(EU) 2024/2515Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2024/2515 ze dne 9. července 2024, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1700 stanovením počtu a názvů proměnných pro oblast využívání informačních a komunikačních technologií za referenční rok 2025

Publikováno: Úř. věst. L 2515, 26.9.2024 Druh předpisu: Nařízení v přenesené pravomoci
Přijato: 9. července 2024 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 16. října 2024 Nabývá účinnosti: 16. října 2024
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



European flag

Úřední věstník
Evropské unie

CS

Řada L


2024/2515

26.9.2024

NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2024/2515

ze dne 9. července 2024,

kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1700 stanovením počtu a názvů proměnných pro oblast využívání informačních a komunikačních technologií za referenční rok 2025

(Text s významem pro EHP)

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1700 ze dne 10. října 2019, kterým se zavádí společný rámec pro evropské statistiky týkající se osob a domácností založené na individuálních údajích sbíraných na základě výběrových souborů, mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 808/2004, (ES) č. 452/2008 a (ES) č. 1338/2008 a zrušuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1177/2003 a nařízení Rady (ES) č. 577/98 (1), a zejména na čl. 6 odst. 1 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

Aby byly pokryty potřeby statistik v příslušných dílčích tématech stanovených v příloze I nařízení (EU) 2019/1700, je nezbytné stanovit počet a názvy proměnných pro soubor údajů v oblasti využívání informačních a komunikačních technologií za referenční rok 2025,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Počet a názvy proměnných pro oblast využívání informačních a komunikačních technologií za referenční rok 2025 jsou stanoveny v příloze.

Článek 2

Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 9. července 2024.

Za Komisi

předsedkyně

Ursula VON DER LEYEN


(1)   Úř. věst. L 261 I, 14.10.2019, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2019/1700/oj.


PŘÍLOHA

Počet a názvy proměnných pro oblast využívání informačních a komunikačních technologií za referenční rok 2025

Téma

Dílčí téma

Identifikátor proměnné

Název proměnné / popis proměnné

01. Technické údaje – 15 povinných technických proměnných, 2 nepovinné technické proměnné

Informace o sběru údajů

REFYEAR

Rok zjišťování

Informace o sběru údajů

INTDATE

Referenční datum – datum prvního dotazování

Informace o sběru údajů

STRATUM_ID

Stratum (vrstva)

Informace o sběru údajů

PSU

Primární jednotka výběrového souboru

Identifikace

HH_ID

ID domácnosti

Identifikace

IND_ID

ID jednotlivce

Identifikace

HH_REF_ID

ID domácnosti, do níž jednotlivec patří

Váhy

HH_WGHT

Váha domácnosti

Váhy

IND_WGHT

Váha jednotlivce

Charakteristiky dotazování

TIME

Doba trvání dotazování

Charakteristiky dotazování

INT_TYPE

Druh dotazování

Místo

COUNTRY

Země bydliště

Místo

GEO_NUTS1

Region bydliště

Místo

GEO_NUTS2

(nepovinně)

Region bydliště (nepovinně)

Místo

GEO_NUTS3

(nepovinně)

Region bydliště (nepovinně)

Místo

DEG_URBA

Stupeň urbanizace

Místo

GEO_DEV

Zeměpisná poloha

02. Charakteristiky osob a domácností – 7 sbíraných proměnných, 1 odvozená proměnná, 8 nepovinných proměnných

Demografické údaje

SEX

Pohlaví

Demografické údaje

YEARBIR

Rok narození

Demografické údaje

PASSBIR

Narozeniny již měl/a

Demografické údaje

AGE

Věk, v celých letech

Státní občanství a přistěhovalecký původ

CITIZENSHIP

Země hlavního státního občanství

Státní občanství a přistěhovalecký původ

CNTRYB

Země narození

Složení domácnosti

HH_POP

Velikost domácnosti (počet členů domácnosti)

Složení domácnosti

HH_POP_16_24 (nepovinně)

Počet členů domácnosti ve věku od 16 do 24 let (nepovinně)

Složení domácnosti

HH_POP_16_24S (nepovinně)

Počet studentů v domácnosti ve věku od 16 do 24 let

(nepovinně)

Složení domácnosti

HH_POP_25_64 (nepovinně)

Počet členů domácnosti ve věku od 25 do 64 let (nepovinně)

Složení domácnosti

HH_POP_65_74 (nepovinně)

Počet členů domácnosti ve věku od 65 do 74 let (nepovinně)

Složení domácnosti

HH_POP_75_MAX (nepovinně)

Počet členů domácnosti ve věku 75 let nebo starších (nepovinně)

Složení domácnosti

HH_CHILD

Počet dětí mladších 16 let

Složení domácnosti

HH_CHILD_14_15

(nepovinně)

Počet dětí ve věku od 14 do 15 let (nepovinně)

Složení domácnosti

HH_CHILD_5_13

(nepovinně)

Počet dětí ve věku od 5 do 13 let (nepovinně)

Složení domácnosti

HH_CHILD_LE_4

(nepovinně)

Počet dětí ve věku 4 let nebo mladších (nepovinně)

03. Účast na trhu práce – 5 sbíraných proměnných, 3 nepovinné proměnné

Hlavní status dle ekonomické aktivity (sebezařazení)

MAINSTAT

Hlavní status dle ekonomické aktivity (sebezařazení)

Základní charakteristiky zaměstnání

STAPRO

Postavení v hlavním zaměstnání

Základní charakteristiky zaměstnání

NACE1D

(nepovinně)

Hospodářská činnost místní jednotky v rámci hlavního zaměstnání (nepovinně)

Základní charakteristiky zaměstnání

ISCO2D

Činnost v hlavním zaměstnání

Základní charakteristiky zaměstnání

OCC_ICT

Odborník v oblasti IKT, nebo jiný pracovník

Základní charakteristiky zaměstnání

OCC_MAN

Manuální pracovník, nebo jiný pracovník

Základní charakteristiky zaměstnání

EMPST_WKT

(nepovinně)

Plný nebo částečný hlavní pracovní úvazek (sebezařazení) (nepovinně)

Doba trvání smlouvy/dohody

EMPST_CONTR

(nepovinně)

Stálost hlavního zaměstnání (nepovinně)

04. Dosažený stupeň vzdělání a absolvovaná studia – 1 sbíraná proměnná, 1 odvozená proměnná

Dosažený stupeň vzdělání

ISCEDD

Dosažený stupeň vzdělání (nejvyšší stupeň úspěšně ukončeného vzdělání)

Dosažený stupeň vzdělání

ISCED

Souhrnné údaje o dosaženém stupni vzdělání

05. Příjmy, spotřeba a složky jmění, včetně dluhů – 1 sbíraná proměnná

Celkový měsíční příjem domácnosti

HH_IQ5

Celkový průměrný běžný čistý měsíční příjem

06. Zapojení do informační společnosti – 120 sbíraných proměnných, 26 nepovinných proměnných, 1 odvozená proměnná

Přístup k IKT

IACC

Přístup domácnosti k internetu doma (prostřednictvím jakéhokoli zařízení)

Používání IKT a jeho frekvence

IU

Poslední použití internetu, kdekoli, prostřednictvím jakéhokoli zařízení

Používání IKT a jeho frekvence

IFUS

Průměrná frekvence používání internetu během posledních tří měsíců

Používání IKT a jeho frekvence

IUG_DKPC

Používání internetu na stolním počítači během posledních tří měsíců

Používání IKT a jeho frekvence

IUG_LPC

Používání internetu na laptopu během posledních tří měsíců

Používání IKT a jeho frekvence

IUG_TPC

Používání internetu na tabletu během posledních tří měsíců

Používání IKT a jeho frekvence

IUG_MP

Používání internetu na mobilním telefonu nebo chytrém telefonu během posledních tří měsíců

Používání IKT a jeho frekvence

IUG_OTH1

Používání internetu na jiných zařízeních (např. chytrá TV, chytré reproduktory, herní konzole, čtečka elektronických knih, chytré hodinky) během posledních tří měsíců

Činnosti na internetu

IUEM

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro odesílání/přijímání elektronické pošty

Činnosti na internetu

IUPH1

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro telefonování (včetně videohovorů) prostřednictvím internetu

Činnosti na internetu

IUSNET

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro účast na platformách sociálních médií (vytvoření uživatelského profilu, vkládání zpráv nebo jiných příspěvků)

Činnosti na internetu

IUCHAT1

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro výměnu rychlých zpráv (instant messaging)

Činnosti na internetu

IUNW1

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro četbu zpravodajských stránek on-line, novin on-line nebo zpravodajských magazínů on-line

Činnosti na internetu

IHIF

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro vyhledávání informací o zdraví např. poranění, chorob, výživy, zlepšování zdravotního stavu)

Činnosti na internetu

IHIFPH

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům k vyhledávání informací o fyzickém zdraví (např. příznaky chřipky, vysoký krevní tlak, léky proti bolesti, chirurgické zákroky, výživa, opatření na podporu zdraví)

Činnosti na internetu

IHIFMH

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům k vyhledávání informací o duševním zdraví (např. o vyhoření, depresi, úzkosti, poruchách příjmu potravy, snižování stresu)

Činnosti na internetu

IUIF

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro vyhledávání informací o zboží nebo službách

Činnosti na internetu

IUIFSP

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro vyhledávání informací o bezpečnosti výrobků (informace o souvisejících rizicích nebo zdravotních rizicích, složení, návodech k bezpečnému používání, kontaktních údajích pro hlášení bezpečnostních problémů)

Činnosti na internetu

IUPOL2

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro vyjádření se k občanským či politickým tématům prostřednictvím internetových stránek nebo platforem sociálních médií

Činnosti na internetu

IUVOTE

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro účast na konzultacích on-line nebo na hlasování o občanských či politických tématech (např. územní plánování, podepisování petice)

Činnosti na internetu

IUJOB

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro hledání zaměstnání nebo zaslání žádosti o zaměstnání

Činnosti na internetu

IUSELL

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro prodej zboží či služeb prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace

Činnosti na internetu

IUBK

Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro elektronické bankovnictví (včetně mobilního bankovnictví)

Činnosti na internetu

IUAI

Používání generativních nástrojů umělé inteligence na internetu během posledních tří měsíců k vytváření obsahu, jako je text, obrázky, programovací kód nebo videa

Činnosti na internetu

IUAIPR

Používání generativních nástrojů umělé inteligence na internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům

Činnosti na internetu

IUAIWP

Používání generativních nástrojů umělé inteligence na internetu během posledních tří měsíců k profesním (pracovním) účelům

Činnosti na internetu

IUAIFE

Používání generativních nástrojů umělé inteligence na internetu během posledních tří měsíců za účelem formálního vzdělávání (např. škola nebo univerzita)

Činnosti na internetu

IUAIR

Hlavní důvod nepoužívání generativních nástrojů umělé inteligence během posledních tří měsíců

Činnosti na internetu

IUOLC

Používání internetu během posledních tří měsíců k činnostem spojeným s učením pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely, a to formou účasti na kurzu on-line

Činnosti na internetu

IUOLM

Používání internetu během posledních tří měsíců k činnostem spojeným s učením pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely formou používání jiných výukových materiálů on-line, než jsou úplné kurzy on-line (např. videoinstruktáže, webináře, elektronické učebnice, výukové aplikace nebo platformy)

Činnosti na internetu

IUOCIS1

Používání internetu během posledních tří měsíců k činnostem spojeným s učením pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely, a to ke komunikaci s vyučujícími nebo studenty s využitím zvukových nebo obrazových on-line nástrojů

Kontakt s veřejnou správou

IGOVIP

Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající v přístupu respondenta k informacím o jeho osobě uchovávaným těmito orgány nebo službami (např. informace týkající se [příklady z daného státu])

Kontakt s veřejnou správou

IGOVIDB

Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající v přístupu respondenta k informacím z veřejných databází nebo rejstříků (např. informace o dostupnosti knih ve veřejných knihovnách, katastry nemovitostí, obchodní rejstříky)

Kontakt s veřejnou správou

IGOV12IF

Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající ve zjišťování informací respondentem (např. o službách, dávkách, nárocích, právních předpisech, otevírací době)

Kontakt s veřejnou správou

IGOVIX

Respondent prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb během posledních 12 měsíců nevyužil přístup k žádným osobním záznamům nebo databázím ani nezískal žádné informace pro soukromé účely

Kontakt s veřejnou správou

IGOV12FM

Respondent během posledních 12 měsíců stahoval/tiskl úřední formuláře z internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely

Kontakt s veřejnou správou

IGOVAPR

Respondent si během posledních 12 měsíců sjednal schůzku nebo provedl rezervaci u orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace (např. rezervace knihy ve veřejné knihovně, schůzka se státním zaměstnancem nebo státním poskytovatelem zdravotní péče) pro soukromé účely

Kontakt s veřejnou správou

IGOVPOST

(nepovinně)

Respondent během posledních 12 měsíců obdržel jakékoli úřední sdělení nebo dokumenty zaslané orgány veřejné moci prostřednictvím účtu respondenta na internetových stránkách nebo v aplikaci [název služby, existuje-li v daném státě] orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb (např. oznámení o pokutách nebo faktury, dopisy; doručování soudních předvolání, soudních písemností [příklady z daného státu]) pro soukromé účely – s výjimkou e-mailových nebo SMS informačních zpráv nebo oznámení o tom, že dokument je k dispozici (nepovinně)

Kontakt s veřejnou správou

IGOVTAX2

Během posledních 12 měsíců bylo prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace pro soukromé účely vyplněno, editováno, přezkoumáno nebo schváleno vlastní daňové přiznání respondenta

Kontakt s veřejnou správou

IGOVODC

Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající v podání žádosti respondenta o úřední doklady nebo potvrzení (např. potvrzení o ukončení studia, rodný list, oddací list, doklad o rozvodu manželství, úmrtní list, potvrzení o pobytu, výpis z policejního nebo trestního rejstříku [příklady z daného státu])

Kontakt s veřejnou správou

IGOVBE

Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající v podání žádosti respondenta o dávky nebo nároky (např. důchodové dávky, dávky v nezaměstnanosti, přídavky na dítě, zápis na školu nebo univerzitu [příklady z daného státu])

Kontakt s veřejnou správou

IGOVRCC

Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající v podání jiných žádostí, návrhů nebo stížností respondentem (např. hlášení krádeže policii, podání právní stížnosti, žádost o právní pomoc, zahájení občanskoprávního řízení u soudu [příklady z daného státu])

Kontakt s veřejnou správou

IRGOVNN

Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nevznesl žádné nároky – respondent nemusel požadovat žádné dokumenty ani vznášet žádné nároky

Kontakt s veřejnou správou

IRGOVLS

Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo neuplatnil žádné nároky – nedostatek dovedností či vědomostí (např. respondent nevěděl, jak internetové stránky či aplikaci použít, nebo bylo jejich použití příliš složité)

Kontakt s veřejnou správou

IRGOVSEC

Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nepodal žádné nároky – obavy o bezpečnost osobních údajů nebo neochota platit on-line (obavy ze zneužití kreditní karty)

Kontakt s veřejnou správou

IRGOVEID

(nepovinně)

Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nepodal žádné nároky – absence elektronického podpisu či aktivované elektronické identifikace (eID) nebo jiného nástroje k použití eID (nezbytného pro využití služeb) [příklady z daného státu] (nepovinně)

Kontakt s veřejnou správou

IRGOVOP

Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nepodal žádné nároky – jménem respondenta to učinila jiná osoba (např. konzultant, daňový poradce, příbuzný)

Kontakt s veřejnou správou

IRGOVNAP

(nepovinně)

Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nepodal žádné nároky – taková on-line služba nebyla dostupná (nepovinně)

Kontakt s veřejnou správou

IRGOVOTH

Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nepodal žádné nároky – jiný důvod

Kontakt s veřejnou správou

IGOVANYS

Respondent byl v kontaktu s veřejnou správou

Kontakt s veřejnou správou

IEID

Použití elektronické identifikace (eID) respondentem [vnitrostátní seznam všech elektronických identifikací specifických pro danou zemi, které jsou úředně uznány orgány veřejné moci nebo veřejnými službami a které mají podle nařízení eIDAS (1) vysokou nebo značnou úroveň záruky] pro přístup k on-line službám pro soukromé účely během posledních 12 měsíců

Kontakt s veřejnou správou

IEIDOC

Druh služeb, u nichž respondent použil elektronickou identifikaci (eID) [vnitrostátní seznam všech elektronických identifikací specifických pro danou zemi, které jsou úředně uznány orgány veřejné moci nebo veřejnými službami a které mají podle nařízení eIDAS vysokou nebo značnou úroveň záruky] během posledních 12 měsíců – služby poskytované orgány veřejné moci nebo veřejnými službami země bydliště respondenta (např. podání daňového přiznání respondenta, žádost o sociální dávky, žádost o úřední potvrzení, přístup ke zdravotním záznamům respondenta [vnitrostátní příklady])

Kontakt s veřejnou správou

IEIDEC

Druh služeb, u nichž respondent použil elektronickou identifikaci (eID) [vnitrostátní seznam všech elektronických identifikací specifických pro danou zemi, které jsou úředně uznány orgány veřejné moci nebo veřejnými službami a které mají podle nařízení eIDAS vysokou nebo značnou úroveň záruky] během posledních 12 měsíců – služby poskytované orgány veřejné moci nebo veřejnými službami jiných evropských zemí (např. podání daňového přiznání respondenta, žádost o úřední dokumenty nebo potvrzení [vnitrostátní příklady]) (existuje-li v daném státě)

Kontakt s veřejnou správou

IEIDBS

Druh služeb, u nichž respondent použil elektronickou identifikaci (eID) [vnitrostátní seznam všech elektronických identifikací specifických pro danou zemi, které jsou úředně uznány orgány veřejné moci nebo veřejnými službami a které mají podle nařízení eIDAS vysokou nebo značnou úroveň záruky] během posledních 12 měsíců – služby poskytované podnikovým sektorem (např. přístup k bankovním službám, přihlášení k dopravním službám, identifikace prostřednictvím elektronické identifikace, např. na digitálním tržišti [vnitrostátní příklady]) (existuje-li v daném státě)

Kontakt s veřejnou správou

IREIDNA

Důvody, proč nebyly během posledních 12 měsíců použity žádné elektronické identifikace, které jsou úředně uznány orgány veřejné moci nebo veřejnými službami a které mají podle nařízení eIDAS vysokou nebo značnou úroveň záruky – respondent o existenci elektronické identifikace nevěděl

Kontakt s veřejnou správou

IREIDNO

Důvody, proč nebyly během posledních 12 měsíců použity žádné elektronické identifikace, které jsou úředně uznány orgány veřejné moci nebo veřejnými službami a které mají podle nařízení eIDAS vysokou nebo značnou úroveň záruky – respondent elektronickou identifikaci nemá

Kontakt s veřejnou správou

IREIDNN

Důvody, proč nebyly během posledních 12 měsíců použity žádné elektronické identifikace, které jsou úředně uznány orgány veřejné moci nebo veřejnými službami a které mají podle nařízení eIDAS vysokou nebo značnou úroveň záruky – respondent nepotřeboval přístup k žádným on-line službám vyžadujícím elektronickou identifikaci

Kontakt s veřejnou správou

IREIDSEC

Důvody, proč nebyly během posledních 12 měsíců použity žádné elektronické identifikace, které jsou úředně uznány orgány veřejné moci nebo veřejnými službami a které mají podle nařízení eIDAS vysokou nebo značnou úroveň záruky – respondent se domnívá, že jejich používání není bezpečné (obavy o bezpečnost IKT, ochranu osobních údajů)

Kontakt s veřejnou správou

IREIDTEC

Důvody, proč nebyly během posledních 12 měsíců použity žádné elektronické identifikace, které jsou úředně uznány orgány veřejné moci nebo veřejnými službami a které mají podle nařízení eIDAS vysokou nebo značnou úroveň záruky – použitelnost / technické problémy (např. použití je příliš obtížné nebo není uživatelsky vstřícné, chybí vhodná čtečka karet, nekompatibilita softwaru, neakceptováno v případě služeb, k nimž respondent potřeboval přístup)

Kontakt s veřejnou správou

IREIDDEV

Důvody, proč nebyly během posledních 12 měsíců použity žádné elektronické identifikace, které jsou úředně uznány orgány veřejné moci nebo veřejnými službami a které mají podle nařízení eIDAS vysokou nebo značnou úroveň záruky – respondent nemohl elektronickou identifikaci použít k přístupu ke službě prostřednictvím chytrého telefonu nebo tabletu

Kontakt s veřejnou správou

IREIDOTH

Důvody, proč nebyly během posledních 12 měsíců použity žádné elektronické identifikace, které jsou úředně uznány orgány veřejné moci nebo veřejnými službami a které mají podle nařízení eIDAS vysokou nebo značnou úroveň záruky – jiné důvody

Elektronické obchodování

IBUY

Poslední nákup nebo objednávka zboží či služeb prostřednictvím internetu k soukromým účelům

Elektronické obchodování

BPHG

Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu jakéhokoli fyzického zboží např. oblečení, knih, donášek z restaurací, kosmetiky, nábytku nebo elektroniky), od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace

Elektronické obchodování

BSIMC

Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu předplatného internetového nebo mobilního telefonního připojení k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace

Elektronické obchodování

BSUTIL

Používání internetu během posledních tří měsíců ke sjednání nové smlouvy na odběr elektřiny, vody či tepla, odstraňování odpadů nebo podobné služby k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace

Elektronické obchodování

BTPS_E

Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu dopravních služeb od podniků, např. k nákupu jízdenek/letenek na autobusovou, vlakovou, leteckou dopravu nebo cesty taxislužbou, k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace

Elektronické obchodování

BRA_E

Používání internetu během posledních tří měsíců k pronájmu ubytování u podniku, jako je hotel nebo cestovní agentura, k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace

Elektronické obchodování

BTICK2

Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu vstupenek na akce (např. na koncerty, do kina, na sportovní akce, veletrhy) k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace

Elektronické obchodování

BBOOK2

Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu elektronických knih nebo audioknih jako stahování (včetně aktualizací) k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace

Elektronické obchodování

BSOFT2

Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu softwaru jako stahování (včetně aktualizací) k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace

Elektronické obchodování

BGAMES2

Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu her jako stahování (včetně aktualizací) nebo virtuálních herních předmětů k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace

Elektronické obchodování

BMUSS2

Používání internetu během posledních tří měsíců k placenému odběru (včetně stávajících a nových placených odběrů) služby pro streamování hudby pro soukromé účely

Elektronické obchodování

BFLMS2

Používání internetu během posledních tří měsíců k placenému odběru (včetně stávajících a nových placených odběrů) služby pro streamování filmů, seriálů nebo sportu pro soukromé účely

Elektronické obchodování

BBOOKNLS2

Používání internetu během posledních tří měsíců k placenému odběru (včetně stávajících a nových placených odběrů) obsahu zpravodajských stránek on-line, novin on-line nebo časopisů on-line k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace

Elektronické obchodování

BGAMSS

Používání internetu během posledních tří měsíců k placenému odběru (včetně stávajících a nových placených odběrů) služeb pro streamování her pro soukromé účely

Elektronické obchodování

BHLFTS2

Používání internetu během posledních tří měsíců k placenému odběru (včetně stávajících a nových placených odběrů) obsahu v aplikacích týkajících se zdraví nebo fitness pro soukromé účely

Elektronické obchodování

BAPP2

Používání internetu během posledních tří měsíců k placenému odběru (včetně stávajících a nových placených odběrů) obsahu v jiných aplikacích (týkajících se např. výuky jazyků, cestování, počasí) pro soukromé účely

Elektronické obchodování

BCEPG

Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu fyzického zboží od soukromých osob k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace [vnitrostátní příklady]

Elektronické obchodování

BTPS_PP

Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu dopravních služeb od soukromých osob k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace [vnitrostátní příklady]

Elektronické obchodování

BRA_PP

Používání internetu během posledních tří měsíců ke koupi domu nebo bytu od soukromých osob k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace [vnitrostátní příklady]

Elektronické obchodování

BHHS_PP

Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu služeb pro domácnost, např. uklízení, hlídání dětí, opravy, zahradnické práce, od soukromých osob k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace [příklady z daného státu]

Elektronické obchodování

BOTS (nepovinně)

Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu jakýchkoli jiných služeb (kromě finančních a pojišťovacích služeb) k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace (nepovinně)

Elektronické obchodování

BF

Kolikrát během posledních tří měsíců respondent nakoupil zboží či služby přes internet k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace

Elektronické obchodování

BPSH

Bezpečnostní nebo zdravotní problémy (např. stavba, materiál nebo software výrobku vedly k nehodě, zranění nebo zdravotním problémům) způsobené během posledních tří měsíců výrobky, které byly dříve zakoupeny on-line

Elektronické obchodování

BFIN_IN1

Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu pojištění, včetně cestovního pojištění, rovněž v rámci balíčku například s letenkou, pro soukromé účely prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace

Elektronické obchodování

BFIN_CR1

Používání internetu během posledních tří měsíců za účelem přijetí půjčky či hypotéky nebo úvěru od banky nebo jiného poskytovatele finančních služeb k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace

Elektronické obchodování

BFIN_SH1

Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu nebo prodeji akcií, dluhopisů, podílů ve fondech nebo jiných finančních aktiv pro soukromé účely prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace

Překážky v používání a související obtíže

BTFW1

Problémy při použití internetu k obchodním činnostem: při nákupu on-line prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace k soukromým účelům během posledních tří měsíců bylo použití internetových stránek obtížné nebo bylo jejich fungování neuspokojivé (např. internetové stránky byly příliš komplikované, orientace na nich nesnadná, špatně fungovaly z technického hlediska)

Překážky v používání a související obtíže

BDGL1

Problémy při použití internetu k obchodním činnostem: při nákupu on-line prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace k soukromým účelům během posledních tří měsíců se vyskytly obtíže při vyhledávání informací o zárukách nebo jiných zákonných právech

Překážky v používání a související obtíže

BSPD1

Problémy při použití internetu k obchodním činnostem: při nákupu on-line prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace k soukromým účelům během posledních tří měsíců došlo k pozdějšímu dodání, než bylo uvedeno

Překážky v používání a související obtíže

BCPR1

Problémy při použití internetu k obchodním činnostem: při nákupu on-line prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace k soukromým účelům během posledních tří měsíců byly celkové náklady vyšší, než bylo uvedeno (např. neočekávané poplatky za transakci nebo neopodstatněné poplatky za záruku)

Překážky v používání a související obtíže

BWDN1

Problémy při použití internetu k obchodním činnostem: při nákupu on-line prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace k soukromým účelům během posledních tří měsíců došlo k dodání jiného či poškozeného zboží nebo k poskytnutí jiných či neuspokojivých služeb

Překážky v používání a související obtíže

BFRA1

Problémy při použití internetu k obchodním činnostem: při nákupu on-line prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace k soukromým účelům během posledních tří měsíců se vyskytly problémy s podvodným jednáním (např. nebylo dodáno žádné zboží nebo nebyly poskytnuty žádné služby, došlo ke zneužití údajů kreditní karty)

Překážky v používání a související obtíže

BCR1

Problémy při použití internetu k obchodním činnostem: při nákupu on-line prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace k soukromým účelům během posledních tří měsíců se vyskytly potíže při vyřizování stížností a zjednávání nápravy, nebo po podání stížnosti nenásledovala uspokojivá odpověď

Překážky v používání a související obtíže

BDNS1

Problémy při použití internetu k obchodním činnostem: při nákupu on-line prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace k soukromým účelům během posledních tří měsíců zahraniční prodejce neprodával do země respondenta

Překážky v používání a související obtíže

BOTH2

Problémy při použití internetu k obchodním činnostem: při nákupu on-line prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace k soukromým účelům během posledních tří měsíců se vyskytly jiné problémy

Překážky v používání a související obtíže

BARR2X

Při nákupu on-line prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace k soukromým účelům během posledních tří měsíců se nevyskytly žádné problémy

Překážky v používání a související obtíže

IUPSX

(nepovinně)

Řešení problémů při používání internetu během posledních tří měsíců – respondent neměl žádné problémy (nepovinně)

Překážky v používání a související obtíže

IUPSSE

(nepovinně)

Řešení problémů při používání internetu během posledních tří měsíců – respondent požádal o pomoc (nepovinně)

Překážky v používání a související obtíže

IUPSFIX

(nepovinně)

Řešení problémů při používání internetu během posledních tří měsíců – respondent vyřešil nebo se pokusil vyřešit problém sám (nepovinně)

Překážky v používání a související obtíže

IUPSNO

(nepovinně)

Řešení problémů při používání internetu během posledních tří měsíců – respondent se nesnažil problém vyřešit (nepovinně)

Překážky v používání a související obtíže

IUPSOTH

(nepovinně)

Řešení problémů, které se během posledních tří měsíců vyskytly při používání internetu – jiné než vyhledání pomoci při řešení problému, vlastní řešení nebo pokus o vlastní řešení problému nebo žádný pokus o řešení problému (nepovinně)

Překážky v používání a související obtíže

IUNUN

(nepovinně)

Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – respondent neměl potřebu (protože internet nebyl užitečný, nebyl zajímavý atd.) (nepovinné) (nepovinně)

Překážky v používání a související obtíže

IUNUTD

(nepovinně)

Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – respondent považoval použití internetu za příliš složité (nepovinně)

Překážky v používání a související obtíže

IUNUCH

(nepovinně)

Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – respondent se v souvislosti s používáním internetu potýkal s fyzickými nebo psychickými překážkami (včetně tělesného postižení, zrakového postižení, demence, zvláštních potřeb nebo jiného zdravotního postižení) (nepovinně)

Překážky v používání a související obtíže

IUNUSP

(nepovinně)

Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – respondent měl obavy o bezpečnost nebo soukromí, strach z podvodu nebo obtěžování na internetu (nepovinně)

Překážky v používání a související obtíže

IUNUCO

(nepovinně)

Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – respondent považoval náklady na internetové připojení nebo vybavení za příliš vysoké (nepovinně)

Překážky v používání a související obtíže

IUNUNO

(nepovinně)

Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – respondent obecně odmítá internet, nedůvěřuje informacím na internetu (nepovinně)

Překážky v používání a související obtíže

IUNUOTH

(nepovinně)

Důvody pro nepoužití internetu během posledních tří měsíců – jiné důvody než to, že internet není potřeba, jeho používání je příliš složité, respondent se v souvislosti s používáním internetu potýkal s fyzickými nebo psychickými překážkami, obavy o bezpečnost, soukromí, strach z podvodu nebo obtěžování na internetu, příliš vysoké náklady, nedůvěra v informace na internetu nebo odmítání internetu (nepovinně)

Digitální dovednosti

CXFER1

Činnosti vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující kopírování nebo přesunování souborů (např. dokumentů, dat, obrázků či videí) mezi složkami, zařízeními (např. prostřednictvím elektronické pošty, výměny rychlých zpráv (instant messaging), USB či kabelu) nebo v cloudovém úložišti

Digitální dovednosti

CINSAPP1

Činnosti vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující stahování nebo instalaci softwaru nebo aplikací

Digitální dovednosti

CCONF1

Činnosti vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující změnu nastavení softwaru, aplikace nebo zařízení (např. nastavení jazyka, barev, kontrastu, velikosti písma, přizpůsobení panelů nástrojů/nabídek)

Digitální dovednosti

CWRD1

Činnosti související se softwarem vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující používání softwaru pro zpracování textu

Digitální dovednosti

CPRES2

Činnosti související se softwarem vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující vytváření souborů (např. dokumentů, obrázků či videí) sestávajících z více prvků, jako jsou například text, fotografie, tabulka, graf, animace nebo zvuk

Digitální dovednosti

CXLS1

Činnosti související se softwarem vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující používání tabulkových procesorů

Digitální dovednosti

CXLSADV1

Činnosti související se softwarem vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující používání pokročilých funkcí tabulkových procesorů (funkcí, vzorců, maker a dalších funkcí pro vývojáře) k uspořádání, analýze, strukturování nebo modifikaci dat

Digitální dovednosti

CEPVA1

Činnosti související se softwarem vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující editaci fotografií, videosouborů nebo audiosouborů

Digitální dovednosti

CPRG2

Činnosti související se softwarem vykonávané během posledních tří měsíců pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely zahrnující psaní kódu v programovacím jazyce

Digitální dovednosti

UDI

Informace nebo obsah (např. videa, obrázky) konzultované během posledních tří měsíců na internetových zpravodajských stránkách nebo sociálních médiích, které respondent považoval za nepravdivé nebo pochybné

Digitální dovednosti

TIC

Respondent během posledních tří měsíců ověřoval pravdivost informací nebo obsahu na internetových zpravodajských stránkách nebo v sociálních médiích

Digitální dovednosti

TICCSFOI

Respondent ověřoval pravdivost informací nebo obsahu na internetu tak, že ověřoval zdroje nebo vyhledával další informace na internetu (např. na dalších zpravodajských stránkách)

Digitální dovednosti

TICIDIS

Respondent ověřoval pravdivost informací nebo obsahu na internetu tak, že sledoval internetovou diskuzi o příslušných informacích nebo se takové diskuze zúčastnil

Digitální dovednosti

TICNIDIS

Respondent ověřoval pravdivost informací nebo obsahu na internetu tak, že o příslušných informacích diskutoval off-line s dalšími osobami nebo použil zdroje mimo internet

Digitální dovednosti

TICXND

Respondent pravdivost informací nebo obsahu na internetu neověřoval, protože již věděl, že příslušné informace, obsah nebo zdroj nejsou spolehlivé

Digitální dovednosti

TICXSKL

Respondent pravdivost informací nebo obsahu na internetu neověřoval, neboť se mu nedostávalo k tomu potřebných dovedností nebo vědomostí

Digitální dovednosti

TICXOTH

Respondent pravdivost informací nebo obsahu na internetu neověřoval z jiných důvodů

Digitální dovednosti

HM

(nepovinně)

Zprávy, se kterými se respondent během posledních tří měsíců seznámil on-line a které považuje za nepřátelské nebo ponižující vůči skupinám osob nebo jednotlivcům ve videích, blozích, vlozích, na platformách sociálních médií nebo na zpravodajských stránkách (včetně části s komentáři) (nepovinně)

Digitální dovednosti

HMPS (nepovinně)

Skupiny lidí nebo jednotlivci, které/kteří jsou ve zprávách považovaných za nepřátelské nebo ponižující terčem útoků, nebo jsou proti nim tyto zprávy zaměřeny, a to z důvodu politických nebo sociálních názorů (nepovinně)

Digitální dovednosti

HMSO (nepovinně)

Skupiny lidí nebo jednotlivci, které/kteří jsou ve zprávách považovaných za nepřátelské nebo ponižující terčem útoků, nebo jsou proti nim tyto zprávy zaměřeny, a to z důvodu sexuální orientace a/nebo genderové identity (identita LGBTIQ+ osob) (nepovinně)

Digitální dovednosti

HMSE (nepovinně)

Skupiny lidí nebo jednotlivci, které/kteří jsou ve zprávách považovaných za nepřátelské nebo ponižující terčem útoků, nebo jsou proti nim tyto zprávy zaměřeny, a to z důvodu pohlaví (nepovinně)

Digitální dovednosti

HMRE (nepovinně)

Skupiny lidí nebo jednotlivci, které/kteří jsou ve zprávách považovaných za nepřátelské nebo ponižující terčem útoků, nebo jsou proti nim tyto zprávy zaměřeny, a to z důvodu rasového nebo etnického původu (nepovinně)

Digitální dovednosti

HMBR (nepovinně)

Skupiny lidí nebo jednotlivci, které/kteří jsou ve zprávách považovaných za nepřátelské nebo ponižující terčem útoků, nebo jsou proti nim tyto zprávy zaměřeny, a to z důvodu náboženského vyznání nebo přesvědčení (nepovinně)

Digitální dovednosti

HMD (nepovinně)

Skupiny lidí nebo jednotlivci, které/kteří jsou ve zprávách považovaných za nepřátelské nebo ponižující terčem útoků, nebo jsou proti nim tyto zprávy zaměřeny, a to z důvodu zdravotního postižení (nepovinně)

Digitální dovednosti

HMA (nepovinně)

Skupiny lidí nebo jednotlivci, které/kteří jsou ve zprávách považovaných za nepřátelské nebo ponižující terčem útoků, nebo jsou proti nim tyto zprávy zaměřeny, a to z důvodu věku (nepovinně)

Digitální dovednosti

HMOTH (nepovinně)

Skupiny lidí nebo jednotlivci, které/kteří jsou ve zprávách považovaných za nepřátelské nebo ponižující terčem útoků, nebo jsou proti nim tyto zprávy zaměřeny, a to z důvodu jiných osobních vlastností (nepovinně)

Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost

MAPS_RPS

Vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: seznámení se s prohlášením o zásadách ochrany soukromých údajů před poskytnutím osobních údajů

Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost

MAPS_RRGL

Vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: omezení nebo zamítnutí přístupu k zeměpisné poloze respondenta

Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost

MAPS_LAP

Vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: omezení přístupu k profilu nebo obsahu na sociálních sítích či sdílených internetových úložištích

Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost

MAPS_RAAD

Vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: odmítnutí souhlasu s použitím osobních údajů pro reklamní účely

Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost

MAPS_CWSC

Vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: ověření, že internetové stránky, pro které respondent poskytl osobní údaje, byly zabezpečené (např. internetové stránky https, loga nebo certifikáty bezpečnosti)

Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost

MAPS_APD

Vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: žádost adresovaná správci nebo poskytovateli internetových stránek či internetového vyhledávače o přístup k údajům o respondentovi za účelem jejich aktualizace nebo smazání

Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost

PCOOK1

Změna nastavení ve vlastním internetovém prohlížeči za účelem zablokování nebo omezení souborů cookies v zařízeních respondenta

Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost

CCOOK (nepovinně)

Obavy, že se respondentovy on-line aktivity zaznamenávají za účelem nabízení cílené reklamy (nepovinně)

Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost

USLCOOK

Používání softwaru, kterým je možnost sledování aktivit jednotlivce na internetu v zařízeních respondenta omezena

Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost

IUACRG

Založení účtu nebo registrace u bezplatné aplikace nebo u bezplatné služby (např. přihlášení se / účet pro e-mail, platformy sociálních médií, internetový obchod, aplikace k nákupu jízdenek/letenek, streamování hudby, hry)

Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost

IUACDL

Zrušení nebo pokus o zrušení (nebo uzavření) vlastního účtu u bezplatné aplikace nebo zrušení nebo pokus o zrušení bezplatné služby (např. e-mail, platformy sociálních médií, internetový obchod, aplikace k nákupu jízdenek/letenek, streamování hudby, hry) během posledních tří měsíců

Bezpečnost, soukromí a důvěryhodnost

IUACDLP

Problémy, které se vyskytly během posledních tří měsíců při snaze o zrušení vlastního účtu na bezplatné aplikaci nebo o zrušení bezplatné služby (např. obtíže s nalezením způsobu, jak účet zrušit, nepřiměřená časová náročnost rušení účtu, technické problémy, nepřijatelné podmínky pro zrušení účtu, neúspěšné uzavření účtu)


(1)  Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 910/2014 ze dne 23. července 2014 o elektronické identifikaci a službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce na vnitřním trhu a o zrušení směrnice 1999/93/ES (Úř. věst. L 257, 28.8.2014, s. 73, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2014/910/oj). Značná a vysoká úroveň záruky je definována v souladu s prováděcím nařízením Komise (EU) 2015/1502 ze dne 8. září 2015, kterým se stanoví minimální technické specifikace a postupy pro úrovně záruky prostředků pro elektronickou identifikaci podle čl. 8 odst. 3 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 910/2014 o elektronické identifikaci a službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce na vnitřním trhu (Úř. věst. L 235, 9.9.2015, s. 7, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2015/1502/oj).


ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2024/2515/oj

ISSN 1977-0626 (electronic edition)


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU