(EU) 2023/591Prováděcí nařízení Komise (EU) 2023/591 ze dne 16. března 2023, kterým se přijímá žádost o udělení statusu nového vyvážejícího výrobce s ohledem na konečná antidumpingová opatření uložená na dovoz elektrických jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky a mění prováděcí nařízení (EU) 2019/73

Publikováno: Úř. věst. L 79, 17.3.2023, s. 49-51 Druh předpisu: Prováděcí nařízení
Přijato: 16. března 2023 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 18. března 2023 Nabývá účinnosti: 18. března 2023
Platnost předpisu: Ne Pozbývá platnosti: 19. ledna 2024
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



17.3.2023   

CS

Úřední věstník Evropské unie

L 79/49


PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2023/591

ze dne 16. března 2023,

kterým se přijímá žádost o udělení statusu nového vyvážejícího výrobce s ohledem na konečná antidumpingová opatření uložená na dovoz elektrických jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky a mění prováděcí nařízení (EU) 2019/73

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1036 ze dne 8. června 2016 o ochraně před dumpingovým dovozem ze zemí, které nejsou členy Evropské unie (1),

s ohledem na prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/73 ze dne 17. ledna 2019 o uložení konečného antidumpingového cla a o konečném výběru prozatímního cla uloženého na dovoz elektrických jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky (2), a zejména na čl. 1 odst. 6 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

1.   PLATNÁ OPATŘENÍ

(1)

Dne 17. ledna 2019 uložila Komise prováděcím nařízením (EU) 2019/73 (dále jen „původní nařízení“) konečné antidumpingové clo na dovoz elektrických jízdních kol (dále jen „dotčený výrobek“) pocházejících z Čínské lidové republiky („ČLR“) do Unie.

(2)

V původním šetření byl v souladu s článkem 17 nařízení (EU) 2016/1036 pro účely šetření vyvážejících výrobců v Čínské lidové republice proveden výběr vzorku.

(3)

Vyvážejícím výrobcům z Čínské lidové republiky zařazeným do vzorku Komise uložila individuální sazby antidumpingového cla na dovoz elektrických jízdních kol v rozsahu od 10,3 % do 62,1 %. Spolupracujícím vyvážejícím výrobcům nezařazeným do vzorku (s výjimkou společností, na něž se vztahuje sazba souběžného vyrovnávacího cla pro všechny ostatní společnosti – prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/72 (3)) byla uložena vážená průměrná celní sazba ve výši 24,2 %. Tito spolupracující vyvážející výrobci nezařazení do vzorku jsou uvedeni v příloze I původního nařízení. Ostatním spolupracujícím společnostem nezařazeným do vzorku (podléhajícím sazbě souběžného vyrovnávacího cla pro všechny ostatní společnosti – prováděcí nařízení (EU) 2019/72) byla uložena vážená průměrná celní sazba ve výši 16,2 %. Tyto společnosti jsou uvedeny v příloze II původního nařízení. Kromě toho byla uložena celostátní celní sazba ve výši 70,1 % na elektrická jízdní kola od společností v Čínské lidové republice, které se buď nepřihlásily, nebo nespolupracovaly při antidumpingovém šetření, ale spolupracovaly v souběžném antisubvenčním šetření (společnosti uvedené v příloze III původního nařízení).

(4)

Podle čl. 1 odst. 6 původního nařízení lze odstavec 2 uvedeného článku pozměnit vložením nového vyvážejícího výrobce do příslušné přílohy se spolupracujícími společnostmi, které nebyly zařazeny do vzorku, a na něž se proto vztahuje příslušná vážená průměrná sazba antidumpingového cla, pokud tento nový vyvážející výrobce v Čínské lidové republice předloží Komisi dostatek důkazů o tom, že:

a)

během období šetření, na němž jsou opatření založena, tj. od 1. října 2016 do 30. září 2017 (dále jen „období původního šetření“), nevyvážel do Unie dotčený výrobek;

b)

není ve spojení s žádným vývozcem nebo výrobcem v Čínské lidové republice, na které se vztahují antidumpingová opatření uložená původním nařízením, a

c)

po skončení období původního šetření buď skutečně vyvezl dotčený výrobek do Unie, nebo uzavřel neodvolatelný smluvní závazek jeho značné množství do Unie vyvézt.

2.   ŽÁDOST O UDĚLENÍ STATUSU NOVÉHO VYVÁŽEJÍCÍHO VÝROBCE

(5)

Společnost Zhejiang Jollo Technology Co., Ltd, (dále jen „žadatel“) předložila Komisi žádost o udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, a tudíž požaduje, aby se na ni vztahovala celní sazba platná pro spolupracující společnosti v Čínské lidové republice nezařazené do vzorku, na něž se vztahuje sazba souběžného vyrovnávacího cla pro všechny ostatní společnosti, tj. 16,2 %, přičemž tvrdila, že splňuje všechny tři podmínky stanovené v čl. 1 odst. 6 původního nařízení.

(6)

Pro účely rozhodnutí o tom, zda žadatel splňuje podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce podle čl. 1 odst. 6 původního nařízení (dále jen „podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce“), Komise žadateli nejprve zaslala dotazník s žádostí o poskytnutí důkazů o tom, že splňuje podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce. Žadatel poskytl odpověď na dotazník.

(7)

Komise se snažila ověřit veškeré informace, které považovala pro rozhodnutí o tom, zda žadatel splňuje podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, za nezbytné.

3.   ANALÝZA ŽÁDOSTI

(8)

Pokud jde o podmínku stanovenou v čl. 1 odst. 6 původního nařízení, aby žadatel nevyvážel do Unie dotčený výrobek během období šetření, na němž jsou opatření založena, tj. od 1. října 2016 do 30. září 2017 (dále jen „období původního šetření“), Komise během šetření zjistila, že žadatel nemohl během uvedeného období do Unie vyvážet elektrická jízdní kola, neboť předložil důkazy o tom, že k jeho založení došlo v roce 2021.

(9)

Pokud jde o podmínku stanovenou v čl. 1 odst. 6 původního nařízení, aby žadatel nebyl ve spojení s žádným vývozcem nebo výrobcem, na které se vztahují antidumpingová opatření uložená původním nařízením, Komise v průběhu šetření zjistila, že žadatel není ve spojení s žádným vývozcem nebo výrobcem v Čínské lidové republice, na které se vztahují antidumpingová opatření uložená původním nařízením a kteří mohli spolupracovat při původním šetření.

(10)

Pokud jde o podmínku stanovenou v čl. 1 odst. 6 původního nařízení, aby žadatel po skončení období původního šetření buď skutečně vyvezl dotčený výrobek do Unie, nebo uzavřel neodvolatelný smluvní závazek jeho značné množství do Unie vyvézt, Komise v průběhu šetření zjistila, že žadatel na základě předložených písemných dokladů po skončení období šetření skutečně vyvážel elektrická jízdní kola do Unie. Žadatel předložil dokumentaci o prodeji pro transakce do Španělska (červen 2021) a Itálie (srpen 2022).

(11)

Komise tedy dospěla k závěru, že žadatel předmětnou podmínku stanovenou v čl. 1 odst. 6 původního nařízení splňuje.

(12)

Žadatel tudíž splňuje všechny tři podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, jak je stanoveno v čl. 1 odst. 6 původního nařízení, a žádost by proto měla být přijata. V důsledku toho by se na žadatele mělo vztahovat antidumpingové clo ve výši 16,2 % pro spolupracující společnosti nezařazené do vzorku v rámci původního šetření a sazba souběžného vyrovnávacího cla pro všechny ostatní společnosti – prováděcí nařízení (EU) 2019/72.

4.   POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ

(13)

Žadatel a výrobní odvětví Unie byli informováni o základních skutečnostech a úvahách, na jejichž základě se považuje za vhodné přiznat společnosti Zhejiang Jollo Technology Co., Ltd, sazbu antidumpingového cla platnou pro spolupracující společnosti nezařazené do vzorku v rámci původního šetření.

(14)

Stranám byla poskytnuta možnost předložit připomínky. Nebyly vzneseny žádné připomínky.

(15)

Toto nařízení je v souladu se stanoviskem výboru zřízeného podle čl. 15 odst. 1 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1036,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Do seznamu spolupracujících společností nezařazených do vzorku stanoveného v příloze II prováděcího nařízení (EU) 2019/73 se doplňuje tato společnost:

Společnost

Doplňkový kód TARIC

Zhejiang Jollo Technology Co., Ltd

899 A

Článek 2

Toto nařízení vstupuje v platnost prvním dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 16. března 2023.

Za Komisi

předsedkyně

Ursula VON DER LEYEN


(1)  Úř. věst. L 176, 30.6.2016, s. 21.

(2)  Úř. věst. L 16, 18.1.2019, s. 108.

(3)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/72 ze dne 17. ledna 2019, kterým se ukládá konečné vyrovnávací clo na dovoz elektrických jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky (Úř. věst. L 16, 18.1.2019, s. 5).


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU