(EU) 2024/2219Prováděcí nařízení Komise (EU) 2024/2219 ze dne 6. září 2024, kterým se zastavuje částečný prozatímní přezkum antidumpingových opatření vztahujících se na dovoz určitých pneumatik, nových nebo protektorovaných, z kaučuku, používaných pro autobusy nebo nákladní automobily a s indexem zatížení převyšujícím 121, pocházejících z Čínské lidové republiky

Publikováno: Úř. věst. L 2219, 9.9.2024 Druh předpisu: Prováděcí nařízení
Přijato: 6. září 2024 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 10. září 2024 Nabývá účinnosti: 10. září 2024
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



European flag

Úřední věstník
Evropské unie

CS

Řada L


2024/2219

9.9.2024

PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2024/2219

ze dne 6. září 2024,

kterým se zastavuje částečný prozatímní přezkum antidumpingových opatření vztahujících se na dovoz určitých pneumatik, nových nebo protektorovaných, z kaučuku, používaných pro autobusy nebo nákladní automobily a s indexem zatížení převyšujícím 121, pocházejících z Čínské lidové republiky

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1036 ze dne 8. června 2016 o ochraně před dumpingovým dovozem ze zemí, které nejsou členy Evropské unie (1) (dále jen „základní antidumpingové nařízení“), a zejména na čl. 11 odst. 3 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

1.   POSTUP

1.1.   Platná opatření

(1)

Dne 18. října 2018 prováděcím nařízením Komise (EU) 2018/1579 (2) (dále jen „původní nařízení“) uložila Evropská komise (dále jen „Komise“) konečné antidumpingové clo na dovoz určitých pneumatik, nových nebo protektorovaných, z kaučuku, používaných pro autobusy nebo nákladní automobily, s indexem zatížení převyšujícím 121, pocházejících z Čínské lidové republiky (dále jen „ČLR“). Sazby antidumpingového cla se pohybovaly v rozpětí mezi 42,73 EUR na jednotku a 61,76 EUR na jednotku. Na šetření, které vedlo k uložení původních opatření, se bude dále odkazovat jako na „původní šetření“.

(2)

V návaznosti na stížnost, kterou podalo čínské sdružení gumárenského průmyslu (China Rubber Industry Association) a čínská obchodní komora dovozců a vývozců kovů, nerostů a chemikálií (China Chamber of Commerce of Metals, Minerals & Chemicals Importers & Exporters), zrušil Tribunál Evropské unie dne 4. května 2022 ve svém rozsudku ve věcech T-30/19 a T-72/19 (3) (dále jen „rozsudek Tribunálu“) původní nařízení, pokud jde o několik vyvážejících výrobců.

(3)

V návaznosti na rozsudek Tribunálu Komise opětovně zahájila šetření a dne 4. dubna 2023 opětovně uložila konečné antidumpingové clo několika vyvážejícím výrobcům prováděcím nařízením Komise (EU) 2023/737 (4) (dále jen „druhé nařízení“).

(4)

Sazby v současné době platných antidumpingových cel se pohybují v rozpětí mezi 0 EUR na jednotku a 35,74 EUR na jednotku. GITI Tire (Anhui) Company Ltd.; GITI Tire (Fujian) Company Ltd.; Společnosti GITI Tire (Hualin) Company Ltd. a GITI Tire (Yinchuan) Company Ltd. v současné době podléhají antidumpingovému clu ve výši 35,74 EUR na jednotku.

1.2.   Žádost o částečný prozatímní přezkum omezený na dumping

(5)

Dne 16. srpna 2021 podala skupina GITI (dále jen „žadatel“) žádost o změnu názvu týkající se vyvážejícího výrobce GITI Tire (Anhui) Company Ltd. Žadatel požádal o změnu názvu z GITI Tire (Anhui) Company Ltd. na GITI Radial Tire (Anhui) Company Ltd. v původním nařízení, protože posledně uvedená společnost převzala činnosti první z nich. Komise požádala žadatele ovyplnění dotazníku týkajícího se změny názvu. Žadatel předložil odpověď na dotazník ve lhůtě stanovené za tímto účelem.

(6)

Žadatel vysvětlil, že se v dubnu 2021 rozhodl restrukturalizovat některé ze svých činností v Číně, zejména spojit tři společnosti do jedné společnosti GITI Radial Tire (Anhui) Company Ltd: GITI Tire (Anhui) Company Ltd.; GITI Radial Tire (Anhui) Company Ltd. a Anhui GITI Tire Retreading Company Ltd.

(7)

Po dalších výměnách informací Komise informovala žadatele, že žádost o změnu názvu není vhodným postupem pro posouzení procesu restrukturalizace, jak jej popsal žadatel a při němž by vyvážejícímu výrobci GITI Tire (Anhui) Company Ltd. s doplňkovým kódem TARIC C332 byla na konci procesu fúze zrušena registrace. Komise vysvětlila, že k posouzení procesu restrukturalizace bude nezbytné šetření v rámci prozatímního přezkumu.

(8)

Dne 8. září 2023 obdržela Komise od skupiny GITI (dále jen „žadatel“) žádost o částečný prozatímní přezkum podle článku 11 základního antidumpingového nařízení. Cílem žádosti bylo posoudit, zda by restrukturalizace skupiny GITI měla vést k novému výpočtu dumpingového rozpětí pro žadatele a změnit název vyvážejícího výrobce GITI Tire (Anhui) Company Ltd. na GITI Radial Tire (Anhui) Company Ltd.

1.3.   Zahájení částečného prozatímního přezkumu omezeného na dumping

(9)

Komise po informování členských států stanovila, že existují dostatečné důkazy odůvodňující zahájení částečného prozatímního přezkumu omezeného ve svém rozsahu na posouzení dumpingu ve vztahu k žadateli a dne 15. prosince 2023 zahájila částečný prozatímní přezkum v souladu s článkem 11 základního antidumpingového nařízení prostřednictvím oznámení zveřejněného v Úředním věstníku Evropské unie (5) (dále jen „oznámení o zahájení“).

1.4.   Souběžný přezkum před pozbytím platnosti

(10)

Dne 20. října 2023 zahájila Komise přezkum před pozbytím platnosti týkající se dovozu určitých pneumatik, nových nebo protektorovaných, z kaučuku, používaných pro autobusy nebo nákladní automobily a s indexem zatížení převyšujícím 121, pocházejících z ČLR podle článku 11 základního antidumpingového nařízení. O přezkum před pozbytím platnosti požádala Koalice proti nekalému dovozu pneumatik, ad hoc sdružení evropských výrobců jménem výrobního odvětví Unie ve smyslu čl. 5 odst. 4 základního antidumpingového nařízení. Šetření v rámci přezkumu před pozbytím platnosti probíhá.

1.5.   Šetření

(11)

Šetření týkající se částečného prozatímního přezkumu omezeného na dumping se vztahovalo na období od 1. července 2022 do 30. června 2023 (dále jen „období přezkumného šetření“).

(12)

Komise o zahájení šetření v rámci částečného prozatímního přezkumu informovala žadatele, orgány země vývozu a výrobní odvětví v Unii. Zúčastněné strany dostaly možnost písemně se k věci vyjádřit a účastnit se slyšení.

(13)

Komise zaslala skupině GITI dotazníky s cílem získat informace nezbytné pro své šetření. Za účelem snížení administrativní zátěže Komise souhlasila s návrhem žadatele použít jeho odpovědi na dotazníky předložené v rámci šetření v rámci přezkumu před pozbytím platnosti. Odpovědi byly zaslány ve stanovené lhůtě.

2.   DOTČENÝ VÝROBEK A OBDOBNÝ VÝROBEK

2.1.   Dotčený výrobek

(14)

Výrobek, který je předmětem přezkumu, je stejný jako v původním a druhém nařízení, konkrétně určité pneumatiky, nové nebo protektorované, z kaučuku, používané pro autobusy nebo nákladní automobily, s indexem zatížení převyšujícím 121, v současnosti kódů KN 4011 20 90 a ex 4012 12 00 (kód TARIC 4012 12 00 10), pocházející z ČLR (dále jen „dotčený výrobek“).

2.2.   Obdobný výrobek

(15)

Jak bylo zjištěno v původním šetření, dotčený výrobek a výrobek vyráběný a prodávaný v Unii výrobním odvětvím Unie mají stejné základní fyzikální vlastnosti a základní použití.

(16)

Komise proto dospěla k závěru, že tyto výrobky jsou obdobné ve smyslu čl. 1 základního antidumpingového nařízení.

3.   TRVALÝ CHARAKTER ZMĚNY OKOLNOSTÍ

(17)

V souladu s článkem 11 základního antidumpingového nařízení Komise šetřila, zda se výrazně změnily okolnosti, na jejichž základě byla stávající opatření zavedena, a zda je taková změna trvalé povahy.

(18)

V červnu 2023 žadatel uvedl, že společnost GITI Radial Tire (Anhui) Company Ltd., sídlící vedle společnosti GITI Tire (Anhui) Company Ltd., dokončila včlenění tří dalších společností skupiny GITI, a to: i) GITI Tire (Anhui) Company Ltd.; ii) Anhui Prime Cord Fabrics Company Ltd. a iii) Anhui GITI Tire Retreading Company Ltd. V původním šetření Komise vyšetřovala všechny tyto společnosti kromě společnosti Anhui GITI Tire Retreading Company Ltd. Společnost GITI Tire (Anhui) Company Ltd. byla jedním z vyvážejících výrobců, zatímco společnosti GITI Radial Tire (Anhui) Company Ltd. a Anhui Prime Cord Fabrics Ltd. poskytovaly vstupní materiály. Na základě důkazů předložených žadatelem bude výsledná společnost vzniklá spojením z velké části pokračovat v provádění stejných výrobních a dodavatelských činností jako původně prošetřované společnosti. Žadatel rovněž uvedl další podnikové změny ovlivňující několik společností ve skupině GITI. Změny většinou zahrnují i) změny úrovně výrobní činnosti vyvážejících výrobců a poskytovatelů vstupních materiálů a ii) menší podnikové změny.

(19)

V původním šetření byla běžná hodnota vypočtena na základě informací o cenách a nákladech z vybrané srovnatelné země a nezávisela na čínských domácích cenách nebo nákladech. Nic proto nenasvědčuje tomu, že by vnitřní restrukturalizace a ostatní oznámené podnikové změny skupiny GITI v Číně byly relevantní. Kromě toho nic nenasvědčuje tomu, že by se prodejní kanály, a tudíž i vývozní cena, výrazně změnily, jelikož skupina stále vyváží prostřednictvím svého obchodníka ve spojení a přímé prodejní náklady společností GITI Radial Tire (Anhui) Company Ltd. a GITI Tire (Anhui) Company Ltd. jsou stejné, protože společnosti sídlí vedle sebe. Nic tedy nenasvědčuje tomu, že by oznámené změny restrukturalizace a ostatní menší podnikové změny změnily okolnosti, pokud jde o dumping, a že by změna antidumpingových opatření byla na tomto základě odůvodněná.

(20)

Vzhledem k výše popsané fúzi žadatel požádal o nahrazení odkazů na společnost GITI Tire (Anhui) Company Ltd. za GITI Radial Tire (Anhui) Company Ltd. ve druhém nařízení. Z důkazů předložených žadatelem vyplývá, že absorpce společnosti GITI Tire (Anhui) Company Ltd. byla dokončena dne 6. července 2023, tedy dne, kdy společnost GITI Radial Tire (Anhui) Company Ltd. získala novou licenci k podnikání poté, co dne 20. června 2023 podala žádost příslušným orgánům. Komise proto považuje za vhodné změnit prováděcí nařízení (EU) 2023/737 tak, aby odráželo převzetí výrobních činností společnosti GITI Tire (Anhui) Company Ltd. společností GITI Radial Tire (Anhui) Company Ltd., a přidělit doplňkový kód TARIC C332 společnosti GITI Radial Tire (Anhui) Company Ltd.

(21)

Žadatel dostal příležitost vyjádřit se k tomuto nařízení. Žadatel se vyslovil proti zastavení šetření ze dvou důvodů.

(22)

Jako první argument žadatel uvedl, že ho Komise vyzvala, aby požádal o prozatímní přezkum, a umožnil tak Komisi nově vypočítat dumpingové rozpětí s ohledem na podnikové změny, které skupina GITI zamýšlela provést. Pokud jde o toto tvrzení, Komise skupinu GITI informovala, že na základě informací obdržených v této fázi se původně požadovaný postup změny názvu nejeví jako vhodný pro analýzu zamýšlených podnikových změn. Komise žadatele informovala, že jakmile budou podnikové změny účinně provedeny, bude nutné požádat o prozatímní přezkum. Komise však neuvedla, že bude nutné nově vypočítat dumpingové rozpětí. Účelem prozatímního přezkumu bylo posoudit, zda jsou podnikové změny důvodem k novému výpočtu dumpingového rozpětí. Komise dospěla k závěru, že tyto změny neodůvodňují nový výpočet dumpingového rozpětí, a proto vyhověla původní žádosti o změnu názvu.

(23)

Druhým argumentem žadatele byla skutečnost, že došlo ke změně prodejních kanálů, neboť skupina GITI již nevyužívá služeb dovozců zjištěných v původním šetření. Podle názoru žadatele by se proto Komise již neměla při stanovení úrovně dumpingu uchylovat k početně zjištěné vývozní ceně v souladu s čl. 2 odst. 9 základního antidumpingového nařízení. Pokud jde o druhý argument, Komise konstatuje, že jedna z oznámených změn se týkala dovozce ve spojení mimo Unii, a proto již tyto údaje nejsou pro stanovení úrovně dumpingu v Unii relevantní. Kromě toho pokud jde o argument, že skupina GITI již dotčený výrobek neprodává prostřednictvím obchodníka ve spojení v Unii, Komise uvedla, že se v původním šetření většina prodeje na vývoz do Unie uskutečňovala stejnými prodejními kanály. Procentní podíl prodeje uskutečněného dovozcem ve spojení v Unii nebyl významný. Kromě toho Komise na základě informací poskytnutých žadatelem dále potvrdila, že dovozce ve spojení je stále aktivní a skupině GITI poskytuje marketingové služby. Vzhledem k tomu, že skupina GITI tohoto dovozce ve spojení může nadále kdykoliv používat jako prodejní kanál, by skutečnost, že tomu tak v současné době není, nebyla považována za významnou změnu trvalé povahy.

4.   ZASTAVENÍ ŠETŘENÍ

(24)

Zúčastněné strany byly informovány o stěžejních skutečnostech a úvahách, na jejichž základě byl přijat záměr zastavit toto šetření, a bylo jim umožněno vyjádřit připomínky.

(25)

Z výše uvedených důvodů proto dospěla Komise k závěru, že částečný prozatímní přezkum antidumpingových opatření týkající se dovozu dotčeného výrobku pocházejícího z Číny, omezený na žadatele, by měl být zastaven.

(26)

Toto nařízení je v souladu se stanoviskem výboru zřízeného podle čl. 15 odst. 1 nařízení (EU) 2016/1036,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

1.   V prováděcím nařízení (EU) 2023/737 se čl. 1 odst. 3 mění takto:

„GITI Tire (Anhui) Company Ltd; GITI Tire (Fujian) Company Ltd; GITI Tire (Hualin) Company Ltd; GITI Tire (Yinchuan) Company Ltd

35,74

C332“

se nahrazuje tímto:

„GITI Radial Tire (Anhui) Company Ltd.; GITI Tire (Fujian) Company Ltd.; GITI Tire (Hualin) Company Ltd.; GITI Tire (Yinchuan) Company Ltd.

35,74

C332“

2.   Doplňkový kód TARIC C332 dříve přidělený společnosti GITI Tire (Anhui) Company Ltd. se použije na společnost GITI Radial Tire (Anhui) Company Ltd. ode dne 6. července 2023. Od tohoto dne se jakékoliv konečné clo zaplacené z dovozu výrobků vyrobených společností GITI Radial Tire (Anhui) Company Ltd. nad rámec antidumpingového cla stanoveného v čl. 1 odst. 3 prováděcího nařízení (EU) 2023/737, pokud jde o společnost GITI Tire (Anhui) Company Ltd., vrátí nebo promine v souladu s platnými celními předpisy.

Článek 2

Částečný prozatímní přezkum omezený na dumping skupiny GITI, pokud jde o antidumpingové clo použitelné na dovoz určitých pneumatik, nových nebo protektorovaných, z kaučuku, používaných pro autobusy nebo nákladní automobily a s indexem zatížení převyšujícím 121, kódů KN 4011 20 90 a ex 4012 12 00 (kód TARIC 4012 12 00 10), pocházejících z Čínské lidové republiky, se zastavuje.

Článek 3

Toto nařízení vstupuje v platnost prvním dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 6. září 2024.

Za Komisi

předsedkyně

Ursula VON DER LEYEN


(1)   Úř. věst. L 176, 30.6.2016, s. 21.

(2)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2018/1579 ze dne 18. října 2018, kterým se ukládá konečné antidumpingové clo a s konečnou platností vybírá prozatímní clo uložené na dovoz určitých pneumatik, nových nebo protektorovaných, z kaučuku, používaných pro autobusy nebo nákladní automobily, s indexem zatížení převyšujícím 121, pocházejících z Čínské lidové republiky a kterým se zrušuje prováděcí nařízení (EU) 2018/163 (Úř. věst. L 263, 22.10.2018, s. 3).

(3)  Rozsudek Tribunálu (desátého rozšířeného senátu) ze dne 4. května 2022, China Rubber Industry Association (CRIA) a China Chamber of Commerce of Metals, Minerals & Chemicals Importers & Exporters (CCCMC) v. Evropská komise, T-30/19 a T-72/19, EU:T:2022:226.

(4)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2023/737 ze dne 4. dubna 2023, kterým se opětovně ukládá konečné antidumpingové clo na dovoz určitých pneumatik, nových nebo protektorovaných, z kaučuku, používaných pro autobusy nebo nákladní automobily, s indexem zatížení převyšujícím 121 a pocházejících z Čínské lidové republiky v návaznosti na rozsudek Tribunálu ve spojených věcech T-30/19 a T-72/19 (Úř. věst. L 96, 5.4.2023, s. 9).

(5)  Oznámení o zahájení částečného prozatímního přezkumu antidumpingových opatření vztahujících se na dovoz určitých pneumatik, nových nebo protektorovaných, z kaučuku, používaných pro autobusy nebo nákladní automobily a s indexem zatížení převyšujícím 121, pocházejících z Čínské lidové republiky (Úř. věst. C, C/2023/1500, 15.12.2023).


ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2024/2219/oj

ISSN 1977-0626 (electronic edition)


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU