(EU) 2016/2096Nařízení Komise (EU) 2016/2096 ze dne 30. listopadu 2016, kterým se mění nařízení (EU) č. 1254/2009, pokud jde o určitá kritéria umožňující členským státům odchýlit se od společných základních norem v oblasti ochrany civilního letectví před protiprávními činy a přijmout alternativní bezpečnostní opatření (Text s významem pro EHP )

Publikováno: Úř. věst. L 326, 1.12.2016, s. 7-8 Druh předpisu: Nařízení
Přijato: 30. listopadu 2016 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 21. prosince 2016 Nabývá účinnosti: 21. prosince 2016
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2016/2096

ze dne 30. listopadu 2016,

kterým se mění nařízení (EU) č. 1254/2009, pokud jde o určitá kritéria umožňující členským státům odchýlit se od společných základních norem v oblasti ochrany civilního letectví před protiprávními činy a přijmout alternativní bezpečnostní opatření

(Text s významem pro EHP)

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 300/2008 ze dne 11. března 2008 o společných pravidlech v oblasti ochrany civilního letectví před protiprávními činy a o zrušení nařízení (ES) č. 2320/2002 (1), a zejména čl. 4 odst. 4 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Ze zkušeností s prováděním nařízení Komise (EU) č. 1254/2009 (2) vyplynulo, že je zapotřebí vyjasnit požadavek na posouzení rizika a být konkrétnější, pokud jde o typy provozu některých kategorií letového provozu vyjmenovaných v tomto nařízení, s cílem zlepšit právní srozumitelnost, a zabránit tak rozdílnému výkladu právních předpisů.

(2)

Ve výjimečných případech a s ohledem na zvláštní povahu letu by členské státy měly mít pro některé kategorie letů možnost odchýlit se od omezení hmotnosti stanovených nařízením (EU) č. 1254/2009. Tyto odchylky by měly být stanoveny na základě individuálního posouzení rizik a umožnit ostatním členským státům, které takové lety přijímají, aby si vyžádaly předchozí oznámení nebo schválení.

(3)

Nařízení (EU) č. 1254/2009 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno.

(4)

Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem výboru uvedeného v čl. 19 odst. 3 nařízení (ES) č. 300/2008,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Nařízení (EU) č. 1254/2009 se mění takto:

1)

V článku 1 se první věta nahrazuje tímto:

„Členské státy se budou moci odchýlit od společných základních norem uvedených v čl. 4 odst. 1 nařízení (ES) č. 300/2008 a přijmout alternativní bezpečnostní opatření poskytující dostatečnou úroveň ochrany na základě posouzení rizika schváleného příslušným orgánem na letištích nebo ve vymezených prostorách letišť, kde je provoz omezen na jednu nebo několik z těchto kategorií:“

2)

V článku 1 se bod 3 nahrazuje tímto:

„3.

lety státní, vojenské a lety pro potřeby donucovacích orgánů;“

3)

V článku 1 se bod 10 nahrazuje následujícími body 10, 11 a 12:

„10.

lety s letadly o maximální vzletové hmotnosti nedosahující 45 500 kilogramů vlastněnými podnikem a používané pro přepravu vlastních zaměstnanců a neplatících cestujících a zboží v rámci výpomoci při výkonu obchodní činnosti tohoto podniku;

11.

lety s letadly o maximální vzletové hmotnosti nedosahující 45 500 kilogramů kompletně pronajatými podnikem od provozovatele letadel, se kterým má podnik podepsánu písemnou smlouvu o přepravě vlastních zaměstnanců a neplatících cestujících a zboží v rámci výpomoci při výkonu obchodní činnosti tohoto podniku;

12.

lety s letadly o maximální vzletové hmotnosti nedosahující 45 500 kilogramů používané pro přepravu vlastníka letadla a neplatících cestujících a zboží.“

4)

V článku 1 se doplňuje nový pododstavec, který zní:

„Pro lety uvedené v bodech 10, 11 a 12, avšak s letadly o maximální vzletové hmotnosti 45 500 kilogramů nebo více, se ve výjimečných případech může příslušný orgán na základě posouzení rizik pro každý jednotlivý případ odchýlit od hmotnostního omezení stanoveného v těchto kategoriích. Členské státy, které takové lety s letadly o maximální vzletové hmotnosti 45 500 kilogramů nebo více přijímají, mohou vyžadovat předchozí oznámení, případně i s kopií provedeného posouzení rizika, nebo jejich předchozí schválení. Požadavek předchozího oznámení nebo schválení musí být předložen písemně všem ostatním členským státům.“

Článek 2

Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 30. listopadu 2016.

Za Komisi

předseda

Jean-Claude JUNCKER


(1)  Úř. věst. L 97, 9.4.2008, s. 72.

(2)  Nařízení Komise (EU) č. 1254/2009 ze dne 18. prosince 2009, kterým se stanoví kritéria umožňující členským státům odchýlit se od společných základních norem v oblasti ochrany civilního letectví před protiprávními činy a přijmout alternativní bezpečnostní opatření (Úř. věst. L 338, 19.12.2009, s. 17).


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU