107/2000 Sb.Nález Ústavního soudu ze dne 5. dubna 2000 ve věci návrhu na zrušení ustanovení § 62 a 62a zákona č. 367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů

Částka: 033 Druh předpisu: Nález
Rozeslána dne: 28. dubna 2000 Autor předpisu: Ústavní soud
Přijato: 5. dubna 2000 Nabývá účinnosti: 28. dubna 2000
Platnost předpisu: Zrušen předpisem 128/2000 Sb. Pozbývá platnosti: 12. listopadu 2000
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.


Ukázka textu předpisu:

107

NÁLEZ

Ústavního soudu

Jménem České republiky


      Ústavní soud rozhodl dne 5. dubna 2000 v plénu o návrhu Zastupitelstva města Ústí nad Labem a Zastupitelstva městského obvodu Ústí nad Labem - Neštěmice na zrušení ustanovení § 62 a 62a zákona č. 367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů,

takto:

      V zákoně č. 367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, se dnem vyhlášení tohoto nálezu ve Sbírce zákonů zrušují:

1.
v § 62 odstavci 1 věta druhá

2.
v § 62 odstavci 2 věta druhá

3.
v § 62 odstavci 4 část věty druhé před středníkem vyjádřená slovy "a předloží věc k rozhodnutí České národní radě" a část věty druhé za středníkem vyjádřená slovy "a předloží věc k rozhodnutí České národní radě"

4.
v § 62a odstavci 1 věta druhá

5.
v § 62a odstavci 2 věta druhá

V ostatním se návrh zamítá.


Odůvodnění

      Dne 9. prosince 1999 obdržel Ústavní soud ústavní stížnost Zastupitelstva města Ústí nad Labem a Zastupitelstva městského obvodu Ústí nad Labem - Neštěmice proti usnesení Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky č. 457 ze 13. října 1999 s návrhem na zrušení § 62 a 62a zákona č. 367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, (dále jen "zákon o obcích").

      Stěžovatelé uvedli, že usnesením Poslanecké sněmovny bylo porušeno právo na samosprávu zaručené územním samosprávným celkům v čl. 8 Ústavy, které je rovněž vyjádřeno a vymezeno v § 13 odst. 1 a 2 a § 14 odst. 1 a 2 zákona o obcích. Dovozují, že rozhodnutí o realizaci stavebních úprav v Matiční ulici zcela nepochybně patří do samostatné působnosti obce a jakýkoli zásah do této samosprávné působnosti je možný, jen vyžaduje-li to ochrana zákona a způsobem stanoveným zákonem (čl. 101 odst. 4 Ústavy). Proto mají stěžovatelé za to, že státní moc - v daném případě moc zákonodárná - postupovala v rozporu s tímto ustanovením Ústavy.
. . .

Zavřít
MENU