2001/31/ESSměrnice Komise 2001/31/ES ze dne 8. května 2001, kterou se přizpůsobuje technickému pokroku směrnice Rady 70/387/EHS o dveřích motorových vozidel a jejich přípojných vozidel (Text s významem pro EHP)

Publikováno: Úř. věst. L 130, 12.5.2001, s. 33-34 Druh předpisu: Směrnice
Přijato: 8. května 2001 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 1. června 2001 Nabývá účinnosti: 1. června 2001
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



Směrnice Komise 2001/31/ES

ze dne 8. května 2001,

kterou se přizpůsobuje technickému pokroku směrnice Rady 70/387/EHS o dveřích motorových vozidel a jejich přípojných vozidel

(Text s významem pro EHP)

KOMISE EVROPSKÝCH SPOLEČENSTVÍ,

s ohledem na Smlouvu o založení Evropského společenství,

s ohledem na směrnici Rady 70/156/EHS ze dne 6. února 1970 o sbližování právních předpisů členských států týkajících se schvalování typu motorových vozidel a jejich přípojných vozidel [1], naposledy pozměněnou směrnicí Evropského parlamentu a Rady 2000/40/ES [2], a zejména na čl. 13 odst. 2 uvedené směrnice,

s ohledem na směrnici Rady 70/387/EHS ze dne 27. července 1970 o sbližování právních předpisů členských států týkajících se dveří motorových vozidel a jejich přípojných vozidel [3], naposledy pozměněnou směrnicí Komise 98/90/ES [4], a zejména na článek 3 uvedené směrnice,

vzhledem k těmto důvodům:

(1) Směrnice 70/387/EHS je jednou ze zvláštních směrnic týkajících se postupu EHS schvalování typu zavedeného směrnicí Rady 70/156/EHS. Ustanovení směrnice 70/156/EHS týkající se systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků vozidel se proto vztahují i na směrnici 70/387/EHS.

(2) Směrnice 98/90/ES zavedla konstrukční požadavky na schůdky a držadla kabin, aby se zlepšila bezpečnost osob při vstupu do (výstupu z) kabiny řidiče některých těžkých nákladních vozidel.

(3) Některé konstrukce kabin, které jsou v současné době na trhu, nemohou splnit zvláštní požadavky zavedené směrnicí 98/90/ES, ačkoliv se úroveň jejich bezpečnosti pokládá za rovnocennou. Je proto nutné dále upřesnit technické požadavky tak, aby umožňovaly takové konstrukce kabin.

(4) Opatření této směrnice jsou v souladu se stanoviskem Výboru pro přizpůsobování technickému pokroku, zřízeného směrnicí 70/156/EHS,

PŘIJALA TUTO SMĚRNICI:

Článek 1

Příloha III směrnice 70/387/EHS se mění v souladu s přílohou této směrnice.

Článek 2

1. Od 1. října 2001 nesmějí členské státy z důvodů týkajících se dveří vozidel

- odmítnout udělit ES schválení typu nebo udělit vnitrostátní schválení typu pro určitý typ vozidla ani

- zakázat prodej, registraci nebo uvedení do provozu vozidla,

pokud tento typ nebo toto vozidlo splňují požadavky směrnice 70/387/EHS ve znění této směrnice.

2. Od 1. prosince 2001 členské státy

- nesmějí již udělit ES schválení typu a

- mohou odmítnout udělit vnitrostátní schválení typu

pro nový typ vozidla z důvodů týkajících se dveří vozidla, pokud tyto dveře splňují požadavky směrnice 70/387/EHS ve znění této směrnice.

Článek 3

1. Členské státy uvedou v účinnost právní a správní předpisy nezbytné pro dosažení souladu s touto směrnicí nejpozději do 30. září 2001. Neprodleně o nich uvědomí Komisi.

Tato opatření přijatá členskými státy musí obsahovat odkaz na tuto směrnici nebo musí být takový odkaz učiněn při jejich úředním vyhlášení. Způsob odkazu si stanoví členské státy.

2. Členské státy sdělí Komisi znění hlavních ustanovení vnitrostátních právních předpisů, které přijmou v oblasti působnosti této směrnice.

Článek 4

Tato směrnice vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropských společenství.

Článek 5

Tato směrnice je určena členským státům.

V Bruselu dne 8. května 2001.

Za Komisi

Erkki Liikanen

člen Komise

[1] Úř. věst. L 42, 23.2.1970, s. 1.

[2] Úř. věst. L 203, 10.8.2000, s. 9.

[3] Úř. věst. L176, 10.8.1970, s. 5.

[4] Úř. věst. L 337, 12.12.1998, s. 29.

--------------------------------------------------

PŘÍLOHA

1.2.3. Příloha III směrnice 70/387/EHS se mění takto:

V bodu 1.2 se doplňuje nová věta, která zní:

"Poslední požadavek neplatí pro vzdálenost mezi nejvýše položeným schůdkem a podlahou kabiny."

V bodu 1.3 se sedmá odrážka nahrazuje tímto:

"– podélný přesah J mezi dvěma za sebou následujícími schůdky v téže sadě schůdků nebo mezi nejvýše položeným schůdkem a podlahou kabiny… 200 mm."

V bodu 2.2.3 se návětí nahrazuje tímto:

"Mimoto nejmenší vzdálenost P horního okraje madla (madel) nebo držadel nebo jiného rovnocenného přidržovacího zařízení od podlahy kabiny řidiče musí být:…"

--------------------------------------------------

© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU