(ES) č. 1217/2009Nařízení Rady (ES) č. 1217/2009 ze dne 30. listopadu 2009 o založení zemědělské účetní datové sítě pro sběr údajů o příjmech a o hospodářské činnosti zemědělských podniků v Evropském společenství

Publikováno: Úř. věst. L 328, 15.12.2009, s. 27-38 Druh předpisu: Nařízení
Přijato: 30. listopadu 2009 Autor předpisu: Rada Evropské unie
Platnost od: 4. ledna 2010 Nabývá účinnosti: 4. ledna 2010
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Konsolidované znění předpisu s účinností od 1. ledna 2024

Text aktualizovaného znění s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



Tento dokument slouží výhradně k informačním účelům a nemá žádný právní účinek. Orgány a instituce Evropské unie nenesou za jeho obsah žádnou odpovědnost. Závazná znění příslušných právních předpisů, včetně jejich právních východisek a odůvodnění, jsou zveřejněna v Úředním věstníku Evropské unie a jsou k dispozici v databázi EUR-Lex. Tato úřední znění jsou přímo dostupná přes odkazy uvedené v tomto dokumentu

►B

►M7  NAŘÍZENÍ RADY (ES) č. 1217/2009

ze dne 30. listopadu 2009

o zřízení Datové sítě pro udržitelnost zemědělských podniků ◄

(kodifikované znění)

(Úř. věst. L 328 15.12.2009, s. 27)

Ve znění:

 

 

Úřední věstník

  Č.

Strana

Datum

►M1

PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 737/2011 ze dne 26. července 2011,

  L 195

42

27.7.2011

►M2

NAŘÍZENÍ RADY (EU) č. 517/2013 ze dne 13. května 2013,

  L 158

1

10.6.2013

►M3

NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) č. 1318/2013 ze dne 22. října 2013,

  L 340

1

17.12.2013

►M4

NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2017/2278 ze dne 4. září 2017,

  L 328

1

12.12.2017

►M5

NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2022/2497 ze dne 12. října 2022,

  L 325

13

20.12.2022

►M6

NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2023/2514 ze dne 7. září 2023,

  L 

1

15.11.2023

►M7

NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2023/2674 ze dne 22. listopadu 2023,

  L 

1

29.11.2023




▼B

▼M7

NAŘÍZENÍ RADY (ES) č. 1217/2009

ze dne 30. listopadu 2009

o zřízení Datové sítě pro udržitelnost zemědělských podniků

▼B

(kodifikované znění)



KAPITOLA I

▼M7

ZŘÍZENÍ DATOVÉ SÍTĚ PRO UDRŽITELNOST ZEMĚDĚLSKÝCH PODNIKŮ

Článek 1

1.  
Ke splnění potřeb společné zemědělské politiky (SZB), včetně hodnocení jejího dopadu na odvětví zemědělství, se zřizuje Datová síť pro udržitelnost zemědělských podniků (dále jen „FSDN“) za účelem sběru a analýzy údajů o udržitelnosti na úrovni zemědělských podniků zahrnující hospodářský, environmentální a sociální rozměr (dále jen „údaje FSDN“). Údaje FSDN mohou být rovněž používány k posouzení dalších aspektů souvisejících s udržitelností zemědělství Unie a k řešení problémů, s nimiž se zemědělství Unie potýká.
2.  

Údaje FSDN zahrnují témata stanovená v příloze -I. Komisi je svěřena pravomoc přijímat v souladu s článkem 19a akty v přenesené pravomoci, kterými se mění příloha -I za účelem úpravy těchto témat nebo jejich doplnění o témata nová. Při výkonu své pravomoci přijímat tyto akty v přenesené pravomoci Komise:

a) 

zajistí, aby akty v přenesené pravomoci byly řádně odůvodněny a nepředstavovaly dodatečnou podstatnou zátěž pro členské státy nebo vykazující podniky;

b) 

provádí u těchto změn analýz relevance, proveditelnosti a přiměřenosti, včetně analýz dostupnosti a kvality vhodných zdrojů údajů, zejména relevantních administrativních zdrojů, a náležitě zohledňuje výsledky těchto analýz;

c) 

zajistí, aby nově doplněná témata souvisela s cíli SZP;

d) 

nedoplní žádná nová témata do 20. prosince 2028;

e) 

doplní-li nová témata, přijme příslušné akty v přenesené pravomoci nejpozději jeden rok přede dnem použitelnosti souvisejícího prováděcího aktu, jak je uvedeno v čl. 8 odst. 4.

3.  
Údaje FSDN a údaje z jiných souborů údajů stanovených v článku 4a se použijí k vypracování analýz stavu udržitelnosti zemědělství Unie, a to i ve formátu umožňujícím referenční srovnávání. Komise zveřejní výsledky těchto analýz ve formě souhrnných a anonymizovaných údajů FSDN. Tyto údaje mohou být použity k poskytování srovnávacích informací nebo poradenství zemědělcům s cílem usnadnit řízení zemědělských podniků a zlepšit jejich udržitelnost. Zveřejňování výsledků a používání údajů pro účely srovnávání nebo poradenství musí být v souladu s článkem 16.
4.  
Členské státy se mohou rozhodnout použít údaje FSDN jako zdroj údajů podle čl. 8 odst. 1 písm. c) nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/2379 ( 1 ), čl. 4 odst. 1 písm. c) nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1091 ( 2 ), přílohy I nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 138/2004 ( 3 ) nebo podle jiných aktů přijatých na základě čl. 338 odst. 1 Smlouvy o fungování EU.

Článek 2

Pro účely tohoto nařízení se rozumí:

1) 

„zemědělcem“ fyzická nebo právnická osoba, jejichž zemědělský podnik se nachází v Unii;

2) 

„zemědělským podnikem“ technicky i ekonomicky samostatná jednotka, která podléhá jednotnému řízení a provádí hospodářské činnosti v zemědělství v souladu s obecným používáním tohoto pojmu v kontextu zjišťování v zemědělství a zemědělského sčítání Unie;

3) 

„kategorií podniku“ skupina zemědělských podniků, které patří do stejné kategorie, pokud jde o typ výrobního zaměření a ekonomickou velikost, definované v klasifikačním systému Unie pro zemědělské podniky uvedené v článku 5b;

4) 

„vykazujícím podnikem“ každý zemědělský podnik, pro nějž je sestaven podnikový výkaz pro účely FSDN;

5) 

„podnikovým výkazem“ formulář, který má být vyplněn nebo který již vyplněn je, obsahující údaje o vykazujícím podniku, s výjimkou informací o propojení a údajů uvedených v čl. 4a odst. 1;

6) 

„oblastí datové sítě pro udržitelnost zemědělských podniků“ nebo „oblastí FSDN“ území členského státu nebo jeho část vymezená s ohledem na výběr vykazujících podniků; přičemž seznam těchto oblastí je uveden v příloze I;

7) 

„subjektem shromažďujícím údaje“ kontaktní orgán nebo subjekt pověřený kontaktním orgánem shromažďováním údajů do FSDN;

8) 

„standardní produkcí“ standardní hodnota hrubé produkce;

9) 

„osobními údaji“ osobní údaje ve smyslu čl. 4bodu 1 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ( 4 ) a čl. 3 bodu 1 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1725 ( 5 );

10) 

„individuálními údaji“ údaje týkající se vykazujícího podniku, které umožňují přímou nebo nepřímou identifikaci tohoto podniku nebo zemědělce a které mohou být osobními údaji nebo údaji týkajícími se právnických osob;

11) 

„anonymizovanými údaji“ údaje ve formě, která neumožňuje přímou nebo nepřímou identifikaci fyzických nebo právnických osob;

12) 

„pseudonymizovanými údaji“ individuální údaje, které již nelze přiřadit konkrétní fyzické nebo právnické osobě bez použití dodatečných informací, pokud jsou tyto dodatečné informace uchovávány odděleně a vztahují se na ně technická a organizační opatření, aby bylo zajištěno, že tyto individuální údaje nebudou přiřazeny identifikované či identifikovatelné fyzické nebo právnické osobě;

13) 

„souhrnnými údaji“ údaje, které jsou výsledkem kombinací nebo výpočtů založených na údajích týkajících se určitého počtu vykazujících podniků.

Článek 3

K zajištění toho, aby seznam oblastí FSDN mohl být na žádost členského státu aktualizován, je Komisi svěřena pravomoc přijímat v souladu s článkem 19a akty v přenesené pravomoci, kterými se mění příloha I, pokud jde o seznam oblastí FSDN podle jednotlivých členských států.

▼B



KAPITOLA II

▼M7

ÚDAJE PRO VYPRACOVÁNÍ PODNIKOVÝCH VÝKAZŮ A PROPOJENÍ ÚDAJŮ

Článek 4

1.  
Podnikové výkazy se vypracovávají prostřednictvím zjišťování, pro něž mohou členské státy případně použít údaje ze zdrojů údajů uvedených v odstavci 2 a z jiných relevantních zdrojů údajů a mohou použít rovněž metody sestavování údajů nebo inovativní přístupy ke sdílení a sestavování údajů.
2.  

Kontaktní orgány mají právo na bezplatný přístup k těmto zdrojům údajů a na jejich bezplatné využívání:

a) 

integrovaný administrativní a kontrolní systém (IACS) zavedený nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/2116 ( 6 );

b) 

systém identifikace a evidence chovaných suchozemských zvířat zavedený nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/429 ( 7 );

c) 

registr vinic vedený v souladu s článkem 145 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1308/2013 ( 8 );

d) 

registr hospodářských subjektů ekologického zemědělství zřízený nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/848 ( 9 );

e) 

údaje členských států pro monitorování a hodnocení výkonnosti strategických plánů SZP (DME) získané v souladu s prováděcím aktem přijatým na základě článku 133 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/2115 ( 10 );

f) 

v relevantních případech záznamy na úrovni zemědělských podniků, které shromáždily členské státy za účelem vypracování akčních programů podle článku 5 směrnice Rady 91/676/EHS ( 11 );

g) 

jakýkoli jiný relevantní zdroj údajů přístupný orgánům členských států.

3.  
Členské státy zajistí, aby kontaktní orgány měly právo na přístup ke zdrojům údajů uvedeným v odstavci 2 a na jejich využívání. Členské státy mohou za tímto účelem zavést nezbytné mechanismy spolupráce, které usnadní účinný přístup k těmto zdrojům údajů a jejich využívání. Právo na přístup a používání údajů se rovněž udělí v případě, že kontaktní orgán přenese úkoly na právnické nebo fyzické osoby, které tyto úkoly provedou jeho jménem.
4.  
Komisi je svěřena pravomoc přijímat v souladu s článkem 19a akty v přenesené pravomoci, kterými se mění odstavec 2 tohoto článku doplněním nových vhodných zdrojů údajů stanovených právem Unie.

▼M7

Článek 4a

1.  

Kromě podnikového výkazu členské státy stanoví propojení mezi vykazujícím podnikem a identifikátory vztahujícími se k tomuto podniku v těchto souborech údajů:

a) 

DME;

b) 

IACS.

Členské státy zašlou Komisi informace o tomto propojení nebo přímo údaje týkající se vykazujícího podniku v souborech údajů uvedených v prvním pododstavci, které nejsou identifikátory. Členské státy, které zašlou údaje přímo, uvedou číslo FSDN vykazujícího podniku.

2.  

Komisi je svěřena pravomoc přijímat v souladu s článkem 19a akty v přenesené pravomoci, kterými se mění seznam souborů údajů uvedený v odstavci 1 tohoto článku a doplňují nové vhodné a relevantní soubory údajů. Při výkonu své pravomoci přijímat tyto akty v přenesené pravomoci Komise:

a) 

zajistí, aby akty v přenesené pravomoci byly řádně odůvodněny a nepředstavovaly dodatečnou podstatnou zátěž pro členské státy nebo vykazující podniky;

b) 

provádí u těchto souborů údajů analýz relevance, proveditelnosti, přiměřenosti a kvality a náležitě zohledňuje výsledky těchto analýz.

3.  
Komise přijme prováděcí akty, v nichž uvede seznam údajů, které mají být ze souborů údajů uvedených v odstavci 1 získány, a stanoví podrobná pravidla týkající se technických specifikací a lhůt pro předávání údajů mezi členskými státy a Komisí. Tyto údaje musí souviset s účelem tohoto nařízení stanoveným v článku 1 a s jedním nebo více tématy uvedenými v příloze I. Při přijímání těchto prováděcích aktů Komise zohlední relevanci těchto údajů a to, zda je získání údajů uvedených v odstavci 1 tohoto článku proveditelné. Tyto prováděcí akty se přijímají přezkumným postupem podle čl. 19b odst. 2.
4.  
Komise vypracuje a zpřístupní členským státům technické pokyny týkající se metodiky pro získávání příslušných údajů.

▼M7

Článek 5

1.  
Oblast zjišťování zahrnuje zemědělské podniky, jejichž ekonomická velikost je stejná jako nebo větší než práh odpovídající dolním prahům tříd ekonomické velikosti, jak jsou vymezeny v klasifikačním systému Unie pro zemědělské podniky uvedeném v článku 5b.

Komisi je svěřena pravomoc přijímat v souladu s článkem 19a akty v přenesené pravomoci, kterými se toto nařízení doplní o pravidla pro určení prahu podle prvního pododstavce tohoto odstavce. Tato pravidla zajistí, aby v plánech výběru vykazujících podniků, které vypracují členské státy v souladu s článkem 5a, byly odpovídajícím způsobem zastoupeny zemědělské podniky menší ekonomické velikosti.

Komise přijme na základě údajů a informací získaných od členských států prováděcí akty, kterými se stanoví práh podle prvního pododstavce tohoto odstavce. Tyto prováděcí akty se přijímají přezkumným postupem podle čl. 19b odst. 2.

2.  

Aby byl zemědělský podnik zařazen mezi vykazující podniky, musí splňovat tyto podmínky:

a) 

spadat do oblasti zjišťování uvedené v odstavci 1;

b) 

být spolu s ostatními zemědělskými podniky a na úrovni jednotlivých oblastí FSDN typický pro danou oblast zjišťování.

3.  
Členské státy mohou přijmout vnitrostátní pravidla, kterými podpoří účast na zjišťováních.

Ve výjimečných případech mohou členské státy rovněž přijmout pravidla pro řešení případů, kdy pravděpodobně nebude dosaženo počtu vykazujících podniků, který byl stanoven v plánu výběru vykazujících podniků. Tato pravidla však nesmí stanovit sankce pro zemědělce.

▼M3

Článek 5a

1.  
►M7  Každý členský stát vypracuje plán výběru vykazujících podniků, který zajistí reprezentativní výběrový soubor z oblasti zjišťování. ◄

Komise přijme akty v přenesené pravomoci v souladu s článkem 19a, kterými se stanoví pravidla, podle nichž mají členské státy tyto plány vypracovat. Tato pravidla zajistí, aby tyto plány výběru vykazujících podniků:

— 
byly vypracovány na základě nejnovějších statistických údajů,

▼M7

— 
byly předkládány v souladu s klasifikačním systémem Unie pro zemědělské podniky a

▼M3

— 
stanovily zejména členění vykazujících podniků v jednotlivých třídách podniků a podrobná pravidla pro jejich výběr.

▼M7

2.  
V souladu s pravidly přijatými podle odstavce 1 a na základě údajů získaných od členských států přijme Komise prováděcí akty, kterými se stanoví počet vykazujících podniků na členský stát a oblast FSDN. Tyto prováděcí akty se přijímají přezkumným postupem podle čl. 19b odst. 2.
3.  
Počet vykazujících podniků vybraných na oblast FSDN může být maximálně o 20 % nižší nebo vyšší než počet stanovený v prováděcích aktech přijatých podle odstavce 2 za předpokladu, že je dodržen celkový počet vykazujících podniků dotčeného členského státu.

▼M3

4.  
Komise přijme prováděcí akty, kterými se stanoví a aktualizují modely a metody týkající se formy a obsahu údajů, které mají členské státy oznamovat Komisi. Tyto prováděcí akty se přijímají přezkumným postupem podle čl. 19b odst. 2.

Článek 5b

▼M7

1.  
Zemědělské podniky jsou klasifikovány jednotně podle klasifikačního systému Unie pro zemědělské podniky.

Klasifikační systém zemědělských podniků se používá zejména při předkládání údajů podle typu výrobního zaměření a třídy ekonomické velikosti, které byly shromážděny prostřednictvím statistických zjišťování o struktuře zemědělských podniků v Unii a prostřednictvím FSDN.

▼M3

2.  
Typ výrobního zaměření podniku se určí podle podílu standardní produkce různých produkčních odvětví daného podniku na celkové standardní produkci daného podniku.

Komisi je svěřena pravomoc přijímat akty v přenesené pravomoci v souladu s článkem 19a, kterými se stanoví referenční období pro standardní produkci.

3.  
Podniky jsou klasifikovány podle omezeného počtu typů výrobního zaměření. Určí se obecné typy výrobního zaměření. V závislosti na rozsahu požadovaných informací se obecné typy výrobního zaměření rozdělí na hlavní typy výrobního zaměření.

Komisi je svěřena pravomoc přijímat akty v přenesené pravomoci v souladu s článkem 19a, kterými se stanoví obecné a hlavní typy výrobního zaměření.

Určí se vztah mezi obecnými a hlavními typy výrobního zaměření a konkrétními speciálními typy výrobního zaměření odpovídajícími hlavním typům výrobního zaměření.

4.  
Ekonomická velikost podniku se určuje na základě celkové standardní produkce podniku.
5.  
Význam výdělečných činnosti jiných než zemědělských činností podniku, které se jej přímo týkají, se určuje na základě podílu těchto jiných výdělečných činností na produkci podniku.
6.  
Hodnoty standardní produkce a údaje pro jejich určení se předávají Komisi (Eurostatu) prostřednictvím kontaktního orgánu určeného každým členským státem v souladu s článkem 7 nebo prostřednictvím orgánu, na který byla tato působnost přenesena.
7.  

Komise přijme prováděcí akty, kterými se stanoví:

— 
metody pro výpočet konkrétních speciálních typů výrobního zaměření podle odstavce 3 a pro přiřazení podniku k hlavnímu typu výrobního zaměření,
— 
metoda výpočtu ekonomické velikosti podniku,
— 
třídy ekonomické velikosti podniků podle odstavce 1,
— 
metody pro výpočet produkce podniku a pro odhad podílu jiných výdělečných činností na této produkci pro účely odstavce 5,
— 
metoda výpočtu pro stanovení hodnot standardní produkce v rámci každého produkčního odvětví podle odstavce 2, postupy pro sběr odpovídajících údajů a prostředky a lhůty pro předávání hodnot standardní produkce Komisi v souladu s odstavcem 6.

Tyto prováděcí akty se přijímají přezkumným postupem podle čl. 19b odst. 2.

▼B

Článek 6

▼M7

1.  
Každý členský stát zřídí celostátní výbor pro FSDN (dále jen „celostátní výbor“).

▼M3

2.  
Celostátní výbor odpovídá za výběr vykazujících podniků. Pro tento účel zahrnují jeho povinnosti zejména schvalování plánu výběru vykazujících podniků.

▼B

3.  
Členský stát jmenuje předsedu celostátního výboru z řad členů výboru.

Rozhodnutí celostátního výboru se přijímají jednomyslně. Není-li možné dosáhnout jednomyslnosti, přijme rozhodnutí orgán určený členským státem.

▼M7

4.  
Členský stát s více oblastmi FSDN může zřídit pro každou takovou oblast ve své jurisdikci regionální výbor pro FSDN (dále jen regionální výbor).

▼B

Regionální výbor odpovídá zejména za spolupráci s kontaktním orgánem uvedeným v článku 7 při výběru vykazujících podniků.

▼M3

5.  
Komise přijme prováděcí akty, kterými se stanoví podrobná pravidla pro provádění tohoto článku. Tyto prováděcí akty se přijímají přezkumným postupem podle čl. 19b odst. 2.

Článek 7

▼M7

1.  

Každý členský stát určí kontaktní orgán, jehož úkolem je:

a) 

informovat celostátní výbor, regionální výbory a subjekty shromažďující údaje o použitelném předpisovém rámci a zajistit jeho správné provádění;

b) 

sestavovat plán výběru vykazujících podniků, předkládat jej celostátnímu výboru ke schválení a poté jej předávat Komisi;

c) 

sestavovat:

i) 

seznam vykazujících podniků;

ii) 

kde je to relevantní, seznam subjektů shromažďujících údaje, které jsou schopny vyhotovovat podnikové výkazy;

d) 

vypracovávat podnikové výkazy;

e) 

ověřovat, zda jsou podnikové výkazy řádně vyplněny, a v případě potřeby řešit zjištěné chyby nebo nepřesnosti;

f) 

předávat řádně vyplněné podnikové výkazy Komisi v požadovaném formátu a ve stanovené lhůtě;

g) 

zasílat informace o propojení nebo údaje uvedené v čl. 4a odst. 1;

h) 

předávat žádosti o informace uvedené v článku 17 celostátnímu výboru, regionálním výborům a subjektům shromažďujícím údaje a zasílat příslušné odpovědi Komisi;

i) 

co nejdříve, nejpozději však do čtyř měsíců poté, co Komise potvrdí, že podnikový výkaz je řádně vyplněn, nabídnout všem vykazujícím podnikům možnost získat výsledky od kontaktního orgánu nebo od organizace, kterou určí; je-li to možné, tyto výsledky zahrnují srovnávací informace a umožňují porovnání s regionálními, celostátními, unijními nebo odvětvovými průměry;

j) 

stanovit plán na podporu účasti zemědělců ve FSDN a předložit jej Komisi spolu s plánem výběru vykazujících podniků;

k) 

zpřístupňovat získané výsledky v podobě souhrnných a anonymizovaných údajů, například na regionální, celostátní, unijní nebo odvětvové úrovni, a to sám nebo prostřednictvím organizace, kterou určí.

▼M3

2.  
Komise přijme prováděcí akty, kterými se stanoví podrobná pravidla pro provádění tohoto článku. Tyto prováděcí akty se přijímají přezkumným postupem podle čl. 19b odst. 2.

▼M7

Článek 8

1.  
Každý vykazující podnik vypracovává svůj individuální podnikový výkaz a je mu přiděleno jedinečné vnitrostátní identifikační číslo FSDN.
2.  

Údaje uvedené v řádně vyplněném podnikovém výkazu musí umožňovat:

a) 

popsat vykazující podnik podle významných ukazatelů jeho produkčních faktorů;

b) 

popsat různé formy příjmů vykazujícího podniku;

c) 

popsat hospodářskou, environmentální a sociální situaci zemědělského podniku;

d) 

ověřit uváděné informace pomocí vhodných prostředků, jako jsou kontrola na místě a kontrola na dálku.

3.  
Údaje v podnikovém výkazu se musí vztahovat na jeden zemědělský podnik a jedno účetní období o dvanácti po sobě jdoucích měsících. Tyto údaje se vztahují na zemědělské činnosti samotného podniku a jiné výdělečné činnosti, které se jej přímo týkají. Při vypracovávání podnikových výkazů se nezohledňují údaje související s dědictvím, soukromými bankovními účty, majetkem jiným, než je zemědělský podnik, osobním zdaněním či soukromým pojištěním.
4.  

Aby byla zajištěna porovnatelnost údajů shromažďovaných prostřednictvím podnikových výkazů u všech vykazujících podniků, v nichž probíhá zjišťování, přijme Komise prováděcí akty, kterými se stanoví pravidla pro:

a) 

proměnné a definice proměnných souvisejících s jedním nebo více tématy stanovenými v příloze -I;

b) 

začátek a konec vykazovaného období;

c) 

forma a struktura podnikového výkazu;

d) 

metody a lhůty pro předávání údajů Komisi, včetně možného prodloužení lhůt a výjimek pro konkrétní proměnné, které mohou být členskému státu na základě odůvodněné žádosti uděleny;

e) 

jak často jsou údaje předávány, což může být jednou ročně nebo i méně často, v závislosti na povaze proměnných.

Při přijímání těchto prováděcích aktů Komise v co největší míře využije proměnné dostupné ze stávajících zdrojů údajů při doplňování, úpravě nebo nahrazování proměnných a zohlední to, že je třeba zabránit vytváření dodatečné podstatné zátěže pro členské státy nebo vykazující podniky. Před přijetím těchto prováděcích aktů provede Komise analýzu toho, zda je používání navrhovaných proměnných proveditelné, mimo jiné na základě informací od členských států, včetně informací o dostupnosti a kvalitě nových a stávajících zdrojů údajů, a analýzu možného zavedení nových metod a finanční zátěže členských států a vykazujících podniků. Výsledky této analýzy projedná výbor uvedený v čl. 19b odst. 1.

Prováděcí akty uvedené v tomto odstavci se přijímají přezkumným postupem podle čl. 19b odst. 2.

▼M7

Článek 8a

1.  
Podnikové výkazy a informace o propojení či údaje uvedené v článku 4a předkládá Komisi kontaktní orgán prostřednictvím počítačového datového systému zřízeného Komisí. Údaje se předkládají v elektronické podobě prostřednictvím formulářů, které jsou kontaktnímu orgánu zpřístupněny v tomto systému.
2.  
Komise přijme prováděcí akty, kterými stanoví podrobná pravidla pro uchovávání, zpracovávání, opakované použití a sdílení údajů uvedených v odstavci 1 tohoto článku v rámci Komise. Tyto prováděcí akty se přijímají přezkumným postupem podle čl. 19b odst. 2.

▼M3 —————

▼B



KAPITOLA IV

OBECNÁ USTANOVENÍ

▼M7

Článek 16

1.  
Individuální údaje získané při provádění tohoto nařízení se použijí pouze pro plnění úkolů pro účely článku 1 tohoto nařízení. Členské státy ani Komise nesmí tyto individuální údaje v žádném případě použít pro jiné účely, zejména je jejich použití vyloučeno pro kontroly v souladu s nařízením (EU) 2021/2116 nebo pro daňové účely.
2.  
Údaje FSDN a pro účely tohoto nařízení údaje z jiných souborů údajů uvedených v článku 4a mohou být zveřejněny za předpokladu, že jsou souhrnné a anonymizované.
3.  
Komise může udělit přístup k pseudonymizovaným údajům pro výzkumné účely. Komisi je svěřena pravomoc přijímat v souladu s článkem 19a akty v přenesené pravomoci k doplnění tohoto nařízení, pokud jde o pravidla a podmínky takového přístupu na úrovni Unie. Při přijímání těchto aktů v přenesené pravomoci Komise zohlední potřebu ochrany individuálních údajů, a zejména pravidla pro předávání údajů příjemcům nacházejícím se mimo území Unie, jak je stanoveno v kapitole V nařízení (EU) 2016/679 a kapitole V nařízení (EU) 2018/1725. Komise si před přijetím těchto aktů v přenesené pravomoci vyžádá stanovisko evropského inspektora ochrany údajů.

▼M7

Článek 16a

1.  
Členské státy i Komise přijmou a zavedou vhodná technická a organizační opatření, včetně pokud jde o zřízení počítačového datového systému uvedeného v článku 8a, aby zajistily a byly schopny prokázat, že individuální údaje shromažďují, zpracovávají, sestavují a předávají pouze pro účely tohoto nařízení.
2.  
Individuální údaje se uchovávají po dobu, po niž jsou zapotřebí k provedení analýz časových řad.
3.  
Individuální údaje se nezpřístupní jiným osobám než těm, jejichž funkce vyžadují, aby k nim měly pro účely tohoto nařízení přístup.
4.  
Každému, kdo vykonává nebo vykonával činnost v rámci FSDN, je zakázáno sdělovat individuální údaje nebo jiné podrobné individuální informace, které se dozvěděl při výkonu svých povinností nebo jinak náhodně v souvislosti s výkonem svých povinností. Členské státy a Komise přijmou veškerá vhodná opatření pro řešení případů porušení tohoto zákazu.

Článek 16b

1.  
Osobní údaje shromážděné podle tohoto nařízení musí být zpracovávány, spravovány a používány v souladu s nařízeními (EU) 2016/679 a (EU) 2018/1725.
2.  
Komise je správcem pro účely zpracování osobních údajů obsažených v podnikových výkazech okamžikem jejich obdržení. Členské státy určí správce a případně zpracovatele pro účely zpracování osobních údajů obsažených v podnikových výkazech, které se týkají zemědělských podniků nacházejících se na jejich území.

▼B

Článek 17

▼M7

1.  
Celostátní výbor, regionální výbory, kontaktní orgán a subjekty shromažďující údaje poskytují v rámci své působnosti Komisi na její dotaz všechny relevantní informace, které souvisejí s plněním jejich povinností při používání tohoto nařízení.

Tyto dotazy určené celostátnímu výboru, regionálním výborům nebo subjektům shromažďujícím údaje a odpovědi na ně se předávají písemně prostřednictvím kontaktního orgánu.

▼B

2.  
Jsou-li dodané informace nedostačující nebo nejsou-li sděleny včas, může Komise ve spolupráci s kontaktním orgánem vyslat odborníky, aby zjednali nápravu na místě.

▼M3 —————

▼M7

Článek 19

1.  

Evropský zemědělský záruční fond (EZZF) financuje výdaje na:

a) 

částku splatnou členským státům za poskytnutí řádně vyplněných podnikových výkazů ve stanovené lhůtě ve výši, která odpovídá maximálně počtu vykazujících podniků stanovenému v souladu s čl. 5a odst. 2; pokud je celkový počet řádně vyplněných a odevzdaných podnikových výkazů týkajících se určité oblasti datové sítě pro udržitelnost zemědělských podniků nebo členského státu nižší než 80 % počtu vykazujících podniků stanoveného v souladu s čl. 5a odst. 2 a 3 pro dotčenou oblast FSDN nebo členský stát, částka, která bude vyplacena za každý podnikový výkaz pocházející z dotčené oblasti nebo členského státu, se sníží o 20 %; pokud bylo toto snížení pro oblast FSDN nebo členský stát již uplatněno v předchozích dvou po sobě jdoucích letech, sníží se částka o 25 %;

b) 

všechny náklady na počítačové datové systémy používané Komisí pro provoz a rozvoj FSDN a na příjem, ověřování, zpracování, interoperabilitu a analýzu údajů dodávaných členskými státy; tyto náklady zahrnují popřípadě náklady na šíření výsledků dotyčných činností a náklady na studie ostatních aspektů FSDN a na jejich rozvoj.

2.  
EZZF rovněž poskytuje finanční příspěvky členským státům na pokrytí nákladů členských států na provádění tohoto nařízení, pokud si zavedení systému sběru environmentálních a sociálních proměnných podle tohoto nařízení, včetně školení a zajištění interoperability mezi systémy sběru dat, vyžádá významné úpravy systému sběru údajů FADN členského státu. Tyto příspěvky se členským státům poskytnou do 31. prosince 2027.
3.  
Částka uvedená v odst. 1 písm. a) může být částečně nebo zcela vyplacena zemědělcům za jejich účast na zjišťováních v rámci FSDN, a to podle kritérií pro vyplácení příspěvků, která si stanoví členské státy.
4.  
Komise přijme prováděcí akty, kterými stanoví podrobné postupy týkající se poskytnutí částky uvedené v odst. 1 písm. a) a příspěvků uvedených v odstavci 2. V prováděcích aktech ve vztahu k příspěvkům Komise upřesní, na základě jakých kritérií mají být tyto příspěvky vyplaceny. Tyto prováděcí akty se přijímají přezkumným postupem podle čl. 19b odst. 2.

▼M3

Článek 19a

1.  
Pravomoc přijímat akty v přenesené pravomoci je svěřena Komisi za podmínek stanovených v tomto článku.

▼M7

2.  
Pravomoc přijímat akty v přenesené pravomoci uvedená v čl. 1 odst. 2, článku 3, čl. 4 odst. 4, čl. 4a odst. 2, čl. 5 odst. 1, čl. 5a odst. 1, čl. 5b odst. 2 a 3 a čl. 16 odst. 3 je svěřena Komisi na dobu pěti let od 19. prosince 2023. Komise vypracuje zprávu o přenesené pravomoci nejpozději devět měsíců před koncem tohoto pětiletého období. Přenesení pravomoci se automaticky prodlužuje o stejně dlouhá období, pokud Evropský parlament ani Rada nevysloví proti tomuto prodloužení námitku nejpozději tři měsíce před koncem každého z těchto období.
3.  
Evropský parlament nebo Rada mohou přenesení pravomoci uvedené v čl. 1 odst. 2, článku 3, čl. 4 odst. 4, čl. 4a odst. 2, čl. 5 odst. 1, čl. 5a odst. 1, čl. 5b odst. 2 a 3 a čl. 16 odst. 3 kdykoli zrušit. Rozhodnutím o zrušení se ukončuje přenesení pravomoci v něm určené. Rozhodnutí nabývá účinku prvním dnem po zveřejnění v Úředním věstníku Evropské unie nebo k pozdějšímu dni, který je v něm upřesněn. Nedotýká se platnosti již platných aktů v přenesené pravomoci.

▼M3

4.  
Přijetí aktu v přenesené pravomoci Komise neprodleně oznámí současně Evropskému parlamentu a Radě.

▼M7

5.  
Akt v přenesené pravomoci přijatý podle čl. 1 odst. 2, článku 3, čl. 4 odst. 4, čl. 4a odst. 2, čl. 5 odst. 1, čl. 5a odst. 1, čl. 5b odst. 2 a 3 a čl. 16 odst. 3 vstoupí v platnost, pouze pokud proti němu Evropský parlament ani Rada nevysloví námitky ve lhůtě dvou měsíců ode dne, kdy jim byl tento akt oznámen, nebo pokud před uplynutím této lhůty informují Komisi o tom, že námitky nevysloví. Z podnětu Evropského parlamentu nebo Rady se tato lhůta prodlouží o dva měsíce.

Článek 19b

1.  
Komisi je nápomocen „Výbor pro datovou síť pro udržitelnost zemědělských podniků“. Tento výbor je výborem ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 182/2011. ( 12 )
2.  
Odkazuje-li se na tento odstavec, použije se článek 5 nařízení (EU) č. 182/2011.

Pokud v případě prováděcích aktů uvedených v čl. 4a odst. 3 a čl. 8 odst. 4 písm. a) tohoto nařízení výbor nevydá žádné stanovisko, Komise navrhovaný prováděcí akt nepřijme a použije se čl. 5 odst. 4 třetí pododstavec nařízení (EU) č. 182/2011.

▼M7

Článek 19c

Komise předloží Evropskému parlamentu a Radě do 20. prosince 2028 hodnotící zprávu o provádění článku 4a a čl. 7 odst. 1 písm. g), k níž případně připojí návrh legislativního aktu, kterým se mění čl. 19 odst. 1 písm. a).

▼B

Článek 20

Nařízení č. 79/65/EHS se zrušuje.

Odkazy na zrušené nařízení se považují za odkazy na toto nařízení v souladu se srovnávací tabulkou obsaženou v příloze III.

Článek 21

Tato nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

▼M7




PŘÍLOHA -I

Seznam témat

Hospodářství

Obecné informace o zemědělském podniku

Forma držby

Majetek a investice

Kvóty a jiná práva

Dluhy/úvěry

Daň z přidané hodnoty

Vstupy

Využívání půdy a plodiny

Živočišná výroba

Produkty a služby v oblasti živočišné výroby

Integrace trhu

Jakostní produkty – zeměpisná označení

Členství v organizacích producentů

Řízení rizika

Inovace a digitalizace

Jiné výdělečné činnosti související se zemědělským podnikem

Dotace

Orientační podíl příjmů z činnosti mimo zemědělský podnik

Životní prostředí

Zemědělské postupy

Hospodaření s půdou

Využívání živin a hospodaření s nimi

Uhlíkové zemědělství

Emise skleníkových plynů a jejich pohlcování

Znečišťování ovzduší

Využívání vody a hospodaření s vodou

Používání přípravků na ochranu rostlin

Používání antimikrobiálních látek

Dobré životní podmínky zvířat

Biologická rozmanitost

Ekologické zemědělství

Certifikační systémy

Spotřeba a výroba energie

Potravinové ztráty na úrovni prvovýroby

Nakládání s odpady

Sociální oblast

Pracovní síla

Vzdělávání

Genderová vyváženost

Pracovní podmínky

Sociální začleňování

Sociální zabezpečení

Infrastruktura a základní služby

Generační obměna

▼B




PŘÍLOHA I

▼M7

Seznam oblastí FSDN

▼B

Belgie

1. Vlaanderen

2. Bruxelles — Brussel

3. Wallonie

Bulharsko

1. Северозападен (Severozapaden)

2. Северен централен (Severen tsentralen)

3. Североизточен (Severoiztochen)

4. Югозападен (Yugozapaden)

5. Южен централен (Yuzhen tsentralen)

6. Югоизточен (Yugoiztochen)

Do 31. prosince 2009 však může Bulharsko tvořit jednu oblast.

Česká republika

tvoří jednu oblast

Dánsko

tvoří jednu oblast

▼M4

Německo

1. 

Schleswig-Holstein/Hamburg

2. 

Niedersachsen

3. 

Bremen

4. 

Nordrhein-Westfalen

5. 

Hessen

6. 

Rheinland-Pfalz

7. 

Baden-Württemberg

8. 

Bayern

9. 

Saarland

10. 

Berlin

11. 

Brandenburg

12. 

Mecklenburg-Vorpommern

13. 

Sachsen

14. 

Sachsen-Anhalt

15. 

Thüringen

▼B

Estonsko

tvoří jednu oblast

Irsko

tvoří jednu oblast

Řecko

1. Μακεδονία — Θράκη

2. Ήπειρος — Πελοπόννησος — Νήσοι Ιονίου

3. Θεσσαλία

4. Στερεά Ελλάς — Νήσοι Αιγαίου — Κρήτη

Španělsko

1. Galicia

2. Asturias

3. Cantabria

4. País Vasco

5. Navarra

6. La Rioja

7. Aragón

8. Cataluña

9. Baleares

10. Castilla-León

11. Madrid

12. Castilla-La Mancha

13. Comunidad Valenciana

14. Murcia

15. Extremadura

16. Andalucía

17. Canarias

▼M5

Francie

1. 

Île de France

2. 

Champagne-Ardenne

3. 

Picardie

4. 

Haute-Normandie

5. 

Centre

6. 

Basse-Normandie

7. 

Bourgogne

8. 

Nord-Pas de Calais

9. 

Lorraine

10. 

Alsace

11. 

Franche-Comté

12. 

Pays de la Loire

13. 

Bretagne

14. 

Poitou-Charentes

15. 

Aquitaine

16. 

Midi-Pyrénées

17. 

Limousin

18. 

Rhône-Alpes

19. 

Auvergne

20. 

Languedoc-Roussillon

21. 

Provence-Alpes-Côte d’Azur

22. 

Corse

23. 

Antilles françaises

24. 

La Réunion

▼M2

Chorvatsko

1. 

Kontinentalna Hrvatska

2. 

Jadranska Hrvatska

Po dobu tří let od přistoupení však může Chorvatsko tvořit jednu oblast.

▼B

Itálie

1. Piemonte

2. Valle d'Aosta

3. Lombardia

4. Alto Adige

5. Trentino

6. Veneto

7. Friuli-Venezia Giulia

8. Liguria

9. Emilia-Romagna

10. Toscana

11. Umbria

12. Marche

13. Lazio

14. Abruzzi

15. Molise

16. Campania

17. Puglia

18. Basilicata

19. Calabria

20. Sicilia

21. Sardegna

Kypr

tvoří jednu oblast

Lotyšsko

tvoří jednu oblast

Litva

tvoří jednu oblast

Lucembursko

tvoří jednu oblast

▼M1

Maďarsko

1. Észak-Magyarország

2. Dunántúl

3. Alföld

▼B

Malta

tvoří jednu oblast

Nizozemsko

tvoří jednu oblast

Rakousko

tvoří jednu oblast

Polsko

1. Pomorze a Mazury

2. Wielkopolska a Śląsk

3. Mazowsze a Podlasie

4. Małopolska a Pogórze

Portugalsko

1. Norte e Centro

2. Ribatejo-Oeste

3. Alentejo e Algarve

4. Açores e Madeira

Rumunsko

1. Nord-Est

2. Sud-Est

3. Sud-Muntenia

4. Sud-Vest-Oltenia

5. Vest

6. Nord-Vest

7. Centru

8. București-Ilfov

Slovinsko

tvoří jednu oblast

Slovensko

tvoří jednu oblast

▼M6

Finsko

1. Etelä-Suomi

2. Pohjanmaa, Sisä- a Pohjois-Suomi

▼B

Švédsko

1. Nížiny jižního a středního Švédska

2. Lesní a smíšené zemědělské a lesní oblasti jižního a středního Švédska

3. Oblasti severního Švédska

▼M5 —————

▼B




PŘÍLOHA II



Zrušené nařízení a jeho následné změny

Nařízení Rady č. 79/65/EHS

(Úř. věst. 109, 23.6.1965, s. 1859/65)

 

Akt o přistoupení z roku 1972, bod II.A.4 přílohy I a bod II.D.1 přílohy II

(Úř. věst. L 73, 27.3.1972, s. 59 a s. 125)

 

Nařízení Rady (EHS) č. 2835/72

(Úř. věst. L 298, 31.12.1972, s. 47)

 

Nařízení Rady (EHS) č. 2910/73

(Úř. věst. L 299, 27.10.1973, s. 1)

 

Akt o přistoupení z roku 1979, body II.A a II.G přílohy I

(Úř. věst. L 291, 19.11.1979, s. 64 a s. 87)

 

Nařízení Rady (EHS) č. 2143/81

(Úř. věst. L 210, 30.7.1981, s. 1)

 

Nařízení Rady (EHS) č. 3644/85

(Úř. věst. L 348, 24.12.1985, s. 4)

 

Akt o přistoupení z roku 1985 bod XIV.(i) přílohy I

(Úř. věst. L 302, 1.11.1985, s. 235)

 

Nařízení Rady (EHS) č. 3768/85

(Úř. věst. L 362, 31.12.1985, s. 8)

pouze bod 2 přílohy

Nařízení Rady (EHS) č. 3577/90

(Úř. věst. L 353, 17.12.1990, s. 23)

pouze příloha XVI

Akt o přistoupení z roku 1994, bod V.A.I přílohy I

(Úř. věst. C 241, 29.8.1994, s. 117)

 

Nařízení Rady (ES) č. 2801/95

(Úř. věst. L 291, 6.12.1995, s. 3)

 

Nařízení Rady (ES) č. 1256/97

(Úř. věst. L 174, 2.7.1997, s. 7)

 

Nařízení Rady (ES) č. 806/2003

(Úř. věst. L 122, 16.5.2003, s. 1)

pouze bod 1 přílohy II

Akt o přistoupení z roku 2003, bod 6.A.I přílohy II

(Úř. věst. L 236, 23.9.2003, s. 346)

 

Nařízení Rady (ES) č. 2059/2003

(Úř. věst. L 308, 25.11.2003, s. 1)

 

Nařízení Komise (ES) č. 660/2004

(Úř. věst. L 104, 8.4.2004, s. 97)

 

Nařízení Komise (ES) č. 1791/2006

(Úř. věst. L 363, 20.12.2006, s. 1)

pouze kapitola 5 oddíl A bod 1 přílohy

Nařízení Komise (ES) č. 1469/2007

(Úř. věst. L 329, 14.12.2007, s. 5)

 




PŘÍLOHA III



SROVNÁVACÍ TABULKA

Nařízení č. 79/65/EHS

Toto nařízení

Články 1 a 2

Články 1 a 2

Článek 2a

Článek 3

Článek 3

Článek 4

Článek 4

Článek 5

Článek 5

Článek 6

Čl. 6 odst. 1 návětí, písm. a), písm. b) úvodní slova a písm. c) úvodní slova

Čl. 7 odst. 1 návětí a písm. a), písm. b) úvodní slova a písm. c) úvodní slova

Čl. 6 odst. 1 písm. b) první odrážka

Čl. 7 odst. 1 písm. b) bod i)

Čl. 6 odst. 1 písm. b) druhá odrážka

Čl. 7 odst. 1 písm. b) bod ii)

Čl. 6 odst. 1 písm. c) první odrážka

Čl. 7 odst. 1 písm. c) bod i)

Čl. 6 odst. 1 písm. c) druhá odrážka

Čl. 7 odst. 1 písm. c) bod ii)

Čl. 6 odst. 1 písm. e), f) a g)

Čl. 7 odst. 1 písm. e), f) a g)

Čl. 6 odst. 2

Čl. 7 odst. 2

Článek 7

Článek 8

Článek 8

Článek 9

Článek 9

Článek 10

Článek 10

Článek 11

Článek 11

Článek 12

Článek 12

Článek 13

Článek 13

Článek 14

Článek 14

Článek 15

Článek 15

Článek 16

Článek 16

Článek 17

Článek 17

Článek 18

Čl. 19 odst. 1, 2 a 3

Čl. 18 odst. 1, 2 a 3

Čl. 20 odst. 1 a 2

Čl. 18 odst. 4 a 5

Čl. 21 první a druhý pododstavec

Čl. 18 odst. 6

Čl. 21 třetí pododstavec

Článek 22

Článek 19

Článek 23

Článek 20

Článek 21

Příloha

Příloha I

Příloha II

Příloha III



( 1 ) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/2379 ze dne 23. listopadu 2022 o statistice zemědělských vstupů a výstupů, změně nařízení Komise (ES) č. 617/2008 a zrušení nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1165/2008, (ES) č. 543/2009 a (ES) č. 1185/2009 a směrnice Rady 96/16/ES (Úř. věst. L 315, 7.12.2022, s. 1).

( 2 ) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1091 ze dne 18. července 2018 o integrované statistice zemědělských podniků a o zrušení nařízení (ES) č. 1166/2008 a (EU) č. 1337/2011 (Úř. věst. L 200, 7.8.2018, s. 1).

( 3 ) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 138/2004 ze dne 5. prosince 2003 o souhrnném zemědělském účtu ve Společenství (Úř. věst. L 33, 5.2.2004, s. 1).

( 4 ) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (Úř. věst. L 119, 4.5.2016, s. 1).

( 5 ) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1725 ze dne 23. října 2018 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů orgány, institucemi a jinými subjekty Unie a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení nařízení (ES) č. 45/2001 a rozhodnutí č. 1247/2002/ES (Úř. věst. L 295, 21.11.2018, s. 39).

( 6 ) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/2116 ze dne 2. prosince 2021 o financování, řízení a monitorování společné zemědělské politiky a zrušení nařízení (EU) č. 1306/2013 (Úř. věst. L 435, 6.12.2021, s. 187).

( 7 ) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/429 ze dne 9. března 2016 o nákazách zvířat a o změně a zrušení některých aktů v oblasti zdraví zvířat („právní rámec pro zdraví zvířat“) (Úř. věst. L 84, 31.3.2016, s. 1).

( 8 ) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1308/2013 ze dne 17. prosince 2013, kterým se stanoví společná organizace trhů se zemědělskými produkty a zrušují nařízení Rady (EHS) č. 922/72, (EHS) č. 234/79, (ES) č. 1037/2001 a (ES) č. 1234/2007 (Úř. věst. L 347, 20.12.2013, s. 671).

( 9 ) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/848 ze dne 30. května 2018 o ekologické produkci a označování ekologických produktů a o zrušení nařízení Rady (ES) č. 834/2007 (Úř. věst. L 150, 14.6.2018, s. 1).

( 10 ) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/2115 ze dne 2. prosince 2021, kterým se stanoví pravidla podpory pro strategické plány, jež mají být vypracovány členskými státy v rámci společné zemědělské politiky (strategické plány SZP) a financovány Evropským zemědělským záručním fondem (EZZF) a Evropským zemědělským fondem pro rozvoj venkova (EZFRV), a kterým se zrušují nařízení (EU) č. 1305/2013 a (EU) č. 1307/2013 (Úř. věst. L 435, 6.12.2021, s. 1).

( 11 ) Směrnice Rady 91/676/EHS ze dne 12. prosince 1991 o ochraně vod před znečištěním dusičnany ze zemědělských zdrojů (Úř. věst. L 375, 31.12.1991, s. 1).

( 12 ) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 182/2011 ze dne 16. února 2011, kterým se stanoví pravidla a obecné zásady způsobu, jakým členské státy kontrolují Komisi při výkonu prováděcích pravomocí (Úř. věst. L 55, 28.2.2011, s. 13).

© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU