(EU) 2023/2691Prováděcí nařízení Komise (EU) 2023/2691 ze dne 29. listopadu 2023, kterým se mění nařízení (ES) č. 474/2006, pokud jde o seznam uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy nebo provozním omezením v Unii

Publikováno: Úř. věst. L 2691, 30.11.2023 Druh předpisu: Prováděcí nařízení
Přijato: 29. listopadu 2023 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 1. prosince 2023 Nabývá účinnosti: 1. prosince 2023
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



European flag

Úřední věstník
Evropské unie

CS

Série L


2023/2691

30.11.2023

PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2023/2691

ze dne 29. listopadu 2023,

kterým se mění nařízení (ES) č. 474/2006, pokud jde o seznam uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy nebo provozním omezením v Unii

(Text s významem pro EHP)

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 2111/2005 ze dne 14. prosince 2005 o vytvoření seznamu Společenství uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy ve Společenství, o informování cestujících v letecké dopravě o totožnosti provozujícího leteckého dopravce a o zrušení článku 9 směrnice 2004/36/ES (1), a zejména na čl. 4 odst. 2 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Nařízením Komise (ES) č. 474/2006 (2) se stanoví seznam uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii.

(2)

Podle čl. 4 odst. 3 nařízení (ES) č. 2111/2005 sdělily některé členské státy a Agentura Evropské unie pro bezpečnost letectví (dále jen „agentura“) Komisi informace, které jsou podstatné pro aktualizaci uvedeného seznamu. Podstatné informace poskytly i třetí země a mezinárodní organizace. Na základě těchto poskytnutých informací by měl být seznam aktualizován.

(3)

Komise informovala všechny dotčené letecké dopravce buď přímo, nebo prostřednictvím orgánů odpovědných za regulační dohled nad nimi o podstatných skutečnostech a úvahách, které budou základem pro rozhodnutí o uložení zákazu provozování letecké dopravy v Unii těmto dopravcům nebo o změně podmínek zákazu provozování letecké dopravy, který byl uložen leteckému dopravci uvedenému na seznamu stanoveném v příloze A nebo B nařízení (ES) č. 474/2006.

(4)

Komise poskytla dotčeným leteckým dopravcům možnost nahlédnout do veškeré relevantní dokumentace, předložit písemné připomínky a přednést ústně své stanovisko Komisi a výboru zřízenému článkem 15 nařízení (ES) č. 2111/2005 (dále jen „Výbor EU pro leteckou bezpečnost“).

(5)

Komise předala Výboru EU pro leteckou bezpečnost aktuální informace o probíhajících konzultacích podle nařízení (ES) č. 2111/2005 a nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2023/660 (3) s příslušnými orgány a leteckými dopravci z Arménie, Egypta, Iráku, Kazachstánu, Keni, Nepálu a Pákistánu. Komise Výbor EU pro leteckou bezpečnost informovala také o situaci v oblasti letecké bezpečnosti v Kongu (Brazzaville), Libyi, Jižním Súdánu a Surinamu.

(6)

Agentura informovala Komisi a Výbor EU pro leteckou bezpečnost o technických posouzeních provedených pro účely počátečního hodnocení a o průběžném sledování oprávnění provozovatelů ze třetích zemí vydaných podle nařízení Komise (EU) č. 452/2014 (4).

(7)

Agentura Komisi a Výbor EU pro leteckou bezpečnost informovala také o výsledcích analýzy prohlídek na odbavovací ploše provedených v rámci programu posuzování bezpečnosti zahraničních letadel (dále jen „program SAFA“) v souladu s nařízením Komise (EU) č. 965/2012 (5).

(8)

Agentura dále Komisi a Výbor EU pro leteckou bezpečnost informovala o projektech technické pomoci prováděných ve třetích zemích, jichž se týká zákaz provozování letecké dopravy podle nařízení (ES) č. 474/2006. Agentura rovněž poskytla informace o plánech a žádostech o další technickou pomoc a spolupráci za účelem zlepšení správní a technické způsobilosti úřadů pro civilní letectví ve třetích zemích s cílem pomoci jim zajistit soulad s platnými mezinárodními normami v oblasti bezpečnosti civilního letectví. Členské státy byly vyzvány, aby se k těmto žádostem vyjádřily na bilaterální úrovni v koordinaci s Komisí a agenturou. Komise v této souvislosti zopakovala, že ke zlepšování bezpečnosti letectví na celém světě je užitečné mezinárodní letecké komunitě předávat – zejména prostřednictvím nástroje Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO) nazvaného „Partnerství pro pomoc při provádění bezpečnosti letectví“ – informace o technické pomoci poskytované Unií a členskými státy třetím zemím.

(9)

Eurocontrol poskytl Komisi a Výboru EU pro leteckou bezpečnost informace o aktuálním stavu varovné funkce programu SAFA a provozovatelů ze třetích zemí včetně statistických údajů, pokud jde o výstražné zprávy týkající se leteckých dopravců, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy.

Letečtí dopravci z Arménie

(10)

Prováděcím nařízením Komise (EU) 2020/736 (6) byli v červnu 2020 zařazeni do přílohy A nařízení (ES) č. 474/2006 letečtí dopravci, kteří získali osvědčení v Arménii.

(11)

V rámci průběžného sledování Komise zjistila, že letecký dopravce Aircompany Armenia byl přejmenován a jeho novým obchodním názvem je AIR DILIJANS.

(12)

Na základě společných kritérií stanovených v příloze nařízení (ES) č. 2111/2005 se Komise domnívá, že pokud jde o letecké dopravce z Arménie, měl by být seznam leteckých dopravců, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii, změněn tak, aby byl letecký dopravce AIR DILIJANS zařazen do přílohy A nařízení (ES) č. 474/2006 a letecký dopravce Aircompany Armenia byl z uvedené přílohy vyňat.

(13)

Členské státy by měly nadále ověřovat skutečné dodržování příslušných mezinárodních bezpečnostních norem u leteckých dopravců, kteří získali osvědčení v Arménii, stanovováním priorit při provádění prohlídek na odbavovací ploše u těchto leteckých dopravců podle nařízení (EU) č. 965/2012.

Letečtí dopravci z Egypta

(14)

Letečtí dopravci, kteří získali osvědčení v Egyptě, nebyli nikdy zařazeni do přílohy A nebo B nařízení (ES) č. 474/2006.

(15)

V rámci průběžného sledování oprávnění provozovatelů ze třetích zemí vydaných podle nařízení (EU) č. 452/2014 a na základě analýzy prohlídek na odbavovací ploše provedených v rámci programu SAFA v souladu s nařízením (EU) č. 965/2012 vykazují letečtí dopravci, kteří získali osvědčení v Egyptě, rostoucí počet bezpečnostních problémů. U řady egyptských leteckých dopravců s oprávněním provozovatele ze třetích zemí byla učiněna významná zjištění. Již podruhé během dvou let bylo navíc dopravci Almasria Universal Airlines z bezpečnostních důvodů pozastaveno jeho oprávnění provozovatele ze třetí země.

(16)

Dne 21. června 2023 zaslala Komise egyptskému úřadu pro civilní letectví (dále jen „úřad ECAA“) dopis, v němž vyjádřila své obavy ohledně úrovně bezpečnosti leteckých dopravců, kteří získali osvědčení od tohoto úřadu, a požádala o soubor dokumentů, které popisují organizaci úřadu a ilustrují jeho kapacity v oblasti dohledu a související činnosti.

(17)

Dne 13. července 2023 poskytl úřad ECAA první soubor informací a dokumentace o své organizaci, personálním obsazení, odborné přípravě inspektorů, postupech a příručkách, jakož i přehled provedených a plánovaných auditů a hlášení událostí za období 2020–2023.

(18)

Z posouzení dokumentů provedeného za pomoci odborníků agentury vyplynulo, že úřad ECAA neposkytl všechny požadované informace o počtu zaměstnanců a požadavcích na jejich kvalifikaci, požadavcích na odbornou přípravu inspektorů a o skutečně provedeném školení. Komise proto dne 5. října 2023 zaslala úřadu ECAA druhý dopis s žádostí o chybějící dokumenty a informace, které byly následně obdrženy dne 13. listopadu 2023 a jsou nyní předmětem přezkumu a analýzy. Komise v prvním čtvrtletí roku 2024 uspořádá technickou schůzku s úřadem ECAA.

(19)

Na základě společných kritérií stanovených v příloze nařízení (ES) č. 2111/2005 se Komise domnívá, že v tuto chvíli neexistují žádné důvody ke změně seznamu uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii, pokud jde o letecké dopravce, již získali osvědčení v Egyptě.

(20)

Členské státy by měly nadále ověřovat skutečné dodržování příslušných mezinárodních bezpečnostních norem u leteckých dopravců, kteří získali osvědčení v Egyptě, stanovováním priorit při provádění prohlídek na odbavovací ploše u těchto leteckých dopravců podle nařízení (EU) č. 965/2012.

(21)

Pokud z jakýchkoli relevantních bezpečnostních informací vyplyne, že v důsledku nedodržení příslušných mezinárodních bezpečnostních norem existují bezprostřední bezpečnostní rizika, může být Komise nucena přijmout další opatření v souladu s nařízením (ES) č. 2111/2005.

Letečtí dopravci z Iráku

(22)

Prováděcím nařízením Komise (EU) 2015/2322 (7) byl letecký dopravce Iraqi Airways v prosinci 2015 zařazen do přílohy A nařízení (ES) č. 474/2006.

(23)

Dne 10. února 2022 požádala o povolení provozovatele ze třetí země společnost Fly Baghdad. Agentura tuto žádost posoudila v souladu s požadavky stanovenými v nařízení (EU) č. 452/2014.

(24)

Agentura při provádění svého posouzení vyjádřila obavy, nakolik dokáže společnost Fly Baghdad reagovat na zjištěné bezpečnostní problémy. Zejména zjistila, že Fly Baghdad nekontroluje ani nezajišťuje, aby plánované a uskutečněné doby letu, doby letové služby, doby ve službě a doby odpočinku byly v mezích, které Irák stanoví ve svých právních předpisech o zvládání únavy.

(25)

Skutečnost, že společnost Fly Baghdad nedokáže tyto bezpečnostní problémy řešit, dokládá předložení nepřijatelného plánu nápravných opatření k řešení zjištěných bezpečnostních problémů. Společnost Fly Baghdad tudíž neprokázala soulad s platnými mezinárodními bezpečnostními normami, které se vztahují na zjištěné bezpečnostní problémy. Agentura tudíž dospěla k závěru, že další posouzení by nevedlo k vydání oprávnění dopravci Fly Baghdad, a že tento dopravce proto nesplňuje příslušné požadavky nařízení (EU) č. 452/2014. V důsledku toho agentura dne 22. prosince 2022 z bezpečnostních důvodů zamítla žádost společnosti Fly Baghdad o oprávnění provozovatele ze třetí země.

(26)

Dne 11. února 2023 podala společnost Fly Baghdad v souladu s článkem 109 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139 (8) odvolání proti rozhodnutí agentury ze dne 22. prosince 2022, jímž byla této společnosti zamítnuta žádost o oprávnění provozovatele ze třetí země. Rozhodnutím odvolacího senátu agentury EASA zřízeného podle článku 105 nařízení (EU) 2018/1139 bylo dne 7. září 2023 odvolání společnosti Fly Baghdad zamítnuto jako neopodstatněné, čímž byla potvrzena platnost rozhodnutí agentury ze dne 22. prosince 2022.

(27)

V rámci průběžného sledování prováděného Komisí se dne 20. dubna 2023 uskutečnila technická schůzka za účasti Komise, agentury, členských států a iráckého úřadu pro civilní letectví (dále jen „úřad ICAA“). Komise na této schůzce sdělila úřadu ICAA, že na základě zamítavého rozhodnutí agentury ve věci žádosti společnosti Fly Baghdad o oprávnění provozovatele ze třetí země bude letecký dopravce podroben dalšímu přezkumu Výborem EU pro leteckou bezpečnost.

(28)

Dne 2. října 2023 Komise písemně kontaktovala úřad ICAA a dopravce Fly Baghdad a obě strany informovala, že případ Fly Baghdad byl zařazen na program jednání Výboru EU pro leteckou bezpečnost ve dnech 14. až 16. listopadu 2023 a že úřad ICAA i společnost Fly Baghdad budou mít příležitost přednést Výboru EU pro leteckou bezpečnost své stanovisko v souladu s nařízením (ES) č. 2111/2005.

(29)

Dne 15. listopadu 2023 proběhlo slyšení úřadu ICAA a dopravce Fly Baghdad na jednání Výboru EU pro leteckou bezpečnost. Úřad ICAA mimo jiné uvedl, že má odpovědnost za dohled nad sedmi držiteli osvědčení leteckého provozovatele, včetně Fly Baghdad, pokud jde o zajištění uplatňování a provádění mezinárodních bezpečnostních norem a iráckých předpisů v oblasti civilního letectví v souladu s povinnostmi vyplývajícími z úmluvy ICAO.

(30)

Úřad ICAA rovněž poskytl přehled své politiky a činností v oblasti dohledu, přičemž zdůraznil příslušné audity, které byly u dopravce Fly Baghdad provedeny v roce 2023 nebo jsou na tento rok naplánovány. Úřad ICAA dále poskytl souhrn plánovaných opatření k posílení svých kapacit v oblasti dohledu, zejména prostřednictvím využití služeb odborníků na letový provoz, letovou způsobilost a způsobilost leteckého personálu. Pokud jde konkrétně o bezpečnostní problémy, které agentura zjistila v rámci svého postupu pro udělení oprávnění provozovatele ze třetí země, poskytl úřad ICAA přehled o tom, jak postupoval při vyšetřování Fly Baghdad a jak s tímto dopravcem zajišťuje příslušné následné kroky za účelem provedení vhodných nápravných opatření.

(31)

Prezentace společnosti Fly Baghdad před Výborem EU pro leteckou bezpečnost se zaměřila na opatření, jež přijala k odstranění bezpečnostních problémů zjištěných agenturou v rámci postupu pro udělení oprávnění provozovatele ze třetí země. Podrobný přehled obsahoval informace o analýze kořenových příčin a následných přijatých opatření, pokud jde o organizaci, postupy, výcvik a dodržování předpisů. Ačkoli společnost Fly Baghdad vyjádřila závazek k soustavnému zlepšování bezpečnosti, prezentace k jednotlivým bezpečnostním problémům neposkytla dostatečně podrobné důkazy o fungování systému řízení bezpečnosti a kvality u této společnosti.

(32)

Informace předložené společností Fly Baghdad nebyly ze své podstaty dostatečné k tomu, aby zcela vyřešily bezpečnostní problémy, z jejichž zjištění vycházelo rozhodnutí agentury neudělit společnosti Fly Baghdad oprávnění provozovatele ze třetí země. Plán nápravných opatření předložený společností Fly Baghdad, zejména související analýza kořenových příčin, neprokázal, že je tento letecký dopravce schopen zavést vhodná opatření k zajištění souladu s mezinárodními bezpečnostními normami.

(33)

Na základě společných kritérií stanovených v příloze nařízení (ES) č. 2111/2005 se tudíž má za to, že seznam uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozovat leteckou dopravu v Unii, v příloze A nařízení (ES) č. 474/2006 by měl být změněn tak, aby zahrnoval leteckého dopravce Fly Baghdad. Komise rovněž hodlá za pomoci agentury a s podporou členských států uskutečnit v Iráku posuzovací návštěvu na místě jménem Unie s cílem ověřit, zda vydávání osvědčení leteckým dopravcům ze strany úřadu ICAA a jeho dohled nad nimi probíhají v souladu s příslušnými mezinárodními bezpečnostními normami. Tato unijní posuzovací návštěva na místě se zaměří na úřad ICAA a vybrané letecké dopravce, kteří získali osvědčení v Iráku.

(34)

Členské státy by měly nadále ověřovat skutečné dodržování příslušných mezinárodních bezpečnostních norem u leteckých dopravců, kteří získali osvědčení v Iráku, stanovováním priorit při provádění prohlídek na odbavovací ploše u těchto leteckých dopravců podle nařízení (EU) č. 965/2012.

(35)

Pokud z jakýchkoli relevantních bezpečnostních informací vyplyne, že v důsledku nedodržení příslušných mezinárodních bezpečnostních norem existují bezprostřední bezpečnostní rizika, může být Komise nucena přijmout další opatření v souladu s nařízením (ES) č. 2111/2005.

Letečtí dopravci z Kazachstánu

(36)

V prosinci 2016 byli letečtí dopravci, kteří získali osvědčení v Kazachstánu, prováděcím nařízením Komise (EU) 2016/2214 (9) vyňati z přílohy A nařízení (ES) č. 474/2006, s výjimkou dopravce Air Astana, který byl vyňat z přílohy B nařízení (ES) č. 474/2006 již v roce 2015 prováděcím nařízením (EU) 2015/2322.

(37)

V rámci průběžného sledování uspořádala Komise dne 13. října 2023 technickou schůzku za účasti agentury, členských států a zástupců kazachstánského výboru pro civilní letectví (dále jen „CAC KZ“) a akciové společnosti Letecká správa Kazachstánu (dále jen „AAK“).

(38)

Výbor CAC KZ a letecká správa AAK informovaly o pokroku při provádění svého plánu nápravných opatření a jeho vylepšování. Dne 19. října 2023 a opět dne 7. listopadu 2023 poskytla letecká správa AAK Komisi informace na podporu svého tvrzení, že náležitě zareagovala na všechny připomínky a doporučení. Dle prohlášení AAK je třicet pět z těchto bodů nyní považováno za zcela vyřešené, tři za částečně vyřešené a jeden zůstává nevyřešen kvůli dlouhodobé povaze svého provádění.

(39)

Letecká správa AAK prezentovala svou novou organizační strukturu, jež je v souladu s požadavky ICAO, a informovala o dosavadním pokroku ve své snaze stát se organizací s vlastním financováním prostřednictvím nového systému financování, který byl zaveden v červenci 2023.

(40)

Pokud jde o kazachstánský právní rámec v oblasti letectví, vzaly subjekty AAK a CAC KZ na vědomí novelu zákona o civilním letectví, jež byla formálně schválena v prosinci 2022. Po přijetí tohoto zákona přistoupila letecká správa AAK v průběhu roku 2023 k revizi čtyřiačtyřiceti sekundárních leteckých předpisů. V době konání technické schůzky se zástupci AAK aktivně podíleli na revizi dalších třinácti sekundárních předpisů, které mají být podle jejich prohlášení aktualizovány do konce roku 2023. Kromě toho od začátku roku 2023 do data konání schůzky schválila letecká správa AAK řadu nových i aktualizovaných postupů a pokynů, přičemž u dvanácti z nich již bylo schvalování dokončeno a u více než patnácti dokumentů je příprava v závěrečných fázích. Stále však není zřejmé, zda byly do sekundárních předpisů pouze začleněny nedávné změny zákona o civilním letectví, nebo zda byly tyto předpisy rovněž aktualizovány tak, aby byly v souladu s nejnovějšími změnami příloh ICAO.

(41)

Na technické schůzce se podařilo projednat různé záležitosti a obavy, bylo však zároveň dohodnuto, že k ověření účinného provádění uvedených změn bude vhodné uskutečnit posuzovací návštěvu na místě jménem Unie. Bylo domluveno, že by se tato návštěva měla uskutečnit v prvním čtvrtletí roku 2024.

(42)

Na základě společných kritérií stanovených v příloze nařízení (ES) č. 2111/2005 se Komise domnívá, že v tuto chvíli neexistují žádné důvody ke změně seznamu uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii, pokud jde o letecké dopravce z Kazachstánu.

(43)

Členské státy by měly nadále ověřovat skutečné dodržování příslušných mezinárodních bezpečnostních norem u leteckých dopravců, kteří získali osvědčení v Kazachstánu, stanovováním priorit při provádění prohlídek na odbavovací ploše u všech těchto leteckých dopravců podle nařízení (EU) č. 965/2012.

(44)

Pokud z jakýchkoli relevantních bezpečnostních informací vyplyne, že v důsledku nedodržení příslušných mezinárodních bezpečnostních norem existují bezprostřední bezpečnostní rizika, může být Komise nucena přijmout další opatření v souladu s nařízením (ES) č. 2111/2005.

Letečtí dopravci z Keni

(45)

Letečtí dopravci, kteří získali osvědčení v Keni, nebyli nikdy zařazeni do přílohy A nebo B nařízení (ES) č. 474/2006.

(46)

V červnu a červenci 2022 došlo k řadě nehod a incidentů týkajících se letadel s keňskou registrací, která provozují lety na letiště v Jižním Súdánu. Okolnosti těchto nehod a incidentů přiměly Komisi, aby dne 20. září 2022 zaslala keňskému úřadu pro civilní letectví (dále jen „úřad KCAA“) dopis s žádostí o informace o stavu těchto letadel v keňském leteckém rejstříku, jejich leteckých dopravcích a/nebo pronajímatelích, jakož i o výsledku veškerých předběžných zpráv z vyšetřování nehod.

(47)

V návaznosti na tuto korespondenci se Komise dne 31. května 2023 telefonický spojila s generálním ředitelem úřadu KCAA a jeho útvary, aby projednala a objasnila povahu své žádosti.

(48)

Dne 21. června 2023 zaslala Komise úřadu KCAA dopis s žádostí o soubor dokumentů, které popisují organizaci úřadu a ilustrují jeho kapacity v oblasti dohledu a související činnosti, pokud jde o letecké dopravce, jimž vydal osvědčení. V rámci této žádosti si Komise konkrétně vyžádala informace o skutečném výkonu dohledu nad jeho leteckými dopravci a letadly provozovanými mimo Keňu, zejména pokud jde o dvě společnosti, jejichž letadel se týkaly nehody a incidenty z června a července 2022.

(49)

Dne 18. července 2023 poskytl úřad KCAA první soubor informací a dokumentace o své organizaci, personálním obsazení, odborné přípravě inspektorů, postupech a příručkách, jakož i o provedených a plánovaných auditech a hlášeních událostí za období 2020–2023.

(50)

Z podrobného přezkoumání obdržených informací a dokumentů provedeného za pomoci odborníků agentury vyplynulo, že u některých oblastí je třeba, aby úřad KCAA poskytl další dokumenty a objasnění, aby bylo možné situaci jasně porozumět. Komise proto dne 5. října 2023 zaslala navazující dopis, v němž požádala o chybějící dokumenty a informace.

(51)

Na základě společných kritérií stanovených v příloze nařízení (ES) č. 2111/2005 se Komise domnívá, že v tuto chvíli neexistují žádné důvody ke změně seznamu uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii, pokud jde o letecké dopravce, již získali osvědčení v Keni.

(52)

Členské státy by měly nadále ověřovat skutečné dodržování příslušných mezinárodních bezpečnostních norem u leteckých dopravců, kteří získali osvědčení v Keni, stanovováním priorit při provádění prohlídek na odbavovací ploše u těchto leteckých dopravců podle nařízení (EU) č. 965/2012.

(53)

Pokud z jakýchkoli relevantních bezpečnostních informací vyplyne, že v důsledku nedodržení příslušných mezinárodních bezpečnostních norem existují bezprostřední bezpečnostní rizika, může být Komise nucena přijmout další opatření v souladu s nařízením (ES) č. 2111/2005.

Letečtí dopravci z Nepálu

(54)

Prováděcím nařízením Komise (EU) č. 1264/2013 (10) byli v prosinci 2013 zařazení do přílohy A nařízení (ES) č. 474/2006 letečtí dopravci, kteří získali osvědčení v Nepálu.

(55)

V návaznosti na jednání Výboru EU pro leteckou bezpečnost z května 2022 uskutečnili ve dnech 11. až 15. září 2023 odborníci z Komise, agentury a členských států unijní posuzovací návštěvu na místě v Nepálu, u nepálského úřadu pro civilní letectví (dále jen „úřad CAAN“), včetně posouzení vzorku dvou leteckých dopravců, kteří získali osvědčení v Nepálu, konkrétně Shree AirlinesNepal Airlines.

(56)

Posuzovací návštěva se zaměřila na úřad CAAN vzhledem k jeho úloze a odpovědnosti za dohled nad leteckými dopravci, kteří získali osvědčení v Nepálu. Posouzení odhalilo nesrovnalosti mezi schválenou organizační strukturou a skutečným rozdělením sekcí, útvarů a zaměstnanců. Tato nekonzistentnost zdůrazňuje potřebu komplexní revize organizační struktury tak, aby přesněji odrážela stávající činnosti a přidělování zaměstnanců. Tato revize má zásadní význam pro zajištění spolehlivého a účinného systému dohledu nad bezpečností, který bude v souladu s vnitrostátními i mezinárodními závazky a v konečném důsledku zlepší provozní účinnost a pozvedne bezpečnostní standardy leteckých dopravců v Nepálu.

(57)

Současné postupy úřadu CAAN týkající se požadavků na způsobilost leteckého personálu a systémů letových examinátorů ukazují, že nejsou dodržovány mezinárodní bezpečnostní normy, a je proto nutné urychleně sladit nepálské předpisy s těmito normami, zejména pokud jde o určování examinátorů v oblasti vydávání průkazů způsobilosti členům letové posádky. Především z absence pevného rámce pro jmenování a monitorování letových examinátorů a instruktorů v případě provozu vrtulníků jednoznačně vyplývá, že je třeba, aby úřad CAAN stanovil jasná kritéria, práva a účinné mechanismy dozoru pro určené přezkušující piloty a examinátory. Provedení těchto opatření výrazně pozvedne standardy v oblasti bezpečnosti a způsobilosti nepálského letectví jako celku a zajistí jednotnější a spolehlivější dohled nad odborníky v oblasti letectví.

(58)

Posouzení navíc odhalilo nedostatky při výkonu monitorování a dokumentace odborné přípravy inspektorů a pomocných inspektorů úřadu CAAN v oblasti způsobilosti leteckého personálu.

(59)

Při posouzení byly rovněž zjištěny významné nedostatky v oddělení letového provozu úřadu CAAN, zejména pokud jde o dohled nad únavou v souvislosti s omezeními doby ve službě a zajištění komplexních kontrol souladu během schvalovacího postupu. V důsledku těchto selhání je naléhavě nutné, aby úřad CAAN zavedl spolehlivé protokoly pro zvládání únavy a zkvalitnil své postupy pro jejich technické hodnocení a schvalování. Obavy ohledně účinnosti certifikačních a dohledových činností úřadu CAAN kromě toho vyvolává také nedostatečný objem specifického výcviku a kvalifikace inspektorů, zejména pokud jde o typové kvalifikace na letadla provozovaná leteckými dopravci.

(60)

Posouzení dále odhalilo systémový problém v přístupu oddělení letového provozu k přezkumu, hodnocení a validaci dokumentace týkající se letové bezpečnosti leteckých dopravců a specifickým schválením. Zjištěné nesrovnalosti, jako je nesoulad u požadavků na provozní výstražný protisrážkový systém (TCAS), výpočty paliva a dohled nad omezeními doby letu, mají významný dopad na bezpečnost letu.

(61)

Odbor kontroly letové způsobilosti vykazuje nedostatečnou vyspělost v kritických ohledech, jako je řízení auditu, úplnost výcvikového programu a kontrola dokumentace. Úřad CAAN musí tyto otázky řešit zlepšením programu odborné přípravy a přijetím důslednějšího přístupu k auditu a měl by rovněž usilovat o zavedení účinnějších digitálních systémů pro uchovávání záznamů.

(62)

Navzdory oblastem, u nichž byla zjištěna nutnost zlepšení, vyplývá z diskusí se zaměstnanci úřadu CAAN jejich pevné odhodlání ke zlepšení systému dohledu nad bezpečností letectví v Nepálu. Pro úřad CAAN je zásadní, aby toto odhodlání nadále podporoval, zajistil soulad s mezinárodními bezpečnostními normami a účinně řešil provozní a bezpečnostní problémy zjištěné při posouzení.

(63)

Dne 13. září 2023 byla předmětem zvláštní návštěvy posuzovacího týmu Unie společnost Shree Airlines založená v roce 1999.

(64)

Společnost Shree Airlines by měla výrazně zlepšit svůj systém řízení bezpečnosti a své provozní politiky, aby byly v souladu s mezinárodními bezpečnostními normami a nepálskými právními předpisy. To zahrnuje revizi příručky pro řízení bezpečnosti, auditních kontrolních seznamů a odstranění nedostatků v dokumentaci a postupech pro údržbu, jako jsou nepřesnosti v pracovních příkazech a kalibraci zařízení.

(65)

Problémy s provozními a bezpečnostními požadavky se u Shree Airlines týkají plánování letů, zvládání únavy posádky a dodržování předepsaných požadavků u odmrazovacích postupů, požadavků na systém TCAS a seznamu minimálního vybavení u jednotlivých typů letadel.

(66)

Zjištěné nedostatky v řízení platnosti a kvality osvědčení o výcviku spolu s nejasnou nebo nesprávnou zpětnou vazbou instruktorů navíc poukazují na to, že je zapotřebí spolehlivější systém pro sledování a zlepšování odborné způsobilosti posádky a účinnosti výcviku.

(67)

Dne 14. září 2023 byla předmětem zvláštní návštěvy posuzovacího týmu Unie společnost Nepal Airlines založená v roce 1958.

(68)

Posouzení společnosti Nepal Airlines poukázalo na nedostatky v systému řízení bezpečnosti a dodržování provozních postupů. K problémům patří nedostatečná identifikace a řízení rizik, opakovaná zjištění při ročních auditech a nedostatečně podrobné kontrolní seznamy pro audit kvality. Kromě toho existují pochybnosti ohledně účinnosti oddělení zajišťování kvality, chybějícího komplexního záznamu rizik v organizaci k řízení zachování letové způsobilosti a organizaci oprávněné k údržbě a nedostatků v analýze pracovních sil.

(69)

Návštěva ukázala, že se společnost Nepal Airlines potýká s udržováním provozního dohledu, přičemž zjevné problémy má v různých oblastech, včetně odborné způsobilosti, omezení doby letu, správy dokumentů a sledování dodržování předpisů.

(70)

Z připomínek vznesených během posuzovací návštěvy vyplývá, že společnost Nepal Airlines musí podstatně přepracovat své systémy a postupy, aby dosáhla nezbytné vyspělosti svého systému řízení bezpečnosti a zajistila důkladné pochopení a řízení svých schválení letové způsobilosti a provozního dohledu.

(71)

Na základě výsledku unijní posuzovací návštěvy na místě pozvala Komise úřad CAAN a letecké dopravce Shree AirlinesNepal Airlines na slyšení před Výborem EU pro leteckou bezpečnost pořádané dne 15. listopadu 2023.

(72)

Úřad CAAN předložil Výboru EU pro leteckou bezpečnost shrnutí, které obsahovalo přehled leteckých dopravců, kteří získali osvědčení v Nepálu, počet letadel registrovaných v této zemi, nejnovější výsledky auditu přístupu soustavného sledování v rámci programu ICAO USOAP a pokrok Nepálu při zlepšování výsledků při provádění tohoto programu.

(73)

Pokud jde o hodnotící zprávu EU, rozvedl úřad CAAN opatření, jež přijal bezprostředně po unijní posuzovací návštěvě na místě. Jednalo se mimo jiné o organizační restrukturalizaci a vypracování příručky pro integrované řízení. Mezi hlavními opatřeními úřad zdůraznil začlenění sledování souladu do auditního oddělení a zahájení práce na příručce pro systém řízení kvality.

(74)

Výbor EU pro leteckou bezpečnost byl informován o plánu nápravných opatření, který úřad CAAN přijal za účelem řešení nedostatků zjištěných při unijní posuzovací návštěvě na místě. U každé z připomínek provedl úřad CAAN analýzu kořenových příčin a stanovil okamžitá a dlouhodobá nápravná opatření. Nebylo však jasné, zda byly důsledně uplatněny zásady provádění analýzy kořenových příčin.

(75)

Komise a Výbor EU pro leteckou bezpečnost ocenily a podpořily úsilí úřadu CAAN a uvedly, že důležitá je soustavná podpora ze strany nepálské vlády. Zopakovaly, že jsou odhodlány i nadále podporovat úřad CAAN v jeho snaze o zlepšení kapacit v oblasti dohledu nad bezpečností, a vzaly na vědomí, že ředitel úřadu CAAN je odhodlán dále jej v tomto ohledu rozvíjet.

(76)

Navzdory dosavadnímu úsilí se má za to, že úřad CAAN není dostatečně schopen prosazovat mezinárodní bezpečnostní normy a zajistit, aby byl provoz leteckých dopravců, jimž vydal osvědčení, v souladu s předpisy. Z důkazů, včetně připomínek unijní posuzovací návštěvy na místě, je patrné, že schopnosti úřadu CAAN při dohledu nad leteckou činností v Nepálu nesplňují platné minimální mezinárodní bezpečnostní normy. Je proto nutné další zlepšení jeho schopností v oblasti dohledu, řízení personálu, odborné přípravy a certifikace zaměstnanců.

(77)

Společnost Shree Airlines podala komplexní přehled s podrobným popisem svého stávajícího letadlového parku, zdrojů a zařízení. Informovala rovněž o nápravných opatřeních, jež byla provedena v návaznosti na připomínky vznesené při unijní posuzovací návštěvě na místě. Mimo jiné se jednalo o výsledky analýzy kořenových příčin u každé z připomínek vznesených unijním posuzovacím týmem. Společnost Shree Airlines rovněž prezentovala svůj plán nápravných opatření, který vychází ze zmíněných analýz, a upřesnila krátkodobé i dlouhodobé plány.

(78)

Informace poskytnuté společností Shree Airlines neposkytly úplnou odpověď na bezpečnostní problémy, které byly zdůrazněny během unijní posuzovací návštěvy na místě. Plán nápravných opatření předložený společností Shree Airlines, zejména související analýza kořenových příčin, neprokázal, že je tento letecký dopravce schopen zavést vhodná opatření k zajištění souladu s mezinárodními bezpečnostními normami.

(79)

Společnost Nepal Airlines ve své podrobné prezentaci shrnula svou historii nepálského státního vlajkového dopravce a představila svůj letadlový park a zdroje. Prezentace se komplexně zabývala opatřeními, jež společnost přijala v reakci na připomínky vznesené unijní posuzovací návštěvou na místě. Letecký dopravce podrobně popsal výsledky analýzy kořenových příčin provedené u každé z připomínek a doporučení unijního posuzovacího týmu. Letecký dopravce prezentoval také svůj plán nápravných opatření.

(80)

Navzdory zmíněnému úsilí a množství informací, jež společnost Nepal Airlines poskytla, nesplňovaly tyto informace požadavky nutné k úplnému vyřešení bezpečnostních nedostatků, na něž upozornila unijní posuzovací návštěva na místě. Plán nápravných opatření předložený společností Nepal Airlines, zejména související analýza kořenových příčin, neprokázal, že je tento letecký dopravce schopen zavést vhodná opatření k zajištění souladu s mezinárodními bezpečnostními normami.

(81)

Na základě společných kritérií stanovených v příloze nařízení (ES) č. 2111/2005 se Komise domnívá, že v tuto chvíli neexistují žádné důvody ke změně seznamu uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii, pokud jde o letecké dopravce, již získali osvědčení v Nepálu.

(82)

Členské státy by měly nadále ověřovat skutečné dodržování příslušných mezinárodních bezpečnostních norem u leteckých dopravců, kteří získali osvědčení v Nepálu, stanovováním priorit při provádění prohlídek na odbavovací ploše u těchto leteckých dopravců podle nařízení (EU) č. 965/2012.

Letečtí dopravci z Pákistánu

(83)

V březnu 2007 byl letecký dopravce Pakistan International Airlines nařízením Komise (ES) č. 235/2007 (11) zařazen do přílohy B nařízení (ES) č. 474/2006 a následně byl v listopadu 2007 nařízením Komise (ES) č. 1400/2007 (12) z uvedené přílohy vyňat.

(84)

Dne 1. července 2020 zahájila Komise konzultace s pákistánským úřadem pro civilní letectví (dále jen „úřad PCAA“) podle čl. 3 odst. 2 nařízení Komise (ES) č. 473/2006 (13), a to na základě pozastavení oprávnění provozovatele ze třetí země v případě Pakistan International AirlinesVision Air a prohlášení pákistánského ministra dopravy o podvodně získaných průkazech způsobilosti pilotů v Pákistánu.

(85)

V této souvislosti uspořádala Komise ve spolupráci s agenturou a členskými státy řadu technických a informačních schůzek s úřadem PCAA. Tato jednání se zaměřila na úsilí úřadu PCAA při řešení problémů v oblasti dohledu nad bezpečností, které zjistili odborníci Komise a agentury, jakož i problémů, které zjistila organizace ICAO během své návštěvy v rámci Všeobecného programu pro audit dozoru nad bezpečností, jež se konala v období od 29. listopadu do 10. prosince 2021.

(86)

Dne 23. srpna 2023 uspořádala Komise, agentura, členské státy a zástupci úřadu PCAA další technickou schůzku, jejímž účelem bylo, aby úřad PCAA informoval o vývoji, k němuž došlo od poslední technické schůzky ze dne 25. října 2022, a prokázal jej. Zvláště zajímavé byly informace o přijetí nařízení o Úřadu pro civilní letectví (2023), statusu plánu nápravných opatření v rámci programu ICAO USOAP a opatření k vyřešení nedostatků, které EU vyjádřila v předchozí komunikaci.

(87)

Na tomto základě a s ohledem na stanoviska Výboru EU pro leteckou bezpečnost z listopadu 2022 informovala Komise úřad PCAA, že společně s agenturou a členskými státy vykoná ve dnech 27.–30. listopadu 2023 v Pákistánu unijní posuzovací návštěvu na místě za účelem zhodnocení situace úřadu PCAA, pokud jde o provádění účinného dohledu nad bezpečností.

(88)

Na základě společných kritérií stanovených v příloze nařízení (ES) č. 2111/2005 se Komise domnívá, že v tuto chvíli neexistují žádné důvody ke změně seznamu uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii, pokud jde o letecké dopravce, již získali osvědčení v Pákistánu.

(89)

Členské státy by měly nadále ověřovat skutečné dodržování příslušných mezinárodních bezpečnostních norem u leteckých dopravců, kteří získali osvědčení v Pákistánu, stanovováním priorit při provádění prohlídek na odbavovací ploše u těchto leteckých dopravců podle nařízení (EU) č. 965/2012.

(90)

Pokud z jakýchkoli relevantních bezpečnostních informací vyplyne, že v důsledku nedodržení příslušných mezinárodních bezpečnostních norem existují bezprostřední bezpečnostní rizika, může být Komise nucena přijmout další opatření v souladu s nařízením (ES) č. 2111/2005.

(91)

Nařízení (ES) č. 474/2006 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno.

(92)

Články 5 a 6 nařízení (ES) č. 2111/2005 uznávají potřebu přijímat rozhodnutí rychle a vzhledem k dopadům na bezpečnost případně i naléhavým postupem. Pro ochranu citlivých informací a cestující veřejnosti je proto nezbytné, aby jakákoli rozhodnutí přijatá v souvislosti s aktualizací seznamu leteckých dopravců, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy nebo omezení v rámci Unie, byla zveřejněna a vstoupila v platnost bezprostředně po jejich přijetí.

(93)

Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem Výboru EU pro leteckou bezpečnost zřízeného článkem 15 nařízení (ES) č. 2111/2005,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Nařízení (ES) č. 474/2006 se mění takto:

1)

příloha A se nahrazuje zněním uvedeným v příloze I tohoto nařízení;

2)

příloha B se nahrazuje zněním uvedeným v příloze II tohoto nařízení.

Článek 2

Toto nařízení vstupuje v platnost prvním dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 29. listopadu 2023.

Za Komisi,

jménem předsedkyně,

Adina VĂLEAN

členka Komise


(1)   Úř. věst. L 344, 27.12.2005, s. 15.

(2)  Nařízení Komise (ES) č. 474/2006 ze dne 22. března 2006 o vytvoření seznamu Společenství uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy ve Společenství, uvedeného v kapitole II nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 2111/2005 (Úř. věst. L 84, 23.3.2006, s. 14).

(3)  Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2023/660 ze dne 2. prosince 2022, kterým se stanoví podrobná pravidla týkající se seznamu uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu nebo omezením provozování letecké dopravy v Unii, uvedeného v kapitole II nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 2111/2005, a kterým se zrušuje nařízení (ES) č. 473/2006, kterým se stanoví prováděcí pravidla pro seznam Společenství uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy ve Společenství, uvedený v kapitole II nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 2111/2005 (Úř. věst. L 83, 22.3.2023, s. 47).

(4)  Nařízení Komise (EU) č. 452/2014 ze dne 29. dubna 2014, kterým se stanoví technické požadavky a správní postupy týkající se letového provozu provozovatelů ze třetích zemí podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 216/2008 (Úř. věst. L 133, 6.5.2014, s. 12).

(5)  Nařízení Komise (EU) č. 965/2012 ze dne 5. října 2012, kterým se stanoví technické požadavky a správní postupy týkající se letového provozu podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 216/2008 (Úř. věst. L 296, 25.10.2012, s. 1).

(6)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2020/736 ze dne 2. června 2020, kterým se mění nařízení (ES) č. 474/2006, pokud jde o seznam uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy nebo provozním omezením v Unii (Úř. věst. L 172, 3.6.2020, s. 7).

(7)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2015/2322 ze dne 10. prosince 2015, kterým se mění nařízení (ES) č. 474/2006 o vytvoření seznamu Společenství uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy ve Společenství (Úř. věst. L 328, 12.12.2015, s. 67).

(8)  Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139 ze dne 4. července 2018 o společných pravidlech v oblasti civilního letectví a o zřízení Agentury Evropské unie pro bezpečnost letectví, kterým se mění nařízení (ES) č. 2111/2005, (ES) č. 1008/2008, (EU) č. 996/2010, (EU) č. 376/2014 a směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/30/EU a 2014/53/EU a kterým se zrušuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 552/2004 a (ES) č. 216/2008 a nařízení Rady (EHS) č. 3922/91 (Úř. věst. L 212, 22.8.2018, s. 1).

(9)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2016/2214 ze dne 8. prosince 2016, kterým se mění nařízení (ES) č. 474/2006, pokud jde o seznam uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii (Úř. věst. L 334, 9.12.2016, s. 6).

(10)  Prováděcí nařízení Komise (EU) č. 1264/2013 ze dne 3. prosince 2013, kterým se mění nařízení (ES) č. 474/2006 o vytvoření seznamu Společenství uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy ve Společenství (Úř. věst. L 326, 6.12.2013, s. 7).

(11)  Nařízení Komise (ES) č. 235/2007 ze dne 5. března 2007, kterým se mění nařízení (ES) č. 474/2006 o vytvoření seznamu Společenství uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy ve Společenství (Úř. věst. L 66, 6.3.2007, s. 3).

(12)  Nařízení Komise (ES) č. 1400/2007 ze dne 28. listopadu 2007, kterým se mění nařízení (ES) č. 474/2006 o vytvoření seznamu Společenství uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy ve Společenství (Úř. věst. L 311, 29.11.2007, s. 12).

(13)  Nařízení Komise (ES) č. 473/2006 ze dne 22. března 2006, kterým se stanoví prováděcí pravidla pro seznam Společenství uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy ve Společenství, uvedený v kapitole II nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 2111/2005 (Úř. věst. L 84, 23.3.2006, s. 8).


PŘÍLOHA I

„PŘÍLOHA A

SEZNAM LETECKÝCH DOPRAVCŮ, KTEŘÍ AŽ NA VÝJIMKY PODLÉHAJÍ ZÁKAZU PROVOZOVAT LETECKOU DOPRAVU V UNII (1)

Jméno právnické osoby leteckého dopravce, jak je uvedeno na jeho osvědčení leteckého provozovatele (AOC) (a jeho obchodní jméno, pokud je odlišné)

Číslo osvědčení leteckého provozovatele (AOC) nebo číslo provozní licence

Třípísmenný kód ICAO

Stát provozovatele

AIR ZIMBABWE (PVT)

177/04

AZW

Zimbabwe

AVIOR AIRLINES

ROI-RNR-011

ROI

Venezuela

BLUE WING AIRLINES

SRBWA-01/2002

BWI

Surinam

IRAN ASEMAN AIRLINES

FS-102

IRC

Írán

FLY BAGHDAD

007

FBA

Irák

IRAQI AIRWAYS

001

IAW

Irák

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Afghánistánu odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Afghánistán

ARIANA AFGHAN AIRLINES

AOC 009

AFG

Afghánistán

KAM AIR

AOC 001

KMF

Afghánistán

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Angoly odpovědných za regulační dohled, s výjimkou TAAG Angola AirlinesHeli Malongo, včetně

 

 

Angola

AEROJET

AO-008/11-07/17 TEJ

TEJ

Angola

GUICANGO

AO-009/11-06/17 YYY

Neznámý

Angola

AIR JET

AO-006/11-08/18 MBC

MBC

Angola

BESTFLYA AIRCRAFT MANAGEMENT

AO-015/15-06/17YYY

Neznámý

Angola

HELIANG

AO 007/11-08/18 YYY

Neznámý

Angola

SJL

AO-014/13-08/18YYY

Neznámý

Angola

SONAIR

AO-002/11-08/17 SOR

SOR

Angola

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Arménie odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Arménie

AIR DILIJANS

AM AOC 065

NGT

Arménie

ARMENIAN AIRLINES

AM AOC 076

AAG

Arménie

ARMENIA AIRWAYS

AM AOC 063

AMW

Arménie

ARMENIAN HELICOPTERS

AM AOC 067

KAV

Arménie

FLY ARNA

AM AOC 075

ACY

Arménie

FLYONE ARMENIA

AM AOC 074

FIE

Arménie

NOVAIR

AM AOC 071

NAI

Arménie

SHIRAK AVIA

AM AOC 072

SHS

Arménie

SKYBALL

AM AOC 073

Nezjištěn

Arménie

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Konga (Brazzaville) odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Kongo (Brazzaville)

CANADIAN AIRWAYS CONGO

CG-CTA 006

TWC

Kongo (Brazzaville)

EQUAFLIGHT SERVICES

CG-CTA 002

EKA

Kongo (Brazzaville)

EQUAJET

RAC06-007

EKJ

Kongo (Brazzaville)

TRANS AIR CONGO

CG-CTA 001

ZTS

Kongo (Brazzaville)

SOCIETE NOUVELLE AIR CONGO

CG-CTA 004

Neznámý

Kongo (Brazzaville)

Všichni letečtí dopravci, kteří získali oprávnění od orgánů Demokratické republiky Kongo (DRK) odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Demokratická republika Kongo (DRK)

AB BUSINESS

AAC/DG/OPS-09/14

Neznámý

Demokratická republika Kongo (DRK)

AIR FAST CONGO

AAC/DG/OPS-09/03

Neznámý

Demokratická republika Kongo (DRK)

AIR KASAI

AAC/DG/OPS-09/11

Neznámý

Demokratická republika Kongo (DRK)

AIR KATANGA

AAC/DG/OPS-09/08

Neznámý

Demokratická republika Kongo (DRK)

BUSY BEE CONGO

AAC/DG/OPS-09/04

Neznámý

Demokratická republika Kongo (DRK)

COMPAGNIE AFRICAINE D’AVIATION (CAA)

AAC/DG/OPS-09/02

DBP

Demokratická republika Kongo (DRK)

CONGO AIRWAYS

AAC/DG/OPS-09/01

COG

Demokratická republika Kongo (DRK)

GOMA EXPRESS

AAC/DG/OPS-09/13

Neznámý

Demokratická republika Kongo (DRK)

KIN AVIA

AAC/DG/OPS-09/10

Neznámý

Demokratická republika Kongo (DRK)

MALU AVIATION

AAC/DG/OPS-09/05

Neznámý

Demokratická republika Kongo (DRK)

SERVE AIR CARGO

AAC/DG/OPS-09/07

Neznámý

Demokratická republika Kongo (DRK)

SWALA AVIATION

AAC/DG/OPS-09/06

Neznámý

Demokratická republika Kongo (DRK)

TRACEP CONGO AVIATION

AAC/DG/OPS-09/15

Neznámý

Demokratická republika Kongo (DRK)

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Džibutska odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Džibutsko

DAALLO AIRLINES

Neznámé

DAO

Džibutsko

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Rovníkové Guineje odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Rovníková Guinea

CEIBA INTERCONTINENTAL

2011/0001/MTTCT/DGAC/SOPS

CEL

Rovníková Guinea

Cronos AIRLINES

2011/0004/MTTCT/DGAC/SOPS

Neznámý

Rovníková Guinea

Všichni letečtí dopravci, kteří získali oprávnění od orgánů Eritreje odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Eritrea

ERITREAN AIRLINES

AOC č. 004

ERT

Eritrea

NASAIR ERITREA

AOC č. 005

NAS

Eritrea

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Kyrgyzstánu odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Kyrgyzstán

AERO NOMAD AIRLINES

57

ANK

Kyrgyzstán

AEROSTAN

08

BSC

Kyrgyzstán

AIR COMPANY AIR KG

50

KGC

Kyrgyzstán

AIRCOMPANY MOALEM AVIATION

56

AMA

Kyrgyzstán

AVIA TRAFFIC COMPANY

23

AVJ

Kyrgyzstán

CENTRAL ASIAN AVIATION SERVICES

58

KAS

Kyrgyzstán

FLYSKY AIRLINES

53

FSQ

Kyrgyzstán

GLOBAL 8 AIRLINES

59

Neznámý

Kyrgyzstán

HELI SKY

47

HAC

Kyrgyzstán

KAP.KG AIRCOMPANY

52

KGS

Kyrgyzstán

MAC.KG AIRLINES

61

MSK

Kyrgyzstán

SAPSAN AIRLINE

54

KGB

Kyrgyzstán

SKY JET

60

SJL

Kyrgyzstán

SKY KG AIRLINES

41

KGK

Kyrgyzstán

TRANS CARAVAN KG

55

TCK

Kyrgyzstán

TEZ JET

46

TEZ

Kyrgyzstán

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Libérie odpovědných za regulační dohled

 

 

Libérie

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Libye odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Libye

AFRIQIYAH AIRWAYS

007/01

AAW

Libye

AIR LIBYA

004/01

TLR

Libye

AL MAHA AVIATION

030/18

Neznámý

Libye

BERNIQ AIRWAYS

032/21

BNL

Libye

BURAQ AIR

002/01

BRQ

Libye

GLOBAL AIR TRANSPORT

008/05

GAK

Libye

HALA AIRLINES

033/21

HTP

Libye

LIBYAN AIRLINES

001/01

LAA

Libye

LIBYAN WINGS AIRLINES

029/15

LWA

Libye

PETRO AIR

025/08

PEO

Libye

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Nepálu odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Nepál

AIR DYNASTY HELI. S.

035/2001

Neznámý

Nepál

ALTITUDE AIR

085/2016

Neznámý

Nepál

BUDDHA AIR

014/1996

BHA

Nepál

FISHTAIL AIR

017/2001

Neznámý

Nepál

SUMMIT AIR

064/2010

Neznámý

Nepál

HELI EVEREST

086/2016

Neznámý

Nepál

HIMALAYA AIRLINES

084/2015

HIM

Nepál

KAILASH HELICOPTER SERVICES

087/2018

Neznámý

Nepál

MAKALU AIR

057 A/2009

Neznámý

Nepál

MANANG AIR PVT

082/2014

Neznámý

Nepál

MOUNTAIN HELICOPTERS

055/2009

Neznámý

Nepál

PRABHU HELICOPTERS

081/2013

Neznámý

Nepál

NEPAL AIRLINES CORPORATION

003/2000

RNA

Nepál

SAURYA AIRLINES

083/2014

Neznámý

Nepál

SHREE AIRLINES

030/2002

SHA

Nepál

SIMRIK AIR

034/2000

Neznámý

Nepál

SIMRIK AIRLINES

052/2009

RMK

Nepál

SITA AIR

033/2000

Neznámý

Nepál

TARA AIR

053/2009

Neznámý

Nepál

YETI AIRLINES

037/2004

NYT

Nepál

Následující letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Ruska odpovědných za regulační dohled

 

 

Rusko

AURORA AIRLINES

486

SHU

Rusko

AVIACOMPANY „AVIASTAR-TU“ CO. LTD

458

TUP

Rusko

IZHAVIA

479

IZA

Rusko

JOINT STOCK COMPANY AIR COMPANY „YAKUTIA“

464

SYL

Rusko

JOINT STOCK COMPANY „RUSJET“

498

RSJ

Rusko

JOINT STOCK COMPANY „UVT AERO“

567

UVT

Rusko

JOINT STOCK COMPANY „SIBERIA AIRLINES“

31

SBI

Rusko

JOINT STOCK COMPANY „SMARTAVIA AIRLINES“

466

AUL

Rusko

JOINT-STOCK COMPANY „IRAERO“ AIRLINES

480

IAE

Rusko

JOINT-STOCK COMPANY „URAL AIRLINES“

18

SVR

Rusko

JOINT-STOCK COMPANY ALROSA AIR COMPANY

230

DRU

Rusko

JOINT-STOCK COMPANY „NORDSTAR AIRLINES“

452

TYA

Rusko

JS AVIATION COMPANY „RUSLINE“

225

RLU

Rusko

JSC YAMAL AIRLINES

142

LLM

Rusko

LLC „NORD WIND“

516

NWS

Rusko

LLC „AIRCOMPANY IKAR“

36

KAR

Rusko

LTD. I FLY

533

RSY

Rusko

POBEDA AIRLINES LIMITED LIABILITY COMPANY

562

PBD

Rusko

PUBLIC JOINT STOCK COMPANY „AEROFLOT – RUSSIAN AIRLINES“

1

AFL

Rusko

ROSSIYA AIRLINES, JOINT STOCK COMPANY

2

SDM

Rusko

SKOL AIRLINE LLC

228

CDV

Rusko

UTAIR AVIATION, JOINT-STOCK COMPANY

6

UTA

Rusko

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Svatého Tomáše a Princova ostrova odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Svatý Tomáš a Princův ostrov

AFRICA’S CONNECTION

10/AOC/2008

ACH

Svatý Tomáš a Princův ostrov

STP AIRWAYS

03/AOC/2006

STP

Svatý Tomáš a Princův ostrov

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Sierry Leone odpovědných za regulační dohled

 

 

Sierra Leone

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Súdánu odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Súdán

ALFA AIRLINES SD

54

AAJ

Súdán

BADR AIRLINES

35

BDR

Súdán

BLUE BIRD AVIATION

11

BLB

Súdán

ELDINDER AVIATION

8

DND

Súdán

GREEN FLAG AVIATION

17

GNF

Súdán

HELEJETIC AIR

57

HJT

Súdán

KATA AIR TRANSPORT

9

KTV

Súdán

KUSH AVIATION CO.

60

KUH

Súdán

NOVA AIRWAYS

46

NOV

Súdán

SUDAN AIRWAYS CO.

1

SUD

Súdán

SUN AIR

51

SNR

Súdán

TARCO AIR

56

TRQ

Súdán


(1)  Leteckým dopravcům uvedeným v této příloze může být dovoleno uplatňovat přepravní práva tím, že použijí letadlo pronajaté s posádkou od leteckého dopravce, na kterého se zákaz provozování letecké dopravy nevztahuje, za předpokladu, že jsou dodrženy příslušné bezpečnostní normy.


PŘÍLOHA II

„PŘÍLOHA B

SEZNAM LETECKÝCH DOPRAVCŮ, KTEŘÍ PODLÉHAJÍ PROVOZNÍM OMEZENÍM V UNII (1)

Jméno právnické osoby leteckého dopravce, jak je uvedeno na jeho osvědčení leteckého provozovatele (AOC) (a jeho obchodní jméno, pokud je odlišné)

Číslo osvědčení leteckého provozovatele (AOC)

Třípísmenný kód ICAO

Stát provozovatele

Typ letadla podléhající omezení

Poznávací značka/značky a případně výrobní číslo/čísla letadla podléhajícího omezení

Stát zápisu do rejstříku

IRAN AIR

IR.AOC.100

IRA

Írán

Všechna letadla typu Fokker F100 a typu Boeing B747

Letadla typu Fokker F100, jak je uvedeno v AOC; letadla typu Boeing B747, jak je uvedeno v AOC

Írán

AIR KORYO

GAC-AOC/KOR-01

KOR

Severní Korea

Celý letadlový park s výjimkou 2 letadel typu TU-204.

Celý letadlový park s výjimkou P-632 a P-633.

Severní Korea


(1)  Leteckým dopravcům uvedeným v této příloze může být dovoleno uplatňovat přepravní práva tím, že použijí letadlo pronajaté s posádkou od leteckého dopravce, na kterého se zákaz provozování letecké dopravy nevztahuje, za předpokladu, že jsou dodrženy příslušné bezpečnostní normy.


ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2023/2691/oj

ISSN 1977-0626 (electronic edition)


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU