(EU) 2023/2159Prováděcí nařízení Komise (EU) 2023/2159 ze dne 17. října 2023, kterým se přijímá žádost o udělení statusu nového vyvážejícího výrobce s ohledem na konečná antidumpingová opatření uložená na dovoz některých spojovacích prostředků ze železa nebo oceli pocházejících z Čínské lidové republiky a mění prováděcí nařízení (EU) 2022/191

Publikováno: Úř. věst. L 2159, 18.10.2023 Druh předpisu: Prováděcí nařízení
Přijato: 17. října 2023 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 19. října 2023 Nabývá účinnosti: 19. října 2023
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti: 18. února 2027
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



European flag

Úřední věstník
Evropské unie

CS

Série L


2023/2159

18.10.2023

PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2023/2159

ze dne 17. října 2023,

kterým se přijímá žádost o udělení statusu nového vyvážejícího výrobce s ohledem na konečná antidumpingová opatření uložená na dovoz některých spojovacích prostředků ze železa nebo oceli pocházejících z Čínské lidové republiky a mění prováděcí nařízení (EU) 2022/191

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1036 ze dne 8. června 2016 o ochraně před dumpingovým dovozem ze zemí, které nejsou členy Evropské unie (1) (dále jen „základní nařízení“),

s ohledem na prováděcí nařízení Komise (EU) 2022/191 ze dne 16. února 2022 o uložení konečného antidumpingového cla na dovoz některých spojovacích prostředků ze železa nebo oceli pocházejících z Čínské lidové republiky (2) (dále jen „původní nařízení“), a zejména na článek 2 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

1.   PLATNÁ OPATŘENÍ

(1)

Dne 16. února 2022 uložila Komise původním nařízením konečné antidumpingové clo na dovoz některých spojovacích prostředků ze železa nebo oceli pocházejících z Čínské lidové republiky (dále jen „dotčený výrobek“).

(2)

Dne 23. května 2022 změnila Komise původní nařízení prováděcím nařízením Komise (EU) 2022/807 (3).

(3)

V původním šetření byl v souladu s článkem 17 základního nařízení pro účely šetření vyvážejících výrobců v Čínské lidové republice (dále jen „ČLR“) proveden výběr vzorku.

(4)

Pro vyvážející výrobce z ČLR zařazené do vzorku Komise na dovoz dotčeného výrobku uložila individuální sazby antidumpingového cla v rozsahu od 22,1 % do 48,8 %. Pro spolupracující vyvážející výrobce nezařazené do vzorku byla uložena celní sazba ve výši 39,6 %. Spolupracující vyvážející výrobci nezařazení do vzorku jsou uvedeni v příloze původního nařízení. Dále byla uložena celostátní celní sazba ve výši 86,5 % na dotčený výrobek vyráběný společnostmi v ČLR, které se buď nepřihlásily, nebo při šetření nespolupracovaly.

(5)

V souladu s článkem 2 původního nařízení může být příloha uvedeného nařízení změněna tak, že novému vyvážejícímu výrobci bude přiznána celní sazba použitelná na spolupracující společnosti, které nebyly zařazeny do vzorku, tj. sazba cla ve výši 39,6 %, pokud nový vyvážející výrobce v ČLR poskytne Komisi dostatečné důkazy, že:

a)

v období šetření, z něhož příslušná opatření vycházejí, tj. od 1. července 2019 do 30. června 2020 (dále jen „období původního šetření“), do Unie nevyvážel dotčený výrobek;

b)

není ve spojení s žádným vývozcem ani výrobcem v ČLR, na nějž se vztahují antidumpingová opatření uložená původním nařízením a který spolupracoval nebo mohl spolupracovat při původním šetření a

c)

po skončení období původního šetření buď skutečně vyvážel dotčený výrobek do Unie, nebo uzavřel neodvolatelný smluvní závazek vyvézt značné množství dotčeného výrobku do Unie.

