(EU) 2023/2399Prováděcí nařízení Komise (EU) 2023/2399 ze dne 6. října 2023, kterým se opravuje prováděcí nařízení (EU) 2022/1362, pokud jde o některé chyby týkající se počítačové simulace dynamiky kapalin

Publikováno: Úř. věst. L , 9.10.2023 Druh předpisu: Prováděcí nařízení
Přijato: 6. října 2023 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 9. října 2023 Nabývá účinnosti: 25. srpna 2022
Platnost předpisu: Ano (od 1. července 2031 zrušen předpisem (EU) 2024/1257) Pozbývá platnosti: 1. července 2031
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



European flag

Úřední věstník
Evropské unie

CS

Série L


2023/2399

9.10.2023

PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2023/2399

ze dne 6. října 2023,

kterým se opravuje prováděcí nařízení (EU) 2022/1362, pokud jde o některé chyby týkající se počítačové simulace dynamiky kapalin

(Text s významem pro EHP)

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009 ze dne 18. června 2009 o schvalování typu motorových vozidel a motorů z hlediska emisí z těžkých nákladních vozidel (Euro VI), o změně nařízení (ES) č. 715/2007 a směrnice 2007/46/ES a o zrušení směrnic 80/1269/EHS, 2005/55/ES a 2005/78/ES (1), a zejména na čl. 5c písm. a) první pododstavec uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Příloha V prováděcího nařízení Komise (EU) 2022/1362 (2) obsahuje určité chyby v bodě 3.2, tabulce 2 a tabulce 3. Chyběl v nich požadavek a referenční rozpětí odkazovala na absolutní hodnoty CD. Tyto chyby se týkají postupu počítačové simulace dynamiky kapalin používané pro certifikaci aerodynamických zařízení.

(2)

Prováděcí nařízení (EU) 2022/1362 by proto mělo být opraveno, aby se zajistilo, že aerodynamická zařízení budou certifikována stejným způsobem a uplatňována stejným způsobem všemi výrobci.

(3)

Toto nařízení by se tedy mělo použít ode dne vstupu prováděcího nařízení (EU) 2022/1362 v platnost a mělo by vstoupit v platnost okamžitě.

(4)

Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem Technického výboru – motorová vozidla uvedeného v článku 83 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/858 (3),

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Příloha V prováděcího nařízení (EU) 2022/1362 se opravuje v souladu s přílohou tohoto nařízení.

Článek 2

Toto nařízení vstupuje v platnost dnem vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Použije se ode dne 25. srpna 2022.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 6. října 2023.

Za Komisi

předsedkyně

Ursula VON DER LEYEN


(1)   Úř. věst. L 188, 18.7.2009, s. 1.

(2)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2022/1362 ze dne 1. srpna 2022, kterým se provádí nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009, pokud jde o výkonnost těžkých přípojných vozidel z hlediska jejich vlivu na emise CO2, spotřebu paliva, spotřebu energie a dojezdovou vzdálenost s nulovými emisemi u motorových vozidel, a kterým se mění prováděcí nařízení (EU) 2020/683 (Úř. věst. L 205, 5.8.2022, s. 145).

(3)  Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/858 ze dne 30. května 2018 o schvalování motorových vozidel a jejich přípojných vozidel, jakož i systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků určených pro tato vozidla a o dozoru nad trhem s nimi, o změně nařízení (ES) č. 715/2007 a č. 595/2009 a o zrušení směrnice 2007/46/ES (Úř. věst. L 151, 14.6.2018, s. 1).


PŘÍLOHA

V příloze V prováděcího nařízení (EU) 2022/1362 se bod 3.2 opravuje takto:

1)

v tabulce 2 se doplňuje tento řádek:

„Povrch vozovky a kola

25,00  m/s

Povrch vozovky simulační domény se musí pohybovat vzad vzhledem k vozidlu a kola vozidel se musí otáčet odpovídající tangenciální rychlostí. “

2)

Tabulka 3 se nahrazuje tímto:

„Tabulka 3

Referenční rozmezí pro postup ověřování

Soubor simulace

Úhel stáčení – β [stupně]

0,0 °

3,0 °

6,0 °

TRF

–8,6 % < Δ(CD×A) < –1,6 %

–9,0 % < Δ(CD×A) < –2,0 %

–10,3 % < Δ(CD×A) < –3,3 %

LSC

–8,8 % < Δ(CD×A) < –1,8 %

–8,0 % < Δ(CD×A) < –1,0 %

–8,1 % < Δ(CD×A) < –1,1 %“


ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2023/2399/oj

ISSN 1977-0626 (electronic edition)


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU