(EU) 2023/2710Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2023/2710 ze dne 13. září 2023, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/817 o ustanovení týkající se zavedení rámce pro monitorování a hodnocení u programu Erasmus+
Publikováno: | Úř. věst. L 2710, 5.12.2023 | Druh předpisu: | Nařízení v přenesené pravomoci |
Přijato: | 13. září 2023 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 25. prosince 2023 | Nabývá účinnosti: | 25. prosince 2023 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
Úřední věstník |
CS Série L |
2023/2710 |
5.12.2023 |
NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2023/2710
ze dne 13. září 2023,
kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/817 o ustanovení týkající se zavedení rámce pro monitorování a hodnocení u programu Erasmus+
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/817 ze dne 20. května 2021, kterým se zavádí program Erasmus+ (1), a zejména na čl. 23 odst. 2 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Nařízení (EU) 2021/817, kterým se zavádí program Erasmus+ (dále jen „program“), stanovilo ve své příloze II ukazatele pro podávání zpráv o pokroku programu při plnění obecných i specifických cílů stanovených v článku 3 uvedeného nařízení. |
(2) |
Ačkoli jsou zmíněné ukazatele vhodné pro účely ročního monitorování výkonnosti, nepostačují pro komplexní monitorování a hodnocení činností programu a plnění jeho cílů. Jako součást rámce pro monitorování a hodnocení by proto měly být stanoveny další ukazatele. |
(3) |
Ukazatele by měly měřit výstupy, výsledky a dopady programu s přihlédnutím ke stávajícím požadavkům na podávání zpráv a hodnocení stanoveným v článcích 23 a 24 nařízení (EU) 2021/817. |
(4) |
V souladu s čl. 33 odst. 4 nařízení (EU) 2021/817 byli konzultováni odborníci jmenovaní jednotlivými členskými státy a třetími zeměmi přidruženými k programu, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Ukazatele rámce pro monitorování a hodnocení a požadavky na podávání zpráv
Ukazatele stanovené v příloze tohoto nařízení doplňují ukazatele stanovené v příloze II nařízení (EU) 2021/817, pokud jde o výstupy, výsledky a dopady programu.
Ukazatele se měří takto:
a) |
ukazatele uvedené v příloze II nařízení (EU) 2021/817 a ukazatele uvedené v bodech 1 a 2 přílohy tohoto nařízení se měří každoročně; |
b) |
ukazatele dopadu uvedené v bodě 3 přílohy tohoto nařízení se měří v rámci průběžného a závěrečného hodnocení v souladu s článkem 24 nařízení (EU) 2021/817. |
Článek 2
Vstup v platnost a použitelnost
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 13. září 2023.
Za Komisi
předsedkyně
Ursula VON DER LEYEN
(1) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/817 ze dne 20. května 2021, kterým se zavádí program Erasmus+: program Unie pro vzdělávání a odbornou přípravu, pro mládež a pro sport a zrušuje nařízení (EU) č. 1288/2013 (Úř. věst. L 189, 28.5.2021, s. 1).
PŘÍLOHA
Další ukazatele týkající se rámce pro monitorování a hodnocení programu Erasmus+ na období 2021–2027 uvedeného v nařízení (EU) 2021/817
Měření kvantitativních ukazatelů je tam, kde je to vhodné, rozčleněno podle země, pohlaví, typu akce a činnosti.
1. Ukazatele výstupů
1.1. |
Podíl činností zaměřených na digitální transformaci, včetně stáží v oblasti digitálních příležitostí (DOT), v rámci klíčové akce 1 |
1.2. |
Podíl projektů zaměřených na začleňování a rozmanitost v rámci klíčové akce 2 |
1.3. |
Podíl projektů zaměřených na digitální transformaci v rámci klíčové akce 2 |
1.4. |
Podíl projektů zaměřených na účast a občanskou angažovanost v rámci klíčové akce 2 |
1.5. |
Počet méně zkušených organizací účastnících se programu v rámci klíčových akcí 1 a 2 |
2. Ukazatele výsledků
2.1. |
Podíl účastníků vzdělávací mobility, kteří se domnívají, že získali větší povědomí o začleňování a rozmanitosti ve své společnosti a/nebo jsou více odhodláni angažovat se v boji proti diskriminaci, nesnášenlivosti, xenofobii a rasismu |
2.2. |
Podíl účastníků vzdělávací mobility, kteří se domnívají, že získali znalosti o otázkách životního prostředí, klimatu a udržitelnosti a/nebo změnili své návyky, aby se staly udržitelnějšími |
2.3. |
Podíl účastníků vzdělávací mobility, kteří se domnívají, že se dozvěděli o nových a užitečných způsobech používání digitálních technologií a/nebo je chtějí využít při studiu nebo práci |
2.4. |
Podíl účastníků vzdělávací mobility, kteří se domnívají, že se dozvěděli více o Evropě, Evropské unii a evropských hodnotách a/nebo mají větší zájem účastnit se voleb, dalších demokratických procesů a života své místní komunity |
2.5. |
Počet osob s omezenými příležitostmi, které dostávají stipendium Erasmus Mundus |
3. Ukazatele dopadu
3.1. |
Zvýšená kapacita organizací |
3.2. |
Příspěvek k rozvoji politik, strategiím a spolupráci v oblasti vzdělávání a odborné přípravy, mládeže a sportu |
ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2023/2710/oj
ISSN 1977-0626 (electronic edition)