(EU) 2024/2392Prováděcí nařízení Komise (EU) 2024/2392 ze dne 10. září 2024, kterým se mění prováděcí nařízení (EU) 2022/191 o uložení konečného antidumpingového cla na dovoz některých spojovacích prostředků ze železa nebo oceli pocházejících z Čínské lidové republiky po přijetí žádosti o udělení statusu nového vyvážejícího výrobce
Publikováno: | Úř. věst. L 2392, 11.9.2024 | Druh předpisu: | Prováděcí nařízení |
Přijato: | 10. září 2024 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 12. září 2024 | Nabývá účinnosti: | 12. září 2024 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
Úřední věstník |
CS Řada L |
2024/2392 |
11.9.2024 |
PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2024/2392
ze dne 10. září 2024,
kterým se mění prováděcí nařízení (EU) 2022/191 o uložení konečného antidumpingového cla na dovoz některých spojovacích prostředků ze železa nebo oceli pocházejících z Čínské lidové republiky po přijetí žádosti o udělení statusu nového vyvážejícího výrobce
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1036 ze dne 8. června 2016 o ochraně před dumpingovým dovozem ze zemí, které nejsou členy Evropské unie (1) (dále jen „základní nařízení“), a zejména na článek 9 uvedeného nařízení,
s ohledem na prováděcí nařízení Komise (EU) 2022/191 ze dne 16. února 2022 o uložení konečného antidumpingového cla na dovoz některých spojovacích prostředků ze železa nebo oceli pocházejících z Čínské lidové republiky (2) (dále jen „původní nařízení“), a zejména na článek 2 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
1. PLATNÁ OPATŘENÍ
(1) |
Dne 16. února 2022 uložila Komise původním nařízením konečné antidumpingové clo na dovoz některých spojovacích prostředků ze železa nebo oceli (dále jen „dotčený výrobek“) pocházejících z Čínské lidové republiky (dále jen „Čína“) do Unie. |
(2) |
V rámci šetření, které vedlo k původnímu nařízení (dále jen „původní šetření“), byl v souladu s článkem 17 základního nařízení pro účely šetření vyvážejících výrobců v Číně proveden výběr vzorku. |
(3) |
Pro vyvážející výrobce z Číny zařazené do vzorku Komise na dovoz dotčeného výrobku uložila individuální sazby antidumpingového cla v rozsahu od 22,1 % do 48,8 %. Pro spolupracující vyvážející výrobce nezařazené do vzorku byla uložena celní sazba ve výši 39,6 %. Spolupracující vyvážející výrobci nezařazení do vzorku jsou uvedeni v příloze původního nařízení. Dále byla uložena celostátní celní sazba ve výši 86,5 % na dotčený výrobek vyráběný společnostmi v Číně, které se buď nepřihlásily, nebo při původním šetření nespolupracovaly. |
(4) |
V souladu s článkem 2 původního nařízení může být čl. 1 odst. 2 uvedeného nařízení změněn tak, že novému vyvážejícímu výrobci bude přiznána celní sazba použitelná na spolupracující společnosti, které nebyly zařazeny do vzorku, tj. sazba cla ve výši 39,6 %, pokud nový vyvážející výrobce v Číně poskytne Komisi dostatečné důkazy, že:
|
2. ŽÁDOST O UDĚLENÍ STATUSU NOVÉHO VYVÁŽEJÍCÍHO VÝROBCE
(5) |
Společnost Suzhou DTFLOCK Precision Fastener Co., Ltd. (dále jen „žadatel“) dne 25. září 2023 předložila Komisi žádost o udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, a tedy o přiznání celní sazby platné pro spolupracující společnosti v Číně nezařazené do vzorku, s tvrzením, že splňuje všechny tři podmínky stanovené v článku 2 původního nařízení (dále jen „žádost“). |
(6) |
Pro účely rozhodnutí o tom, zda žadatel splňuje podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce podle článku 2 původního nařízení (dále jen „podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce“), Komise žadateli nejprve zaslala dotazník s žádostí o poskytnutí důkazů o tom, že splňuje podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce. Souběžně s tím Komise o žádosti žadatele informovala výrobní odvětví Unie a vyzvala je, aby poskytlo připomínky. Výrobní odvětví Unie, zastoupené Evropským institutem pro průmyslové spojovací prostředky, ohledně toho, zda žadatel splňuje podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, nepředložilo žádné připomínky. |
(7) |
Na základě analýzy odpovědi žadatele na dotazník Komise požádala o další informace a důkazy, které žadatel předložil. Kromě analýzy dalších důkazů Komise nahlédla do on-line databáze Orbis (3) a do čínských databází jako Qichacha (4) a Aliyun (5), aby získala informace o společnosti, přičemž provedla křížovou kontrolu všech dostupných informací s veřejně dostupnými informacemi na internetu. |
(8) |
Komise nakonec ve dnech 23. a 24. dubna 2024 provedla dálkovou křížovou kontrolu se samotným žadatelem. Komise se snažila ověřit veškeré informace, které považovala pro rozhodnutí o tom, zda žadatel splňuje podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, za nezbytné. |
3. ANALÝZA ŽÁDOSTI
(9) |
Pokud jde o první podmínku pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, Komise zjistila, že žadatel během období původního šetření dotčený výrobek do Unie nevyvážel. Komise dále zjistila, že žadatel byl založen v roce 2015, vývozní licenci získal ve stejném roce a dotčený výrobek začal vyvážet do Unie v roce 2021. |
(10) |
Komise přezkoumala všechny vývozní transakce během období původního šetření a nezjistila žádné důkazy o vývozu dotčeného výrobku do Unie před rokem 2021. Konkrétně, obchodní kniha žadatele nevykazovala žádné záznamy o vývozních transakcích dotčeného výrobku do Unie během období původního šetření a účetní knihy žadatele z tohoto období byly v souladu s finančními výkazy společnosti. |
(11) |
Pokud jde o druhou podmínku pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, Komise zjistila, že žadatel není ve spojení s žádným vyvážejícím výrobcem v Číně, na kterého by se vztahovala antidumpingová opatření uložená původním nařízením. |
(12) |
Pokud jde o třetí podmínku pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, Komise zjistila, že žadatel vyvážel dotčený výrobek do Unie od března 2021, tedy po skončení období původního šetření. |
(13) |
Žadatel předložil podpůrné doklady k zásilkám významného množství dotčeného výrobku do Unie za období počínaje únorem 2021. Komise je ověřila na základě finančních výkazů žadatele během dálkové křížové kontroly. Komise proto dospěla závěru, že žadatel splňuje třetí podmínku pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce. |
(14) |
Na základě výše uvedeného dospěla Komise k závěru, že žadatel splňuje všechny tři podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, jak je stanoveno v článku 2 původního nařízení. Žadateli by tudíž mělo být přiznáno antidumpingové clo ve výši 39,6 % pro spolupracující společnosti nezařazené do vzorku v rámci původního šetření. |
(15) |
Prováděcí nařízení (EU) 2022/191 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno. |
4. POSKYTNUTÍ INFORMACÍ
(16) |
Žadatel a výrobní odvětví Unie byli informováni o základních skutečnostech a úvahách, na jejichž základě se považuje za vhodné přiznat žadateli sazbu antidumpingového cla platnou pro spolupracující společnosti nezařazené do vzorku v rámci původního šetření. |
(17) |
Všem zúčastněným stranám, konkrétně výrobnímu odvětví Unie a žadateli, byla poskytnuta možnost předložit připomínky Nebyly obdrženy žádné připomínky. |
(18) |
Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem výboru zřízeného podle čl. 15 odst. 1 nařízení (EU) 2016/1036, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
V příloze prováděcího nařízení (EU) 2022/191 se za řádek pro společnost Suzhou YNK Fastener Co., Ltd. vkládá nový řádek, který zní:
Země |
Název |
Doplňkový kód TARIC |
„Čínská lidová republika |
Suzhou DTFLOCK Precision Fastener Co., Ltd. |
89CE“ |
Článek 2
Toto nařízení vstupuje v platnost prvním dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 10. září 2024.
Za Komisi
předsedkyně
Ursula VON DER LEYEN
(1) Úř. věst. L 176, 30.6.2016, s. 21. ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2016/1036/oj.
(2) Úř. věst. L 36, 17.2.2022, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2022/191/oj.
(3) Orbis je celosvětový poskytovatel informací o podnicích, které se týkají více než 220 milionů společností na celém světě. Poskytuje zejména standardizované informace o soukromých společnostech a podnikových strukturách.
(4) Qichacha je soukromá komerční databáze v čínském vlastnictví, která poskytuje spotřebitelům a odborníkům obchodní údaje, úvěrové informace a analýzy o soukromých a veřejných společnostech se sídlem v Číně.
(5) Aliyun (známá také jako Alibaba Cloud) je dceřinou společností skupiny Alibaba Group. Poskytuje služby cloud computingu pro online podniky a vlastní ekosystém elektronického obchodování společnosti Alibaba, přičemž mimo jiné slouží jako databáze, která spotřebitelům a profesionálům poskytuje obchodní údaje, informace o úvěrech a další druhy informací týkajících se soukromých a veřejných společností se sídlem v Číně.
ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2024/2392/oj
ISSN 1977-0626 (electronic edition)