(EU) 2018/401Nařízení Komise (EU) 2018/401 ze dne 14. března 2018, kterým se mění nařízení (EU) č. 139/2014, pokud jde o klasifikaci vzletových a přistávacích drah

Publikováno: Úř. věst. L 72, 15.3.2018, s. 17-19 Druh předpisu: Nařízení
Přijato: 14. března 2018 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 4. dubna 2018 Nabývá účinnosti: 4. dubna 2018
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2018/401

ze dne 14. března 2018,

kterým se mění nařízení (EU) č. 139/2014, pokud jde o klasifikaci vzletových a přistávacích drah

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 216/2008 ze dne 20. února 2008 o společných pravidlech v oblasti civilního letectví a o zřízení Evropské agentury pro bezpečnost letectví, kterým se ruší směrnice Rady 91/670/EHS, nařízení (ES) č. 1592/2002 a směrnice 2004/36/ES (1), a zejména na čl. 8a odst. 5 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Příloha I nařízení Komise (EU) č. 139/2014 (2) stanoví pro účely uvedeného nařízení definici termínu „přístrojová dráha“. Ustanovení uvedeného nařízení by měla odrážet současný stav techniky a osvědčené postupy v oblasti letišť a zohledňovat použitelné mezinárodní standardy.

(2)

Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO) v dopise AN 41.2.24–13/20 přijala změnu 11-B přílohy 14 svazku I Chicagské úmluvy, která je ve smluvních státech ICAO použitelná od 13. listopadu 2014. Změny v uvedeném dokumentu zjednodušují stávající klasifikaci drah z hlediska přiblížení a přesněji popisují jednotlivé typy přiblížení a přistání.

(3)

Tyto změny přílohy 14 Chicagské úmluvy by měly být promítnuty do nařízení (EU) č. 139/2014, zejména do jeho ustanovení týkajících se přiblížení s vertikálním vedením v rámci navigace založené na výkonnosti (PBN) a požadavků na dráhy v souvislosti s přiblížením. Kromě toho by mělo být umožněno, aby přiblížení s vertikálním vedením v rámci PBN mohl zavést velký počet letišť bez nutnosti modernizace dráhové infrastruktury.

(4)

Nařízení (EU) č. 139/2014 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno.

(5)

Opatření stanovená tímto nařízením jsou založena na stanovisku Evropské agentury pro bezpečnost letectví č. 03/2016 v souladu s čl. 17 odst. 2 písm. b) a čl. 19 odst. 1 nařízení (ES) č. 216/2008.

(6)

Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem výboru zřízeného článkem 65 nařízení (ES) č. 216/2008,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Příloha I nařízení (EU) č. 139/2014 se mění v souladu s přílohou tohoto nařízení.

Článek 2

Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 14. března 2018.

Za Komisi

předseda

Jean-Claude JUNCKER


(1)  Úř. věst. L 79, 19.3.2008, s. 1.

(2)  Nařízení Komise (EU) č. 139/2014 ze dne 12. února 2014, kterým se stanoví požadavky a správní postupy týkající se letišť podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 216/2008 (Úř. věst. L 44, 14.2.2014, s. 1).


PŘÍLOHA

Příloha I nařízení (EU) č. 139/2014 se mění takto:

1)

bod 22 se nahrazuje tímto:

„22)

„přístrojovou dráhou“ se rozumí jeden z těchto typů vzletové a přistávací dráhy určených pro provoz letadel používajících postupy pro přístrojové přiblížení:

1.   „dráha pro nepřesné přístrojové přiblížení“: vzletová a přistávací dráha vybavená vizuálními prostředky a alespoň jedním nevizuálním prostředkem určeným pro přistání po přístrojovém přiblížení typu A;

2.   „dráha pro přesné přiblížení I. kategorie“: vzletová a přistávací dráha vybavená vizuálními prostředky a alespoň jedním nevizuálním prostředkem určeným pro přistání po přístrojovém přiblížení typu B I. kategorie;

3.   „dráha pro přesné přiblížení II. kategorie“: vzletová a přistávací dráha vybavená vizuálními prostředky a alespoň jedním nevizuálním prostředkem určeným pro přistání po přístrojovém přiblížení typu B II. kategorie;

4.   „dráha pro přesné přiblížení III. kategorie“: vzletová a přistávací dráha vybavená vizuálními prostředky a alespoň jedním nevizuálním prostředkem určeným pro přistání po přístrojovém přiblížení typu B IIIA., IIIB. nebo IIIC. kategorie a pokrývajícím v celém rozsahu dráhu;“;

2)

vkládají se nové body 47a a 47b, které znějí:

„47a)

„přístrojovým přiblížením typu A“ se rozumí přístrojové přiblížení s minimální výškou pro klesání nebo výškou rozhodnutí 75 m (250 ft) nebo vyšší;

47b)

„přístrojovým přiblížením typu B“ se rozumí přístrojové přiblížení s výškou rozhodnutí nižší než 75 m (250 ft). Přístrojové přiblížení typu B je kategorizováno takto:

1.   I. kategorie (CAT I): s výškou rozhodnutí nejméně 60 m (200 ft) a buď s dohledností nejméně 800 m, nebo dráhovou dohledností nejméně 550 m;

2.   II. kategorie (CAT II): s výškou rozhodnutí menší než 60 m (200 ft), ale nejméně 30 m (100 ft) a dráhovou dohledností nejméně 300 m;

3.   IIIA. kategorie (CAT IIIA): s výškou rozhodnutí menší než 30 m (100 ft) nebo bez omezení výšky rozhodnutí a s dráhovou dohledností nejméně 175 m;

4.   IIIB. kategorie (CAT IIIB): s výškou rozhodnutí menší než 15 m (50 ft) nebo bez omezení výšky rozhodnutí a s dráhovou dohledností menší než 175 m, ale nejméně 50 m;

5.   IIIC. kategorie (CAT IIIC): bez jakýchkoliv omezení výšky rozhodnutí a dráhové dohlednosti;“.


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU