(EU) 2023/217Prováděcí nařízení Komise (EU) 2023/217 ze dne 1. února 2023, kterým se opravuje nařízení (EU) č. 965/2012, pokud jde o některé nesrovnalosti v požadavcích zavedených prováděcím nařízením (EU) 2019/1387 a nařízeními (EU) 2021/1296 a (EU) 2021/2237
Publikováno: | Úř. věst. L 30, 2.2.2023, s. 11-13 | Druh předpisu: | Prováděcí nařízení |
Přijato: | 1. února 2023 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 22. února 2023 | Nabývá účinnosti: | 30. října 2022 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
2.2.2023 |
CS |
Úřední věstník Evropské unie |
L 30/11 |
PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2023/217
ze dne 1. února 2023,
kterým se opravuje nařízení (EU) č. 965/2012, pokud jde o některé nesrovnalosti v požadavcích zavedených prováděcím nařízením (EU) 2019/1387 a nařízeními (EU) 2021/1296 a (EU) 2021/2237
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139 ze dne 4. července 2018 o společných pravidlech v oblasti civilního letectví a o zřízení Agentury Evropské unie pro bezpečnost letectví, kterým se mění nařízení (ES) č. 2111/2005, (ES) č. 1008/2008, (EU) č. 996/2010, (EU) č. 376/2014 a směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/30/EU a 2014/53/EU a kterým se zrušuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 552/2004 a (ES) č. 216/2008 a nařízení Rady (EHS) č. 3922/91 (1), a zejména na článek 31 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Prováděcím nařízením Komise (EU) 2021/2237 (2) byl změněn článek ORO.FC.146 přílohy III (část ORO) nařízení Komise (EU) č. 965/2012 (3). Odkaz v čl. ORO.FC.146 písm. f) bodě 2 na čl. ORO.FC.005 písm. b) bod 2 je třeba nahradit odkazem na čl. ORO.FC.005 písm. b) bod 1, což je bod relevantní pro provoz letounu. |
(2) |
Prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/1387 (4) zavedlo při změně článků CAT.POL.A.230 a CAT.POL.A.235 přílohy IV (část CAT) nařízení (EU) č. 965/2012 chybu, pokud jde o odbavení letounů. Požadavky uvedené v čl. CAT.POL.A.230 písm. e) a čl. CAT.POL.A.235 písm. e) by se měly použít kumulativně, nikoli alternativně. |
(3) |
Prováděcím nařízením Komise (EU) 2021/1296 (5) byly zavedeny změny článku CAT.OP.MPA.150 přílohy IV (část CAT) nařízení (EU) č. 965/2012. Tyto změny nebyly neúmyslně doprovázeny následnými změnami článků CAT.POL.A.215 a CAT.POL.A.415 uvedené přílohy. V důsledku toho je odkaz na příslušné právní předpisy chybný a tato chyba by měla být opravena. |
(4) |
Prováděcím nařízením (EU) 2021/1296 byl změněn i článek SPO.POL.110 přílohy VIII (část SPO) nařízení (EU) č. 965/2012 nahrazením písmen a), b) a c) uvedeného článku. Pozměňovací návrh však rovněž vypouští dřívější písmena d) a e), což nebylo záměrem. Dřívější písmena d) a e) článku SPO.POL.110 by proto měla být znovu zavedena s účinkem ode dne použitelnosti nařízení (EU) 2021/1296, tj. ode dne 30. října 2022. |
(5) |
Nařízení (EU) č. 965/2012 by proto mělo být odpovídajícím způsobem opraveno. |
(6) |
Opatření stanovená v tomto prováděcím nařízení jsou v souladu se stanoviskem Výboru pro uplatňování společných bezpečnostních pravidel v oblasti civilního letectví, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Přílohy III (část ORO), IV (část CAT) a VIII (část SPO) nařízení (EU) č. 965/2012 se mění v souladu s přílohou tohoto nařízení.
Článek 2
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Bod 3 přílohy se použije ode dne 30. října 2022.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 1. února 2023.
Za Komisi
předsedkyně
Ursula VON DER LEYEN
(1) Úř. věst. L 212, 22.8.2018, s. 1.
(2) Prováděcí nařízení Komise (EU) 2021/2237 ze dne 15. prosince 2021, kterým se mění nařízení (EU) č. 965/2012, pokud jde o požadavky na provoz za každého počasí a na výcvik a přezkoušení letových posádek (Úř. věst. L 450, 16.12.2021, s. 21).
(3) Nařízení Komise (EU) č. 965/2012 ze dne 5. října 2012, kterým se stanoví technické požadavky a správní postupy týkající se letového provozu podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 216/2008 (Úř. věst. L 296, 25.10.2012, s. 1).
(4) Prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/1387 ze dne 1. srpna 2019, kterým se mění nařízení (EU) č. 965/2012, pokud jde o požadavky na výpočty výkonnosti letounu při přistání a standardy pro posuzování stavu povrchu dráhy, o aktualizaci určitého bezpečnostního vybavení letounů a bezpečnostních požadavků na letouny a o lety bez oprávnění k provozu se zvětšenou vzdáleností od přiměřeného letiště (Úř. věst. L 229, 5.9.2019, s. 1).
(5) Prováděcí nařízení Komise (EU) 2021/1296 ze dne 4. srpna 2021, kterým se mění a opravuje nařízení (EU) č. 965/2012, pokud jde o požadavky na plánování paliva/energie a hospodaření s palivem/energií a o požadavky na podpůrné programy a psychologické posouzení členů letové posádky a testování na přítomnost psychoaktivních látek (Úř. věst. L 282, 5.8.2021, s. 5).
PŘÍLOHA
Přílohy III, IV a VIII nařízení (EU) č. 965/2012 se opravují takto:
(1) |
v příloze III (část ORO) čl. ORO.FC.146 písm. f) se bod 2 nahrazuje tímto:
|
(2) |
příloha IV (část CAT) se opravuje takto:
|
(3) |
v příloze VIII (část SPO) se v článku SPO.POL.110 doplňují nová písmena d) a e), která znějí:
|