(EU) 2023/2399Prováděcí nařízení Komise (EU) 2023/2399 ze dne 6. října 2023, kterým se opravuje prováděcí nařízení (EU) 2022/1362, pokud jde o některé chyby týkající se počítačové simulace dynamiky kapalin
Publikováno: | Úř. věst. L , 9.10.2023 | Druh předpisu: | Prováděcí nařízení |
Přijato: | 6. října 2023 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 9. října 2023 | Nabývá účinnosti: | 25. srpna 2022 |
Platnost předpisu: | Ano (od 1. července 2031 zrušen předpisem (EU) 2024/1257) | Pozbývá platnosti: | 1. července 2031 |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
Úřední věstník |
CS Série L |
2023/2399 |
9.10.2023 |
PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2023/2399
ze dne 6. října 2023,
kterým se opravuje prováděcí nařízení (EU) 2022/1362, pokud jde o některé chyby týkající se počítačové simulace dynamiky kapalin
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009 ze dne 18. června 2009 o schvalování typu motorových vozidel a motorů z hlediska emisí z těžkých nákladních vozidel (Euro VI), o změně nařízení (ES) č. 715/2007 a směrnice 2007/46/ES a o zrušení směrnic 80/1269/EHS, 2005/55/ES a 2005/78/ES (1), a zejména na čl. 5c písm. a) první pododstavec uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Příloha V prováděcího nařízení Komise (EU) 2022/1362 (2) obsahuje určité chyby v bodě 3.2, tabulce 2 a tabulce 3. Chyběl v nich požadavek a referenční rozpětí odkazovala na absolutní hodnoty CD. Tyto chyby se týkají postupu počítačové simulace dynamiky kapalin používané pro certifikaci aerodynamických zařízení. |
(2) |
Prováděcí nařízení (EU) 2022/1362 by proto mělo být opraveno, aby se zajistilo, že aerodynamická zařízení budou certifikována stejným způsobem a uplatňována stejným způsobem všemi výrobci. |
(3) |
Toto nařízení by se tedy mělo použít ode dne vstupu prováděcího nařízení (EU) 2022/1362 v platnost a mělo by vstoupit v platnost okamžitě. |
(4) |
Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem Technického výboru – motorová vozidla uvedeného v článku 83 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/858 (3), |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Příloha V prováděcího nařízení (EU) 2022/1362 se opravuje v souladu s přílohou tohoto nařízení.
Článek 2
Toto nařízení vstupuje v platnost dnem vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Použije se ode dne 25. srpna 2022.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 6. října 2023.
Za Komisi
předsedkyně
Ursula VON DER LEYEN
(1) Úř. věst. L 188, 18.7.2009, s. 1.
(2) Prováděcí nařízení Komise (EU) 2022/1362 ze dne 1. srpna 2022, kterým se provádí nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009, pokud jde o výkonnost těžkých přípojných vozidel z hlediska jejich vlivu na emise CO2, spotřebu paliva, spotřebu energie a dojezdovou vzdálenost s nulovými emisemi u motorových vozidel, a kterým se mění prováděcí nařízení (EU) 2020/683 (Úř. věst. L 205, 5.8.2022, s. 145).
(3) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/858 ze dne 30. května 2018 o schvalování motorových vozidel a jejich přípojných vozidel, jakož i systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků určených pro tato vozidla a o dozoru nad trhem s nimi, o změně nařízení (ES) č. 715/2007 a č. 595/2009 a o zrušení směrnice 2007/46/ES (Úř. věst. L 151, 14.6.2018, s. 1).
PŘÍLOHA
V příloze V prováděcího nařízení (EU) 2022/1362 se bod 3.2 opravuje takto:
1) |
v tabulce 2 se doplňuje tento řádek:
|
2) |
Tabulka 3 se nahrazuje tímto: „Tabulka 3 Referenční rozmezí pro postup ověřování
|
ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2023/2399/oj
ISSN 1977-0626 (electronic edition)