2.   ŽÁDOST O UDĚLENÍ STATUSU NOVÉHO VYVÁŽEJÍCÍHO VÝROBCE

(6)

Společnost Ningbo Londex Industrial Co., Ltd. (dále jen „společnost Londex“ nebo „žadatel“) dne 27. července 2022 předložila Komisi žádost o udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, a tedy o přiznání celní sazby ve výši 39,6 % platné pro spolupracující společnosti v ČLR nezařazené do vzorku, s tvrzením, že splňuje všechny tři podmínky stanovené v článku 2 původního nařízení (podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce).

(7)

Pro účely rozhodnutí o tom, zda žadatel splňuje podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce podle článku 2 původního nařízení, Komise žadateli nejprve zaslala dotazník s žádostí o poskytnutí důkazů o tom, že splňuje podmínky pro udělení tohoto statusu.

(8)

Na základě analýzy odpovědi na dotazník požádala Komise o další informace a důkazy, které žadatel předložil.

(9)

Komise se snažila ověřit veškeré informace, které považovala pro rozhodnutí o tom, zda žadatel splňuje podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, za nezbytné. Za tímto účelem Komise analyzovala důkazy předložené žadatelem, nahlédla do on-line databáze Orbis (4) a provedla s žadatelem křížovou kontrolu na dálku. Souběžně s tím Komise o žádosti žadatele informovala výrobní odvětví Unie a vyzvala je, aby v případě potřeby poskytlo případné připomínky. Výrobní odvětví Unie předložilo připomínky k tomu, zda žadatel splňuje podmínku stanovenou v čl. 2 písm. a) původního nařízení.

3.   ANALÝZA ŽÁDOSTI

(10)

Pokud jde o první podmínku pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, aby žadatel během období původního šetření do Unie nevyvážel dotčený výrobek, zjistila Komise, že žadatel během uvedeného období skutečně dotčený výrobek do Unie nevyvážel. Společnost Londex byla založena v prosinci 2005 a od svého vzniku vyvážela jiné výrobky než dotčený výrobek. Veškerý vývoz během období původního šetření byl ověřen a nebyl nalezen žádný důkaz, který by poukazoval na možný vývoz dotčeného výrobku do Unie. Přesněji řečeno, společnost ve své evidenci odbytu nevykazovala žádné záznamy o transakcích týkajících se vývozu dotčeného výrobku do Unie během období původního šetření. Evidence odbytu společnosti Londex byla navíc během tohoto období v souladu s účetními závěrkami společnosti. Kromě toho se neobjevily žádné další důkazy, které by naznačovaly, že žadatel vyvážel dotčený výrobek do Unie před červencem 2020, tj. před koncem období původního šetření.

(11)

Výrobní odvětví Unie ve svých původních připomínkách zdůraznilo, že žadatel od svého založení v roce 2005 vyvíjel vývozní činnost a vzhledem k tomu, že v průběhu původního šetření požádal o vyloučení kotevních šroubů do betonu, je pravděpodobné, že tyto spojovací prostředky během období původního šetření vyvážel. Výrobní odvětví Unie však nepředložilo žádné důkazy o tom, že společnost Londex nesplňuje první podmínku pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce.

(12)

Společnost Londex během původního šetření skutečně požádala o vyloučení kotevních šroubů do betonu. Oddíl 2.3.5 původního nařízení posuzoval žádosti o vyloučení výrobku týkající se mimo jiné kotevních šroubů do betonu a dospěl k závěru, že tyto šrouby spadají do definice výrobku. Komise usoudila, že do definice výrobku patří, neboť mají stejné fyzikální vlastnosti jako šrouby s hlavou. Bylo však zjištěno, že společnost Londex začala do Unie vyvážet kotevní šrouby do betonu až po období původního šetření.

(13)

Komise zjistila, že před obdobím původního šetření a během něj žadatel vyvážel do Unie pouze jiné výrobky než dotčený výrobek, mimo jiné též kotvy. Na kotvy se však definice výrobku nevztahovala po celou dobu původního šetření. V oznámení, jímž bylo zahájeno původní šetření (5), byl výrobek, který je předmětem šetření, definován jako „některé spojovací prostředky ze železa nebo oceli, jiné než z nerezavějící oceli, tj. vruty do dřeva (kromě vrtulí do pražců), závitořezné šrouby, ostatní šrouby a svorníky s hlavou (též s jejich maticemi nebo podložkami, ale kromě šroubů a svorníků pro upevňování konstrukčních materiálů železničních tratí) a podložky“. Tyto kotvy ze železa nebo oceli kódu KN 7318 19 00 nejsou šrouby nebo svorníky s hlavou a nepatří do definice dotčeného výrobku, jak vyplývá ze 148. až 155. bodu odůvodnění původního nařízení.

(14)

Komise proto dospěla k závěru, že žadatel během období původního šetření dotčený výrobek do Unie nevyvážel.

(15)

Pokud jde o podmínku stanovenou v čl. 2 písm. b) původního nařízení, aby žadatel nebyl ve spojení s žádným vývozcem ani výrobcem, na nějž se vztahují antidumpingová opatření uložená původním nařízením, zjistila Komise, že společnost Londex není ve spojení s žádným čínským vyvážejícím výrobcem, na nějž se vztahují antidumpingová opatření. Podle databáze Orbis vlastní akcionář společnosti Londex podíly ještě v několika jiných společnostech, z nichž žádná se nenachází v ČLR, a proto se na ně nevztahují antidumpingová opatření uložená původním nařízením. Žadatel proto tuto podmínku splnil.

(16)

Pokud jde o podmínku stanovenou v čl. 2 písm. c) původního nařízení, aby žadatel po skončení období původního šetření buď skutečně vyvážel dotčený výrobek do Unie, nebo uzavřel neodvolatelný smluvní závazek vyvézt značné množství dotčeného výrobku do Unie, Komise během šetření zjistila, že žadatel vyvážel dotčený výrobek do Unie od července 2020, což je po období původního šetření. Žadatel předložil podpůrné doklady k zásilkám významného množství dotčeného výrobku do Unie za období od července 2020 do července 2022. Žadatel proto tuto podmínku splnil.

(17)

Žadatel tedy splňuje všechny tři podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, jak je stanoveno v článku 2 původního nařízení, a žádost by proto měla být přijata. Žadateli by tudíž mělo být přiznáno antidumpingové clo ve výši 39,6 % pro spolupracující společnosti nezařazené do vzorku v rámci původního šetření.

4.   POSKYTNUTÍ INFORMACÍ

(18)

Žadatel a výrobní odvětví Unie byli informováni o základních skutečnostech a úvahách, na jejichž základě se považuje za vhodné přiznat společnosti Londex sazbu antidumpingového cla platnou pro spolupracující společnosti nezařazené do vzorku v rámci původního šetření.

(19)

Stranám byla poskytnuta možnost předložit připomínky. Nebyly obdrženy žádné připomínky.

(20)

Toto nařízení je v souladu se stanoviskem výboru zřízeného podle čl. 15 odst. 1 nařízení (EU) 2016/1036,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Do seznamu spolupracujících společností nezařazených do vzorku stanoveného v příloze prováděcího nařízení (EU) 2022/191 pozměněné prováděcím nařízením (EU) 2022/807 se doplňuje tato společnost:

„Společnost

Doplňkový kód TARIC

Ningbo Londex Industrial Co., Ltd.

899L“

Článek 2

Toto nařízení vstupuje v platnost prvním dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 17. října 2023.

Za Komisi

předsedkyně

Ursula VON DER LEYEN


(1)   Úř. věst. L 176, 30.6.2016, s. 21.

(2)   Úř. věst. L 36, 17.2.2022, s. 1.

(3)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2022/807 ze dne 23. května 2022, kterým se opravuje prováděcí nařízení (EU) 2022/191 o uložení konečného antidumpingového cla na dovoz některých spojovacích prostředků ze železa nebo oceli pocházejících z Čínské lidové republiky (Úř. věst. L 145, 24.5.2022, s. 31).

(4)  Orbis je celosvětový poskytovatel informací o podnicích, které se týkají více než 220 milionů společností na celém světě. Poskytuje zejména standardizované informace o soukromých společnostech a podnikových strukturách.

(5)  Oznámení o zahájení antidumpingového řízení týkajícího se dovozu některých spojovacích prostředků ze železa nebo oceli pocházejících z Čínské lidové republiky (Úř. věst. C 442, 21.12.2020, s. 6).


ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2023/2159/oj

ISSN 1977-0626 (electronic edition)


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU