(EU) 2018/649Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2018/649 ze dne 23. ledna 2018, kterým se mění příloha I nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009, pokud jde o vývoj hmotnosti nových osobních automobilů registrovaných v letech 2014, 2015 a 2016 (Text s významem pro EHP. )

Publikováno: Úř. věst. L 108, 27.4.2018, s. 14-15 Druh předpisu: Nařízení v přenesené pravomoci
Přijato: 23. ledna 2018 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 17. května 2018 Nabývá účinnosti: 17. května 2018
Platnost předpisu: Zrušen předpisem (EU) 2019/631 Pozbývá platnosti: 1. ledna 2020
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2018/649

ze dne 23. ledna 2018,

kterým se mění příloha I nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009, pokud jde o vývoj hmotnosti nových osobních automobilů registrovaných v letech 2014, 2015 a 2016

(Text s významem pro EHP)

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 ze dne 23. dubna 2009, kterým se stanoví výkonnostní emisní normy pro nové osobní automobily v rámci integrovaného přístupu Společenství ke snižování emisí CO2 z lehkých užitkových vozidel (1), a zejména na čl. 13 odst. 2 třetí pododstavec uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Průměrnou hodnotu hmotnosti používanou pro účely výpočtu specifických emisí CO2 každého nového osobního automobilu je nutno každé tři roky upravit, a tím zohlednit změny v průměrné hmotnosti nových vozidel registrovaných v Unii.

(2)

Ze sledování hmotnosti nových osobních automobilů v provozním stavu, jež byly v Unii registrovány v kalendářních letech 2014, 2015 a 2016, je zjevné, že se průměrná hmotnost snížila, a že by proto měl být změněn údaj M0 uvedený v bodě 1 přílohy I nařízení (ES) č. 443/2009.

(3)

Nová hodnota by měla být stanovena tak, že se zohlední pouze ty hodnoty, které byli dotčení výrobci vozidla s to ověřit, a že se současně z výpočtu vyloučí jednak hodnoty zjevně nesprávné, tj. hodnoty nižší než 500 kg, jednak hodnoty týkající se vozidel, která nespadají do oblasti působnosti nařízení (ES) č. 443/2009. Nová hodnota by kromě toho měla být založena na váženém průměru, přičemž se zohlední počet registrací nových osobních automobilů v Unii v kalendářních letech 2014, 2015 a 2016.

(4)

Z uvedených důvodů by měla být hodnota M0, která má být uplatňována od roku 2019, snížena z 1 392,4 kg o 12,52 kg na 1 379,88 kg.

(5)

Příloha I nařízení (ES) č. 443/2009 by proto měla být odpovídajícím způsobem změněna,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Bod 1 přílohy I nařízení (ES) č. 443/2009 se mění takto:

1)

vkládá se nové písmeno ba), které zní:

„ba)

Od roku 2019:

Specifické emise CO2 = 130 + a × (M – M0),

kde:

M

=

hmotnost vozidla v kilogramech (kg)

M0

=

1 379,88

a

=

0,0457“;

2)

v písm. c) se hodnota M0 nahrazuje tímto:

„M0 = 1 379,88“.

Článek 2

Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 23. ledna 2018.

Za Komisi

předseda

Jean-Claude JUNCKER


(1)  Úř. věst. L 140, 5.6.2009, s. 1.


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU