(EU) 2025/371Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2025/371 ze dne 16. prosince 2024, kterým se mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/631, pokud jde o úpravu hodnot TM0 u nových osobních automobilů a nových lehkých užitkových vozidel
Publikováno: | Úř. věst. L 371, 21.2.2025 | Druh předpisu: | Nařízení v přenesené pravomoci |
Přijato: | 16. prosince 2024 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 13. března 2025 | Nabývá účinnosti: | 1. ledna 2025 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
![]() |
Úřední věstník |
CS Řada L |
2025/371 |
21.2.2025 |
NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2025/371
ze dne 16. prosince 2024,
kterým se mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/631, pokud jde o úpravu hodnot TM0 u nových osobních automobilů a nových lehkých užitkových vozidel
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/631 ze dne 17. dubna 2019, kterým se stanoví výkonnostní normy pro emise CO2 pro nové osobní automobily a pro nová lehká užitková vozidla a kterým se zrušují nařízení (ES) č. 443/2009 a (EU) č. 510/2011 (1), a zejména na čl. 14 odst. 2 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
V souladu s nařízením (EU) 2019/631 se od roku 2025 použije průměrná zkušební hmotnost všech nových osobních automobilů a nových lehkých užitkových vozidel (dále jen „hodnoty TM0“) pro účely výpočtu cílů pro specifické emise, a to pro každého výrobce nových osobních automobilů a každého výrobce lehkých užitkových vozidel. Hodnoty TM0, které se použijí pro výpočet, se pravidelně upravují na příslušnou průměrnou zkušební hmotnost všech nových registrovaných osobních automobilů a nových registrovaných lehkých užitkových vozidel. |
(2) |
Vypočítají se hodnoty TM0 platné v letech 2025 a 2026 jako příslušné průměrné zkušební hmotnosti všech nových osobních automobilů a všech nových lehkých užitkových vozidel zaregistrovaných v letech 2022 a 2023. Na základě údajů ze sledování shromážděných Komisí v souladu s článkem 7 nařízení (EU) 2019/631 průměrná zkušební hmotnost všech nových osobních automobilů zaregistrovaných v letech 2022 a 2023 činila 1 650,15 kg a průměrná zkušební hmotnost všech nových lehkých užitkových vozidel zaregistrovaných v letech 2022 a 2023 2 161,13 kg. Hodnoty TM0 platné v letech 2025 a 2026 uvedené v bodě 6.2.1 části A a bodě 6.2.1 části B přílohy I nařízení (EU) 2019/631 by se proto měly zmíněným hodnotám rovnat. |
(3) |
Nařízení (EU) 2019/631 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Příloha I nařízení (EU) 2019/631 se mění takto:
1) |
v části A bodě 6.2.1 se položka TM0 nahrazuje tímto: „TM0 je 1 650,15 kg pro roky 2025 a 2026 a hodnota v kilogramech (kg) určená podle čl. 14 odst. 1 písm. d) pro ostatní kalendářní roky.“; |
2) |
v části B bodě 6.2.1 se položka TM0 nahrazuje tímto: „TM0 je 2 161,13 kg pro roky 2025 a 2026 a hodnota v kilogramech (kg) určená podle čl. 14 odst. 1 písm. d) pro ostatní kalendářní roky.“ |
Článek 2
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Použije se ode dne 1. ledna 2025.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 16. prosince 2024.
Za Komisi
předsedkyně
Ursula VON DER LEYEN
(1) Úř. věst. L 111, 25.4.2019, s. 13, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2019/631/oj.
ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2025/371/oj
ISSN 1977-0626 (electronic edition)