(ES) č. 659/2006Nařízení Komise (ES) č. 659/2006 ze dne 27. dubna 2006 , kterým se mění nařízení (ES) č. 796/2004, kterým se stanoví prováděcí pravidla pro podmíněnost, odlišení a integrovaný administrativní a kontrolní systém podle nařízení Rady (ES) č. 1782/2003, kterým se stanoví společná pravidla pro režimy přímých podpor v rámci společné zemědělské politiky a kterým se zavádějí některé režimy podpor pro zemědělce

Publikováno: Úř. věst. L 116, 29.4.2006, s. 20-26 Druh předpisu: Nařízení
Přijato: 27. dubna 2006 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 29. dubna 2006 Nabývá účinnosti: 29. dubna 2006
Platnost předpisu: Ne Pozbývá platnosti: 31. prosince 2009
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 659/2006

ze dne 27. dubna 2006,

kterým se mění nařízení (ES) č. 796/2004, kterým se stanoví prováděcí pravidla pro podmíněnost, odlišení a integrovaný administrativní a kontrolní systém podle nařízení Rady (ES) č. 1782/2003, kterým se stanoví společná pravidla pro režimy přímých podpor v rámci společné zemědělské politiky a kterým se zavádějí některé režimy podpor pro zemědělce

KOMISE EVROPSKÝCH SPOLEČENSTVÍ,

s ohledem na Smlouvu o založení Evropského společenství,

s ohledem na nařízení Rady (ES) č. 1782/2003 ze dne 29. září 2003, kterým se stanoví společná pravidla pro režimy přímých podpor v rámci společné zemědělské politiky a kterým se zavádějí některé režimy podpor pro zemědělce a kterým se mění nařízení (EHS) č. 2019/93, (ES) č. 1452/2001, (ES) č. 1453/2001, (ES) č. 1454/2001, (ES) č. 1868/94, (ES) č. 1251/1999, (ES) č. 1254/1999, (ES) č. 1673/2000, (EHS) č. 2358/71 a (ES) č. 2529/2001 (1), a zejména na čl. 145 písm. c), da), k), l), m) a p) uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Po zavedení režimu podpor pro cukr do režimu jednotné platby je třeba v mnoha ohledech změnit nařízení Komise (ES) č. 796/2004 (2), zejména pokud jde o postup pro podání žádosti a kontrolní opatření, která mají být provedena v souvislosti s daným režimem podpor. Dále je třeba některá ustanovení uvedeného nařízení v mnoha ohledech ujasnit.

(2)

Uplatnění některých ustanovení prováděcích pravidel integrovaného systému stanovených v nařízení (ES) č. 796/2004 na režimy zřízené články 143b a 143c nařízení (ES) č. 1782/2003 je stanoveno v článku 136 a čl. 140 odst. 1 nařízení Komise (ES) č. 1973/2004 dne 29. října 2004, kterým se stanoví prováděcí pravidla k nařízení Rady (ES) č. 1782/2003 ohledně režimů podpor stanovených v hlavě IV a IVa tohoto nařízení a ohledně využití půdy vyjmuté pro pěstování surovin (3). Nařízení (ES) č. 796/2004 je třeba za tímto účelem ujasnit.

(3)

Řada odkazů na jiná nařízení je zastaralá a tyto odkazy by se měly aktualizovat.

(4)

Jako součást jednotné žádosti by se měly vyžadovat veškeré specifické informace týkající se výroby cukru.

(5)

V souladu s čl. 14 odst. 2 nařízení (ES) č. 796/2004 se členské státy mohou v prvním roce uplatňování režimu jednotné platby odchýlit od některých ustanovení týkajících se jednotné žádosti nebo se mohou odchýlit, pokud je do režimu jednotné žádosti zaveden nový prvek. Tato odchylka by měla zahrnovat možnost změnit u jednotlivých pozemků použití či režim podpory.

(6)

Aby bylo po reformě odvětví cukru možné začlenit do režimu jednotné platby referenční množství cukru, jak stanoví nařízení Rady (ES) č. 319/2006 ze dne 20. února 2006, kterým se mění nařízení (ES) č. 1782/2003, kterým se stanoví společná pravidla pro režimy přímých podpor v rámci společné zemědělské politiky a kterým se zavádějí některé režimy podpor pro zemědělce (4), je v roce 2006 třeba jisté pružnosti, pokud jde o případná doplnění a změny jednotných žádostí v případech, kdy členský stát uplatní čl. 48c odst. 8 nařízení Komise (ES) č. 795/2004 ze dne 21. dubna 2004, kterým se stanoví prováděcí pravidla k režimu jednotné platby podle nařízení Rady (ES) č. 1782/2003, kterým se stanoví společná pravidla pro režimy přímých podpor v rámci společné zemědělské politiky a kterým se zavádějí některé režimy podpor pro zemědělce (5). Taková doplnění a změny by proto měly být povoleny až do 15. června 2006. Data podání jednotných žádostí, jak jsou stanovena v článku 11 nařízení (ES) č. 796/2004, by nicméně měla být zachována, aby členské státy mohly včas zorganizovat své kontrolní programy.

(7)

Kapitola 10e nařízení (ES) č. 1782/2003 stanoví, že ve členských státech, které používají článek 71 uvedeného nařízení, může být poskytována přechodná platba za cukr. Článek 143ba uvedeného nařízení stanoví, že v členských státech uplatňujících režim jednotné platby na plochu stanovený v článku 143b uvedeného nařízení lze poskytovat oddělené platby za cukr. Ani přechodná, ani oddělená platba za cukr vzhledem ke své povaze nesouvisí se zemědělskou plochou, a proto se na tyto režimy plateb nevztahují ustanovení týkající se jednotné žádosti podle nařízení (ES) č. 796/2004. Proto by měl být stanoven vhodný postup pro podávání žádostí.

(8)

Jsou-li do režimu jednotné platby zahrnuta nová odvětví, mělo by se stanovit, že pravidla uvedená v článku 21a nařízení (ES) č. 796/2004, jež se týkají opožděných podání žádosti o účast na režimu jednotné platby, by se rovněž měla vztahovat na žádosti zemědělců týkající se takových nových odvětví.

(9)

Křížové kontroly, jež se mají u jednotných žádostí provést, by se měly rozšířit o některé konkrétní kontroly různých podmínek týkajících se informací, které poskytují výrobci cukru.

(10)

Vzhledem ke konkrétním vlastnostem režimu podpor stanoveným v kapitole 10f hlavy VI nařízení (ES) č. 1782/2003 by měla být zavedena zvláštní ustanovení týkající se kontroly.

(11)

Pokud příslušný orgán zvýší počet kontrol na místě, měl by rovněž zvýšit procentuální podíl zemědělců, kteří jsou k těmto kontrolám vybíráni náhodně.

(12)

Pokud zemědělec vykázal plochu, která přesahuje platební nároky, čl. 50 odst. 2 nařízení (ES) č. 796/2004 stanoví, že základem pro výpočet podpory je počet hektarů provázených odpovídajícími platebními nároky. V případech, kdy vykázaná plocha splňuje všechny ostatní požadavky na způsobilost, není třeba uplatnit snížení či vyloučení v souladu s články 51 nebo 53 uvedeného nařízení. Tato ustanovení by proto měla být v tomto smyslu vyjasněna.

(13)

Pravidla týkající se snížení, která se mají uplatnit formou vyrovnání z plateb během následujících tří let, lze u plateb za hospodářská zvířata použít pouze v rámci téhož režimu podpory, v němž k nesrovnalosti došlo. To je v protikladu k režimům podpory „na plochu“, u nichž lze vyrovnání provést z plateb, na něž se vztahují hlavy III a IV nařízení (ES) č. 1782/2003. Pravidla různých režimů podpory by měla být harmonizována.

(14)

Přechodná pravidla týkající se případů, kdy se má snížení uplatnit formou vyrovnání z plateb během následujících tří let, se vztahují výhradně na rozhodnutí přijatá ohledně žádostí na rok 2004. Platby za hospodářská zvířata byly po zavedení režimu jednotné platby do tohoto režimu začleněny, a proto by vyrovnání mělo být možné rovněž z tohoto režimu podpor.

(15)

Zavedení nových režimů podpor do režimu jednotné platby vyžaduje aktualizaci odkazů na rozpočtové stropy uvedené v článku 71a nařízení (ES) č. 796/2004.

(16)

Po zavedení režimu jednotné platby a jednotné žádosti byly harmonizovány nejpozdější data pro platby na plochu a platby na zvířata. Proto je vhodné rovněž harmonizovat nejpozdější datum, do něhož musejí členské státy sdělit informace týkající se těchto plateb.

(17)

Nařízení (ES) č. 796/2004 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno.

(18)

Změny stanovené tímto nařízením se týkají žádostí o podporu na roky či prémiová období začínající dnem 1. ledna 2006 Toto nařízení se proto použije ode dne 1. ledna 2006.

(19)

Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem Řídícího výboru pro přímé platby,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Nařízení (ES) č. 796/2004 se mění takto:

1.

článek 2 se mění takto:

a)

bod 12 se nahrazuje tímto:

„12.

‚režimy podpory na plochu‘: režim jednotné platby, platba na chmel uznaným seskupením producentů podle článku 68a druhého pododstavce nařízení (ES) č. 1782/2003 a všechny režimy podpory podle hlav IV a VIa nařízení (ES) č. 1782/2003 kromě režimů podpory podle kapitol 7, 10e, 11 a 12 uvedené hlavy IV a kromě oddělené platby za cukr podle článku 143ba uvedeného nařízení;“;

b)

bod 20 se nahrazuje tímto:

„20.

‚retenčním obdobím‘: období, během něhož musí být zvíře, pro který byla podána žádost o podporu, drženo v podniku, jak je uvedeno v následujících ustanoveních:

a)

články 90 a 94 nařízení Komise (ES) č. 1973/2004, ve vztahu ke zvláštní prémii na skot samčího pohlaví;

b)

článek 101 nařízení (ES) č. 1973/2004, ve vztahu k prémii na krávy bez tržní produkce mléka;

c)

článek 123 nařízení (ES) č. 1973/2004, ve vztahu k porážkové prémii;

d)

ustanovení čl. 70 odst. 3 nařízení Komise (ES) č. 1973/2004, ve vztahu k podpoře pro ovce a kozy;“;

2.

článek 13 se mění takto:

a)

odstavec 6 se nahrazuje tímto:

„6.   V případě žádosti o podporu pro energetické plodiny podle hlavy IV kapitoly 5 nařízení (ES) č. 1782/2003 obsahuje jednotná žádost kopii smlouvy, kterou uzavřel žadatel s nákupčím či s prvním zpracovatelem podle článku 26 nařízení (ES) č. 1973/2004.“;

b)

vkládá se nový odstavec, který zní:

„13.   V případě žádosti o podporu pro producenty cukrové řepy a cukrové třtiny podle hlavy IV kapitoly 10f nařízení (ES) č. 1782/2003 obsahuje jednotná žádost kopii smlouvy o dodávce podle článku 110r uvedeného nařízení.“;

3.

článek 14 se mění takto:

a)

v odstavci 1 se třetí pododstavec nahrazuje tímto:

„Způsoby využívání půdy k jiným účelům než těm, které jsou předpokládány v rámci režimů podpory podle hlavy III, IV a IVa nařízení (ES) č. 1782/2003 a způsoby využívání, které nejsou uvedeny v příloze V uvedeného nařízení, se vykazují pod jednou nebo více hlavičkami ‚jiné využití‘.“;

b)

v odstavci 2 se druhý pododstavec nahrazuje tímto:

„Členské státy mohou za stejných podmínek povolit změny využití nebo režimu podpory u jednotlivých zemědělských pozemků, které jsou již vykázány v jednotné žádosti.

Odchylky stanovené v prvním a druhém pododstavci se také použijí s ohledem na první rok, kdy jsou do režimu jednotné platby zavedena nová odvětví a platební nároky dosud nebyly definitivně stanoveny pro zemědělce, kterých se toto zavedení týká.“;

4.

článek 15 se mění takto:

a)

v odstavci 1 se druhý a třetí pododstavec nahrazuje tímto:

„Změny způsobu využívání nebo režimu podpory, pokud jde o jednotlivé zemědělské pozemky či platební nároky již vykázané v jednotné žádosti, lze provést za stejných podmínek.

Pokud jde o rok 2006, lze žádost o podporu pro producenty cukrové řepy a cukrové třtiny podle hlavy IV kapitoly 10f nařízení (ES) č. 1782/2003 přidat k jednotné žádosti za podmínek uvedených v prvním pododstavci tohoto odstavce.

Pokud změny uvedené v prvním, druhém a třetím pododstavci mají spojitost s jakýmikoli podpůrnými doklady nebo smlouvami, které je třeba předložit, jsou odpovídající změny takových dokladů nebo smluv rovněž povoleny.“;

b)

v odstavci 2 se doplňuje nový pododstavec, který zní:

„Pokud jde o rok 2006, budou však změny učiněné ve členských státech, které používají čl. 48c odst. 8 nařízení (ES) č. 795/2004, v souladu s odstavcem 1 tohoto článku oznámeny příslušnému orgánu nejpozději do 15. června.“;

5.

v článku 16 odst. 1 se písmeno f) nahrazuje tímto:

„f)

případně individuální referenční množství mléka, které má zemědělec k dispozici k 31. březnu, nebo pokud se dotyčný členský stát rozhodne odchýlit se podle článku 130 nařízení (ES) č. 1973/2004, k 1. dubnu příslušného kalendářního roku. Pokud není toto množství ke dni podání žádosti známo, je třeba jej sdělit příslušnému orgánu co nejdříve;“;

6.

za článek 17 se vkládá nová kapitola, která zní:

„KAPITOLA IIIA

PLATBA ZA CUKR A ODDĚLENÁ PLATBA ZA CUKR

Článek 17a

Požadavky na žádosti o podporu na platbu za cukr a oddělenou platbu za cukr

1.   Zemědělci, kteří žádají o platbu za cukr podle kapitoly 10e nařízení (ES) č. 1782/2003, a zemědělci, kteří žádají o oddělenou platbu za cukr podle článku 143ba uvedeného nařízení předloží žádost o podporu, jež obsahuje veškeré informace, které jsou nezbytné pro stanovení způsobilosti pro podporu, a to zejména:

a)

totožnost zemědělce;

b)

prohlášení zemědělce, že si je vědom podmínek vztahujících se k poskytnutí dotyčné podpory.

2.   Žádost o podporu na platbu za cukr a oddělenou platbu za cukr se předloží k datu určenému členským státem, avšak nejpozději do 15. května a v případě Estonska, Lotyšska a Litvy do 15. června.

Pokud však jde o rok 2006, je datum podle prvního pododstavce pro předložení žádosti o podporu na oddělenou platbu za cukr v souladu s článkem 143ba nařízení (ES) č. 1782/2003 nejpozději 30. června 2006.“;

7.

v článku 21a se doplňuje nový odstavec, který zní:

„3.   Odstavce 1 a 2 se rovněž použijí v prvním roce, kdy jsou do režimu jednotné platby začleněna nová odvětví, a to ohledně žádostí zemědělců o účast v takových odvětvích.“;

8.

v čl. 24 odst. 1 se doplňuje nové písmeno, které zní:

„k)

mezi informacemi uvedenými ve smlouvě o dodávce podle článku 110r nařízení (ES) č. 1782/2003 a informacemi o dodávkách poskytnutými výrobcem cukru.“;

9.

článek 26 se mění takto:

a)

odstavec 1 se mění takto:

i)

v druhém pododstavci se doplňují nové věty, které znějí:

„e)

5 % všech zemědělců, kteří podají žádost o podporu pro producenty cukrové řepy a cukrové třtiny podle hlavy IV kapitoly 10f nařízení (ES) č. 1782/2003.“,

ii)

třetí pododstavec se nahrazuje tímto:

„Pokud kontrolní výběrový soubor uvedený v prvním pododstavci již zahrnuje žadatele o podpory uvedené v druhém pododstavci pod písm. a) až e), mohou být tito žadatelé započteni do zde stanovené míry kontrol.“;

b)

v odstavci 2 se vkládá nové písmeno, které zní:

„h)

pokud jde o žádosti o podporu pro producenty cukrové řepy a cukrové třtiny podle hlavy IV kapitoly 10f nařízení (ES) č. 1782/2003, ve vztahu ke kontrolám u výrobců cukru týkajících se množství cukru v rámci kvóty, jenž byl získán z cukrové řepy a cukrové třtiny dodané v souladu s článkem 110r uvedeného nařízení, alespoň 5 % žadatelů, kteří dodávají příslušnému výrobci.“;

10.

v čl. 27 odst. 1 se vkládá nový pododstavec, který zní:

„Pokud však počet zemědělců, u kterých budou provedeny kontroly na místě, přesáhne minimální počet zemědělců, u kterých budou provedeny kontroly na místě, jak stanoví čl. 26 odst. 1 a 2, procentní podíl náhodně vybraných zemědělců v dodatečném vzorku nepřesáhne 25 %.“;

11.

za článek 31a se vkládá nový článek, který zní:

„Článek 31b

Kontroly na místě u výrobců cukru

Kontrolami na místě u výrobců cukru v rámci žádostí o podporu pro cukrovou řepu pro producenty cukrové řepy a cukrové třtiny podle hlavy IV kapitoly 10f nařízení (ES) č. 1782/2003 se ověří:

a)

informace ve smlouvách o dodávce poskytnuté zemědělcem;

b)

správnost informací o dodávkách, poskytnutých příslušnému orgánu;

c)

osvědčení vah použitých pro dodávky;

d)

výsledky úřední laboratorní analýzy, jež má určit procentní podíl sacharózy v dodané cukrové řepě a cukrové třtině.“;

12.

článek 32 se mění takto:

a)

v odstavci 3 se písmeno a) nahrazuje tímto:

„a)

buď všechny žádosti o podporu, u nichž se alespoň 80 % plochy, pro kterou se žádá o podporu v rámci režimů zavedených v hlavách III, IV a IVa nařízení (ES) č. 1782/2003, nachází uvnitř příslušné zóny,“;

b)

odstavec 4 se nahrazuje tímto:

„4.   Pokud je zemědělec vybrán pro kontrolu na místě v souladu s odstavcem 3, podléhá přinejmenším 80 % plochy, pro kterou žádá o podporu v rámci režimů podpor podle hlav III, IV a IVa nařízení (ES) č. 1782/2003, kontrole na místě prostřednictvím dálkového průzkumu země.“;

13.

v čl. 36 odst. 1 se druhý pododstavec nahrazuje tímto:

„Kontroly na místě prováděné na jatkách zahrnují následné přezkoumání dokumentů, porovnání se záznamy v počítačové databázi skotu a kontroly přehledů osvědčení o porážce nebo jim rovnocenných informací, které byly zaslány ostatním členským státům v souladu s čl. 121 odst. 3 nařízení (ES) č. 1973/2004.“;

14.

v čl. 45 odst. 3 se první pododstavec nahrazuje tímto:

„Odchylně od odstavce 2 může příslušný kontrolní orgán, pokud jde o požadavky nebo normy, za které odpovídá, vybrat výběrový soubor 1 % všech zemědělců, kteří podali žádost o podporu v rámci režimů podpory podle hlav III, IV a IVa nařízení (ES) č. 1782/2003 a kteří jsou povinni dodržovat alespoň jeden z požadavků nebo jednu z norem.“;

15.

v článku 50 se odstavec 2 nahrazuje tímto:

„2.   Pokud s ohledem na žádost o podporu v rámci režimu jednotné platby existuje rozpor mezi vykázanými platebními nároky a vykázanou plochou, vypočítá se platba požadované podpory v rámci režimu jednotné platby z menší rozlohy.“;

16.

článek 51 se mění takto:

a)

v odstavci 2 druhém pododstavci se druhá věta nahrazuje tímto:

„Tato částka je vyrovnána z plateb podpory v rámci kteréhokoli z režimů podpory uvedených v hlavách III, IV a IVa nařízení (ES) č. 1782/2003, na které má zemědělec nárok v souvislosti se žádostmi, které podá v průběhu tří kalendářních let následujících po kalendářním roce zjištění.“;

b)

za odstavec 2 se vkládá nový odstavec 2a, který zní:

„2a.   Pokud zemědělec vykázal plochu, která přesahuje platební nároky, a vykázaná plocha splňuje všechny ostatní požadavky na způsobilost, snížení nebo vyloučení podle odstavců 1 a 2 se nepoužijí.

