(EU) č. 88/2011Nařízení Komise (EU) č. 88/2011 ze dne 2. února 2011 , kterým se provádí nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 452/2008 o vypracovávání a rozvoji statistik o vzdělávání a celoživotním učení, pokud jde o statistiky o systémech vzdělávání a odborné přípravy Text s významem pro EHP
Publikováno: | Úř. věst. L 29, 3.2.2011, s. 5-27 | Druh předpisu: | Nařízení |
Přijato: | 2. února 2011 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 23. února 2011 | Nabývá účinnosti: | 1. ledna 2012 |
Platnost předpisu: | Zrušen předpisem (EU) č. 912/2013 | Pozbývá platnosti: | 14. října 2013 |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 88/2011
ze dne 2. února 2011,
kterým se provádí nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 452/2008 o vypracovávání a rozvoji statistik o vzdělávání a celoživotním učení, pokud jde o statistiky o systémech vzdělávání a odborné přípravy
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 452/2008 ze dne 23. dubna 2008 o vypracovávání a rozvoji statistik o vzdělávání a celoživotním učení (1), a zejména na čl. 6 odst. 1 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Nařízení (ES) č. 452/2008 stanoví společný rámec pro systematické vypracovávání evropských statistik v oblasti vzdělávání a celoživotního učení ve třech specifických oblastech, které se provádí prostřednictvím statistických opatření. |
(2) |
Je nezbytné přijmout opatření k provedení jednotlivých statistických opatření pro vypracovávání statistik o systémech vzdělávání a odborné přípravy patřících do oblasti 1 v nařízení (ES) č. 452/2008. |
(3) |
Při vypracovávání a šíření evropských statistik o systémech vzdělávání a odborné přípravy by národní statistické úřady a evropský statistický úřad měly zohlednit zásady stanovené v Kodexu evropské statistiky, který byl schválen doporučením Komise ze dne 25. května 2005 o nezávislosti, bezúhonnosti a odpovědnosti vnitrostátních statistických úřadů a statistického úřadu Společenství (2). |
(4) |
Prováděcí opatření k vypracovávání statistik o systémech vzdělávání a odborné přípravy by měly zohlednit možné zatížení vzdělávacích institucí a jednotlivců i nejnovější dohodu mezi Statistickým úřadem při UNESCO (UIS), Organizací pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) a Komisí (Eurostat) ohledně konceptů, definic, zpracování údajů, periodicity a lhůt pro předávání výsledků. To zahrnuje formát předávání údajů o systémech vzdělávání, jak je uvedeno v poslední verzi podrobných pokynů pro sběr údajů UNESCO/OECD/Eurostat. |
(5) |
Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem Výboru pro evropský statistický systém, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Předmět úpravy
Toto nařízení stanoví pravidla pro provádění nařízení (ES) č. 452/2008, pokud jde o sběr, předávání a zpracování statistických údajů v oblasti 1 týkající se systémů vzdělávání a odborné přípravy.
Článek 2
Témata a jejich charakteristiky
Příloha I stanoví výběr a specifikaci témat, na něž se vztahuje oblast 1 týkající se systémů vzdělávání a odborné přípravy, i podrobný seznam jejich charakteristik a členění.
Článek 3
Referenční období a předávání výsledků
1. Údaje o zapsaných studentech, nově přijatých studentech, pracovnících, studovaných cizích jazycích a velikosti tříd se týkají školního/akademického roku (rok t), tak jak je vymezen na národní úrovni. Roční údaje o zapsaných studentech, nově přijatých studentech, pracovnících, studovaných cizích jazycích a velikosti tříd se Komisi (Eurostatu) předají každoročně nejpozději do 30. září v roce t + 2. První předání údajů v září 2012 se vztahuje na školní/akademický rok 2010–2011, tak jak je vymezen na národní úrovni.
2. Údaje o absolventech/absolvováních se vztahují na školní/akademický rok (rok t), tak jak je vymezen na národní úrovni, nebo na kalendářní rok (rok t + 1). Roční údaje o absolventech/absolvováních se Komisi (Eurostatu) předají každoročně nejpozději do 30. listopadu v roce t + 2. První předání údajů v listopadu 2012 se vztahuje na školní/akademický rok 2010–2011, tak jak je vymezen na národní úrovni, nebo na kalendářní rok 2011.
3. Údaje o výdajích na vzdělávání se vztahují na finanční rok členského státu (rok t), tak jak je vymezen na národní úrovni. Roční údaje o výdajích na vzdělávání se Komisi (Eurostatu) předají každoročně nejpozději do 30. listopadu v roce t + 2. První předání údajů v listopadu 2012 se vztahuje k finančnímu roku 2010.
Článek 4
Požadavky na kvalitu údajů a rámec pro podávání zpráv o kvalitě
1. Příloha II stanoví požadavky na kvalitu údajů a rámec pro podávání zpráv o kvalitě týkající se systémů vzdělávání a odborné přípravy.
2. Členské státy Komisi (Eurostatu) předají každoročně zprávu o kvalitě v souladu s požadavky stanovenými v příloze II. První zpráva se vztahuje na rok sběru údajů 2012. Zpráva o kvalitě týkající se referenčních období stanovených v článku 3 se předá Komisi nejpozději do 31. ledna roku t + 3. První zpráva o kvalitě týkající se sběru údajů v roce 2012 se výjimečně předá do 31. března v roce t + 3.
3. Členské státy získávají potřebné údaje kombinací různých zdrojů, jako jsou výběrová šetření, administrativní zdroje údajů nebo jiné zdroje údajů.
4. Členské státy poskytují Komisi (Eurostatu) informace o metodice a kvalitě údajů pocházejících z jiných zdrojů než výběrových šetření a administrativních zdrojů údajů uvedených v odstavci 3.
Článek 5
Vstup v platnost
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Použije se ode dne 1. ledna 2012.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 2. února 2011.
Za Komisi
José Manuel BARROSO
předseda
(1) Úř. věst. L 145, 4.6.2008, s. 227.
(2) KOM(2005) 217 v konečném znění.
PŘÍLOHA I
Témata, podrobný seznam charakteristik a členění
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
ENRL-Bologna |
Počet zapsaných studentů podle úrovně vzdělávání (terciární úroveň), podle pohlaví a podrobně vymezených oborů vzdělávání, vykazovaný v souladu s boloňským systémem (dvoustupňový systém bakalářského/magisterského a doktorského studia) |
Členění |
Specifikace |
Úroveň vzdělávání |
počet studentů ve vzdělávacím procesu v rámci boloňského systému (nebo v programech, které vedou k podobnému titulu v neevropských zemích), počet studentů v programech, pro něž nebyl boloňský systém zaveden (ve struktuře ISCED 1997) (nebo v programech, které vedou k jiným titulům v neevropských zemích) |
Boloňský systém |
programy kratší než 3 roky, ale považované za programy terciární úrovně a za součást boloňského systému (vedoucí k prvnímu titulu), programy vedoucí k bakalářskému titulu v délce 3–4 roky a vedoucí k prvnímu titulu, magisterský program v souhrnné délce 4–6 roků (vedoucí k druhému titulu), dlouhotrvající programy vedoucí k prvnímu titulu považované za součást boloňského systému (délka 5 a více let), programy Ph.D. a doktorské programy (vedoucí ke třetímu titulu – postdoktorský titul) |
Úrovně ISCED |
úroveň ISCED 5A 3 až < 5 let (vedoucí k prvnímu diplomu), úroveň 5A 5 nebo více let (vedoucí k prvnímu diplomu), úroveň 5A (vedoucí k druhému diplomu), úroveň 5B (vedoucí k prvnímu osvědčení), úroveň 5B (vedoucí k druhému osvědčení), úroveň 6 (tituly Ph.D. / doktorské tituly / postdoktorské tituly) |
Podrobně vymezený obor vzdělávání |
Příručka pro studijní obory a obory odborné přípravy, vydání prosinec 1999 |
Nepovinné |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
ENRL1 |
Počet studentů podle úrovně vzdělávání, zaměření programu, směřování programu, míry účasti, pohlaví a věku |
Členění |
Specifikace |
Úroveň vzdělávání |
úroveň ISCED 0, – úroveň 1, – úroveň 2, – úroveň 3, – úroveň 4, – úroveň 5, – úroveň 6, nezařazené podle úrovně |
Zaměření programu |
úroveň ISCED 3 všeobecné vzdělávání, – úroveň 3 příprava na odborné vzdělávání / odborné vzdělávání, – úroveň 4 všeobecné vzdělávání, – úroveň 4 příprava na odborné vzdělávání / odborné vzdělávání |
Směřování programu |
úroveň ISCED 3A/B, – úroveň 3C, – úroveň 4A/B, úroveň 4C, – úroveň 5A, – úroveň 5B |
Míra účasti |
součet plného a částečného vzdělávání, plné vzdělávání |
Pohlaví |
muži, ženy |
Věk |
méně než 3 roky, 3–29 let (po jednotkách věku), 30–34 let, 35–39 let, 40 let a více, věk neznámý |
Povinné (kromě sloupce 5 týkajícího se účasti na předškolních programech, které nepatří do úrovně ISCED 0 nebo 1) |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
ENRL1_Adult |
Počet studentů v programech vzdělávání dospělých, vykazovaných v tabulce ENRL1 podle úrovně vzdělávání, zaměření programu, míry účasti, pohlaví a věku |
Členění |
Specifikace |
Úroveň vzdělávání |
úroveň ISCED 1, – úroveň 2, – úroveň 3, – úroveň 4 |
Zaměření programu |
úroveň ISCED 3 všeobecné vzdělávání, – úroveň 3 příprava na odborné vzdělávání / odborné vzdělávání, – úroveň 4 všeobecné vzdělávání, – úroveň 4 příprava na odborné vzdělávání / odborné vzdělávání |
Míra účasti |
součet plného a částečného vzdělávání, plné vzdělávání |
Pohlaví |
muži, ženy |
Věk |
méně než 15 let, 15–29 let (po jednotkách věku), 30–34 let, 35–39 let, 40 let a více, věk neznámý |
Povinné |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
ENRL1a |
Počet studentů podle úrovně vzdělávání, zaměření programu, směřování programu, typu instituce, míry účasti a pohlaví |
||
Členění |
Specifikace |
||
Úroveň vzdělávání |
úroveň ISCED 0, – úroveň 1, – úroveň 2, – úroveň 3, – úroveň 4, – úroveň 5A, – úroveň 5B, – úroveň 6, nezařazené podle úrovně |
||
Zaměření programu |
úroveň ISCED 2 všeobecné vzdělávání, – úroveň 2 příprava na odborné vzdělávání, – úroveň 2 odborné vzdělávání, – úroveň 3 všeobecné vzdělávání, – úroveň 3 příprava na odborné vzdělávání, – úroveň 3 odborné vzdělávání, úroveň 4 všeobecné vzdělávání, – úroveň 4 příprava na odborné vzdělávání, – úroveň 4 odborné vzdělávání |
||
Směřování programu |
úroveň ISCED 3A, – úroveň 3B, – úroveň 3C, – úroveň 4A, úroveň 4B, úroveň 4C, – úroveň 5A první diplom, – úroveň 5A druhý a další diplom, – úroveň 5B první osvědčení, – úroveň 5B druhé a další osvědčení |
||
Míra účasti |
součet plného a částečného vzdělávání, plné vzdělávání, částečné vzdělávání, přepočet na plné vzdělávání |
||
|
z toho: studenti v programech založených na výuce ve škole a na pracovišti (pro úroveň ISCED 3 a 4) |
||
|
muži, ženy |
||
|
z toho: studenti v programech založených na výuce ve škole a na pracovišti (pro úroveň ISCED 3 a 4) |
||
|
muži, ženy |
||
|
z toho: studenti v programech založených na výuce ve škole a na pracovišti (pro úroveň ISCED 3 a 4) |
||
|
z toho: studenti v programech založených na výuce ve škole a na pracovišti (pro úroveň ISCED 3 a 4) |
||
Typ instituce |
veřejné instituce, všechny neveřejné instituce |
||
|
plné vzdělávání, částečné vzdělávání, přepočet na plné vzdělávání |
||
Povinné (kromě řádků C5 až C12 (týkajících se neveřejných na státu závislých institucí a neveřejných na státu nezávislých institucí) a sloupce 5 (týkajícího se účasti na předškolních programech, které nespadají do ISCED 0 nebo 1), které zůstávají nepovinné) |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
ENRL1a_adult |
Počet studentů v programech vzdělávání dospělých, vykazovaných v ENRL1a podle úrovně vzdělávání, zaměření programu, typu instituce, míry účasti a pohlaví |
||
Členění |
Specifikace |
||
Úroveň vzdělávání |
úroveň ISCED 0, – úroveň 1, – úroveň 2, – úroveň 3, – úroveň 4 |
||
Zaměření programu |
úroveň ISCED 2 všeobecné vzdělávání, – úroveň 2 příprava na odborné vzdělávání, – úroveň 2 odborné vzdělávání, – úroveň 3 všeobecné vzdělávání, – úroveň 3 příprava na odborné vzdělávání, – úroveň 3 odborné vzdělávání, úroveň 4 všeobecné vzdělávání, – úroveň 4 příprava na odborné vzdělávání, – úroveň 4 odborné vzdělávání |
||
Typ instituce |
veřejné instituce, všechny neveřejné instituce, neveřejné na státu závislé instituce a neveřejné na státu nezávislé instituce |
||
|
plné vzdělávání, částečné vzdělávání, přepočet na plné vzdělávání |
||
Nepovinné |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
ENRL3 |
Počet studentů a studentů opakujících ročník (ISC 123) ve všeobecných programech podle úrovně vzdělávání, pohlaví a stupně |
||
Členění |
Specifikace |
||
Kategorie studentů / studentů opakujících ročník |
počet studentů, počet studentů opakujících ročník |
||
|
úroveň ISCED 1 |
||
|
úroveň ISCED 2 všeobecné vzdělávání, úroveň 3 všeobecné vzdělávání |
||
Pohlaví |
muži, ženy |
||
Ročník |
1. ročník, 2. ročník, 3. ročník, 4. ročník, 5. ročník, 6. ročník, 7. ročník, 8. ročník, 9. ročník, 10. ročník, ročník neznámý |
||
Nepovinné |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
ENRL4 |
Počet studentů v 1. ročníku podle pohlaví a věku |
Členění |
Specifikace |
Úroveň vzdělávání |
1. ročník v primárním vzdělávání (úroveň ISCED 1) |
Pohlaví |
muži, ženy |
Věková skupina |
méně než 4 roky, 4–14 let (po jednotkách věku), 15 let a více, věk neznámý |
Nepovinné |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
ENRL5 |
Počet studentů (ISC 56) podle úrovně vzdělávání, zaměření programu, oboru vzdělávání a pohlaví |
||
Členění |
Specifikace |
||
Úroveň vzdělávání |
úroveň ISCED 56 |
||
|
úroveň ISCED 5A, – úroveň 5B, – úroveň 6 |
||
Pohlaví |
muži, ženy |
||
Obor vzdělávání |
Příprava učitelů a pedagogika (ISC 14); Příprava učitelů (ISC 141); Pedagogika (ISC 142); Humanitní vědy a umění; Umění (ISC 21); Humanitní vědy (ISC 22); Společenské vědy, obchod a právo; Společenské vědy a vědy o lidském chování (ISC 31); Žurnalistika a informace (ISC 32); Obchod, řízení a správa (ISC 34); Právo (ISC 38); Přírodní vědy, matematika a informatika; Vědy o živé přírodě (ISC 42); Vědy o neživé přírodě (ISC 44); Matematika a statistika (ISC 46); Informatika (ISC 48); Technické vědy, výroba a stavebnictví; Technické vědy a technické obory (ISC 52); Výroba a zpracování (ISC 54); Architektura a stavebnictví (ISC 58); Zemědělství a veterinářství; Zemědělství, lesnictví a rybářství (ISC 62); Veterinářství (ISC 64); Zdravotnictví a sociální péče; Zdravotnictví (ISC 72); Sociální péče (ISC 76); Služby; Osobní služby (ISC 81); Přepravní služby a spoje (ISC 84); Ochrana životního prostředí (ISC 85); Bezpečnostní služby (ISC 86); Nezačlenitelné obory |
||
Povinné |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
ENRL6 |
Počet mobilních a zahraničních studentů (úroveň ISCED 5 a 6) podle úrovně vzdělávání, zaměření programu a oboru vzdělávání |
||
Členění |
Specifikace |
||
Kategorie studentů |
mobilní a zahraniční studenti |
||
Úroveň vzdělávání |
úroveň ISCED 5 a 6 |
||
|
úroveň ISCED 5A, – úroveň 5B, – úroveň 6 |
||
Obor vzdělávání |
Příprava učitelů a pedagogika (ISC 14); Příprava učitelů (ISC 141); Pedagogika (ISC 142); Humanitní vědy a umění; Umění (ISC 21); Humanitní vědy (ISC 22); Společenské vědy, obchod a právo; Společenské vědy a vědy o lidském chování (ISC 31); Žurnalistika a informace (ISC 32); Obchod, řízení a správa (ISC 34); Právo (ISC 38); Přírodní vědy, matematika a informatika; Vědy o živé přírodě (ISC 42); Vědy o neživé přírodě (ISC 44); Matematika a statistika (ISC 46); Informatika (ISC 48); Technické vědy, výroba a stavebnictví; Technické vědy a technické obory (ISC 52); Výroba a zpracování (ISC 54); Architektura a stavebnictví (ISC 58); Zemědělství a veterinářství; Zemědělství, lesnictví a rybářství (ISC 62); Veterinářství (ISC 64); Zdravotnictví a sociální péče; Zdravotnictví (ISC 72); Sociální péče (ISC 76); Služby; Osobní služby (ISC 81); Přepravní služby a spoje (ISC 84); Ochrana životního prostředí (ISC 85); Bezpečnostní služby (ISC 86); Nezačlenitelné obory |
||
Nepovinné |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||||||
ENRL7 |
Počet mobilních a zahraničních studentů podle úrovně vzdělávání, směřování programu, státní příslušnosti EU nebo státu, který není členem EU, a pohlaví |
||||||
Členění |
Specifikace |
||||||
Kategorie studentů |
mobilní studenti pocházející ze zemí EU, ze zemí, které nejsou členy EU, a původ neznámý |
||||||
|
úroveň ISCED 5, – úroveň 6, nezařazené podle úrovně |
||||||
|
úroveň ISCED 5A první diplom, – úroveň 5A druhý a další diplom, – úroveň 5B první osvědčení, – úroveň 5B druhé a další osvědčení |
||||||
|
muži, ženy |
||||||
Kategorie studentů |
studenti, kteří nejsou občany ve vykazující zemi
|
||||||
|
úroveň ISCED 0, – úroveň 1, – úroveň 2, – úroveň 3, – úroveň 4, – úroveň 5, – úroveň 6, nezařazené podle úrovně |
||||||
|
úroveň ISCED 5A první diplom, – úroveň 5A druhý a další diplom, – úroveň 5B první osvědčení, – úroveň 5B druhé a další osvědčení |
||||||
|
muži, ženy |
||||||
Nepovinné |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
ENRL8 |
Počet studentů (ISCED 5/6) podle úrovně vzdělávání, směřování programu, státní příslušnosti |
||
Členění |
Specifikace |
||
Kategorie studentů |
všichni studenti |
||
|
úroveň ISCED 5, – úroveň 6 |
||
|
úroveň ISCED 5A, – úroveň 5B |
||
Státní příslušnost |
standardní kódy zemí a oblastí pro statistické účely jsou kódy definované Statistickým úřadem OSN (mezinárodní norma ISO 3166–1) m49alpha, které jsou v současnosti platné. |
||
Povinné |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
ENRL9 |
Počet studentů (ISC 5/6) podle úrovně vzdělávání, směřování programu a země původu (obvyklé bydliště a/nebo předchozí vzdělávání) |
||
Členění |
Specifikace |
||
Kategorie studentů |
studenti podle země původu |
||
|
úroveň ISCED 6 |
||
|
úroveň ISCED 5A, – úroveň 5B |
||
Země nebo územíobvyklého bydliště / nebo předchozího vzdělávání |
standardní kódy zemí a oblastí pro statistické účely jsou kódy definované Statistickým úřadem OSN (mezinárodní norma ISO 3166–1) m49alpha, které jsou v současnosti platné. |
||
Nepovinné |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
ENTR1 |
Počet přijatých studentů v daném roce podle úrovně vzdělávání a směřování programu |
||
Členění |
Specifikace |
||
Úroveň vzdělávání |
vyšší sekundární ISCED 3, postsekundární neterciární ISCED 4, terciární |
||
|
úroveň ISCED 5A, úroveň 5B, úroveň 6 |
||
Kategorie studentů |
nově přijatí, studenti opakovaně vstupující do dané vzdělávací úrovně, studenti pokračující v daném vzdělávacím programu |
||
Nově přijatí |
s předchozím vzděláváním na terciární úrovni, bez předchozího vzdělávání na jiné terciární úrovni |
||
Nepovinné |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
ENTR2 |
Počet nově přijatých podle úrovně vzdělávání, pohlaví a věku |
||
Členění |
Specifikace |
||
Úroveň vzdělávání |
vyšší sekundární (úroveň ISCED 3), postsekundární neterciární (úroveň ISCED 4), terciární |
||
|
úroveň ISCED 5A, – úroveň 5B, – úroveň 6 |
||
Pohlaví |
muži, ženy |
||
|
méně než 14 let, 14–29 let (po jednotkách věku), 30–34 let, 35–39 let, 40 let a více, věk neznámý |
||
Povinné kromě sloupců 1 a 2 (týkajících se úrovní ISCED 3 a 4), které jsou nepovinné. |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
ENTR3 |
Počet nově přijatých podle úrovně vzdělávání, pohlaví a oboru vzdělávání |
||
Členění |
Specifikace |
||
Úroveň vzdělávání |
terciární |
||
|
úroveň ISCED 5A, – úroveň 5B, úroveň 6 |
||
Pohlaví |
muži, ženy |
||
|
Příprava učitelů a pedagogika (ISC 14); Příprava učitelů (ISC 141); Pedagogika (ISC 142); Humanitní vědy a umění; Umění (ISC 21); Humanitní vědy (ISC 22); Společenské vědy, obchod a právo; Společenské vědy a vědy o lidském chování (ISC 31); Žurnalistika a informace (ISC 32); Obchod, řízení a správa (ISC 34); Právo (ISC 38); Přírodní vědy, matematika a informatika; Vědy o živé přírodě (ISC 42); Vědy o neživé přírodě (ISC 44); Matematika a statistika (ISC 46); Informatika (ISC 48); Technické vědy, výroba a stavebnictví; Technické vědy a technické obory (ISC 52); Výroba a zpracování (ISC 54); Architektura a stavebnictví (ISC 58); Zemědělství a veterinářství; Zemědělství, lesnictví a rybářství (ISC 62); Veterinářství (ISC 64); Zdravotnictví a sociální péče; Zdravotnictví (ISC 72); Sociální péče (ISC 76); Služby; Osobní služby (ISC 81); Přepravní služby a spoje (ISC 84); Ochrana životního prostředí (ISC 85); Bezpečnostní služby (ISC 86); Nezačlenitelné obory |
||
Povinné |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
GRAD-Bologna |
Počet absolventů/absolvování (terciární úroveň) podle pohlaví a podrobně vymezeného oboru vzdělávání; vykazovaný v souladu s boloňským systémem (dvoustupňový systém bakalářského/magisterského studia) a strukturou doktorského studia |
||
Členění |
Specifikace |
||
Úroveň vzdělávání |
počet absolventů/absolvování podle boloňského systému (nebo v programech, které vedou k podobným titulům v neevropských zemích), počet absolventů/absolvování v programech, pro něž nebyl boloňský systém zaveden (ve struktuře ISCED–97) (nebo v programech, které vedou k jiným titulům v neevropských zemích) |
||
Boloňský systém |
programy kratší než 3 roky, ale považované za terciární úroveň a součást boloňského systému (vedoucí k prvnímu titulu), bakalářský program v délce 3–4 roky a vedoucí k prvnímu titulu, magisterský program v souhrnné délce 4–6 roků (vedoucí k druhému titulu), dlouhotrvající programy vedoucí k prvnímu titulu považované za součást boloňského systému (v délce 5 a více let), programy Ph.D. a doktorské programy |
||
|
úroveň ISCED 5A první diplom 3 až < 5 let, úroveň 5A první diplom 5 nebo více let, úroveň 5A (vedoucí k druhému diplomu), úroveň 5B (vedoucí k prvnímu osvědčení), úroveň 5B (vedoucí k druhému osvědčení), úroveň 6 (Ph.D. / doktorský titul / postdoktorský titul) |
||
Podrobně vymezený obor vzdělávání |
Příručka pro obory vzdělání a obory odborné přípravy, verze prosinec 1999 |
||
Nepovinné |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
GRAD1 |
Počet absolventů (úroveň ISCED 3 a 4) podle úrovně vzdělávání, směřování programu, zaměření programu, typu instituce, pohlaví a podle mobilních a zahraničních studentů podle pohlaví |
||
Členění |
Specifikace |
||
Kategorie absolventů |
absolventi s cizím státním občanstvím, absolventi, kteří jsou mobilními studenty ve vykazující zemi |
||
Úroveň vzdělávání |
vyšší sekundární (úroveň ISCED 3), postsekundární neterciární vzdělávání (úroveň ISCED 4) |
||
|
úroveň ISCED 3A, – úroveň 3B, – úroveň 3C podobné délky jako typické programy úrovně 3A nebo 3B, – úroveň 3C kratší délky než typické programy úrovně 3A nebo 3B, úroveň 4A, – úroveň 4B, – úroveň 4C |
||
|
úroveň ISCED 3 programy všeobecného vzdělávání, – úroveň 3 programy přípravy na odborné vzdělávání, – úroveň 3 programy odborného vzdělávání, –úroveň 4 programy všeobecného vzdělávání, – úroveň 4 programy přípravy na odborné vzdělávání, – úroveň 4 programy odborného vzdělávání |
||
Pohlaví |
muži, ženy |
||
Kategorie absolventů / mobilních studentů |
absolventi s místem původu mimo vykazující zemi |
||
Úroveň vzdělávání |
vyšší sekundární (úroveň ISCED 3), postsekundární neterciární (úroveň ISCED 4) |
||
|
úroveň ISCED 3A, – úroveň 3B, – úroveň 3C podobné délky jako typické programy úrovně 3A nebo 3B, – úroveň 3C kratší délky než typické programy úrovně 3A nebo 3B |
||
|
úroveň ISCED 3 programy všeobecného vzdělávání, – úroveň 3 programy přípravy na odborné vzdělávání, – úroveň 3 programy odborného vzdělávání, – úroveň 4 programy všeobecného vzdělávání, – úroveň 4 programy přípravy na odborné vzdělávání, – úroveň 4 programy odborného vzdělávání |
||
Pohlaví |
muži, ženy |
||
Typ instituce |
veřejné instituce, všechny neveřejné instituce |
||
|
muži, ženy |
||
Úroveň vzdělávání |
vyšší sekundární (úroveň ISCED 3), postsekundární neterciární (úroveň ISCED 4) |
||
|
úroveň ISCED 3A, – úroveň 3B, – úroveň 3C podobné délky jako typické programy úrovně 3A nebo 3B, – úroveň 3C kratší délky než typické programy úrovně 3A nebo 3B |
||
|
úroveň ISCED 3 programy všeobecného vzdělávání, – úroveň 3 programy přípravy na odborné vzdělávání, – úroveň 3 programy odborného vzdělávání, – úroveň 4 programy všeobecného vzdělávání, – úroveň 4 programy přípravy na odborné vzdělávání, – úroveň 4 programy odborného vzdělávání |
||
Nepovinné |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
GRAD2 |
Počet absolventů (úroveň ISCED 3 a 4) podle úrovně vzdělávání, směřování programu, zaměření programu, věku a pohlaví |
||
Členění |
Specifikace |
||
Úroveň vzdělávání |
vyšší sekundární (úroveň ISCED 3), postsekundární neterciární (úroveň ISCED 4) |
||
|
všichni absolventi, absolventi, kteří poprvé ukončili vzdělávání na dané úrovni |
||
|
úroveň ISCED 3A, – úroveň 3B, – úroveň 3C podobné délky jako typické programy úrovně 3A nebo 3B, – úroveň 3C kratší délky než typické programy úrovně 3A nebo 3B, absolventi, kteří poprvé absolvovali na úrovni 3A a 3B, absolventi, kteří poprvé absolvovali na úrovni 3A, 3B a 3C v programech podobné délky jako typické programy úrovně 3A nebo 3B, úroveň 4A, – úroveň 4B, – úroveň 4C |
||
|
úroveň ISCED 3 programy všeobecného vzdělávání, – úroveň 3 programy přípravy na odborné vzdělávání, – úroveň 3 programy odborného vzdělávání, – úroveň 4 programy všeobecného vzdělávání, – úroveň 4 programy přípravy na odborné vzdělávání, – úroveň 4 programy odborného vzdělávání |
||
Pohlaví |
muži, ženy |
||
|
méně než 11 let, 11–29 let (po jednotkách věku), 30–34 let, 35–39 let, 40 let a více, věk neznámý |
||
Povinné |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
GRAD3 |
Počet absolventů (úroveň ISCED 5 a 6) podle úrovně vzdělávání, směřování programu, souhrnné délky, typu instituce, pohlaví a podle mobilních a zahraničních studentů podle pohlaví |
||
Členění |
Specifikace |
||
Kategorie absolventů/původu |
absolventi, kteří jsou mobilními studenty ve vykazující zemi |
||
Úroveň vzdělávání |
úroveň ISCED 5A, – úroveň 5B, – úroveň 6 |
||
|
úroveň ISCED 5A první diplom podle souhrnné délky, – úroveň 5A druhý a další diplom podle souhrnné délky, – úroveň 5B první osvědčení podle souhrnné délky, – úroveň 5B druhé a další osvědčení podle souhrnné délky, – úroveň 6 Ph.D. / doktorské tituly, – úroveň 6 postdoktorské tituly |
||
|
úroveň ISCED 5A první diplom 3 až < 5 let, – úroveň 5A první diplom 5 až 6 let, úroveň 5A první diplom více než 6 let, úroveň 5A druhý a další diplom méně než 5 let, úroveň 5A druhý a další diplom méně než 5 až 6 let, úroveň 5A druhý a další diplom více než 6 let, úroveň 5A první diplom 3 až < 5 let, – úroveň 5A první diplom 5 až 6 let, úroveň 5A první diplom více než 6 let, úroveň 5B první osvědčení 2 – < 3 roky, úroveň 5B první osvědčení 3 až < 5 let, úroveň 5B první osvědčení více než 5 let, úroveň 5B druhé a další osvědčení 3 až < 5 let, úroveň 5B druhé a další osvědčení 5 nebo více let |
||
Pohlaví |
muži, ženy |
||
Kategorie absolventů / státní příslušnost |
absolventi s cizím státním občanstvím |
||
Úroveň vzdělávání |
úroveň ISCED 5A, – úroveň 5B, – úroveň 6 |
||
|
úroveň ISCED 5A první diplom podle souhrnné délky, – úroveň 5A druhý a další diplom podle souhrnné délky, – úroveň 5B první osvědčení podle souhrnné délky, – úroveň 5B druhé a další osvědčení podle souhrnné délky, – úroveň 6 Ph.D. / doktorské tituly, – úroveň 6 postdoktorské tituly |
||
|
úroveň ISCED 5A první diplom 3 až < 5 let, – úroveň 5A první diplom 5 až 6 let, úroveň 5A první diplom více než 6 let, úroveň 5A druhý a další diplom méně než 5 let, úroveň 5A druhý a další diplom méně než 5 až 6 let, úroveň 5A druhý a další diplom více než 6 let, úroveň 5A první diplom 3 až < 5 let, – úroveň 5A první diplom 5 až 6 let, úroveň 5A první diplom více než 6 let, úroveň 5B první osvědčení 2 – < 3 roky, úroveň 5B první osvědčení 3 až < 5 let, úroveň 5B první osvědčení více než 5 let, úroveň 5B druhé a další osvědčení 3 až < 5 let, úroveň 5B druhé a další osvědčení 5 nebo více let |
||
Pohlaví |
muži, ženy |
||
Typ instituce |
veřejné instituce, všechny neveřejné instituce |
||
Úroveň vzdělávání |
úroveň ISCED 5A, – úroveň 5B, – úroveň 6 |
||
|
úroveň ISCED 5A první diplom podle souhrnné délky, – úroveň 5A druhý a další diplom podle souhrnné délky, – úroveň 5B první osvědčení podle souhrnné délky, – úroveň 5B druhé a další osvědčení podle souhrnné délky, – úroveň 6 Ph.D. / doktorské tituly, – úroveň 6 postdoktorské tituly |
||
|
úroveň ISCED 5A první diplom 3 až < 5 let, – úroveň 5A první diplom 5 až 6 let, úroveň 5A první diplom více než 6 let, úroveň 5A druhý a další diplom méně než 5 let, úroveň 5A druhý a další diplom méně než 5 až 6 let, úroveň 5A druhý a další diplom více než 6 let, úroveň 5A první diplom 3 až < 5 let, – úroveň 5A první diplom 5 až 6 let, úroveň 5A první diplom více než 6 let, úroveň 5B první osvědčení 2 – < 3 roky, úroveň 5B první osvědčení 3 až < 5 let, úroveň 5B první osvědčení více než 5 let, úroveň 5B druhé a další osvědčení 3 až < 5 let, úroveň 5B druhé a další osvědčení 5 nebo více let |
||
Pohlaví |
muži, ženy |
||
Nepovinné |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
GRAD4 |
Počet absolventů (úroveň ISCED 5 a 6) podle úrovně vzdělávání, směřování programu, souhrnné délky, věku a pohlaví |
||
Členění |
Specifikace |
||
Úroveň vzdělávání |
všichni absolventi úrovní ISCED 5 a 6: úroveň 5A, úroveň 5B, úroveň 6; absolventi, kteří absolvovali poprvé (neduplikované počty): úroveň 5A, úroveň 5B |
||
|
úroveň ISCED 5A první diplom podle souhrnné délky, – úroveň 5A druhý a další diplom podle souhrnné délky, – úroveň 5B první osvědčení podle souhrnné délky, – úroveň 5B druhé a další osvědčení podle souhrnné délky, – úroveň 6 Ph.D. / doktorské tituly, – úroveň 6 postdoktorské tituly, absolventi, kteří absolvovali poprvé (neduplikované počty) úroveň 5A podle souhrnné délky celkem, úrovně 5B celkem |
||
|
úroveň ISCED 5A první diplom 3 až < 5 let, – úroveň 5A první diplom 5 až 6 let, úroveň 5A první diplom více než 6 let, úroveň 5A druhý a další diplom méně než 5 let, úroveň 5A druhý a další diplom méně než 5 až 6 let, úroveň 5A druhý a další diplom více než 6 let, úroveň 5A první diplom 3 až < 5 let, – úroveň 5A první diplom 5 až 6 let, úroveň 5A první diplom více než 6 let, úroveň 5B první osvědčení 2 – < 3 roky, úroveň 5B první osvědčení 3 až < 5 let, úroveň 5B první osvědčení více než 5 let, úroveň 5B druhé a další osvědčení 3 až < 5 let, úroveň 5B druhé a další osvědčení 5 nebo více let, absolventi, kteří absolvovali poprvé (neduplikované počty) úroveň 5A 3 až < 5 let, absolventi, kteří absolvovali poprvé (neduplikované počty) úroveň 5A 5 až 6 let, absolventi, kteří absolvovali poprvé (neduplikované počty) úroveň 5A více než 6 let |
||
Pohlaví |
muži, ženy |
||
|
méně než 15 let, 15–29 let (po jednotkách věku), 30–34 let, 35–39 let, 40 let a více, věk neznámý |
||
Povinné |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
GRAD5 |
Počet absolventů podle úrovně vzdělávání, zaměření programu, směřování programu, pohlaví a oboru vzdělávání |
||
Členění |
Specifikace |
||
Úroveň vzdělávání |
úroveň ISCED 3, – úroveň 4, – úroveň 5A, – úroveň 5B, – úroveň 6 |
||
|
úroveň ISCED 3 odborné vzdělávání / příprava na odborné vzdělávání, – úroveň 4 odborné vzdělávání / příprava na odborné vzdělávání, – úroveň 5A první diplom 3až < 5 let, – úroveň 5A první diplom 5 až 6 let, – úroveň 5A první diplom více než 6 let, – úroveň 5A druhý a další diplomy, – úroveň 5B první osvědčení, – úroveň 5B druhé a další osvědčení, – úroveň 6 Ph.D. / doktorské tituly, – úroveň 6 postdoktorské tituly |
||
Pohlaví |
muži, ženy |
||
|
Příprava učitelů a pedagogika (ISC 14); Příprava učitelů (ISC 141); Pedagogika (ISC 142); Humanitní vědy a umění; Umění (ISC 21); Humanitní vědy (ISC 22); Společenské vědy, obchod a právo; Společenské vědy a vědy o lidském chování (ISC 31); Žurnalistika a informace (ISC 32); Obchod, řízení a správa (ISC 34); Právo (ISC 38); Přírodní vědy, matematika a informatika; Vědy o živé přírodě (ISC 42); Vědy o neživé přírodě (ISC 44); Matematika a statistika (ISC 46); Informatika (ISC 48); Technické vědy, výroba a stavebnictví; Technické vědy a technické obory (ISC 52); Výroba a zpracování (ISC 54); Architektura a stavebnictví (ISC 58); Zemědělství a veterinářství; Zemědělství, lesnictví a rybářství (ISC 62); Veterinářství (ISC 64); Zdravotnictví a sociální péče; Zdravotnictví (ISC 72); Sociální péče (ISC 76); Služby; Osobní služby (ISC 81); Přepravní služby a spoje (ISC 84); Ochrana životního prostředí (ISC 85); Bezpečnostní služby (ISC 86); Nezačlenitelné obory |
||
Povinné |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
Průměrná délka |
Průměrná délka terciárního vzdělávání |
||
Členění |
Specifikace |
||
Úroveň vzdělávání |
terciární úroveň ISCED, úroveň ISCED 6 |
||
|
úroveň ISCED 5A, – úroveň 5B, – úroveň 5A/6 |
||
Délka podle přibližného |
|
||
Vzorce |
(stanovená předem) |
||
Délka podle metody řetězců |
podmíněná pravděpodobnost nulové míry zanechání studia v 1. roce studia, podmíněná pravděpodobnost postupu z 1. do 2. roku studia, podmíněná pravděpodobnost postupu z 2. do 3. roku studia, podmíněná pravděpodobnost postupu z 3. do 4. roku studia, podmíněná pravděpodobnost postupu ze 4. do 5. roku studia, podmíněná pravděpodobnost postupu z 5. do 6. roku studia, podmíněná pravděpodobnost postupu z 6. do 7. roku studia podmíněná pravděpodobnost postupu ze 7. do 8. roku studia, podmíněná pravděpodobnost postupu z 8. do 9. roku studia, podmíněná pravděpodobnost postupu z 9. do 10. roku studia, podmíněná pravděpodobnost postupu z 10. do 11. roku studia |
||
Nepovinné. Údaje se shromažďují každé tři roky. |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
Míra dokončování studia |
Šetření z roku 2009 pro odhad míry dokončování terciárního vzdělávání domácími a zahraničními studenty |
||
Členění |
Specifikace |
||
Absolvování (poprvé) |
|
||
|
úroveň ISCED 5A první diplom 3 až < 5 let, – úroveň 5A první diplom 5 až 6 let, úroveň 5A první diplom více než 6 let, úroveň 5A druhý a další diplom (neduplikovaně), úroveň 5B první osvědčení 2 až < 3 roky, – úroveň 5B první osvědčení 3 až < 5 let úroveň 5B první osvědčení více než 5 let, úroveň 5B první a druhé osvědčení (neduplikovaně) |
||
Přechod mezi programy typu A a typu B terciárního vzdělávání |
přechod mezi programy na úrovni 5A a na úrovni 5B, přechod mezi programy na úrovni 5B a na úrovni 5A |
||
Počet absolventů |
počet nově přijatých studentů do programu na úrovni 5A, kteří nedokončili studium vedoucí k prvnímu diplomu na úrovni 5A, ale kteří se přeorientovali na program na úrovni 5B a kteří úspěšně dokončili první osvědčení na úrovni 5B; počet absolventů terciárního vzdělávání typu A, kteří posléze začnou studovat program na úrovni 5B a kteří úspěšně dokončí první osvědčení na úrovni 5B; počet nově přijatých studentů do programu na úrovni 5B, kteří nedokončili studium vedoucí k prvnímu osvědčení na úrovni 5B, ale kteří se přeorientovali na program na úrovni 5A a kteří úspěšně dokončí první diplom na úrovni 5A; počet absolventů terciárního vzdělávání typu B, kteří posléze začnou studovat program na úrovni 5A a kteří úspěšně dokončí studium vedoucí k prvnímu diplomu na úrovni 5A |
||
Míra účasti |
součet plného a částečného vzdělávání, plné vzdělávání, částečné vzdělávání |
||
Míra dokončování studia |
(stanovená předem) |
||
Nepovinné. Údaje se shromažďují každé tři roky. |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
Class1 |
Průměrný počet žáků ve třídách podle úrovně vzdělávání a typu institucí |
Členění |
Specifikace |
Úroveň vzdělávání |
primární vzdělávání (ISC 1), nižší sekundární vzdělávání (ISC 2) |
Typ instituce |
veřejné instituce, neveřejné na státu závislé instituce, neveřejné na státu nezávislé instituce |
Průměrný počet žáků ve třídách |
počet studentů, počet tříd |
Nepovinné |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
PERS_ENRL2 |
Počet studentů vztažený na statistiku o pedagogických pracovnících podle úrovně vzdělávání zaměření programu, směřování programu, typu instituce a formy studia |
||
Členění |
Specifikace |
||
Úroveň vzdělávání |
úroveň ISCED 0, – úroveň 1, – úroveň 2, – úroveň 3, – úroveň 4, – úroveň 5/6, nezařazené podle úrovně |
||
|
úroveň ISCED 1, – úroveň 2, – úroveň 3 všeobecné vzdělávání, – úroveň 3 příprava na odborné vzdělávání a odborné vzdělávání,, – úroveň 4 všeobecné vzdělávání, – úroveň 4 příprava na odborné vzdělávání a odborné vzdělávání, – úroveň 5B, – úroveň 5A/6 |
||
|
úroveň 3 příprava na odborné vzdělávání a odborné vzdělávání v programech založených na výuce ve škole, – úroveň 3 příprava na odborné vzdělávání a odborné vzdělávání v programech založených na výuce ve škole a na pracovišti, – úroveň 4 příprava na odborné vzdělávání a odborné vzdělávání v programech založených na výuce ve škole, – úroveň 4 příprava na odborné vzdělávání a odborné vzdělávání v programech založených na výuce ve škole a na pracovišti |
||
Typ instituce |
veřejné instituce, všechny neveřejné instituce |
||
|
prezenční, distanční, ekvivalent prezenční |
||
Povinné. Řádky C4–C9 (týkající se neveřejných na státu závislých institucí a neveřejných na státu nezávislých institucí) nepovinné. Sloupce 9–10 (týkající se úrovně ISCED 3 – odborné vzdělávání a příprava na odborné vzdělávání v programech založených na výuce ve škole a v programech založených na výuce ve škole a na pracovišti), 14–15 nepovinné (týkající se úrovně ISCED 4 – odborné vzdělávání a příprava na odborné vzdělávání v programech založených na výuce ve škole a v programech založených na výuce ve škole a na pracovišti). |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
PERS1 |
Učitelé (úroveň ISCED 0–4) a akademičtí pracovníci (úroveň ISCED 5–6) podle úrovně vzdělávání, zaměření programu, pohlaví, věku, typu instituce a zaměstnaneckého statusu |
||
Členění |
Specifikace |
||
Úroveň vzdělávání |
úroveň ISCED 0, – úroveň 1, – úroveň 2, – úroveň 3, – úroveň 4, – úroveň 5 a 6, nezařazené podle úrovně |
||
|
úroveň ISCED 3 programy všeobecného vzdělávání, – úroveň 3 příprava na odborné vzdělávání a odborné vzdělávání v programech založených na výuce ve škole, – úroveň 3 příprava na odborné vzdělávání a odborné vzdělávání v programech založených na výuce ve škole a na pracovišti, – úroveň 4 programy všeobecného vzdělávání, – úroveň 4 příprava na odborné vzdělávání a odborné vzdělávání v programech založených na výuce ve škole, – úroveň 4 příprava na odborné vzdělávání a odborné vzdělávání v programech založených na výuce ve škole a na pracovišti, úroveň 5B, – úroveň 5A a 6 |
||
Pohlaví |
muži, ženy |
||
|
méně než 25 let, 25–29 let, 30–34 let, 35–39 let, 40–44 let, 45–49 let, 50–54 let, 55–59 let, 60–64 let, 65 a více, věk neznámý |
||
Zaměstnanecký status |
plný pracovní úvazek, zkrácený pracovní úvazek, ekvivalent plného pracovního úvazku |
||
|
muži, ženy |
||
Typ instituce |
veřejné instituce, všechny neveřejné instituce |
||
|
plný pracovní úvazek, zkrácený pracovní úvazek, ekvivalent plného pracovního úvazku |
||
Povinné. Řádky A54–A61 týkající se neveřejných na státu závislých institucí a neveřejných na státu nezávislých institucí nepovinné. Sloupce 9–10 (týkající se úrovně 3 ISCED – odborné vzdělávání a příprava na odborné vzdělávání v programech založených na výuce ve škole a v programech založených na výuce ve škole a na pracovišti), 14–15 nepovinné (týkající se úrovně ISCED 4 – odborné vzdělávání a příprava na odborné vzdělávání v programech založených na výuce ve škole v programech založených na výuce ve škole a na pracovišti) (oba pro řádky A1–A36). |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
PERS2 |
Řídící pracovníci na školách a třídní asistenti na úrovních ISCED 0, 1, 2 a 3 |
||
Členění |
Specifikace |
||
Úroveň vzdělávání |
úroveň ISCED 0, – úroveň 1, – úroveň 2, – úroveň 3, – úroveň 1&2 celkem, – úroveň 2&3 celkem |
||
Řídící pracovníci na školách |
|
||
|
muži, ženy |
||
|
plný pracovní úvazek, zkrácený pracovní úvazek, ekvivalent plného pracovního úvazku |
||
Třídní asistenti |
|
||
|
muži, ženy |
||
|
plný pracovní úvazek, zkrácený pracovní úvazek, ekvivalent plného pracovního úvazku |
||
Nepovinné |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
FIN_ENRL2 |
Počet studentů vztažený na statistiku o financování vzdělávání podle úrovně vzdělávání, zaměření programu, směřování programu, typu instituce a formy studia |
||
Členění |
Specifikace |
||
Úroveň vzdělávání |
úroveň ISCED 0, – úroveň 1, – úroveň 2, – úroveň 3, – úroveň 4, – úroveň 5/6, nezařazené podle úrovně |
||
|
úroveň ISCED 2 všeobecné vzdělávání, – úroveň 2 příprava na odborné vzdělávání a odborné vzdělávání, – úroveň 3 všeobecné vzdělávání, – úroveň 3 příprava na odborné vzdělávání a odborné vzdělávání, – úroveň 4 všeobecné vzdělávání, – úroveň 4 příprava na odborné vzdělávání a odborné vzdělávání, – úroveň 5B, – úroveň 5A/6 |
||
Typ instituce |
veřejné instituce, všechny neveřejné instituce |
||
|
prezenční, distanční, ekvivalent prezenční |
||
Povinné. Řádky C4–C9 (týkající se neveřejných na státu závislých institucí a neveřejných na státu nezávislých institucí) nepovinné. Sloupce 4, 5, 7, 8, 11, 12, 13, 14 nepovinné. Sloupec 10 může být vykazován společně se sloupcem 9. |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
FINANCE1 |
Výdaje na vzdělávání podle úrovně vzdělávání, zdroje a druhu transakce |
||
Členění |
Specifikace |
||
Úroveň vzdělávání |
úroveň ISCED 0, – úroveň 1, – úroveň 2, – úroveň 3, – úroveň 4, – úroveň 5/6 |
||
|
úroveň ISCED 2 všeobecné vzdělávání, – úroveň 2 příprava na odborné vzdělávání a odborné vzdělávání, – úroveň 3 všeobecné vzdělávání, – úroveň 3 příprava na odborné vzdělávání a odborné vzdělávání, – úroveň 4 všeobecné vzdělávání, – úroveň 4 příprava na odborné vzdělávání a odborné vzdělávání, – úroveň 5B, – úroveň 5A/6 |
||
Zdroj (1) |
výdaje ústřední vlády, výdaje regionální samosprávy, výdaje místní samosprávy |
||
|
přímé výdaje na veřejné instituce, přímé výdaje na neveřejné instituce, transfery regionálním samosprávám (netto), transfery místním samosprávám (netto), stipendia a jiné granty poskytované studentům/domácnostem, studentské půjčky, transfery a platby jiným neveřejným subjektům |
||
Zdroj (2) |
finanční prostředky od mezinárodních agentur a z jiných zahraničních zdrojů |
||
|
přímé mezinárodní platby veřejným institucím, přímé mezinárodní platby neveřejným institucím, transfery z mezinárodních zdrojů ústřední vládě, transfery z mezinárodních zdrojů regionální samosprávě, transfery z mezinárodních zdrojů místní samosprávě |
||
Zdroj (3) |
výdaje domácností |
||
|
platby veřejným institucím (netto), platby neveřejným institucím (netto), platby za zboží vyžadované přímo a nepřímo vzdělávacími institucemi, platby za zboží, které pro účast není přímo nezbytné, platby za soukromé doučování |
||
Zdroj (4) |
výdaje jiných neveřejných subjektů |
||
|
stipendia a jiné granty poskytované studentům/domácnostem, studentské půjčky |
||
Povinné. Podrobná členění v řádcích F1, F4, F6, F7, F8, H2, H3, H5B, H15, H16, H17, E2, E3, E5A, E5B jsou nepovinná. Sloupce 4, 5, 7, 8, 11, 12, 13, 14 nepovinné. Sloupec 10 může být vykazován společně se sloupcem 9. |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||||
FINANCE2 |
Výdaje na vzdělávání podle úrovně vzdělávání, povahy a kategorie zdroje |
||||
Členění |
Specifikace |
||||
Úroveň vzdělávání |
úroveň ISCED 0, – úroveň 1, – úroveň 2, – úroveň 3, – úroveň 4, – úroveň 5/6 |
||||
|
úroveň ISCED 2 všeobecné vzdělávání, – úroveň 2 příprava na odborné vzdělávání a odborné vzdělávání, – úroveň 3 všeobecné vzdělávání, – úroveň 3 příprava na odborné vzdělávání a odborné vzdělávání,– úroveň 4 všeobecné vzdělávání, – úroveň 4 příprava na odborné vzdělávání a odborné vzdělávání, – úroveň 5B, – úroveň 5A/6 |
||||
Výdaje veřejných institucí |
|||||
|
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
Výdaje všech neveřejných institucí |
|||||
|
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
Povinné. Řádky X1, X5, X7, X8, X9 plus Y1–Y40 a Z1–Z40 nepovinná (týkající se neveřejných na státu závislých institucí a neveřejných na státu nezávislých institucí). Sloupce 4, 5, 7, 8, 11, 12, 13, 14 nepovinné. Sloupec 10 může být vykazován společně se sloupcem 9. |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
REGIO1 |
Počet studentů podle úrovně vzdělávání, zaměření programu, pohlaví a regionu |
||
Členění |
Specifikace |
||
Úroveň vzdělávání |
úroveň ISCED 0, – úroveň 1, – úroveň 2, – úroveň 3, – úroveň 4, – úroveň 5, – úroveň 6 |
||
|
úroveň ISCED 3 všeobecné vzdělávání, – úroveň 3 příprava na odborné vzdělávání / odborné vzdělávání, – úroveň 4 všeobecné vzdělávání, – úroveň 4 příprava na odborné vzdělávání / odborné vzdělávání, – úroveň 5A, úroveň 5B |
||
Pohlaví |
muži, ženy |
||
|
úroveň NUTS 2 pro všechny země kromě Německa a Spojeného království (úroveň NUTS 1); regionální údaje se nevyžadují pro tyto země: Estonsko, Kypr, Lotyšsko, Litva, Lucembursko, Malta, Island a Lichtenštejnsko (žádná úroveň NUTS 2 v těchto zemích) |
||
Povinné |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
REGIO2 |
Počet studentů podle věku, pohlaví a regionu |
||
Členění |
Specifikace |
||
Věk |
méně než 3 roky, 3–29 let (po jednotkách věku), 30–34 let, 35–39 let, 40 let a více, věk neznámý |
||
Pohlaví |
muži, ženy |
||
|
úroveň NUTS 2 pro všechny země kromě Německa a Spojeného království (úroveň NUTS 1); regionální údaje se nevyžadují pro tyto země: Estonsko, Kypr, Lotyšsko, Litva, Lucembursko, Malta, Island a Lichtenštejnsko (žádná úroveň NUTS 2 v těchto zemích) |
||
Povinné |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
ENRLLNG1 |
Počet studentů podle úrovně vzdělávání, zaměření programu a studovaných moderních cizích jazyků |
||
Členění |
Specifikace |
||
Úroveň vzdělávání |
úroveň ISCED 1, – úroveň 2, – úroveň 3 |
||
|
úroveň ISCED 3 všeobecné vzdělávání, – úroveň 3 příprava na odborné vzdělávání / odborné vzdělávání |
||
Moderní cizí jazyk |
bulharský, český, dánský, anglický, nizozemský, estonský, finský, francouzský, německý, řecký, maďarský, irský, italský, lotyšský, litevský, maltský, polský, portugalský, rumunský, slovenský, slovinský, španělský, švédský, arabský, čínský, japonský, ruský, jiné moderní jazyky |
||
Odpovídající počet zapsaných studentů |
|
||
Povinné. Sloupce 4 a 5 (týkající se programů všeobecného vzdělávání, programů přípravy na odborné vzdělávání a programů odborného vzdělávání na úrovni ISCED 3) nepovinné. |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
ENRLLNG2 |
Počet studentů podle úrovně vzdělávání, zaměření programu, věku a studovaných moderních cizích jazyků |
||
Členění |
Specifikace |
||
Úroveň vzdělávání |
úroveň ISCED 1, – úroveň 2, – úroveň 3 |
||
|
úroveň ISCED 3 všeobecné vzdělávání, – úroveň 3 příprava na odborné vzdělávání / odborné vzdělávání |
||
Počet cizích jazyků |
žádný cizí jazyk, 1 cizí jazyk, 2 nebo více cizích jazyků |
||
Věk |
méně než 6 let, 6–19 let (po jednotkách věku), 20 let a více, nespecifikováno podle věku |
||
Odpovídající počet zapsaných studentů |
|
||
Povinné. Řádky A2 až A18 nepovinné, sloupce 13 až 16 (týkající se zaměření na přípravu na odborné vzdělávání a zaměření na odborné vzdělávání na úrovni ISCED 3) nepovinné. |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
ISCMAP_PROGR |
Mapování národních vzdělávacích programů |
||
Členění |
Specifikace |
||
Názvy sloupců |
|
||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
Nepovinné |
Název tabulky a členění |
Název a specifikace |
||
ISCMAP_QUAL |
Mapování národních vzdělávacích kvalifikací |
||
Členění |
Specifikace |
||
Názvy sloupců |
|
||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
Nepovinné |
PŘÍLOHA II
Požadavky na kvalitu údajů a rámec pro podávání zpráv o kvalitě
Požadavky na kvalitu údajů
Co se týče požadavků na kvalitu údajů o systémech vzdělávání a odborné přípravy, jsou dimenzemi kvality předávání zpráv (nebo kritérii kvality předávání zpráv) relevantnost, přesnost, aktuálnost a dochvilnost, dostupnost a srozumitelnost, srovnatelnost a soudržnost.
Údaje musí zejména odpovídat definicím a konceptům uvedeným v podrobných pokynech UNESCO/OECD/Eurostat pro sběr dat o vzdělávacích systémech.
Zpráva o kvalitě údajů
Komise (Eurostat) dodá členským státům každý rok vždy 3 měsíce před lhůtou pro předání údajů uvedenou v čl. 4 odst. 2 tohoto nařízení návrhy dokumentů pro roční zprávy o kvalitě, v nichž budou částečně předem vyplněny kvantitativní ukazatelé a další informace, které jsou Komisi (Eurostatu) dostupné. Členské státy předloží Komisi (Eurostatu) vyplněnou zprávu o kvalitě uvedenou v čl. 4 odst. 2 tohoto nařízení.
Zpráva o kvalitě je rozdělena do následujících 7 kapitol: údaje o zapsaných studentech, nových studentech, pracovnících, absolventech/absolvováních, financování, studovaných cizích jazycích a počtu studentů podle regionů.
Zpráva o kvalitě je v souladu s dimenzemi relevantnosti, přesnosti, aktuálnosti a dochvilnosti, dostupnosti a srozumitelnosti, srovnatelnosti a soudržnosti.
Zpráva o kvalitě musí zejména odpovídat definicím a konceptům uvedeným v podrobných pokynech UNESCO/OECD/Eurostat pro sběr dat o vzdělávacích systémech.
V souladu s podrobnými pokyny UNESCO/OECD/Eurostat pro sběr dat o vzdělávacích systémech musí být odchylky od definic a konceptů zdokumentovány a vysvětleny a, je-li to možné, kvantifikovány.
Členské státy zejména poskytnou popis zdrojů používaných pro tabulky v příloze I, a jasně označí použití odhadů a revizí pro tabulky a členění.