(EU) 2023/711Prováděcí nařízení Komise (EU) 2023/711 ze dne 30. března 2023, kterým se přijímá žádost o udělení statusu nového vyvážejícího výrobce s ohledem na konečná antidumpingová opatření uložená na dovoz keramického stolního a kuchyňského nádobí a náčiní pocházejícího z Čínské lidové republiky a mění prováděcí nařízení (EU) 2019/1198

Publikováno: Úř. věst. L 93, 31.3.2023, s. 84-87 Druh předpisu: Prováděcí nařízení
Přijato: 30. března 2023 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 1. dubna 2023 Nabývá účinnosti: 1. dubna 2023
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti: 16. července 2024
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



31.3.2023   

CS

Úřední věstník Evropské unie

L 93/84


PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2023/711

ze dne 30. března 2023,

kterým se přijímá žádost o udělení statusu nového vyvážejícího výrobce s ohledem na konečná antidumpingová opatření uložená na dovoz keramického stolního a kuchyňského nádobí a náčiní pocházejícího z Čínské lidové republiky a mění prováděcí nařízení (EU) 2019/1198

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1036 ze dne 8. června 2016 o ochraně před dumpingovým dovozem ze zemí, které nejsou členy Evropské unie (1),

s ohledem na prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/1198 ze dne 12. července 2019 o uložení konečného antidumpingového cla na dovoz keramického stolního a kuchyňského nádobí a náčiní pocházejícího z Čínské lidové republiky (2), a zejména na článek 2 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

A.   PLATNÁ OPATŘENÍ

(1)

Dne 13. května 2013 uložila Rada prováděcím nařízením (EU) č. 412/2013 (dále jen „původní nařízení“) konečné antidumpingové clo na dovoz keramického stolního a kuchyňského nádobí a náčiní pocházejícího z Čínské lidové republiky (dále jen „dotčený výrobek“) do Unie (3).

(2)

Dne 12. července 2019 Komise na základě přezkumu před pozbytím platnosti podle čl. 11 odst. 2 nařízení (EU) 2016/1036 (dále jen „základní nařízení“) prodloužila prováděcím nařízením (EU) 2019/1198 platnost opatření původního nařízení na dalších pět let.

(3)

Dne 28. listopadu 2019 Komise na základě šetření obcházení antidumpingových opatření podle čl. 13 odst. 3 základního nařízení změnila prováděcí nařízení (EU) 2019/1198 prováděcím nařízením Komise (EU) 2019/2131 (4).

(4)

V původním šetření byl v souladu s článkem 17 nařízení (EU) 2016/1036 pro účely šetření vyvážejících výrobců v Čínské lidové republice (dále jen „ČLR“) proveden výběr vzorku.

(5)

Pro vyvážející výrobce z ČLR zařazené do vzorku Komise na dovoz keramického stolního a kuchyňského nádobí a náčiní uložila individuální sazby antidumpingového cla v rozsahu od 13,1 % do 18,3 %. Pro spolupracující vyvážející výrobce nezařazené do vzorku byla uložena celní sazba ve výši 17,9 %. Spolupracující vyvážející výrobci nezařazení do vzorku jsou uvedeni v příloze I prováděcího nařízení (EU) 2019/1198 ve znění prováděcího nařízení (EU) 2019/2131. Dále byla uložena celostátní celní sazba ve výši 36,1 % na keramické stolní a kuchyňské nádobí a náčiní od společností v ČLR, které se buď nepřihlásily, nebo při šetření nespolupracovaly.

(6)

Podle článku 2 prováděcího nařízení (EU) 2019/1198 může Komise změnit přílohu I uvedeného nařízení tím, že přizná novému vyvážejícímu výrobci celní sazbu platnou pro spolupracující společnosti, které nebyly zařazeny do vzorku nebo kterým nebylo přiznáno individuální zacházení, konkrétně váženou průměrnou celní sazbu ve výši 17,9 %, pokud tento nový vyvážející výrobce v ČLR poskytne Komisi dostatečné důkazy o tom, že:

a)

v období šetření, z něhož příslušná opatření vycházejí, tj. od 1. ledna 2011 do 31. prosince 2011 (dále jen „období původního šetření“), do Unie nevyvážel dotčený výrobek;

b)

není ve spojení s žádným vývozcem ani výrobcem v ČLR, na nějž se vztahují antidumpingová opatření uložená původním nařízením, a

c)

po skončení období původního šetření buď skutečně vyvážel dotčený výrobek do Unie, nebo uzavřel neodvolatelný smluvní závazek vyvézt značné množství dotčeného výrobku do Unie.

B.   ŽÁDOST O UDĚLENÍ STATUSU NOVÉHO VYVÁŽEJÍCÍHO VÝROBCE

(7)

Dne 12. srpna 2020 společnost Linyi Hongshun Porcelain Co., Ltd. (dále jen „ Linyi Hongshun“ nebo „žadatel“) předložila Komisi žádost o udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, a tedy o přiznání celní sazby ve výši 17,9 % platné pro spolupracující společnosti v ČLR nezařazené do vzorku, s tvrzením, že splňuje všechny tři podmínky stanovené v článku 2 prováděcího nařízení (EU) 2019/1198.

(8)

Pro účely rozhodnutí o tom, zda žadatel splňuje podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce podle článku 2 prováděcího nařízení (EU) 2019/1198, Komise žadateli nejprve zaslala dotazník s žádostí o poskytnutí důkazů o splnění uvedených podmínek.

(9)

Na základě analýzy odpovědi na dotazník požádala Komise o další informace a důkazy, které žadatel předložil.

(10)

Komise se snažila ověřit veškeré informace, které považovala pro rozhodnutí o tom, zda žadatel splňuje podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, za nezbytné. Za tímto účelem Komise analyzovala důkazy předložené žadatelem v jeho odpovědi na dotazník, přičemž konzultovala různé internetové stránky, včetně internetových stránek žadatele a databáze Qichacha (5), a porovnávala informace od společnosti s informacemi předloženými v předchozích případech. Souběžně s tím Komise o žádosti žadatele informovala výrobní odvětví Unie a vyzvala je, aby v případě potřeby poskytlo případné připomínky. Výrobní odvětví Unie připomínky k žádosti předložilo.

(11)

Dne 28. září 2022 byl žadatel informován o základních skutečnostech a úvahách, na jejichž základě Komise původně navrhla jeho žádost o udělení statusu nového vyvážejícího výrobce zamítnout, a měl možnost se k nim vyjádřit.

(12)

Dne 17. října 2022 poskytl žadatel další informace týkající se podmínky stanovené v čl. 2 písm. b). To vedlo k další analýze toho, zda žadatel tuto podmínku splnil, či nikoli, jak je podrobně uvedeno ve 14. až 17. bodě odůvodnění níže.

C.   ANALÝZA ŽÁDOSTI

(13)

Pokud jde o podmínku stanovenou v čl. 2 písm. a) prováděcího nařízení (EU) 2019/1198, aby žadatel během období původního šetření do Unie nevyvážel dotčený výrobek, Komise v průběhu šetření zjistila, že žadatel tuto podmínku splnil. Žadatel byl založen v roce 2004. Během období původního šetření žadatel vyráběl dotčený výrobek a prodával jej na domácím trhu a do zemí mimo EU. Žadatel předložil evidenci odbytu za období původního šetření, z níž vyplývá, že v tomto období docházelo pouze k prodeji na domácím trhu a do zemí mimo EU.

(14)

Pokud jde o podmínku stanovenou v čl. 2 písm. b) prováděcího nařízení (EU) 2019/1198, aby žadatel nebyl ve spojení s žádnými vývozci ani výrobci, na něž se vztahují antidumpingová opatření uložená původním nařízením, Komise v průběhu šetření zjistila, že žadatel byl ve spojení s čínským vývozcem, společností Linyi Goldfuture. Bylo rovněž zjištěno, že společnost Linyi Goldfuture vyvážela dotčený výrobek do EU po období původního šetření.

(15)

Na základě připomínek obdržených po poskytnutí informací však bylo při šetření rovněž zjištěno, že společnost Linyi Goldfuture byla obchodní společností a nebyla ve spojení s žádným výrobcem nebo vyvážejícím výrobcem kromě žadatele. Dotčený výrobek vyvážený do EU společností Linyi Goldfuture vyráběl čínský výrobce, který není ve spojení. Společnost Linyi Goldfuture byla navíc založena v srpnu 2012, tj. po období původního šetření. Na tomto základě Komise konstatovala, že žadatel není ve spojení s vývozcem nebo výrobcem, na něž se vztahuje clo a kteří mohli při původním šetření spolupracovat. Žadatel tudíž tuto podmínku splnil.

(16)

Pokud jde o podmínku stanovenou v čl. 2 písm. c) prováděcího nařízení (EU) 2019/1198, aby žadatel po skončení období původního šetření buď skutečně vyvážel dotčený výrobek do Unie, nebo uzavřel neodvolatelný smluvní závazek vyvézt značné množství dotčeného výrobku do Unie, Komise během šetření zjistila, že žadatel vyvážel dotčený výrobek do Unie po období původního šetření. Žadatel předložil e-mailovou korespondenci s klientem v EU, proforma a obchodní faktury, balicí listy, konosamenty, formulář celního prohlášení a potvrzení o zaplacení různých objednávek zadaných v letech 2017 až 2020 společnostmi usazenými v EU. Žadatel proto tuto podmínku splňuje.

(17)

Žadatel tedy splnil všechny tři podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, jak je stanoveno v článku 2 prováděcího nařízení (EU) 2019/1198, a žádost by proto měla být přijata. Žadateli by tudíž mělo být přiznáno antidumpingové clo ve výši 17,9 % pro spolupracující společnosti nezařazené do vzorku v rámci původního šetření.

D.   POSKYTNUTÍ INFORMACÍ

(18)

Žadatel a výrobní odvětví Unie byli informováni o základních skutečnostech a úvahách, na jejichž základě se považuje za vhodné přiznat žadateli sazbu antidumpingového cla platnou pro spolupracující společnosti nezařazené do vzorku v rámci původního šetření.

(19)

Dne 28. září 2022 byla stranám poskytnuta možnost předložit připomínky. Jak je uvedeno ve 12. bodě odůvodnění, žadatel předložil připomínky, ve kterých tvrdil, že vzhledem k tomu, že společnost Linyi Goldfuture je vývozcem, a nikoli výrobcem a že byla založena po období původního šetření, vztah společnosti Linyi Goldfuture k žadateli neměl na zjištění podle druhé podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce žádný vliv. Vzhledem ke změně zjištění poskytla Komise stranám možnost předložit připomínky k revidovanému obecnému informačnímu dokumentu. Nebyly obdrženy žádné připomínky.

(20)

Toto nařízení je v souladu se stanoviskem výboru zřízeného podle čl. 15 odst. 1 nařízení (EU) 2016/1036,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Do seznamu spolupracujících společností nezařazených do vzorku stanoveného v příloze 1 prováděcího nařízení (EU) 2019/2131 se doplňuje tato společnost:

Společnost

Doplňkový kód TARIC

„Linyi Hongshun Porcelain Co., Ltd.

899C“

Článek 2

Toto nařízení vstupuje v platnost prvním dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 30. března 2023.

Za Komisi

předsedkyně

Ursula VON DER LEYEN


(1)  Úř. věst. L 176, 30.6.2016, s. 21.

(2)  Úř. věst. L 189, 15.7.2019, s. 8.

(3)  Prováděcí nařízení Rady (EU) č. 412/2013 ze dne 13. května 2013 o uložení konečného antidumpingového cla a o konečném výběru prozatímně uloženého cla na dovoz keramického stolního a kuchyňského nádobí a náčiní pocházejícího z Čínské lidové republiky (Úř. věst. L 131, 15.5.2013, s. 1).

(4)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/2131 ze dne 28. listopadu 2019, kterým se mění prováděcí nařízení (EU) 2019/1198 o uložení konečného antidumpingového cla na dovoz keramického stolního a kuchyňského nádobí a náčiní pocházejícího z Čínské lidové republiky na základě přezkumu před pozbytím platnosti podle čl. 11 odst. 2 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1036 (Úř. věst. L 321, 12.12.2019, s. 139).

(5)  Qichacha je soukromá zisková databáze v čínském vlastnictví, která spotřebitelům/odborníkům poskytuje obchodní údaje, informace o úvěrech a analytické údaje o soukromých a veřejných společnostech usazených v Číně.


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU