(EU) 2025/329Prováděcí nařízení Komise (EU) 2025/329 ze dne 19. února 2025 o zrušení osvobození od antidumpingového cla na podstatné součásti jízdních kol uděleného společnosti Solo International Oy

Publikováno: Úř. věst. L 329, 20.2.2025 Druh předpisu: Prováděcí nařízení
Přijato: 19. února 2025 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 21. února 2025 Nabývá účinnosti: 21. února 2025
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



European flag

Úřední věstník
Evropské unie

CS

Řada L


2025/329

20.2.2025

PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2025/329

ze dne 19. února 2025

o zrušení osvobození od antidumpingového cla na podstatné součásti jízdních kol uděleného společnosti Solo International Oy

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1036 ze dne 8. června 2016 o ochraně před dumpingovým dovozem ze zemí, které nejsou členy Evropské unie (1) (dále jen „základní nařízení“) , a zejména na čl. 13 odst. 4 a čl. 14 odst. 5 uvedeného nařízení,

s ohledem na nařízení Rady (ES) č. 71/97 ze dne 10. ledna 1997, kterým se rozšiřuje konečné antidumpingové clo uložené nařízením (EHS) č. 2474/93 z dovozu jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky na dovozy některých součástí jízdních kol z Čínské lidové republiky a kterým se vybírá rozšířené clo z těchto dovozů, které jsou evidovány podle nařízení (ES) č. 703/96 (2), a zejména na článek 3 uvedeného nařízení,

s ohledem na prováděcí nařízení Komise (EU) 2020/45 ze dne 20. ledna 2020, kterým se mění prováděcí nařízení (EU) 2019/1379, pokud jde o rozšíření antidumpingového cla uloženého na dovoz jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky na dovoz některých součástí jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky na základě nařízení Rady (ES) č. 71/97 (3),

s ohledem na nařízení Komise (ES) č. 88/97 ze dne 20. ledna 1997 o povolování osvobození dovozu některých součástí jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky od rozšíření antidumpingového cla uloženého nařízením Rady (EHS) č. 2474/93 (4) 97 (dále jen „nařízení o osvobození“), stanoveného nařízením (ES) č. 71/97, a zejména na článek 10 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

1.   POSTUP

1.1.   Stávající opatření a osvobození

(1)

V současné době je platným opatřením konečné antidumpingové clo uložené nařízením (ES) č. 71/97 a rozšířené prováděcím nařízením (EU) 2020/45.

(2)

V souladu s prováděcím rozhodnutím Komise (EU) 2015/2362 (5), ve znění prováděcího rozhodnutí Komise (EU) 2022/1461 (6), je dovoz deklarovaný k propuštění do volného oběhu společností Solo International Oy nebo jejím jménem s doplňkovým kódem TARIC B940 osvobozen od platby antidumpingového cla uvedeného v bodě odůvodnění (1).

1.2.   Zahájení z moci úřední

(3)

Komise poté, co informovala členské státy, stanovila, že existují dostatečné důkazy pro zahájení šetření podle článku 9 nařízení o osvobození, a zahájila přezkumné šetření s cílem zjistit, zda společnost Solo International Oy plnila své povinnosti podle článku 8 nařízení o osvobození, nebo zda podávala klamavá celní prohlášení, a zavést celní evidenci jejího dovozu (doplňkový kód TARIC B940) podle čl. 14 odst. 5 základního nařízení.

(4)

Šetření bylo zahájeno dne 10. září 2024 prováděcím nařízením Komise (EU) 2024/2384 (7) (dále jen „zahajovací nařízení“).

1.3.   Výrobek, který je předmětem přezkumu

(5)

Výrobkem, který je předmětem přezkumu, jsou podstatné součásti jízdních kol podle definice v nařízení Rady (ES) č. 71/97, deklarované k propuštění do volného oběhu společností Solo International Oy nebo jejím jménem (doplňkový kód TARIC B940).

1.4.   Období přezkumného šetření

(6)

Šetření se týkalo období od 1. ledna 2020 do 30. června 2024 (dále jen „období přezkumného šetření“).

1.5.   Šetření

(7)

Komise o zahájení šetření oficiálně informovala společnost Solo International Oy a finské celní orgány. Komise zaslala společnosti Solo International Oy a finským celním orgánům dotazníky.

(8)

Zúčastněné strany dostaly možnost, aby písemně předložily svá stanoviska a požádaly o slyšení ve lhůtě stanovené v zahajovacím nařízení.

2.   ZRUŠENÍ OSVOBOZENÍ

(9)

Dne 8. října 2024 společnost Solo International Oy informovala Komisi, že dne 7. října 2024 vyhlásila úpadek a zastavila své montážní operace.

(10)

Komise proto dospěla k závěru, že povolení osvobození udělené společnosti Solo International Oy by mělo být v souladu s článkem 10 nařízení o osvobození od 7. října 2024 zrušeno.

(11)

Z toho vyplývá, že šetření by mělo být ukončeno. Z dovozu evidovaného podle článku 2 zahajovacího nařízení by se nemělo vybírat antidumpingové clo.

3.   POSKYTNUTÍ INFORMACÍ

(12)

Dne 2. prosince 2024 sdělila Komise všem zúčastněným stranám základní skutečnosti a úvahy vedoucí k výše uvedenému závěru a vyzvala je k podání připomínek. Žádné připomínky obdrženy nebyly.

(13)

Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem výboru zřízeného podle čl. 15 odst. 1 základního nařízení,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

1.   Osvobození od antidumpingového cla na podstatné součásti jízdních kol podle definice v nařízení (ES) č. 71/97, konkrétně:

barvené nebo anodizované nebo leštěné a/nebo lakované rámy (kód KN ex 8714 91 10 , kódy TARIC 8714 91 10 31, 8714 91 10 35 a 8714 91 10 39),

barvené nebo anodizované nebo leštěné a/nebo lakované přední vidlice (kód KN ex 8714 91 30 , kódy TARIC 8714 91 30 35 a 8714 91 30 39),

přehazovačky (vyrovnávací převody) (kód KN ex 8714 99 50 , kódy TARIC 8714 99 50 91 a 8714 99 50 99),

pedálová ústrojí (kód KN ex 8714 96 30 , kód TARIC 8714 96 30 90),

řetězová kola volnoběžek (kód KN ex 8714 93 00 , kód TARIC 8714 93 00 19), v sadě či samostatná,

ostatní brzdy (kód KN ex 8714 94 20 , kód TARIC 8714 94 20 99),

brzdové páky (kód KN ex 8714 94 90 , kód TARIC 8714 94 90 19), v sadě či samostatné,

kompletní kola, též s dušemi, pneumatikami a řetězovým kolem (kód KN ex 8714 99 90 , kód(y) TARIC 8714 99 90 19),

řídítka (kód KN ex 8714 99 10 , kódy TARIC 8714 99 10 89 a 8714 99 10 99), s připevněným představcem, brzdou a/nebo převodovou pákou nebo bez nich,

udělené společnosti Solo International Oy (doplňkový kód TARIC B940) se s účinností od 7. října 2024 zrušuje.

2.   Antidumpingové clo se nevybírá z dovozu evidovaného v souladu s článkem 2 prováděcího nařízení (EU) 2024/2384.

Článek 2

Celní orgány se vyzývají, aby ukončily celní evidenci dovozu zavedenou v souladu s článkem 2 prováděcího nařízení (EU) 2024/2384.

Článek 3

Toto nařízení vstupuje v platnost prvním dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 19. února 2025.

Za Komisi

předsedkyně

Ursula VON DER LEYEN


(1)   Úř. věst. L 176, 30.6.2016, s. 21.

(2)   Úř. věst. L 16, 18.1.1997, s. 55.

(3)   Úř. věst. L 16, 21.1.2020, s. 7.

(4)   Úř. věst. L 17, 21.1.1997, s. 17.

(5)  Prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2015/2362 ze dne 15. prosince 2015 o osvobozeních od rozšířeného antidumpingového cla z dovozu některých součástí jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky podle nařízení (ES) č. 88/97 (Úř. věst. L 331, 17.12.2015, s. 30).

(6)  Prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2022/1461 ze dne 26. srpna 2022 o osvobozeních od rozšířeného antidumpingového cla z dovozu některých součástí jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky podle nařízení (ES) č. 88/97 (Úř. věst. L 229, 5.9.2022, s. 69).

(7)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2024/2384 ze dne 9. září 2024 o zahájení přezkumu osvobozené strany podle nařízení (ES) č. 88/97 a o zavedení celní evidence dovozu osvobozené strany (Úř. věst. L, 2024/2384, 10.9.2024, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2024/2384/oj).


ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2025/329/oj

ISSN 1977-0626 (electronic edition)


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU