(EU) 2025/1440Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2025/1440 ze dne 18. července 2025, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1700 stanovením počtu a názvů proměnných pro oblast využívání informačních a komunikačních technologií za referenční rok 2026
| Publikováno: | Úř. věst. L 1440, 11.11.2025 | Druh předpisu: | Nařízení v přenesené pravomoci |
| Přijato: | 18. července 2025 | Autor předpisu: | |
| Platnost od: | 1. prosince 2025 | Nabývá účinnosti: | 1. prosince 2025 |
| Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
|
Úřední věstník |
CS Řada L |
|
2025/1440 |
11.11.2025 |
NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2025/1440
ze dne 18. července 2025,
kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1700 stanovením počtu a názvů proměnných pro oblast využívání informačních a komunikačních technologií za referenční rok 2026
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1700 ze dne 10. října 2019, kterým se zavádí společný rámec pro evropské statistiky týkající se osob a domácností založené na individuálních údajích sbíraných na základě výběrových souborů, mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 808/2004, (ES) č. 452/2008 a (ES) č. 1338/2008 a zrušuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1177/2003 a nařízení Rady (ES) č. 577/98 (1), a zejména na čl. 6 odst. 1 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
Aby byly pokryty potřeby statistik v příslušných dílčích tématech stanovených v příloze I nařízení (EU) 2019/1700, je nezbytné stanovit počet a názvy proměnných pro soubor údajů v oblasti využívání informačních a komunikačních technologií za referenční rok 2026,
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Počet a názvy proměnných pro oblast využívání informačních a komunikačních technologií za referenční rok 2026 jsou stanoveny v příloze.
Článek 2
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 18. července 2025.
Za Komisi
předsedkyně
Ursula VON DER LEYEN
(1) Úř. věst. L 261 I, 14.10.2019, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2019/1700/oj.
PŘÍLOHA
Počet a názvy proměnných pro oblast využívání informačních a komunikačních technologií za referenční rok 2026
|
Téma |
Dílčí téma |
Identifikátor proměnné |
Název proměnné / popis proměnné |
||
|
Informace o sběru údajů |
REFYEAR |
Rok zjišťování |
||
|
Informace o sběru údajů |
INTDATE |
Referenční datum – datum prvního dotazování |
|||
|
Informace o sběru údajů |
STRATUM_ID |
Stratum (vrstva) |
|||
|
Informace o sběru údajů |
PSU |
Primární jednotka výběrového souboru |
|||
|
Identifikace |
HH_ID |
ID domácnosti |
|||
|
Identifikace |
IND_ID |
ID jednotlivce |
|||
|
Identifikace |
HH_REF_ID |
ID domácnosti, do níž jednotlivec patří |
|||
|
Váhy |
HH_WGHT |
Váha domácnosti |
|||
|
Váhy |
IND_WGHT |
Váha jednotlivce |
|||
|
Charakteristiky dotazování |
TIME |
Doba trvání dotazování |
|||
|
Charakteristiky dotazování |
INT_TYPE |
Druh dotazování |
|||
|
Místo |
COUNTRY |
Země bydliště |
|||
|
Místo |
GEO_NUTS1 |
Region bydliště |
|||
|
Místo |
GEO_NUTS2 (nepovinně) |
Region bydliště (nepovinně) |
|||
|
Místo |
GEO_NUTS3 (nepovinně) |
Region bydliště (nepovinně) |
|||
|
Místo |
DEG_URBA |
Stupeň urbanizace |
|||
|
Místo |
GEO_DEV |
Zeměpisná poloha |
|||
|
Demografické údaje |
SEX |
Pohlaví |
||
|
Demografické údaje |
YEARBIR |
Rok narození |
|||
|
Demografické údaje |
PASSBIR |
Narozeniny již měl/a |
|||
|
Demografické údaje |
AGE |
Věk, v celých letech |
|||
|
Státní občanství a přistěhovalecký původ |
CITIZENSHIP |
Země hlavního státního občanství |
|||
|
Státní občanství a přistěhovalecký původ |
CNTRYB |
Země narození |
|||
|
Složení domácnosti |
HH_POP |
Velikost domácnosti (počet členů domácnosti) |
|||
|
Složení domácnosti |
HH_POP_16_24 (nepovinně) |
Počet členů domácnosti ve věku od 16 do 24 let (nepovinně) |
|||
|
Složení domácnosti |
HH_POP_16_24S (nepovinně) |
Počet studentů v domácnosti ve věku od 16 do 24 let (nepovinně) |
|||
|
Složení domácnosti |
HH_POP_25_64 (nepovinně) |
Počet členů domácnosti ve věku od 25 do 64 let (nepovinně) |
|||
|
Složení domácnosti |
HH_POP_65_74 (nepovinně) |
Počet členů domácnosti ve věku od 65 do 74 let (nepovinně) |
|||
|
Složení domácnosti |
HH_POP_75_MAX (nepovinně) |
Počet členů domácnosti ve věku 75 let nebo starších (nepovinně) |
|||
|
Složení domácnosti |
HH_CHILD |
Počet dětí mladších 16 let |
|||
|
Složení domácnosti |
HH_CHILD_14_15 (nepovinně) |
Počet dětí ve věku od 14 do 15 let (nepovinně) |
|||
|
Složení domácnosti |
HH_CHILD_5_13 (nepovinně) |
Počet dětí ve věku od 5 do 13 let (nepovinně) |
|||
|
Složení domácnosti |
HH_CHILD_LE_4 (nepovinně) |
Počet dětí ve věku 4 let nebo mladších (nepovinně) |
|||
|
Hlavní status dle ekonomické aktivity (sebezařazení) |
MAINSTAT |
Hlavní status dle ekonomické aktivity (sebezařazení) |
||
|
Základní charakteristiky zaměstnání |
STAPRO |
Postavení v hlavním zaměstnání |
|||
|
Základní charakteristiky zaměstnání |
NACE1D (nepovinně) |
Hospodářská činnost místní jednotky v rámci hlavního zaměstnání (nepovinně) |
|||
|
Základní charakteristiky zaměstnání |
ISCO2D |
Činnost v hlavním zaměstnání |
|||
|
Základní charakteristiky zaměstnání |
OCC_ICT |
Odborník v oblasti IKT, nebo jiný pracovník |
|||
|
Základní charakteristiky zaměstnání |
OCC_MAN |
Manuální pracovník, nebo jiný pracovník |
|||
|
Základní charakteristiky zaměstnání |
EMPST_WKT (nepovinně) |
Plný nebo částečný hlavní pracovní úvazek (sebezařazení) (nepovinně) |
|||
|
Doba trvání smlouvy/dohody |
EMPST_CONTR (nepovinně) |
Stálost hlavního zaměstnání (nepovinně) |
|||
|
Dosažený stupeň vzdělání |
ISCEDD |
Dosažený stupeň vzdělání (nejvyšší stupeň úspěšně ukončeného vzdělání) |
||
|
Dosažený stupeň vzdělání |
ISCED |
Souhrnné údaje o dosaženém stupni vzdělání |
|||
|
Prvky minimálního evropského zdravotního modulu |
GALI |
Omezení aktivit ze zdravotních důvodů |
||
|
Celkový měsíční příjem domácnosti |
HH_IQ5 |
Celkový průměrný běžný čistý měsíční příjem |
||
|
Přístup k IKT |
IACC |
Přístup domácnosti k internetu doma (prostřednictvím jakéhokoli zařízení) |
||
|
Používání IKT a jeho frekvence |
IU |
Poslední použití internetu, kdekoli, prostřednictvím jakéhokoli zařízení |
|||
|
Používání IKT a jeho frekvence |
IFUS |
Průměrná frekvence používání internetu během posledních tří měsíců |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUEM |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro odesílání/přijímání elektronické pošty |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUPH1 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro telefonování (včetně videohovorů) prostřednictvím internetu |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUSNET |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro účast na platformách sociálních médií (vytvoření uživatelského profilu, vkládání zpráv nebo jiných příspěvků) |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUCHAT1 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro výměnu rychlých zpráv (instant messaging) |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUIF |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro vyhledávání informací o zboží nebo službách |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUIFSP |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro vyhledávání informací o bezpečnosti výrobků (informace o souvisejících rizicích nebo zdravotních rizicích, složení, návodech k bezpečnému používání, kontaktních údajích pro hlášení bezpečnostních problémů) |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUNW1 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro četbu zpravodajských stránek on-line, novin on-line nebo zpravodajských magazínů on-line |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUPOL2 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro vyjádření se k občanským či politickým tématům prostřednictvím internetových stránek nebo platforem sociálních médií |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUVOTE |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro účast na konzultacích on-line nebo na hlasování o občanských či politických tématech (např. územní plánování, podepisování petice) |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUMUSS1 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro poslech hudby (např. webových rádií, streamované hudby) nebo stahování hudby |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUSTV |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro sledování televizních programů streamovaných přes internet (živé vysílání nebo již odvysílané pořady) poskytované televizními stanicemi (např. [příklady z daného státu]) |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUVOD |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro sledování komerčních streamingových služeb |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUVSS |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro sledování videa prostřednictvím služeb pro sdílení souborů |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUPDG |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro hraní nebo stahování her |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUPCAST (nepovinně) |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro poslech nebo stahování podcastů (nepovinně) |
|||
|
Činnosti na internetu |
IHIF |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro vyhledávání informací o zdraví (týkajících se např. poranění, chorob, výživy, zlepšování tělesného nebo duševního zdraví) |
|||
|
Činnosti na internetu |
IHIFPH |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům k vyhledávání informací o fyzickém zdraví (např. příznaky chřipky, vysoký krevní tlak, léky proti bolesti, chirurgické zákroky, výživa, opatření na podporu zdraví) |
|||
|
Činnosti na internetu |
IHIFMH |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům k vyhledávání informací o duševním zdraví (např. o vyhoření, depresi, úzkosti, poruchách příjmu potravy, snižování stresu) |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUMAPP |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro sjednání schůzky u praktického lékaře prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace (např. nemocnice, zdravotního střediska, fyzioterapeuta nebo psychoterapeuta) |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUAPR |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro přístup k osobní zdravotnické dokumentaci on-line |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUOHC |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro využití jiných zdravotnických služeb prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace namísto osobní návštěvy nemocnice nebo lékaře (např. získání lékařského předpisu nebo konzultace on-line) |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUJOB |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro hledání zaměstnání nebo zaslání žádosti o zaměstnání |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUSELL |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro prodej zboží či služeb prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUBK |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro elektronické bankovnictví (včetně mobilního bankovnictví) |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUAI |
Používání nástrojů generativní AI na internetu během posledních tří měsíců k vytváření obsahu, jako je text, obrázky, programovací kód nebo videa |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUAIPR |
Používání nástrojů generativní AI na internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUAIWP |
Používání nástrojů generativní AI na internetu během posledních tří měsíců k profesním (pracovním) účelům |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUAIFE |
Používání nástrojů generativní AI na internetu během posledních tří měsíců za účelem formálního vzdělávání (např. škola nebo univerzita) |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUAINUUNK |
Důvody pro nepoužití nástrojů generativní AI během posledních tří měsíců – respondent nevěděl, že existují |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUAINUNN |
Důvody pro nepoužití nástrojů generativní AI během posledních tří měsíců – respondent neměl potřebu |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUAINUUSE |
Důvody pro nepoužití nástrojů generativní AI během posledních tří měsíců – respondent nevěděl, jak je použít |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUAINUSEC |
Důvody pro nepoužití nástrojů generativní AI během posledních tří měsíců – respondent měl obavu ohledně ochrany údajů, soukromí, bezpečnosti nebo bezpečí |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUAINUETH |
Důvody pro nepoužití nástrojů generativní AI během posledních tří měsíců – respondent měl etickou obavu, například v souvislosti s posilováním stereotypů, chybějící odpovědností, nepovoleným využitím duševního vlastnictví |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUAINUOTH |
Důvody pro nepoužití nástrojů generativní AI během posledních tří měsíců – respondent je nepoužil z jiných důvodů |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUOLC |
Používání internetu během posledních tří měsíců k činnostem spojeným s učením pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely, a to formou účasti na kurzu on-line |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUOLM |
Používání internetu během posledních tří měsíců k činnostem spojeným s učením pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely formou používání jiných výukových materiálů on-line, než jsou úplné kurzy on-line (např. videoinstruktáže, webináře, elektronické učebnice, výukové aplikace nebo platformy, nástroje AI, jsou-li konkrétně používány k učení) |
|||
|
Činnosti na internetu |
IUOCIS1 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k činnostem spojeným s učením pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely, a to ke komunikaci s vyučujícími nebo studenty s využitím zvukových nebo obrazových on-line nástrojů |
|||
|
Překážky v používání a související obtíže |
IUNUN (nepovinně) |
Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – respondent neměl potřebu (protože internet nebyl užitečný, nebyl zajímavý atd.) (nepovinně) |
|||
|
Překážky v používání a související obtíže |
IUNUSE (nepovinně) |
Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – internet pro respondenta použil někdo jiný (nepovinně) |
|||
|
Překážky v používání a související obtíže |
IUNUTD (nepovinně) |
Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – respondent považoval použití internetu za příliš složité nebo neměl potřebné dovednosti (nepovinně) |
|||
|
Překážky v používání a související obtíže |
IUNUCH (nepovinně) |
Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – respondent měl problémy se zpřístupněním pro osoby s postiženími či poruchami (např. nekompatibilita s odečítači obrazovky nebo jinými podpůrnými technologiemi, nepřehledné rozhraní, chybějící alternativní text pro obrázky) (nepovinně) |
|||
|
Překážky v používání a související obtíže |
IUNUSP (nepovinně) |
Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – respondent měl obavy o bezpečnost nebo soukromí, strach z podvodu nebo obtěžování na internetu (nepovinně) |
|||
|
Překážky v používání a související obtíže |
IUNUCO (nepovinně) |
Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – respondent považoval náklady na internetové připojení nebo vybavení za příliš vysoké (nepovinně) |
|||
|
Překážky v používání a související obtíže |
IUNUNO (nepovinně) |
Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – respondent obecně odmítá internet, nedůvěřuje informacím na internetu (nepovinně) |
|||
|
Překážky v používání a související obtíže |
IUNUOTH (nepovinně) |
Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – jiné důvody než to, že není potřeba, použil někdo jiný, použití je příliš složité, nedostatečné zpřístupnění, obavy o bezpečnost, soukromí, strach z podvodu nebo obtěžování na internetu, příliš vysoké náklady, nedůvěra v informace na internetu nebo odmítání internetu (nepovinně) |
|||
|
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVIP |
Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající v přístupu respondenta k informacím o jeho osobě uchovávaným těmito orgány nebo službami (např. informace týkající se [příklady z daného státu]) |
|||
|
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVIDB |
Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající v přístupu respondenta k informacím z veřejných databází nebo rejstříků (např. informace o dostupnosti knih ve veřejných knihovnách, katastry nemovitostí, obchodní rejstříky) |
|||
|
Kontakt s veřejnou správou |
IGOV12IF2 |
Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající ve zjišťování informací respondentem (např. o službách, dávkách, nárocích, právních předpisech, otevírací době) |
|||
|
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVIX |
Respondent během posledních 12 měsíců nevyužil přístup k žádným osobním záznamům nebo databázím ani nezískal žádné informace pro soukromé účely prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb |
|||
|
Kontakt s veřejnou správou |
IGOV12FM2 |
Respondent během posledních 12 měsíců stahoval/tiskl úřední formuláře z internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely |
|||
|
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVAPR |
Respondent si během posledních 12 měsíců sjednal schůzku nebo provedl rezervaci u orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace (např. rezervace knihy ve veřejné knihovně, schůzka s úředníkem nebo státním poskytovatelem zdravotní péče) pro soukromé účely |
|||
|
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVPOST (nepovinně) |
Respondent během posledních 12 měsíců obdržel jakékoli úřední sdělení nebo dokumenty zaslané orgány veřejné moci prostřednictvím účtu respondenta na internetových stránkách nebo v aplikaci [název služby, existuje-li v daném státě] orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb (např. oznámení o pokutách nebo faktury, dopisy; doručování soudních předvolání, soudních písemností, [příklady z daného státu]) pro soukromé účely – s výjimkou e-mailových nebo SMS informačních zpráv nebo oznámení o tom, že dokument je k dispozici. (nepovinně) |
|||
|
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVTAX2 |
Respondent v posledních 12 měsících prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace pro soukromé účely vyplnil, upravil, zkontroloval nebo schválil svoje vlastní daňové přiznání |
|||
|
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVODC |
Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající v respondentově podání žádosti o úřední doklady nebo potvrzení (např. potvrzení o ukončení studia, rodný list, oddací list, doklad o rozvodu manželství, úmrtní list, potvrzení o pobytu, výpis z policejního nebo trestního rejstříku, [příklady z daného státu]) |
|||
|
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVBE |
Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající v respondentově podání žádosti o dávky nebo nároky (např. důchodové dávky, dávky v nezaměstnanosti, přídavky na dítě, zápis na školu nebo univerzitu, [příklady z daného státu]) |
|||
|
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVRCC |
Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající v respondentově podání jiných žádostí, návrhů nebo stížností (např. hlášení krádeže policii, podání právní stížnosti, žádost o právní pomoc, zahájení občanskoprávního řízení u soudu, [příklady z daného státu]) |
|||
|
Kontakt s veřejnou správou |
IRGOVNN |
Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nevznesl žádné nároky – respondent nemusel požadovat žádné dokumenty ani vznášet žádné nároky |
|||
|
Kontakt s veřejnou správou |
IRGOVLS |
Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo neuplatnil žádné nároky – nedostatek dovedností či vědomostí (např. respondent nevěděl, jak internetové stránky či aplikaci použít, nebo bylo jejich použití příliš složité) |
|||
|
Kontakt s veřejnou správou |
IRGOVSEC |
Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nepodal žádné nároky – obavy o bezpečnost osobních údajů nebo neochota platit on-line (obavy ze zneužití kreditní karty) |
|||
|
Kontakt s veřejnou správou |
IRGOVACC |
Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nepodal žádné nároky – problémy se zpřístupněním pro osoby s postiženími či poruchami (např. nekompatibilita s odečítači obrazovky nebo jinými podpůrnými technologiemi, nepřehledné rozhraní, chybějící alternativní text pro obrázky) |
|||
|
Kontakt s veřejnou správou |
IRGOVEID (nepovinně) |
Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nepodal žádné nároky – absence elektronického podpisu či aktivované elektronické identifikace (eID) nebo jiného nástroje k použití eID (nezbytného pro využití služeb) [příklady z daného státu] (nepovinně) |
|||
|
Kontakt s veřejnou správou |
IRGOVOP |
Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nepodal žádné nároky – jménem respondenta to učinila jiná osoba (např. konzultant, daňový poradce, příbuzný) |
|||
|
Kontakt s veřejnou správou |
IRGOVNAP (nepovinně) |
Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nepodal žádné nároky – taková on-line služba nebyla dostupná (nepovinně) |
|||
|
Kontakt s veřejnou správou |
IRGOVOTH |
Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nepodal žádné nároky – jiný důvod |
|||
|
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVANYS |
Respondent byl v kontaktu s veřejnou správou |
|||
|
Kontakt s veřejnou správou |
IIGOVDU |
Problémy při používání internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb během posledních 12 měsíců – používání internetových stránek nebo aplikace bylo obtížné (např. nebyly uživatelsky vstřícné, formulace nebyly jasné, postup nebyl dobře vysvětlen) |
|||
|
Kontakt s veřejnou správou |
IIGOVTP |
Problémy při používání internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb během posledních 12 měsíců – technické problémy při používání internetových stránek nebo aplikací (např. dlouhé načítání, internetová stránka přestala fungovat) |
|||
|
Kontakt s veřejnou správou |
IIGOVEID (nepovinně) |
Problémy při používání internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb během posledních 12 měsíců – problémy s používáním elektronického podpisu nebo elektronické identifikace (eID) (nepovinně) |
|||
|
Kontakt s veřejnou správou |
IIGOVPAY (nepovinně) |
Problémy při používání internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb během posledních 12 měsíců – respondent nemohl prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace zaplatit (např. kvůli chybějícímu přístupu k požadovaným platebním metodám) (nepovinně) |
|||
|
Kontakt s veřejnou správou |
IIGOVMOB |
Problémy při používání internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb během posledních 12 měsíců – respondent nemohl získat přístup ke službě prostřednictvím chytrého telefonu nebo tabletu (např. kvůli nekompatibilní verzi zařízení nebo nedostupným aplikacím) |
|||
|
Kontakt s veřejnou správou |
IIGOVOTH |
Problémy při používání internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb během posledních 12 měsíců – jiný problém |
|||
|
Kontakt s veřejnou správou |
IIGOVX |
Respondent během posledních 12 měsíců neměl problémy při používání internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb |
|||
|
Elektronické obchodování |
IBUY |
Poslední nákup nebo objednávka zboží či služeb prostřednictvím internetu k soukromým účelům |
|||
|
Digitální dovednosti |
CXFER1 |
Činnosti vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující kopírování nebo přesunování souborů (např. dokumentů, dat, obrázků či videí) mezi složkami, zařízeními (např. prostřednictvím elektronické pošty, výměny rychlých zpráv (instant messaging), USB či kabelu) nebo v cloudovém úložišti |
|||
|
Digitální dovednosti |
CINSAPP1 |
Činnosti vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující stahování nebo instalaci softwaru nebo aplikací |
|||
|
Digitální dovednosti |
CCONF1 |
Činnosti vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující změnu nastavení softwaru, aplikace nebo zařízení (např. nastavení jazyka, barev, kontrastu, velikosti písma, přizpůsobení panelů nástrojů/nabídek) |
|||
|
Digitální dovednosti |
CWRD1 |
Činnosti související se softwarem vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující používání softwaru pro zpracování textu |
|||
|
Digitální dovednosti |
CPRES2 |
Činnosti související se softwarem vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující vytváření souborů (např. dokumentů, obrázků či videí) sestávajících z více prvků, jako jsou například text, fotografie, tabulka, graf, animace nebo zvuk |
|||
|
Digitální dovednosti |
CXLS1 |
Činnosti související se softwarem vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující používání tabulkových procesorů |
|||
|
Digitální dovednosti |
CXLSADV1 |
Činnosti související se softwarem vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující používání pokročilých funkcí tabulkových procesorů (funkcí, vzorců, maker a dalších funkcí pro vývojáře) k uspořádání, analýze, strukturování nebo modifikaci dat |
|||
|
Digitální dovednosti |
CEPVA1 |
Činnosti související se softwarem vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující editaci fotografií, videosouborů nebo audiosouborů |
|||
|
Digitální dovednosti |
CPRG2 |
Činnosti související se softwarem vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující psaní kódu v programovacím jazyce |
|||
|
Digitální dovednosti |
UDI |
Informace nebo obsah (např. videa, obrázky) konzultované během posledních tří měsíců například na internetových zpravodajských stránkách, sociálních médiích nebo generované AI, které respondent považoval za nepravdivé nebo pochybné |
|||
|
Digitální dovednosti |
TIC |
Respondent během posledních tří měsíců ověřoval pravdivost informací nebo obsahu na internetu |
|||
|
Digitální dovednosti |
TICCSFOI |
Respondent ověřoval pravdivost informací nebo obsahu na internetu tak, že ověřoval zdroje nebo vyhledával další informace na internetu (např. na dalších zpravodajských stránkách) |
|||
|
Digitální dovednosti |
TICIDIS |
Respondent ověřoval pravdivost informací nebo obsahu na internetu tak, že sledoval internetové diskuze o těchto informacích nebo se takových diskuzí účastnil |
|||
|
Digitální dovednosti |
TICNIDIS |
Respondent ověřoval pravdivost informací nebo obsahu na internetu tak, že o příslušných informacích diskutoval off-line s dalšími osobami nebo použil zdroje mimo internet |
|||
|
Digitální dovednosti |
TICXND |
Respondent pravdivost informací nebo obsahu na internetu neověřoval, protože již věděl, že příslušné informace, obsah nebo zdroj nejsou spolehlivé |
|||
|
Digitální dovednosti |
TICXSKL |
Respondent pravdivost informací nebo obsahu na internetu neověřoval, neboť se mu nedostávalo k tomu potřebných dovedností nebo vědomostí |
|||
|
Digitální dovednosti |
TICXOTH |
Respondent pravdivost informací nebo obsahu na internetu neověřoval z jiných důvodů |
|||
|
Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost |
MAPS_RPS |
Vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: seznámení se s prohlášením o zásadách ochrany soukromých údajů před poskytnutím osobních údajů |
|||
|
Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost |
MAPS_RRGL |
Vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: omezení nebo zamítnutí přístupu k zeměpisné poloze respondenta |
|||
|
Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost |
MAPS_LAP |
Vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: omezení přístupu k profilu nebo obsahu na sociálních sítích či sdílených internetových úložištích |
|||
|
Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost |
MAPS_RAAD |
Vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: odmítnutí souhlasu s použitím osobních údajů pro reklamní účely |
|||
|
Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost |
MAPS_CWSC |
Vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: ověření, že internetové stránky, pro které respondent poskytl osobní údaje, byly zabezpečené (např. internetové stránky https, loga nebo certifikáty bezpečnosti) |
|||
|
Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost |
MAPS_APD |
Vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: žádost adresovaná správci nebo poskytovateli internetových stránek či internetového vyhledávače o přístup k údajům o respondentovi za účelem jejich aktualizace nebo smazání |
|||
|
Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost |
PCOOK1 |
Změna nastavení ve vlastním internetovém prohlížeči za účelem zablokování nebo omezení souborů cookies v zařízeních respondenta |
|||
|
Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost |
CCOOK (nepovinně) |
Obavy, že se respondentovy on-line aktivity zaznamenávají za účelem nabízení cílené reklamy (nepovinně) |
|||
|
Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost |
USLCOOK |
Používání softwaru, kterým je omezena možnost sledovat respondentovy aktivity na internetu v jeho zařízeních |
|||
|
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_DEM2 |
Používání (inteligentního) termostatu, měřiče spotřeby, světel či plug-in zařízení s připojením na internet nebo jiných řešení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií pro domácnost respondenta během posledních tří měsíců k soukromým účelům |
|||
|
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_DSEC2 |
Používání domácího zabezpečovacího systému, detektorů kouře, bezpečnostních kamer či dveřních zámků s připojením na internet nebo jiných zabezpečovacích a bezpečnostních řešení s připojením na internet pro domácnost respondenta během posledních tří měsíců k soukromým účelům |
|||
|
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_DHA2 |
Používání domácích spotřebičů s připojením na internet, jako jsou robotické vysavače, chladničky, trouby, kávovary, zahradnické nebo zavlažovací nástroje, během posledních tří měsíců k soukromým účelům |
|||
|
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_DVA2 |
Používání virtuálního asistenta ve formě chytrého systému hlasového asistenta nebo aplikace během posledních tří měsíců k soukromým účelům |
|||
|
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_DX2 |
Respondent pro soukromé účely během posledních tří měsíců nepoužil žádné zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty |
|||
|
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_BDK2 |
Důvody pro nepoužití žádného zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty během posledních tří měsíců a pro soukromé účely – respondent nevěděl, že taková zařízení či systémy existují |
|||
|
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_BNN2 |
Důvody pro nepoužití žádného zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty během posledních tří měsíců a pro soukromé účely – respondent neměl potřebu taková připojená zařízení či systémy použít |
|||
|
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_BCST2 |
Důvody pro nepoužití žádného zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty během posledních tří měsíců a pro soukromé účely – příliš vysoké náklady |
|||
|
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_BLC2 |
Důvody pro nepoužití žádného zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty během posledních tří měsíců a pro soukromé účely – chybějící kompatibilita s jinými zařízeními nebo systémy |
|||
|
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_BLSK2 |
Důvody pro nepoužití žádného zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty během posledních tří měsíců a pro soukromé účely – nedostatek dovedností k použití takových zařízení či systémů |
|||
|
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_BCPP2 |
Důvody pro nepoužití žádného zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty během posledních tří měsíců a pro soukromé účely – obavy týkající se soukromí a ochrany osobních údajů o respondentovi generovaných takovými zařízeními či systémy |
|||
|
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_BCSC2 |
Důvody pro nepoužití žádného zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty během posledních tří měsíců a pro soukromé účely – obavy o bezpečnost (např. obavy z hackingu zařízení či systémů) |
|||
|
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_BCSH2 |
Důvody pro nepoužití žádného zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty během posledních tří měsíců a pro soukromé účely – obavy o bezpečnost či zdraví (např. obavy, že by použití zařízení či systému mohlo způsobit nehodu, zranění či zdravotní problémy) |
|||
|
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_BOTH2 |
Důvody pro nepoužití žádného zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty během posledních tří měsíců a pro soukromé účely – jiné důvody |
|||
|
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_IUTV2 |
Používání internetu na televizi s připojením na internet v domácnosti respondenta během posledních tří měsíců a pro soukromé účely |
|||
|
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_IUGC2 |
Používání internetu na herní konzoli s připojením na internet v domácnosti respondenta během posledních tří měsíců a pro soukromé účely |
|||
|
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_IUHA2 |
Používání internetu na domácím audiosystému či přes chytrý systém hlasového asistenta v domácnosti respondenta během posledních tří měsíců a pro soukromé účely |
|||
|
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_DCS2 |
Používání chytrých hodinek a fitness náramků s připojením na internet, brýlí nebo sluchátek a sledovacích zařízení (GPS lokátorů) s připojením na internet, příslušenství s připojením na internet, oblečení nebo bot s připojením na internet během posledních tří měsíců a pro soukromé účely |
|||
|
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_DHE2 |
Používání přístrojů s připojením na internet pro monitorování krevního tlaku, hladiny cukru či tělesné hmotnosti (např. inteligentní váhy), robotů osobní péče nebo jiných pomůcek zdravotní a lékařské péče s připojením na internet během posledních tří měsíců a pro soukromé účely |
|||
|
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_DTOY2 |
Používání hraček s připojením na internet (pro děti nebo dospělé), např. robotických hraček, dronů nebo panenek, během posledních tří měsíců a pro soukromé účely |
|||
|
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_DCAR2 |
Používání automobilu se zabudovaným bezdrátovým připojením na internet během posledních tří měsíců a pro soukromé účely |
|||
|
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_USE2 |
Používání internetu věcí během posledních tří měsíců |
|||
|
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_PSEC2 |
Problémy s uvedenými zařízeními nebo systémy připojenými k internetu – problémy s bezpečností nebo soukromím (např. zařízení nebo systém byly hackovány, problémy s ochranou informací o respondentovi a jeho rodině generovaných těmito zařízeními nebo systémy) během posledních tří měsíců |
|||
|
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_PSHE2 |
Problémy s uvedenými zařízeními nebo systémy připojenými k internetu – problémy s bezpečností či zdravím (např. použití zařízení či systému způsobilo nehodu, zranění či zdravotní problémy) během posledních tří měsíců |
|||
|
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_PDU2 |
Problémy s uvedenými zařízeními nebo systémy připojenými k internetu – potíže s používáním zařízení (např. nastavení, instalace, připojení, párování zařízení) během posledních tří měsíců |
|||
|
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_POTH2 |
Problémy s uvedenými zařízeními nebo systémy připojenými k internetu – jiné problémy (např. problémy s připojením, problémy s podporou) během posledních tří měsíců |
|||
|
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_PX2 |
Respondent se během posledních tří měsíců nesetkal s žádným problémem s uvedenými zařízeními nebo systémy připojenými k internetu |
|||
|
Dopad používání |
ECO_DMOB |
Způsob, jakým respondent naložil se svým mobilním nebo chytrým telefonem, který nahradil nebo již nepoužívá (s výjimkou zařízení poskytovaných zaměstnavateli) |
|||
|
Dopad používání |
ECO_DLT |
Způsob, jakým respondent naložil se svým laptopem nebo tabletem, který nahradil nebo již nepoužívá (s výjimkou zařízení poskytovaných zaměstnavateli) |
|||
|
Dopad používání |
ECO_DPC |
Způsob, jakým respondent naložil se svým stolním počítačem, který nahradil nebo již nepoužívá (s výjimkou zařízení poskytovaných zaměstnavateli) |
|||
|
Dopad používání |
ECO_PP (nepovinně) |
Vlastnosti, které respondent považoval za důležité, když naposledy zakoupil mobilní nebo chytrý telefon, tablet, laptop nebo stolní počítač – cena (nepovinně) |
|||
|
Dopad používání |
ECO_BDS (nepovinně) |
Vlastnosti, které respondent považoval za důležité, když naposledy zakoupil mobilní nebo chytrý telefon, tablet, laptop nebo stolní počítač – značka, design nebo velikost (nepovinně) |
|||
|
Dopad používání |
ECO_PHD (nepovinně) |
Vlastnosti, které respondent považoval za důležité, když naposledy zakoupil mobilní nebo chytrý telefon, tablet, laptop nebo stolní počítač – vlastnosti hardwaru (např. kapacita, rychlost procesoru, kamera, grafická karta) (nepovinně) |
|||
|
Dopad používání |
ECO_PECD (nepovinně) |
Vlastnosti, které respondent považoval za důležité, když naposledy zakoupil mobilní nebo chytrý telefon, tablet, laptop nebo stolní počítač – ekodesign zařízení, např. trvanlivý, modernizovatelný a opravitelný design vyžadující méně materiálů; materiály použité na obal šetrné k životnímu prostředí atd. (nepovinně) |
|||
|
Dopad používání |
ECO_PEG (nepovinně) |
Vlastnosti, které respondent považoval za důležité, když naposledy zakoupil mobilní nebo chytrý telefon, tablet, laptop nebo stolní počítač – možnost prodloužit životnost zařízení nákupem dodatečné záruky (nepovinně) |
|||
|
Dopad používání |
ECO_PEE (nepovinně) |
Vlastnosti, které respondent považoval za důležité, když naposledy zakoupil mobilní nebo chytrý telefon, tablet, laptop nebo stolní počítač – energetická účinnost zařízení (nepovinně) |
|||
|
Dopad používání |
ECO_PTBS (nepovinně) |
Vlastnosti, které respondent považoval za důležité, když naposledy zakoupil mobilní nebo chytrý telefon, tablet, laptop nebo stolní počítač – systém zpětného odběru nabízený výrobcem nebo prodejcem (tj. výrobce nebo prodejce bere bezplatně zpět zastaralá zařízení nebo nabízí zákazníkům slevy na koupi jiného zařízení) (nepovinně) |
|||
|
Dopad používání |
ECO_PX (nepovinně) |
Vlastnosti, které respondent považoval za důležité, když naposledy zakoupil mobilní nebo chytrý telefon, tablet, laptop nebo stolní počítač – respondent nezvažoval žádnou z uvedených vlastností (nepovinně) |
|||
|
Dopad používání |
ECO_PBX (nepovinně) |
Vlastnosti, které respondent považoval za důležité, když naposledy zakoupil mobilní nebo chytrý telefon, tablet, laptop nebo stolní počítač – respondent nikdy žádné z těchto zařízení nezakoupil (nepovinně) |
ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2025/1440/oj
ISSN 1977-0626 (electronic edition)