(EU) 2025/2067Prováděcí nařízení Komise (EU) 2025/2067 ze dne 15. října 2025, kterým se mění nařízení (ES) č. 340/2008 o poplatcích a platbách Evropské agentuře pro chemické látky podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1907/2006 o registraci, hodnocení, povolování a omezování chemických látek (REACH)
Publikováno: | Úř. věst. L 2067, 16.10.2025 | Druh předpisu: | Prováděcí nařízení |
Přijato: | 15. října 2025 | Autor předpisu: | |
Platnost od: | 5. listopadu 2025 | Nabývá účinnosti: | 5. února 2027 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Předpisem se mění
Provádí předpisy
Oblasti
Věcný rejstřík
Třídění
- Deskriptor EUROVOC:
; chemický výrobek; dohled nad trhem; Evropská agentura pro chemické látky; nebezpečná látka; platba; platba v rámci EU; povolení k prodeji; zdraví veřejnosti; zpřístupňování informací - Oblast:
Bezpečnost v práci a kdekoli jinde; Vnitřní trh - zásady; Životní prostředí - Kód oblastí:
05 VOLNÝ POHYB PRACOVNÍKŮ A SOCIÁLNÍ POLITIKA; 05.20 Sociální politika; 05.20.20 Pracovní podmínky; 05.20.20.10 Bezpečnost práce; 13 PRŮMYSLOVÁ POLITIKA A VNITŘNÍ TRH; 13.30 Vnitřní trh: sbližování právních předpisů; 13.30.18 Nebezpečné látky; 15 OCHRANA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ, SPOTŘEBITELŮ A ZDRAVÍ; 15.10 Životní prostředí; 15.10.20 Znečištění a škodlivé vlivy; 15.10.20.50 Chemické látky, průmyslová rizika a biotechnologie
Normy
Předpisy EU
![]() |
Úřední věstník |
CS Řada L |
2025/2067 |
16.10.2025 |
PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2025/2067
ze dne 15. října 2025,
kterým se mění nařízení (ES) č. 340/2008 o poplatcích a platbách Evropské agentuře pro chemické látky podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1907/2006 o registraci, hodnocení, povolování a omezování chemických látek (REACH)
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1907/2006 ze dne 18. prosince 2006 o registraci, hodnocení, povolování a omezování chemických látek, o zřízení Evropské agentury pro chemické látky, o změně směrnice 1999/45/ES a o zrušení nařízení Rady (EHS) č. 793/93, nařízení Komise (ES) č. 1488/94, směrnice Rady 76/769/EHS a směrnic Komise 91/155/EHS, 93/67/EHS, 93/105/ES a 2000/21/ES (1), a zejména na čl. 74 odst. 1 a článek 132 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Zvýšení udržitelnosti modelu financování Evropské agentury pro chemické látky (dále jen „agentura“) je jedním z cílů stanovených ve Strategii pro udržitelnost v oblasti chemických látek (2), zejména s ohledem na nižší a nepředvídatelný příjem z poplatků poté co v roce 2018 uplynula poslední lhůta pro registraci podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1907/2006 a vzhledem k plánovanému přerozdělení vědecko-technické práce mezi agenturami Unie. Toto nařízení, kterým se mění nařízení Komise (ES) č. 340/2008 (3), pokud jde o poplatky a platby podle nařízení (ES) č. 1907/2006 a související postupy, je jedním z řady opatření, jež mají přispět ke zvýšení finanční udržitelnosti agentury. |
(2) |
Podle čl. 22 odst. 1 nařízení (ES) č. 340/2008 by se poplatky a platby stanovené v uvedeném nařízení měly ročně revidovat s ohledem na míru inflace měřenou podle Evropského indexu spotřebitelských cen zveřejněného Eurostatem na základě nařízení Rady (ES) č. 2494/95 (4), které bylo zrušeno a nahrazeno nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/792 (5). |
(3) |
V návaznosti na přezkum provedený Komisí by standardní poplatky a platby měly být upraveny podle průměrné roční míry inflace za roky 2021, 2022 a 2023 zveřejněné Eurostatem, aby byla zohledněna kumulativní míra inflace ve výši 19,5 %. V zájmu zachování konkurenceschopnosti malých a středních podniků a v souladu s cíli politických směrů Komise na období 2024–2029 (6) a balíčku opatření Komise na pomoc malým a středním podnikům (7) se tato úprava o inflaci nebude vztahovat na poplatky a platby, které tyto podniky hradí agentuře. |
(4) |
Úprava poplatků a plateb by měla být stanovena v takové výši, aby příjem z těchto poplatků a plateb v kombinaci s příjmy z dalších zdrojů příjmů agentury uvedených v čl. 96 odst. 1 nařízení (ES) č. 1907/2006 byl dostatečný k pokrytí nákladů na služby poskytované agenturou. |
(5) |
Správní rada agentury by v rámci pravomocí, které jsou jí svěřeny na základě nařízení (ES) č. 1907/2006, měla nadále sledovat úsilí, jež agentura vyvíjí pro zvýšení efektivity s cílem dosáhnout co nejlepšího poměru mezi použitými prostředky a dosaženými výsledky. Komise by ke stanovisku správní rady měla přihlédnout při příští revizi poplatků a plateb vybíraných agenturou podle čl. 22 odst. 1 nařízení (ES) č. 340/2008. |
(6) |
Podle článku 13 nařízení (ES) č. 340/2008 žadatelé o registraci nebo jiní žadatelé sami učiní prohlášení o velikosti své společnosti na základě doporučení Komise 2003/361/ES (8) v době předložení dokumentace. Agentura následně ověří správnost těchto prohlášení ex post. Tento systém byl zpočátku nutný, aby bylo možné zvládnout velký počet registrací ve lhůtách stanovených právními předpisy podle nařízení (ES) č. 1907/2006. Dosavadní praxe však ukazuje, že ověřování ex post je pracné a mnohdy vyžaduje vícenásobnou interakci se žadateli o registraci nebo jinými žadateli, zejména pokud se status společnosti od původního vlastního prohlášení změnil, a vyžaduje proto ověření prostřednictvím víceletých souborů. Kromě toho se v případech, kdy je velikost žadatele o registraci nebo jiného žadatele větší, než jakou uvedl ve svém prohlášení, uplatní dorovnávací poplatek a administrativní poplatek v souladu s rozhodnutím správní rady agentury (9) a nařízením (ES) č. 340/2008. Na správnost úhrad poplatků a účinnost a včasnost postupu ověřování malých a středních podniků byla Komise upozorněna rovněž Evropským účetním dvorem, Evropským parlamentem (10) a Radou (11). |
(7) |
Vzhledem k tomu, že od poslední lhůty pro registraci v roce 2018 se počet podání snížil, a s cílem zlepšit účinnost postupu ověřování malých a středních podniků a nastavit rovné podmínky je vhodné, aby se žádost o uznání statusu malého a středního podniku spolu s podpůrnými dokumenty předkládala ještě před příslušným podáním. Agentura by tudíž v případě malých a středních podniků měla provádět předběžné ověření. O žádostech o uznání statusu malého a středního podniku by agentura měla rozhodnout bez prodlení a nejpozději do dvou měsíců od obdržení veškeré příslušné dokumentace. Žádost o uznání statusu malého a středního podniku by proto měla být předložena rovněž bez prodlení a nejpozději dva měsíce před podáním, u něhož se žádá o snížení poplatku, aby agentura měla dostatek času na rozhodnutí o statusu malého a středního podniku žadatele ještě před vlastním podáním. |
(8) |
S ohledem na odvolací lhůtu podle čl. 92 odst. 2 nařízení (ES) č. 1907/2006 a na dopad, jaký má včasné zaplacení poplatku za odvolání na jeho přípustnost, by žadatel měl spolu s odvoláním předložit pro účely snížení odvolacího poplatku své vlastní prohlášení a podpůrné dokumenty o statusu malého a středního podniku. |
(9) |
Při ověřování statusu malého a středního podniku může agentura vynaložit své prostředky, které by nebyly hrazeny z poplatku nebo platby pro malé a střední podniky při následném podání, a proto by agentura měla mít možnost zavést pro společnosti žádající o status malého a středního podniku administrativní poplatek odrážející pracovní zátěž spojenou s ověřováním. Správní poplatek by se neměl vybírat, pokud následné rozhodnutí agentury o statusu malého a středního podniku přiznává žadateli tento status. |
(10) |
V zájmu větší právní jistoty a snížení administrativní zátěže spojené s předkládáním žádostí o status malého a středního podniku a jejich ověřováním by rozhodnutí agentury o statusu malého a středního podniku mělo zůstat v platnosti po dobu tří let a vztahovat se během této doby na veškerá podání předložená agentuře v souladu s příslušnými právními předpisy Unie, u nichž se vyžaduje ověření statusu malého a středního podniku, nejen na podání podle nařízení (ES) č. 1907/2006. To znamená, že na veškerá další podání podle nařízení (ES) č. 1907/2006 nebo jiných právních předpisů Unie, za něž musí táž společnost v tomto tříletém období uhradit poplatek nebo platbu, by se mělo vztahovat stávající rozhodnutí agentury o statusu malého a středního podniku, a nebylo by tudíž třeba podávat novou žádost o uznání statusu. Aby se snížila zátěž malých a středních podniků, lze žádost o uznání statusu malého a středního podniku následující po prvním rozhodnutí agentury o statusu malého a středního podniku poprvé znovu provést vlastním prohlášením o velikosti společnosti, pokud je podáno dva měsíce před koncem tříletého období platnosti a pokud se status malého a středního podniku nezměnil. Pokud se status nezměnil, nevyžadují se žádné nové informace. |
(11) |
Zúčastněné strany a agentura potřebují dostatek času na přijetí vhodných opatření k zajištění souladu se změnami v postupu ověřování malých a středních podniků podle tohoto nařízení. Změny článku 13 nařízení (ES) č. 340/2008 týkající se postupu ověřování malých a středních podniků by se proto měly začít používat až 15 měsíců od vstupu tohoto nařízení v platnost. |
(12) |
Nařízení (ES) č. 340/2008 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno. |
(13) |
Toto nařízení by se nemělo použít na platná podání, jež ke dni vstupu tohoto nařízení v platnost nebyla vyřízena. |
(14) |
Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem výboru zřízeného podle článku 133 nařízení (ES) č. 1907/2006, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Nařízení (ES) č. 340/2008 se mění takto:
(1) |
V článku 10 se vkládá nový odstavec 2a, který zní: „2a. Fyzická nebo právnická osoba je oprávněna uhradit snížený poplatek za odvolání, pokud poslední rozhodnutí, které jí agentura vydala v souladu s čl. 13 odst. 4 tohoto nařízení, dospělo k závěru, že dotyčná osoba má na toto snížení nárok a jestliže neuplynula doba platnosti uvedeného rozhodnutí. V takovém případě fyzická nebo právnická osoba při podání odvolání předloží agentuře rozhodnutí o uznání statusu MSP. Pokud v době podání odvolání dosud nebylo přijato rozhodnutí o uznání statusu MSP, použije se obdobně čl. 13 odst. 7. Pokud agentura takové rozhodnutí předtím nevydala nebo se takové rozhodnutí dosud vyřizuje, nebo platnost rozhodnutí vypršela, předloží dotčená osoba při podání odvolání vlastní prohlášení o velikosti společnosti spolu s podpůrným dokladem podle čl. 13 odst. 1b tohoto nařízení, aby prokázala, že má na snížení nárok.“ |
(2) |
Článek 13 se mění takto:
|
(3) |
Přílohy I až VIII nařízení (ES) č. 340/2008 se nahrazují přílohami I až VIII tohoto nařízení. |
Článek 2
Toto nařízení se nepoužije na platná podání, jež ke dni vstupu tohoto nařízení v platnost nebyla vyřízena.
Článek 3
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Ustanovení čl. 1 odst. 1 a 2 se však použijí ode dne 5. února 2027.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 15. října 2025.
Za Komisi
předsedkyně
Ursula VON DER LEYEN
(1) Úř. věst. L 396, 30.12.2006, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2006/1907/oj.
(2) Sdělení Komise Evropskému parlamentu, Radě, Evropskému hospodářskému a sociálnímu výboru a Výboru regionů – Strategie pro udržitelnost v oblasti chemických látek (COM(2020) 667 final).
(3) Nařízení Komise (ES) č. 340/2008 ze dne 16. dubna 2008 o poplatcích a platbách Evropské agentuře pro chemické látky podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1907/2006 o registraci, hodnocení, povolování a omezování chemických látek (REACH) (Úř. věst. L 107, 17.4.2008, s. 6, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2008/340/oj).
(4) Nařízení Rady (ES) č. 2494/95 ze dne 23. října 1995 o harmonizovaných indexech spotřebitelských cen (Úř. věst. L 257, 27.10.1995, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/1995/2494/oj).
(5) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/792 ze dne 11. května 2016 o harmonizovaných indexech spotřebitelských cen a indexu cen bytových nemovitostí a o zrušení nařízení Rady (ES) č. 2494/95 (Úř. věst. L 135, 24.5.2016, s. 11, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2016/792/oj).
(6) Evropská volba – politické směry pro novou Evropskou komisi 2024–2029, 18. července 2024, Štrasburk.
(7) Sdělení Komise Evropskému parlamentu, Radě, Evropskému hospodářskému a sociálnímu výboru a Výboru regionů – Balíček opatření na pomoc malým a středním podnikům (COM(2023) 535 final).
(8) Doporučení Komise 2003/361/ES ze dne 6. května 2003 o definici mikropodniků, malých a středních podniků (Úř. věst. L 124, 20.5.2003, s. 36, ELI: http://data.europa.eu/eli/reco/2003/361/oj).
(9) Rozhodnutí správní rady Evropské agentury pro chemické látky MB/01/2024 ze dne 22. července 2024 o klasifikaci služeb, za něž jsou vybírány platby.
(10) Evropský parlament, Zpráva o udělení absolutoria za plnění rozpočtu Evropské agentury pro chemické látky na rozpočtový rok 2018 (2019/2086(DEC)).
(11) Rada Evropské unie, Doporučení Rady k absolutoriu, které má být uděleno subjektům zřízeným podle Smlouvy o fungování EU a Smlouvy o Euratomu za plnění rozpočtu za rozpočtový rok 2018 (5761/20 ADD 1).
PŘÍLOHA I
Poplatky za registrace předložené podle článků 6, 7 nebo 11 nařízení (ES) č. 1907/2006
Tabulka 1
Standardní poplatky
|
Jednotlivé předložení |
Společné předložení |
Poplatek za látky v rozmezí od 1 do 10 tun |
2 078 EUR |
1 558 EUR |
Poplatek za látky v rozmezí od 10 do 100 tun |
5 585 EUR |
4 190 EUR |
Poplatek za látky v rozmezí od 100 do 1 000 tun |
14 939 EUR |
11 204 EUR |
Poplatek za látky nad 1 000 tun |
40 270 EUR |
30 202 EUR |
Tabulka 2
Snížené poplatky pro MSP
|
Střední podnik (jednotlivé předložení) |
Střední podnik (společné předložení) |
Malý podnik (jednotlivé předložení) |
Malý podnik (společné předložení) |
Mikropodnik (jednotlivé předložení) |
Mikropodnik (společné předložení) |
Poplatek za látky v rozmezí od 1 do 10 tun |
1 131 EUR |
848 EUR |
609 EUR |
457 EUR |
87 EUR |
65 EUR |
Poplatek za látky v rozmezí od 10 do 100 tun |
3 038 EUR |
2 279 EUR |
1 636 EUR |
1 227 EUR |
234 EUR |
175 EUR |
Poplatek za látky v rozmezí od 100 do 1 000 tun |
8 126 EUR |
6 094 EUR |
4 375 EUR |
3 282 EUR |
625 EUR |
469 EUR |
Poplatek za látky nad 1 000 tun |
21 904 EUR |
16 428 EUR |
11 795 EUR |
8 846 EUR |
1 685 EUR |
1 264 EUR |
PŘÍLOHA II
Poplatky za registrace předložené podle čl. 17 odst. 2, čl. 18 odst. 2 a 3 nebo článku 19 nařízení (ES) č. 1907/2006
Tabulka 1
Standardní poplatky
|
Jednotlivé předložení |
Společné předložení |
Poplatek |
2 078 EUR |
1 558 EUR |
Tabulka 2
Snížené poplatky pro MSP
|
Střední podnik (jednotlivé předložení) |
Střední podnik (společné předložení) |
Malý podnik (jednotlivé předložení) |
Malý podnik (společné předložení) |
Mikropodnik (jednotlivé předložení) |
Mikropodnik (společné předložení) |
Poplatek |
1 131 EUR |
848 EUR |
609 EUR |
457 EUR |
87 EUR |
65 EUR |
PŘÍLOHA III
Poplatky za žádost o aktualizaci registračních údajů podle článku 22 nařízení (ES) č. 1907/2006
Tabulka 1
Standardní poplatky za aktualizaci množstevního rozmezí
|
Jednotlivé předložení |
Společné předložení |
Z množstevního rozmezí 1–10 tun na 10–100 tun |
3 507 EUR |
2 630 EUR |
Z množstevního rozmezí 1–10 tun na 100–1 000 tun |
12 861 EUR |
9 645 EUR |
Z množstevního rozmezí 1–10 tun na více než 1 000 tun |
38 192 EUR |
28 644 EUR |
Z množstevního rozmezí 10–100 tun na 100–1 000 tun |
9 353 EUR |
7 015 EUR |
Z množstevního rozmezí 10–100 tun na více než 1 000 tun |
34 685 EUR |
26 013 EUR |
Z množstevního rozmezí 100–1 000 tun na více než 1 000 tun |
25 332 EUR |
18 998 EUR |
Tabulka 2
Snížené poplatky pro MSP za aktualizaci množstevního rozmezí
|
Střední podnik (jednotlivé předložení) |
Střední podnik (společné předložení) |
Malý podnik (jednotlivé předložení) |
Malý podnik (společné předložení) |
Mikropodnik (jednotlivé předložení) |
Mikropodnik (společné předložení) |
Z množstevního rozmezí 1–10 tun na 10–100 tun |
1 908 EUR |
1 431 EUR |
1 027 EUR |
770 EUR |
147 EUR |
110 EUR |
Z množstevního rozmezí 1–10 tun na 100–1 000 tun |
6 995 EUR |
5 246 EUR |
3 767 EUR |
2 825 EUR |
538 EUR |
404 EUR |
Z množstevního rozmezí 1–10 tun na více než 1 000 tun |
20 774 EUR |
15 580 EUR |
11 186 EUR |
8 389 EUR |
1 598 EUR |
1 198 EUR |
Z množstevního rozmezí 10–100 tun na 100–1 000 tun |
5 087 EUR |
3 816 EUR |
2 739 EUR |
2 055 EUR |
391 EUR |
294 EUR |
Z množstevního rozmezí 10–100 tun na více než 1 000 tun |
18 866 EUR |
14 150 EUR |
10 159 EUR |
7 619 EUR |
1 451 EUR |
1 088 EUR |
Z množstevního rozmezí 100–1 000 tun na více než 1 000 tun |
13 779 EUR |
10 334 EUR |
7 419 EUR |
5 564 EUR |
1 060 EUR |
795 EUR |
Tabulka 3
Standardní poplatky za další aktualizace
Druh aktualizace |
|||
Změna totožnosti žadatele o registraci, při které dochází ke změně právní subjektivity |
1 949 EUR |
||
Druh aktualizace |
Jednotlivé předložení |
Společné předložení |
|
Změna přístupu k informacím uvedeným v předložené žádosti: |
Stupeň čistoty a/nebo druh nečistot nebo přidaných látek |
5 846 EUR |
4 384 EUR |
Příslušné množstevní rozmezí |
1 949 EUR |
1 461 EUR |
|
Souhrn nebo podrobný souhrn studií |
5 846 EUR |
4 384 EUR |
|
Informace v bezpečnostním listu |
3 897 EUR |
2 923 EUR |
|
Obchodní název látky |
1 949 EUR |
1 461 EUR |
|
Název IUPAC pro nezavedené látky uvedené v čl. 119 odst. 1 písm. a) nařízení (ES) č. 1907/2006 |
1 949 EUR |
1 461 EUR |
|
Název IUPAC pro látky uvedené v čl. 119 odst. 1 písm. a) nařízení (ES) č. 1907/2006 používané jako meziprodukt, ve vědeckém výzkumu a vývoji nebo ve výzkumu a vývoji zaměřeném na výrobky a postupy |
1 949 EUR |
1 461 EUR |
Tabulka 4
Snížené poplatky za další aktualizace pro MSP
Druh aktualizace |
Střední podnik |
Malý podnik |
Mikropodnik |
||||
Změna totožnosti žadatele o registraci, při které dochází ke změně právní subjektivity |
1 060 EUR |
571 EUR |
82 EUR |
||||
Druh aktualizace |
Střední podnik (jednotlivé předložení) |
Střední podnik (společné předložení) |
Malý podnik (jednotlivé předložení) |
Malý podnik (společné předložení) |
Mikropodnik (jednotlivé předložení) |
Mikropodnik (společné předložení) |
|
Změna přístupu k informacím uvedeným v předložené žádosti: |
Stupeň čistoty a/nebo druh nečistot nebo přidaných látek |
3 180 EUR |
2 385 EUR |
1 712 EUR |
1 284 EUR |
245 EUR |
183 EUR |
Příslušné množstevní rozmezí |
1 060 EUR |
795 EUR |
571 EUR |
428 EUR |
82 EUR |
61 EUR |
|
Souhrn nebo podrobný souhrn studií |
3 180 EUR |
2 385 EUR |
1 712 EUR |
1 284 EUR |
245 EUR |
183 EUR |
|
Informace v bezpečnostním listu |
2 120 EUR |
1 590 EUR |
1 141 EUR |
856 EUR |
163 EUR |
122 EUR |
|
Obchodní název látky |
1 060 EUR |
795 EUR |
571 EUR |
428 EUR |
82 EUR |
61 EUR |
|
Název IUPAC pro nezavedené látky uvedené v čl. 119 odst. 1 písm. a) nařízení (ES) č. 1907/2006 |
1 060 EUR |
795 EUR |
571 EUR |
428 EUR |
82 EUR |
61 EUR |
|
Název IUPAC pro látky uvedené v čl. 119 odst. 1 písm. a) nařízení (ES) č. 1907/2006 používané jako meziprodukt, ve vědeckém výzkumu a vývoji nebo ve výzkumu a vývoji zaměřeném na výrobky a postupy |
1 060 EUR |
795 EUR |
571 EUR |
428 EUR |
82 EUR |
61 EUR |
PŘÍLOHA IV
Poplatky za žádosti podle čl. 10 písm. a) bodu xi) nařízení (ES) č. 1907/2006
Tabulka 1
Standardní poplatky
Informace, pro kterou se žádá o důvěrnost |
Jednotlivé předložení |
Společné předložení |
Stupeň čistoty a/nebo druh nečistot nebo přidaných látek |
5 846 EUR |
4 384 EUR |
Příslušné množstevní rozmezí |
1 949 EUR |
1 461 EUR |
Souhrn nebo podrobný souhrn studií |
5 846 EUR |
4 384 EUR |
Informace v bezpečnostním listu |
3 897 EUR |
2 923 EUR |
Obchodní název látky |
1 949 EUR |
1 461 EUR |
Název IUPAC pro nezavedené látky uvedené v čl. 119 odst. 1 písm. a) nařízení (ES) č. 1907/2006 |
1 949 EUR |
1 461 EUR |
Název IUPAC pro látky uvedené v čl. 119 odst. 1 písm. a) nařízení (ES) č. 1907/2006 používané jako meziprodukt, ve vědeckém výzkumu a vývoji nebo ve výzkumu a vývoji zaměřeném na výrobky a postupy |
1 949 EUR |
1 461 EUR |
Tabulka 2
Snížené poplatky pro MSP
Informace, pro kterou se žádá o důvěrnost |
Střední podnik (jednotlivé předložení) |
Střední podnik (společné předložení) |
Malý podnik (jednotlivé předložení) |
Malý podnik (společné předložení) |
Mikropodnik (jednotlivé předložení) |
Mikropodnik (společné předložení) |
Stupeň čistoty a/nebo druh nečistot nebo přidaných látek |
3 180 EUR |
2 385 EUR |
1 712 EUR |
1 284 EUR |
245 EUR |
183 EUR |
Příslušné množstevní rozmezí |
1 060 EUR |
795 EUR |
571 EUR |
428 EUR |
82 EUR |
61 EUR |
Souhrn nebo podrobný souhrn studií |
3 180 EUR |
2 385 EUR |
1 712 EUR |
1 284 EUR |
245 EUR |
183 EUR |
Informace v bezpečnostním listu |
2 120 EUR |
1 590 EUR |
1 141 EUR |
856 EUR |
163 EUR |
122 EUR |
Obchodní název látky |
1 060 EUR |
795 EUR |
571 EUR |
428 EUR |
82 EUR |
61 EUR |
Název IUPAC pro nezavedené látky uvedené v čl. 119 odst. 1 písm. a) nařízení (ES) č. 1907/2006 |
1 060 EUR |
795 EUR |
571 EUR |
428 EUR |
82 EUR |
61 EUR |
Název IUPAC pro látky uvedené v čl. 119 odst. 1 písm. a) nařízení (ES) č. 1907/2006 používané jako meziprodukt, ve vědeckém výzkumu a vývoji nebo ve výzkumu a vývoji zaměřeném na výrobky a postupy |
1 060 EUR |
795 EUR |
571 EUR |
428 EUR |
82 EUR |
61 EUR |
PŘÍLOHA V
Poplatky a platby za oznámení týkající se výzkumu a vývoje zaměřeného na výrobky a postupy podle článku 9 nařízení (ES) č. 1907/2006
Tabulka 1
Poplatky za oznámení týkající se výzkumu a vývoje zaměřeného na výrobky a postupy
Standardní poplatek |
650 EUR |
Snížený poplatek pro střední podniky |
353 EUR |
Snížený poplatek pro malé podniky |
190 EUR |
Snížený poplatek pro mikropodniky |
27 EUR |
Tabulka 2
Platby za prodloužení osvobození pro výzkum a vývoj zaměřený na výrobky a postupy
Standardní platba |
1 299 EUR |
Snížená platba pro střední podniky |
707 EUR |
Snížená platba pro malé podniky |
380 EUR |
Snížená platba pro mikropodniky |
54 EUR |
PŘÍLOHA VI
1. Poplatky za žádosti o povolení podle článku 62 nařízení (ES) č. 1907/2006
Tabulka 1
Standardní poplatky
Základní poplatek |
64 650 EUR |
Další poplatek za látku |
12 930 EUR |
Další poplatek za použití |
58 185 EUR |
Tabulka 2
Snížené poplatky pro střední podniky
Základní poplatek |
40 575 EUR |
Další poplatek za látku |
8 115 EUR |
Další poplatek za použití |
36 518 EUR |
Tabulka 3
Snížené poplatky pro malé podniky
Základní poplatek |
24 345 EUR |
Další poplatek za látku |
4 869 EUR |
Další poplatek za použití |
21 911 EUR |
Tabulka 4
Snížené poplatky pro mikropodniky
Základní poplatek |
5 410 EUR |
Další poplatek za látku |
1 082 EUR |
Další poplatek za použití |
4 869 EUR |
2. Poplatky za žádosti o povolení pro použití látek při výrobě původních náhradních dílů nebo při opravě předmětů nebo složených výrobků, které se již nevyrábějí, podle čl. 8 odst. 2 pátého pododstavce
Tabulka 1
Standardní poplatky
Základní poplatek |
32 325 EUR |
Další poplatek za látku |
6 465 EUR |
Další poplatek za použití |
29 092 EUR |
Tabulka 2
Snížené poplatky pro střední podniky
Základní poplatek |
20 287 EUR |
Další poplatek za látku |
4 057 EUR |
Další poplatek za použití |
18 259 EUR |
Tabulka 3
Snížené poplatky pro malé podniky
Základní poplatek |
12 172 EUR |
Další poplatek za látku |
2 434 EUR |
Další poplatek za použití |
10 955 EUR |
Tabulka 4
Snížené poplatky pro mikropodniky
Základní poplatek |
2 705 EUR |
Další poplatek za látku |
541 EUR |
Další poplatek za použití |
2 434 EUR |
PŘÍLOHA VII
1. Platby za přezkum povolení podle článku 61 nařízení (ES) č. 1907/2006
Tabulka 1
Standardní platby
Základní platba |
64 650 EUR |
Další platba za látku |
12 930 EUR |
Další platba za použití |
58 185 EUR |
Tabulka 2
Snížené platby pro střední podniky
Základní platba |
40 575 EUR |
Další platba za látku |
8 115 EUR |
Další platba za použití |
36 518 EUR |
Tabulka 3
Snížené platby pro malé podniky
Základní platba |
24 345 EUR |
Další platba za látku |
4 869 EUR |
Další platba za použití |
21 911 EUR |
Tabulka 4
Snížené platby pro mikropodniky
Základní platba |
5 410 EUR |
Další platba za látku |
1 082 EUR |
Další platba za použití |
4 869 EUR |
2. Platby za přezkum povolení uděleného pro použití látek při výrobě původních náhradních dílů nebo při opravě předmětů nebo složených výrobků, které se již nevyrábějí, podle čl. 9 odst. 2 pátého pododstavce
Tabulka 1
Standardní platby
Základní platba |
32 325 EUR |
Další platba za látku |
6 465 EUR |
Další platba za použití |
29 092 EUR |
Tabulka 2
Snížené platby pro střední podniky
Základní platba |
20 287 EUR |
Další platba za látku |
4 057 EUR |
Další platba za použití |
18 259 EUR |
Tabulka 3
Snížené platby pro malé podniky
Základní platba |
12 172 EUR |
Další platba za látku |
2 434 EUR |
Další platba za použití |
10 955 EUR |
Tabulka 4
Snížené platby pro mikropodniky
Základní platba |
2 705 EUR |
Další platba za látku |
541 EUR |
Další platba za použití |
2 434 EUR |
PŘÍLOHA VIII
Poplatky za odvolání podle článku 92 nařízení (ES) č. 1907/2006
Tabulka 1
Standardní poplatky
Odvolání proti rozhodnutí přijatému podle |
Poplatek |
Článku 9 nebo 20 nařízení (ES) č. 1907/2006 |
2 858 EUR |
Článku 27 nebo 30 nařízení (ES) č. 1907/2006 |
5 716 EUR |
Článku 51 nařízení (ES) č. 1907/2006 |
8 574 EUR |
Tabulka 2
Snížené poplatky pro MSP
Odvolání proti rozhodnutí přijatému podle |
Poplatek |
Článku 9 nebo 20 nařízení (ES) č. 1907/2006 |
1 794 EUR |
Článku 27 nebo 30 nařízení (ES) č. 1907/2006 |
3 587 EUR |
Článku 51 nařízení (ES) č. 1907/2006 |
5 381 EUR |
ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2025/2067/oj
ISSN 1977-0626 (electronic edition)