(EU) č. 926/2011Prováděcí nařízení Komise (EU) č. 926/2011 ze dne 12. září 2011 pro účely rozhodnutí Rady 2009/470/ES, pokud jde o poskytnutí finanční podpory Unie referenčním laboratořím EU pro potraviny, krmiva a odvětví zdraví zvířat

Publikováno: Úř. věst. L 241, 17.9.2011, s. 2-21 Druh předpisu: Prováděcí nařízení
Přijato: 12. září 2011 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 7. října 2011 Nabývá účinnosti: 7. října 2011
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 926/2011

ze dne 12. září 2011

pro účely rozhodnutí Rady 2009/470/ES, pokud jde o poskytnutí finanční podpory Unie referenčním laboratořím EU pro potraviny, krmiva a odvětví zdraví zvířat

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na rozhodnutí Rady 2009/470/ES ze dne 25. května 2009 o některých výdajích ve veterinární oblasti (1), a zejména na čl. 31 odst. 2 uvedeného rozhodnutí,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Rozhodnutí 2009/470/ES stanoví způsoby finančního přispívání Unie na kontrolní opatření ve veterinární oblasti. Podle tohoto rozhodnutí má Unie přispívat na zlepšení účinnosti veterinárních kontrol prostřednictvím poskytování finanční podpory na kontaktní a referenční laboratoře EU. Stanoví, že získat podporu Unie může každá kontaktní nebo referenční laboratoř EU označená jako taková podle veterinárních předpisů Unie a plnící povinnosti a požadavky v nich stanovené.

(2)

Nařízení Evropského Parlamentu a Rady (ES) č. 882/2004 ze dne 29. dubna 2004 o úředních kontrolách za účelem ověření dodržování právních předpisů týkajících se krmiv a potravin a pravidel o zdraví zvířat a dobrých životních podmínkách zvířat (2) stanoví obecné úkoly, povinnosti a požadavky pro referenční laboratoře EU pro potraviny a krmiva a pro oblast zdraví zvířat a pro živá zvířata. Referenční laboratoře EU pro potraviny a krmiva jsou uvedeny v příloze VII části I a referenční laboratoře EU pro oblast zdraví zvířat a pro živá zvířata v příloze VII části II uvedeného nařízení.

(3)

Nařízení Komise (ES) č. 1754/2006 ze dne 28. listopadu 2006 o podmínkách poskytování finanční podpory Společenství referenčním laboratořím Společenství pro krmiva, potraviny a odvětví zdraví zvířat (3) stanoví podmínky pro poskytování finanční podpory EU na provoz referenčních laboratoří EU podle článku 31 rozhodnutí 2009/470/ES a článku 32 nařízení (ES) č. 882/2004 a na pořádání seminářů.

(4)

Podle nařízení (ES) č. 1754/2006 mají být vztahy mezi Komisí a jednotlivými referenčními laboratořemi EU vymezeny v dohodách o partnerství. Dohody o partnerství se mají uzavírat na dobu pěti let a jejich součástí má být víceletý pracovní program.

(5)

Referenční laboratoře EU jsou uvedeny na seznamu v příloze VII nařízení (ES) č. 882/2004. Pro některé z nich bylo určeno Společné výzkumné středisko. Jelikož se jedná o generální ředitelství Komise, toto nařízení se nepoužije. Pravidla, jimiž se řídí poskytování finanční podpory Společnému výzkumnému středisku, jsou stanovena v každoročním správním ujednání.

(6)

O výši roční finanční podpory Unie pro činnost některých referenčních laboratoří EU se rozhoduje každoročně prostřednictvím ročních rozhodnutí o financování týkajících se bezpečnosti krmiv a potravin, zdraví zvířat a živých zvířat.

(7)

V roce 2008 provedl útvar interního auditu Komise (IAS) audit týkající se řízení grantů v oblasti bezpečnosti potravin, zdraví zvířat a dobrých životních podmínek zvířat a rostlinolékařských činností. Útvar interního auditu Komise dospěl k závěru, že by podmínky pro poskytování finanční podpory Unie na provoz referenčních laboratoří EU pro potraviny, krmiva a odvětví zdraví zvířat měly být zjednodušeny. Pro zjednodušení podmínek navrhl IAS, aby Komise i nadále každoročně přijímala roční rozhodnutí o financování, ale bez nutnosti uzavírat dohody o partnerství mezi Komisí a každou jednotlivou referenční laboratoří EU.

(8)

Je třeba pravidelně organizovat schůze a školení, která pořádají referenční laboratoře EU. Na seznam způsobilých výdajů v tomto nařízení by proto měly být přidány činnosti související se schůzemi a školeními.

(9)

Pro účely finančních kontrol se použijí články 9, 36 a 37 nařízení Rady (ES) č. 1290/2005 ze dne 21. června 2005 o financování společné zemědělské politiky (4).

(10)

Jelikož v nařízení (ES) č. 1754/2006 je třeba provést řadu změn, mělo by být uvedené nařízení v zájmu jasnosti zrušeno a nahrazeno tímto nařízením, s ohledem na nařízení (ES) č. 882/2004.

(11)

Toto nařízení se použije na veškeré referenční laboratoře EU, jejichž rámcové dohody o partnerství skončí v roce 2011, a na referenční laboratoře EU, jejichž rámcové dohody o partnerství skončí vzájemnou dohodou. Pro referenční laboratoře EU, jejichž rámcové dohody nekončí, zůstává v platnosti nařízení (ES) č. 1754/2006.

(12)

Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem Stálého výboru pro potravinový řetězec a zdraví zvířat,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

KAPITOLA I

OBECNÁ USTANOVENÍ

Článek 1

Předmět

Toto nařízení stanoví prováděcí pravidla k nařízení (ES) č. 882/2004 a k rozhodnutí 2009/470/ES, pokud jde o ujednání týkající se poskytování finanční podpory Unie stanovené v čl. 32 odst. 7 nařízení (ES) č. 882/2004 a čl. 31 odst. 1 rozhodnutí 2009/470/ES pro činnosti referenčních laboratoří EU (dále jen laboratoře) jiných než Společné výzkumné středisko, včetně podpory pro organizování seminářů, a podmínky, za kterých se tato podpora poskytuje.

Toto nařízení se použije na veškeré referenční laboratoře EU, jejichž rámcové dohody o partnerství skončí v roce 2011, a na referenční laboratoře EU, jejichž rámcové dohody o partnerství skončí vzájemnou dohodou. Pro laboratoře EU, jejichž rámcové dohody nekončí, zůstává v platnosti nařízení (ES) č. 1754/2006.

Článek 2

Pracovní program a odhad rozpočtu

1.   Laboratoře představí do 1. září každého kalendářního roku „n“:

a)

plánované činnosti Unie na kalendářní rok „n + 1“, včetně organizace seminářů (dále jen „pracovní program“), ve spolupráci s útvary Komise;

b)

předloží Komisi:

i)

pracovní program;

ii)

předběžný rozpočet pro každou činnost týkající se výdajů v rámci pracovního programu (dále jen „předběžný rozpočet“).

2.   Laboratoře předkládají předběžný rozpočet v elektronické formě podle příloh I a) a I b).

Článek 3

Směnný kurz

Pro předběžné rozpočty v jiné měně než v eurech použije Komise první směnný kurz stanovený v září roku „n“ zveřejněný v řadě C Úředního věstníku Evropské Unie.

Článek 4

Schválení

Komise přijme roční rozhodnutí o financování (dále jen „roční rozhodnutí o financování“) schvalující pracovní programy a jim odpovídající rozpočty pro všechny laboratoře.

Jakékoli změny pracovních programů budou podléhat předchozímu písemnému schválení Komise.

Článek 5

Zálohy

Poté, co Komise přijme roční rozhodnutí o financování, mohou laboratoře požádat o zálohu ve výši 70 % celkové částky na podporu jejich pracovního programu.

Článek 6

Výplata podpory

Zůstatek finanční podpory Unie pro pracovní programy se laboratořím vyplácí po schválení finančních a technických zpráv uvedených v článcích 11 a 16, pokud laboratoře:

a)

řádně provedly pracovní program;

b)

předložily ve lhůtách stanovených v uvedených článcích finanční a technické zprávy.

Článek 7

Podklady

1.   Laboratoře zaznamenávají výdaje na pracovní program ve svém provozním účetnictví a uchovávají všechny originální doklady nebo jejich ověřené kopie po dobu sedmi let pro účely finanční kontroly.

2.   Laboratoře uchovávají originální podklady vztahující se k pracovnímu programu, který získal finanční podporu Unie, nebo jejich ověřené kopie.

3.   Na vyžádání jsou Komisi zaslány podklady potvrzující všechny výdaje uvedené v žádosti o náhradu.

Článek 8

Kontroly

Pro účely finanční kontroly se použijí články 9, 36 a 37 nařízení (ES) č. 1290/2005.

KAPITOLA II

ČINNOST LABORATOŘÍ, KROMĚ ORGANIZACE SEMINÁŘŮ

Článek 9

Definice

Činnosti laboratoří jsou definovány jako úkoly vyplývající z jejich povinností stanovených v článku 32 nařízení (ES) č. 882/2004.

Článek 10

Způsobilost

1.   Za výdaje způsobilé pro činnost laboratoří se považují výdaje spojené s personálem, který má na starost činnosti laboratoří, subdodávkami, vybavením, spotřebními materiály, zásilkami vzorků pro srovnávací testy, služebními cestami, schůzemi, školeními a režijními náklady.

2.   Náklady uvedené v odstavci 1 jsou způsobilé v mezích stanovených v příslušném ročním rozhodnutí o financování a podle pravidel způsobilosti stanovených v příloze II.

3.   Pro zvýšení rozpočtu na jednu z položek (personál, subdodávky, vybavení, spotřební materiály, zásilky vzorků pro srovnávací testy, služební cesty, schůze, školení) a/nebo na jednu z činností uvedených v pracovním programu o více než 10 % (přičemž nepřekročí celkové způsobilé náklady stanovené v ročním rozhodnutí o financování) předloží laboratoře Komisi písemnou žádost o předchozí schválení.

Článek 11

Předkládání zpráv o činnostech laboratoří

1.   Laboratoře předloží Komisi nejpozději 31. března kalendářního roku „n + 2“ tyto zprávy:

a)

finanční zprávu vypracovanou v souladu s přílohami III a) a III b) v tištěné a elektronické verzi;

b)

technickou zprávu o svých činnostech potvrzenou technickým ředitelem laboratoře.

Pokud jde o schůze a školení, finanční zpráva se vypracuje a předloží v souladu s článkem 16.

Jako důkaz o datu odeslání finančních a technických zpráv je rozhodující poštovní razítko.

2.   Finanční podpora Unie může být snížena, pokud pracovní program není řádně a/nebo plně proveden.

3.   Pokud by finanční a technické zprávy nebyly zaslány ve lhůtách stanovených v odstavci 1, finanční podpora Unie se sníží.

Pokud by byla lhůta k předložení zpráv překročena o více než jeden měsíc, sníží se finanční podpora Unie o 25 %.

Pokud by byla lhůta k předložení zpráv překročena o více než dva měsíce, sníží se finanční podpora Unie o 50 %.

Pokud by byla lhůta k předložení zpráv překročena o více než tři měsíce, sníží se finanční podpora Unie o 75 %.

Pokud by byla lhůta k předložení zpráv překročena o více než čtyři měsíce, sníží se finanční podpora Unie o 100 %.

Článek 12

Směnný kurz pro platby v jiné měně než euro

U žádostí týkajících se vyplacení zůstatků předložených v jiné měně než v eurech použije Komise první směnný kurz stanovený v březnu roku „n“ zveřejněný v řadě C Úředního věstníku Evropské Unie.

Směnným kurzem pro žádosti o vyplacení zůstatku na schůze a školení předložené v jiné měně než v eurech však bude kurz stanovený v článku 17.

Článek 13

Daň z přidané hodnoty

Nevratná DPH zaplacená laboratořemi se považuje za způsobilý výdaj podle tohoto nařízení, pokud laboratoře předloží spolu s finanční zprávou stanovenou v čl. 11 odst. 1 potvrzení ministerstva financí příslušného členského státu nebo odpovídajícího orgánu, v němž se potvrzuje, že tato laboratoř není plátcem DPH nebo je částečným plátcem DPH a že na odvětví činnosti laboratoře se zdanění nevztahuje.

KAPITOLA III

POŘÁDÁNÍ SEMINÁŘŮ

Článek 14

Definice

Seminář je každoroční informační a koordinační schůzka, na kterou laboratoře zvou všechny národní referenční laboratoře.

Článek 15

Způsobilost

1.   Za výdaje způsobilé pro pořádání seminářů se považují cestovní výdaje, výdaje na hotel a denní příspěvky pro nejvýše 32 účastníků semináře, z nichž je pozván nejméně jeden účastník z každého členského státu.

2.   Za výdaje způsobilé pro pořádání seminářů se považují dodatečné výdaje spojené s cestovními výdaji, výdaji na hotel a denními příspěvky pro maximálně tři pozvané řečníky na semináři.

3.   Za výdaje způsobilé pro pořádání seminářů se považují dodatečné výdaje spojené s cestovními výdaji, výdaji na hotel a denními příspěvky pro maximálně deset zástupců třetích zemí na semináři.

4.   Výdaje na semináře uvedené v odstavcích 1, 2 a 3 jsou způsobilé v mezích stanovených v ročních rozhodnutích o financování a podle pravidel způsobilosti stanovených v příloze IV. Odchylky od odstavců 1, 2 a 3 mohou být uděleny v řádně odůvodněných případech na základě ročních rozhodnutí o financování.

Článek 16

Předkládání zpráv o seminářích

1.   Laboratoře předloží Komisi nejpozději dva měsíce po uskutečnění semináře:

a)

finanční zprávu o semináři vypracovanou v souladu s přílohou V v tištěné a elektronické verzi;

b)

technickou zprávu podepsanou technickým ředitelem laboratoře.

Jako důkaz o datu odeslání finančních a technických zpráv je rozhodující poštovní razítko.

2.   Pokud by finanční a technické zprávy o seminářích nebyly zaslány ve lhůtách stanovených v odstavci 1, finanční podpora Unie se sníží.

Pokud by byla lhůta k předložení zpráv překročena o více než jeden měsíc, sníží se finanční podpora Unie o 25 %.

Pokud by byla lhůta k předložení zpráv překročena o více než dva měsíce, sníží se finanční podpora Unie o 50 %.

Pokud by byla lhůta k předložení zpráv překročena o více než tři měsíce, sníží se finanční podpora Unie o 75 %.

Pokud by byla lhůta k předložení zpráv překročena o více než čtyři měsíce, sníží se finanční podpora Unie o 100 %.

Článek 17

Směnný kurz pro platby v jiné měně než euro

U žádostí týkajících se vyplacení zůstatků předložených v jiné měně než v eurech použije Komise první směnný kurz stanovený v měsíci, ve kterém se seminář konal, zveřejněný v řadě C Úředního věstníku Evropské Unie.

KAPITOLA IV

ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

Článek 18

Zrušení

Zrušuje se nařízení (ES) č. 1754/2006.

Odkazy na nařízení (ES) č. 1754/2006 se považují za odkazy na toto nařízení.

Článek 19

Vstup v platnost a použitelnost

Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Použije se od roku 2012 na finanční podporu Unie poskytovanou laboratořím.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 12. září 2011.

Za Komisi

José Manuel BARROSO

předseda


(1)  Úř. věst. L 155, 18.6.2009, s. 30.

(2)  Úř. věst. L 165, 30.4.2004, s. 1.

(3)  Úř. věst. L 331, 29.11.2006, s. 8.

(4)  Úř. věst. L 209, 11.8.2005, s. 1.


PŘÍLOHA I a)

(viz čl. 2 odst. 2)

Předběžný rozpočet pro jednotlivé činnosti

 

Mzdové náklady

Subdodávky

Vybavení

Spotřební materiály

Srovnávací testy

Služební cesty

Schůze

Školení

Činnost 1

 

 

 

 

 

 

 

 

Činnost 2

 

 

 

 

 

 

 

 

Činnost 3

 

 

 

 

 

 

 

 

Činnost N

 

 

 

 

 

 

 

 

Celkem

 

 

 

 

 

 

 

 


PŘÍLOHA I b)

Předběžný rozpočet výdajů laboratoří, pokud jde o činnosti unie, včetně organizace seminářů od 1. ledna do 31. prosince

(viz čl. 2 odst. 2)

Název a adresa referenční laboratoře EU:

Číslo bankovního účtu, na který se finanční podpora převádí:

DŮLEŽITÉ: všechny náklady se uvádějí v eurech nebo v měně příslušného členského státu.

1.   ZAMĚSTNANCI

Kategorie (1)

Status (2)

Měsíční hrubá mzda (3)

Doba připadající na projekt (ve dnech) (4)

Způsobilé náklady celkem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2.   SUBDODÁVKY

Popis

Náklady bez DPH

DPH

Náklady celkem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


3.   VYBAVENÍ

 

Popis

Náklady/hodnota bez DPH

DPH

Náklady/hodnota celkem

Datum nákupu nebo nájmu

Datum dodávky

Doba odepisování (36 nebo 60 měsíců)

Podíl využití pro projekt (%)

Roční odpisy

2.1

Vybavení získané v příslušném období

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2

Vybavení získané před příslušným obdobím

 

 

 

 

 

 

 

 

 


4.   SPOTŘEBNÍ MATERIÁLY

Popis podle druhu (5)

Náklady bez DPH

DPH

Náklady celkem

 

 

 

 

 

 

 

 


5.   ZÁSILKY VZORKŮ PRO SROVNÁVACÍ TESTY

Popis

Náklady bez DPH

DPH

Náklady celkem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


6.   SLUŽEBNÍ CESTY

Popis

Cestovní výdaje

Hotel

Denní příspěvek

Celkem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


7.   SCHŮZE

Popis

Cestovní výdaje

Hotel

Denní příspěvek

Celkem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


8.   ŠKOLENÍ

 

Náklady

Cestovní výdaje účastníků:

 

Výdaje na hotel:

 

Denní příspěvky pro účastníky:

 

Celkové výdaje na školení:

 


9.   REŽIJNÍ NÁKLADY A CELKOVÉ VÝDAJE NA ČINNOSTI

Celkové výdaje (souhrn položek 1 až 8):

 

Režijní náklady: 7 %

 

Celkové výdaje na činnosti:

 


10.   SEMINÁŘE

 

Náklady

Cestovní výdaje účastníků:

 

Výdaje na hotel:

 

Denní příspěvky pro účastníky:

 

Celkové výdaje na seminář:

 


CELKOVÝ PŘEDBĚŽNÝ ROZPOČET

Celkové výdaje na činnosti:

 

Celkové výdaje na seminář:

 

Celkový předběžný rozpočet:

 


(1)  Pro každou osobu zúčastněnou na projektu: hlavní vědecký pracovník, pomocný vědecký pracovník, technik atd.

(2)  Stálý zaměstnanec, smluvní zaměstnanec atd. – u smluvních zaměstnanců se uvádí počátek a konec smlouvy.

(3)  Skutečná hrubá měsíční mzda (nepoužívají se mzdové tabulky), včetně výdajů na sociální zabezpečení a jiných nákladů uvedených ve mzdovém výkazu.

(4)  Vypočtená na základě referenční doby 220 dnů za rok.

(5)  Příklady: činidla, pokusná zvířata, drobné laboratorní vybavení atd..


PŘÍLOHA II

Pravidla způsobilosti pro výdaje související s personálem, subdodávkami, vybavením, spotřebními materiály, zásilkami vzorků pro srovnávací testy, služebními cestami, schůzemi, školeními a režijními náklady.

(viz čl. 10 odst. 2)

1.   Personál

Náklady na personál (bez ohledu na status jednotlivých pracovníků) musí být omezeny na skutečné mzdové náklady (odměny, mzdy, sociální dávky a penzijní náklady) pro pracovníky, kteří se zcela nebo částečně účastní provádění pracovního programu.

Celková pracovní doba personálu věnujícího se úkolům Unie musí být zaznamenána a potvrzena na základě alespoň 220 dnů za rok. Provádění záznamů a potvrzování musí provádět alespoň jednou měsíčně jmenovaný vedoucí projektu nebo řádně pověřený řídící pracovník laboratoře.

2.   Zadávání subdodávek

Úhrada se zakládá na skutečných vzniklých nákladech.

3.   Vybavení

Zakoupené, pronajaté nebo na leasing pořízené vybavení se účtuje jako přímé způsobilé náklady. Uhraditelná částka za pronajaté nebo na leasing pořízené vybavení nesmí přesáhnout částku, za kterou mohlo být vybavení koupeno na dobu trvání testu. Uhraditelné náklady se vypočítají takto:

Formula

A

=

doba v měsících, po kterou se má vybavení pro pracovní program používat, ode dne dodání

B

=

doba odepisování 60 měsíců (36 měsíců v případě počítačového vybavení s pořizovacími náklady nižšími než 25 000 EUR)

C

=

cena vybavení

D

=

procentuální využití vybavení pro pracovní program.

U vybavení, jehož cena je menší než 3 000 EUR, lze deklarovat plnou cenu. Takovéto vybavení není třeba odepisovat.

4.   Spotřební materiály

Úhrada se zakládá na skutečných vzniklých nákladech.

Všechny ostatní výdaje na administrativu, služební cesty jiné než podle bodu 6 a sekretářské služby se zahrnují do režijních nákladů.

5.   Zásilky vzorků pro srovnávací testy

Úhrada se zakládá na skutečných nákladech vzniklých v souvislosti se zásilkami vzorků pro srovnávací testy.

6.   Služební cesty

Cestovní výdaje a výdaje na hotel pro služební cesty personálu laboratoří naplánované v rámci pracovního programu se uhrazují v souladu s čl. 15 odst. 4. Denní příspěvky se poskytují v souladu s čl. 15 odst. 4.

7.   Schůze

Cestovní výdaje a výdaje na hotel pro nejvýše pět externích odborníků, kteří se účastní schůzí naplánovaných v rámci pracovního programu, které se konají v prostorách laboratoří, se uhrazují v souladu s čl. 15 odst. 4. Denní příspěvky se poskytují v souladu s čl. 15 odst. 4.

8.   Školení

Cestovní výdaje a výdaje na hotel pro nejvýše 32 zástupců národních referenčních laboratoří, kteří se účastní školení stanovených v pracovním programu, se uhrazují podle podmínek uvedených v čl. 15 odst. 4 tohoto nařízení. Denní příspěvky se poskytují v souladu s čl. 15 odst. 4.

9.   Režijní náklady

Bez dalšího bude hrazen paušální příspěvek ve výši 7 % skutečných způsobilých nákladů založených na všech přímých nákladech uvedených v položkách 1 až 8.


PŘÍLOHA III a)

(viz čl. 11 odst. 1)

Výdaje na jednotlivé činnosti

 

Mzdové náklady

Subdodávky

Vybavení

Spotřební materiály

Srovnávací testy

Služební cesty

Schůze

Školení

Činnost 1

 

 

 

 

 

 

 

 

Činnost 2

 

 

 

 

 

 

 

 

Činnost 3

 

 

 

 

 

 

 

 

Činnost N

 

 

 

 

 

 

 

 

Celkem

 

 

 

 

 

 

 

 


PŘÍLOHA III b)

Potvrzená finanční zpráva

(viz čl. 11 odst. 1)

Od …/…/… do …/…/…

Použitý směnný kurs: 1 EUR = …

Referenční číslo ročního rozhodnutí o financování:

Název a adresa laboratoře:

Maximální výše roční finanční podpory Unie:

Kategorie nákladů

Předběžný rozpočet

Položka + 10 %

Deklarované náklady

Způsobilé (1)

1.

Zaměstnanci

 

 

 

 

2.

Subdodávky

 

 

 

 

3.

Vybavení

 

 

 

 

4.

Spotřební materiály

 

 

 

 

5.

Zásilky vzorků pro srovnávací testy

 

 

 

 

6.

Služební cesty

 

 

 

 

7.

Schůze

 

 

 

 

8.

Školení

 

 

 

 

Mezisoučet

 

 

 

 

9.

Režijní náklady (7 %)

 

 

 

 

Celkem

 

 

 

 

Prohlášení laboratoře:

Potvrzujeme tímto, že:

výše uvedené výdaje vznikly v souvislosti s úkoly stanovenými v pracovním programu a byly nezbytné pro jejich řádné provedení,

tyto výdaje skutečně vznikly, byly přesně zaúčtovány a jsou způsobilé podle ustanovení nařízení (EU) č. 926/2011,

všechny podklady týkající se výdajů jsou pro účely kontroly k dispozici,

(vložte název laboratoře) nemá žádný zisk z finanční podpory poskytované Unií.

Datum:

Technický ředitel:

Podpis:

Datum:

Osoba odpovědná za financování:

Podpis:

Rozpis podle kategorií

(v eurech nebo v měně příslušného členského státu).

1.   ZAMĚSTNANCI

Kategorie

Status

Měsíční hrubá mzda

Doba připadající na projekt

(ve dnech)

Způsobilé náklady celkem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2.   SUBDODÁVKY

Popis

Dodavatel

Náklady bez DPH

DPH

Náklady celkem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


3.   VYBAVENÍ

 

Popis

Náklady/hodnota bez DPH

DPH

Náklady/hodnota celkem

Datum nákupu nebo nájmu

Datum dodávky

Doba odepisování

(36 nebo 60 měsíců)

Podíl využití pro projekt (%)

Roční odpisy

2.1

Vybavení, jež má být získáno pro pracovní program

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2

Vybavení získané před počátkem pracovního programu

 

 

 

 

 

 

 

 

 


4.   SPOTŘEBNÍ MATERIÁLY

Popis (podrobné údaje o každém výdaji (2))

Dodavatel

Náklady bez DPH

DPH

Náklady celkem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


5.   SROVNÁVACÍ TESTY

Popis

Dodavatel

Náklady bez DPH

DPH

Náklady celkem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


6.   SLUŽEBNÍ CESTY

Popis

Cestovní výdaje

Hotel

Denní příspěvek

Náklady celkem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


7.   SCHŮZE

Popis

Cestovní výdaje

Hotel

Denní příspěvek

Náklady celkem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


8.   ŠKOLENÍ

 

Náklady

Cestovní výdaje účastníků:

 

Výdaje na hotel:

 

Denní příspěvky pro účastníky:

 

Celkové výdaje na seminář:

 


9.   REŽIJNÍ NÁKLADY

Celkové výdaje (souhrn položek 1 až 8):

 

Režijní náklady: 7 %

 


10.   CELKEM

Celkové výdaje (souhrn položek 1 až 9):

 


(1)  Kolonku „způsobilé“ vyplní Komise

(2)  Každý výdaj je třeba uvést na zvláštním řádku.


PŘÍLOHA IV

Pravidla způsobilosti pro výdaje související se semináři

(viz čl. 15 odst. 4)

I.   CESTOVNÍ VÝDAJE

1.   JÍZDENKY/LETENKY A CESTOVNÍ VÝDAJE

1.1   Obecná pravidla

Účastníci musí používat nejvhodnější a nákladově nejefektivnější způsoby dopravy. Pokud to je možné, má se použít veřejná nebo společná doprava, mimo jiné také s ohledem na dopad na životní prostředí.

Veškeré cesty musí začínat v prostorách laboratoří. Účastníci jsou přímo odpovědni za veškeré zajížďky uskutečněné z osobních důvodů, včetně odjezdů z jiných míst nebo návratů na jiná místa, a musí takové zajížďky oznámit a zaplatit s nimi spojené náklady navíc.

Cestovní náklady na účast na semináři budou uhrazeny výhradně na základě využití nejvhodnějšího a nákladově nejúčinnějšího způsobu dopravy mezi prostorami laboratoří a místem, kde se koná seminář.

Úhrady musí vzít v úvahu trvání schůzky a budou uskutečněny na základě využití těch nejlepších z nasmlouvaných zvýhodněných tarifů a dalších cenově zvýhodněných tarifů dostupných na trhu.

1.2   Cestování vlakem

Cestovní výdaje budou uhrazeny za cestu první třídou po nejkratší a nákladově nejefektivnější trase.

1.3   Cestování letadlem

(1)

pro cestování letadlem je třeba zakoupit nejlevnější dostupné letenky, při zohlednění délky trvání schůzí:

a)

v ekonomické třídě nebo rovnocenné třídě;

b)

v business třídě nebo rovnocenné třídě, pokud alespoň jedna část cesty zahrnuje let v trvání nejméně čtyři hodiny bez přerušení.

(2)

Pokud tarifní podmínky vyžadují víkendový pobyt, mohou být vyplaceny dodatečné denní příspěvky, pokud je tarif letu celkově nákladově efektivní.

Účastníci musí požádat schválenou cestovní agenturu o poskytnutí různých dostupných tarifů (včetně/bez víkendového pobytu), aby bylo možné učinit nákladově nejefektivnější rozhodnutí, a tyto informace uschovat. Účastníci však nejsou povinni strávit víkend v místě, kde se koná seminář, pouze z důvodu nákladově nejefektivnější úpravy cestování.

Na požádání Komise musí být předloženy použité lístky/letenky, originály palubních vstupenek, hotelové faktury.

1.4   Cestování autem z profesních důvodů

Cestování autem se povoluje, pokud je nákladově efektivnější ve srovnání s cestováním letadlem nebo vlakem, zejména pokud několik účastníků společně cestuje jedním autem.

Cestování soukromým autem z profesních důvodů se povoluje. Cestovní výdaje související s ujetou vzdáleností však budou uhrazeny pouze do maximální výše 0,22 EUR/km.

1.5   Taxi, parkování, mýtné, veřejná doprava (autobus, tramvaj, metro)

Denní příspěvek se obvykle považuje za dostačující k pokrytí veškerých nákladů účastníků semináře. Výdaje související s veřejnou dopravou, platbami za taxi, mýtným a parkovným se neproplácejí.

II.   DENNÍ PŘÍSPĚVKY

Výpočet

Denní příspěvky se vypočítají takto:

Délka služební cesty:

šest hodin nebo méně: 20 % denního příspěvku a veškeré cestovní náklady na základě podkladů,

více než šest hodin, avšak ne více než 12 hodin: polovina denního příspěvku,

více než dvanáct hodin, avšak ne více než třicet hodin: denní příspěvek,

více než třicet hodin, avšak ne více než třicet šest hodin: jeden a půl denního příspěvku,

více než třicet šest hodin, avšak ne více než padesát čtyři hodin: dvojnásobek denního příspěvku,

více než padesát čtyři hodin, avšak ne více než šedesát hodin: dva a půl násobek denního příspěvku,

více než šedesát hodin, avšak ne více než sedmdesát osm hodin: trojnásobek denního příspěvku,

více než sedmdesát osm hodin, avšak ne více než osmdesát čtyři hodiny: tři a půl násobek denního příspěvku atd.

Metoda výpočtu délky služební cesty

Hodiny, které se zohledňují pří výpočtu denního příspěvku:

u letecké dopravy: dvě hodiny před odletem a dvě hodiny po příletu

u vlakové dopravy: půl hodiny před odjezdem vlaku a půl hodiny po příjezdu vlaku.

Hrazené náklady

Denní příspěvek se vyplácí jako paušální částka a považuje se za částku, která pokryje náklady na snídani, dvě hlavní jídla a veškeré další drobné výdaje, dopravní prostředky uvedené v bodě 1.5 a náklady na telekomunikaci.

Částka denního příspěvku

Částka denního příspěvku se určí v souladu s článkem 1 nařízení Rady (ES, Euratom) č. 1066/2006 ze dne 27. června 2006, kterým se ode dne 1. července 2006 upravují sazby příspěvků pro služební cesty úředníků a ostatních zaměstnanců Evropských společenství v členských státech (1).

III.   NÁKLADY NA HOTEL

Maximální hrazená výše nákladů na ubytování (hotel) se určí v souladu s článkem 1 nařízení (ES, Euratom) č. 1066/2006.

IV.   OSTATNÍ

Pokud se nedosáhne maximálního počtu účastníků stanoveného v čl. 15 odst. 1 tohoto nařízení, avšak minimálně 20 účastníků z národních referenčních laboratoří se semináře zúčastnilo, souhlasí Komise s tím, že denní příspěvky mohou obdržet maximálně tři účastníci z referenčních laboratoří Unie, v závislosti na délce jejich účasti na semináři.

Pokud jde o cestovní výdaje a výdaje na hotel uvedených tří účastníků, Komise není povinna je uhradit. Uhradí je tehdy, pokud se seminář koná v jiném městě, než kde se nachází laboratoř.

Výplaty těchto denních příspěvků a rovněž cestovních výdajů a výdajů na hotel se uskuteční, pouze pokud není překročena maximální finanční podpora Unie.


(1)  Úř. věst. L 194, 14.7.2006, s. 1.


PŘÍLOHA V

Finanční zpráva o seminářích/schůzích/školeních

(viz druhý pododstavec čl. 11 odst. 1 a čl. 16 odst. 1 písm. a))

Seminář/schůze/školení na téma …

Datum: …/…/…

Zahájení: …: …

Ukončení: …: …

Referenční číslo ročního rozhodnutí o financování:

Název a adresa laboratoře:

Maximální výše roční finanční podpory Unie:

Použitý směnný kurs: 1 EUR = …

Místo

Datum konání semináře

Město

Země

dd/mm/rr

dd/mm/rr


Měna

ČS

Účastník

Nástup

Návrat

Cestovní výdaje

Celkové cestovní výdaje uhrazené referenční laboratoří EU

Cestovní výdaje celkem (EUR)

Počet hodin

Denní příspěvky

Počet denních příspěvků

Výdaje na denní příspěvky celkem

Výdaje na hotel

Výdaje na hotel (EUR)

CELKEM (Cesta + příspěvky + hotel)

 

 

 

 

 

Letadlo

Vlak

Automobil

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0:00:00

 

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0:00:00

 

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0:00:00

 

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0:00:00

 

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0:00:00

 

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0:00:00

 

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0:00:00

 

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0:00:00

 

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0:00:00

 

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0:00:00

 

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0:00:00

 

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0:00:00

 

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0:00:00

 

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0:00:00

 

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0:00:00

 

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0:00:00

 

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0:00:00

 

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0:00:00

 

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0:00:00

 

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0:00:00

 

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0:00:00

 

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0:00:00

 

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0:00:00

 

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

0,00

0,00

0,00

 

 

 

 

0,00

 

 

 

Průměr:

 

 

 

0,00

 

 

 

 

0,00

 

0,00

 

Poznámky:

Ve sloupcích F, G a H vyplňte proplacené částky v národní měně. Uveďte měnu ve sloupci A.

Pokud se u jednoho účastníka použijí dvě různé měny, vytvořte řádek pro každou z nich.

Níže jsou uvedeny zkratky, které se mají použít k vyplnění buněk A, B a H2; uveďte v tabulce směnný kurz, který se použil pro výpočty.

Směnné kurzy

(první den měsíce konání semináře - viz článek 9 v kapitole II a článek 13 v kapitole III):

BGN

19,558

BGN/EUR

CZK

27,485

CZK/EUR

DKK

7,456

DKK/EUR

EUR

1,0000

EUR/EUR

GBP

0,6715

GBP/EUR

HUF

251,77

HUF/EUR

LTL

34,528

LTL/EUR

LVL

0,6972

LVL/EUR

NOK

8,238

NOK/EUR

PLN

3,831

PLN/EUR

SEK

90,404

SEK/EUR

RON

33,312

RON/EUR

(směnné kurzy jsou uvedeny jen jako příklad - musí se aktualizovat)


Zkratka členského státu:

Belgie

BE

Česká republika

CZ

Dánsko

DK

Německo

DE

Estonsko

EE

Řecko

EL

Španělsko

ES

Francie

FR

Irsko

IE

Itálie

IT

Kypr

CY

Lotyšsko

LV

Litva

LT

Lucembursko

LU

Maďarsko

HU

Malta

MT

Nizozemsko

NL

Rakousko

AT

Polsko

PL

Portugalsko

PT

Slovinsko

SI

Slovensko

SK

Finsko

FI

Švédsko

SE

Spojené království

UK

Rumunsko

RO

Bulharsko

BG


(v EUR)

Členský stát

Denní příspěvek:

Maximální výše výdajů na ubytování (hotel):

BE

92

140

CZ

75

155

DK

120

150

DE

93

115

EE

71

110

EL

82

140

ES

87

125

FR

95

150

IE

104

150

IT

95

135

CY

93

145

LV

66

145

LT

68

115

LU

92

145

HU

72

150

MT

90

115

NL

93

170

AT

95

130

PL

72

145

PT

84

120

SI

70

110

SK

80

125

FI

104

140

SE

97

160

UK

101

175

RO

52

170

BG

58

169


Celkový rozpočet přidělený na seminář

 

Celkové schválené náklady

 

Snížení 25/50/75/100 %

 

Konečné způsobilé náklady celkem

 

Zálohy

 

Nevyplacená částka k zaplacení

 

Potvrzení příjemcem

Potvrzujeme že:

tyto výdaje skutečně vznikly, byly přesně zaúčtovány a jsou způsobilé podle ustanovení stávajícího nařízení (EU) č. 926/2011,

všechny podpůrné doklady týkající se výdajů jsou k dispozici pro účely kontroly

z finanční podpory Komise nemáme žádný zisk.

Datum:

Jméno technického ředitele:

Podpis

Datum:

Jméno finančního ředitele:

Podpis

Délka trvání cesty

Denní příspěvek

Více než 6 hodin, avšak nejvýše 12 hodin

0,5

Více než 12 hodin, avšak nejýše 30 hodin

1

Více než 30 hodin, avšak nejvýše 36 hodin

1,5

Více než 36 hodin, avšak nejvýše 54 hodin

2

Více než 54 hodin, avšak nejvýše 60 hodin

2,5

Více než 60 hodin, avšak nejvýše 78 hodin

3

Více než 78 hodin, avšak nejvýše 84 hodin

3,5

Více než 84 hodin, avšak nejvýše 102 hodin

4

Pro výpočet denních příspěvků se započtou tyto hodiny:

a)

pro cestu letadlem: včetně 2 hodin před odletem (přeprava na letiště) a 2 hodin po příletu (přeprava z letiště)

b)

pro cestu vlakem: včetně 0,5 hodiny před odjezdem (přeprava na nádraží) a 0,5 hodiny po příjezdu (přeprava z nádraží)


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU