(EU) 2025/1440Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2025/1440 ze dne 18. července 2025, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1700 stanovením počtu a názvů proměnných pro oblast využívání informačních a komunikačních technologií za referenční rok 2026

Publikováno: Úř. věst. L 1440, 11.11.2025 Druh předpisu: Nařízení v přenesené pravomoci
Přijato: 18. července 2025 Autor předpisu:
Platnost od: 1. prosince 2025 Nabývá účinnosti: 1. prosince 2025
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



European flag

Úřední věstník
Evropské unie

CS

Řada L


2025/1440

11.11.2025

NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2025/1440

ze dne 18. července 2025,

kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1700 stanovením počtu a názvů proměnných pro oblast využívání informačních a komunikačních technologií za referenční rok 2026

(Text s významem pro EHP)

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1700 ze dne 10. října 2019, kterým se zavádí společný rámec pro evropské statistiky týkající se osob a domácností založené na individuálních údajích sbíraných na základě výběrových souborů, mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 808/2004, (ES) č. 452/2008 a (ES) č. 1338/2008 a zrušuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1177/2003 a nařízení Rady (ES) č. 577/98 (1), a zejména na čl. 6 odst. 1 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

Aby byly pokryty potřeby statistik v příslušných dílčích tématech stanovených v příloze I nařízení (EU) 2019/1700, je nezbytné stanovit počet a názvy proměnných pro soubor údajů v oblasti využívání informačních a komunikačních technologií za referenční rok 2026,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Počet a názvy proměnných pro oblast využívání informačních a komunikačních technologií za referenční rok 2026 jsou stanoveny v příloze.

Článek 2

Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 18. července 2025.

Za Komisi

předsedkyně

Ursula VON DER LEYEN


(1)   Úř. věst. L 261 I, 14.10.2019, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2019/1700/oj.


PŘÍLOHA

Počet a názvy proměnných pro oblast využívání informačních a komunikačních technologií za referenční rok 2026

Téma

Dílčí téma

Identifikátor proměnné

Název proměnné / popis proměnné

01.

Technické údaje – 15 povinných technických proměnných, – 2 nepovinné technické proměnné

Informace o sběru údajů

REFYEAR

Rok zjišťování

Informace o sběru údajů

INTDATE

Referenční datum – datum prvního dotazování

Informace o sběru údajů

STRATUM_ID

Stratum (vrstva)

Informace o sběru údajů

PSU

Primární jednotka výběrového souboru

Identifikace

HH_ID

ID domácnosti

Identifikace

IND_ID

ID jednotlivce

Identifikace

HH_REF_ID

ID domácnosti, do níž jednotlivec patří

Váhy

HH_WGHT

Váha domácnosti

Váhy

IND_WGHT

Váha jednotlivce

Charakteristiky dotazování

TIME

Doba trvání dotazování

Charakteristiky dotazování

INT_TYPE

Druh dotazování

Místo

COUNTRY

Země bydliště

Místo

GEO_NUTS1

Region bydliště

Místo

GEO_NUTS2 (nepovinně)

Region bydliště (nepovinně)

Místo

GEO_NUTS3 (nepovinně)

Region bydliště (nepovinně)

Místo

DEG_URBA

Stupeň urbanizace

Místo

GEO_DEV

Zeměpisná poloha

02.

Charakteristiky osob a domácností – 7 sbíraných proměnných, – 1 odvozená proměnná, 8 nepovinných proměnných

Demografické údaje

SEX

Pohlaví

Demografické údaje

YEARBIR

Rok narození

Demografické údaje

PASSBIR

Narozeniny již měl/a

Demografické údaje

AGE

Věk, v celých letech

Státní občanství a přistěhovalecký původ

CITIZENSHIP

Země hlavního státního občanství

Státní občanství a přistěhovalecký původ

CNTRYB

Země narození

Složení domácnosti

HH_POP

Velikost domácnosti (počet členů domácnosti)

Složení domácnosti

HH_POP_16_24 (nepovinně)

Počet členů domácnosti ve věku od 16 do 24 let (nepovinně)

Složení domácnosti

HH_POP_16_24S (nepovinně)

Počet studentů v domácnosti ve věku od 16 do 24 let (nepovinně)

Složení domácnosti

HH_POP_25_64 (nepovinně)

Počet členů domácnosti ve věku od 25 do 64 let (nepovinně)

Složení domácnosti

HH_POP_65_74 (nepovinně)

Počet členů domácnosti ve věku od 65 do 74 let (nepovinně)

Složení domácnosti

HH_POP_75_MAX (nepovinně)

Počet členů domácnosti ve věku 75 let nebo starších (nepovinně)

Složení domácnosti

HH_CHILD

Počet dětí mladších 16 let

Složení domácnosti

HH_CHILD_14_15 (nepovinně)

Počet dětí ve věku od 14 do 15 let (nepovinně)

Složení domácnosti

HH_CHILD_5_13 (nepovinně)

Počet dětí ve věku od 5 do 13 let (nepovinně)

Složení domácnosti

HH_CHILD_LE_4 (nepovinně)

Počet dětí ve věku 4 let nebo mladších (nepovinně)

03.

Účast na trhu práce – 5 sbíraných proměnných, 3 nepovinné proměnné

Hlavní status dle ekonomické aktivity (sebezařazení)

MAINSTAT

Hlavní status dle ekonomické aktivity (sebezařazení)

Základní charakteristiky zaměstnání

STAPRO

Postavení v hlavním zaměstnání

Základní charakteristiky zaměstnání

NACE1D (nepovinně)

Hospodářská činnost místní jednotky v rámci hlavního zaměstnání (nepovinně)

Základní charakteristiky zaměstnání

ISCO2D

Činnost v hlavním zaměstnání

Základní charakteristiky zaměstnání

OCC_ICT

Odborník v oblasti IKT, nebo jiný pracovník

Základní charakteristiky zaměstnání

OCC_MAN

Manuální pracovník, nebo jiný pracovník

Základní charakteristiky zaměstnání

EMPST_WKT (nepovinně)

Plný nebo částečný hlavní pracovní úvazek (sebezařazení) (nepovinně)

Doba trvání smlouvy/dohody

EMPST_CONTR (nepovinně)

Stálost hlavního zaměstnání (nepovinně)

04.

Dosažený stupeň vzdělání a absolvovaná studia – 1 sbíraná proměnná, 1 odvozená proměnná

Dosažený stupeň vzdělání

ISCEDD

Dosažený stupeň vzdělání (nejvyšší stupeň úspěšně ukončeného vzdělání)

Dosažený stupeň vzdělání

ISCED

Souhrnné údaje o dosaženém stupni vzdělání

05.

Zdravotní stav a zdravotní postižení, přístup ke zdravotní péči, její dostupnost a využití a zdravotní determinanty – 1 sbíraná proměnná

Prvky minimálního evropského zdravotního modulu

GALI

Omezení aktivit ze zdravotních důvodů

06.

Příjmy, spotřeba a složky jmění, včetně dluhů – 1 sbíraná proměnná

Celkový měsíční příjem domácnosti

HH_IQ5

Celkový průměrný běžný čistý měsíční příjem

07.

Zapojení do informační společnosti – 115 sbíraných proměnných, 2 odvozené proměnné, 24 nepovinných proměnných

Přístup k IKT

IACC

Přístup domácnosti k internetu doma (prostřednictvím jakéhokoli zařízení)

Používání IKT a jeho frekvence

IU

Poslední použití internetu, kdekoli, prostřednictvím jakéhokoli zařízení

Používání IKT a jeho frekvence

IFUS

Průměrná frekvence používání internetu během posledních tří měsíců

Činnosti na internetu

IUEM

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro odesílání/přijímání elektronické pošty

Činnosti na internetu

IUPH1

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro telefonování (včetně videohovorů) prostřednictvím internetu

Činnosti na internetu

IUSNET

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro účast na platformách sociálních médií (vytvoření uživatelského profilu, vkládání zpráv nebo jiných příspěvků)

Činnosti na internetu

IUCHAT1

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro výměnu rychlých zpráv (instant messaging)

Činnosti na internetu

IUIF

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro vyhledávání informací o zboží nebo službách

Činnosti na internetu

IUIFSP

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro vyhledávání informací o bezpečnosti výrobků (informace o souvisejících rizicích nebo zdravotních rizicích, složení, návodech k bezpečnému používání, kontaktních údajích pro hlášení bezpečnostních problémů)

Činnosti na internetu

IUNW1

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro četbu zpravodajských stránek on-line, novin on-line nebo zpravodajských magazínů on-line

Činnosti na internetu

IUPOL2

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro vyjádření se k občanským či politickým tématům prostřednictvím internetových stránek nebo platforem sociálních médií

Činnosti na internetu

IUVOTE

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro účast na konzultacích on-line nebo na hlasování o občanských či politických tématech (např. územní plánování, podepisování petice)

Činnosti na internetu

IUMUSS1

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro poslech hudby (např. webových rádií, streamované hudby) nebo stahování hudby

Činnosti na internetu

IUSTV

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro sledování televizních programů streamovaných přes internet (živé vysílání nebo již odvysílané pořady) poskytované televizními stanicemi (např. [příklady z daného státu])

Činnosti na internetu

IUVOD

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro sledování komerčních streamingových služeb

Činnosti na internetu

IUVSS

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro sledování videa prostřednictvím služeb pro sdílení souborů

Činnosti na internetu

IUPDG

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro hraní nebo stahování her

Činnosti na internetu

IUPCAST (nepovinně)

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro poslech nebo stahování podcastů (nepovinně)

Činnosti na internetu

IHIF

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro vyhledávání informací o zdraví (týkajících se např. poranění, chorob, výživy, zlepšování tělesného nebo duševního zdraví)

Činnosti na internetu

IHIFPH

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům k vyhledávání informací o fyzickém zdraví (např. příznaky chřipky, vysoký krevní tlak, léky proti bolesti, chirurgické zákroky, výživa, opatření na podporu zdraví)

Činnosti na internetu

IHIFMH

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům k vyhledávání informací o duševním zdraví (např. o vyhoření, depresi, úzkosti, poruchách příjmu potravy, snižování stresu)

Činnosti na internetu

IUMAPP

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro sjednání schůzky u praktického lékaře prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace (např. nemocnice, zdravotního střediska, fyzioterapeuta nebo psychoterapeuta)

Činnosti na internetu

IUAPR

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro přístup k osobní zdravotnické dokumentaci on-line

Činnosti na internetu

IUOHC

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro využití jiných zdravotnických služeb prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace namísto osobní návštěvy nemocnice nebo lékaře (např. získání lékařského předpisu nebo konzultace on-line)

Činnosti na internetu

IUJOB

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro hledání zaměstnání nebo zaslání žádosti o zaměstnání

Činnosti na internetu

IUSELL

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro prodej zboží či služeb prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace

Činnosti na internetu

IUBK

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro elektronické bankovnictví (včetně mobilního bankovnictví)

Činnosti na internetu

IUAI

Používání nástrojů generativní AI na internetu během posledních tří měsíců k vytváření obsahu, jako je text, obrázky, programovací kód nebo videa

Činnosti na internetu

IUAIPR

Používání nástrojů generativní AI na internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům

Činnosti na internetu

IUAIWP

Používání nástrojů generativní AI na internetu během posledních tří měsíců k profesním (pracovním) účelům

Činnosti na internetu

IUAIFE

Používání nástrojů generativní AI na internetu během posledních tří měsíců za účelem formálního vzdělávání (např. škola nebo univerzita)

Činnosti na internetu

IUAINUUNK

Důvody pro nepoužití nástrojů generativní AI během posledních tří měsíců – respondent nevěděl, že existují

Činnosti na internetu

IUAINUNN

Důvody pro nepoužití nástrojů generativní AI během posledních tří měsíců – respondent neměl potřebu

Činnosti na internetu

IUAINUUSE

Důvody pro nepoužití nástrojů generativní AI během posledních tří měsíců – respondent nevěděl, jak je použít

Činnosti na internetu

IUAINUSEC

Důvody pro nepoužití nástrojů generativní AI během posledních tří měsíců – respondent měl obavu ohledně ochrany údajů, soukromí, bezpečnosti nebo bezpečí

Činnosti na internetu

IUAINUETH

Důvody pro nepoužití nástrojů generativní AI během posledních tří měsíců – respondent měl etickou obavu, například v souvislosti s posilováním stereotypů, chybějící odpovědností, nepovoleným využitím duševního vlastnictví

Činnosti na internetu

IUAINUOTH

Důvody pro nepoužití nástrojů generativní AI během posledních tří měsíců – respondent je nepoužil z jiných důvodů

Činnosti na internetu

IUOLC

Používání internetu během posledních tří měsíců k činnostem spojeným s učením pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely, a to formou účasti na kurzu on-line

Činnosti na internetu

IUOLM

Používání internetu během posledních tří měsíců k činnostem spojeným s učením pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely formou používání jiných výukových materiálů on-line, než jsou úplné kurzy on-line (např. videoinstruktáže, webináře, elektronické učebnice, výukové aplikace nebo platformy, nástroje AI, jsou-li konkrétně používány k učení)

Činnosti na internetu

IUOCIS1

Používání internetu během posledních tří měsíců k činnostem spojeným s učením pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely, a to ke komunikaci s vyučujícími nebo studenty s využitím zvukových nebo obrazových on-line nástrojů

Překážky v používání a související obtíže

IUNUN (nepovinně)

Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – respondent neměl potřebu (protože internet nebyl užitečný, nebyl zajímavý atd.) (nepovinně)

Překážky v používání a související obtíže

IUNUSE (nepovinně)

Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – internet pro respondenta použil někdo jiný (nepovinně)

Překážky v používání a související obtíže

IUNUTD (nepovinně)

Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – respondent považoval použití internetu za příliš složité nebo neměl potřebné dovednosti (nepovinně)

Překážky v používání a související obtíže

IUNUCH (nepovinně)

Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – respondent měl problémy se zpřístupněním pro osoby s postiženími či poruchami (např. nekompatibilita s odečítači obrazovky nebo jinými podpůrnými technologiemi, nepřehledné rozhraní, chybějící alternativní text pro obrázky) (nepovinně)

Překážky v používání a související obtíže

IUNUSP (nepovinně)

Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – respondent měl obavy o bezpečnost nebo soukromí, strach z podvodu nebo obtěžování na internetu (nepovinně)

Překážky v používání a související obtíže

IUNUCO (nepovinně)

Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – respondent považoval náklady na internetové připojení nebo vybavení za příliš vysoké (nepovinně)

Překážky v používání a související obtíže

IUNUNO (nepovinně)

Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – respondent obecně odmítá internet, nedůvěřuje informacím na internetu (nepovinně)

Překážky v používání a související obtíže

IUNUOTH (nepovinně)

Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – jiné důvody než to, že není potřeba, použil někdo jiný, použití je příliš složité, nedostatečné zpřístupnění, obavy o bezpečnost, soukromí, strach z podvodu nebo obtěžování na internetu, příliš vysoké náklady, nedůvěra v informace na internetu nebo odmítání internetu (nepovinně)

Kontakt s veřejnou správou

IGOVIP

Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající v přístupu respondenta k informacím o jeho osobě uchovávaným těmito orgány nebo službami (např. informace týkající se [příklady z daného státu])

Kontakt s veřejnou správou

IGOVIDB

Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající v přístupu respondenta k informacím z veřejných databází nebo rejstříků (např. informace o dostupnosti knih ve veřejných knihovnách, katastry nemovitostí, obchodní rejstříky)

Kontakt s veřejnou správou

IGOV12IF2

Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající ve zjišťování informací respondentem (např. o službách, dávkách, nárocích, právních předpisech, otevírací době)

Kontakt s veřejnou správou

IGOVIX

Respondent během posledních 12 měsíců nevyužil přístup k žádným osobním záznamům nebo databázím ani nezískal žádné informace pro soukromé účely prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb

Kontakt s veřejnou správou

IGOV12FM2

Respondent během posledních 12 měsíců stahoval/tiskl úřední formuláře z internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely

Kontakt s veřejnou správou

IGOVAPR

Respondent si během posledních 12 měsíců sjednal schůzku nebo provedl rezervaci u orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace (např. rezervace knihy ve veřejné knihovně, schůzka s úředníkem nebo státním poskytovatelem zdravotní péče) pro soukromé účely

Kontakt s veřejnou správou

IGOVPOST (nepovinně)

Respondent během posledních 12 měsíců obdržel jakékoli úřední sdělení nebo dokumenty zaslané orgány veřejné moci prostřednictvím účtu respondenta na internetových stránkách nebo v aplikaci [název služby, existuje-li v daném státě] orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb (např. oznámení o pokutách nebo faktury, dopisy; doručování soudních předvolání, soudních písemností, [příklady z daného státu]) pro soukromé účely – s výjimkou e-mailových nebo SMS informačních zpráv nebo oznámení o tom, že dokument je k dispozici. (nepovinně)

Kontakt s veřejnou správou

IGOVTAX2

Respondent v posledních 12 měsících prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace pro soukromé účely vyplnil, upravil, zkontroloval nebo schválil svoje vlastní daňové přiznání

Kontakt s veřejnou správou

IGOVODC

Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající v respondentově podání žádosti o úřední doklady nebo potvrzení (např. potvrzení o ukončení studia, rodný list, oddací list, doklad o rozvodu manželství, úmrtní list, potvrzení o pobytu, výpis z policejního nebo trestního rejstříku, [příklady z daného státu])

Kontakt s veřejnou správou

IGOVBE

Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající v respondentově podání žádosti o dávky nebo nároky (např. důchodové dávky, dávky v nezaměstnanosti, přídavky na dítě, zápis na školu nebo univerzitu, [příklady z daného státu])

Kontakt s veřejnou správou

IGOVRCC

Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající v respondentově podání jiných žádostí, návrhů nebo stížností (např. hlášení krádeže policii, podání právní stížnosti, žádost o právní pomoc, zahájení občanskoprávního řízení u soudu, [příklady z daného státu])

Kontakt s veřejnou správou

IRGOVNN

Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nevznesl žádné nároky – respondent nemusel požadovat žádné dokumenty ani vznášet žádné nároky

Kontakt s veřejnou správou

IRGOVLS

Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo neuplatnil žádné nároky – nedostatek dovedností či vědomostí (např. respondent nevěděl, jak internetové stránky či aplikaci použít, nebo bylo jejich použití příliš složité)

Kontakt s veřejnou správou

IRGOVSEC

Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nepodal žádné nároky – obavy o bezpečnost osobních údajů nebo neochota platit on-line (obavy ze zneužití kreditní karty)

Kontakt s veřejnou správou

IRGOVACC

Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nepodal žádné nároky – problémy se zpřístupněním pro osoby s postiženími či poruchami (např. nekompatibilita s odečítači obrazovky nebo jinými podpůrnými technologiemi, nepřehledné rozhraní, chybějící alternativní text pro obrázky)

Kontakt s veřejnou správou

IRGOVEID (nepovinně)

Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nepodal žádné nároky – absence elektronického podpisu či aktivované elektronické identifikace (eID) nebo jiného nástroje k použití eID (nezbytného pro využití služeb) [příklady z daného státu] (nepovinně)

Kontakt s veřejnou správou

IRGOVOP

Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nepodal žádné nároky – jménem respondenta to učinila jiná osoba (např. konzultant, daňový poradce, příbuzný)

Kontakt s veřejnou správou

IRGOVNAP (nepovinně)

Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nepodal žádné nároky – taková on-line služba nebyla dostupná (nepovinně)

Kontakt s veřejnou správou

IRGOVOTH

Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nepodal žádné nároky – jiný důvod

Kontakt s veřejnou správou

IGOVANYS

Respondent byl v kontaktu s veřejnou správou

Kontakt s veřejnou správou

IIGOVDU

Problémy při používání internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb během posledních 12 měsíců – používání internetových stránek nebo aplikace bylo obtížné (např. nebyly uživatelsky vstřícné, formulace nebyly jasné, postup nebyl dobře vysvětlen)

Kontakt s veřejnou správou

IIGOVTP

Problémy při používání internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb během posledních 12 měsíců – technické problémy při používání internetových stránek nebo aplikací (např. dlouhé načítání, internetová stránka přestala fungovat)

Kontakt s veřejnou správou

IIGOVEID (nepovinně)

Problémy při používání internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb během posledních 12 měsíců – problémy s používáním elektronického podpisu nebo elektronické identifikace (eID) (nepovinně)

Kontakt s veřejnou správou

IIGOVPAY (nepovinně)

Problémy při používání internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb během posledních 12 měsíců – respondent nemohl prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace zaplatit (např. kvůli chybějícímu přístupu k požadovaným platebním metodám) (nepovinně)

Kontakt s veřejnou správou

IIGOVMOB

Problémy při používání internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb během posledních 12 měsíců – respondent nemohl získat přístup ke službě prostřednictvím chytrého telefonu nebo tabletu (např. kvůli nekompatibilní verzi zařízení nebo nedostupným aplikacím)

Kontakt s veřejnou správou

IIGOVOTH

Problémy při používání internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb během posledních 12 měsíců – jiný problém

Kontakt s veřejnou správou

IIGOVX

Respondent během posledních 12 měsíců neměl problémy při používání internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb

Elektronické obchodování

IBUY

Poslední nákup nebo objednávka zboží či služeb prostřednictvím internetu k soukromým účelům

Digitální dovednosti

CXFER1

Činnosti vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující kopírování nebo přesunování souborů (např. dokumentů, dat, obrázků či videí) mezi složkami, zařízeními (např. prostřednictvím elektronické pošty, výměny rychlých zpráv (instant messaging), USB či kabelu) nebo v cloudovém úložišti

Digitální dovednosti

CINSAPP1

Činnosti vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující stahování nebo instalaci softwaru nebo aplikací

Digitální dovednosti

CCONF1

Činnosti vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující změnu nastavení softwaru, aplikace nebo zařízení (např. nastavení jazyka, barev, kontrastu, velikosti písma, přizpůsobení panelů nástrojů/nabídek)

Digitální dovednosti

CWRD1

Činnosti související se softwarem vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující používání softwaru pro zpracování textu

Digitální dovednosti

CPRES2

Činnosti související se softwarem vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující vytváření souborů (např. dokumentů, obrázků či videí) sestávajících z více prvků, jako jsou například text, fotografie, tabulka, graf, animace nebo zvuk

Digitální dovednosti

CXLS1

Činnosti související se softwarem vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující používání tabulkových procesorů

Digitální dovednosti

CXLSADV1

Činnosti související se softwarem vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující používání pokročilých funkcí tabulkových procesorů (funkcí, vzorců, maker a dalších funkcí pro vývojáře) k uspořádání, analýze, strukturování nebo modifikaci dat

Digitální dovednosti

CEPVA1

Činnosti související se softwarem vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující editaci fotografií, videosouborů nebo audiosouborů

Digitální dovednosti

CPRG2

Činnosti související se softwarem vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující psaní kódu v programovacím jazyce

Digitální dovednosti

UDI

Informace nebo obsah (např. videa, obrázky) konzultované během posledních tří měsíců například na internetových zpravodajských stránkách, sociálních médiích nebo generované AI, které respondent považoval za nepravdivé nebo pochybné

Digitální dovednosti

TIC

Respondent během posledních tří měsíců ověřoval pravdivost informací nebo obsahu na internetu

Digitální dovednosti

TICCSFOI

Respondent ověřoval pravdivost informací nebo obsahu na internetu tak, že ověřoval zdroje nebo vyhledával další informace na internetu (např. na dalších zpravodajských stránkách)

Digitální dovednosti

TICIDIS

Respondent ověřoval pravdivost informací nebo obsahu na internetu tak, že sledoval internetové diskuze o těchto informacích nebo se takových diskuzí účastnil

Digitální dovednosti

TICNIDIS

Respondent ověřoval pravdivost informací nebo obsahu na internetu tak, že o příslušných informacích diskutoval off-line s dalšími osobami nebo použil zdroje mimo internet

Digitální dovednosti

TICXND

Respondent pravdivost informací nebo obsahu na internetu neověřoval, protože již věděl, že příslušné informace, obsah nebo zdroj nejsou spolehlivé

Digitální dovednosti

TICXSKL

Respondent pravdivost informací nebo obsahu na internetu neověřoval, neboť se mu nedostávalo k tomu potřebných dovedností nebo vědomostí

Digitální dovednosti

TICXOTH

Respondent pravdivost informací nebo obsahu na internetu neověřoval z jiných důvodů

Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost

MAPS_RPS

Vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: seznámení se s prohlášením o zásadách ochrany soukromých údajů před poskytnutím osobních údajů

Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost

MAPS_RRGL

Vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: omezení nebo zamítnutí přístupu k zeměpisné poloze respondenta

Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost

MAPS_LAP

Vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: omezení přístupu k profilu nebo obsahu na sociálních sítích či sdílených internetových úložištích

Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost

MAPS_RAAD

Vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: odmítnutí souhlasu s použitím osobních údajů pro reklamní účely

Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost

MAPS_CWSC

Vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: ověření, že internetové stránky, pro které respondent poskytl osobní údaje, byly zabezpečené (např. internetové stránky https, loga nebo certifikáty bezpečnosti)

Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost

MAPS_APD

Vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: žádost adresovaná správci nebo poskytovateli internetových stránek či internetového vyhledávače o přístup k údajům o respondentovi za účelem jejich aktualizace nebo smazání

Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost

PCOOK1

Změna nastavení ve vlastním internetovém prohlížeči za účelem zablokování nebo omezení souborů cookies v zařízeních respondenta

Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost

CCOOK (nepovinně)

Obavy, že se respondentovy on-line aktivity zaznamenávají za účelem nabízení cílené reklamy (nepovinně)

Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost

USLCOOK

Používání softwaru, kterým je omezena možnost sledovat respondentovy aktivity na internetu v jeho zařízeních

Připojení k internetu odkudkoli

IOT_DEM2

Používání (inteligentního) termostatu, měřiče spotřeby, světel či plug-in zařízení s připojením na internet nebo jiných řešení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií pro domácnost respondenta během posledních tří měsíců k soukromým účelům

Připojení k internetu odkudkoli

IOT_DSEC2

Používání domácího zabezpečovacího systému, detektorů kouře, bezpečnostních kamer či dveřních zámků s připojením na internet nebo jiných zabezpečovacích a bezpečnostních řešení s připojením na internet pro domácnost respondenta během posledních tří měsíců k soukromým účelům

Připojení k internetu odkudkoli

IOT_DHA2

Používání domácích spotřebičů s připojením na internet, jako jsou robotické vysavače, chladničky, trouby, kávovary, zahradnické nebo zavlažovací nástroje, během posledních tří měsíců k soukromým účelům

Připojení k internetu odkudkoli

IOT_DVA2

Používání virtuálního asistenta ve formě chytrého systému hlasového asistenta nebo aplikace během posledních tří měsíců k soukromým účelům

Připojení k internetu odkudkoli

IOT_DX2

Respondent pro soukromé účely během posledních tří měsíců nepoužil žádné zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty

Připojení k internetu odkudkoli

IOT_BDK2

Důvody pro nepoužití žádného zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty během posledních tří měsíců a pro soukromé účely – respondent nevěděl, že taková zařízení či systémy existují

Připojení k internetu odkudkoli

IOT_BNN2

Důvody pro nepoužití žádného zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty během posledních tří měsíců a pro soukromé účely – respondent neměl potřebu taková připojená zařízení či systémy použít

Připojení k internetu odkudkoli

IOT_BCST2

Důvody pro nepoužití žádného zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty během posledních tří měsíců a pro soukromé účely – příliš vysoké náklady

Připojení k internetu odkudkoli

IOT_BLC2

Důvody pro nepoužití žádného zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty během posledních tří měsíců a pro soukromé účely – chybějící kompatibilita s jinými zařízeními nebo systémy

Připojení k internetu odkudkoli

IOT_BLSK2

Důvody pro nepoužití žádného zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty během posledních tří měsíců a pro soukromé účely – nedostatek dovedností k použití takových zařízení či systémů

Připojení k internetu odkudkoli

IOT_BCPP2

Důvody pro nepoužití žádného zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty během posledních tří měsíců a pro soukromé účely – obavy týkající se soukromí a ochrany osobních údajů o respondentovi generovaných takovými zařízeními či systémy

Připojení k internetu odkudkoli

IOT_BCSC2

Důvody pro nepoužití žádného zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty během posledních tří měsíců a pro soukromé účely – obavy o bezpečnost (např. obavy z hackingu zařízení či systémů)

Připojení k internetu odkudkoli

IOT_BCSH2

Důvody pro nepoužití žádného zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty během posledních tří měsíců a pro soukromé účely – obavy o bezpečnost či zdraví (např. obavy, že by použití zařízení či systému mohlo způsobit nehodu, zranění či zdravotní problémy)

Připojení k internetu odkudkoli

IOT_BOTH2

Důvody pro nepoužití žádného zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty během posledních tří měsíců a pro soukromé účely – jiné důvody

Připojení k internetu odkudkoli

IOT_IUTV2

Používání internetu na televizi s připojením na internet v domácnosti respondenta během posledních tří měsíců a pro soukromé účely

Připojení k internetu odkudkoli

IOT_IUGC2

Používání internetu na herní konzoli s připojením na internet v domácnosti respondenta během posledních tří měsíců a pro soukromé účely

Připojení k internetu odkudkoli

IOT_IUHA2

Používání internetu na domácím audiosystému či přes chytrý systém hlasového asistenta v domácnosti respondenta během posledních tří měsíců a pro soukromé účely

Připojení k internetu odkudkoli

IOT_DCS2

Používání chytrých hodinek a fitness náramků s připojením na internet, brýlí nebo sluchátek a sledovacích zařízení (GPS lokátorů) s připojením na internet, příslušenství s připojením na internet, oblečení nebo bot s připojením na internet během posledních tří měsíců a pro soukromé účely

Připojení k internetu odkudkoli

IOT_DHE2

Používání přístrojů s připojením na internet pro monitorování krevního tlaku, hladiny cukru či tělesné hmotnosti (např. inteligentní váhy), robotů osobní péče nebo jiných pomůcek zdravotní a lékařské péče s připojením na internet během posledních tří měsíců a pro soukromé účely

Připojení k internetu odkudkoli

IOT_DTOY2

Používání hraček s připojením na internet (pro děti nebo dospělé), např. robotických hraček, dronů nebo panenek, během posledních tří měsíců a pro soukromé účely

Připojení k internetu odkudkoli

IOT_DCAR2

Používání automobilu se zabudovaným bezdrátovým připojením na internet během posledních tří měsíců a pro soukromé účely

Připojení k internetu odkudkoli

IOT_USE2

Používání internetu věcí během posledních tří měsíců

Připojení k internetu odkudkoli

IOT_PSEC2

Problémy s uvedenými zařízeními nebo systémy připojenými k internetu – problémy s bezpečností nebo soukromím (např. zařízení nebo systém byly hackovány, problémy s ochranou informací o respondentovi a jeho rodině generovaných těmito zařízeními nebo systémy) během posledních tří měsíců

Připojení k internetu odkudkoli

IOT_PSHE2

Problémy s uvedenými zařízeními nebo systémy připojenými k internetu – problémy s bezpečností či zdravím (např. použití zařízení či systému způsobilo nehodu, zranění či zdravotní problémy) během posledních tří měsíců

Připojení k internetu odkudkoli

IOT_PDU2

Problémy s uvedenými zařízeními nebo systémy připojenými k internetu – potíže s používáním zařízení (např. nastavení, instalace, připojení, párování zařízení) během posledních tří měsíců

Připojení k internetu odkudkoli

IOT_POTH2

Problémy s uvedenými zařízeními nebo systémy připojenými k internetu – jiné problémy (např. problémy s připojením, problémy s podporou) během posledních tří měsíců

Připojení k internetu odkudkoli

IOT_PX2

Respondent se během posledních tří měsíců nesetkal s žádným problémem s uvedenými zařízeními nebo systémy připojenými k internetu

Dopad používání

ECO_DMOB

Způsob, jakým respondent naložil se svým mobilním nebo chytrým telefonem, který nahradil nebo již nepoužívá (s výjimkou zařízení poskytovaných zaměstnavateli)

Dopad používání

ECO_DLT

Způsob, jakým respondent naložil se svým laptopem nebo tabletem, který nahradil nebo již nepoužívá (s výjimkou zařízení poskytovaných zaměstnavateli)

Dopad používání

ECO_DPC

Způsob, jakým respondent naložil se svým stolním počítačem, který nahradil nebo již nepoužívá (s výjimkou zařízení poskytovaných zaměstnavateli)

Dopad používání

ECO_PP (nepovinně)

Vlastnosti, které respondent považoval za důležité, když naposledy zakoupil mobilní nebo chytrý telefon, tablet, laptop nebo stolní počítač – cena (nepovinně)

Dopad používání

ECO_BDS (nepovinně)

Vlastnosti, které respondent považoval za důležité, když naposledy zakoupil mobilní nebo chytrý telefon, tablet, laptop nebo stolní počítač – značka, design nebo velikost (nepovinně)

Dopad používání

ECO_PHD (nepovinně)

Vlastnosti, které respondent považoval za důležité, když naposledy zakoupil mobilní nebo chytrý telefon, tablet, laptop nebo stolní počítač – vlastnosti hardwaru (např. kapacita, rychlost procesoru, kamera, grafická karta) (nepovinně)

Dopad používání

ECO_PECD (nepovinně)

Vlastnosti, které respondent považoval za důležité, když naposledy zakoupil mobilní nebo chytrý telefon, tablet, laptop nebo stolní počítač – ekodesign zařízení, např. trvanlivý, modernizovatelný a opravitelný design vyžadující méně materiálů; materiály použité na obal šetrné k životnímu prostředí atd. (nepovinně)

Dopad používání

ECO_PEG (nepovinně)

Vlastnosti, které respondent považoval za důležité, když naposledy zakoupil mobilní nebo chytrý telefon, tablet, laptop nebo stolní počítač – možnost prodloužit životnost zařízení nákupem dodatečné záruky (nepovinně)

Dopad používání

ECO_PEE (nepovinně)

Vlastnosti, které respondent považoval za důležité, když naposledy zakoupil mobilní nebo chytrý telefon, tablet, laptop nebo stolní počítač – energetická účinnost zařízení (nepovinně)

Dopad používání

ECO_PTBS (nepovinně)

Vlastnosti, které respondent považoval za důležité, když naposledy zakoupil mobilní nebo chytrý telefon, tablet, laptop nebo stolní počítač – systém zpětného odběru nabízený výrobcem nebo prodejcem (tj. výrobce nebo prodejce bere bezplatně zpět zastaralá zařízení nebo nabízí zákazníkům slevy na koupi jiného zařízení) (nepovinně)

Dopad používání

ECO_PX (nepovinně)

Vlastnosti, které respondent považoval za důležité, když naposledy zakoupil mobilní nebo chytrý telefon, tablet, laptop nebo stolní počítač – respondent nezvažoval žádnou z uvedených vlastností (nepovinně)

Dopad používání

ECO_PBX (nepovinně)

Vlastnosti, které respondent považoval za důležité, když naposledy zakoupil mobilní nebo chytrý telefon, tablet, laptop nebo stolní počítač – respondent nikdy žádné z těchto zařízení nezakoupil (nepovinně)


ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2025/1440/oj

ISSN 1977-0626 (electronic edition)


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU