(EU) 2024/3193Prováděcí nařízení Komise (EU) 2024/3193 ze dne 19. prosince 2024 o uložení konečného antidumpingového cla na dovoz bezešvých trubek a dutých profilů pocházejících z Ruska po přezkumu před pozbytím platnosti podle čl. 11 odst. 2 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1036

Publikováno: Úř. věst. L 3193, 20.12.2024 Druh předpisu: Prováděcí nařízení
Přijato: 19. prosince 2024 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 21. prosince 2024 Nabývá účinnosti: 21. prosince 2024
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



European flag

Úřední věstník
Evropské unie

CS

Řada L


2024/3193

20.12.2024

PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2024/3193

ze dne 19. prosince 2024

o uložení konečného antidumpingového cla na dovoz bezešvých trubek a dutých profilů pocházejících z Ruska po přezkumu před pozbytím platnosti podle čl. 11 odst. 2 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1036

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1036 ze dne 8. června 2016 o ochraně před dumpingovým dovozem ze zemí, které nejsou členy Evropské unie (1) (dále jen „základní nařízení“), a zejména na čl. 11 odst. 2 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

1.   POSTUP

1.1   Předchozí šetření a platná opatření

(1)

Nařízením (ES) č. 2320/97 (2) uložila Rada antidumpingové clo z dovozu některých bezešvých trubek a dutých profilů ze železa nebo nelegované oceli pocházejících mimo jiné z Ruska. Rozhodnutím Komise 2000/70/ES (3) byl přijat závazek vývozce v Rusku. Nařízením Rady (ES) č. 1322/2004 (4) bylo v zájmu obezřetnosti a v souvislosti s tím, že někteří výrobci v Unii v minulosti jednali v rozporu s pravidly hospodářské soutěže (viz 9. bod odůvodnění uvedeného nařízení), rozhodnuto nadále nepoužívat platná opatření vztahující se na dovoz mimo jiné z Ruska.

(2)

Nařízením (ES) č. 954/2006 (5) uložila Rada konečné antidumpingové clo z dovozu určitých bezešvých trubek a dutých profilů pocházejících mimo jiné z Ruska, zrušila nařízení (ES) č. 2320/97 a nařízení Rady (ES) č. 348/2000 (6), ukončila prozatímní přezkum a přezkum před pozbytím platnosti antidumpingových cel z dovozu určitých bezešvých trubek a dutých profilů ze železa nebo nelegované oceli pocházejících mimo jiné z Ruska a ukončila prozatímní přezkumy antidumpingových cel z dovozu určitých bezešvých trubek a dutých profilů ze železa nebo nelegované oceli pocházejících mimo jiné z Ruska.

(3)

Prováděcím nařízením (EU) č. 585/2012 (7) uložila Rada na základě přezkumu před pozbytím platnosti konečné antidumpingové clo na dovoz určitých bezešvých trubek a dutých profilů pocházejících mimo jiné z Ruska.

(4)

Na základě šetření v rámci částečného prozatímního přezkumu podle čl. 11 odst. 3 základního nařízení pozměnila Rada prováděcím nařízením (EU) č. 795/2012 (8), resp. prováděcím nařízením (EU) č. 1269/2012 (9) konečná opatření uložená prováděcím nařízením Rady (EU) č. 585/2012 s ohledem na řadu ruských vyvážejících výrobců.

(5)

Prováděcím nařízením (EU) 2018/1469 (10) uložila Komise na základě přezkumu před pozbytím platnosti konečné antidumpingové clo na dovoz určitých bezešvých trubek a dutých profilů pocházejících mimo jiné z Ruska (dále jen „předchozí přezkum před pozbytím platnosti“).

(6)

Prováděcím nařízením (EU) 2019/159 (11) zavedla Komise konečná ochranná opatření proti dovozu některých výrobků z oceli, včetně bezešvých trubek a dutých profilů z nerezavějící oceli a jiných bezešvých trubek.

(7)

Prováděcím nařízením (EU) 2021/1029 Komise změnila prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/159 za účelem prodloužení ochranného opatření na dovoz některých výrobků z oceli, včetně bezešvých trubek a dutých profilů z nerezavějící oceli a jiných bezešvých trubek (12).

(8)

Nařízením (EU) 2022/428 (13) uložila Rada omezující opatření na dovoz řady výrobků pocházejících nebo vyvezených z Ruska a zakázala dovoz dotčeného výrobku.

(9)

Prováděcím nařízením (EU) 2024/1782 Komise změnila prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/159 včetně prodloužení ochranného opatření na dovoz některých výrobků z oceli, včetně bezešvých trubek a dutých profilů z nerezavějící oceli a jiných bezešvých trubek (14).

(10)

V současné době platná antidumpingová cla na dovoz některých bezešvých trubek a dutých profilů se pohybují u dovozu pocházejícího z Ruska v rozmezí od 24,1 % do 35,8 %.

1.2   Žádost o přezkum před pozbytím platnosti

(11)

Po zveřejnění oznámení o nadcházejícím pozbytí platnosti platných antidumpingových opatření (15) obdržela Komise žádost o přezkum podle čl. 11 odst. 2 základního nařízení.

(12)

Žádost o přezkum podalo dne 30. června 2023 Evropské sdružení pro ocelové trubky (dále jen „ESTA“ nebo „žadatel“) jménem výrobního odvětví Unie vyrábějícího některé bezešvé trubky a duté profily ze železa nebo oceli ve smyslu čl. 5 odst. 4 základního nařízení. Žádost o přezkum byla odůvodněna tím, že pokud by opatření proti dovozu pocházejícímu z Ruska pozbyla platnosti, vedlo by to pravděpodobně k obnovení dumpingu a újmy působené výrobnímu odvětví Unie.

1.3   Zahájení přezkumu před pozbytím platnosti

(13)

Po konzultaci s výborem zřízeným podle čl. 15 odst. 1 základního nařízení Komise zjistila, že existují dostatečné důkazy pro zahájení přezkumu před pozbytím platnosti, a dne 2. října 2023 zahájila přezkum před pozbytím platnosti týkající se antidumpingových opatření uložených na dovoz určitých bezešvých trubek a dutých profilů ze železa nebo oceli pocházejících z Ruska (dále jen „dotčená země“) do Unie na základě čl. 11 odst. 2 základního nařízení. Oznámení o zahájení zveřejnila v Úředním věstníku Evropské unie (16) (dále jen „oznámení o zahájení“).

1.4   Období přezkumného šetření a posuzované období

(14)

Šetření týkající se přetrvání nebo obnovení dumpingu zahrnovalo období od 1. července 2022 do 30. června 2023 (dále jen „období přezkumného šetření“). Zkoumání trendů, které mají význam pro posouzení pravděpodobnosti přetrvání nebo obnovení újmy, se týkalo období od 1. ledna 2020 do konce období přezkumného šetření (dále jen „posuzované období“).

1.5   Zúčastněné strany

(15)

V oznámení o zahájení přezkumu byly zúčastněné strany vyzvány, aby se obrátily na Komisi a zúčastnily se šetření. Kromě toho Komise o zahájení přezkumu před pozbytím platnosti výslovně informovala žadatele, další známé výrobce v Unii, zástupce vyvážející země, odborové svazy, známé dovozce, uživatele a obchodníky, jakož i sdružení, o nichž je známo, že se jich zahájení přezkumu před pozbytím platnosti týká, a vyzvala je k účasti.

(16)

Zúčastněné strany měly možnost se k zahájení přezkumu před pozbytím platnosti vyjádřit a požádat o slyšení u Komise a/nebo u úředníka pro slyšení v obchodních řízeních.

1.6   Připomínky k zahájení

(17)

Ruská federace předložila připomínky dne 8. listopadu 2023. Tvrdila, že žádost neobsahuje žádné důkazy o dumpingu ze strany ruských vývozců ani žádný důkaz o tom, že by zrušení antidumpingových cel vedlo k dovozu působícímu újmu. Tvrdila rovněž, že obnovení újmy působené ruským dovozem není pravděpodobné.

(18)

Pokud jde o první tvrzení, Komise uvedla, že v důsledku sankcí se během období přezkumného šetření žádný vývoz do Unie neuskutečnil. Žadatel proto v souladu s čl. 11 odst. 2 základního nařízení posoudil pravděpodobnost obnovení dumpingu. Při tomto posouzení vycházel z ruských vývozních cen do třetích zemí. Ruská federace srovnání vývozních cen CIF do třetích zemí s domácími cenami ze závodu kritizovala. Komise uvedla, že použití cen CIF namísto cen ze závodu představuje zjednodušení ve prospěch ruských vývozců, neboť znamená, že před srovnáním se některé náklady od zjištěných cen CIF neodečítaly. Komise proto nesouhlasila s tím, že toto zjednodušení zpochybňuje spravedlivost srovnání, kterým se má prokázat obnovení dumpingu, a nikoli konkrétní výše dumpingu.

(19)

Pokud jde o tvrzení, že obnovení újmy není pravděpodobné, Komise uvedla, že na základě vývozních cen do Egypta a Turecka žadatel stanovil významné rozpětí cenového podbízení a prodeje pod cenou, a na tomto základě dospěl k závěru, že ruský dovoz představuje i nadále potenciální hrozbu pro výrobní odvětví Unie, pokud by neexistovala omezující obchodní opatření. Tvrzení bylo proto zamítnuto.

1.7   Výběr vzorku

(20)

V oznámení o zahájení Komise uvedla, že může v souladu s článkem 17 základního nařízení vybrat vzorek zúčastněných stran.

1.7.1   Výběr vzorku výrobců v Unii

(21)

V oznámení o zahájení Komise uvedla, že předběžně vybrala vzorek výrobců v Unii. Komise vybrala vzorek na základě objemu výroby a prodeje obdobného výrobku v Unii během období přezkumného šetření a zároveň také přihlédla k zeměpisnému rozložení. Tento vzorek sestával ze tří výrobců v Unii, z nichž dva byli ve spojení. Výrobci zařazení do vzorku představovali [47 % – 53 %] odhadovaného objemu výroby a více než 45 % odhadovaného celkového objemu prodeje obdobného výrobku na volném trhu v Unii. Komise zúčastněné strany vyzvala, aby se k předběžně vybranému vzorku vyjádřily.

