(EU) č. 877/2013Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) č. 877/2013 ze dne 27. června 2013 , kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 473/2013 o společných ustanoveních týkajících se sledování a posuzování návrhů rozpočtových plánů a zajišťování nápravy nadměrného schodku členských států v eurozóně
Publikováno: | Úř. věst. L 244, 13.9.2013, s. 23-31 | Druh předpisu: | Nařízení v přenesené pravomoci |
Přijato: | 27. května 2013 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 16. září 2013 | Nabývá účinnosti: | 16. září 2013 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text aktualizovaného znění s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
Tento dokument slouží výhradně k informačním účelům a nemá žádný právní účinek. Orgány a instituce Evropské unie nenesou za jeho obsah žádnou odpovědnost. Závazná znění příslušných právních předpisů, včetně jejich právních východisek a odůvodnění, jsou zveřejněna v Úředním věstníku Evropské unie a jsou k dispozici v databázi EUR-Lex. Tato úřední znění jsou přímo dostupná přes odkazy uvedené v tomto dokumentu
NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) č. 877/2013 ze dne 27. června 2013, (Úř. věst. L 244 13.9.2013, s. 23) |
Ve znění:
|
|
Úřední věstník |
||
Č. |
Strana |
Datum |
||
NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2020/1069 ze dne 19. června 2020 |
L 234 |
8 |
21.7.2020 |
NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) č. 877/2013
ze dne 27. června 2013,
kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 473/2013 o společných ustanoveních týkajících se sledování a posuzování návrhů rozpočtových plánů a zajišťování nápravy nadměrného schodku členských států v eurozóně
Článek 1
Předmět
Toto nařízení stanoví požadavky na obsah zpráv, jejichž podávání se požaduje od členských států, jejichž měnou je euro, podle čl. 10 odst. 3 nařízení (EU) č. 473/2013.
Článek 2
Struktura a obsah podávaných zpráv
1. Zprávy uvedené v článku 1 mají tuto strukturu:
2. Zprávy obsahují tabulky uvedené v příloze tohoto nařízení.
Článek 2a
Struktura a obsah zpráv podávaných členskými státy, které podléhají posílenému dohledu podle čl. 2 odst. 3 a 4 nařízení (EU) č. 472/2013 v důsledku toho, že čerpaly podporu v krizi způsobené pandemií z Evropského mechanismu stability
1. Pokud členský stát podléhá posílenému dohledu pouze v důsledku toho, že čerpal podporu v krizi způsobené pandemií z Evropského mechanismus stability, požadavek na podávání zpráv v průběhu roku podle článku 10 nařízení (EU) č. 473/2013 je omezen na využívání finančních prostředků na podporu v krizi způsobené pandemií k pokrytí přímých a nepřímých nákladů na zdravotní péči, léčbu a prevenci v souvislosti s pandemií COVID-19.
2. Zprávy obsahují tabulku uvedenou v příloze II.
Článek 3
Vstup v platnost
Toto nařízení vstupuje v platnost třetím dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné v členských státech v souladu se Smlouvami.
PŘÍLOHA I
Tabulky, které mají být obsahem zpráv podávaných podle čl. 10 odst. 3 nařízení (EU) č. 473/2013 o společných ustanoveních týkajících se sledování a posuzování návrhů rozpočtových plánů a zajišťování nápravy nadměrného schodku členských států v eurozóně
Poznámka: V tabulkách rok t odpovídá roku, ve kterém se podává zpráva. Poskytnutí údajů u položek uvedených tučně je povinné. Měl by se provádět koncepční rámec odsouhlasený v souvislosti se směrnicí Rady 2011/85/EU ( 1 ).
Tabulka 1a
Čtvrtletní plnění rozpočtu na bázi peněžních toků () vládních institucí a jejich subsektorů () v průběhu roku
mil. EUR |
Rok t (*1) |
|||
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Q4 |
|
Celkové saldo podle subsektorů (6–7) |
||||
1. Vládní instituce |
|
|
|
|
2. Ústřední vládní instituce |
|
|
|
|
3. Národní vládní instituce |
|
|
|
|
4. Místní vládní instituce |
|
|
|
|
5. Fondy sociálního zabezpečení |
|
|
|
|
Pro každý subsektor (uveďte který) |
||||
6. Celkové příjmy / přítok likvidity |
|
|
|
|
Z toho (ilustrativní seznam) |
||||
Daně, z toho: |
|
|
|
|
Přímé daně |
|
|
|
|
Nepřímé daně, z toho: |
|
|
|
|
DPH |
|
|
|
|
Sociální příspěvky |
|
|
|
|
Prodej |
|
|
|
|
Ostatní běžné příjmy |
|
|
|
|
Kapitálové příjmy |
|
|
|
|
Přítok likvidity z operací s finančními nástroji |
|
|
|
|
7. Celkové výdaje / odtok likvidity |
|
|
|
|
Z toho (ilustrativní seznam) |
||||
Nákup zboží a služeb |
|
|
|
|
Náhrady zaměstnancům |
|
|
|
|
Úroky |
|
|
|
|
Dotace |
|
|
|
|
Sociální dávky |
|
|
|
|
Ostatní běžné výdaje |
|
|
|
|
Výdajové kapitálové transfery |
|
|
|
|
Kapitálové investice |
|
|
|
|
Odtok likvidity z operací s finančními nástroji |
|
|
|
|
(*1) Údaje se musí poskytovat až do běžného čtvrtletí, včetně. Nejsou-li k dispozici údaje pro běžné čtvrtletí, poskytněte poslední měsíční údaje s uvedením měsíce, ke kterému se vztahují. U celkového salda vládních institucí uveďte informace do posledního čtvrtletí, které je k dispozici (tj. q-1). Platí obvyklá politika zajišťování kvality a revizní politika. (1) Lze poskytnout ekvivalentní číselné údaje z veřejných účtů, nejsou-li k dispozici údaje na bázi peněžních toků; uveďte účetní bázi použitou k vyplnění všech informací poskytovaných v této tabulce. (2) Odpovídá poskytování údajů podle čl. 3 odst. 2 směrnice Rady 2011/85/EU. |
Tabulka 1b
Čtvrtletní plnění rozpočtu v průběhu roku a výhledy podle standardů ESA a sezónně neupravené () u vládních institucí a jejich subsektorů
mil. EUR |
Kód ESA |
Rok t (*1) |
|||
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Q4 |
||
Čisté půjčky (+)/čisté výpůjčky (–) |
|||||
1. Vládni instituce () |
S.13 |
|
|
|
|
2. Ústřední vládní instituce |
S.1311 |
|
|
|
|
3. Národní vládní instituce |
S.1312 |
|
|
|
|
4. Místní vládní instituce |
S.1313 |
|
|
|
|
5. Fondy sociálního zabezpečení |
S.1314 |
|
|
|
|
Pro vládní instituce (dobrovolně pro subsektory) |
|||||
6. Příjmy celkem () |
TR |
|
|
|
|
z toho: |
|||||
Daně z výroby a z dovozu |
D.2 |
|
|
|
|
Běžné daně z důchodů, jmění a jiné |
D.5 |
|
|
|
|
Kapitálové daně |
D.91 |
|
|
|
|
Sociální příspěvky |
D.61 |
|
|
|
|
Důchod z vlastnictví |
D.4 |
|
|
|
|
Ostatní () |
|
|
|
|
|
7. Celkové výdaje () |
TE |
|
|
|
|
z toho: |
|||||
Náhrady zaměstnancům |
D.1 |
|
|
|
|
Mezispotřeba |
P.2 |
|
|
|
|
Sociální platby |
D.62, D.632 () |
|
|
|
|
Úrokové výdaje |
D.41 |
|
|
|
|
Dotace |
D.3 |
|
|
|
|
Tvorba hrubého fixního kapitálu () |
P.51 |
|
|
|
|
Kapitálové transfery |
D.9 |
|
|
|
|
Ostatní () |
|
|
|
|
|
8. Hrubý dluh () |
|
|
|
|
|
(*1) Poskytované údaje pokrývají období do konce běžného roku t; čtvrtletní výhledy nejsou závazné a oznamují se jako odhady (s možností revize) pro informační a kontrolní účely. (1) Pro vládní instituce se navíc údaje v položkách označených „(a)“ dále poskytují jako sezónně upravené; pokud je nemohou poskytnout vnitrostátní orgány, provede sezónní úpravu Eurostat za pomoci dotčeného členského státu. (2) P.11 + P.12 + P.131 + D.39příjmové + D.7příjmové + D.9příjmové (jiné než D.91příjmové). (3) Podle ESA95: D6311_D63121_D63131výdajové; v ESA2010 D632výdajové (4) D.29výdajové + D.4výdajové (jiné než D.41výdajové) + D.5výdajové + D.7výdajové + P.52 + P.53 + K.2 + D.8. (5) Podle definice v nařízení Rady (ES) č. 479/2009 (Úř. věst. L 145, 10.6.2009, s. 1). |
Tabulka 1c
Roční rozpočtové cíle u vládních institucí a jejich subsektorů podle standardů ESA
|
Kód ESA |
Rok t–1 |
Rok t |
Rok t + … (*1) |
Čisté půjčky (+)/čisté výpůjčky (–) podle subsektorů (% HDP) |
||||
1. Vládní instituce |
S.13 |
|
|
|
2. Ústřední vládní instituce |
S.1311 |
|
|
|
3. Národní vládní instituce |
S.1312 |
|
|
|
4. Místní vládní instituce |
S.1313 |
|
|
|
5. Fondy sociálního zabezpečení |
S.1314 |
|
|
|
Vládní instituce (S.13) (% HDP) |
||||
6. Celkové příjmy |
TR |
|
|
|
7. Celkové výdaje |
TE |
|
|
|
8. Úrokové výdaje |
D.41 |
|
|
|
9. Primární saldo () |
|
|
|
|
10. Jednorázová a ostatní dočasná opatření () |
|
|
|
|
|
|
Míra změny |
Míra změny |
Míra změny |
11. Růst reálného HDP |
|
|
|
|
12. Růst potenciálního HDP |
|
|
|
|
Příspěvky: |
||||
— práce |
|
|
|
|
— kapitál |
|
|
|
|
— celková produktivita faktorů |
|
|
|
|
|
|
% potenciálního HDP |
% potenciálního HDP |
% potenciálního HDP |
13. Mezera výstupu |
|
|
|
|
14. Cyklická složka rozpočtu |
|
|
|
|
15. Cyklicky očištěné saldo(1 – 14) |
|
|
|
|
14. Cyklicky očištěné primární saldo (13 + 6) |
|
|
|
|
15. Strukturální saldo (13 – 10) |
|
|
|
|
(*1) Po žádosti Komise o aktivaci povinnosti podávat zprávy podle čl. 10 odst. 3 nařízení (EU) č. 473/2013 se zprávy podávají od roku, kdy byl zahájen postup při nadměrném schodku v souladu s čl. 126 odst. 6 SFEU, a to až do plánované nápravy nadměrného schodku podle lhůty stanovené v doporučení Rady v souladu s čl. 126 odst. 7 SFEU nebo rozhodnutí o výzvě v souladu s čl. 126 odst. 9 SFEU. (1) Primární saldo se počítá jako (B.9, položka 8) plus (D.41, položka 9). (2) Znaménko plus znamená opatření snižující deficit. |
Tabulka 2
Cíle pro výdaje a příjmy u vládních institucí (S.13) v souladu s standardy ESA
% HDP |
Kód ESA |
Rok t–1 |
Rok t |
Rok t + 1 |
Rok t + … (*1) |
1. Cíl celkových příjmů (= řádek 6 v tabulce 1). |
TR |
|
|
|
|
z toho: |
|||||
1.1 Daně z výroby a z dovozu |
D.2 |
|
|
|
|
1.2 Běžné daně z důchodů, jmění a jiné |
D.5 |
|
|
|
|
1.3 Kapitálové daně |
D.91 |
|
|
|
|
1.4 Sociální příspěvky |
D.61 |
|
|
|
|
1.5 Důchod z vlastnictví |
D.4 |
|
|
|
|
1.6 Ostatní () |
|
|
|
|
|
p.m.: Daňové zatížení (D.2 + D.5 + D.61 + D.91-D.995) () |
|
|
|
|
|
2. Cíl celkových výdajů (= řádek 7 v tabulce 1c) |
TE () |
|
|
|
|
z toho: |
|||||
2.1 Náhrady zaměstnancům |
D.1 |
|
|
|
|
2.2 Mezispotřeba |
P.2 |
|
|
|
|
2.3 Sociální platby |
D.62, D.6311, D.63121, D.63131 () |
|
|
|
|
z toho Dávky v nezaměstnanosti () |
|
|
|
|
|
2.4 Úrokové výdaje |
D.41 |
|
|
|
|
2.5 Dotace |
D.3 |
|
|
|
|
2.6 Tvorba hrubého fixního kapitálu |
P.51 |
|
|
|
|
2.7 Kapitálové transfery |
D.9 |
|
|
|
|
2.8 Ostatní () |
|
|
|
|
|
(*1) Po žádosti Komise o aktivaci povinnosti podávat zprávy podle čl. 10 odst. 3 nařízení (EU) č. 473/2013 se zprávy podávají od roku, kdy byl zahájen postup při nadměrném schodku v souladu s čl. 126 odst. 6 SFEU, a to až do plánované nápravy nadměrného schodku podle lhůty stanovené v doporučení Rady v souladu s čl. 126 odst. 7 SFEU nebo rozhodnutí o výzvě v souladu s čl. 126 odst. 9 SFEU. (1) P.11 + P.12 + P.131 + D.39příjmové + D.7příjmové + D.9příjmové (jiné než D.91příjmové). (2) Včetně vybraných EU a včetně případné korekce z důvodu nevybraných daní a sociálních příspěvků D.995). (4) Zahrnuje peněžité dávky (D.621 a D.624) a naturální dávky (D.631) související s dávkami v nezaměstnanosti. (5) D.29 + D.4 (jiné než D.41) + D.5 + D.7 + P.52 + P.53 + K.2 + D.8. (6) V ESA2010: D.62, D.632c |
Tabulka 3a
Rozpočtová opatření přijatá a plánovaná vládními institucemi a jejich subsektory k dosažení cílů uvedených v tabulce 2 jak na straně výdajů, tak příjmů
Očekávaný rozpočtový dopad přijatých a plánovaných opatření () |
||||||||||
Seznam opatření |
Podrobný popis () |
Cíl (výdaje/příjmy) Kód ESA |
Účetní zásada () |
Stav přijímání |
Dodatečný meziroční rozpočtový dopad (mil. EUR) |
|||||
|
t–1 |
t |
t + 1 |
t + 2 |
t + (*1) |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
CELKEM |
||||||||||
(*1) Rok, kdy je naplánována náprava nadměrného schodku v souladu se lhůtou stanovenou v doporučení Rady podle čl. 126 odst. 7 SFEU nebo rozhodnutí o výzvě v souladu s čl. 126 odst. 9 SFEU. (1) Uvádí se pouze dostatečně podrobná opatření, které jsou věrohodně oznámena. (2) Včetně podávání zpráv o tom, který subsektor přijímá opatření. (3) Standardně se měl být dopad uváděn na akruální bázi, pokud to však není možné, je třeba výslovně uvést, že je daná hodnota hlášena na hotovostní bázi. Rozpočtové důsledky je třeba zaevidovat jako dodatečný dopad – oproti záznamu rozpočtových důsledků na jednotlivých úrovních – v porovnání se základní prognózou předchozího roku. Jednoduchá trvalá opatření by proto měla být zaznamenána jako opatření s dopadem +/– X v roce (letech), kdy byla zavedena, a jinak s dopadem nula, tj. celkový dopad na výši příjmů nebo výdajů se nesmí vzájemně vyrušit. Pokud se dopad opatření v průběhu času mění, měl by být v tabulce uveden pouze rozdíl. Jednorázová opatření by vzhledem ke své povaze měla být vždy zaznamenána jako opatření s dopadem +/– X v roce, kdy mají poprvé dopad na rozpočet, a jako –/+ X v následujícím roce, tj. celkový dopad na výši příjmů nebo výdajů ve dvou po sobě následujících letech musí být nula. |
Tabulka 3b
Čtvrtletní podávání zpráv o rozpočtovém dopadu opatření uvedených v tabulce 3a
Seznam opatření () |
Podávání zpráv v průběhu roku o opatřeních s dopadem v roce t (zvolte jednu z níže uvedených možností) () |
Očekávaný roční dopad na rozpočet v roce t (v milionech EUR) (= tabulka 3a) |
||||
Čtvrtletní zjištěný dopad na rozpočet (mil. EUR) () |
Kumulativní zjištěný dopad na rozpočet od počátku roku (mil. EUR) |
|||||
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Q4 |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
CELKEM |
|
|
|
|
|
|
(1) Vyberte opatření uvedené v tabulce 3a, které má dopad na rozpočet v roce t. (2) Povinnost vyplnit jednu ze dvou možností: čtvrtletní podávání zpráv (odhady s možností revize) nejméně do běžného čtvrtletí nebo souhrn zjištěného dopadu na rozpočet do aktuálního data. (3) Pro každé uveďte čtvrtletí, zda poskytované údaje odpovídají zjištěným údajům; povinně se podávají zprávy až do běžného čtvrtletí, včetně. |
Tabulka 4
Vládní instituce (S.13) vývoj dluhu a výhledy
|
|
Rok t–1 |
Rok t |
Rok t + … (*1) |
|
Kód ESA |
% HDP |
% HDP |
% HDP |
1. Hrubý dluh () (= tabulka 1b.8 pro vládní instituce) |
|
|
|
|
2. Změna míry hrubého dluhu |
|
|
|
|
Přispívá ke změně hrubého dluhu |
||||
3. Primární saldo (= řádek 9 v tabulce 1c) |
|
|
|
|
4. Úrokové výdaje (= řádek 8 v tabulce 1c) |
D.41 |
|
|
|
5. Vnitřní dynamika dluhu |
|
|
|
|
z toho: |
||||
— Rozdíly mezi hotovostním a akruálním principem () |
|
|
|
|
— Čistá akumulace finančních aktiv () |
|
|
|
|
z toho: |
||||
— Výnosy z privatizace |
|
|
|
|
— Dopady oceňování a ostatní () |
|
|
|
|
p.m.: Implicitní sazba úroků z dluhu () (%) |
|
|
|
|
Ostatní relevantní proměnné |
||||
6. Likvidní finanční aktiva () |
|
|
|
|
7. Čistý finanční dluh
|
|
|
|
|
8. Umoření dluhu (stávající dluhopisy) od konce předchozího roku |
|
|
|
|
9. Procentní podíl dluhu v cizí měně (%) |
|
|
|
|
10. Průměrná splatnost (roky) |
|
|
|
|
11. Růst reálného HDP (%) (= řádek 11 v tabulce 1c) |
|
|
|
|
(*1) Po žádosti Komise o aktivaci povinnosti podávat zprávy podle čl. 10 odst. 3 nařízení (EU) č. 473/2013 se zprávy podávají od roku, kdy byl zahájen postup při nadměrném schodku v souladu s čl. 126 odst. 6 SFEU, a to až do plánované nápravy nadměrného schodku podle lhůty stanovené v doporučení Rady v souladu s čl. 126 odst. 7 SFEU nebo rozhodnutí o výzvě v souladu s čl. 126 odst. 9 SFEU. (1) Podle definice v nařízení (ES) č. 479/2009. (2) Rozdíly mezi úrokovými výdaji, jinými výdaji a příjmy mohou být uvedeny odděleně, pokud je to relevantní nebo v případě, že poměr dluhu k HDP překročí referenční hodnotu. (3) Likvidní aktiva (oběživo), státní dluhopisy, pohledávky vůči třetím zemím, státní podniky a rozdíl mezi kotovanými a nekotovanými aktivy mohou být uvedeny odděleny, pokud je to relevantní nebo v případě, že poměr dluhu k HDP překročí referenční hodnotu. (4) Změny způsobené vývojem směnného kurzů a operace na sekundárním trhu mohou být uvedeny odděleně, pokud je to relevantní nebo v případě, že poměr dluhu k HDP překročí referenční hodnotu. (5) Vyjádřeno jako výdaje na úroky děleno mírou zadlužení z předcházejícího roku. (6) Likvidní aktiva jsou zde definována jako AF.1, AF.2, AF.3 (konsolidováno za vládní instituce, tj. započtení finančních pozic mezi vládními subjekty), A.F511, AF.52 (pokud jsou kotovaná na burze). |
PŘÍLOHA II
Tabulka, která má být předkládána čtvrtletně
Náklady související s pandemií COVID-19
|
Rok 2020 |
Rok 2021 (1) |
|
|||||
V milionech EUR Časové řady skutečných údajů končící ke čtvrtletí, v němž se podává příslušná zpráva |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Q4 |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Q4 |
Náklady na zdravotní péči, léčbu a prevenci, které přímo souvisejí s pandemií COVID-19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
[Položka] |
|
|
|
|
|
|
|
|
[Další položky dle potřeby] (2) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Část celkových výdajů na veřejnou zdravotní péči, která podle odhadu přímo či nepřímo připadá na řešení dopadu COVID-19 na systém zdravotní péče (3) |
|
|
|
|
|
|
|
|
[Položka] |
|
|
|
|
|
|
|
|
[Další položky dle potřeby] (2) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Další nepřímé náklady související se zdravotní péčí, léčbou a prevencí v souvislosti s koronavirovou krizí |
|
|
|
|
|
|
|
|
[Položka] |
|
|
|
|
|
|
|
|
[Další položky dle potřeby] (2) |
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) Poslední rok období dostupnosti nebo možného vyplácení podpory v krizi způsobené pandemií (podle toho, co nastane dříve) je rovněž posledním rokem podávání zpráv, ledaže členský stát dosud nevyužil všechny čerpané finanční prostředky. (2) Položky a podpoložky dle potřeby spolu s příslušným vysvětlením, které umožní Komisi provést smysluplné posouzení. (3) To může zahrnovat mimo jiné výdaje na nemocnice, léčbu a rehabilitační péči, ambulantní léčbu a rehabilitační péči, diagnostiku, léčivé přípravky, preventivní péči, zdravotnické orgány a dlouhodobou zdravotní péči. |
( 1 ) Úř. věst. L 306, 23.11.2011, s. 41.