(EU) 2024/2206Prováděcí nařízení Komise (EU) 2024/2206 ze dne 5. září 2024, kterým se mění prováděcí nařízení (EU) 2019/73 o uložení konečného antidumpingového cla a o konečném výběru prozatímního cla uloženého na dovoz elektrických jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky po přijetí žádosti o udělení statusu nového vyvážejícího výrobce
Publikováno: | Úř. věst. L 2206, 6.9.2024 | Druh předpisu: | Prováděcí nařízení |
Přijato: | 5. září 2024 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 7. září 2024 | Nabývá účinnosti: | 7. září 2024 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
Úřední věstník |
CS Řada L |
2024/2206 |
6.9.2024 |
PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2024/2206
ze dne 5. září 2024,
kterým se mění prováděcí nařízení (EU) 2019/73 o uložení konečného antidumpingového cla a o konečném výběru prozatímního cla uloženého na dovoz elektrických jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky po přijetí žádosti o udělení statusu nového vyvážejícího výrobce
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1036 ze dne 8. června 2016 o ochraně před dumpingovým dovozem ze zemí, které nejsou členy Evropské unie (1), a zejména na článek 9 uvedeného nařízení,
s ohledem na prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/73 ze den 17. ledna 2019 o uložení konečného antidumpingového cla a o konečném výběru prozatímního cla uloženého na dovoz elektrických jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky (2), a zejména na čl. 1 odst. 6 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
A. PLATNÁ OPATŘENÍ
(1) |
Dne 17. ledna 2019 uložila Komise prováděcím nařízením (EU) 2019/73 (dále jen „původní nařízení“) konečné antidumpingové clo na dovoz elektrických jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky (dále jen „dotčený výrobek“) do Unie. |
(2) |
V rámci šetření vedoucího k uložení konečných antidumpingových cel (dále jen „původní šetření“) byl v souladu s článkem 17 nařízení (EU) 2016/1036 pro účely šetření vyvážejících výrobců v Čínské lidové republice (dále jen „ČLR“) proveden výběr vzorku. |
(3) |
Pro vyvážející výrobce z ČLR zařazené do vzorku Komise na dovoz elektrických jízdních kol uložila individuální sazby antidumpingového cla v rozsahu od 10,3 % do 62,1 %. Spolupracujícím vyvážejícím výrobcům nezařazeným do vzorku (s výjimkou společností, na něž se vztahuje sazba vyrovnávacího cla pro všechny ostatní společnosti uložená prováděcím nařízením Komise (EU) 2019/72 (3) na dotčený výrobek) byla uložena vážená průměrná celní sazba ve výši 24,2 %. Tito spolupracující vyvážející výrobci nezařazení do vzorku jsou uvedeni v příloze I původního nařízení. Ostatním spolupracujícím společnostem nezařazeným do vzorku (a podléhajícím sazbě vyrovnávacího cla pro všechny ostatní společnosti uložené Komisí prováděcím nařízením (EU) 2019/72 na dotčený výrobek) byla uložena vážená průměrná celní sazba ve výši 16,2 %. Tyto společnosti jsou uvedeny v příloze II původního nařízení. Kromě toho byla uložena celostátní celní sazba ve výši 70,1 % na elektrická jízdní kola od společností v ČLR, které nespolupracovaly při antidumpingovém šetření, ale spolupracovaly v antisubvenčním šetření týkajícím se dovozu dotčeného výrobku (společnosti uvedené v příloze III původního nařízení). Ostatním společnostem byla uložena celní sazba ve výši 62,1 %. |
(4) |
Podle čl. 1 odst. 6 původního nařízení lze odstavec 2 uvedeného článku pozměnit vložením nového vyvážejícího výrobce do příslušné přílohy se spolupracujícími společnostmi, které nebyly zařazeny do vzorku, a na něž se proto vztahuje příslušná vážená průměrná sazba antidumpingového cla, pokud tento nový vyvážející výrobce v ČLR předloží Komisi dostatek důkazů o tom, že:
|
B. ŽÁDOST O UDĚLENÍ STATUSU NOVÉHO VYVÁŽEJÍCÍHO VÝROBCE
(5) |
Dne 8. ledna 2024 požádala společnost Zhetai Vehicle (Jiangsu) Co., Ltd. (dále jen „žadatel“), čínský výrobce elektrických jízdních kol, Komisi o udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, a aby se na ni tudíž vztahovala celní sazba platná pro spolupracující společnosti v ČLR nezařazené do vzorku, na něž se vztahuje sazba souběžného vyrovnávacího cla pro všechny ostatní společnosti, tj. 16,2 %, přičemž tvrdila, že splňuje všechny tři podmínky stanovené v čl. 1 odst. 6 původního nařízení (dále jen „žádost“). |
(6) |
Pro účely rozhodnutí o tom, zda žadatel splňuje všechny tři podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, Komise žadateli zaslala dotazník a požádala ho o poskytnutí důkazů o splnění uvedených podmínek. Žadatel dotazník zodpověděl. |
(7) |
Komise se snažila ověřit veškeré informace, které považovala pro rozhodnutí o tom, zda žadatel splňuje podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, za nezbytné. Za tímto účelem Komise analyzovala důkazy, které žadatel předložil. Žadatel je držitelem platné obchodní licence na výrobu elektrických jízdních kol, která byla zaregistrována v lednu 2024 v rejstříku úřadu okresu Lien-šuej pro dozor nad trhem (Market Supervision and Administration Bureau). Souběžně s tím Komise o žádosti žadatele informovala výrobní odvětví Unie a vyzvala je, aby v případě potřeby poskytlo připomínky. Výrobní odvětví Unie odpovědělo, že žadatel je ve spojení s německým obchodníkem ZT GmbH, který byl oficiálně zaregistrován v dubnu 2015. |
C. ANALÝZA ŽÁDOSTI
(8) |
Pokud jde o první podmínku pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, aby žadatel nevyvážel do Unie dotčený výrobek během období šetření, na němž jsou opatření založena (1. října 2016 až 30. září 2017), Komise zjistila, že žadatel elektrická jízdní kola do Unie nevyvážel, protože společnost byla založena po tomto období. |
(9) |
Pokud jde o druhou podmínku pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, aby žadatel nebyl ve spojení s žádným vývozcem nebo výrobcem, na které se vztahují antidumpingová opatření uložená původním nařízením, Komise zjistila, že žadatel není ve spojení s žádným z výrobců v ČLR, na které se vztahují antidumpingová opatření uložená původním nařízením a kteří během období původního šetření vyváželi dotčený výrobek do Unie. |
(10) |
Pokud jde o třetí podmínku pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce, aby žadatel po skončení období původního šetření buď skutečně vyvezl dotčený výrobek do Unie, nebo uzavřel neodvolatelný smluvní závazek jeho značné množství do Unie vyvézt, Komise zjistila, že žadatel na základě předložených písemných dokladů po skončení období původního šetření elektrická jízdní kola do Unie vyvážel. Žadatel předložil příslušné prodejní a celní doklady pro vývozní transakci do Nizozemska prostřednictvím svého obchodníka ve spojení v Německu v listopadu 2023. |
(11) |
Na základě výše uvedených skutečností Komise dospěla k závěru, že žadatel splnil podmínky pro udělení statusu nového vyvážejícího výrobce a že by se na něj mělo vztahovat antidumpingové clo ve výši 16,2 % pro spolupracující společnosti nezařazené do vzorku v rámci původního šetření (a sazba vyrovnávacího cla pro všechny ostatní společnosti uložená prováděcím nařízením Komise (EU) 2019/72 na dotčený výrobek). |
(12) |
Prováděcí nařízení (EU) 2019/73 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno. |
D. POSKYTNUTÍ INFORMACÍ
(13) |
Žadatel a výrobní odvětví Unie byli informováni o základních skutečnostech a úvahách, na jejichž základě se považuje za vhodné přiznat žadateli sazbu antidumpingového cla platnou pro spolupracující společnosti nezařazené do vzorku v rámci původního šetření. |
(14) |
Žadateli a výrobnímu odvětví Unie byla poskytnuta možnost předložit připomínky. Žádné připomínky nebyly obdrženy. |
(15) |
Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem výboru zřízeného čl. 15 odst. 1 nařízení (EU) 2016/1036, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
V příloze II prováděcího nařízení (EU) 2019/73 se za řádek pro Zhejiang Luyuan Electric Vehicle Co., Ltd. vkládá nový řádek, který zní:
Název společnosti |
Provincie |
Doplňkový kód TARIC |
„Zhetai Vehicle (Jiangsu) Co., Ltd. |
Ťiang-su |
89CD“ |
Článek 2
Toto nařízení vstupuje v platnost prvním dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 5. září 2024.
Za Komisi
předsedkyně
Ursula VON DER LEYEN
(1) Úř. věst. L 176, 30.6.2016, s. 21. ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2016/1036/oj.
(2) Úř. věst. L 16, 18.1.2019, s. 108. ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2019/73/oj.
(3) Úř. věst. L 16, 18.1.2019, s. 5. ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2019/72/oj.
ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2024/2206/oj
ISSN 1977-0626 (electronic edition)