(EU) 2025/2067Prováděcí nařízení Komise (EU) 2025/2067 ze dne 15. října 2025, kterým se mění nařízení (ES) č. 340/2008 o poplatcích a platbách Evropské agentuře pro chemické látky podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1907/2006 o registraci, hodnocení, povolování a omezování chemických látek (REACH)

Publikováno: Úř. věst. L 2067, 16.10.2025 Druh předpisu: Prováděcí nařízení
Přijato: 15. října 2025 Autor předpisu:
Platnost od: 5. listopadu 2025 Nabývá účinnosti: 5. února 2027
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
 Obsah   Tisk   Export  Skrýt přehled Celkový přehled   Skrýt názvy Zobrazit názvy  

Předpisem se mění

(ES) č. 340/2008;

Provádí předpisy

(ES) č. 1907/2006;

Oblasti

Věcný rejstřík

CZ-NACE

20; 23; 71;

Normy

ISO 14001-4; ISO 9001-7.1.3;

Předpisy EU

(ES) č. 2494/95; 2003/361/ES; (EU) 2016/792;
Původní znění předpisu

European flag

Úřední věstník
Evropské unie

CS

Řada L


2025/2067

16.10.2025

PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2025/2067

ze dne 15. října 2025,

kterým se mění nařízení (ES) č. 340/2008 o poplatcích a platbách Evropské agentuře pro chemické látky podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1907/2006 o registraci, hodnocení, povolování a omezování chemických látek (REACH)

(Text s významem pro EHP)

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1907/2006 ze dne 18. prosince 2006 o registraci, hodnocení, povolování a omezování chemických látek, o zřízení Evropské agentury pro chemické látky, o změně směrnice 1999/45/ES a o zrušení nařízení Rady (EHS) č. 793/93, nařízení Komise (ES) č. 1488/94, směrnice Rady 76/769/EHS a směrnic Komise 91/155/EHS, 93/67/EHS, 93/105/ES a 2000/21/ES (1), a zejména na čl. 74 odst. 1 a článek 132 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Zvýšení udržitelnosti modelu financování Evropské agentury pro chemické látky (dále jen „agentura“) je jedním z cílů stanovených ve Strategii pro udržitelnost v oblasti chemických látek (2), zejména s ohledem na nižší a nepředvídatelný příjem z poplatků poté co v roce 2018 uplynula poslední lhůta pro registraci podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1907/2006 a vzhledem k plánovanému přerozdělení vědecko-technické práce mezi agenturami Unie. Toto nařízení, kterým se mění nařízení Komise (ES) č. 340/2008 (3), pokud jde o poplatky a platby podle nařízení (ES) č. 1907/2006 a související postupy, je jedním z řady opatření, jež mají přispět ke zvýšení finanční udržitelnosti agentury.

(2)

Podle čl. 22 odst. 1 nařízení (ES) č. 340/2008 by se poplatky a platby stanovené v uvedeném nařízení měly ročně revidovat s ohledem na míru inflace měřenou podle Evropského indexu spotřebitelských cen zveřejněného Eurostatem na základě nařízení Rady (ES) č. 2494/95 (4), které bylo zrušeno a nahrazeno nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/792 (5).

(3)

V návaznosti na přezkum provedený Komisí by standardní poplatky a platby měly být upraveny podle průměrné roční míry inflace za roky 2021, 2022 a 2023 zveřejněné Eurostatem, aby byla zohledněna kumulativní míra inflace ve výši 19,5 %. V zájmu zachování konkurenceschopnosti malých a středních podniků a v souladu s cíli politických směrů Komise na období 2024–2029 (6) a balíčku opatření Komise na pomoc malým a středním podnikům (7) se tato úprava o inflaci nebude vztahovat na poplatky a platby, které tyto podniky hradí agentuře.

(4)

Úprava poplatků a plateb by měla být stanovena v takové výši, aby příjem z těchto poplatků a plateb v kombinaci s příjmy z dalších zdrojů příjmů agentury uvedených v čl. 96 odst. 1 nařízení (ES) č. 1907/2006 byl dostatečný k pokrytí nákladů na služby poskytované agenturou.

(5)

Správní rada agentury by v rámci pravomocí, které jsou jí svěřeny na základě nařízení (ES) č. 1907/2006, měla nadále sledovat úsilí, jež agentura vyvíjí pro zvýšení efektivity s cílem dosáhnout co nejlepšího poměru mezi použitými prostředky a dosaženými výsledky. Komise by ke stanovisku správní rady měla přihlédnout při příští revizi poplatků a plateb vybíraných agenturou podle čl. 22 odst. 1 nařízení (ES) č. 340/2008.

(6)

Podle článku 13 nařízení (ES) č. 340/2008 žadatelé o registraci nebo jiní žadatelé sami učiní prohlášení o velikosti své společnosti na základě doporučení Komise 2003/361/ES (8) v době předložení dokumentace. Agentura následně ověří správnost těchto prohlášení ex post. Tento systém byl zpočátku nutný, aby bylo možné zvládnout velký počet registrací ve lhůtách stanovených právními předpisy podle nařízení (ES) č. 1907/2006. Dosavadní praxe však ukazuje, že ověřování ex post je pracné a mnohdy vyžaduje vícenásobnou interakci se žadateli o registraci nebo jinými žadateli, zejména pokud se status společnosti od původního vlastního prohlášení změnil, a vyžaduje proto ověření prostřednictvím víceletých souborů. Kromě toho se v případech, kdy je velikost žadatele o registraci nebo jiného žadatele větší, než jakou uvedl ve svém prohlášení, uplatní dorovnávací poplatek a administrativní poplatek v souladu s rozhodnutím správní rady agentury (9) a nařízením (ES) č. 340/2008. Na správnost úhrad poplatků a účinnost a včasnost postupu ověřování malých a středních podniků byla Komise upozorněna rovněž Evropským účetním dvorem, Evropským parlamentem (10) a Radou (11).

(7)

Vzhledem k tomu, že od poslední lhůty pro registraci v roce 2018 se počet podání snížil, a s cílem zlepšit účinnost postupu ověřování malých a středních podniků a nastavit rovné podmínky je vhodné, aby se žádost o uznání statusu malého a středního podniku spolu s podpůrnými dokumenty předkládala ještě před příslušným podáním. Agentura by tudíž v případě malých a středních podniků měla provádět předběžné ověření. O žádostech o uznání statusu malého a středního podniku by agentura měla rozhodnout bez prodlení a nejpozději do dvou měsíců od obdržení veškeré příslušné dokumentace. Žádost o uznání statusu malého a středního podniku by proto měla být předložena rovněž bez prodlení a nejpozději dva měsíce před podáním, u něhož se žádá o snížení poplatku, aby agentura měla dostatek času na rozhodnutí o statusu malého a středního podniku žadatele ještě před vlastním podáním.

(8)

S ohledem na odvolací lhůtu podle čl. 92 odst. 2 nařízení (ES) č. 1907/2006 a na dopad, jaký má včasné zaplacení poplatku za odvolání na jeho přípustnost, by žadatel měl spolu s odvoláním předložit pro účely snížení odvolacího poplatku své vlastní prohlášení a podpůrné dokumenty o statusu malého a středního podniku.

(9)

Při ověřování statusu malého a středního podniku může agentura vynaložit své prostředky, které by nebyly hrazeny z poplatku nebo platby pro malé a střední podniky při následném podání, a proto by agentura měla mít možnost zavést pro společnosti žádající o status malého a středního podniku administrativní poplatek odrážející pracovní zátěž spojenou s ověřováním. Správní poplatek by se neměl vybírat, pokud následné rozhodnutí agentury o statusu malého a středního podniku přiznává žadateli tento status.

(10)

V zájmu větší právní jistoty a snížení administrativní zátěže spojené s předkládáním žádostí o status malého a středního podniku a jejich ověřováním by rozhodnutí agentury o statusu malého a středního podniku mělo zůstat v platnosti po dobu tří let a vztahovat se během této doby na veškerá podání předložená agentuře v souladu s příslušnými právními předpisy Unie, u nichž se vyžaduje ověření statusu malého a středního podniku, nejen na podání podle nařízení (ES) č. 1907/2006. To znamená, že na veškerá další podání podle nařízení (ES) č. 1907/2006 nebo jiných právních předpisů Unie, za něž musí táž společnost v tomto tříletém období uhradit poplatek nebo platbu, by se mělo vztahovat stávající rozhodnutí agentury o statusu malého a středního podniku, a nebylo by tudíž třeba podávat novou žádost o uznání statusu. Aby se snížila zátěž malých a středních podniků, lze žádost o uznání statusu malého a středního podniku následující po prvním rozhodnutí agentury o statusu malého a středního podniku poprvé znovu provést vlastním prohlášením o velikosti společnosti, pokud je podáno dva měsíce před koncem tříletého období platnosti a pokud se status malého a středního podniku nezměnil. Pokud se status nezměnil, nevyžadují se žádné nové informace.

(11)

Zúčastněné strany a agentura potřebují dostatek času na přijetí vhodných opatření k zajištění souladu se změnami v postupu ověřování malých a středních podniků podle tohoto nařízení. Změny článku 13 nařízení (ES) č. 340/2008 týkající se postupu ověřování malých a středních podniků by se proto měly začít používat až 15 měsíců od vstupu tohoto nařízení v platnost.

(12)

Nařízení (ES) č. 340/2008 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno.

(13)

Toto nařízení by se nemělo použít na platná podání, jež ke dni vstupu tohoto nařízení v platnost nebyla vyřízena.

(14)

Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem výboru zřízeného podle článku 133 nařízení (ES) č. 1907/2006,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Nařízení (ES) č. 340/2008 se mění takto:

(1)

V článku 10 se vkládá nový odstavec 2a, který zní:

„2a.   Fyzická nebo právnická osoba je oprávněna uhradit snížený poplatek za odvolání, pokud poslední rozhodnutí, které jí agentura vydala v souladu s čl. 13 odst. 4 tohoto nařízení, dospělo k závěru, že dotyčná osoba má na toto snížení nárok a jestliže neuplynula doba platnosti uvedeného rozhodnutí. V takovém případě fyzická nebo právnická osoba při podání odvolání předloží agentuře rozhodnutí o uznání statusu MSP.

Pokud v době podání odvolání dosud nebylo přijato rozhodnutí o uznání statusu MSP, použije se obdobně čl. 13 odst. 7.

Pokud agentura takové rozhodnutí předtím nevydala nebo se takové rozhodnutí dosud vyřizuje, nebo platnost rozhodnutí vypršela, předloží dotčená osoba při podání odvolání vlastní prohlášení o velikosti společnosti spolu s podpůrným dokladem podle čl. 13 odst. 1b tohoto nařízení, aby prokázala, že má na snížení nárok.“

(2)

Článek 13 se mění takto:

a)

název článku se nahrazuje tímto:

Uznání statusu MSP, snížení a prominutí poplatků“;

b)

odstavec 1 se nahrazuje tímto:

„1.   Fyzická nebo právnická osoba, která tvrdí, že má nárok na snížený poplatek nebo platbu podle článků 3 až 9, požádá agenturu o uznání statusu MSP nejméně dva měsíce před podáním, za které se vybírá poplatek.

Fyzická nebo právnická osoba, která tvrdí, že má nárok na snížený poplatek nebo platbu, předloží agentuře příslušnou dokumentaci prokazující nárok na toto snížení na základě statusu MSP v souladu s doporučením 2003/361/ES.“

c)

vkládají se nové odstavce 1a a 1b, které znějí:

„1a.   Na ověření statusu MSP agenturou se může vztahovat správní poplatek.

Správní rada agentury na návrh výkonného ředitele stanoví výši tohoto administrativního poplatku, která zohledňuje pracovní zátěž spojenou s ověřením statusu MSP podle tohoto článku. Správní poplatek se nevybírá, pokud následné rozhodnutí agentury o statusu MSP přiznává žadateli tento status. Rozhodnutí správní rady o výši administrativního poplatku se zveřejní.

1b.   Agentura zveřejní seznam příslušné dokumentace, kterou je třeba předložit v souladu s odstavcem 1.“

;

d)

odstavce 3 a 4 se nahrazují tímto:

„3.   Agentura může požadovat další doklad prokazující, že jsou splněny podmínky pro snížení poplatku nebo platby nebo pro prominutí poplatku. Agentura žádost zamítne, není-li požadovaný doklad předložen ve lhůtě, kterou pro tuto žádost stanovila.

Pokud doklad předkládaný agentuře není v jednom z úředních jazyků Evropské unie, musí být připojen ověřený překlad do některého z úředních jazyků.

4.   Jakmile agentura obdrží veškerou příslušnou dokumentaci, rozhodne do dvou měsíců, zda lze status MSP uznat. Lhůta může být delší, pokud se na tom agentura a společnost vzájemně dohodnou.

Rozhodnutí o uznání statusu MSP je platné po dobu tří let pro všechna podání, jež jsou agentuře od jeho vydání učiněna v souladu s příslušnými právními předpisy Unie, která taková podání vyžadují. Žádost o uznání statusu MSP následující po prvním rozhodnutí agentury o tomto statusu lze poprvé znovu provést vlastním prohlášením o velikosti společnosti, pokud je podáno dva měsíce před koncem tříletého období platnosti a pokud se status malého a středního podniku nezměnil.“

e)

vkládají se nové odstavce 5, 6 a 7, které znějí:

„5.   Pokud agentura požadovaný status MSP neuzná, nemá žadatel nárok na snížený poplatek nebo platbu v souladu s články 3 až 10.

6.   Fyzická nebo právnická osoba, která při podání agentuře v souladu s nařízením (ES) č. 1907/2006 požaduje snížený poplatek nebo platbu v souladu s články 3 až 9, předloží se svým podáním též rozhodnutí agentury o uznání statusu MSP.

7.   Pokud agentura za výjimečných okolností není s to přijmout rozhodnutí o statusu MSP do dvou měsíců od obdržení veškeré příslušné dokumentace, vztahuje se na následná podání žadatele o status MSP, za něž se vybírá poplatek nebo platba, dočasně snížený poplatek nebo platba podle odstavce 1. Tento snížený poplatek nebo platba se přizná podmínečně, dokud není přijato rozhodnutí o statusu MSP. Jestliže následným rozhodnutím není status MSP uznán, vybere agentura zůstatek celého poplatku nebo platby a může uložit administrativní poplatek.

Odstavce 5, 6 a 7 článků 3 až 5 a odstavce 3, 4 a 5 článku 7 se použijí obdobně.

V případě poplatků splatných v souladu s články 6, 8 a 9 se zůstatek celého poplatku nebo platby uhradí do 14 kalendářních dnů ode dne obdržení rozhodnutí agentury, kterým se neuznává status MSP.“

(3)

Přílohy I až VIII nařízení (ES) č. 340/2008 se nahrazují přílohami I až VIII tohoto nařízení.

Článek 2

Toto nařízení se nepoužije na platná podání, jež ke dni vstupu tohoto nařízení v platnost nebyla vyřízena.

Článek 3

Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Ustanovení čl. 1 odst. 1 a 2 se však použijí ode dne 5. února 2027.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 15. října 2025.

Za Komisi

předsedkyně

Ursula VON DER LEYEN


(1)   Úř. věst. L 396, 30.12.2006, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2006/1907/oj.

(2)  Sdělení Komise Evropskému parlamentu, Radě, Evropskému hospodářskému a sociálnímu výboru a Výboru regionů – Strategie pro udržitelnost v oblasti chemických látek (COM(2020) 667 final).

(3)  Nařízení Komise (ES) č. 340/2008 ze dne 16. dubna 2008 o poplatcích a platbách Evropské agentuře pro chemické látky podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1907/2006 o registraci, hodnocení, povolování a omezování chemických látek (REACH) (Úř. věst. L 107, 17.4.2008, s. 6, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2008/340/oj).

(4)  Nařízení Rady (ES) č. 2494/95 ze dne 23. října 1995 o harmonizovaných indexech spotřebitelských cen (Úř. věst. L 257, 27.10.1995, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/1995/2494/oj).

(5)  Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/792 ze dne 11. května 2016 o harmonizovaných indexech spotřebitelských cen a indexu cen bytových nemovitostí a o zrušení nařízení Rady (ES) č. 2494/95 (Úř. věst. L 135, 24.5.2016, s. 11, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2016/792/oj).

(6)  Evropská volba – politické směry pro novou Evropskou komisi 2024–2029, 18. července 2024, Štrasburk.

(7)  Sdělení Komise Evropskému parlamentu, Radě, Evropskému hospodářskému a sociálnímu výboru a Výboru regionů – Balíček opatření na pomoc malým a středním podnikům (COM(2023) 535 final).

(8)  Doporučení Komise 2003/361/ES ze dne 6. května 2003 o definici mikropodniků, malých a středních podniků (Úř. věst. L 124, 20.5.2003, s. 36, ELI: http://data.europa.eu/eli/reco/2003/361/oj).

(9)  Rozhodnutí správní rady Evropské agentury pro chemické látky MB/01/2024 ze dne 22. července 2024 o klasifikaci služeb, za něž jsou vybírány platby.

(10)  Evropský parlament, Zpráva o udělení absolutoria za plnění rozpočtu Evropské agentury pro chemické látky na rozpočtový rok 2018 (2019/2086(DEC)).

(11)  Rada Evropské unie, Doporučení Rady k absolutoriu, které má být uděleno subjektům zřízeným podle Smlouvy o fungování EU a Smlouvy o Euratomu za plnění rozpočtu za rozpočtový rok 2018 (5761/20 ADD 1).


PŘÍLOHA I

Poplatky za registrace předložené podle článků 6, 7 nebo 11 nařízení (ES) č. 1907/2006

Tabulka 1

Standardní poplatky

 

Jednotlivé předložení

Společné předložení

Poplatek za látky v rozmezí od 1 do 10 tun

2 078  EUR

1 558  EUR

Poplatek za látky v rozmezí od 10 do 100 tun

5 585  EUR

4 190  EUR

Poplatek za látky v rozmezí od 100 do 1 000  tun

14 939  EUR

11 204  EUR

Poplatek za látky nad 1 000  tun

40 270  EUR

30 202  EUR


Tabulka 2

Snížené poplatky pro MSP

 

Střední podnik

(jednotlivé předložení)

Střední podnik

(společné předložení)

Malý podnik

(jednotlivé předložení)

Malý podnik

(společné předložení)

Mikropodnik

(jednotlivé předložení)

Mikropodnik

(společné předložení)

Poplatek za látky v rozmezí od 1 do 10 tun

1 131  EUR

848  EUR

609  EUR

457  EUR

87  EUR

65  EUR

Poplatek za látky v rozmezí od 10 do 100 tun

3 038  EUR

2 279  EUR

1 636  EUR

1 227  EUR

234  EUR

175  EUR

Poplatek za látky v rozmezí od 100 do 1 000  tun

8 126  EUR

6 094  EUR

4 375  EUR

3 282  EUR

625  EUR

469  EUR

Poplatek za látky nad 1 000  tun

21 904  EUR

16 428  EUR

11 795  EUR

8 846  EUR

1 685  EUR

1 264  EUR


PŘÍLOHA II

Poplatky za registrace předložené podle čl. 17 odst. 2, čl. 18 odst. 2 a 3 nebo článku 19 nařízení (ES) č. 1907/2006

Tabulka 1

Standardní poplatky

 

Jednotlivé předložení

Společné předložení

Poplatek

2 078  EUR

1 558  EUR


Tabulka 2

Snížené poplatky pro MSP

 

Střední podnik

(jednotlivé předložení)

Střední podnik

(společné předložení)

Malý podnik

(jednotlivé předložení)

Malý podnik

(společné předložení)

Mikropodnik

(jednotlivé předložení)

Mikropodnik

(společné předložení)

Poplatek

1 131  EUR

848  EUR

609  EUR

457  EUR

87  EUR

65  EUR


PŘÍLOHA III

Poplatky za žádost o aktualizaci registračních údajů podle článku 22 nařízení (ES) č. 1907/2006

Tabulka 1

Standardní poplatky za aktualizaci množstevního rozmezí

 

Jednotlivé předložení

Společné předložení

Z množstevního rozmezí 1–10 tun na 10–100 tun

3 507  EUR

2 630  EUR

Z množstevního rozmezí 1–10 tun na 100–1 000  tun

12 861  EUR

9 645  EUR

Z množstevního rozmezí 1–10 tun na více než 1 000  tun

38 192  EUR

28 644  EUR

Z množstevního rozmezí 10–100 tun na 100–1 000  tun

9 353  EUR

7 015  EUR

Z množstevního rozmezí 10–100 tun na více než 1 000  tun

34 685  EUR

26 013  EUR

Z množstevního rozmezí 100–1 000  tun na více než 1 000  tun

25 332  EUR

18 998  EUR


Tabulka 2

Snížené poplatky pro MSP za aktualizaci množstevního rozmezí

 

Střední podnik

(jednotlivé předložení)

Střední podnik

(společné předložení)

Malý podnik

(jednotlivé předložení)

Malý podnik

(společné předložení)

Mikropodnik

(jednotlivé předložení)

Mikropodnik

(společné předložení)

Z množstevního rozmezí 1–10 tun na 10–100 tun

1 908  EUR

1 431  EUR

1 027  EUR

770  EUR

147  EUR

110  EUR

Z množstevního rozmezí 1–10 tun na 100–1 000  tun

6 995  EUR

5 246  EUR

3 767  EUR

2 825  EUR

538  EUR

404  EUR

Z množstevního rozmezí 1–10 tun na více než 1 000  tun

20 774  EUR

15 580  EUR

11 186  EUR

8 389  EUR

1 598  EUR

1 198  EUR

Z množstevního rozmezí 10–100 tun na 100–1 000  tun

5 087  EUR

3 816  EUR

2 739  EUR

2 055  EUR

391  EUR

294  EUR

Z množstevního rozmezí 10–100 tun na více než 1 000  tun

18 866  EUR

14 150  EUR

10 159  EUR

7 619  EUR

1 451  EUR

1 088  EUR

Z množstevního rozmezí 100–1 000  tun na více než 1 000  tun

13 779  EUR

10 334  EUR

7 419  EUR

5 564  EUR

1 060  EUR

795  EUR


Tabulka 3

Standardní poplatky za další aktualizace

Druh aktualizace

Změna totožnosti žadatele o registraci, při které dochází ke změně právní subjektivity

1 949  EUR

Druh aktualizace

Jednotlivé předložení

Společné předložení

Změna přístupu k informacím uvedeným v předložené žádosti:

Stupeň čistoty a/nebo druh nečistot nebo přidaných látek

5 846  EUR

4 384  EUR

Příslušné množstevní rozmezí

1 949  EUR

1 461  EUR

Souhrn nebo podrobný souhrn studií

5 846  EUR

4 384  EUR

Informace v bezpečnostním listu

3 897  EUR

2 923  EUR

Obchodní název látky

1 949  EUR

1 461  EUR

Název IUPAC pro nezavedené látky uvedené v čl. 119 odst. 1 písm. a) nařízení (ES) č. 1907/2006

1 949  EUR

1 461  EUR

Název IUPAC pro látky uvedené v čl. 119 odst. 1 písm. a) nařízení (ES) č. 1907/2006 používané jako meziprodukt, ve vědeckém výzkumu a vývoji nebo ve výzkumu a vývoji zaměřeném na výrobky a postupy

1 949  EUR

1 461  EUR


Tabulka 4

Snížené poplatky za další aktualizace pro MSP

Druh aktualizace

Střední podnik

Malý podnik

Mikropodnik

Změna totožnosti žadatele o registraci, při které dochází ke změně právní subjektivity

1 060  EUR

571  EUR

82  EUR

Druh aktualizace

Střední podnik

(jednotlivé předložení)

Střední podnik

(společné předložení)

Malý podnik

(jednotlivé předložení)

Malý podnik

(společné předložení)

Mikropodnik

(jednotlivé předložení)

Mikropodnik

(společné předložení)

Změna přístupu k informacím uvedeným v předložené žádosti:

Stupeň čistoty a/nebo druh nečistot nebo přidaných látek

3 180  EUR

2 385  EUR

1 712  EUR

1 284  EUR

245  EUR

183  EUR

Příslušné množstevní rozmezí

1 060  EUR

795  EUR

571  EUR

428  EUR

82  EUR

61  EUR

Souhrn nebo podrobný souhrn studií

3 180  EUR

2 385  EUR

1 712  EUR

1 284  EUR

245  EUR

183  EUR

Informace v bezpečnostním listu

2 120  EUR

1 590  EUR

1 141  EUR

856  EUR

163  EUR

122  EUR

Obchodní název látky

1 060  EUR

795  EUR

571  EUR

428  EUR

82  EUR

61  EUR

Název IUPAC pro nezavedené látky uvedené v čl. 119 odst. 1 písm. a) nařízení (ES) č. 1907/2006

1 060  EUR

795  EUR

571  EUR

428  EUR

82  EUR

61  EUR

Název IUPAC pro látky uvedené v čl. 119 odst. 1 písm. a) nařízení (ES) č. 1907/2006 používané jako meziprodukt, ve vědeckém výzkumu a vývoji nebo ve výzkumu a vývoji zaměřeném na výrobky a postupy

1 060  EUR

795  EUR

571  EUR

428  EUR

82  EUR

61  EUR


PŘÍLOHA IV

Poplatky za žádosti podle čl. 10 písm. a) bodu xi) nařízení (ES) č. 1907/2006

Tabulka 1

Standardní poplatky

Informace, pro kterou se žádá o důvěrnost

Jednotlivé předložení

Společné předložení

Stupeň čistoty a/nebo druh nečistot nebo přidaných látek

5 846  EUR

4 384  EUR

Příslušné množstevní rozmezí

1 949  EUR

1 461  EUR

Souhrn nebo podrobný souhrn studií

5 846  EUR

4 384  EUR

Informace v bezpečnostním listu

3 897  EUR

2 923  EUR

Obchodní název látky

1 949  EUR

1 461  EUR

Název IUPAC pro nezavedené látky uvedené v čl. 119 odst. 1 písm. a) nařízení (ES) č. 1907/2006

1 949  EUR

1 461  EUR

Název IUPAC pro látky uvedené v čl. 119 odst. 1 písm. a) nařízení (ES) č. 1907/2006 používané jako meziprodukt, ve vědeckém výzkumu a vývoji nebo ve výzkumu a vývoji zaměřeném na výrobky a postupy

1 949  EUR

1 461  EUR


Tabulka 2

Snížené poplatky pro MSP

Informace, pro kterou se žádá o důvěrnost

Střední podnik

(jednotlivé předložení)

Střední podnik

(společné předložení)

Malý podnik

(jednotlivé předložení)

Malý podnik

(společné předložení)

Mikropodnik

(jednotlivé předložení)

Mikropodnik

(společné předložení)

Stupeň čistoty a/nebo druh nečistot nebo přidaných látek

3 180  EUR

2 385  EUR

1 712  EUR

1 284  EUR

245  EUR

183  EUR

Příslušné množstevní rozmezí

1 060  EUR

795  EUR

571  EUR

428  EUR

82  EUR

61  EUR

Souhrn nebo podrobný souhrn studií

3 180  EUR

2 385  EUR

1 712  EUR

1 284  EUR

245  EUR

183  EUR

Informace v bezpečnostním listu

2 120  EUR

1 590  EUR

1 141  EUR

856  EUR

163  EUR

122  EUR

Obchodní název látky

1 060  EUR

795  EUR

571  EUR

428  EUR

82  EUR

61  EUR

Název IUPAC pro nezavedené látky uvedené v čl. 119 odst. 1 písm. a) nařízení (ES) č. 1907/2006

1 060  EUR

795  EUR

571  EUR

428  EUR

82  EUR

61  EUR

Název IUPAC pro látky uvedené v čl. 119 odst. 1 písm. a) nařízení (ES) č. 1907/2006 používané jako meziprodukt, ve vědeckém výzkumu a vývoji nebo ve výzkumu a vývoji zaměřeném na výrobky a postupy

1 060  EUR

795  EUR

571  EUR

428  EUR

82  EUR

61  EUR


PŘÍLOHA V

Poplatky a platby za oznámení týkající se výzkumu a vývoje zaměřeného na výrobky a postupy podle článku 9 nařízení (ES) č. 1907/2006

Tabulka 1

Poplatky za oznámení týkající se výzkumu a vývoje zaměřeného na výrobky a postupy

Standardní poplatek

650 EUR

Snížený poplatek pro střední podniky

353 EUR

Snížený poplatek pro malé podniky

190 EUR

Snížený poplatek pro mikropodniky

27 EUR


Tabulka 2

Platby za prodloužení osvobození pro výzkum a vývoj zaměřený na výrobky a postupy

Standardní platba

1 299  EUR

Snížená platba pro střední podniky

707 EUR

Snížená platba pro malé podniky

380 EUR

Snížená platba pro mikropodniky

54 EUR


PŘÍLOHA VI

1.   Poplatky za žádosti o povolení podle článku 62 nařízení (ES) č. 1907/2006

Tabulka 1

Standardní poplatky

Základní poplatek

64 650  EUR

Další poplatek za látku

12 930  EUR

Další poplatek za použití

58 185  EUR


Tabulka 2

Snížené poplatky pro střední podniky

Základní poplatek

40 575  EUR

Další poplatek za látku

8 115  EUR

Další poplatek za použití

36 518  EUR


Tabulka 3

Snížené poplatky pro malé podniky

Základní poplatek

24 345  EUR

Další poplatek za látku

4 869  EUR

Další poplatek za použití

21 911  EUR


Tabulka 4

Snížené poplatky pro mikropodniky

Základní poplatek

5 410  EUR

Další poplatek za látku

1 082  EUR

Další poplatek za použití

4 869  EUR

2.   Poplatky za žádosti o povolení pro použití látek při výrobě původních náhradních dílů nebo při opravě předmětů nebo složených výrobků, které se již nevyrábějí, podle čl. 8 odst. 2 pátého pododstavce

Tabulka 1

Standardní poplatky

Základní poplatek

32 325  EUR

Další poplatek za látku

6 465  EUR

Další poplatek za použití

29 092  EUR

Tabulka 2

Snížené poplatky pro střední podniky

Základní poplatek

20 287  EUR

Další poplatek za látku

4 057  EUR

Další poplatek za použití

18 259  EUR

Tabulka 3

Snížené poplatky pro malé podniky

Základní poplatek

12 172  EUR

Další poplatek za látku

2 434  EUR

Další poplatek za použití

10 955  EUR

Tabulka 4

Snížené poplatky pro mikropodniky

Základní poplatek

2 705  EUR

Další poplatek za látku

541 EUR

Další poplatek za použití

2 434  EUR


PŘÍLOHA VII

1.   Platby za přezkum povolení podle článku 61 nařízení (ES) č. 1907/2006

Tabulka 1

Standardní platby

Základní platba

64 650  EUR

Další platba za látku

12 930  EUR

Další platba za použití

58 185  EUR


Tabulka 2

Snížené platby pro střední podniky

Základní platba

40 575  EUR

Další platba za látku

8 115  EUR

Další platba za použití

36 518  EUR


Tabulka 3

Snížené platby pro malé podniky

Základní platba

24 345  EUR

Další platba za látku

4 869  EUR

Další platba za použití

21 911  EUR


Tabulka 4

Snížené platby pro mikropodniky

Základní platba

5 410  EUR

Další platba za látku

1 082  EUR

Další platba za použití

4 869  EUR

2.   Platby za přezkum povolení uděleného pro použití látek při výrobě původních náhradních dílů nebo při opravě předmětů nebo složených výrobků, které se již nevyrábějí, podle čl. 9 odst. 2 pátého pododstavce

Tabulka 1

Standardní platby

Základní platba

32 325  EUR

Další platba za látku

6 465  EUR

Další platba za použití

29 092  EUR

Tabulka 2

Snížené platby pro střední podniky

Základní platba

20 287  EUR

Další platba za látku

4 057  EUR

Další platba za použití

18 259  EUR

Tabulka 3

Snížené platby pro malé podniky

Základní platba

12 172  EUR

Další platba za látku

2 434  EUR

Další platba za použití

10 955  EUR

Tabulka 4

Snížené platby pro mikropodniky

Základní platba

2 705  EUR

Další platba za látku

541 EUR

Další platba za použití

2 434  EUR


PŘÍLOHA VIII

Poplatky za odvolání podle článku 92 nařízení (ES) č. 1907/2006

Tabulka 1

Standardní poplatky

Odvolání proti rozhodnutí přijatému podle

Poplatek

Článku 9 nebo 20 nařízení (ES) č. 1907/2006

2 858  EUR

Článku 27 nebo 30 nařízení (ES) č. 1907/2006

5 716  EUR

Článku 51 nařízení (ES) č. 1907/2006

8 574  EUR


Tabulka 2

Snížené poplatky pro MSP

Odvolání proti rozhodnutí přijatému podle

Poplatek

Článku 9 nebo 20 nařízení (ES) č. 1907/2006

1 794  EUR

Článku 27 nebo 30 nařízení (ES) č. 1907/2006

3 587  EUR

Článku 51 nařízení (ES) č. 1907/2006

5 381  EUR


ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2025/2067/oj

ISSN 1977-0626 (electronic edition)


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU