(EU) 2023/2202Prováděcí nařízení Komise (EU) 2023/2202 ze dne 16. října 2023, kterým se mění prováděcí nařízení (EU) 2019/1259, kterým se ukládá konečné antidumpingové clo na dovoz příslušenství (fitinek) pro trouby nebo trubky z kujné (tvárné) litiny a z litiny s kuličkovým grafitem se závitem pocházejícího z Čínské lidové republiky a Thajska
Publikováno: | Úř. věst. L 2202, 17.10.2023 | Druh předpisu: | Prováděcí nařízení |
Přijato: | 16. října 2023 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 18. října 2023 | Nabývá účinnosti: | 15. května 2013 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
Úřední věstník |
CS Série L |
2023/2202 |
17.10.2023 |
PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2023/2202
ze dne 16. října 2023,
kterým se mění prováděcí nařízení (EU) 2019/1259, kterým se ukládá konečné antidumpingové clo na dovoz příslušenství (fitinek) pro trouby nebo trubky z kujné (tvárné) litiny a z litiny s kuličkovým grafitem se závitem pocházejícího z Čínské lidové republiky a Thajska
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1036 ze dne 8. června 2016 o ochraně před dumpingovým dovozem ze zemí, které nejsou členy Evropské unie (1) (dále jen „základní nařízení“), a zejména na čl. 11 odst. 3 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
1. PLATNÁ OPATŘENÍ
(1) |
V květnu 2013 prováděcím nařízením Rady (EU) č. 430/2013 (2) (dále jen „původní nařízení) uložila Rada antidumpingové clo na dovoz příslušenství (fitinek) pro trouby nebo trubky z kujné (tvárné) litiny a z litiny s kuličkovým grafitem se závitem, s vynětím částí kompresních fitinek používajících metrický závit podle normy ISO DIN 13 a kruhových rozvodných skříní z kujné (tvárné) litiny se závitem bez víka, pocházejícího z Čínské lidové republiky (dále jen „ČLR“) a Thajska (dále jen „výrobek, který je předmětem přezkumu“). Antidumpingové clo se pohybovalo mezi 14,9 % a 57,8 %. Na šetření, které vedlo k uložení původních opatření, se zde dále odkazuje jako na „původní šetření“. |
(2) |
Dne 12. června 2013 podal čínský vyvážející výrobce, společnost Jinan Meide Castings Co., Ltd., u Tribunálu Evropské unie žalobu, kterou se domáhal zrušení původního nařízení v rozsahu, v němž se jej týká. Dne 30. června 2016 Tribunál ve svém rozsudku dospěl k závěru, že byla porušena práva společnosti Jinan Meide na obhajobu, a zrušil napadené nařízení v rozsahu, v němž uložilo antidumpingové clo na dovoz příslušenství (fitinek) pro trouby nebo trubky z kujné (tvárné) litiny se závitem, které vyrábí společnost Jinan Meide. |
(3) |
V návaznosti na výše uvedený rozsudek Evropská komise (dále jen „Komise“) oznámením (3) ze dne 28. října 2016 opětovně zahájila antidumpingové šetření týkající se příslušenství (fitinek) pro trouby nebo trubky z kujné (tvárné) litiny se závitem, které vyrábí společnost Jinan Meide. |
(4) |
Prováděcím nařízením Komise (EU) 2017/1146 (4) Komise opětovně uložila konečné antidumpingové clo ve výši 39,2 % na dovoz příslušenství (fitinek) pro trouby nebo trubky z kujné (tvárné) litiny se závitem pocházejícího z ČLR a vyráběného společností Jinan Meide Castings Co., Ltd. |
(5) |
Dne 25. listopadu 2015 Komise na žádost společnosti Metpro Limited zahájila částečný prozatímní přezkum týkající se některých typů příslušenství (fitinek) pro trouby nebo trubky z kujné (tvárné) litiny se závitem pocházejícího z ČLR a Thajska s cílem určit, zda spadají do oblasti působnosti platných antidumpingových opatření. Komise tento částečný prozatímní přezkum ukončila dne 18. července 2016 prováděcím rozhodnutím (EU) 2016/1176 (5) poté, co žadatel svou žádost stáhl. |
(6) |
Dne 23. května 2017 Komise na žádost společnosti Hebei Yulong Casting Co., Ltd. zahájila částečný prozatímní přezkum týkající se některých typů příslušenství (fitinek) pro trouby nebo trubky z kujné (tvárné) litiny se závitem pocházejícího z ČLR a Thajska s cílem určit, zda spadají do oblasti působnosti platných antidumpingových opatření. Komise tento částečný prozatímní přezkum ukončila dne 11. ledna 2018 prováděcím rozhodnutím (EU) 2018/52 (6) poté, co žadatel svou žádost stáhl. |
(7) |
Dne 12. července 2018 Soudní dvůr Evropské unie rozhodl (7), že příslušenství (fitinky) vyrobené z litiny s kuličkovým grafitem (známé také jako tvárná litina) neodpovídá pojmu „kujné (tvárné) litiny“, jak je definován v podpoložce KN 7307 19 10. Soud dospěl k závěru, že příslušenství (fitinky) vyrobené z litiny s kuličkovým grafitem musí být zařazeno do zůstatkové podpoložky KN 7307 19 90 (jako ostatní výrobky z ostatního železa). Dne 14. února 2019 Komise zveřejnila prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/262 (8), kterým se mění odkazy na kódy TARIC, s cílem uvést je do souladu se závěry soudu. Vzhledem k tomu, že antidumpingová opatření jsou uložena podle definice výrobku bez ohledu na sazební zařazení, tato změna neměla žádný dopad na soubor výrobků, na které se stávající opatření vztahují. |
(8) |
Prováděcím nařízením Komise (EU) 2019/1259 (9) se Komise na základě přezkumu před pozbytím platnosti rozhodla zachovat konečné antidumpingové clo po dobu dalších pěti let. |
(9) |
V současné době se platná antidumpingová cla pohybují mezi 24,6 % a 57,8 % na dovoz z ČLR a mezi 14,9 % a 15,5 % na dovoz z Thajska. |
2. POSTUP
(10) |
V návaznosti na žádost podanou dovozcem KW Tools b.v. (dále jen „žadatel“) dne 18. listopadu 2022 zahájila Komise oznámením zveřejněným v Úředním věstníku Evropské unie (10) částečný prozatímní přezkum v souladu s čl. 11 odst. 3 základního nařízení (dále jen „oznámení o zahájení přezkumu“). Přezkum se omezil na objasnění definice výrobku s ohledem na tvrzení, že některé typy výrobku (konkrétně: i) svorka tvaru T z tvárné litiny s gumovým těsněním pro použití na drážkovaných ocelových potrubních trubkách s vývodem; ii) záslepka z tvárné litiny pro použití na drážkovaných ocelových trubkách se závitem; iii) drážkovaná redukce z tvárné litiny s koncem se závitem pro použití na drážkovaných ocelových trubkách a iv) drážkovaná redukce tvaru T z tvárné litiny se závitem pro použití na drážkovaných ocelových trubkách) by měly být výslovně vyloučeny z oblasti působnosti antidumpingových opatření vztahujících se na příslušenství (fitinky) pro trouby nebo trubky z kujné (tvárné) litiny a litiny s kuličkovým grafitem se závitem pocházející z ČLR a Thajska. |
(11) |
Komise o zahájení řízení informovala všechny strany, které spolupracovaly při původním šetření, jakož i orgány ČLR a Thajska. Zúčastněné strany dostaly příležitost vyjádřit se k vhodnosti přezkumu rozsahu opatření. |
(12) |
Komise posoudila všechny informace, které považovala za nezbytné pro posouzení případné potřeby objasnit/změnit rozsah stávajících antidumpingových opatření. |
(13) |
Všechny zúčastněné strany byly informovány o stěžejních skutečnostech a důvodech, na jejichž základě bylo dosaženo aktuálních závěrů. V souladu s čl. 20 odst. 5 základního nařízení byla stranám rovněž poskytnuta lhůta, v níž mohly vznést k poskytnutým informacím připomínky. Připomínky stran jsou uvedeny v bodě 4.4 níže. |
3. VÝROBEK, KTERÝ JE PŘEDMĚTEM PŘEZKUMU
(14) |
Výrobkem, který je předmětem přezkumu, jak je vymezen v původním nařízení, je příslušenství (fitinky) pro trouby nebo trubky z kujné (tvárné) litiny a z litiny s kuličkovým grafitem se závitem, s vynětím částí kompresních fitinek používajících metrický závit podle normy ISO DIN 13 a kruhových rozvodných skříní z kujné (tvárné) litiny se závitem bez víka, v současnosti kódů KN ex 7307 19 10 (kód TARIC 7307 19 10 10 a kód TARIC 7307 19 10 20), pocházející z ČLR a Thajska. |
4. PŘEZKUMNÉ ŠETŘENÍ
4.1. Úvod a metodika
(15) |
Podle žadatele mají výrobky uvedené v 10. bodě odůvodnění odlišné technické a fyzikální vlastnosti a konečné použití než výrobek, který je předmětem přezkumu. Tyto výrobky jsou určeny k použití na trubkách bez závitů, zatímco výrobkem, který je předmětem přezkumu, jsou spojky se závitem, které jsou instalovány na trubky se závitem prostřednictvím šroubovacího mechanismu. Žadatel proto tvrdil, že tyto výrobky by měly být vyloučeny z oblasti působnosti antidumpingových opatření. |
(16) |
Během šetření bylo zjištěno, že výrobní odvětví Unie není výrobcem výrobků uvedených v 10. bodě odůvodnění. Toto zjištění bylo dále podpořeno informacemi předloženými zúčastněnými stranami spolupracujícími v tomto šetření a katalogy výrobců v Unii. |
(17) |
Komise zejména zkoumala, zda se výrobky uvedené v 10. bodě odůvodnění liší od jiných typů příslušenství (fitinek) z kujné (tvárné) litiny, na které se v současnosti vztahují opatření, na základě jejich fyzických a technických vlastností a jejich typického konečného použití a zaměnitelnosti. |
4.2. Základní fyzikální a technické vlastnosti
(18) |
Výrobkem, který je předmětem přezkumu, je příslušenství (fitinky) pro trouby nebo trubky z kujné (tvárné) litiny a z litiny s kuličkovým grafitem se závitem. |
(19) |
Svorky se závitem tvaru T (výrobek i) popsaný v 10. bodě odůvodnění) se aplikují na trubky, kde byl otvor nařezán za účelem jejich připojení buď k postřikovacímu zařízení, nebo k odbočce. Drážkované záslepky (výrobek ii) popsaný v 10. bodě odůvodnění) musí být instalovány za použití drážkované spojky, přičemž její závit umístěný na výstupu není použit pro instalaci. Redukce s koncovým závitem (výrobek iii) popsaný v 10. bodě odůvodnění) vyžadují instalaci další drážkované spojky, přičemž její závit umístěný na výstupu není použit pro instalaci. Drážkované redukce tvaru T (výrobek iv) popsaný v 10. bodě odůvodnění) vyžadují instalaci další drážkované spojky, přičemž její závit umístěný na výstupu není použit pro instalaci. |
(20) |
Na rozdíl od výrobku, který je předmětem přezkumu a který je instalován přes závitový konec trubek, jsou výrobky uvedené v 10. bodě odůvodnění příslušenství z litiny s kuličkovým grafitem, které lze použít pouze v kombinaci s drážkovanou spojkou nebo s připevněním na trubku nebo troubu. Proto mají výrobky uvedené v 10. bodě odůvodnění odlišné základní fyzikální a technické vlastnosti a konečné použití než výrobek, který je předmětem přezkumu. |
4.3. Konečné použití a vzájemná zaměnitelnost
(21) |
Jak je uvedeno v 19. bodě odůvodnění, výrobky uvedené v 10. bodě odůvodnění se v potrubních systémech trubek se závitem nepoužívají. |
(22) |
Komise dále zjistila, že výrobek, který je předmětem přezkumu, a výrobky uvedené v 10. bodě odůvodnění nejsou vzájemně zaměnitelné. Výrobek, který je předmětem přezkumu, lze použít výhradně v potrubních systémech trubek se závitem, zatímco výrobky uvedené v 10. bodě odůvodnění lze použít výhradně v potrubních systémech trubek bez závitů, jako jsou ocelové trubky s drážkováním nebo trubky z PVC/PE. Výrobky uvedené v 10. bodě odůvodnění a výrobek, který je předmětem přezkumu, proto nelze používat zaměnitelně. |
4.4. Připomínky zúčastněných stran
(23) |
V oznámení o zahájení přezkumu byly strany vyzvány, aby se vyjádřily k vhodnosti přezkumu oblasti působnosti opatření, a zejména k objasnění, že výrobky uvedené v 10. bodě odůvodnění by měly být vyloučeny, jak uvedl žadatel ve své žádosti o přezkum. Byly obdrženy písemné připomínky od tří společností, a to od unijního výrobce výrobku, který je předmětem přezkumu; unijního dovozce výrobků uvedených v 10. bodě odůvodnění a třetí společnosti, jež je jak unijním výrobcem výrobku, který je předmětem přezkumu, tak i unijním dovozcem výrobků uvedených v 10. bodě odůvodnění. Komise uspořádala online setkání s každou ze stran, aby objasnila jejich připomínky a postoje. |
(24) |
Unijní výrobce výrobku, který je předmětem přezkumu, nesouhlasil s vyloučením výrobku a tvrdil, že výrobek, který je předmětem přezkumu, je nahraditelný výrobky uvedenými v 10. bodě odůvodnění, zejména v protipožárních systémech, kde jsou některé potrubní systémy opatřeny závitem a jiné systémy nejsou opatřeny závitem nebo drážkováním. Jak je však uvedeno v 21. bodě odůvodnění, Komise zjistila, že výrobky uvedené v 10. bodě odůvodnění lze používat výhradně v potrubních systémech bez závitů, a proto nejsou slučitelné s výrobkem, který je předmětem přezkumu, jenž lze použít pouze v potrubních systémech se závitem. Toto tvrzení bylo proto zamítnuto. |
(25) |
Dva dovozci výrobků uvedených v 10. bodě odůvodnění podpořili žádost žadatele a požádali o další objasnění popisu těchto výrobků. Uvedly, že dovážely svorky tvaru T z tvárné litiny používané k připojení nebo utažení drážkovaných trubek nebo vodovodů a navrtávacích pasů z tvárné litiny pro trubky z PVC/PE. Tyto výrobky odpovídají stejnému popisu jako svorky tvaru T v 19. bodě odůvodnění, neboť mají být upevněny s gumovým utěsněním na troubu nebo trubku, aby bylo možné propojení s výstupním otvorem. Žadatel písemně potvrdil, že tyto výrobky jsou stejné jako ty, které byly uvedeny v žádosti o přezkum, a vysvětlil, že svorky tvaru T mohou být použity na jiných trubkách než pouze drážkovaných ocelových trubkách, takže konečné použití není nezbytné pro definování vlastností výrobku. Komise se proto rozhodla vyjmout konkrétní použití žadatele z definice tohoto typu výrobku uvedené v 10. bodě odůvodnění. |
(26) |
Po poskytnutí informací jeden dovozce požádal o objasnění, zda jsou „železné svorky tvaru T“ uvedené v 10. bodě odůvodnění rovnocenné „navrtávacím pasům z tvárné litiny“ uvedeným v 25. bodě odůvodnění. Komise potvrdila, že tyto výrobky jsou rovnocenné. |
(27) |
Jeden dovozce rovněž požádal o vyloučení uzávěrových pasů, což jsou spojky vyrobené z tvárné litiny bez vývodů se závitem, které se používají k utěsnění otvoru v troubě nebo trubce. Avšak vzhledem k tomu, že horní část pasu je spojena se spodní částí šrouby se závitem, mají závitový prvek pouze pro tento šroubový spoj. Vzhledem k tomu, že uzávěrové pasy nemají výstupní otvor se závitem, měla Komise za to, že tento výrobek není příslušenstvím (fitinkou), a proto nespadá do definice výrobku, který je předmětem přezkumu. Antidumpingová opatření uložená na dovoz výrobku, který je předmětem přezkumu, se proto nepoužijí na uzávěrové pasy vyrobené z tvárné litiny. |
(28) |
Po poskytnutí informací jeden dovozce požádal o objasnění, zda jsou „obstrukční svorky z tvárné litiny“ rovnocenné „uzávěrovým pasům“ uvedeným v 27. bodě odůvodnění. Komise potvrdila, že vyloučeny jsou vyloučeny výlučně ty obstrukční svorky z tvárné litiny, které mají pouze závity pro spojení horní části s dolní částí výrobku, tj. které nemají závit uvnitř a nejsou určeny k použití v potrubním systému se závitem. |
4.5. Závěr týkající se definice výrobku
(29) |
Při přezkumném šetření se zjistilo, že vzhledem k odlišným technickým vlastnostem, konečnému použití a neexistenci zaměnitelnosti nespadají dotčené typy výrobku do definice výrobku uvedené v 10. bodě odůvodnění, na který se vztahují platná antidumpingová opatření. Komise dále objasnila, že uzávěrové pasy z tvárné litiny nejsou příslušenstvím (fitinkami), a proto nespadají do definice výrobku, který je předmětem přezkumu. |
(30) |
Považuje se proto za vhodné vyjasnit, že tyto výrobky nespadají do definice výrobku, na nějž se vztahují antidumpingová opatření. |
(31) |
Vzhledem k výše uvedenému se považuje za vhodné původní nařízení změnit za účelem objasnění definice výrobku. |
(32) |
Zúčastněné strany byly o závěrech přezkumného šetření informovány. |
4.6. Zpětná působnost
(33) |
Během šetření žadatel a jeden dovozce požádali, aby vyloučení výrobku mělo zpětný účinek na původní uložení antidumpingového cla. |
(34) |
Na výrobky uvedené v 10. bodě odůvodnění se původní šetření v roce 2012 a všechna následná šetření nevztahovala, neboť tato šetření se týkala příslušenství (fitinek) z kujné (tvárné) a kuličkové (tvárné) litiny, které se používá k propojení trubek nebo trubek se závitem. |
(35) |
Jelikož se stávající přezkumné šetření omezilo na vyjasnění definice výrobku a jelikož se na výrobky uvedené v 10. bodě odůvodnění nevztahovalo původní šetření a následná antidumpingová opatření, považuje se za vhodné, aby se závěry tohoto přezkumu použily ode dne vstupu původního nařízení v platnost. Komise neshledala žádný naléhavý důvod, který by uplatnění tohoto retroaktivního opatření bránil. |
(36) |
V případě zboží, na které se nevztahuje čl. 1 odst. 1 nařízení (EU) 2019/1259 ve znění tohoto nařízení, by konečné antidumpingové clo zaplacené nebo zaúčtované podle čl. 1 odst. 1 původního nařízení a prozatímní antidumpingové clo vybrané s konečnou platností podle článku 2 téhož nařízení mělo být vráceno nebo prominuto v souladu s příslušnými celními předpisy. |
(37) |
Tímto přezkumem není dotčeno datum, k němuž pozbude platnosti nařízení (EU) 2019/1259 podle čl. 11 odst. 2 základního nařízení. |
(38) |
Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem výboru zřízeného čl. 15 odst. 1 nařízení 2016/1036, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
1. V článku 1 nařízení (EU) 2019/1259 se odstavec 1 nahrazuje tímto:
„1. Ukládá se konečné antidumpingové clo na dovoz příslušenství (fitinek) pro trouby nebo trubky z kujné (tvárné) litiny a litiny s kuličkovým grafitem se závitem, v současnosti kódu KN ex 7307 19 10 (kódy TARIC 7307 19 10 10 a 7307 19 10 20), pocházejícího z Čínské lidové republiky a Thajska.
Nejsou v něm zahrnuty tyto výrobky: části kompresních fitinek používající metrický závit podle normy ISO DIN 13; kruhové rozvodné skříně z kujné (tvárné) litiny se závitem bez víka; svorky tvaru T z tvárné litiny s gumovým těsněním a výstupním otvorem; záslepky z tvárné litiny pro použití na drážkovaných ocelových trubkách se závitem; drážkované redukce z tvárné litiny s koncovým závitem; drážkované redukce tvaru T z tvárné litiny se závitem; uzávěrové pasy z tvárné litiny bez vývodů se závitem, které se používají k utěsnění otvoru v troubě nebo trubce“.
Článek 2
V případě zboží, na které se nevztahuje čl. 1 odst. 1 nařízení (EU) 2019/1259 ve znění tohoto nařízení, se vrátí nebo promine konečné antidumpingové clo zaplacené nebo zaúčtované podle čl. 1 odst. 1 prováděcího nařízení (EU) č. 430/2013 a prozatímní antidumpingové clo vybrané s konečnou platností podle článku 2 téhož nařízení v souladu s příslušnými celními předpisy.
O vrácení nebo prominutí je nutno požádat vnitrostátní celní orgány v souladu s příslušnými celními předpisy.
Článek 3
Toto nařízení vstupuje v platnost prvním dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Použije se ode dne 15. května 2013.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 16. října 2023.
Za Komisi
předsedkyně
Ursula VON DER LEYEN
(1) Úř. věst. L 176, 30.6.2016, s. 21.
(2) Prováděcí nařízení Rady (EU) č. 430/2013 ze dne 13. května 2013 o uložení konečného antidumpingového cla na dovoz příslušenství (fitinek) pro trouby nebo trubky z kujné (tvárné) litiny a z litiny s kuličkovým grafitem se závitem pocházejícího z Čínské lidové republiky a Thajska, o konečném výběru prozatímního cla uloženého z tohoto dovozu a o ukončení řízení s ohledem na Indonésii (Úř. věst. L 129, 14.5.2013, s. 1).
(3) Úř. věst. C 398, 28.10.2016, s. 57.
(4) Prováděcí nařízení Komise (EU) 2017/1146 ze dne 28. června 2017, kterým se opětovně ukládá antidumpingové clo na dovoz příslušenství (fitinek) pro trouby nebo trubky z kujné (tvárné) litiny se závitem pocházejícího z Čínské lidové republiky a vyráběného společností Jinan Meide Castings Co., Ltd (Úř. věst. L 166, 29.6.2017, s. 23).
(5) Prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2016/1176 ze dne 18. července 2016, kterým se zastavuje částečný prozatímní přezkum týkající se dovozu určitého příslušenství (fitinek) pro trouby nebo trubky z kujné (tvárné) litiny se závitem pocházejícího z Čínské lidové republiky a Thajska (Úř. věst. L 193, 19.7.2016, s. 115).
(6) Prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2018/52 ze dne 11. ledna 2018, kterým se zastavuje částečný prozatímní přezkum týkající se dovozu určitého příslušenství (fitinek) pro trouby nebo trubky z kujné (tvárné) litiny se závitem pocházejícího z Čínské lidové republiky a Thajska (Úř. věst. L 7, 12.1.2018, s. 39).
(7) Rozsudek Soudního dvora ze dne 12. července 2018, Profit Europe NV v Belgische Staat, C-397/17 a C-398/17, ECLI:EU:C:2018:564.
(8) Prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/262 ze dne 14. února 2019, kterým se mění prováděcí nařízení Rady (EU) č. 430/2013 o uložení konečného antidumpingového cla na dovoz příslušenství (fitinek) pro trouby nebo trubky z kujné (tvárné) litiny se závitem pocházejícího z Čínské lidové republiky a Thajska, o konečném výběru prozatímního cla uloženého z tohoto dovozu a o ukončení řízení s ohledem na Indonésii (Úř. věst. L 44, 15.2.2019, s. 6).
(9) Prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/1259 ze dne 24. července 2019, kterým se ukládá konečné antidumpingové clo na dovoz příslušenství (fitinek) pro trouby nebo trubky z kujné (tvárné) litiny a z litiny s kuličkovým grafitem se závitem pocházejícího z Čínské lidové republiky a Thajska na základě přezkumu před pozbytím platnosti podle čl. 11 odst. 2 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1036 (Úř. věst. L 197, 25.7.2019, s. 2).
ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2023/2202/oj
ISSN 1977-0626 (electronic edition)