(EU) 2024/2515Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2024/2515 ze dne 9. července 2024, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1700 stanovením počtu a názvů proměnných pro oblast využívání informačních a komunikačních technologií za referenční rok 2025
Publikováno: | Úř. věst. L 2515, 26.9.2024 | Druh předpisu: | Nařízení v přenesené pravomoci |
Přijato: | 9. července 2024 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 16. října 2024 | Nabývá účinnosti: | 16. října 2024 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
Úřední věstník |
CS Řada L |
2024/2515 |
26.9.2024 |
NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2024/2515
ze dne 9. července 2024,
kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1700 stanovením počtu a názvů proměnných pro oblast využívání informačních a komunikačních technologií za referenční rok 2025
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1700 ze dne 10. října 2019, kterým se zavádí společný rámec pro evropské statistiky týkající se osob a domácností založené na individuálních údajích sbíraných na základě výběrových souborů, mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 808/2004, (ES) č. 452/2008 a (ES) č. 1338/2008 a zrušuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1177/2003 a nařízení Rady (ES) č. 577/98 (1), a zejména na čl. 6 odst. 1 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
Aby byly pokryty potřeby statistik v příslušných dílčích tématech stanovených v příloze I nařízení (EU) 2019/1700, je nezbytné stanovit počet a názvy proměnných pro soubor údajů v oblasti využívání informačních a komunikačních technologií za referenční rok 2025,
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Počet a názvy proměnných pro oblast využívání informačních a komunikačních technologií za referenční rok 2025 jsou stanoveny v příloze.
Článek 2
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 9. července 2024.
Za Komisi
předsedkyně
Ursula VON DER LEYEN
(1) Úř. věst. L 261 I, 14.10.2019, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2019/1700/oj.
PŘÍLOHA
Počet a názvy proměnných pro oblast využívání informačních a komunikačních technologií za referenční rok 2025
Téma |
Dílčí téma |
Identifikátor proměnné |
Název proměnné / popis proměnné |
01. Technické údaje – 15 povinných technických proměnných, 2 nepovinné technické proměnné |
Informace o sběru údajů |
REFYEAR |
Rok zjišťování |
Informace o sběru údajů |
INTDATE |
Referenční datum – datum prvního dotazování |
|
Informace o sběru údajů |
STRATUM_ID |
Stratum (vrstva) |
|
Informace o sběru údajů |
PSU |
Primární jednotka výběrového souboru |
|
Identifikace |
HH_ID |
ID domácnosti |
|
Identifikace |
IND_ID |
ID jednotlivce |
|
Identifikace |
HH_REF_ID |
ID domácnosti, do níž jednotlivec patří |
|
Váhy |
HH_WGHT |
Váha domácnosti |
|
Váhy |
IND_WGHT |
Váha jednotlivce |
|
Charakteristiky dotazování |
TIME |
Doba trvání dotazování |
|
Charakteristiky dotazování |
INT_TYPE |
Druh dotazování |
|
Místo |
COUNTRY |
Země bydliště |
|
Místo |
GEO_NUTS1 |
Region bydliště |
|
Místo |
GEO_NUTS2 (nepovinně) |
Region bydliště (nepovinně) |
|
Místo |
GEO_NUTS3 (nepovinně) |
Region bydliště (nepovinně) |
|
Místo |
DEG_URBA |
Stupeň urbanizace |
|
Místo |
GEO_DEV |
Zeměpisná poloha |
|
02. Charakteristiky osob a domácností – 7 sbíraných proměnných, 1 odvozená proměnná, 8 nepovinných proměnných |
Demografické údaje |
SEX |
Pohlaví |
Demografické údaje |
YEARBIR |
Rok narození |
|
Demografické údaje |
PASSBIR |
Narozeniny již měl/a |
|
Demografické údaje |
AGE |
Věk, v celých letech |
|
Státní občanství a přistěhovalecký původ |
CITIZENSHIP |
Země hlavního státního občanství |
|
Státní občanství a přistěhovalecký původ |
CNTRYB |
Země narození |
|
Složení domácnosti |
HH_POP |
Velikost domácnosti (počet členů domácnosti) |
|
Složení domácnosti |
HH_POP_16_24 (nepovinně) |
Počet členů domácnosti ve věku od 16 do 24 let (nepovinně) |
|
Složení domácnosti |
HH_POP_16_24S (nepovinně) |
Počet studentů v domácnosti ve věku od 16 do 24 let (nepovinně) |
|
Složení domácnosti |
HH_POP_25_64 (nepovinně) |
Počet členů domácnosti ve věku od 25 do 64 let (nepovinně) |
|
Složení domácnosti |
HH_POP_65_74 (nepovinně) |
Počet členů domácnosti ve věku od 65 do 74 let (nepovinně) |
|
Složení domácnosti |
HH_POP_75_MAX (nepovinně) |
Počet členů domácnosti ve věku 75 let nebo starších (nepovinně) |
|
Složení domácnosti |
HH_CHILD |
Počet dětí mladších 16 let |
|
Složení domácnosti |
HH_CHILD_14_15 (nepovinně) |
Počet dětí ve věku od 14 do 15 let (nepovinně) |
|
Složení domácnosti |
HH_CHILD_5_13 (nepovinně) |
Počet dětí ve věku od 5 do 13 let (nepovinně) |
|
Složení domácnosti |
HH_CHILD_LE_4 (nepovinně) |
Počet dětí ve věku 4 let nebo mladších (nepovinně) |
|
03. Účast na trhu práce – 5 sbíraných proměnných, 3 nepovinné proměnné |
Hlavní status dle ekonomické aktivity (sebezařazení) |
MAINSTAT |
Hlavní status dle ekonomické aktivity (sebezařazení) |
Základní charakteristiky zaměstnání |
STAPRO |
Postavení v hlavním zaměstnání |
|
Základní charakteristiky zaměstnání |
NACE1D (nepovinně) |
Hospodářská činnost místní jednotky v rámci hlavního zaměstnání (nepovinně) |
|
Základní charakteristiky zaměstnání |
ISCO2D |
Činnost v hlavním zaměstnání |
|
Základní charakteristiky zaměstnání |
OCC_ICT |
Odborník v oblasti IKT, nebo jiný pracovník |
|
Základní charakteristiky zaměstnání |
OCC_MAN |
Manuální pracovník, nebo jiný pracovník |
|
Základní charakteristiky zaměstnání |
EMPST_WKT (nepovinně) |
Plný nebo částečný hlavní pracovní úvazek (sebezařazení) (nepovinně) |
|
Doba trvání smlouvy/dohody |
EMPST_CONTR (nepovinně) |
Stálost hlavního zaměstnání (nepovinně) |
|
04. Dosažený stupeň vzdělání a absolvovaná studia – 1 sbíraná proměnná, 1 odvozená proměnná |
Dosažený stupeň vzdělání |
ISCEDD |
Dosažený stupeň vzdělání (nejvyšší stupeň úspěšně ukončeného vzdělání) |
Dosažený stupeň vzdělání |
ISCED |
Souhrnné údaje o dosaženém stupni vzdělání |
|
05. Příjmy, spotřeba a složky jmění, včetně dluhů – 1 sbíraná proměnná |
Celkový měsíční příjem domácnosti |
HH_IQ5 |
Celkový průměrný běžný čistý měsíční příjem |
06. Zapojení do informační společnosti – 120 sbíraných proměnných, 26 nepovinných proměnných, 1 odvozená proměnná |
Přístup k IKT |
IACC |
Přístup domácnosti k internetu doma (prostřednictvím jakéhokoli zařízení) |
Používání IKT a jeho frekvence |
IU |
Poslední použití internetu, kdekoli, prostřednictvím jakéhokoli zařízení |
|
Používání IKT a jeho frekvence |
IFUS |
Průměrná frekvence používání internetu během posledních tří měsíců |
|
Používání IKT a jeho frekvence |
IUG_DKPC |
Používání internetu na stolním počítači během posledních tří měsíců |
|
Používání IKT a jeho frekvence |
IUG_LPC |
Používání internetu na laptopu během posledních tří měsíců |
|
Používání IKT a jeho frekvence |
IUG_TPC |
Používání internetu na tabletu během posledních tří měsíců |
|
Používání IKT a jeho frekvence |
IUG_MP |
Používání internetu na mobilním telefonu nebo chytrém telefonu během posledních tří měsíců |
|
Používání IKT a jeho frekvence |
IUG_OTH1 |
Používání internetu na jiných zařízeních (např. chytrá TV, chytré reproduktory, herní konzole, čtečka elektronických knih, chytré hodinky) během posledních tří měsíců |
|
Činnosti na internetu |
IUEM |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro odesílání/přijímání elektronické pošty |
|
Činnosti na internetu |
IUPH1 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro telefonování (včetně videohovorů) prostřednictvím internetu |
|
Činnosti na internetu |
IUSNET |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro účast na platformách sociálních médií (vytvoření uživatelského profilu, vkládání zpráv nebo jiných příspěvků) |
|
Činnosti na internetu |
IUCHAT1 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro výměnu rychlých zpráv (instant messaging) |
|
Činnosti na internetu |
IUNW1 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro četbu zpravodajských stránek on-line, novin on-line nebo zpravodajských magazínů on-line |
|
Činnosti na internetu |
IHIF |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro vyhledávání informací o zdraví např. poranění, chorob, výživy, zlepšování zdravotního stavu) |
|
Činnosti na internetu |
IHIFPH |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům k vyhledávání informací o fyzickém zdraví (např. příznaky chřipky, vysoký krevní tlak, léky proti bolesti, chirurgické zákroky, výživa, opatření na podporu zdraví) |
|
Činnosti na internetu |
IHIFMH |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům k vyhledávání informací o duševním zdraví (např. o vyhoření, depresi, úzkosti, poruchách příjmu potravy, snižování stresu) |
|
Činnosti na internetu |
IUIF |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro vyhledávání informací o zboží nebo službách |
|
Činnosti na internetu |
IUIFSP |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro vyhledávání informací o bezpečnosti výrobků (informace o souvisejících rizicích nebo zdravotních rizicích, složení, návodech k bezpečnému používání, kontaktních údajích pro hlášení bezpečnostních problémů) |
|
Činnosti na internetu |
IUPOL2 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro vyjádření se k občanským či politickým tématům prostřednictvím internetových stránek nebo platforem sociálních médií |
|
Činnosti na internetu |
IUVOTE |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro účast na konzultacích on-line nebo na hlasování o občanských či politických tématech (např. územní plánování, podepisování petice) |
|
Činnosti na internetu |
IUJOB |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro hledání zaměstnání nebo zaslání žádosti o zaměstnání |
|
Činnosti na internetu |
IUSELL |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro prodej zboží či služeb prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|
Činnosti na internetu |
IUBK |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro elektronické bankovnictví (včetně mobilního bankovnictví) |
|
Činnosti na internetu |
IUAI |
Používání generativních nástrojů umělé inteligence na internetu během posledních tří měsíců k vytváření obsahu, jako je text, obrázky, programovací kód nebo videa |
|
Činnosti na internetu |
IUAIPR |
Používání generativních nástrojů umělé inteligence na internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům |
|
Činnosti na internetu |
IUAIWP |
Používání generativních nástrojů umělé inteligence na internetu během posledních tří měsíců k profesním (pracovním) účelům |
|
Činnosti na internetu |
IUAIFE |
Používání generativních nástrojů umělé inteligence na internetu během posledních tří měsíců za účelem formálního vzdělávání (např. škola nebo univerzita) |
|
Činnosti na internetu |
IUAIR |
Hlavní důvod nepoužívání generativních nástrojů umělé inteligence během posledních tří měsíců |
|
Činnosti na internetu |
IUOLC |
Používání internetu během posledních tří měsíců k činnostem spojeným s učením pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely, a to formou účasti na kurzu on-line |
|
Činnosti na internetu |
IUOLM |
Používání internetu během posledních tří měsíců k činnostem spojeným s učením pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely formou používání jiných výukových materiálů on-line, než jsou úplné kurzy on-line (např. videoinstruktáže, webináře, elektronické učebnice, výukové aplikace nebo platformy) |
|
Činnosti na internetu |
IUOCIS1 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k činnostem spojeným s učením pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely, a to ke komunikaci s vyučujícími nebo studenty s využitím zvukových nebo obrazových on-line nástrojů |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVIP |
Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající v přístupu respondenta k informacím o jeho osobě uchovávaným těmito orgány nebo službami (např. informace týkající se [příklady z daného státu]) |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVIDB |
Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající v přístupu respondenta k informacím z veřejných databází nebo rejstříků (např. informace o dostupnosti knih ve veřejných knihovnách, katastry nemovitostí, obchodní rejstříky) |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IGOV12IF |
Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající ve zjišťování informací respondentem (např. o službách, dávkách, nárocích, právních předpisech, otevírací době) |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVIX |
Respondent prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb během posledních 12 měsíců nevyužil přístup k žádným osobním záznamům nebo databázím ani nezískal žádné informace pro soukromé účely |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IGOV12FM |
Respondent během posledních 12 měsíců stahoval/tiskl úřední formuláře z internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVAPR |
Respondent si během posledních 12 měsíců sjednal schůzku nebo provedl rezervaci u orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace (např. rezervace knihy ve veřejné knihovně, schůzka se státním zaměstnancem nebo státním poskytovatelem zdravotní péče) pro soukromé účely |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVPOST (nepovinně) |
Respondent během posledních 12 měsíců obdržel jakékoli úřední sdělení nebo dokumenty zaslané orgány veřejné moci prostřednictvím účtu respondenta na internetových stránkách nebo v aplikaci [název služby, existuje-li v daném státě] orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb (např. oznámení o pokutách nebo faktury, dopisy; doručování soudních předvolání, soudních písemností [příklady z daného státu]) pro soukromé účely – s výjimkou e-mailových nebo SMS informačních zpráv nebo oznámení o tom, že dokument je k dispozici (nepovinně) |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVTAX2 |
Během posledních 12 měsíců bylo prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace pro soukromé účely vyplněno, editováno, přezkoumáno nebo schváleno vlastní daňové přiznání respondenta |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVODC |
Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající v podání žádosti respondenta o úřední doklady nebo potvrzení (např. potvrzení o ukončení studia, rodný list, oddací list, doklad o rozvodu manželství, úmrtní list, potvrzení o pobytu, výpis z policejního nebo trestního rejstříku [příklady z daného státu]) |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVBE |
Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající v podání žádosti respondenta o dávky nebo nároky (např. důchodové dávky, dávky v nezaměstnanosti, přídavky na dítě, zápis na školu nebo univerzitu [příklady z daného státu]) |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVRCC |
Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající v podání jiných žádostí, návrhů nebo stížností respondentem (např. hlášení krádeže policii, podání právní stížnosti, žádost o právní pomoc, zahájení občanskoprávního řízení u soudu [příklady z daného státu]) |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IRGOVNN |
Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nevznesl žádné nároky – respondent nemusel požadovat žádné dokumenty ani vznášet žádné nároky |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IRGOVLS |
Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo neuplatnil žádné nároky – nedostatek dovedností či vědomostí (např. respondent nevěděl, jak internetové stránky či aplikaci použít, nebo bylo jejich použití příliš složité) |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IRGOVSEC |
Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nepodal žádné nároky – obavy o bezpečnost osobních údajů nebo neochota platit on-line (obavy ze zneužití kreditní karty) |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IRGOVEID (nepovinně) |
Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nepodal žádné nároky – absence elektronického podpisu či aktivované elektronické identifikace (eID) nebo jiného nástroje k použití eID (nezbytného pro využití služeb) [příklady z daného státu] (nepovinně) |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IRGOVOP |
Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nepodal žádné nároky – jménem respondenta to učinila jiná osoba (např. konzultant, daňový poradce, příbuzný) |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IRGOVNAP (nepovinně) |
Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nepodal žádné nároky – taková on-line služba nebyla dostupná (nepovinně) |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IRGOVOTH |
Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nepodal žádné nároky – jiný důvod |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVANYS |
Respondent byl v kontaktu s veřejnou správou |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IEID |
Použití elektronické identifikace (eID) respondentem [vnitrostátní seznam všech elektronických identifikací specifických pro danou zemi, které jsou úředně uznány orgány veřejné moci nebo veřejnými službami a které mají podle nařízení eIDAS (1) vysokou nebo značnou úroveň záruky] pro přístup k on-line službám pro soukromé účely během posledních 12 měsíců |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IEIDOC |
Druh služeb, u nichž respondent použil elektronickou identifikaci (eID) [vnitrostátní seznam všech elektronických identifikací specifických pro danou zemi, které jsou úředně uznány orgány veřejné moci nebo veřejnými službami a které mají podle nařízení eIDAS vysokou nebo značnou úroveň záruky] během posledních 12 měsíců – služby poskytované orgány veřejné moci nebo veřejnými službami země bydliště respondenta (např. podání daňového přiznání respondenta, žádost o sociální dávky, žádost o úřední potvrzení, přístup ke zdravotním záznamům respondenta [vnitrostátní příklady]) |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IEIDEC |
Druh služeb, u nichž respondent použil elektronickou identifikaci (eID) [vnitrostátní seznam všech elektronických identifikací specifických pro danou zemi, které jsou úředně uznány orgány veřejné moci nebo veřejnými službami a které mají podle nařízení eIDAS vysokou nebo značnou úroveň záruky] během posledních 12 měsíců – služby poskytované orgány veřejné moci nebo veřejnými službami jiných evropských zemí (např. podání daňového přiznání respondenta, žádost o úřední dokumenty nebo potvrzení [vnitrostátní příklady]) (existuje-li v daném státě) |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IEIDBS |
Druh služeb, u nichž respondent použil elektronickou identifikaci (eID) [vnitrostátní seznam všech elektronických identifikací specifických pro danou zemi, které jsou úředně uznány orgány veřejné moci nebo veřejnými službami a které mají podle nařízení eIDAS vysokou nebo značnou úroveň záruky] během posledních 12 měsíců – služby poskytované podnikovým sektorem (např. přístup k bankovním službám, přihlášení k dopravním službám, identifikace prostřednictvím elektronické identifikace, např. na digitálním tržišti [vnitrostátní příklady]) (existuje-li v daném státě) |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IREIDNA |
Důvody, proč nebyly během posledních 12 měsíců použity žádné elektronické identifikace, které jsou úředně uznány orgány veřejné moci nebo veřejnými službami a které mají podle nařízení eIDAS vysokou nebo značnou úroveň záruky – respondent o existenci elektronické identifikace nevěděl |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IREIDNO |
Důvody, proč nebyly během posledních 12 měsíců použity žádné elektronické identifikace, které jsou úředně uznány orgány veřejné moci nebo veřejnými službami a které mají podle nařízení eIDAS vysokou nebo značnou úroveň záruky – respondent elektronickou identifikaci nemá |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IREIDNN |
Důvody, proč nebyly během posledních 12 měsíců použity žádné elektronické identifikace, které jsou úředně uznány orgány veřejné moci nebo veřejnými službami a které mají podle nařízení eIDAS vysokou nebo značnou úroveň záruky – respondent nepotřeboval přístup k žádným on-line službám vyžadujícím elektronickou identifikaci |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IREIDSEC |
Důvody, proč nebyly během posledních 12 měsíců použity žádné elektronické identifikace, které jsou úředně uznány orgány veřejné moci nebo veřejnými službami a které mají podle nařízení eIDAS vysokou nebo značnou úroveň záruky – respondent se domnívá, že jejich používání není bezpečné (obavy o bezpečnost IKT, ochranu osobních údajů) |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IREIDTEC |
Důvody, proč nebyly během posledních 12 měsíců použity žádné elektronické identifikace, které jsou úředně uznány orgány veřejné moci nebo veřejnými službami a které mají podle nařízení eIDAS vysokou nebo značnou úroveň záruky – použitelnost / technické problémy (např. použití je příliš obtížné nebo není uživatelsky vstřícné, chybí vhodná čtečka karet, nekompatibilita softwaru, neakceptováno v případě služeb, k nimž respondent potřeboval přístup) |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IREIDDEV |
Důvody, proč nebyly během posledních 12 měsíců použity žádné elektronické identifikace, které jsou úředně uznány orgány veřejné moci nebo veřejnými službami a které mají podle nařízení eIDAS vysokou nebo značnou úroveň záruky – respondent nemohl elektronickou identifikaci použít k přístupu ke službě prostřednictvím chytrého telefonu nebo tabletu |
|
Kontakt s veřejnou správou |
IREIDOTH |
Důvody, proč nebyly během posledních 12 měsíců použity žádné elektronické identifikace, které jsou úředně uznány orgány veřejné moci nebo veřejnými službami a které mají podle nařízení eIDAS vysokou nebo značnou úroveň záruky – jiné důvody |
|
Elektronické obchodování |
IBUY |
Poslední nákup nebo objednávka zboží či služeb prostřednictvím internetu k soukromým účelům |
|
Elektronické obchodování |
BPHG |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu jakéhokoli fyzického zboží např. oblečení, knih, donášek z restaurací, kosmetiky, nábytku nebo elektroniky), od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|
Elektronické obchodování |
BSIMC |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu předplatného internetového nebo mobilního telefonního připojení k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|
Elektronické obchodování |
BSUTIL |
Používání internetu během posledních tří měsíců ke sjednání nové smlouvy na odběr elektřiny, vody či tepla, odstraňování odpadů nebo podobné služby k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|
Elektronické obchodování |
BTPS_E |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu dopravních služeb od podniků, např. k nákupu jízdenek/letenek na autobusovou, vlakovou, leteckou dopravu nebo cesty taxislužbou, k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|
Elektronické obchodování |
BRA_E |
Používání internetu během posledních tří měsíců k pronájmu ubytování u podniku, jako je hotel nebo cestovní agentura, k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|
Elektronické obchodování |
BTICK2 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu vstupenek na akce (např. na koncerty, do kina, na sportovní akce, veletrhy) k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|
Elektronické obchodování |
BBOOK2 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu elektronických knih nebo audioknih jako stahování (včetně aktualizací) k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|
Elektronické obchodování |
BSOFT2 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu softwaru jako stahování (včetně aktualizací) k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|
Elektronické obchodování |
BGAMES2 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu her jako stahování (včetně aktualizací) nebo virtuálních herních předmětů k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|
Elektronické obchodování |
BMUSS2 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k placenému odběru (včetně stávajících a nových placených odběrů) služby pro streamování hudby pro soukromé účely |
|
Elektronické obchodování |
BFLMS2 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k placenému odběru (včetně stávajících a nových placených odběrů) služby pro streamování filmů, seriálů nebo sportu pro soukromé účely |
|
Elektronické obchodování |
BBOOKNLS2 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k placenému odběru (včetně stávajících a nových placených odběrů) obsahu zpravodajských stránek on-line, novin on-line nebo časopisů on-line k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|
Elektronické obchodování |
BGAMSS |
Používání internetu během posledních tří měsíců k placenému odběru (včetně stávajících a nových placených odběrů) služeb pro streamování her pro soukromé účely |
|
Elektronické obchodování |
BHLFTS2 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k placenému odběru (včetně stávajících a nových placených odběrů) obsahu v aplikacích týkajících se zdraví nebo fitness pro soukromé účely |
|
Elektronické obchodování |
BAPP2 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k placenému odběru (včetně stávajících a nových placených odběrů) obsahu v jiných aplikacích (týkajících se např. výuky jazyků, cestování, počasí) pro soukromé účely |
|
Elektronické obchodování |
BCEPG |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu fyzického zboží od soukromých osob k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace [vnitrostátní příklady] |
|
Elektronické obchodování |
BTPS_PP |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu dopravních služeb od soukromých osob k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace [vnitrostátní příklady] |
|
Elektronické obchodování |
BRA_PP |
Používání internetu během posledních tří měsíců ke koupi domu nebo bytu od soukromých osob k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace [vnitrostátní příklady] |
|
Elektronické obchodování |
BHHS_PP |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu služeb pro domácnost, např. uklízení, hlídání dětí, opravy, zahradnické práce, od soukromých osob k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace [příklady z daného státu] |
|
Elektronické obchodování |
BOTS (nepovinně) |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu jakýchkoli jiných služeb (kromě finančních a pojišťovacích služeb) k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace (nepovinně) |
|
Elektronické obchodování |
BF |
Kolikrát během posledních tří měsíců respondent nakoupil zboží či služby přes internet k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|
Elektronické obchodování |
BPSH |
Bezpečnostní nebo zdravotní problémy (např. stavba, materiál nebo software výrobku vedly k nehodě, zranění nebo zdravotním problémům) způsobené během posledních tří měsíců výrobky, které byly dříve zakoupeny on-line |
|
Elektronické obchodování |
BFIN_IN1 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu pojištění, včetně cestovního pojištění, rovněž v rámci balíčku například s letenkou, pro soukromé účely prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|
Elektronické obchodování |
BFIN_CR1 |
Používání internetu během posledních tří měsíců za účelem přijetí půjčky či hypotéky nebo úvěru od banky nebo jiného poskytovatele finančních služeb k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|
Elektronické obchodování |
BFIN_SH1 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu nebo prodeji akcií, dluhopisů, podílů ve fondech nebo jiných finančních aktiv pro soukromé účely prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|
Překážky v používání a související obtíže |
BTFW1 |
Problémy při použití internetu k obchodním činnostem: při nákupu on-line prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace k soukromým účelům během posledních tří měsíců bylo použití internetových stránek obtížné nebo bylo jejich fungování neuspokojivé (např. internetové stránky byly příliš komplikované, orientace na nich nesnadná, špatně fungovaly z technického hlediska) |
|
Překážky v používání a související obtíže |
BDGL1 |
Problémy při použití internetu k obchodním činnostem: při nákupu on-line prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace k soukromým účelům během posledních tří měsíců se vyskytly obtíže při vyhledávání informací o zárukách nebo jiných zákonných právech |
|
Překážky v používání a související obtíže |
BSPD1 |
Problémy při použití internetu k obchodním činnostem: při nákupu on-line prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace k soukromým účelům během posledních tří měsíců došlo k pozdějšímu dodání, než bylo uvedeno |
|
Překážky v používání a související obtíže |
BCPR1 |
Problémy při použití internetu k obchodním činnostem: při nákupu on-line prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace k soukromým účelům během posledních tří měsíců byly celkové náklady vyšší, než bylo uvedeno (např. neočekávané poplatky za transakci nebo neopodstatněné poplatky za záruku) |
|
Překážky v používání a související obtíže |
BWDN1 |
Problémy při použití internetu k obchodním činnostem: při nákupu on-line prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace k soukromým účelům během posledních tří měsíců došlo k dodání jiného či poškozeného zboží nebo k poskytnutí jiných či neuspokojivých služeb |
|
Překážky v používání a související obtíže |
BFRA1 |
Problémy při použití internetu k obchodním činnostem: při nákupu on-line prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace k soukromým účelům během posledních tří měsíců se vyskytly problémy s podvodným jednáním (např. nebylo dodáno žádné zboží nebo nebyly poskytnuty žádné služby, došlo ke zneužití údajů kreditní karty) |
|
Překážky v používání a související obtíže |
BCR1 |
Problémy při použití internetu k obchodním činnostem: při nákupu on-line prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace k soukromým účelům během posledních tří měsíců se vyskytly potíže při vyřizování stížností a zjednávání nápravy, nebo po podání stížnosti nenásledovala uspokojivá odpověď |
|
Překážky v používání a související obtíže |
BDNS1 |
Problémy při použití internetu k obchodním činnostem: při nákupu on-line prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace k soukromým účelům během posledních tří měsíců zahraniční prodejce neprodával do země respondenta |
|
Překážky v používání a související obtíže |
BOTH2 |
Problémy při použití internetu k obchodním činnostem: při nákupu on-line prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace k soukromým účelům během posledních tří měsíců se vyskytly jiné problémy |
|
Překážky v používání a související obtíže |
BARR2X |
Při nákupu on-line prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace k soukromým účelům během posledních tří měsíců se nevyskytly žádné problémy |
|
Překážky v používání a související obtíže |
IUPSX (nepovinně) |
Řešení problémů při používání internetu během posledních tří měsíců – respondent neměl žádné problémy (nepovinně) |
|
Překážky v používání a související obtíže |
IUPSSE (nepovinně) |
Řešení problémů při používání internetu během posledních tří měsíců – respondent požádal o pomoc (nepovinně) |
|
Překážky v používání a související obtíže |
IUPSFIX (nepovinně) |
Řešení problémů při používání internetu během posledních tří měsíců – respondent vyřešil nebo se pokusil vyřešit problém sám (nepovinně) |
|
Překážky v používání a související obtíže |
IUPSNO (nepovinně) |
Řešení problémů při používání internetu během posledních tří měsíců – respondent se nesnažil problém vyřešit (nepovinně) |
|
Překážky v používání a související obtíže |
IUPSOTH (nepovinně) |
Řešení problémů, které se během posledních tří měsíců vyskytly při používání internetu – jiné než vyhledání pomoci při řešení problému, vlastní řešení nebo pokus o vlastní řešení problému nebo žádný pokus o řešení problému (nepovinně) |
|
Překážky v používání a související obtíže |
IUNUN (nepovinně) |
Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – respondent neměl potřebu (protože internet nebyl užitečný, nebyl zajímavý atd.) (nepovinné) (nepovinně) |
|
Překážky v používání a související obtíže |
IUNUTD (nepovinně) |
Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – respondent považoval použití internetu za příliš složité (nepovinně) |
|
Překážky v používání a související obtíže |
IUNUCH (nepovinně) |
Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – respondent se v souvislosti s používáním internetu potýkal s fyzickými nebo psychickými překážkami (včetně tělesného postižení, zrakového postižení, demence, zvláštních potřeb nebo jiného zdravotního postižení) (nepovinně) |
|
Překážky v používání a související obtíže |
IUNUSP (nepovinně) |
Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – respondent měl obavy o bezpečnost nebo soukromí, strach z podvodu nebo obtěžování na internetu (nepovinně) |
|
Překážky v používání a související obtíže |
IUNUCO (nepovinně) |
Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – respondent považoval náklady na internetové připojení nebo vybavení za příliš vysoké (nepovinně) |
|
Překážky v používání a související obtíže |
IUNUNO (nepovinně) |
Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – respondent obecně odmítá internet, nedůvěřuje informacím na internetu (nepovinně) |
|
Překážky v používání a související obtíže |
IUNUOTH (nepovinně) |
Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – jiné důvody než to, že internet není potřeba, jeho používání je příliš složité, respondent se v souvislosti s používáním internetu potýkal s fyzickými nebo psychickými překážkami, obavy o bezpečnost, soukromí, strach z podvodu nebo obtěžování na internetu, příliš vysoké náklady, nedůvěra v informace na internetu nebo odmítání internetu (nepovinně) |
|
Digitální dovednosti |
CXFER1 |
Činnosti vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující kopírování nebo přesunování souborů (např. dokumentů, dat, obrázků či videí) mezi složkami, zařízeními (např. prostřednictvím elektronické pošty, výměny rychlých zpráv (instant messaging), USB či kabelu) nebo v cloudovém úložišti |
|
Digitální dovednosti |
CINSAPP1 |
Činnosti vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující stahování nebo instalaci softwaru nebo aplikací |
|
Digitální dovednosti |
CCONF1 |
Činnosti vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující změnu nastavení softwaru, aplikace nebo zařízení (např. nastavení jazyka, barev, kontrastu, velikosti písma, přizpůsobení panelů nástrojů/nabídek) |
|
Digitální dovednosti |
CWRD1 |
Činnosti související se softwarem vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující používání softwaru pro zpracování textu |
|
Digitální dovednosti |
CPRES2 |
Činnosti související se softwarem vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující vytváření souborů (např. dokumentů, obrázků či videí) sestávajících z více prvků, jako jsou například text, fotografie, tabulka, graf, animace nebo zvuk |
|
Digitální dovednosti |
CXLS1 |
Činnosti související se softwarem vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující používání tabulkových procesorů |
|
Digitální dovednosti |
CXLSADV1 |
Činnosti související se softwarem vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující používání pokročilých funkcí tabulkových procesorů (funkcí, vzorců, maker a dalších funkcí pro vývojáře) k uspořádání, analýze, strukturování nebo modifikaci dat |
|
Digitální dovednosti |
CEPVA1 |
Činnosti související se softwarem vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující editaci fotografií, videosouborů nebo audiosouborů |
|
Digitální dovednosti |
CPRG2 |
Činnosti související se softwarem vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující psaní kódu v programovacím jazyce |
|
Digitální dovednosti |
UDI |
Informace nebo obsah (např. videa, obrázky) konzultované během posledních tří měsíců na internetových zpravodajských stránkách nebo sociálních médiích, které respondent považoval za nepravdivé nebo pochybné |
|
Digitální dovednosti |
TIC |
Respondent během posledních tří měsíců ověřoval pravdivost informací nebo obsahu na internetových zpravodajských stránkách nebo v sociálních médiích |
|
Digitální dovednosti |
TICCSFOI |
Respondent ověřoval pravdivost informací nebo obsahu na internetu tak, že ověřoval zdroje nebo vyhledával další informace na internetu (např. na dalších zpravodajských stránkách) |
|
Digitální dovednosti |
TICIDIS |
Respondent ověřoval pravdivost informací nebo obsahu na internetu tak, že sledoval internetovou diskuzi o příslušných informacích nebo se takové diskuze zúčastnil |
|
Digitální dovednosti |
TICNIDIS |
Respondent ověřoval pravdivost informací nebo obsahu na internetu tak, že o příslušných informacích diskutoval off-line s dalšími osobami nebo použil zdroje mimo internet |
|
Digitální dovednosti |
TICXND |
Respondent pravdivost informací nebo obsahu na internetu neověřoval, protože již věděl, že příslušné informace, obsah nebo zdroj nejsou spolehlivé |
|
Digitální dovednosti |
TICXSKL |
Respondent pravdivost informací nebo obsahu na internetu neověřoval, neboť se mu nedostávalo k tomu potřebných dovedností nebo vědomostí |
|
Digitální dovednosti |
TICXOTH |
Respondent pravdivost informací nebo obsahu na internetu neověřoval z jiných důvodů |
|
Digitální dovednosti |
HM (nepovinně) |
Zprávy, se kterými se respondent během posledních tří měsíců seznámil on-line a které považuje za nepřátelské nebo ponižující vůči skupinám osob nebo jednotlivcům ve videích, blozích, vlozích, na platformách sociálních médií nebo na zpravodajských stránkách (včetně části s komentáři) (nepovinně) |
|
Digitální dovednosti |
HMPS (nepovinně) |
Skupiny lidí nebo jednotlivci, které/kteří jsou ve zprávách považovaných za nepřátelské nebo ponižující terčem útoků, nebo jsou proti nim tyto zprávy zaměřeny, a to z důvodu politických nebo sociálních názorů (nepovinně) |
|
Digitální dovednosti |
HMSO (nepovinně) |
Skupiny lidí nebo jednotlivci, které/kteří jsou ve zprávách považovaných za nepřátelské nebo ponižující terčem útoků, nebo jsou proti nim tyto zprávy zaměřeny, a to z důvodu sexuální orientace a/nebo genderové identity (identita LGBTIQ+ osob) (nepovinně) |
|
Digitální dovednosti |
HMSE (nepovinně) |
Skupiny lidí nebo jednotlivci, které/kteří jsou ve zprávách považovaných za nepřátelské nebo ponižující terčem útoků, nebo jsou proti nim tyto zprávy zaměřeny, a to z důvodu pohlaví (nepovinně) |
|
Digitální dovednosti |
HMRE (nepovinně) |
Skupiny lidí nebo jednotlivci, které/kteří jsou ve zprávách považovaných za nepřátelské nebo ponižující terčem útoků, nebo jsou proti nim tyto zprávy zaměřeny, a to z důvodu rasového nebo etnického původu (nepovinně) |
|
Digitální dovednosti |
HMBR (nepovinně) |
Skupiny lidí nebo jednotlivci, které/kteří jsou ve zprávách považovaných za nepřátelské nebo ponižující terčem útoků, nebo jsou proti nim tyto zprávy zaměřeny, a to z důvodu náboženského vyznání nebo přesvědčení (nepovinně) |
|
Digitální dovednosti |
HMD (nepovinně) |
Skupiny lidí nebo jednotlivci, které/kteří jsou ve zprávách považovaných za nepřátelské nebo ponižující terčem útoků, nebo jsou proti nim tyto zprávy zaměřeny, a to z důvodu zdravotního postižení (nepovinně) |
|
Digitální dovednosti |
HMA (nepovinně) |
Skupiny lidí nebo jednotlivci, které/kteří jsou ve zprávách považovaných za nepřátelské nebo ponižující terčem útoků, nebo jsou proti nim tyto zprávy zaměřeny, a to z důvodu věku (nepovinně) |
|
Digitální dovednosti |
HMOTH (nepovinně) |
Skupiny lidí nebo jednotlivci, které/kteří jsou ve zprávách považovaných za nepřátelské nebo ponižující terčem útoků, nebo jsou proti nim tyto zprávy zaměřeny, a to z důvodu jiných osobních vlastností (nepovinně) |
|
Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost |
MAPS_RPS |
Vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: seznámení se s prohlášením o zásadách ochrany soukromých údajů před poskytnutím osobních údajů |
|
Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost |
MAPS_RRGL |
Vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: omezení nebo zamítnutí přístupu k zeměpisné poloze respondenta |
|
Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost |
MAPS_LAP |
Vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: omezení přístupu k profilu nebo obsahu na sociálních sítích či sdílených internetových úložištích |
|
Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost |
MAPS_RAAD |
Vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: odmítnutí souhlasu s použitím osobních údajů pro reklamní účely |
|
Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost |
MAPS_CWSC |
Vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: ověření, že internetové stránky, pro které respondent poskytl osobní údaje, byly zabezpečené (např. internetové stránky https, loga nebo certifikáty bezpečnosti) |
|
Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost |
MAPS_APD |
Vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: žádost adresovaná správci nebo poskytovateli internetových stránek či internetového vyhledávače o přístup k údajům o respondentovi za účelem jejich aktualizace nebo smazání |
|
Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost |
PCOOK1 |
Změna nastavení ve vlastním internetovém prohlížeči za účelem zablokování nebo omezení souborů cookies v zařízeních respondenta |
|
Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost |
CCOOK (nepovinně) |
Obavy, že se respondentovy on-line aktivity zaznamenávají za účelem nabízení cílené reklamy (nepovinně) |
|
Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost |
USLCOOK |
Používání softwaru, kterým je možnost sledování aktivit jednotlivce na internetu v zařízeních respondenta omezena |
|
Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost |
IUACRG |
Založení účtu nebo registrace u bezplatné aplikace nebo u bezplatné služby (např. přihlášení se / účet pro e-mail, platformy sociálních médií, internetový obchod, aplikace k nákupu jízdenek/letenek, streamování hudby, hry) |
|
Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost |
IUACDL |
Zrušení nebo pokus o zrušení (nebo uzavření) vlastního účtu u bezplatné aplikace nebo zrušení nebo pokus o zrušení bezplatné služby (např. e-mail, platformy sociálních médií, internetový obchod, aplikace k nákupu jízdenek/letenek, streamování hudby, hry) během posledních tří měsíců |
|
Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost |
IUACDLP |
Problémy, které se vyskytly během posledních tří měsíců při snaze o zrušení vlastního účtu na bezplatné aplikaci nebo o zrušení bezplatné služby (např. obtíže s nalezením způsobu, jak účet zrušit, nepřiměřená časová náročnost rušení účtu, technické problémy, nepřijatelné podmínky pro zrušení účtu, neúspěšné uzavření účtu) |
(1) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 910/2014 ze dne 23. července 2014 o elektronické identifikaci a službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce na vnitřním trhu a o zrušení směrnice 1999/93/ES (Úř. věst. L 257, 28.8.2014, s. 73, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2014/910/oj). Značná a vysoká úroveň záruky je definována v souladu s prováděcím nařízením Komise (EU) 2015/1502 ze dne 8. září 2015, kterým se stanoví minimální technické specifikace a postupy pro úrovně záruky prostředků pro elektronickou identifikaci podle čl. 8 odst. 3 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 910/2014 o elektronické identifikaci a službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce na vnitřním trhu (Úř. věst. L 235, 9.9.2015, s. 7, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2015/1502/oj).
ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2024/2515/oj
ISSN 1977-0626 (electronic edition)