Pokud zemědělec vykázal plochu, která přesahuje platební nároky, a vykázaná plocha nesplňuje ostatní požadavky na způsobilost, je rozdílem uvedeným v odstavcích 1 a 2 rozdíl mezi plochou, která všechny ostatní požadavky na způsobilost splňuje, a vykázanou částkou platebních nároků.“;

17.

článek 53 se mění takto:

a)

v odstavci 2 se druhá věta nahrazuje tímto:

„Tato částka je vyrovnána z plateb podpory v rámci kteréhokoli z režimů podpory uvedených v hlavách III, IV a IVa nařízení (ES) č. 1782/2003, na které má zemědělec nárok v souvislosti se žádostmi, které podá v průběhu tří kalendářních let následujících po kalendářním roce zjištění.“;

b)

doplňují se nové odstavce, které znějí:

„Pokud zemědělec vykázal plochu, která přesahuje platební nároky, a vykázaná plocha splňuje všechny ostatní požadavky na způsobilost, snížení nebo vyloučení podle odstavců 1 a 2 se nepoužijí.

Pokud zemědělec vykázal plochu, která přesahuje platební nároky, a vykázaná plocha nesplňuje ostatní požadavky na způsobilost, je rozdílem uvedeným v odstavcích 1 a 2 rozdíl mezi plochou, která všechny ostatní požadavky na způsobilost splňuje, a vykázanou částkou platebních nároků.“;

18.

článek 59 se mění takto:

a)

v odstavci 2 třetím pododstavci se druhá věta nahrazuje tímto:

„Tato částka je vyrovnána z plateb podpory v rámci kteréhokoli z režimů podpory uvedených v hlavách III, IV a IVa nařízení (ES) č. 1782/2003, na které má zemědělec nárok v souvislosti se žádostmi, které podá v průběhu tří kalendářních let následujících po kalendářním roce zjištění.“;

b)

v odstavci 4 druhém pododstavci se druhá věta nahrazuje tímto:

„Tato částka je vyrovnána z plateb podpory v rámci kteréhokoli z režimů podpory uvedených v hlavách III, IV a IVa nařízení (ES) č. 1782/2003, na které má zemědělec nárok v souvislosti se žádostmi, které podá v průběhu tří kalendářních let následujících po kalendářním roce zjištění.“;

19.

článek 60 se mění takto:

a)

odstavec 4 se nahrazuje tímto:

„4.   Pokud se zjistí, že procentuální podíl plochy zemědělského podniku užívané k zemědělské produkci, která se nachází v oblastech uvedených v příloze X nařízení (ES) č. 1973/2004, je nižší než 50 %, prémie na kozy se nevyplatí.“;

b)

v odstavci 6 druhém pododstavci se druhá věta nahrazuje tímto:

„Tato částka je vyrovnána z plateb podpory v rámci kteréhokoli z režimů podpory uvedených v hlavách III, IV a IVa nařízení (ES) č. 1782/2003, na které má zemědělec nárok v souvislosti se žádostmi, které podá v průběhu tří kalendářních let následujících po kalendářním roce zjištění.“;

20.

v článku 62 se první věta nahrazuje tímto:

„Je-li u prohlášení a osvědčení vydávaných jatkami v souvislosti s porážkovou prémií podle článku 121 nařízení (ES) č. 1973/2004 zjištěno, že jatka vydala nepravdivé osvědčení nebo prohlášení v důsledku hrubé nedbalosti nebo úmyslně, příslušný členský stát uplatní přiměřené vnitrostátní sankce.“;

21.

v čl. 64 odst. 2 se třetí věta nahrazuje tímto:

„Částka rovnající se částce, v jejíž výši byla žádost zamítnuta, je vyrovnána z plateb podpory v rámci kteréhokoli z režimů podpory uvedených v hlavách III, IV a IVa nařízení (ES) č. 1782/2003, na které má zemědělec nárok v souvislosti se žádostmi, které podá v průběhu kalendářního roku následujícího po kalendářním roce zjištění.“;

22.

v čl. 71a odst. 2 písm. d) se první pododstavec nahrazuje tímto:

„S ohledem na režimy podpory uvedené v příloze I nařízení (ES) č. 1782/2003, pro něž je stanoven rozpočtový strop v souladu s čl. 64 odst. 2, čl. 70 odst. 2, čl. 71 odst. 2, čl. 110p odst. 1, čl. 143b odst. 7 a čl. 143ba odst. 2 uvedeného nařízení, členské státy sečtou částky vyplývající z uplatnění písmen a), b) a c).“;

23.

v čl. 73 odst. 2 se první věta nahrazuje tímto:

„Členské státy mohou rozhodnout, že neoprávněná platba bude odečtena od příslušné částky záloh nebo plateb podle režimů podpory uvedených v hlavách III, IV a IVa nařízení (ES) č. 1782/2003, vyplacených zemědělci po dni vydání rozhodnutí o vrácení.“;

24.

ustanovení čl. 76 odst. 1 se mění takto:

a)

v prvním odstavci se úvodní slova nahrazují tímto:

„Členské státy zasílají Komisi nejpozději do 15. července každého roku pro režim jednotné platby a ostatní režimy podpory na ‚plochu‘ a také pro prémie na ‚zvířata‘ a oddělené platby za cukr podle článku 143ba nařízení (ES) č. 1782/2003 zprávu za předchozí kalendářní rok, která se vztahuje zejména k těmto bodům:“;

b)

druhý pododstavec se nahrazuje tímto:

„Současně se sděleními uvedenými v prvním pododstavci oznámí členské státy Komisi celkový počet příjemců, kteří obdrželi podpory v rámci režimů podpor spadajících do působnosti integrovaného systému a výsledky kontrol týkajících se podmíněnosti podle hlavy III kapitoly III.“;

25.

v čl. 80 odst. 1 se doplňuje nový pododstavec, který zní:

„Jestliže členský stát zavede po roce 2005 režim jednotné platby, pak v případech, kdy se snížení měla uplatnit formou vyrovnání v souladu s čl. 59 odst. 2 třetím pododstavcem a čl. 59 odst. 4 druhým pododstavcem, avšak nemohla být před datem použití režimu jednotné platby zcela vyrovnána, se nevyrovnaný zůstatek vyrovná z plateb v rámci jakéhokoli režimu, na který se toto nařízení vztahuje, pokud lhůty pro vyrovnání stanovená v uvedených ustanoveních dosud neuplynuly.“.

Článek 2

Toto nařízení vstupuje v platnost dnem vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Použije se na žádosti o podporu týkající se roků nebo prémiových období začínajících dnem 1. ledna 2006.

Ustanovení čl. 1 odst. 16 písm. b) a čl. 1 odst. 17 písm. b) se použijí na žádosti o podporu týkající se roků nebo prémiových období začínajících dnem 1. ledna 2005.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 27. dubna 2006.

Za Komisi

Mariann FISCHER BOEL

členka Komise


(1)  Úř. věst. L 270, 21.10.2003, s. 1. Nařízení naposledy pozměněné nařízením (ES) č. 319/2006 (Úř. věst. L 58, 28.2.2006, s. 32).

(2)  Úř. věst. L 141, 30.4.2004, s. 18. Nařízení naposledy pozměněné nařízením (ES) č. 489/2006 (Úř. věst. L 88, 25.3.2006, s. 7).

(3)  Úř. věst. L 345, 20.11.2004, s. 1. Nařízení naposledy pozměněné nařízením (ES) č. 263/2006 (Úř. věst. L 46, 16.2.2006, s. 24).

(4)  Úř. věst. L 58, 28.2.2006, s. 32.

(5)  Úř. věst. L 141, 30.4.2004, s. 1. Nařízení naposledy pozměněné nařízením (ES) č. 658/2006 (viz strana 14 v tomto Úředním věstníku).


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU