(EU) 2025/329Prováděcí nařízení Komise (EU) 2025/329 ze dne 19. února 2025 o zrušení osvobození od antidumpingového cla na podstatné součásti jízdních kol uděleného společnosti Solo International Oy
Publikováno: | Úř. věst. L 329, 20.2.2025 | Druh předpisu: | Prováděcí nařízení |
Přijato: | 19. února 2025 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 21. února 2025 | Nabývá účinnosti: | 21. února 2025 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
![]() |
Úřední věstník |
CS Řada L |
2025/329 |
20.2.2025 |
PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2025/329
ze dne 19. února 2025
o zrušení osvobození od antidumpingového cla na podstatné součásti jízdních kol uděleného společnosti Solo International Oy
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1036 ze dne 8. června 2016 o ochraně před dumpingovým dovozem ze zemí, které nejsou členy Evropské unie (1) (dále jen „základní nařízení“) , a zejména na čl. 13 odst. 4 a čl. 14 odst. 5 uvedeného nařízení,
s ohledem na nařízení Rady (ES) č. 71/97 ze dne 10. ledna 1997, kterým se rozšiřuje konečné antidumpingové clo uložené nařízením (EHS) č. 2474/93 z dovozu jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky na dovozy některých součástí jízdních kol z Čínské lidové republiky a kterým se vybírá rozšířené clo z těchto dovozů, které jsou evidovány podle nařízení (ES) č. 703/96 (2), a zejména na článek 3 uvedeného nařízení,
s ohledem na prováděcí nařízení Komise (EU) 2020/45 ze dne 20. ledna 2020, kterým se mění prováděcí nařízení (EU) 2019/1379, pokud jde o rozšíření antidumpingového cla uloženého na dovoz jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky na dovoz některých součástí jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky na základě nařízení Rady (ES) č. 71/97 (3),
s ohledem na nařízení Komise (ES) č. 88/97 ze dne 20. ledna 1997 o povolování osvobození dovozu některých součástí jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky od rozšíření antidumpingového cla uloženého nařízením Rady (EHS) č. 2474/93 (4) 97 (dále jen „nařízení o osvobození“), stanoveného nařízením (ES) č. 71/97, a zejména na článek 10 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
1. POSTUP
1.1. Stávající opatření a osvobození
(1) |
V současné době je platným opatřením konečné antidumpingové clo uložené nařízením (ES) č. 71/97 a rozšířené prováděcím nařízením (EU) 2020/45. |
(2) |
V souladu s prováděcím rozhodnutím Komise (EU) 2015/2362 (5), ve znění prováděcího rozhodnutí Komise (EU) 2022/1461 (6), je dovoz deklarovaný k propuštění do volného oběhu společností Solo International Oy nebo jejím jménem s doplňkovým kódem TARIC B940 osvobozen od platby antidumpingového cla uvedeného v bodě odůvodnění (1). |
1.2. Zahájení z moci úřední
(3) |
Komise poté, co informovala členské státy, stanovila, že existují dostatečné důkazy pro zahájení šetření podle článku 9 nařízení o osvobození, a zahájila přezkumné šetření s cílem zjistit, zda společnost Solo International Oy plnila své povinnosti podle článku 8 nařízení o osvobození, nebo zda podávala klamavá celní prohlášení, a zavést celní evidenci jejího dovozu (doplňkový kód TARIC B940) podle čl. 14 odst. 5 základního nařízení. |
(4) |
Šetření bylo zahájeno dne 10. září 2024 prováděcím nařízením Komise (EU) 2024/2384 (7) (dále jen „zahajovací nařízení“). |
1.3. Výrobek, který je předmětem přezkumu
(5) |
Výrobkem, který je předmětem přezkumu, jsou podstatné součásti jízdních kol podle definice v nařízení Rady (ES) č. 71/97, deklarované k propuštění do volného oběhu společností Solo International Oy nebo jejím jménem (doplňkový kód TARIC B940). |
1.4. Období přezkumného šetření
(6) |
Šetření se týkalo období od 1. ledna 2020 do 30. června 2024 (dále jen „období přezkumného šetření“). |
1.5. Šetření
(7) |
Komise o zahájení šetření oficiálně informovala společnost Solo International Oy a finské celní orgány. Komise zaslala společnosti Solo International Oy a finským celním orgánům dotazníky. |
(8) |
Zúčastněné strany dostaly možnost, aby písemně předložily svá stanoviska a požádaly o slyšení ve lhůtě stanovené v zahajovacím nařízení. |
2. ZRUŠENÍ OSVOBOZENÍ
(9) |
Dne 8. října 2024 společnost Solo International Oy informovala Komisi, že dne 7. října 2024 vyhlásila úpadek a zastavila své montážní operace. |
(10) |
Komise proto dospěla k závěru, že povolení osvobození udělené společnosti Solo International Oy by mělo být v souladu s článkem 10 nařízení o osvobození od 7. října 2024 zrušeno. |
(11) |
Z toho vyplývá, že šetření by mělo být ukončeno. Z dovozu evidovaného podle článku 2 zahajovacího nařízení by se nemělo vybírat antidumpingové clo. |
3. POSKYTNUTÍ INFORMACÍ
(12) |
Dne 2. prosince 2024 sdělila Komise všem zúčastněným stranám základní skutečnosti a úvahy vedoucí k výše uvedenému závěru a vyzvala je k podání připomínek. Žádné připomínky obdrženy nebyly. |
(13) |
Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem výboru zřízeného podle čl. 15 odst. 1 základního nařízení, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
1. Osvobození od antidumpingového cla na podstatné součásti jízdních kol podle definice v nařízení (ES) č. 71/97, konkrétně:
— |
barvené nebo anodizované nebo leštěné a/nebo lakované rámy (kód KN ex 8714 91 10 , kódy TARIC 8714 91 10 31, 8714 91 10 35 a 8714 91 10 39), |
— |
barvené nebo anodizované nebo leštěné a/nebo lakované přední vidlice (kód KN ex 8714 91 30 , kódy TARIC 8714 91 30 35 a 8714 91 30 39), |
— |
přehazovačky (vyrovnávací převody) (kód KN ex 8714 99 50 , kódy TARIC 8714 99 50 91 a 8714 99 50 99), |
— |
pedálová ústrojí (kód KN ex 8714 96 30 , kód TARIC 8714 96 30 90), |
— |
řetězová kola volnoběžek (kód KN ex 8714 93 00 , kód TARIC 8714 93 00 19), v sadě či samostatná, |
— |
ostatní brzdy (kód KN ex 8714 94 20 , kód TARIC 8714 94 20 99), |
— |
brzdové páky (kód KN ex 8714 94 90 , kód TARIC 8714 94 90 19), v sadě či samostatné, |
— |
kompletní kola, též s dušemi, pneumatikami a řetězovým kolem (kód KN ex 8714 99 90 , kód(y) TARIC 8714 99 90 19), |
— |
řídítka (kód KN ex 8714 99 10 , kódy TARIC 8714 99 10 89 a 8714 99 10 99), s připevněným představcem, brzdou a/nebo převodovou pákou nebo bez nich, udělené společnosti Solo International Oy (doplňkový kód TARIC B940) se s účinností od 7. října 2024 zrušuje. |
2. Antidumpingové clo se nevybírá z dovozu evidovaného v souladu s článkem 2 prováděcího nařízení (EU) 2024/2384.
Článek 2
Celní orgány se vyzývají, aby ukončily celní evidenci dovozu zavedenou v souladu s článkem 2 prováděcího nařízení (EU) 2024/2384.
Článek 3
Toto nařízení vstupuje v platnost prvním dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 19. února 2025.
Za Komisi
předsedkyně
Ursula VON DER LEYEN
(1) Úř. věst. L 176, 30.6.2016, s. 21.
(2) Úř. věst. L 16, 18.1.1997, s. 55.
(3) Úř. věst. L 16, 21.1.2020, s. 7.
(4) Úř. věst. L 17, 21.1.1997, s. 17.
(5) Prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2015/2362 ze dne 15. prosince 2015 o osvobozeních od rozšířeného antidumpingového cla z dovozu některých součástí jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky podle nařízení (ES) č. 88/97 (Úř. věst. L 331, 17.12.2015, s. 30).
(6) Prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2022/1461 ze dne 26. srpna 2022 o osvobozeních od rozšířeného antidumpingového cla z dovozu některých součástí jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky podle nařízení (ES) č. 88/97 (Úř. věst. L 229, 5.9.2022, s. 69).
(7) Prováděcí nařízení Komise (EU) 2024/2384 ze dne 9. září 2024 o zahájení přezkumu osvobozené strany podle nařízení (ES) č. 88/97 a o zavedení celní evidence dovozu osvobozené strany (Úř. věst. L, 2024/2384, 10.9.2024, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2024/2384/oj).
ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2025/329/oj
ISSN 1977-0626 (electronic edition)