(22)

Komise obdržela jednu připomínku od žadatele k výběru předběžného vzorku. Žadatel navrhl, že vzhledem ke skutečnosti, že dva z výrobců v Unii předběžně zařazených do vzorku jsou ve spojení, měla by Komise jednoho z těchto dvou výrobců ve spojení nahradit jiným výrobcem v Unii, který s ostatními výrobci není ve spojení (17). Komise měla za to, že předběžný vzorek je reprezentativnější, pokud jde o výrobu a objem prodeje v EU. Kromě toho společnost, kterou žadatel navrhl jako alternativu, byla do ledna 2023 (18) vlastněna investorem z dotčené země, tj. Ruské federace, na kterou Evropská unie od března 2022 uvalila sankce. Podle žadatele měla tato okolnost dopad na přístup společnosti k jejím bankovním účtům a narušila její prodeje (19). Hospodářská výkonnost navrhované společnosti proto nemusela být přinejmenším během části období přezkumného šetření reprezentativní.

(23)

Komise proto žádost žadatele zamítla a předběžný vzorek potvrdila. Nebyly vzneseny žádné připomínky.

(24)

Dne 6. června 2024 jeden z výrobců v Unii zařazených do vzorku, společnost Dalmine S.p.A, poté, co předložil odpověď na dotazník, informoval Komisi, že svou spolupráci při šetření končí.

(25)

Komise informovala všechny zúčastněné strany, že má v úmyslu pokračovat se vzorkem dvou zbývajících výrobců v Unii zařazených do vzorku. Dva výrobci, kteří nejsou ve spojení, představovali [33 % – 45 %] odhadovaného celkového objemu výroby a více než 30 % odhadovaného celkového objemu prodeje obdobného výrobku na volném trhu v Unii. Komise vyzvala všechny strany, aby se k tomuto zredukovanému vzorku vyjádřily, neobdržela však žádné připomínky.

(26)

Konečný vzorek výrobců v Unii tedy sestával ze dvou výrobců v Unii, kteří nejsou ve spojení, společnosti S.C. Silcotub S.A. a Benteler Steel/Tube GmbH.

1.7.2   Výběr vzorku dovozců

(27)

Aby mohla Komise rozhodnout, zda je výběr vzorku nutný, a pokud ano, vzorek vybrat, požádala dovozce, kteří nejsou ve spojení, aby poskytli informace uvedené v oznámení o zahájení.

(28)

Žádný z nich však požadované informace a souhlas se zařazením do vzorku neposkytl. Komise se proto rozhodla, že u dovozců výběr vzorku neprovede.

1.7.3   Výběr vzorku vyvážejících výrobců

(29)

Aby mohla Komise rozhodnout, zda je výběr vzorku nutný, a pokud ano, vzorek vybrat, požádala všechny známé vyvážející výrobce v Rusku, aby poskytli informace uvedené v oznámení o zahájení. Kromě toho Komise požádala stálou misi Ruské federace při Evropské unii, aby určila a/nebo kontaktovala případné další vyvážející výrobce, kteří by mohli mít o účast na šetření zájem.

(30)

Žádný z výrobců v Rusku požadované informace a souhlas se zařazením do vzorku neposkytl.

1.8   Odpovědi na dotazník

(31)

Komise zaslala třem výrobcům v Unii zařazeným do vzorku dotazníky. Stejné dotazníky byly v den zahájení přezkumu zpřístupněny rovněž na internetu (20).

(32)

Odpovědi na dotazník zaslali tři výrobci v Unii původně zařazení do vzorku, konkrétně společnosti Dalmine SpA, S.C. Silcotub S.A a Benteler Steel/Tube GmbH.

1.9   Ověřování

(33)

Komise si opatřila a ověřila veškeré informace, které považovala za nezbytné ke stanovení pravděpodobnosti přetrvání nebo obnovení dumpingu a újmy a ke stanovení zájmu Unie. Inspekce na místě podle článku 16 základního nařízení se uskutečnily v prostorách těchto společností:

Výrobci v Unii

S.C. Silcotub S.A., Zalau, Rumunsko,

Benteler Steel/Tube GmbH, Paderborn, Německo.

(34)

Kromě toho Komise provedla dálkovou křížovou kontrolu makroukazatelů předložených žadatelem.

1.10   Následný postup

(35)

Dne 24. října 2024 Komise zveřejnila základní skutečnosti a úvahy, na jejichž základě hodlá zachovat platná antidumpingová cla. Všem stranám byla poskytnuta lhůta, během níž se mohly k poskytnutým informacím vyjádřit.

(36)

V reakci na poskytnutí informací předložila Ruská federace připomínky, kterými se zabývá 72. a 73. bod odůvodnění níže.

2.   VÝROBEK, KTERÝ JE PŘEDMĚTEM PŘEZKUMU, DOTČENÝ VÝROBEK A OBDOBNÝ VÝROBEK

2.1   Výrobek, který je předmětem přezkumu

(37)

Výrobek, který je předmětem přezkumu, je stejný jako v původním šetření a předchozích přezkumech před pozbytím platnosti, konkrétně určité bezešvé trubky a duté profily ze železa nebo oceli s kruhovým příčným průřezem, s vnějším průměrem nepřesahujícím 406,4 mm, s hodnotou uhlíkového ekvivalentu (CEV) nepřesahující 0,86 podle vzorce a chemického rozboru Světového svářečského institutu (IIW) (dále jen „výrobek, který je předmětem přezkumu“).

(38)

Výrobek, který je předmětem přezkumu, v současnosti spadá pod kódy KN ex 7304 11 00 , ex 7304 19 10 , ex 7304 19 30 , ex 7304 22 00 , ex 7304 23 00 , ex 7304 24 00 , ex 7304 29 10 , ex 7304 29 30 , ex 7304 31 80 , ex 7304 39 50 , ex 7304 39 82 , ex 7304 39 83 , ex 7304 51 89 , ex 7304 59 82 a ex 7304 59 83  (21) (kódy TARIC 7304 11 00 10, 7304 19 10 20, 7304 19 30 20, 7304 22 00 20, 7304 23 00 20, 7304 24 00 20, 7304 29 10 20, 7304 29 30 20, 7304 31 80 30, 7304 39 50 30, 7304 39 82 30, 7304 39 83 20, 7304 51 89 30, 7304 59 82 30 a 7304 59 83 20).

(39)

Výrobek, který je předmětem přezkumu, má široké použití, jako potrubní trubky pro přepravu tekutin, ve stavebnictví jako pilíře, pro mechanická použití, jako plynové potrubí, kotlové trubky a vrtné trubky („OCTG“) pro vrtání, lití a kladení trubek v ropném průmyslu.

(40)

Bezešvé trubky a duté profily mohou mít v okamžiku dodání uživateli velmi odlišné formy. Mohou být např. galvanizované, se závitem, dodané jako „zelené trubky“ (tj. bez jakéhokoli tepelného zpracování), se zvláštními koncovkami, různými příčnými průřezy, nařezané na míru či nikoli. Pro trubky neexistují všeobecné standardní rozměry, což vysvětluje, proč je většina bezešvých trubek a dutých profilů vyráběna na zakázku. Obvykle se bezešvé trubky a duté profily spojují svařováním. V některých případech však mohou být spojeny závitem nebo použity samostatně, ačkoli zůstávají svařovatelné. Šetření prokázalo, že všechny bezešvé trubky a duté profily mají stejné fyzikální, chemické a technické vlastnosti a stejná základní použití.

2.2   Dotčený výrobek

(41)

Výrobkem dotčeným tímto šetřením je výrobek, který je předmětem přezkumu, pocházející z Ruska.

2.3   Obdobný výrobek

(42)

Jak bylo zjištěno v původním šetření, jakož i v předchozím přezkumu před pozbytím platnosti, tento přezkum před pozbytím platnosti potvrdil, že následující výrobky mají stejné základní fyzikální, chemické a technické vlastnosti, jakož i stejná základní použití:

dotčený výrobek při vývozu do Unie,

výrobek, který je předmětem přezkumu, vyráběný a prodávaný na domácím trhu v Rusku,

výrobek, který je předmětem přezkumu, vyráběný a prodávaný vyvážejícími výrobci do zbytku světa a

výrobek, který je předmětem přezkumu, vyráběný a prodávaný v Unii výrobním odvětvím Unie.

(43)

Proto se tyto výrobky považují za obdobné výrobky ve smyslu čl. 1 odst. 4 základního nařízení.

3.   DUMPING

3.1   Předběžné poznámky

(44)

Komise uvedla, že po 24. únoru 2022 Unie v reakci na vojenskou agresi Ruska vůči Ukrajině rozšířila své sankce a že během období přezkumného šetření se na trh Unie nevyvážely žádné bezešvé trubky a duté profily pocházející z Ruska. Komise rovněž uvedla, že během období přezkumného šetření se na dotčený výrobek vztahovala ochranná opatření týkající se oceli zavedená v Unii, jejichž platnost měla skončit dne 30. června 2024 (prováděcí nařízení (EU) 2021/1029).

(45)

Během období přezkumného šetření a po uvalení sankcí popsaných v předchozím bodě odůvodnění se výrobek, který je předmětem přezkumu, z Ruska prakticky nedovážel. Podle statistik Eurostatu se v období přezkumného šetření žádné bezešvé trubky a duté profily z Ruska nedovážely a nejvyšší úrovně dovozu během posuzovaného období – přibližně tří milionů tun – bylo dosaženo v roce 2021. V důsledku toho představoval dovoz bezešvých trubek a dutých profilů z Ruska podíl na celkovém trhu Unie v období přezkumného šetření 0,0 %, ve srovnání s 0,2 % v roce 2021.

(46)

Jak je uvedeno v 30. bodě odůvodnění, žádný z vývozců/výrobců z Ruska při šetření nespolupracoval. Komise proto ruské orgány informovala, že vzhledem k neexistenci spolupráce může Komise uplatnit článek 18 základního nařízení ohledně zjištění týkajících se ruských výrobců. Komise v tomto ohledu neobdržela žádné připomínky ani žádosti o zásah úředníka pro slyšení.

(47)

V důsledku toho byla v souladu s článkem 18 základního nařízení zjištění týkající se pravděpodobnosti přetrvání nebo obnovení dumpingu založena na dostupných údajích, zejména na informacích uvedených v žádosti, snadno dostupných obchodních statistikách a údajích Eurostatu.

3.2   Běžná hodnota

(48)

Jak je uvedeno výše ve 46. bodě odůvodnění, z důvodu nedostatečné spolupráce ze strany vyvážejících výrobců v Rusku použila Komise ke stanovení běžné hodnoty dostupné údaje. Za tímto účelem Komise použila údaje poskytnuté žadatelem za období přezkumného šetření na základě domácích cen pro Rusko za nejběžnější výrobek (trubky podle normy GOST 8732, 57–159 mm) (22). Na tomto základě činila běžná hodnota během období přezkumného šetření 140 000 RUB/t, což odpovídá 1 709 EUR/t (23).

3.3   Vývozní cena a srovnání

(49)

V období přezkumného šetření se dotčený výrobek do Unie nevyvážel.

3.4   Přetrvání dumpingu

(50)

Vzhledem k neexistenci vývozu dotčeného výrobku do Unie během období přezkumného šetření Komise v následujícím oddíle analyzovala pravděpodobnost obnovení dumpingu.

4.   PRAVDĚPODOBNOST OBNOVENÍ DUMPINGU

(51)

V souladu s čl. 11 odst. 2 základního nařízení Komise prošetřila pravděpodobnost obnovení dumpingu v případě, že by opatření byla zrušena. V tomto ohledu byly analyzovány tyto další prvky: vývoz do třetích zemí, výrobní kapacita a volná kapacita v Rusku a atraktivita trhu Unie.

4.1   Vývoz do třetích zemí

(52)

Běžná hodnota byla zjištěna způsobem, který je vysvětlen v oddíle 3.2 výše. Ruská domácí cena ze závodu ve výši 1 709 EUR/t použitá jako běžná hodnota je podle žadatele nejnižší cenou odpovídající nejběžnějšímu výrobku z uhlíkové oceli (s výjimkou legované oceli) a jakýkoli výpočet dumpingu provedený na tomto základě by vedl k podhodnocení skutečného dumpingového rozpětí. Komise se proto domnívala, že se jedná o obezřetný odhad bez negativního zkreslení vůči vyvážejícím výrobcům.

(53)

Vzhledem k nedostatečné spolupráci vyvážejících výrobců použila Komise k získání vývozních cen databázi GTA. Jak bylo navrženo v žádosti, Komise získala údaje na co nejpodrobnější úrovni pokrývající celý rozsah dotčeného výrobku (SH6 7304.19/23/29/31/39/51/59). Komise uznává, že tato oblast působnosti, jak je potvrzeno v žádosti, může zahrnovat výrobky, které do oblasti působnosti šetření nespadají. Jak je však jasně uvedeno v žádosti, tyto výrobky, které nespadají pod výrobek, který je předmětem přezkumu, jsou dražší než výrobek, který je předmětem přezkumu, a vedly by tedy k nadhodnocení vývozní ceny.

(54)

Za použití výše uvedeného přístupu byla průměrná vývozní cena CIF do třetích zemí pro období přezkumného šetření stanovena na 1 454 EUR/t. Kromě toho Komise zvážila konzervativní přístup navržený žadatelem, tj. že vývozní ceny CIF do třetích zemí by se rovnaly cenám FOB a že mezi FOB a cenou ze závodu by nebyla provedena žádná úprava, kromě úpravy ve výši 30 EUR/t pro účely celního odbavení.

(55)

Použitím konzervativní metodiky navržené žadatelem činila upravená průměrná vývozní cena ze závodu do třetích zemí v období přezkumného šetření 1 424 EUR/t. Komise uvedla, že žádný vyvážející výrobce ani Ruská federace neposkytli jiné informace, které by mohly být použity k úpravě cen CIF na ceny ze závodu.

(56)

Komise podrobněji analyzovala ceny vývozu na šest největších vývozních trhů pro Rusko (Ázerbájdžán, Egypt, Kazachstán, Turecko, Uzbekistán a Vietnam), které během období přezkumného šetření představovaly 94 % jeho vývozu. Komise zjistila, že na dvou hlavních vývozních trzích představujících 65 % jeho vývozu byly vývozní ceny nižší než běžná hodnota stanovená v tomto přezkumu.

Tabulka 1

Ruský vývoz během období přezkumného šetření

 

Množství (tuny)

Hodnota (RUB)

Průměrná cena CIF

RUB/t

Hodnota (EUR)

Průměrná cena CIF (EUR/t)

Ázerbájdžán

19 528

2 655 586 313

135 988

36 285 417

1 858

Egypt

8 132

1 055 346 428

129 772

14 259 460

1 753

Kazachstán

165 120

15 167 784 509

91 859

206 459 767

1 250

Turecko

26 245

2 215 290 331

84 408

32 729 925

1 247

Uzbekistán

46 199

6 399 634 010

138 524

89 206 233

1 931

Vietnam

11 857

1 679 049 213

141 603

22 372 223

1 887

Ostatní třetí země

16 244

1 854 371 271

114 160

25 305 062

1 558

Celkem

293 325

31 027 062 075

105 777

426 618 087

1 454

Zdroj:

GTA (výtažek z kódů 3 7304.19/23/29/31/39/51/59)

(57)

Komise porovnala běžnou hodnotu a průměrnou vývozní cenu do třetích zemí na základě ceny ze závodu, která se, jak je vysvětleno výše v 54. bodě odůvodnění, rovnala hodnotě CIF upravené pouze pro účely celního odbavení. Srovnání ukázalo, že ruské vývozní ceny ze závodu (tj. 1 424 EUR/t – viz 55. bod odůvodnění) byly v průměru o 17 % nižší než běžná hodnota ze závodu (tj. 1 709 EUR/t – viz 48. bod odůvodnění).

(58)

Ruská federace tvrdila, že u některých vývozních cen existují rozdíly mezi žádostí a jejími dodatky. Jelikož Komise stanovila vývozní ceny na základě snadno dostupných informací v databázi GTA, jak je uvedeno v tabulce 1 výše, a nepoužila údaje uvedené v žádosti, které vycházely z údajů databáze Comtrade (SH6 7304.19/23/29/31/39/51/59), má Komise za to, že případnou chybu v přepisu cen fakticky opravila. Komise rovněž uvedla, že výše uvedená tabulka ukazuje, jak pravděpodobné je obnovení dumpingu, a že její analýza nebyla omezena na omezený počet zemí, ale naopak zohlednila všechny dostupné informace.

4.2   Výrobní kapacita a volná kapacita v Rusku

(59)

Vzhledem k nedostatečné spolupráci ruských vyvážejících výrobců byly výrobní kapacita a volná kapacita v Rusku stanoveny na základě dostupných údajů, zejména na základě informací poskytnutých žadatelem.

(60)

Podle informací, které poskytl žadatel, přesahovala celková výrobní kapacita pro výrobek, který je předmětem přezkumu, v Rusku v období přezkumného šetření 4 400 000 tun. Žadatel odhadoval, že nadměrná výroba ruských výrobců činí přibližně 168 000 tun, které domácí trh nemůže absorbovat. Kromě toho byla volná kapacita během období přezkumného šetření odhadnuta na více než 500 000 tun. Žadatel dále uvedl, že ruští výrobci mezi rokem 2022 a koncem období přezkumného šetření zvýšili výrobní kapacitu o 450 000 tun.

(61)

Samotná volná kapacita tedy představuje 32 % celkové spotřeby v Unii a toto množství bude pravděpodobně směrováno na trh Unie, pokud by opatření pozbyla platnosti.

4.3   Atraktivita trhu Unie

(62)

Komise zjistila, že ruští výrobci vyváželi výrobek, který je předmětem přezkumu, na trhy třetích zemí za ceny v průměru přibližně o 15 % až 25 % nižší než průměrné prodejní ceny výrobců v Unii na trhu Unie během období přezkumného šetření. Vývoz do Unie je tedy pro ruské vývozce potenciálně atraktivnější než vývoz do jiných zemí.

(63)

Trh Unie je rovněž atraktivní vzhledem ke své zeměpisné blízkosti a velikosti, přičemž celková spotřeba během období přezkumného šetření činila 1 574 000 tun.

(64)

Objem ruského vývozu bezešvých trubek a dutých profilů do třetích zemí v období přezkumného šetření činil 293 325 tun. To představuje dodatečný objem bezešvých trubek a dutých profilů, který by mohl být přesměrován na trh Unie vzhledem k jeho atraktivitě, pokud by opatření pozbyla platnosti.

(65)

Komise uznává, že kvůli stávajícím sankcím k tomuto odklonu nemusí dojít. Jelikož jsou však tyto sankce spojeny s vojenskou agresí Ruska vůči Ukrajině a se související geopolitickou situací, jejich rozsah, modulace a doba trvání nejsou předvídatelné. Antidumpingová opatření mají navíc platnost pět let. Vzhledem k uvedeným nejistotám a skutečnosti, že Rada může kdykoli změnit přesný rozsah a dobu trvání sankcí, Komise shledala, že existence stávajících sankcí nemůže mít vliv na její závěry v tomto řízení.

(66)

A konečně Komise konstatuje, že vzhledem k existenci antidumpingových cel platných na jiných důležitých trzích, jako jsou Spojené státy americké (24), nelze zpochybnit atraktivitu trhu Unie nejen v absolutních číslech, ale i v relativním vyjádření, pokud stávající cla nebo sankce pozbudou platnosti.

4.4   Závěr

(67)

Komise zjistila, že ruští výrobci vyváželi bezešvé trubky a duté profily do třetích zemí za ceny nižší, než je běžná hodnota.

(68)

Jak je vysvětleno v 60. bodě odůvodnění, výrobní kapacita a volná kapacita v Rusku byly v období přezkumného šetření významné, přičemž volná kapacita představovala 32 % celkové spotřeby v Unii.

(69)

Vzhledem k atraktivitě trhu Unie z hlediska velikosti, zeměpisné blízkosti a cen je pravděpodobné, že pokud by opatření pozbyla platnosti, ruský vývoz a volná kapacita by byly (pře)směrovány na trh Unie.

(70)

Pokud jde o vývoz do Unie, Komise na základě výše popsaných prvků stanovila pravděpodobnost obnovení dumpingu. Komise se domnívala, že dopad sankcí je dočasná situace, která se může kdykoli změnit, a proto nemůže mít vliv na závěry tohoto řízení.

(71)

Komise proto dospěla k závěru, že pokud by opatření pozbyla platnosti, je obnovení dumpingu pravděpodobné.

(72)

Po zveřejnění konečných zjištění Ruská federace uvedla, že kvůli zákazu dovozu není možné na trh Unie vyvážet žádné bezešvé trubky a duté profily, a proto nemůže existovat riziko obnovení dumpingu, dokud bude tento zákaz dovozu platit, a že vzhledem k tomuto trvajícímu zákazu dovozu není obnovení újmy způsobené dumpingovým dovozem možné. Ruská federace navíc tvrdila, že žadatel nepředložil důkazy o přetrvání nebo obnovení dumpingu, a že v důsledku toho neexistují žádné právní důvody pro zahájení přezkumu před pozbytím platnosti ve smyslu čl. 11 odst. 4 antidumpingové dohody.

(73)

Jak je uvedeno v 65. bodě odůvodnění, Komise zdůraznila, že sankce přímo souvisejí s nevyprovokovanou vojenskou agresí Ruska vůči Ukrajině a se související geopolitickou situací. Jejich rozsah, úprava a/nebo trvání jsou proto nepředvídatelné. Vzhledem k uvedeným nejistotám a skutečnosti, že Rada může kdykoli změnit přesný rozsah a dobu trvání sankcí a antidumpingová opatření trvají pět let, Komise zjistila, že existence stávajících sankcí nemůže mít vliv na její závěry v tomto řízení, pokud jde o pravděpodobnost přetrvání nebo obnovení dumpingu a újmy. Toto tvrzení bylo proto zamítnuto.

(74)

Tvrzení Ruské federace, že žadatel nepředložil důkazy o přetrvání nebo obnovení dumpingu, je nesprávné. V rámci žádosti o přezkum žadatel skutečně poskytl důkazy prima facie o obnovení dumpingu. Toto tvrzení se proto zamítá.

5.   ÚJMA

5.1   Definice výrobního odvětví Unie a výroby v Unii

(75)

Obdobný výrobek vyrábělo v Unii v posuzovaném období 16 výrobců. Tito výrobci představují „výrobní odvětví Unie“ ve smyslu čl. 4 odst. 1 základního nařízení.

(76)

Celková výroba v Unii během období přezkumného šetření byla stanovena na přibližně 2,4 milionu tun. Komise tento číselný údaj stanovila na základě všech dostupných informací, které se týkají výrobního odvětví Unie, například údajů předložených sdružením ESTA nebo výrobci v Unii, kteří byli zařazeni do vzorku. Jak je uvedeno v 26. bodě odůvodnění, do vzorku byli vybráni dva výrobci v Unii, kteří společně představují [33–45 %] odhadovaného celkového objemu výroby obdobného výrobku v Unii.

5.2   Spotřeba v Unii

(77)

Komise stanovila spotřebu v Unii na základě:

a)

prodeje obdobného výrobku výrobci v Unii zařazenými do vzorku stranám v Unii, které nejsou ve spojení, jak je uvedeno v jejich příslušných odpovědích na dotazník;

b)

údajů o prodeji poskytnutých sdružením ESTA týkajících se prodeje obdobného výrobku jinými výrobci v Unii stranám v Unii, které nejsou ve spojení, a

c)

dovozu výrobku, který je předmětem přezkumu, do Unie ze všech třetích zemí podle údajů Eurostatu.

(78)

Spotřeba v Unii se vyvíjela takto:

Tabulka 2

Spotřeba v Unii (v tunách)

 

2020

2021

2022

Období přezkumného šetření (1.7.2022 – 30.6.2023)

Celková spotřeba v Unii

1 366 874

1 691 672

1 647 545

1 574 441

Index

100

124

121

115

Zdroj:

výrobci zařazení do vzorku, sdružení ESTA a Eurostat

(79)

S výjimkou roku 2020, který byl ovlivněn vypuknutím pandemie COVID-19, byla spotřeba v Unii v posuzovaném období stabilní a spotřeba se pohybovala mezi 1,5 a 1,7 milionu tun. Nárůst spotřeby od roku 2021 byl způsoben oživením po krizi COVID-19, které vyvolalo nárůst obchodních činností u jejich odběratelů, zejména ve stavebnictví.

5.3   Dovoz z Ruska

5.3.1   Objem dovozu z Ruska a jeho podíl na trhu

(80)

Objem dovozu stanovila Komise na základě objemů dovozu z údajů získaných z databáze Eurostatu Comext. Podíl dovozu na trhu byl stanoven na základě objemu dovozu do Unie ve vztahu ke spotřebě v Unii.

(81)

Dovoz z Ruské federace do Unie se vyvíjel takto:

Tabulka 3

Objem dovozu (v tunách) a podíl na trhu

 

2020

2021

2022

Období přezkumného šetření (1.7.2022 – 30.6.2023)

Objem dovozu z Ruska (v tunách)

845

3 029

1 008

0

Index

100

359

119

0

Podíl na trhu

0,1  %

0,2  %

0,1  %

0  %

Zdroj:

Eurostat

(82)

Objem dovozu z Ruska byl během posuzovaného období zanedbatelný. Jak je uvedeno v 8. a 44. bodě odůvodnění, během posuzovaného období byl dovoz výrobku, který je předmětem přezkumu, ovlivněn sankcemi Unie vyplývajícími z nevyprovokované vojenské agrese Ruska vůči Ukrajině, jak je zmíněno v 44. bodě odůvodnění výše.

5.3.2   Ceny výrobků dovážených z Ruska a cenové podbízení

(83)

Průměrné ceny dovozu stanovila Komise na základě údajů Eurostatu o dovozu. Vážená průměrná cena výrobků dovážených z Ruska do Unie se vyvíjela takto:

Tabulka 4

Dovozní ceny (v EUR za tunu)

 

2020

2021

2022

Období přezkumného šetření (1.7.2022 – 30.6.2023)

Dotčená země

679

626

863

není relevantní

Index

100

92

127

není relevantní

Zdroj:

Eurostat

(84)

Cenové podbízení se obvykle vypočítává na základě vypočtených průměrných dovozních cen ve vztahu k průměrné prodejní ceně výrobního odvětví Unie pro odběratele v Unii, kteří nejsou ve spojení. Jak je však patrné z výše uvedené tabulky, v tomto přezkumu před pozbytím platnosti byly ceny pro roky 2020 až 2022 založeny na zanedbatelném objemu dovozu zaznamenaném Eurostatem a během posuzovaného období nebylo možné zjistit žádný smysluplný vývoj cen. Během období přezkumného šetření se navíc žádný objem nedovezl. Proto nebylo možné provést žádné výpočty cenového podbízení.

5.4   Dovoz z jiných třetích zemí než z dotčené země

(85)

Jak je uvedeno níže, dovoz výrobku, který je předmětem přezkumu, z jiných třetích zemí než z Ruska pocházel zejména z Brazílie, Čínské lidové republiky, Spojených států amerických a Ukrajiny.

(86)

Objem dovozu do Unie, jakož i podíl na trhu a cenové trendy dovozu výrobku, který je předmětem přezkumu, z jiných třetích zemí se vyvíjely takto:

Tabulka 5

Dovoz ze třetích zemí

Země

 

2020

2021

2022

Období přezkumného šetření (1.7.2022 – 30.6.2023)

Brazílie

Objem (v tunách)

5 413

4 756

11 219

15 652

Index

100

88

207

289

Podíl na trhu

0,4  %

0,3  %

0,7  %

1,0  %

Index

100

71

172

251

Průměrná cena (v EUR za tunu)

721

1 609

1 146

1 363

Index

100

223

159

189

Čínská lidová republika

Objem (v tunách)

70 731

65 671

87 256

145 999

Index

100

93

123

206

Podíl na trhu

5,2  %

3,9  %

5,3  %

9,3  %

Index

100

75

102

179

Průměrná cena (v EUR za tunu)

803

976

1 434

1 454

Index

100

122

179

181

Spojené státy americké

Objem (v tunách)

22 842

11 191

13 029

14 725

Index

100

49

57

64

Podíl na trhu

1,7  %

0,7  %

0,8  %

0,9  %

Index

100

40

47

56

Průměrná cena (v EUR za tunu)

532

567

951

1 001

Index

100

107

179

188

Ukrajina

Objem (v tunách)

61 914

65 515

68 492

63 248

Index

100

106

111

102

Podíl na trhu

4,5  %

3,9  %

4,2  %

4,0  %

Index

100

85

92

89

Průměrná cena (v EUR za tunu)

628

675

1 273

1 382

Index

100

108

203

220

Ostatní třetí země

Objem (v tunách)

27 389

62 816

54 208

40 944

Index

100

229

198

149

Podíl na trhu

2,0  %

3,7  %

3,3  %

2,6  %

Index

100

185

164

130

Průměrná cena (v EUR za tunu)

955

994

1 637

1 988

Index

100

104

171

208

Součet všech třetích zemí kromě Ruska

Objem (v tunách)

188 289

209 948

234 204

280 568

Index

100

112

124

149

Podíl na trhu

13,8  %

12,4  %

14,2  %

17,8  %

Index

100

90

103

129

Průměrná cena (v EUR za tunu)

732

880

1 394

1 487

Index

100

120

190

203

Zdroj:

Eurostat

(87)

Objem dovozu z jiných třetích zemí se během posuzovaného období zvýšil jak v absolutních objemech, tak pokud jde o podíly na trhu, přičemž podíl celkového dovozu na trhu během období přezkumného šetření činil 17,8 % ve srovnání s podílem na trhu 13,8 % v roce 2020.

(88)

Za zmínku stojí zvýšení tržního podílu dovozu pocházejícího z Čínské lidové republiky, který se během posuzovaného období zvýšil z 5,2 % na 9,3 %.

5.5   Hospodářská situace výrobního odvětví Unie

5.5.1   Obecné poznámky

(89)

V rámci hodnocení hospodářské situace výrobního odvětví Unie byly vyhodnoceny všechny hospodářské ukazatele, které ovlivňovaly stav výrobního odvětví Unie během posuzovaného období.

(90)

Jak je uvedeno v oddíle 1.7.1, k posouzení hospodářské situace výrobního odvětví Unie byl proveden výběr vzorku.

(91)

Pro účely zjištění újmy Komise rozlišovala mezi makroekonomickými a mikroekonomickými ukazateli újmy. Komise posoudila makroekonomické ukazatele na základě údajů obsažených v odpovědi sdružení ESTA na dotazník týkajících se všech výrobců v Unii, které byly v případě potřeby podrobeny křížové kontrole s odpověďmi na dotazník od výrobců v Unii zařazených do vzorku. Mikroekonomické ukazatele posuzovala Komise na základě údajů obsažených v odpovědích na dotazník od výrobců v Unii zařazených do vzorku. Oba soubory údajů byly ověřeny a pro hospodářskou situaci výrobního odvětví Unie byly shledány jako reprezentativní.

(92)

Makroekonomické ukazatele jsou tyto: výroba, výrobní kapacita, využití kapacity, objem prodeje, podíl na trhu, růst, zaměstnanost, produktivita, velikost dumpingového rozpětí a překonání účinků dřívějšího dumpingu.

(93)

Mikroekonomické ukazatele jsou tyto: průměrné jednotkové ceny, jednotkové náklady, náklady práce, zásoby, ziskovost, peněžní tok, investice, návratnost investic a schopnost opatřit si kapitál.

5.5.2   Makroekonomické ukazatele

5.5.2.1   Výroba, výrobní kapacita a využití kapacity

(94)

Celková výroba v Unii, výrobní kapacita a využití kapacity se v posuzovaném období vyvíjely takto:

Tabulka 6

Výroba, výrobní kapacita a využití kapacity

 

2020

2021

2022

Období přezkumného šetření (1.7.2022 – 30.6.2023)

Objem výroby (v tunách)

1 958 225

2 387 643

2 542 903

2 376 471

Index

100

122

130

121

Výrobní kapacita (v tunách)

4 597 448

4 384 175

4 353 685

4 270 481

Index

100

95

95

93

Využití kapacity

42,6  %

54,5  %

58,4  %

55,6  %

Index

100

128

137

131

Zdroj:

sdružení ESTA a výrobci v Unii zařazení do vzorku

(95)

Jak je uvedeno v 79. bodě odůvodnění, první rok posuzovaného období (2020) byl velmi zasažen pandemií COVID-19, přičemž celková obchodní činnost se zpomalila. Od roku 2021 následovalo oživení obchodní činnosti. Objem výroby se od roku 2020 do období přezkumného šetření zvýšil o 21 %, přičemž nejvyšší hodnoty byly zaznamenány v roce 2022.

(96)

Výrobní odvětví Unie bylo schopno přizpůsobit svou úroveň výroby náhlému vývoji spotřeby v Unii (jak je uvedeno v 78. bodě odůvodnění). Ve srovnání s poklesem výrobní kapacity šestnácti výrobců v Unii o 7 % během posuzovaného období se míra využití výrobní kapacity během posuzovaného období vyvíjela pozitivně, přičemž míra využití kapacity vzrostla ze 42,6 % na 55,6 %.

5.5.2.2   Objem prodeje a podíl na trhu

(97)

Objem prodeje a podíl výrobního odvětví Unie na trhu se v posuzovaném období vyvíjely takto:

Tabulka 7

Objem prodeje a podíl na trhu (v tunách)

 

2020

2021

2022

Období přezkumného šetření (1.7.2022 – 30.6.2023)

Objem prodeje na trhu Unie

1 177 740

1 478 694

1 412 334

1 293 873

Index

100

126

120

110

Podíl na trhu

86,2  %

87,4  %

85,7  %

82,2  %

Index

100

101

99

95

Zdroj:

sdružení ESTA a výrobci v Unii zařazení do vzorku

(98)

Jak je uvedeno v 79. bodě odůvodnění, první rok posuzovaného období (2020) byl velmi zasažen pandemií COVID-19, přičemž celková obchodní činnost se zpomalila. V letech 2021 a 2022 následovalo oživení obchodní činnosti. Během období přezkumného šetření se objem prodeje výrobního odvětví Unie opět snížil, přičemž podíl na trhu činil 82,2 % oproti 86,2 % v roce 2020. Nicméně objem prodeje se v posuzovaném období zvýšil o 10 %.

5.5.2.3   Růst

(99)

Výrobnímu odvětví Unie se podařilo využít období růstu na trhu Unie a zvýšilo objem svého prodeje, zatímco jeho podíl na trhu se během posuzovaného období snížil.

5.5.2.4   Zaměstnanost a produktivita

(100)

Zaměstnanost a produktivita se v posuzovaném období vyvíjely takto:

Tabulka 8

Zaměstnanost a produktivita

 

2020

2021

2022

Období přezkumného šetření (1.7.2022 – 30.6.2023)

Počet zaměstnanců

13 872

13 739

14 858

14 236

Index

100

99

107

103

Produktivita (v jednotkách na zaměstnance)

141

174

171

167

Index

100

123

121

118

Zdroj:

sdružení ESTA a výrobci v Unii zařazení do vzorku

(101)

Výrobci v Unii si v posuzovaném období udrželi poměrně stabilní počet zaměstnanců (přibližně 14 000 zaměstnanců v Unii). Se zvýšenou výrobou od roku 2021 se produktivita během posuzovaného období zvýšila přibližně o 20 %.

5.5.2.5   Velikost dumpingového rozpětí a překonání účinků dřívějšího dumpingu

(102)

Jak je uvedeno v 82. bodě odůvodnění, během období přezkumného šetření se bezešvé trubky a duté profily z Ruska do Unie nedovážely. Dopad velikosti skutečného rozpětí dumpingu na výrobní odvětví Unie proto nebylo možné smysluplně stanovit.

(103)

Přezkum se proto zaměřil na pravděpodobnost obnovení dumpingu, pokud by antidumpingová opatření byla zrušena. Jak je uvedeno v oddíle 4.1, vývozní cena do třetích zemí byla výrazně nižší než ruská běžná hodnota.

(104)

Zavedená opatření měla pozitivní dopad na výrobní odvětví Unie, které se během posuzovaného období zotavilo.

5.5.3   Mikroekonomické ukazatele

(105)

Vzhledem k omezenému počtu výrobců v Unii zařazených do vzorku jsou níže uvedené údaje uvedeny v závorkách, aby nebyla zveřejněna důvěrná čísla.

5.5.3.1   Průměrné jednotkové prodejní ceny na trhu Unie a jednotkové výrobní náklady

(106)

Vážené průměrné jednotkové prodejní ceny a výrobní náklady výrobců v Unii zařazených do vzorku se v posuzovaném období vyvíjely takto:

Tabulka 9

Prodejní ceny a výrobní náklady v Unii (v EUR za tunu)

 

2020

2021

2022

Období přezkumného šetření (1.7.2022 – 30.6.2023)

Průměrné jednotkové prodejní ceny v Unii na celkovém trhu

[900 –1 050 ]

[950 –1 200 ]

[1 600 –1 850 ]

[1 650 –1 950 ]

Index

100

[105 –120 ]

[165 –190 ]

[170 –200 ]

Jednotkové výrobní náklady

[1 100 –1 250 ]

[1 100 –1 250 ]

[1 550 –1 850 ]

[1 600 –1 900 ]

Index

100

[95 –110 ]

[135 –155 ]

[135 –160 ]

Zdroj:

výrobci v Unii zařazení do vzorku

(107)

Výrobní odvětví Unie bylo schopno během posuzovaného období zvýšit prodejní ceny za tunu. Prodejní ceny během období přezkumného šetření byly v průměru o 70 % až 100 % vyšší než ceny platné v roce 2020.

(108)

Zvýšení prodejních cen bylo důsledkem toho, že výrobní odvětví Unie muselo přenést zvýšené výrobní náklady Unie. Ty se během posuzovaného období zvýšily o 35 % až 60 %.

5.5.3.2   Náklady práce

(109)

Průměrné náklady práce výrobců v Unii se v posuzovaném období vyvíjely takto:

Tabulka 10

Průměrné náklady práce na zaměstnance

 

2020

2021

2022

Období přezkumného šetření (1.7.2022 – 30.6.2023)

Průměrné náklady práce na zaměstnance (v EUR)

[39 000 –46 000 ]

[49 000 –58 000 ]

[48 000 –58 000 ]

[50 000 –58 000 ]

Index

100

[115 –135 ]

[115 –135 ]

[120 –140 ]

Zdroj:

výrobci v Unii zařazení do vzorku

(110)

Průměrné platy se během posuzovaného období zvýšily o 20 % až 40 %. Na tento nárůst je třeba pohlížet s ohledem na současný nárůst produktivity (viz 100. bod odůvodnění). Zvýšení platů se proto zdá být v souladu s řádným finančním řízením výrobního odvětví Unie.

5.5.3.3   Zásoby

(111)

Stav zásob u výrobců v Unii se v posuzovaném období vyvíjel takto:

Tabulka 11

Zásoby

 

2020

2021

2022

Období přezkumného šetření (1.7.2022 – 30.6.2023)

Konečný stav zásob (v tunách)

[17 000 –20 000 ]

[24 000 –29 000 ]

[22 000 –26 000 ]

[15 000 –18 000 ]

Index

100

[130 –150 ]

[120 –140 ]

[80 –95 ]

Konečný stav zásob vyjádřený jako procento výroby

[6,2  % – 7,2  %]

[6,5  % – 7,5  %]

[5,5  % – 6,5  %]

[4  % – 4,8  %]

Index

100

[95 –110 ]

[85 –100 ]

[60 –70 ]

Zdroj:

výrobci v Unii zařazení do vzorku

(112)

Objemy zásob byly během posuzovaného období stabilní, přičemž celkové objemy zásob byly na konci posuzovaného období nižší než v roce 2020. Jak je uvedeno ve 40. bodě odůvodnění, výrobek, který je předmětem přezkumu, je často vyroben a navržen podle specifikace objednávky, a proto je dodáván přímo odběratelům, aniž by se musel skladovat.

(113)

Pokud jde o výrobu, úroveň zásob se v posuzovaném období snížila, přičemž úroveň zásob se během období přezkumného šetření pohybovala mezi 4 % a 4,8 % výroby.

5.5.3.4   Ziskovost, peněžní tok, investice, návratnost investic a schopnost opatřit si kapitál

(114)

Ziskovost, peněžní tok, investice a návratnost investic u výrobců v Unii se v posuzovaném období vyvíjely takto:

Tabulka 12

Ziskovost, peněžní tok, investice a návratnost investic

 

2020

2021

2022

Období přezkumného šetření (1.7.2022 – 30.6.2023)

Ziskovost prodeje v Unii odběratelům, kteří nejsou ve spojení (v % obratu z prodeje)

[–8,5  % – +10  %]

[–1,9  % – +2,2  %]

[+10,5  % – +12,2  %]

[+13,5  % – +16  %]

Index

100

[–20 – +23 ]

[+ 110 – + 130 ]

[+ 145 – + 170 ]

Peněžní tok (v mil. EUR)

[220 –260 ]

[340 –410 ]

[600 –710 ]

[650 –800 ]

Index

100

[140 –170 ]

[250 –300 ]

[270 –310 ]

Investice (v mil. EUR)

[23 –27 ]

[9 –10 ]

[27 –31 ]

[34 –41 ]

Index

100

[35 –40 ]

[105 –120 ]

[140 –160 ]

Návratnost investic

[–1,0  % – –1,3  %]

[+2,6  % – +3,1  %]

[+28  % – +33  %]

[+36  % – +43  %]

Index

100

[+ 230 – + 270 ]

[+2 400 – +2 800 ]

[+3 100 – +3 600 ]

Zdroj:

výrobci v Unii zařazení do vzorku

(115)

Ziskovost výrobců v Unii stanovila Komise tak, že čistý zisk před zdaněním z prodeje obdobného výrobku odběratelům v Unii, kteří nejsou ve spojení, vyjádřila jako procentní podíl obratu z tohoto prodeje.

(116)

Ziskovost prodeje se během posuzovaného období značně zvýšila. Od jednoznačně ztrátového stavu v roce 2020 (což bylo do značné míry způsobeno dopadem pandemie COVID-19 na trh) se výrobnímu odvětví Unie podařilo situaci zvrátit a během období přezkumného šetření dosáhlo zisku 11 % až 16 % prodeje.

(117)

Čistý peněžní tok představuje schopnost výrobců v Unii financovat svou činnost z vlastních zdrojů. Trend čistého peněžního toku sledoval pozitivní trend ziskovosti, přičemž peněžní tok vytvořený během období přezkumného šetření z obchodních činností se blížil trojnásobku úrovně vytvořené v roce 2020.

(118)

Čisté investice se v roce 2021 snížily, ale v roce 2022 opět vzrostly na úroveň roku 2020. Během období přezkumného šetření se obchodní investice pohybovaly mezi 34 a 41 % nad úrovní z roku 2020.

(119)

Návratnost investic je zisk vyjádřený v procentech ve vztahu k čisté účetní hodnotě investic. Ekonomická životnost hlavních uskutečněných investic má přímý dopad na návratnost investic, neboť při výpočtu je jmenovatelem čistá účetní hodnota. Návratnost investic sledovala stejný pozitivní trend jako ziskovost a peněžní tok, přičemž návratnost investic (tj. čistá účetní hodnota) během období přezkumného šetření činila přibližně 40 %.

(120)

Schopnost opatřit si kapitál nebyla dovozem z Ruska přímo ovlivněna.

5.6   Závěr ohledně újmy

(121)

Vývoj mikroukazatelů a makroukazatelů během posuzovaného období ukázal, že finanční situace výrobního odvětví Unie se během posuzovaného období výrazně zlepšila a že výrobní odvětví Unie během období přezkumného šetření vykazovalo zdravou ziskovost. K tomuto pozitivnímu vývoji došlo navzdory tomu, že výrobci v Unii současně ztratili podíly na trhu, které klesly z 86,2 % v roce 2020 na 82,2 % v období přezkumného šetření.

(122)

Ačkoli bylo mnoho ukazatelů ovlivněno váhavostí trhu převládající během roku 2020 (v důsledku pandemie COVID-19), tato situace se od roku 2021 až do období přezkumného šetření včetně změnila k lepšímu.

(123)

Na základě výše uvedených skutečností dospěla Komise k závěru, že výrobní odvětví Unie v průběhu období přezkumného šetření neutrpělo podstatnou újmu ve smyslu čl. 3 odst. 5 základního nařízení.

6.   PRAVDĚPODOBNOST OBNOVENÍ ÚJMY

(124)

Komise učinila ve výše uvedeném oddíle závěr, že výrobní odvětví Unie neutrpělo během období přezkumného šetření podstatnou újmu. Komise proto v souladu s čl. 11 odst. 2 základního nařízení posoudila, zda existuje pravděpodobnost obnovení újmy původně způsobené dumpingovým dovozem z Ruska, pokud by opatření pozbyla platnosti.

(125)

Vzhledem k tomu, že žádná strana v Rusku nespolupracovala, vycházela Komise v tomto ohledu z informací dostupných ve spisu. Zkoumala výrobní a volnou kapacitu v Rusku, vztah mezi cenami v Unii, Rusku a vývozními cenami z Ruska do třetích zemí, pravděpodobnou úroveň cen a objemu dovozu z dotčené země při neexistenci antidumpingových opatření a dopad na výrobní odvětví Unie, pokud by opatření pozbyla platnosti.

(126)

Jak je uvedeno v 60. bodě odůvodnění, odhadovaná volná kapacita pro výrobu bezešvých trubek a dutých profilů v Rusku – ve výši 500 000 tun – představuje více než 35 % volné spotřeby bezešvých trubek a dutých profilů na trhu Unie během období přezkumného šetření. Žadatel uvedl, že ruští výrobci mezi rokem 2022 a obdobím přezkumného šetření zvýšili svou kapacitu o dalších 450 000 tun. Navíc ruští výrobci vyváželi výrobek, který je předmětem přezkumu, na trhy třetích zemí za ceny o 20 % až 25 % nižší, než byly průměrné prodejní ceny výrobců v Unii na trhu Unie.

(127)

Na základě toho je velmi pravděpodobné, že pozbytí platnosti antidumpingových opatření povede ke zvýšení ruského vývozu do Unie. Vzhledem k atraktivitě trhu Unie z hlediska velikosti, zeměpisné blízkosti a cen je pravděpodobné, že pokud by opatření pozbyla platnosti, ruský vývoz a volná kapacita by byly (pře)směrovány na trh Unie.

(128)

A konečně Komise konstatuje, že vzhledem k existenci antidumpingových cel platných na jiných důležitých trzích, jako jsou Spojené státy americké, nelze zpochybnit atraktivitu trhu Unie nejen v absolutních číslech, ale i v relativním vyjádření, pokud stávající cla nebo sankce pozbudou platnosti.

(129)

Komise uznává, že kvůli stávajícím sankcím k tomuto odklonu nemusí dojít. Jelikož jsou však tyto sankce spojeny s vojenskou agresí Ruska vůči Ukrajině a se související geopolitickou situací, jejich rozsah, modulace a doba trvání nejsou předvídatelné. Antidumpingová opatření mají navíc platnost pět let. Vzhledem k uvedeným nejistotám a skutečnosti, že Rada může kdykoli změnit přesný rozsah a dobu trvání sankcí, Komise shledala, že existence stávajících sankcí nemůže mít vliv na její závěry v tomto řízení.

(130)

Trh s výrobkem, který je předmětem přezkumu, je cenově velmi konkurenční. Pravděpodobný příliv vysokého objemu dovozu z dotčené země do Unie za podstatně nižší ceny, pokud by opatření pozbyla platnosti, by proto donutil výrobní odvětví Unie snížit objem výroby a snížit své ceny. Oživení výrobního odvětví Unie, které se plně projevilo v průběhu posuzovaného období, by bylo zvráceno. Výrobci by se zdráhali dále investovat a stále více by se potýkali s obtížemi při plnění svých závazků, včetně závazků v sociální a environmentální oblasti.

(131)

To by se pak v takto kapitálově náročném odvětví velmi rychle dotklo ziskovosti. Oslabilo by to schopnost výrobního odvětví Unie získávat kapitál a v dlouhodobějším horizontu ohrozilo jeho životaschopnost, což by mohlo vést k uzavření výrobních zařízení a také k narušení dodavatelských řetězců.

(132)

Ve prospěch výrobců v Unii již jsou zavedena ochranná opatření v oblasti oceli. Současné antidumpingové šetření se ovšem zabývá odlišným problémem, na který se dosud žádné stávající opatření nevztahuje. Dopad ochranných opatření týkajících se oceli je v každém případě zmírněn současnými sankcemi na vývoz z Ruska.

(133)

Na tomto základě se dospělo k závěru, že absence opatření by se vší pravděpodobností vedla k obnovení dumpingového dovozu z Ruska a že by v důsledku toho pravděpodobně došlo k obnovení podstatné újmy.

7.   ZÁJEM UNIE

(134)

V souladu s článkem 21 základního nařízení Komise zkoumala, zda by zachování stávajících antidumpingových opatření nebylo v rozporu se zájmem Unie jako celku. Zájem Unie byl stanoven na základě posouzení všech různých relevantních zájmů, včetně zájmů výrobního odvětví Unie, dovozců a uživatelů.

7.1   Zájem výrobního odvětví Unie

(135)

Většina z 16 výrobců v Unii žádost podpořila a žádný výrobce nebyl proti zahájení šetření. Jak je uvedeno výše ve 123. bodě odůvodnění, výrobní odvětví Unie již podstatnou újmu nepociťuje. Jak je však uvedeno ve 133. bodě odůvodnění, zrušení opatření by pravděpodobně přineslo opětovný příliv dumpingového dovozu z Ruska, což by se vší pravděpodobností vedlo k obnovení újmy. Zachování opatření je proto v zájmu výrobního odvětví Unie.

7.2   Zájem dovozců, kteří nejsou ve spojení

(136)

Žádný dovozce při šetření nespolupracoval.

(137)

Nedostatečná spolupráce dovozců neumožnila Komisi analyzovat, zda dovozci dosahují špatných výsledků nebo zda nedokáží případné zvýšení cen přenést na své odběratele.

(138)

Komise konstatuje, že kromě rozsáhlé výroby v Unii mohou dovozci a dodavatelské řetězce využívat dovoz z několika alternativních zemí. Cílem prodloužení opatření – na rozdíl od platných sankcí – navíc není vyloučit ruský dovoz z trhu, nýbrž pouze zajistit, aby se neuskutečňoval za dumpingové ceny, a nezpůsoboval tak újmu.

7.3   Zájem uživatelů

(139)

Při šetření nespolupracovali žádní uživatelé. Komise proto nemohla analyzovat dopad stávajících opatření na jejich situaci.

(140)

Z výsledků předchozích přezkumů před pozbytím platnosti a dostupných informací vyplývá, že podíl bezešvých trubek a dutých profilů na nákladech uživatelů je poměrně nízký. Bezešvé trubky a duté profily se všeobecně využívají ve větších projektech (bojlery, potrubí, konstrukce), z nichž však tvoří pouze omezenou část. Neočekává se tedy, že by zachování opatření mělo na uživatele významný dopad.

7.4   Závěr ohledně zájmu Unie

(141)

Na základě výše uvedených skutečností dospěla Komise k závěru, že pokud jde o zájem Unie, neexistují žádné přesvědčivé důvody, aby stávající opatření uložená na dovoz bezešvých trubek a dutých profilů pocházejících z Ruska nebyla zachována.

8.   ANTIDUMPINGOVÁ OPATŘENÍ

(142)

Na základě závěrů Komise o pravděpodobnosti obnovení dumpingu, pravděpodobnosti obnovení újmy a zájmu Unie by antidumpingová opatření uložená na dovoz bezešvých trubek a dutých profilů z Ruska měla být zachována.

(143)

Za účelem minimalizace rizika obcházení těchto opatření, které vzhledem k rozdílu mezi celními sazbami hrozí, je nutno přijmout zvláštní opatření, která umožní zajistit uplatňování individuálních sazeb antidumpingového cla. Společnosti, na něž se vztahují individuální sazby antidumpingového cla, musí celním orgánům členských států předložit platnou obchodní fakturu. Tato faktura musí vyhovovat požadavkům uvedeným v čl. 1 odst. 3 tohoto nařízení. Na dovoz, k němuž není taková faktura přiložena, by se mělo vztahovat antidumpingové clo platné pro „veškerý ostatní dovoz pocházející z Ruska“.

(144)

I když je předložení této faktury celním orgánům členských států nezbytné pro uplatnění individuálních sazeb antidumpingového cla na dovoz, není tato faktura jediným prvkem, který celní orgány zohledňují. Celní orgány členských států totiž musí i v případě, že je jim předložena faktura splňující všechny požadavky stanovené v čl. 1 odst. 3 tohoto nařízení, provést své obvyklé kontroly a mohou si stejně jako ve všech ostatních případech vyžádat i další doklady (přepravní doklady atd.) pro účely ověření správnosti údajů uvedených v celním prohlášení a pro zajištění toho, že bude následné použití nižší celní sazby odůvodněné v souladu s celními předpisy.

(145)

Individuální sazby antidumpingového cla stanovené v tomto nařízení pro jednotlivé společnosti jsou použitelné výhradně na dovoz výrobku, který je předmětem přezkumu, pocházejícího z Ruska a vyrobeného uvedenými právnickými osobami. Na dovoz výrobku, který je předmětem přezkumu, vyrobeného jakoukoli jinou společností, která není konkrétně uvedena v normativní části tohoto nařízení, včetně subjektů ve spojení s těmito konkrétně uvedenými společnostmi, by se měla vztahovat celní sazba platná pro „veškerý ostatní dovoz pocházející z Ruska“. Neměla by se na ně vztahovat žádná z uvedených individuálních sazeb antidumpingového cla.

(146)

Pokud společnost následně změní název svého subjektu, může požádat o uplatnění těchto individuálních sazeb antidumpingového cla. Taková žádost musí být zaslána Komisi (25). Žádost musí obsahovat veškeré příslušné informace umožňující prokázat, že změna nemá vliv na právo dané společnosti využívat celní sazbu, která se na ni vztahuje. Pokud změna názvu společnosti nemá vliv na její právo využívat celní sazbu, která se na ni vztahuje, bude nařízení o změně názvu zveřejněno v Úředním věstníku Evropské unie.

(147)

Výrobek, který je předmětem přezkumu, je jednou z kategorií výrobků, na něž se vztahuje ochranné opatření. Jakmile tedy dojde k překročení celních kvót stanovených v rámci ochranného opatření, stane se při témže dovozu splatné jak clo při překročení kvóty, tak i antidumpingové clo. Jelikož taková kumulace antidumpingových opatření s ochrannými opatřeními může vést k většímu ovlivnění obchodu, než je žádoucí, rozhodla se Komise zabránit souběžnému uplatňování antidumpingového cla a cla při překročení kvóty na výrobek, který je předmětem přezkumu, po dobu uložení ochranného cla.

(148)

To znamená, že pokud se clo při překročení kvóty uvedené v čl. 1 odst. 6 prováděcího nařízení (EU) 2019/159 začne uplatňovat na výrobek, který je předmětem přezkumu, a překročí úroveň antidumpingových cel podle tohoto nařízení, vybere se pouze clo při překročení kvóty uvedené v čl. 1 odst. 6 prováděcího nařízení (EU) 2019/159. Po dobu souběžného uplatňování ochranných a antidumpingových cel se výběr cel uložených podle tohoto nařízení pozastavuje. Pokud se při překročení kvóty uvedené v čl. 1 odst. 6 prováděcího nařízení (EU) 2019/159 začne uplatňovat clo na výrobek, který je předmětem přezkumu, a je stanoveno na úrovni nižší, než je valorická úroveň antidumpingových cel uvedených v tomto nařízení, vybere se kromě rozdílu mezi tímto clem a vyššími antidumpingovými cly uloženými podle tohoto nařízení i clo při překročení kvóty uvedené v čl. 1 odst. 6 prováděcího nařízení (EU) 2019/159. Výběr části objemu antidumpingových cel, která se nevybere, se pozastavuje.

(149)

S ohledem na článek 109 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU, Euratom) 2024/2509 (26), pokud má být částka vrácena na základě rozsudku Soudního dvora Evropské unie, měla by být pro zaplacení úroku použita sazba, kterou uplatňuje Evropská centrální banka na své hlavní refinanční operace, uveřejněná v řadě C Úředního věstníku Evropské unie a platná první kalendářní den každého měsíce.

(150)

Všechny zúčastněné strany byly informovány o podstatných skutečnostech a úvahách, na jejichž základě bylo zamýšleno doporučit, aby byla stávající opatření zachována. Byla jim rovněž poskytnuta lhůta pro podání připomínek k poskytnutým zjištěním. Připomínky byly podrobně popsány v 72. a 73. bodě odůvodnění.

(151)

Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem výboru zřízeného podle čl. 15 odst. 1 nařízení (EU) 2016/1036,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

1.   Ukládá se konečné antidumpingové clo na dovoz bezešvých trubek a dutých profilů ze železa nebo oceli, kruhového příčného průřezu, s vnějším průměrem nepřevyšujícím 406,4 mm, s hodnotou uhlíkového ekvivalentu nejvýše 0,86 podle vzorce a chemického rozboru Světového svářečského institutu (IIW) (27), v současnosti kódů KN ex 7304 11 00 , ex 7304 19 10 , ex 7304 19 30 , ex 7304 22 00 , ex 7304 23 00 , ex 7304 24 00 , ex 7304 29 10 , ex 7304 29 30 , ex 7304 31 80 , ex 7304 39 50 , ex 7304 39 82 , ex 7304 39 83 , ex 7304 51 89 , ex 7304 59 82 a ex 7304 59 83  (28) (kódy TARIC 7304 11 00 10, 7304 19 10 20, 7304 19 30 20, 7304 22 00 20, 7304 23 00 20, 7304 24 00 20, 7304 29 10 20, 7304 29 30 20, 7304 31 80 30, 7304 39 50 30, 7304 39 82 30, 7304 39 83 20, 7304 51 89 30, 7304 59 82 30 a 7304 59 83 20), pocházejících z Ruska.

2.   Sazby konečného antidumpingového cla použitelné na čistou cenu s dodáním na hranice Unie před proclením jsou pro výrobek popsaný v odstavci 1 a vyrobený níže uvedenými společnostmi stanoveny takto:

Společnost

Antidumpingové clo (v %)

Doplňkový kód TARIC

Akciová společnost Chelyabinsk Tube Rolling Plant a akciová společnost Pervouralsky Novotrubny Works

24,1

A741

OAO Volzhsky Pipe Plant, OAO Taganrog Metallurgical Works, OAO Sinarsky Pipe

Plant a OAO Seversky Tube Works

28,7

A859

Veškerý ostatní dovoz pocházející z Ruska

35,8

A999

3.   Použití individuálních celních sazeb stanovených pro společnosti uvedené v odstavci 2 je podmíněno předložením platné obchodní faktury celním orgánům členských států, která musí obsahovat datované prohlášení podepsané příslušným pracovníkem subjektu, který obchodní fakturu vystavil, s uvedením jeho jména a funkce, v tomto znění: „Já, níže podepsaný/podepsaná, potvrzuji, že (objem) (výrobku, který je předmětem přezkumu) prodaného na vývoz do Evropské unie, na který se vztahuje tato faktura, vyrobila společnost (název a adresa společnosti) (doplňkový kód TARIC) v Rusku. Prohlašuji, že údaje uvedené v této faktuře jsou úplné a správné.“ Dokud nebude taková faktura předložena, použije se celní sazba platná pro všechny ostatní společnosti.

4.   Není-li stanoveno jinak, použijí se platné celní předpisy.

Článek 2

1.   Pokud se clo při překročení kvóty uvedené v čl. 1 odst. 6 prováděcího nařízení (EU) 2019/159 začne uplatňovat na dovoz bezešvých trubek a dutých profilů ze železa nebo oceli, kruhového příčného průřezu, s vnějším průměrem nepřevyšujícím 406,4 mm, s hodnotou uhlíkového ekvivalentu nejvýše 0,86 podle vzorce a chemického rozboru Světového svářečského institutu (IIW) a přesahuje antidumpingové clo stanovené v čl. 1 odst. 2, vybere se pouze clo při překročení kvóty uvedené v čl. 1 odst. 6 prováděcího nařízení (EU) 2019/159.

2.   Během období uplatňování odstavce 1 se výběr cel uložených podle tohoto nařízení pozastavuje.

3.   Pokud se clo při překročení kvóty uvedené v čl. 1 odst. 6 prováděcího nařízení (EU) 2019/159 začne uplatňovat na dovoz bezešvých trubek a dutých profilů ze železa nebo oceli, kruhového příčného průřezu, s vnějším průměrem nepřevyšujícím 406,4 mm, s hodnotou uhlíkového ekvivalentu nejvýše 0,86 podle vzorce a chemického rozboru Světového svářečského institutu (IIW) a toto clo je stanoveno na úrovni nižší než antidumpingové clo stanovené v čl. 1 odst. 2, vybere se clo při překročení kvóty uvedené v čl. 1 odst. 6 prováděcího nařízení (EU) 2019/159 společně s rozdílem mezi tímto clem a vyšším antidumpingovým clem stanoveným v čl. 1 odst. 2.

4.   Výběr části objemu antidumpingových cel, která se podle odstavců 2 a 3 nevybere, se pozastavuje.

5.   Pozastavení výběru uvedená v odstavcích 2 a 3 jsou časově omezena na dobu uplatňování cla při překročení kvóty uvedené v čl. 1 odst. 6 prováděcího nařízení (EU) 2019/159.

Článek 3

Toto nařízení vstupuje v platnost prvním dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 19. prosince 2024.

Za Komisi

předsedkyně

Ursula VON DER LEYEN


(1)   Úř. věst. L 176, 30.6.2016, s. 21, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2016/1036/oj.

(2)  Nařízení Rady (ES) č. 2320/97 ze dne 17. listopadu 1997 o uložení konečného antidumpingového cla z dovozu některých bezešvých trubek a dutých profilů ze železa nebo nelegované oceli pocházejících z Maďarska, Polska, Ruska, České republiky, Rumunska a Slovenské republiky, zrušení nařízení (EHS) č. 1189/93 a o zastavení řízení týkajícího se těchto dovozů z Chorvatské republiky ( Úř. věst. L 322, 25.11.1997, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/1997/2320/oj).

(3)  Rozhodnutí Komise 2000/70/ES ze dne 22. prosince 1999 o přijetí závazku nabídnutého v souvislosti s prozatímním přezkumem antidumpingového cla použitelného na dovoz určitých bezešvých trubek a dutých profilů ze železa nebo nelegované oceli pocházejících mimo jiné z Ruska (Úř. věst. L 23, 28.1.2000, s. 78, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec/2000/70(1)/oj).

(4)  Nařízení Rady (ES) č. 1322/2004 ze dne 16. července 2004, kterým se mění nařízení (ES) č. 2320/97 o uložení konečného antidumpingového cla z dovozu některých bezešvých trubek a dutých profilů ze železa a nelegované oceli, pocházejících mimo jiné z Ruska a Rumunska (Úř. věst. L 246, 20.7.2004, s. 10, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2004/1322/oj).

(5)  Nařízení Rady (ES) č. 954/2006 ze dne 27. června 2006, kterým se ukládá konečné antidumpingové clo z dovozu určitých bezešvých trubek a dutých profilů ze železa nebo oceli, pocházejících z Chorvatska, Rumunska, Ruska a Ukrajiny, kterým se zrušují nařízení Rady (ES) č. 2320/97 a (ES) č. 348/2000, kterým se ukončuje prozatímní přezkum a přezkum před pozbytím platnosti antidumpingových cel z dovozu určitých bezešvých trubek a dutých profilů ze železa nebo nelegované oceli, pocházejících mimo jiné z Ruska a Rumunska, a kterým se ukončují prozatímní přezkumy antidumpingových cel z dovozu určitých bezešvých trubek a dutých profilů ze železa nebo nelegované oceli, pocházejících mimo jiné z Ruska, Rumunska, Chorvatska a Ukrajiny (Úř. věst. L 175, 29.6.2006, s. 4, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2006/954/oj).

(6)  Nařízení Rady (ES) č. 348/2000 ze dne 14. února 2000 o uložení konečného antidumpingového cla z dovozu některých bezešvých trubek a dutých profilů ze železa nebo nelegované oceli pocházejících z Chorvatska a Ukrajiny a o konečném výběru uloženého prozatímního cla (Úř. věst. L 45, 17.2.2000, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2000/348/oj).

(7)  Prováděcí nařízení Rady (EU) č. 585/2012 ze dne 26. června 2012, kterým se ukládá konečné antidumpingové clo na dovoz určitých bezešvých trubek a dutých profilů ze železa nebo oceli pocházejících z Ruska a Ukrajiny na základě přezkumu před pozbytím platnosti podle čl. 11 odst. 2 nařízení (ES) č. 1225/2009 a kterým se zastavuje řízení o přezkumu před pozbytím platnosti týkající se dovozu určitých bezešvých trubek a dutých profilů ze železa nebo oceli pocházejících z Chorvatska (Úř. věst. L 174, 4.7.2012, s. 5, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2012/585/oj).

(8)  Prováděcí nařízení Rady (EU) č. 795/2012 ze dne 28. srpna 2012 o změně prováděcího nařízení (EU) č. 585/2012, kterým se ukládá konečné antidumpingové clo na dovoz určitých bezešvých trubek a dutých profilů ze železa nebo oceli pocházejících z Ruska a Ukrajiny, na základě částečného prozatímního přezkumu podle čl. 11 odst. 3 nařízení (ES) č. 1225/2009 (Úř. věst. L 238, 4.9.2012, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2012/795/oj).

(9)  Prováděcí nařízení Rady (EU) č. 1269/2012 ze dne 21. prosince 2012, kterým se na základě částečného prozatímního přezkumu podle čl. 11 odst. 3 nařízení (ES) č. 1225/2009 mění prováděcí nařízení (EU) č. 585/2012, kterým se ukládá konečné antidumpingové clo na dovoz určitých bezešvých trubek a dutých profilů ze železa nebo oceli pocházejících mimo jiné z Ruska, (Úř. věst. L 357, 28.12.2012, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2012/1269/oj).

(10)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2018/1469 ze dne 1. října 2018, kterým se ukládá konečné antidumpingové clo na dovoz určitých bezešvých trubek a dutých profilů ze železa nebo oceli pocházejících z Ruska a Ukrajiny na základě přezkumu před pozbytím platnosti podle čl. 11 odst. 2 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1036 ( Úř. věst. L 246, 2.10.2018, s. 20, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2018/1469/oj).

(11)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/159 ze dne 31. ledna 2019 o zavedení konečných ochranných opatření proti dovozu některých výrobků z oceli (Úř. věst. L 31, 1.2.2019, s. 27, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2019/159/oj).

(12)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2021/1029 ze dne 24. června 2021, kterým se mění prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/159 za účelem prodloužení ochranného opatření na dovoz některých výrobků z oceli (Úř. věst. L 225I, 25.6.2021, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2021/1029/oj).

(13)  Nařízení Rady (EU) 2022/428 ze dne 15. března 2022, kterým se mění nařízení (EU) č. 833/2014 o omezujících opatřeních vzhledem k činnostem Ruska destabilizujícím situaci na Ukrajině (Úř. věst. L 87 I, 15.3.2022, s. 13, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2022/428/oj).

(14)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2024/1782 ze dne 24. června 2024, kterým se mění prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/159 včetně prodloužení ochranného opatření na dovoz některých výrobků z oceli (Úř. věst. L, 2024/1782, 25.6.2024, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2024/1782/oj).

(15)  Oznámení o nadcházejícím pozbytí platnosti některých antidumpingových opatření (Úř. věst. C 12, 13.1.2023, s. 10).

(16)  Oznámení o zahájení přezkumu před pozbytím platnosti antidumpingových opatření uložených na dovoz určitých bezešvých trubek a dutých profilů ze železa nebo oceli pocházejících z Ruska (Úř. věst. C, C/2023/93, 2.10.2023, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2023/93/oj).

(17)  Viz dopis žadatele v TRON T23.004619.

(18)   https://eurometal.net/romanian-steel-pipe-group-sold-by-russian-owner-to-serbian-investment-company/.

(19)   https://balkaninsight.com/2023/09/01/romania-moves-at-slow-pace-to-sanctions-russia-owned-businesses/.

(20)   https://tron.trade.ec.europa.eu/investigations/case-view?caseId=2683.

(21)  Podle současné definice v nařízení Komise (EU) 2024/2522 ze dne 23. září 2024, kterým se mění příloha I nařízení Rady (EHS) č. 2658/87 o celní a statistické nomenklatuře a o společném celním sazebníku (Úř. věst. L, 2024/2522, 31.10.2024, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2024/2522/oj).

(22)  Žadatel navrhl tento přístup, který z několika důvodů považoval za konzervativní: 1) výrobek měl vnější průměr 57/159 mm, ale žadatel se domnívá, že platí pro všechny velikosti s konečnou úpravou za tepla (až 406,4 mm), neboť představuje jádro velikostního rozmezí s položkami za nejnižší ceny; 2) výrobek odpovídá normě GOST 8732, ruské normě pro bezešvé ocelové trubky válcované za tepla používané pro přepravu plynu, vzduchu, vody a ropy, jakož i pro obecné účely, která představuje nejzákladnější kvalitu bezešvých trubek s konečnou úpravou za tepla, se sblížením s DIN 1629, 2440, 2448 a 17121 v třídách oceli St 33 nebo St 37 a ASTM A 53 a A10 nebo 6 ve třídě A a 3) typy výrobků, na které se vztahuje tento přístup, představovaly alespoň 50 % celkového objemu výroby, a tudíž jsou jejich ceny reprezentativní.

(23)  Do dotazníků byly zahrnuty měsíční směnné kurzy, které se mají použít. Komise od žádné ze stran neobdržela připomínky. Průměrný směnný kurz za období přezkumného šetření činil 70,2577 RUB/EUR.

(24)  A-821-826 Seamless carbon and alloy steel standard, line, and pressure pipe (Bezešvé standardní a vysokotlaké potrubí z uhlíkové a legované oceli) (datum zahájení: 4. 8. 2020).

(25)  European Commission, Directorate-General for Trade, Directorate G, Rue de la Loi 170, 1040 Bruxelles/Brussel, Belgique/België.

(26)  Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU, Euratom) 2024/2509 ze dne 23. září 2024, kterým se stanoví finanční pravidla pro souhrnný rozpočet Unie (Úř. věst. L, 2024/2509, 26.9.2024, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2024/2509/oj).

(27)  Hodnota CEV se stanoví v souladu s technickou zprávou, 1967, IIW dok. IX-555-67, vydanou Světovým svářečským institutem (IIW).

(28)  Podle současné definice v nařízení Komise (EU) 2024/2522. Rozsah výrobku se určuje současně popisem výrobku v čl. 1 odst. 1 a popisem výrobku podle příslušných kódů KN.


ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2024/3193/oj

ISSN 1977-0626 (electronic edition)


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU