(EU) 2024/1618Oprava prováděcího nařízení Komise (EU) 2024/1618 ze dne 6. června 2024, kterým se mění prováděcí nařízení (EU) 2021/763, kterým se stanoví prováděcí technické normy pro uplatňování nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 575/2013 a směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/59/EU s ohledem na podávání zpráv pro účely dohledu a zveřejňování minimálních požadavků na kapitál a způsobilé závazky (Úřední věstník Evropské unie L, 2024/1618, 7. června 2024)
Publikováno: | Úř. věst. L 90490, 8.8.2024 | Druh předpisu: | Oprava;Prováděcí nařízení |
Přijato: | 8. srpna 2024 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 8. srpna 2024 | Nabývá účinnosti: | 8. srpna 2024 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
Úřední věstník |
CS Řada L |
2024/90490 |
8.8.2024 |
Oprava prováděcího nařízení Komise (EU) 2024/1618 ze dne 6. června 2024, kterým se mění prováděcí nařízení (EU) 2021/763, kterým se stanoví prováděcí technické normy pro uplatňování nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 575/2013 a směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/59/EU s ohledem na podávání zpráv pro účely dohledu a zveřejňování minimálních požadavků na kapitál a způsobilé závazky
( Úřední věstník Evropské unie L, 2024/1618, 7. června 2024 )
Na konci dokumentu se doplňuje následující Příloha IV:
„PŘÍLOHA IV
ZVEŘEJŇOVÁNÍ INFORMACÍ O MINIMÁLNÍM POŽADAVKU NA KAPITÁL A ZPŮSOBILÉ ZÁVAZKY – POKYNY
1. Obecné pokyny: Struktura a konvence
1.1 Struktura
1. |
Tento rámec pro zpřístupňování informací o MREL a TLAC zahrnuje tři skupiny šablon:
|
2. |
Ke každé šabloně jsou uvedeny odkazy na právní předpisy. Další podrobné informace ohledně obecnějších aspektů vykazování každého souboru šablon a pokynů týkajících se konkrétních pozic jsou zahrnuty v této příloze. |
1.2 Zkratky
3. |
Pro účely příloh tohoto nařízení se použijí následující zkratky:
|
2. EU KM2: Klíčové parametry – MREL a případně požadavek na kapitál a způsobilé závazky G-SVI
4. |
Subjekty v průvodním komentáři k dané šabloně vysvětlí veškeré významné rozdíly mezi zveřejněnou výší kapitálu a plnou výší podle IFRS 9 na úrovni skupiny řešící krizi. Vysvětlí rovněž jakýkoli významný rozdíl mezi plnou výší podle IFRS 9 na úrovni skupiny řešící krizi ve srovnání s plnou výší podle IFRS 9 na úrovni obezřetnostní skupiny.
|
3. EU TLAC 1: Složení – MREL a případně požadavek na kapitál a způsobilé závazky G-SVI
5. |
Pozice kapitálu a způsobilých závazků týkající se skupiny řešící krizi zahrnuje pouze kapitálové nástroje a způsobilé závazky vydané subjektem řešícím krizi, a je-li to v souladu s čl. 45b odst. 3 směrnice 2014/59/EU nebo článkem 88a nařízení (EU) č. 575/2013, v příslušných případech dceřinými podniky subjektu řešícího krizi, s vyloučením subjektů mimo skupinu řešící krizi. Obdobně je pozice kapitálu a způsobilých závazků založena na celkovém objemu rizikové expozice (s povolenou úpravou v souladu s čl. 45h odst. 2 směrnice 2014/59/EU) a na celkové míře expozic vypočítané na úrovni skupiny řešící krizi. |
6. |
Pokud jde o regulatorní úpravy, subjekty vykáží odpočty z kapitálu a způsobilých závazků jako záporná čísla a přírůstky ke kapitálu a způsobilým závazkům jako kladná čísla.
|
4. EU ILAC: Interní kapacita pro absorpci ztrát: interní MREL a případně požadavek na kapitál a způsobilé závazky G-SVI mimo EU (interní TLAC)
7. |
V této šabloně se vykazuje kapitál a způsobilé závazky subjektů, které pro účely požadavku na kapitál a způsobilé závazky stanoveného v článku 45f směrnice 2014/59/EU (interní MREL), jakož i pro účely požadavku na kapitál a způsobilé závazky G-SVI mimo EU, který se použije na významné dceřiné podniky G-SVI třetí země a který je stanoven v článku 92b nařízení (EU) č. 575/2013 (interní TLAC), samy nejsou subjekty řešícími krizi.
|
5. EU TLAC2: Pořadí věřitelů – subjekty, které nejsou subjekty řešícími krizi
8. |
Informace zahrnuté do šablony EU TLAC2 se zveřejňují na úrovni individuálního subjektu. |
9. |
Šablona EU TLAC2 existuje ve dvou verzích, EU TLAC2a a EU TLAC2b. Šablona TLAC2a zachycuje veškeré financování, které je na stejné úrovni jako nástroje způsobilé pro MREL nebo je jim podřízené, včetně kapitálu a jiných kapitálových nástrojů. Šablona EU TLAC2b zachycuje pouze kapitál a závazky, které jsou v souladu s článkem 45f směrnice 2014/59/EU způsobilé pro splnění požadavku stanoveného v článku 45 uvedené směrnice. |
10. |
V souladu s čl. 13 odst. 2 tohoto nařízení si subjekty, na které se nevztahuje povinnost splnit požadavek stanovený v článku 92b nařízení (EU) č. 575/2013, ale na které se v souladu s článkem 45f směrnice 2014/59/EU vztahuje povinnost splnit požadavek stanovený v článku 45 uvedené směrnice, mohou vybrat, zda za účelem splnění požadavku na zveřejňování informací stanoveného v čl. 45i odst. 3 písm. b) směrnice 2014/59/EU použijí šablonu EU TLAC2a, nebo EU TLAC2b. |
11. |
Od data použitelnosti čl. 45i odst. 3 směrnice 2014/59/EU jsou emitenti povinni v rámci šablony TLAC2a zveřejňovat závazky, které jsou potenciálně způsobilé pro splnění požadavků na interní MREL a interní TLAC. Před tímto datem zveřejňují emitenti závazky, které jsou potenciálně způsobilé pro splnění požadavku na interní TLAC. |
12. |
Nesplacené částky uvedené v řádcích musí být rozděleny do pozic z hlediska pořadí v úpadkovém řízení, a to na základě insolvenčních právních předpisů emitenta bez ohledu na rozhodné právo nástroje. |
13. |
Pozice z hlediska pořadí v úpadkovém řízení jsou pozice sdělené orgánem příslušným k řešení krize v souladu se standardizovanou formou upřesněnou v článku 8 tohoto nařízení. |
14. |
Pořadí je uváděno od nejméně prioritních po nejvíce prioritní. Sloupce pro jednotlivé pozice je třeba přidávat tak dlouho, dokud nebudou zveřejněny nejvíce prioritní pozice potenciálně způsobilých nástrojů. |
15. |
Hodnota, kterou je možné připsat každému pořadí, je dále rozdělena na částky vlastněné subjektem řešícím krizi, případně včetně částek přímo či nepřímo vlastněných subjektem řešícím krizi prostřednictvím subjektů v řetězci vlastnictví; a případně na částky, které nejsou vlastněny subjektem řešícím krizi. Celková hodnota každého řádku se vyplní do posledního sloupce každého řádku.
|
6. EU TLAC3: Pořadí věřitelů – subjekt řešící krizi
16. |
Informace zahrnuté v šabloně EU TLAC3 se zveřejňují na úrovni individuálního subjektu. |
17. |
Šablona EU TLAC3 existuje ve dvou verzích, EU TLAC3a a EU TLAC3b. Šablona EU TLAC3a zachycuje veškeré financování, které je na stejné úrovni jako nástroje potenciálně způsobilé pro MREL nebo je jim podřízené, včetně kapitálu a jiných kapitálových nástrojů. Částky, které nejsou způsobilé pouze v důsledku požadavků týkajících se podřízenosti, se plně zahrnou do řádku odpovídajícího příslušné pozici z hlediska pořadí v úpadkovém řízení, tj. bez uplatnění horní hranice. Šablona EU TLAC3b zachycuje pouze kapitál a závazky, které jsou v souladu s článkem 45e směrnice 2014/59/EU způsobilé pro splnění požadavku stanoveného v článku 45 uvedené směrnice. |
18. |
V souladu s čl. 14 odst. 2 tohoto nařízení si subjekty, na které se nevztahuje povinnost splnit požadavek stanovený v článku 92a nařízení (EU) č. 575/2013, ale na které se v souladu s článkem 45e směrnice 2014/59/EU vztahuje povinnost splnit požadavek stanovený v článku 45 uvedené směrnice, mohou vybrat, zda za účelem splnění požadavku na zveřejňování informací stanoveného v čl. 45i odst. 3 písm. b) směrnice 2014/59/EU použijí šablonu EU TLAC3a, nebo EU TLAC3b. |
19. |
Od data použitelnosti čl. 45i odst. 3 směrnice 2014/59/EU jsou emitenti povinni v rámci šablony TLAC3a zveřejňovat závazky, které jsou potenciálně způsobilé pro splnění požadavků na MREL a TLAC. Před tímto datem zveřejňují emitenti závazky, které jsou potenciálně způsobilé pro splnění požadavku na interní TLAC. |
20. |
Nesplacené částky uvedené v řádcích 2 až 10 musí být rozděleny do pozic z hlediska pořadí v úpadkovém řízení, a to na základě insolvenčních právních předpisů emitenta, bez ohledu na rozhodné právo nástroje. |
21. |
Pozice z hlediska pořadí v úpadkovém řízení jsou pozice sdělené orgánem příslušným k řešení krize v souladu se standardizovanou formou upřesněnou v příslušné šabloně pro vykazování. |
22. |
Pořadí je uváděno od nejméně prioritních po nejvíce prioritní. Sloupce pro jednotlivé pozice je třeba přidávat tak dlouho, dokud nebudou zveřejněny nejvíce prioritní pozice potenciálně způsobilých nástrojů.
|
ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2024/1618/corrigendum/2024-08-08/oj
ISSN 1977-0626 (electronic edition)