boeing |
B712 |
B737-300 |
Boeing |
B733 |
B737-400 |
Boeing |
B734 |
B737-500 |
Boeing |
B735 |
B747-400 |
Boeing |
B744 |
B757-200 |
Boeing |
B752 |
B757-300 |
Boeing |
B753 |
B767-200 |
Boeing |
B762 |
B767-300 |
Boeing |
B763 |
B767-400 |
Boeing |
B764 |
MD-82 |
Boeing |
MD82 |
MD-83 |
Boeing |
MD83 |
Všechny MD-11 |
Boeing |
MD11 |
CL-600-2B19 (CRJ100/200/440) |
Bombardier |
CRJ1/CRJ2 |
Dornier 328-100 |
Dornier |
D328 |
Dornier 328-300 |
Dornier |
J328 |
Fokker 70 |
Fokker |
F70 |
Fokker 100 |
Fokker |
F100 |
Série King Air (90/100/200/300) |
Beechcraft |
BE9L BE20 B350 |
Hercules L-382-G-44K-30 |
Lockheed |
C130 |
SAAB 2000/SAAB SF2000 |
SAAB |
SB20 |
PŘÍLOHA II
Výjimky podle čl. 1 písm. b) a čl. 2 písm. a)
Typ/série/model letadla |
Výrobce |
Označení typu ICAO |
Série A330 200/300 |
Airbus |
A332/A333 |
Global Express/5000 BD-700-1A10/1A11 |
Bombardier |
GLEX/GL5T |
CL-600-2C10 (CRJ-700) |
Bombardier |
CRJ7 |
C525C, CJ4 |
Cessna |
C25C |
C560XL (Citation XLS+) |
Cessna |
C56X |
Všechny Falcon 2000 |
Dassault |
F2TH |
Všechny Falcon 900 |
Dassault |
F900 |
EMB-500 (Phenom 100) |
Embraer |
E50P |
EMB-505 (Phenom 300) |
Embraer |
E55P |
EMB-135BJ (Legacy 600) |
Embraer |
E35L |
EMB-135EJ (Legacy 650) |
Embraer |
E35L |
EMB-145 (135/140/145) |
Embraer |
E135 E145, E45X |
PC-12 |
Pilatus |
PC12 |
PŘÍLOHA III
Výjimky podle čl. 2 písm. b)
Typ/série/model letadla |
Výrobce |
Označení typu ICAO |
A318 (ACJ) |
Airbus |
A318 |
A319 (ACJ) |
Airbus |
A319 |
A320 (ACJ) |
Airbus |
A320 |
A321 (ACJ) |
Airbus |
A321 |
B737-700IGW (BBJ) |
Boeing |
B737 |
B737-800 (BBJ2) |
Boeing |
B738 |
B737-900ER (BBJ3) |
Boeing |
B739 |
B767-300F |
Boeing |
B763 |
ERJ 190-100ECJ |
Embraer |
E190 |