(EU) 2021/488Prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2021/488 ze dne 22. března 2021, kterým se mění prováděcí rozhodnutí (EU) 2020/174 a (EU) 2020/1167, pokud jde o používání schválených inovativních technologií v některých osobních automobilech a lehkých užitkových vozidlech schopných provozu na zkapalněný ropný plyn (LPG), stlačený zemní plyn (CNG) a ethanol (E85) (Text s významem pro EHP)
Publikováno: | Úř. věst. L 100, 23.3.2021, s. 15-19 | Druh předpisu: | Prováděcí rozhodnutí |
Přijato: | 12. dubna 2021 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 12. dubna 2021 | Nabývá účinnosti: | 12. dubna 2021 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
23.3.2021 |
CS |
Úřední věstník Evropské unie |
L 100/15 |
PROVÁDĚCÍ ROZHODNUTÍ KOMISE (EU) 2021/488
ze dne 22. března 2021,
kterým se mění prováděcí rozhodnutí (EU) 2020/174 a (EU) 2020/1167, pokud jde o používání schválených inovativních technologií v některých osobních automobilech a lehkých užitkových vozidlech schopných provozu na zkapalněný ropný plyn (LPG), stlačený zemní plyn (CNG) a ethanol (E85)
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/631 ze dne 17. dubna 2019, kterým se stanoví výkonnostní normy pro emise CO2 pro nové osobní automobily a pro nová lehká užitková vozidla a kterým se zrušují nařízení (ES) č. 443/2009 a (EU) č. 510/2011 (1), a zejména na čl. 11 odst. 4 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Výrobci Škoda Auto a.s, Ford-Werke GmbH, Groupe Renault, FCA Italy S.p.A, SEAT S.A., Volkswagen AG, Automobiles Citroen, Automobiles Peugeot, PSA Automobiles SA a OPEL Automobile GmbH dne 9. července 2020 společně předložili žádost podle článku 12a prováděcího nařízení Komise (EU) č. 725/2011 (2) a prováděcího nařízení Komise (EU) č. 427/2014 (3) o změnu prováděcího rozhodnutí Komise (EU) 2020/174 (4), na jejímž základě by se umožnilo, aby 12voltové účinné alternátory schválené podle uvedeného rozhodnutí jako inovativní technologie mohly být používány i v osobních automobilech a lehkých užitkových vozidlech poháněných konvenčními spalovacími motory schopných provozu na zkapalněný ropný plyn (LPG), stlačený zemní plyn (CNG) a ethanol (E85). |
(2) |
Výrobci Ford-Werke GmbH, Honda Motor Europe Ltd a Renault SA dne 11. prosince 2020 společně předložili podle článku 12a prováděcího nařízení (EU) č. 725/2011 a prováděcího nařízení (EU) č. 427/2014 žádost o změnu prováděcího rozhodnutí Komise (EU) 2020/1167 (5) tak, aby účinné 48voltové motorgenerátory ve spojení s 48 V/12 V DC/DC měniči, které byly podle uvedeného rozhodnutí schváleny jako inovativní technologie, mohly být používány i v motorech s vnitřním spalováním a některých hybridních elektrických osobních automobilech a lehkých užitkových vozidlech schopných provozu na zkapalněný ropný plyn (LPG), stlačený zemní plyn (CNG) a ethanol (E85). |
(3) |
Komise obě žádosti posoudila v souladu s článkem 11 nařízení (EU) 2019/631, prováděcím nařízením (EU) č. 725/2011, prováděcím nařízením (EU) č. 427/2014 a technickými pokyny pro přípravu žádostí o schválení inovativních technologií podle nařízení (ES) č. 443/2009 a nařízení (EU) č. 510/2011 (ve znění z července 2018) (6). |
(4) |
Jelikož se obě žádosti týkají objasnění používání inovativních technologií ve vozidlech schopných provozu na zkapalněný ropný plyn (LPG), stlačený zemní plyn (CNG) a ethanol (E85), je vhodné se těmito žádostmi zabývat v jediném prováděcím rozhodnutí. |
(5) |
Pokud jde o obě žádosti, je vhodné vyjasnit, že snížení emisí CO2 dosažené pomocí inovativních technologií lze určit i tehdy, jsou-li použity u vozidel na LPG, CNG a E85. S výhradou doplnění některých faktorů specifických pro paliva se metodiky pro stanovení snížení emisí CO2 uvedené v prováděcích rozhodnutích (EU) 2020/174 a (EU) 2020/1167 proto považují za vhodné pro určení snížení emisí CO2 spojeného s používáním příslušných inovativních technologií u vozidel poháněných těmito palivy. |
(6) |
Pokud jde o E85, není vzhledem k jeho omezené dostupnosti na trhu Unie jako celku nicméně pro účely metodik pro stanovení snížení emisí CO2 vhodné rozlišovat tento druh paliva od benzinu. |
(7) |
Prováděcí rozhodnutí (EU) 2020/174 a (EU) 2020/1167 by proto měla být odpovídajícím způsobem změněna, |
PŘIJALA TOTO ROZHODNUTÍ:
Článek 1
Změny prováděcího rozhodnutí (EU) 2020/174
Prováděcí rozhodnutí (EU) 2020/174 se mění takto:
1) |
Článek 1 se mění takto:
|
2) |
v článku 3 se vkládá nový odstavec 3a, který zní: „3a. Je-li inovativní technologie instalována v dvoupalivovém vozidle nebo ve vozidle flex-fuel, zaznamená schvalovací orgán certifikované snížení emisí CO2 takto:
|
3) |
příloha se mění v souladu s přílohou I tohoto rozhodnutí. |
Článek 2
Změny prováděcího rozhodnutí (EU) 2020/1167
Prováděcí rozhodnutí (EU) 2020/1167 se mění takto:
1) |
Článek 1 se mění takto:
|
2) |
v článku 3 se vkládá nový odstavec 3a, který zní: „3a. Je-li inovativní technologie instalována v dvoupalivovém vozidle nebo ve vozidle flex-fuel, zaznamená schvalovací orgán certifikované snížení emisí CO2 takto:
|
3) |
Příloha se mění v souladu s přílohou II tohoto rozhodnutí. |
Článek 3
Vstup v platnost
Toto rozhodnutí vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
V Bruselu dne 22. března 2021.
Za Komisi
předsedkyně
Ursula VON DER LEYEN
(1) Úř. věst. L 111, 25.4.2019, s. 13.
(2) Prováděcí nařízení Komise (EU) č. 725/2011 ze dne 25. července 2011, kterým se stanoví postup schvalování a certifikace inovativních technologií ke snižování emisí CO2 z osobních automobilů podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 (Úř. věst. L 194, 26.7.2011, s. 19).
(3) Prováděcí nařízení Komise (EU) č. 427/2014 ze dne 25. dubna 2014, kterým se stanoví postup schvalování a certifikace inovativních technologií ke snižování emisí CO2 z lehkých užitkových vozidel podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 510/2011 (Úř. věst. L 125, 26.4.2014, s. 57).
(4) Prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2020/174 ze dne 6. února 2020 o schválení technologie použité ve 12voltových účinných alternátorech používaných v některých osobních automobilech a lehkých užitkových vozidlech jako inovativní technologie podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/631 (Úř. věst. L 35, 7.2.2020, s. 13).
(5) Prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2020/1167 ze dne 6. srpna 2020 o schválení technologie použité v účinném 48voltovém motorgenerátoru ve spojení s 48 V/12 V DC/DC měničem pro použití v konvenčních spalovacích motorech a některých hybridních elektrických osobních automobilech a lehkých užitkových vozidlech jako inovativní technologie podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/631 (Úř. věst. L 258, 7.8.2020, s. 15).
(6) https://circabc.europa.eu/sd/a/a19b42c8-8e87-4b24-a78b-9b70760f82a9/July%202018%20Technical%20Guidelines.pdf
PŘÍLOHA I
Příloha prováděcího rozhodnutí (EU) 2020/174 se mění takto:
1) |
bod 6 se mění takto:
|
2) |
bod 8 se mění takto: tabulka 4 se nahrazuje tímto: „Tabulka 4 Korekční koeficient CO2 v důsledku dodatečné hmotnosti
|
PŘÍLOHA II
Příloha prováděcího rozhodnutí (EU) 2020/1167 se mění takto:
1) |
v bodě 3.2 se tabulky 2 a 3 nahrazují tímto: „Tabulka 2 Spotřeba na účinný výkon
Tabulka 3 Přepočítací koeficient podle paliva (CF)
|
2) |
v bodě 3.5 se tabulka 4 nahrazuje tímto: „Tabulka 4 Korekční koeficient CO2 v důsledku dodatečné hmotnosti
|