(EU) 2024/2217Prováděcí nařízení Komise (EU) 2024/2217 ze dne 6. září 2024, kterým se zastavuje částečný prozatímní přezkum antisubvenčních opatření vztahujících se na dovoz určitých pneumatik, nových nebo protektorovaných, z kaučuku, používaných pro autobusy nebo nákladní automobily a s indexem zatížení převyšujícím 121, pocházejících z Čínské lidové republiky
Publikováno: | Úř. věst. L 2217, 9.9.2024 | Druh předpisu: | Prováděcí nařízení |
Přijato: | 6. září 2024 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 10. září 2024 | Nabývá účinnosti: | 10. září 2024 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
Úřední věstník |
CS Řada L |
2024/2217 |
9.9.2024 |
PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2024/2217
ze dne 6. září 2024,
kterým se zastavuje částečný prozatímní přezkum antisubvenčních opatření vztahujících se na dovoz určitých pneumatik, nových nebo protektorovaných, z kaučuku, používaných pro autobusy nebo nákladní automobily a s indexem zatížení převyšujícím 121, pocházejících z Čínské lidové republiky
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1037 ze dne 8. června 2016 o ochraně před dovozem subvencovaných výrobků ze zemí, které nejsou členy Evropské unie (1) (dále jen „základní antisubvenční nařízení“), a zejména na článek 19 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
1. POSTUP
1.1. Platná opatření
(1) |
Dne 9. listopadu 2018 prováděcím nařízením Komise (EU) 2018/1690 (2) (dále jen „původní nařízení“) uložila Evropská komise (dále jen „Komise“) konečná vyrovnávací cla na dovoz určitých pneumatik, nových nebo protektorovaných, z kaučuku, používaných pro autobusy nebo nákladní automobily, s indexem zatížení převyšujícím 121, pocházejících z Čínské lidové republiky (dále jen „ČLR“). Sazby vyrovnávacích cel se pohybovaly v rozpětí mezi 3,75 EUR na jednotku a 57,28 EUR na jednotku. Na šetření, které vedlo k uložení původních opatření, se bude dále odkazovat jako na „původní šetření“. |
(2) |
V návaznosti na stížnost, kterou podalo čínské sdružení gumárenského průmyslu (China Rubber Industry Association) a čínská obchodní komora dovozců a vývozců kovů, nerostů a chemikálií (China Chamber of Commerce of Metals, Minerals & Chemicals Importers & Exporters), zrušil Tribunál Evropské unie dne 4. května 2022 ve svém rozsudku ve věcech T-30/19 a T-72/19 (3) (dále jen „rozsudek Tribunálu“) původní nařízení, pokud jde o několik vyvážejících výrobců. |
(3) |
V návaznosti na rozsudek Tribunálu Komise opětovně zahájila šetření a dne 4. dubna 2023 opětovně uložila konečná vyrovnávací cla několika vyvážejícím výrobcům prováděcím nařízením Komise (EU) 2023/738 (4) (dále jen „druhé nařízení“). |
(4) |
Sazby v současné době platných vyrovnávacích cel se pohybují v rozpětí mezi 3,75 EUR na jednotku a 57,28 EUR na jednotku. GITI Tire (Anhui) Company Ltd.; GITI Tire (Fujian) Company Ltd.; Společnosti GITI Tire (Hualin) Company Ltd. a GITI Tire (Yinchuan) Company Ltd. v současné době podléhají vyrovnávacímu clu ve výši 11,07 EUR na jednotku. |
1.2. Žádost o částečný prozatímní přezkum omezený na subvence
(5) |
Dne 16. srpna 2021 podala skupina GITI (dále jen „žadatel“) žádost o změnu názvu týkající se vyvážejícího výrobce GITI Tire (Anhui) Company Ltd. Žadatel požádal o změnu názvu z GITI Tire (Anhui) Company Ltd. na GITI Radial Tire (Anhui) Company Ltd. v původním nařízení, protože posledně uvedená společnost převzala činnosti první z nich. Komise požádala žadatele o vyplnění dotazníku týkajícího se změny názvu. Žadatel předložil odpověď na dotazník ve lhůtě stanovené za tímto účelem. |
(6) |
Žadatel vysvětlil, že se v dubnu 2021 rozhodl restrukturalizovat některé ze svých činností v Číně, zejména spojit tři společnosti do jedné společnosti GITI Radial Tire (Anhui) Company Ltd: GITI Tire (Anhui) Company Ltd., GITI Radial Tire (Anhui) Company Ltd. a Anhui GITI Tire Retreading Company Ltd. |
(7) |
Po dalších výměnách informací Komise informovala žadatele, že žádost o změnu názvu není vhodná pro posouzení procesu restrukturalizace, jak jej popsal žadatel a při němž by vyvážejícímu výrobci GITI Tire (Anhui) Company Ltd. s doplňkovým kódem TARIC C332 byla na konci procesu fúze zrušena registrace. Komise vysvětlila, že k posouzení procesu restrukturalizace bude nezbytné šetření v rámci prozatímního přezkumu. |
(8) |
Dne 8. září 2023 obdržela Komise od skupiny GITI (dále jen „žadatel“) žádost o částečný prozatímní přezkum podle článku 19 základního antisubvenčního nařízení. Cílem žádosti bylo posoudit, zda by restrukturalizace skupiny GITI měla vést k novému výpočtu subvenčního rozpětí pro žadatele a změnit název vyvážejícího výrobce GITI Tire (Anhui) Company Ltd. na GITI Radial Tire (Anhui) Company Ltd. |
1.3. Zahájení částečného prozatímního přezkumu omezeného na subvence
(9) |
Komise po informování členských států stanovila, že existují dostatečné důkazy odůvodňující zahájení částečného prozatímního přezkumu omezeného ve svém rozsahu na posouzení subvencí ve vztahu k žadateli a dne 15. prosince 2023 zahájila částečný prozatímní přezkum v souladu s článkem 19 základního antisubvenčního nařízení prostřednictvím oznámení zveřejněného v Úředním věstníku Evropské unie (5) (dále jen „oznámení o zahájení“). |
(10) |
Před zahájením částečného prozatímního přezkumu a v souladu s čl. 10 odst. 7 základního antisubvenčního nařízení oznámila Komise vládě ČLR (dále jen „čínská vláda“), že obdržela řádně doloženou žádost o částečný prozatímní přezkum, a vyzvala ji ke konzultacím s cílem vyjasnit situaci, pokud jde o obsah žádosti. Od čínské vlády však odpověď nepřišla. |
1.4. Souběžný přezkum před pozbytím platnosti
(11) |
Dne 10. listopadu 2023 zahájila Komise přezkum před pozbytím platnosti týkající se dovozu určitých pneumatik, nových nebo protektorovaných, z kaučuku, používaných pro autobusy nebo nákladní automobily a s indexem zatížení převyšujícím 121, pocházejících z ČLR podle článku 18 základního antisubvenčního nařízení. O přezkum před pozbytím platnosti požádala Koalice proti nekalému dovozu pneumatik, ad hoc sdružení evropských výrobců jménem výrobního odvětví Unie ve smyslu čl. 10 odst. 6 základního antisubvenčního nařízení. Šetření v rámci přezkumu před pozbytím platnosti probíhá. |
1.5. Šetření
(12) |
Šetření týkající se částečného prozatímního přezkumu omezeného na subvence se vztahovalo na období od 1. července 2022 do 30. června 2023 (dále jen „období přezkumného šetření“). |
(13) |
Komise o zahájení šetření v rámci částečného prozatímního přezkumu informovala žadatele, orgány země vývozu a výrobní odvětví v Unii. Zúčastněné strany dostaly možnost písemně se k věci vyjádřit a účastnit se slyšení. |
(14) |
Komise zaslala dotazník vládě Čínské lidové republiky (dále jen „čínská vláda“). Odpověď neobdržela. |
(15) |
Komise zaslala skupině GITI dotazníky s cílem získat informace nezbytné pro své šetření. Za účelem snížení administrativní zátěže Komise souhlasila s návrhem žadatele použít jeho odpovědi na dotazníky předložené v rámci šetření v rámci přezkumu před pozbytím platnosti. Odpovědi byly zaslány ve stanovené lhůtě. |
2. DOTČENÝ VÝROBEK A OBDOBNÝ VÝROBEK
2.1. Dotčený výrobek
(16) |
Výrobek, který je předmětem přezkumu, je stejný jako v původním a druhém nařízení, konkrétně určité pneumatiky, nové nebo protektorované, z kaučuku, používané pro autobusy nebo nákladní automobily, s indexem zatížení převyšujícím 121, v současnosti kódů KN 4011 20 90 a ex 4012 12 00 (kód TARIC 4012 12 00 10), pocházející z ČLR (dále jen „dotčený výrobek“). |
2.2. Obdobný výrobek
(17) |
Jak bylo zjištěno v původním šetření, dotčený výrobek a výrobek vyráběný a prodávaný v Unii výrobním odvětvím Unie mají stejné základní fyzikální vlastnosti a základní použití. |
(18) |
Komise proto dospěla k závěru, že tyto výrobky jsou obdobné ve smyslu článku 2 základního antisubvenčního nařízení. |
3. TRVALÝ CHARAKTER ZMĚNY OKOLNOSTÍ
(19) |
V souladu s článkem 19 základního antisubvenčního nařízení Komise šetřila, zda se výrazně změnily okolnosti, na jejichž základě byla stávající opatření zavedena, a zda je taková změna trvalé povahy. |
(20) |
V červnu 2023 žadatel uvedl, že společnost GITI Radial Tire (Anhui) Company Ltd., sídlící vedle společnosti GITI Tire (Anhui) Company Ltd., dokončila včlenění tří dalších společností skupiny GITI, a to: i) GITI Tire (Anhui) Company Ltd.; ii) Anhui Prime Cord Fabrics Company Ltd. a iii) Anhui GITI Tire Retreading Company Ltd. V původním šetření Komise vyšetřovala všechny tyto společnosti kromě společnosti Anhui GITI Tire Retreading Company Ltd. Společnost GITI Tire (Anhui) Company Ltd. byla jedním z vyvážejících výrobců, zatímco společnosti GITI Radial Tire (Anhui) Company Ltd. a Anhui Prime Cord Fabrics Ltd. poskytovaly vstupní materiály. Komise v původním šetření zjistila, že všechny tyto společnosti měly přímý prospěch ze subvencí, jako jsou granty, preferenční financování, slevy na dani nebo dodání zboží nebo poskytnutí služeb vládou za cenu nižší než přiměřenou. |
(21) |
Na základě důkazů předložených žadatelem bude výsledná společnost vzniklá fúzí z velké části pokračovat v provádění stejných výrobních a dodavatelských činností jako původní prošetřované společnosti. Nic nenasvědčuje tomu, že by se v důsledku fúze výrazně změnil nárok na subvence zkoumané v původním šetření. S ohledem na čl. 19 odst. 4 se proto Komise nedomnívá, že by oznámená fúze změnila okolnosti, pokud jde o subvencování, a že by změna antisubvenčních opatření byla na tomto základě odůvodněná. |
(22) |
Vzhledem k výše popsané fúzi žadatel požádal o nahrazení odkazů na společnost GITI Tire (Anhui) Company Ltd. za GITI Radial Tire (Anhui) Company Ltd. ve druhém nařízení. Z důkazů předložených žadatelem vyplývá, že absorpce společnosti GITI Tire (Anhui) Company Ltd. byla dokončena dne 6. července 2023, tedy dne, kdy společnost GITI Radial Tire (Anhui) Company Ltd. získala novou licenci k podnikání poté, co dne 20. června 2023 podala žádost příslušným orgánům. Komise proto považuje za vhodné změnit prováděcí nařízení (EU) 2023/738 tak, aby odráželo převzetí výrobních činností společnosti GITI Tire (Anhui) Company Ltd. společností GITI Radial Tire (Anhui) Company Ltd., a přidělit doplňkový kód TARIC C332 společnosti GITI Radial Tire (Anhui) Company Ltd. |
(23) |
Zadruhé, žadatel rovněž uvedl další podnikové změny ovlivňující několik společností ve skupině GITI. Změny většinou zahrnují i) změny úrovně výrobní činnosti vyvážejících výrobců a poskytovatelů vstupních materiálů a ii) menší podnikové změny. Nic nenasvědčuje tomu, že by oznámené podnikové změny změnily okolnosti, pokud jde o subvencování, a že by změna antisubvenčních opatření byla na tomto základě odůvodněná. |
(24) |
V neposlední řadě Komise zjistila a opravila administrativní chyby v názvech čtyř vyvážejících výrobců ze skupiny GITI uvedených v čl. 1 odst. 2 druhého nařízení. Konkrétně byl z každého názvu vypuštěn výraz „Co.“ |
(25) |
Žadatel dostal příležitost vyjádřit se k tomuto nařízení. Žadatel uvedl, že v reakci na jeho původní žádost o změnu názvu Komise vyzvala skupinu GITI, aby požádala o prozatímní přezkum. Žadatel uvedl, že neočekával zastavení šetření před novým výpočtem subvenčního rozpětí. Žadatel však se zjištěními souhlasil a rozhodnutí Komise zastavit šetření porozuměl. |
4. ZASTAVENÍ ŠETŘENÍ
(26) |
Zúčastněné strany byly informovány o stěžejních skutečnostech a úvahách, na jejichž základě byl přijat záměr zastavit toto šetření, a bylo jim umožněno vyjádřit připomínky. |
(27) |
Z výše uvedených důvodů proto dospěla Komise k závěru, že částečný prozatímní přezkum antisubvenčních opatření týkající se dovozu dotčeného výrobku pocházejícího z Číny by měl být zastaven. |
(28) |
Toto nařízení je v souladu se stanoviskem výboru zřízeného podle čl. 25 odst. 1 nařízení (EU) 2016/1037, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
1. V prováděcím nařízení (EU) 2023/738 se čl. 1 odst. 2 mění takto:
„GITI Tire (Anhui) Company Co., Ltd; GITI Tire (Fujian) Company, Co., Ltd; GITI Tire (Hualin) Company Co., Ltd; GITI Tire (Yinchuan) Company Co., Ltd |
11,07 |
C332“ |
se nahrazuje tímto:
„GITI Radial Tire (Anhui) Company Ltd.; GITI Tire (Fujian) Company Ltd.; GITI Tire (Hualin) Company Ltd.; GITI Tire (Yinchuan) Company Ltd. |
11,07 |
C332“ |
2. Doplňkový kód TARIC C332 dříve přidělený společnosti GITI Tire (Anhui) Company Ltd. se použije na společnost GITI Radial Tire (Anhui) Company Ltd. ode dne 6. července 2023. Od tohoto dne se jakékoliv konečné clo zaplacené z dovozu výrobků vyrobených společností GITI Radial Tire (Anhui) Company Ltd. nad rámec vyrovnávacího cla stanoveného v čl. 1 odst. 2 prováděcího nařízení (EU) 2023/738, pokud jde o společnost GITI Tire (Anhui) Company Ltd., vrátí nebo promine v souladu s platnými celními předpisy.
Článek 2
Částečný prozatímní přezkum omezený na subvence týkající se skupiny GITI, pokud jde o vyrovnávací clo použitelné na dovoz určitých pneumatik, nových nebo protektorovaných, z kaučuku, používaných pro autobusy nebo nákladní automobily a s indexem zatížení převyšujícím 121, kódů KN 4011 20 90 a ex 4012 12 00 (kód TARIC 4012 12 00 10), pocházejících z Čínské lidové republiky, se zastavuje.
Článek 3
Toto nařízení vstupuje v platnost prvním dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 6. září 2024.
Za Komisi
předsedkyně
Ursula VON DER LEYEN
(1) Úř. věst. L 176, 30.6.2016, s. 55.
(2) Prováděcí nařízení Komise (EU) 2018/1690 ze dne 9. listopadu 2018, kterým se ukládají konečná vyrovnávací cla na dovoz určitých pneumatik, nových nebo protektorovaných, z kaučuku, používaných pro autobusy nebo nákladní automobily a s indexem zatížení převyšujícím 121, pocházejících z Čínské lidové republiky a kterým se mění prováděcí nařízení Komise (EU) 2018/1579, kterým se ukládá konečné antidumpingové clo a s konečnou platností vybírá prozatímní clo uložené na dovoz určitých pneumatik, nových nebo protektorovaných, z kaučuku, používaných pro autobusy nebo nákladní automobily, s indexem zatížení převyšujícím 121, pocházejících z Čínské lidové republiky a kterým se zrušuje prováděcí nařízení (EU) 2018/163 (Úř. věst. L 283, 12.11.2018, s. 1).
(3) Rozsudek Tribunálu (desátého rozšířeného senátu) ze dne 4. května 2022, China Rubber Industry Association (CRIA) a China Chamber of Commerce of Metals, Minerals & Chemicals Importers & Exporters (CCCMC) v. Evropská komise, T-30/19 a T-72/19, ECLI:EU:T:2022:266.
(4) Prováděcí nařízení Komise (EU) 2023/738 ze dne 4. dubna 2023, kterým se opětovně ukládá konečné vyrovnávací clo na dovoz určitých pneumatik, nových nebo protektorovaných, z kaučuku, používaných pro autobusy nebo nákladní automobily, s indexem zatížení převyšujícím 121 a pocházejících z Čínské lidové republiky v návaznosti na rozsudek Tribunálu ve spojených věcech T-30/19 a T-72/19 (Úř. věst. L 96, 5.4.2023, s. 45).
(5) Oznámení o zahájení částečného prozatímního přezkumu antisubvenčních opatření vztahujících se na dovoz určitých pneumatik, nových nebo protektorovaných, z kaučuku, používaných pro autobusy nebo nákladní automobily a s indexem zatížení převyšujícím 121, pocházejících z Čínské lidové republiky (Úř. věst. C, C/2023/1491, 15.12.2023, ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2023/1491/oj).
ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2024/2217/oj
ISSN 1977-0626 (electronic edition)