(EU) 2019/1706Prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/1706 ze dne 10. října 2019, kterým se mění prováděcí nařízení (EU) 2017/325 o uložení konečného antidumpingového cla na dovoz vysokopevnostních nití z polyesterů pocházejících z Čínské lidové republiky na základě přezkumu před pozbytím platnosti podle čl. 11 odst. 2 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1036

Publikováno: Úř. věst. L 260, 11.10.2019, s. 42-44 Druh předpisu: Prováděcí nařízení
Přijato: 10. října 2019 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 12. října 2019 Nabývá účinnosti: 12. října 2019
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2019/1706

ze dne 10. října 2019,

kterým se mění prováděcí nařízení (EU) 2017/325 o uložení konečného antidumpingového cla na dovoz vysokopevnostních nití z polyesterů pocházejících z Čínské lidové republiky na základě přezkumu před pozbytím platnosti podle čl. 11 odst. 2 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1036

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1036 ze dne 8. června 2016 o ochraně před dumpingovým dovozem ze zemí, které nejsou členy Evropské unie (1) (dále jen „základní nařízení“),

s ohledem na prováděcí nařízení Komise (EU) 2017/325 ze dne 24. února 2017 o uložení konečného antidumpingového cla na dovoz vysokopevnostních nití z polyesterů pocházejících z Čínské lidové republiky na základě přezkumu před pozbytím platnosti podle čl. 11 odst. 2 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1036 (2) ve znění prováděcího nařízení (EU) 2017/2368 (3), a zejména na čl. 1 odst. 5 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

A.   PLATNÁ OPATŘENÍ

(1)

Prováděcím nařízením (EU) č. 1105/2010 (4) uložila Rada konečné antidumpingové clo z dovozu vysokopevnostních nití z polyesterů pocházejících z Čínské lidové republiky (dále jen „dotčený výrobek“) do Unie.

(2)

V původním šetření byl v souladu s článkem 17 základního nařízení k šetření vyvážejících výrobců v Čínské lidové republice (dále jen „ČLR“) použit výběr vzorku.

(3)

Rada uložila na dovoz dotčeného výrobku vyvážejícím výrobcům z ČLR zařazeným do vzorku individuální sazby antidumpingového cla ve výši od 5,1 % do 9,8 %. Spolupracujícím vyvážejícím výrobcům, kteří nebyli zařazeni do vzorku, byla uložena sazba cla ve výši 5,3 %. Dále byla na dovoz vysokopevnostních nití z polyesterů od všech ostatních čínských společností uložena celostátní sazba cla ve výši 9,8 %.

(4)

Na základě přezkumu před pozbytím platnosti podle čl. 11 odst. 2 základního nařízení byla původní opatření prováděcím nařízením (EU) 2017/325 (nařízení o přezkumu před pozbytím platnosti) prodloužena o pět let.

(5)

Prováděcím nařízením (EU) 2017/2368 bylo prováděcí nařízení (EU) 2017/325 změněno tak, že byl do něj doplněn čl. 1 odst. 5 umožňující vyvážejícím výrobcům požádat o udělení statusu nového vyvážejícího výrobce.

(6)

V čl. 1 odst. 5 prováděcího nařízení (EU) 2017/325 ve znění prováděcího nařízení (EU) 2017/2368 se uvádí, že pokud jakákoli strana z ČLR poskytne Komisi dostatečné důkazy o tom, že:

a)

v období původního šetření (1. července 2008 až 30. června 2009) nevyvážela do Unie dotčený výrobek;

b)

není ve spojení s žádným vývozcem ani výrobcem, na něž se vztahují opatření uložená tímto nařízením, a že

c)

buď skutečně vyvezla dotčený výrobek do Unie po období původního šetření, nebo uzavřela neodvolatelný smluvní závazek vyvézt značné množství dotčeného výrobku do Unie po skončení období původního šetření,

může být příloha prováděcího nařízení (EU) 2017/325 změněna tak, aby se na takovou stranu uplatňovala sazba cla vztahující se na spolupracující společnosti nezařazené do vzorku, tj. vážená průměrná sazba cla ve výši 5,3 %.

B.   ŽÁDOSTI O UDĚLENÍ STATUSU NOVÉHO VYVÁŽEJÍCÍHO VÝROBCE

(7)

Společnost Wuxi Solead Technology Development Co., Ltd se po vyhlášení prováděcího nařízení (EU) 2017/325 přihlásila a předložila Komisi žádost o udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, čímž by se na ni vztahovala sazba cla použitelná pro spolupracující společnosti z ČLR nezařazené do vzorku, tj. 5,3 %.

(8)

Aby bylo možné určit, zda žadatel splňuje kritéria pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, jak je uvedeno v 6. bodě odůvodnění výše, zaslala nejprve Komise žadateli dotazník požadující důkazy o tom, že tato kritéria splňuje. Po prvotním rozboru odpovědi na dotazník Komise zaslala žadateli dopis s žádostí o dodatečné informace, na nějž odpověděl.

(9)

Komise ověřila všechny informace, které považovala za nezbytné ke zjištění, zda žadatel splňuje kritéria. Komise rovněž informovala výrobní odvětví Unie o této žádosti o udělení statusu nového vyvážejícího výrobce.

(10)

Výrobní odvětví Unie se k žádosti nevyjádřilo.

C.   ANALÝZA ŽÁDOSTI

(11)

Pokud jde o kritérium a), Komise přezkoumala živnostenské oprávnění, stanovy a auditované účetní závěrky žadatele a zjistila, že společnost žadatele byla založena dne 11. února 2015. Na základě dostupných informací tedy Komise zjistila, že žadatel nevyvážel dotčený výrobek během původního šetření (v období od 1. července 2008 do 30. června 2009). Lze proto konstatovat, že žadatel splnil kritérium a) uvedené v 6. bodě odůvodnění.

(12)

Pokud jde o kritérium, zda žadatel není ve spojení s vývozci nebo výrobci, na něž se vztahují antidumpingová opatření uložená původním nařízením (kritérium b)), Komise přezkoumala jeho vztahy s akcionáři a vývozní prodejní společností ve spojení. Na základě informací které měla k dispozici, Komise zjistila, že žadatel není ve spojení s žádným vývozcem ani výrobcem, na něž se vztahují antidumpingová opatření. Žadatel tedy splnil kritérium b) uvedené v 6. bodě odůvodnění.

(13)

Pokud jde o kritérium c), tedy zda žadatel skutečně vyvezl do Unie dotčený výrobek nebo uzavřel neodvolatelný smluvní závazek vyvézt značné množství dotčeného výrobku do Unie po období původního šetření, předložil žadatel důkazy o vývozu dotčeného výrobku do Chorvatska po skončení období původního šetření. Chorvatské celní orgány rovněž podaly zprávu o transakci v databázi vytvořené na základě čl. 14 odst. 6 základního nařízení. Společnost tedy splnila kritérium c) uvedené v 6. bodě odůvodnění.

D.   ZÁVĚR

(14)

Komise dospěla k závěru, že žadatel splnil všechna tři kritéria pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce. Jeho název by proto měl být doplněn do seznamu spolupracujících společností nezařazených do vzorku, který je uveden v příloze prováděcího nařízení (EU) 2017/325.

(15)

Prováděcí nařízení (EU) 2017/325 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno.

E.   POSKYTNUTÍ INFORMACÍ

(16)

Komise informovala žadatele a výrobní odvětví Unie o těchto zjištěních a poskytla jim příležitost se vyjádřit.

(17)

Stranám byla poskytnuta možnost předložit připomínky. [Nebyly obdrženy žádné připomínky.]

(18)

Toto nařízení je v souladu se stanoviskem výboru zřízeného podle čl. 15 odst. 1 nařízení (EU) 2016/1036,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Do seznamu vyvážejících výrobců z Čínské lidové republiky uvedeného v příloze prováděcího nařízení (EU) 2017/325 se doplňuje tato společnost:

Název společnosti

Město

„Wuxi Solead Technology Development Co., Ltd

Xinjian Town“

Článek 2

Toto nařízení vstupuje v platnost prvním dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 10. října 2019.

Za Komisi

Předseda

Jean-Claude JUNCKER


(1)  Úř. věst. L 176, 30.6.2016, s. 21.

(2)  Úř. věst. L 49, 25.2.2017, s. 6.

(3)  Úř. věst. L 337, 19.12.2017, s. 24.

(4)  Úř. věst. L 315, 1.12.2010, s. 1.


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU