(EU) 2018/401Nařízení Komise (EU) 2018/401 ze dne 14. března 2018, kterým se mění nařízení (EU) č. 139/2014, pokud jde o klasifikaci vzletových a přistávacích drah
Publikováno: | Úř. věst. L 72, 15.3.2018, s. 17-19 | Druh předpisu: | Nařízení |
Přijato: | 14. března 2018 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 4. dubna 2018 | Nabývá účinnosti: | 4. dubna 2018 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2018/401
ze dne 14. března 2018,
kterým se mění nařízení (EU) č. 139/2014, pokud jde o klasifikaci vzletových a přistávacích drah
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 216/2008 ze dne 20. února 2008 o společných pravidlech v oblasti civilního letectví a o zřízení Evropské agentury pro bezpečnost letectví, kterým se ruší směrnice Rady 91/670/EHS, nařízení (ES) č. 1592/2002 a směrnice 2004/36/ES (1), a zejména na čl. 8a odst. 5 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Příloha I nařízení Komise (EU) č. 139/2014 (2) stanoví pro účely uvedeného nařízení definici termínu „přístrojová dráha“. Ustanovení uvedeného nařízení by měla odrážet současný stav techniky a osvědčené postupy v oblasti letišť a zohledňovat použitelné mezinárodní standardy. |
(2) |
Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO) v dopise AN 41.2.24–13/20 přijala změnu 11-B přílohy 14 svazku I Chicagské úmluvy, která je ve smluvních státech ICAO použitelná od 13. listopadu 2014. Změny v uvedeném dokumentu zjednodušují stávající klasifikaci drah z hlediska přiblížení a přesněji popisují jednotlivé typy přiblížení a přistání. |
(3) |
Tyto změny přílohy 14 Chicagské úmluvy by měly být promítnuty do nařízení (EU) č. 139/2014, zejména do jeho ustanovení týkajících se přiblížení s vertikálním vedením v rámci navigace založené na výkonnosti (PBN) a požadavků na dráhy v souvislosti s přiblížením. Kromě toho by mělo být umožněno, aby přiblížení s vertikálním vedením v rámci PBN mohl zavést velký počet letišť bez nutnosti modernizace dráhové infrastruktury. |
(4) |
Nařízení (EU) č. 139/2014 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno. |
(5) |
Opatření stanovená tímto nařízením jsou založena na stanovisku Evropské agentury pro bezpečnost letectví č. 03/2016 v souladu s čl. 17 odst. 2 písm. b) a čl. 19 odst. 1 nařízení (ES) č. 216/2008. |
(6) |
Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem výboru zřízeného článkem 65 nařízení (ES) č. 216/2008, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Příloha I nařízení (EU) č. 139/2014 se mění v souladu s přílohou tohoto nařízení.
Článek 2
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 14. března 2018.
Za Komisi
předseda
Jean-Claude JUNCKER
(1) Úř. věst. L 79, 19.3.2008, s. 1.
(2) Nařízení Komise (EU) č. 139/2014 ze dne 12. února 2014, kterým se stanoví požadavky a správní postupy týkající se letišť podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 216/2008 (Úř. věst. L 44, 14.2.2014, s. 1).
PŘÍLOHA
Příloha I nařízení (EU) č. 139/2014 se mění takto:
1) |
bod 22 se nahrazuje tímto:
|
2) |
vkládají se nové body 47a a 47b, které znějí:
|