(EU) 2023/1797Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2023/1797 ze dne 7. července 2023, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1700 stanovením počtu a názvů proměnných pro oblast využívání informačních a komunikačních technologií za referenční rok 2024 (Text s významem pro EHP)
Publikováno: | Úř. věst. L 233, 21.9.2023, s. 7-23 | Druh předpisu: | Nařízení v přenesené pravomoci |
Přijato: | 7. července 2023 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 11. října 2023 | Nabývá účinnosti: | 11. října 2023 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
21.9.2023 |
CS |
Úřední věstník Evropské unie |
L 233/7 |
NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2023/1797
ze dne 7. července 2023,
kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1700 stanovením počtu a názvů proměnných pro oblast využívání informačních a komunikačních technologií za referenční rok 2024
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1700 ze dne 10. října 2019, kterým se zavádí společný rámec pro evropské statistiky týkající se osob a domácností založené na individuálních údajích sbíraných na základě výběrových souborů, mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 808/2004, (ES) č. 452/2008 a (ES) č. 1338/2008 a zrušuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1177/2003 a nařízení Rady (ES) č. 577/98 (1), a zejména na čl. 6 odst. 1 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
Aby byly pokryty potřeby statistik v příslušných dílčích tématech stanovených v příloze I nařízení (EU) 2019/1700, měla by Komise stanovit počet a názvy proměnných pro soubor údajů v oblasti využívání informačních a komunikačních technologií za referenční rok 2024,
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Počet a názvy proměnných pro oblast využívání informačních a komunikačních technologií za referenční rok 2024 jsou stanoveny v příloze.
Článek 2
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 7. července 2023.
Za Komisi
předsedkyně
Ursula VON DER LEYEN
PŘÍLOHA
Počet a názvy proměnných pro oblast využívání informačních a komunikačních technologií za referenční rok 2024
Téma |
Dílčí téma |
Identifikátor proměnné |
Název proměnné / popis proměnné |
||
|
Informace o sběru údajů |
REFYEAR |
Rok zjišťování |
||
Informace o sběru údajů |
INTDATE |
Referenční datum – datum prvního dotazování |
|||
Informace o sběru údajů |
STRATUM_ID |
Stratum (vrstva) |
|||
Informace o sběru údajů |
PSU |
Primární jednotka výběrového souboru |
|||
Identifikace |
HH_ID |
ID domácnosti |
|||
Identifikace |
IND_ID |
ID jednotlivce |
|||
Identifikace |
HH_REF_ID |
ID domácnosti, do níž jednotlivec patří |
|||
Váhy |
HH_WGHT |
Váha domácnosti |
|||
Váhy |
IND_WGHT |
Váha jednotlivce |
|||
Charakteristiky dotazování |
TIME |
Doba trvání dotazování |
|||
Charakteristiky dotazování |
INT_TYPE |
Druh dotazování |
|||
Místo |
COUNTRY |
Země bydliště |
|||
Místo |
GEO_NUTS1 |
Region bydliště |
|||
Místo |
GEO_NUTS2 (nepovinně) |
Region bydliště (nepovinně) |
|||
Místo |
GEO_NUTS3 (nepovinně) |
Region bydliště (nepovinně) |
|||
Místo |
DEG_URBA |
Stupeň urbanizace |
|||
Místo |
GEO_DEV |
Zeměpisná poloha |
|||
|
Demografické údaje |
SEX |
Pohlaví |
||
Demografické údaje |
YEARBIR |
Rok narození |
|||
Demografické údaje |
PASSBIR |
Narozeniny již měl/a |
|||
Demografické údaje |
AGE |
Věk, v celých letech |
|||
Státní občanství a přistěhovalecký původ |
CITIZENSHIP |
Země hlavního státního občanství |
|||
Státní občanství a přistěhovalecký původ |
CNTRYB |
Země narození |
|||
Složení domácnosti |
HH_POP |
Velikost domácnosti (počet členů domácnosti) |
|||
Složení domácnosti |
HH_POP_16_24 (nepovinně) |
Počet členů domácnosti ve věku od 16 do 24 let (nepovinně) |
|||
Složení domácnosti |
HH_POP_16_24S (nepovinně) |
Počet studentů v domácnosti ve věku od 16 do 24 let (nepovinně) |
|||
Složení domácnosti |
HH_POP_25_64 (nepovinně) |
Počet členů domácnosti ve věku od 25 do 64 let (nepovinně) |
|||
Složení domácnosti |
HH_POP_65_MAX (nepovinně) |
Počet členů domácnosti ve věku 65 let nebo starších (nepovinně) |
|||
Složení domácnosti |
HH_CHILD |
Počet dětí mladších 16 let |
|||
Složení domácnosti |
HH_CHILD_14_15 (nepovinně) |
Počet dětí ve věku od 14 do 15 let (nepovinně) |
|||
Složení domácnosti |
HH_CHILD_5_13 (nepovinně) |
Počet dětí ve věku od 5 do 13 let (nepovinně) |
|||
Složení domácnosti |
HH_CHILD_LE_4 (nepovinně) |
Počet dětí ve věku 4 let nebo mladších (nepovinně) |
|||
|
Hlavní status dle ekonomické aktivity (sebezařazení) |
MAINSTAT |
Hlavní status dle ekonomické aktivity (sebezařazení) |
||
Základní charakteristiky zaměstnání |
STAPRO |
Postavení v hlavním zaměstnání |
|||
Základní charakteristiky zaměstnání |
NACE1D (nepovinně) |
Hospodářská činnost místní jednotky v rámci hlavního zaměstnání (nepovinně) |
|||
Základní charakteristiky zaměstnání |
ISCO2D |
Činnost v hlavním zaměstnání |
|||
Základní charakteristiky zaměstnání |
OCC_ICT |
Odborník v oblasti IKT, nebo jiný pracovník |
|||
Základní charakteristiky zaměstnání |
OCC_MAN |
Manuální pracovník, nebo jiný pracovník |
|||
Základní charakteristiky zaměstnání |
EMPST_WKT (nepovinně) |
Plný nebo částečný hlavní pracovní úvazek (sebezařazení) (nepovinně) |
|||
Doba trvání smlouvy/dohody |
EMPST_CONTR (nepovinně) |
Stálost hlavního zaměstnání (nepovinně) |
|||
|
Dosažený stupeň vzdělání |
ISCEDD |
Dosažený stupeň vzdělání (nejvyšší stupeň úspěšně ukončeného vzdělání) |
||
Dosažený stupeň vzdělání |
ISCED |
Souhrnné údaje o dosaženém stupni vzdělání |
|||
|
Prvky minimálního evropského zdravotního modulu |
GALI |
Omezení aktivit ze zdravotních důvodů |
||
|
Celkový měsíční příjem domácnosti |
HH_IQ5 |
Celkový průměrný běžný čistý měsíční příjem |
||
|
Přístup k IKT |
IACC |
Přístup domácnosti k internetu doma (prostřednictvím jakéhokoli zařízení) |
||
Používání IKT a jeho frekvence |
IU |
Poslední použití internetu, kdekoli, prostřednictvím jakéhokoli zařízení |
|||
Používání IKT a jeho frekvence |
IFUS |
Průměrná frekvence používání internetu během posledních tří měsíců |
|||
Činnosti na internetu |
IUEM |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro odesílání/přijímání elektronické pošty |
|||
Činnosti na internetu |
IUPH1 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro telefonování (včetně videohovorů) prostřednictvím internetu |
|||
Činnosti na internetu |
IUSNET |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro účast na platformách sociálních médií (vytvoření uživatelského profilu, vkládání zpráv nebo jiných příspěvků) |
|||
Činnosti na internetu |
IUCHAT1 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro výměnu rychlých zpráv (instant messaging) |
|||
Činnosti na internetu |
IUIF |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro vyhledávání informací o zboží nebo službách |
|||
Činnosti na internetu |
IUNW1 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro četbu zpravodajských stránek on-line, novin on-line nebo zpravodajských magazínů on-line |
|||
Činnosti na internetu |
IUPOL2 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro vyjádření se k občanským či politickým tématům prostřednictvím internetových stránek nebo platforem sociálních médií |
|||
Činnosti na internetu |
IUVOTE |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro účast na konzultacích on-line nebo na hlasování o občanských či politických tématech (např. územní plánování, podepisování petice) |
|||
Činnosti na internetu |
IUMUSS1 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro poslech hudby (např. webových rádií, streamované hudby) nebo stahování hudby |
|||
Činnosti na internetu |
IUSTV |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro sledování televizních programů streamovaných přes internet (živé vysílání nebo již odvysílané pořady) poskytované televizními stanicemi (např. [příklady z daného státu]) |
|||
Činnosti na internetu |
IUVOD |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro sledování komerčních streamingových služeb |
|||
Činnosti na internetu |
IUVSS |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro sledování videa prostřednictvím služeb pro sdílení souborů |
|||
Činnosti na internetu |
IUPDG |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro hraní nebo stahování her |
|||
Činnosti na internetu |
IUPCAST (nepovinně) |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro poslech nebo stahování podcastů (nepovinně) |
|||
Činnosti na internetu |
IHIF |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro vyhledávání informací o zdraví (týkajících se např. poranění, chorob, výživy, zlepšování zdravotního stavu) |
|||
Činnosti na internetu |
IUMAPP |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro sjednání schůzky u praktického lékaře prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace (např. nemocnice, zdravotního střediska, fyzioterapeuta nebo psychoterapeuta) |
|||
Činnosti na internetu |
IUAPR |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro přístup k osobní zdravotnické dokumentaci on-line |
|||
Činnosti na internetu |
IUOHC |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro využití jiných zdravotnických služeb prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace namísto osobní návštěvy nemocnice nebo lékaře (např. získání lékařského předpisu nebo konzultace on-line) |
|||
Činnosti na internetu |
IUSELL |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro prodej zboží či služeb prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
Činnosti na internetu |
IUBK |
Používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro elektronické bankovnictví (včetně mobilního bankovnictví) |
|||
Činnosti na internetu |
IUOLC |
Používání internetu během posledních tří měsíců k činnostem spojeným s učením pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely, a to formou účasti na kurzu on-line |
|||
Činnosti na internetu |
IUOLM |
Používání internetu během posledních tří měsíců k činnostem spojeným s učením pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely formou používání jiných výukových materiálů on-line, než jsou úplné kurzy on-line (např. videoinstruktáže, webináře, elektronické učebnice, výukové aplikace nebo platformy) |
|||
Činnosti na internetu |
IUOCIS1 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k činnostem spojeným s učením pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely, a to ke komunikaci s vyučujícími nebo studenty s využitím zvukových nebo obrazových on-line nástrojů |
|||
Činnosti na internetu |
IUOFE |
Činnosti spojené s učením, kterých se respondent během posledních tří měsíců zúčastnil za účelem formálního vzdělávání (např. škola nebo univerzita) |
|||
Činnosti na internetu |
IUOW |
Činnosti spojené s učením, kterých se respondent během posledních tří měsíců zúčastnil pro profesní nebo pracovní účely |
|||
Činnosti na internetu |
IUOPP |
Činnosti spojené s učením, kterých se respondent během posledních tří měsíců zúčastnil pro soukromé účely |
|||
Činnosti na internetu |
IUACRG |
Založení účtu nebo registrace v bezplatné aplikaci nebo službě (např. přihlášení se / účet na platformách sociálních médií, aplikacích pro nákup jízdenek/letenek, streamování hudby, hry) |
|||
Činnosti na internetu |
IUACDL |
Zrušení nebo pokus o zrušení (nebo uzavření) vlastního účtu na bezplatné aplikaci nebo zrušení nebo pokus o zrušení bezplatné služby (např. sociální média, aplikace pro nákup jízdenek/letenek, streamování hudby, hry) během posledních tří měsíců |
|||
Činnosti na internetu |
IUACDLP |
Problémy, které se vyskytly během posledních tří měsíců při snaze o zrušení vlastního účtu na bezplatné aplikaci nebo o zrušení bezplatné služby (např. obtíže s nalezením způsobu, jak účet zrušit, nepřiměřená časová náročnost rušení účtu, technické problémy, nepřijatelné podmínky pro zrušení účtu, neúspěšné uzavření účtu) |
|||
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVIP |
Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající v přístupu respondenta k informacím o jeho osobě uchovávaným těmito orgány nebo službami (např. informace týkající se [příklady z daného státu]) |
|||
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVIDB |
Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající v přístupu respondenta k informacím z veřejných databází nebo rejstříků (např. informace o dostupnosti knih ve veřejných knihovnách, katastry nemovitostí, obchodní rejstříky) |
|||
Kontakt s veřejnou správou |
IGOV12IF |
Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající ve zjišťování informací respondentem (např. o službách, dávkách, nárocích, právních předpisech, otevírací době) |
|||
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVIX |
Respondent prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb během posledních 12 měsíců nevyužil přístup k žádným osobním záznamům nebo databázím ani nezískal žádné informace pro soukromé účely |
|||
Kontakt s veřejnou správou |
IGOV12FM |
Respondent během posledních 12 měsíců stahoval/tiskl úřední formuláře z internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely |
|||
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVAPR |
Respondent si během posledních 12 měsíců sjednal schůzku nebo provedl rezervaci u orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace (např. rezervace knihy ve veřejné knihovně, schůzka se státním zaměstnancem nebo státním poskytovatelem zdravotní péče) pro soukromé účely |
|||
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVPOST (nepovinně) |
Respondent během posledních 12 měsíců obdržel jakékoli úřední sdělení nebo dokumenty zaslané orgány veřejné moci prostřednictvím účtu respondenta na internetových stránkách nebo v aplikaci (název služby, existuje-li v daném státě) orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb (např. oznámení o pokutách nebo faktury, dopisy; doručování soudních předvolání, soudních písemností, [příklady z daného státu]) pro soukromé účely – s výjimkou e-mailových nebo SMS informačních zpráv nebo oznámení o tom, že dokument je k dispozici (nepovinně) |
|||
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVTAX2 |
Během posledních 12 měsíců bylo prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace pro soukromé účely vyplněno, editováno, přezkoumáno nebo schváleno vlastní daňové přiznání respondenta |
|||
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVODC |
Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající v podání žádosti respondenta o úřední doklady nebo potvrzení (např. potvrzení o ukončení studia, rodný list, oddací list, doklad o rozvodu manželství, úmrtní list, potvrzení o pobytu, výpis z policejního nebo trestního rejstříku, [příklady z daného státu]) |
|||
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVBE |
Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající v podání žádosti respondenta o dávky nebo nároky (např. důchodové dávky, dávky v nezaměstnanosti, přídavky na dítě, zápis na školu nebo univerzitu, [příklady z daného státu]) |
|||
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVRCC |
Činnosti prováděné během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb pro soukromé účely spočívající v podání jiných žádostí, návrhů nebo stížností respondentem (např. hlášení krádeže policii, podání právní stížnosti, žádost o právní pomoc, zahájení občanskoprávního řízení u soudu, [příklady z daného státu]) |
|||
Kontakt s veřejnou správou |
IRGOVNN |
Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nevznesl žádné nároky – respondent nemusel požadovat žádné dokumenty ani vznášet žádné nároky |
|||
Kontakt s veřejnou správou |
IRGOVLS |
Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo neuplatnil žádné nároky – nedostatek dovedností či vědomostí (např. respondent nevěděl, jak internetové stránky či aplikaci použít, nebo bylo jejich použití příliš složité) |
|||
Kontakt s veřejnou správou |
IRGOVSEC |
Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nepodal žádné nároky – obavy o bezpečnost osobních údajů nebo neochota platit on-line (obavy ze zneužití kreditní karty) |
|||
Kontakt s veřejnou správou |
IRGOVEID (nepovinně) |
Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nepodal žádné nároky – absence elektronického podpisu či aktivované elektronické identifikace (eID) nebo jiného nástroje k použití eID (nezbytného pro využití služeb) [příklady z daného státu] (nepovinně) |
|||
Kontakt s veřejnou správou |
IRGOVOP |
Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nepodal žádné nároky – jménem respondenta to učinila jiná osoba (např. konzultant, daňový poradce, příbuzný) |
|||
Kontakt s veřejnou správou |
IRGOVNAP (nepovinně) |
Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nepodal žádné nároky – taková on-line služba nebyla dostupná (nepovinně) |
|||
Kontakt s veřejnou správou |
IRGOVOTH |
Důvody, proč respondent během posledních 12 měsíců prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb nepožadoval žádné úřední dokumenty nebo nepodal žádné nároky – jiný důvod |
|||
Kontakt s veřejnou správou |
IGOVANYS |
Respondent byl v kontaktu s veřejnou správou |
|||
Kontakt s veřejnou správou |
IIGOVDU |
Problémy při používání internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb během posledních 12 měsíců – používání internetových stránek nebo aplikace bylo obtížné (např. nebyly uživatelsky vstřícné, formulace nebyly jasné, postup nebyl dobře vysvětlen) |
|||
Kontakt s veřejnou správou |
IIGOVTP |
Problémy při používání internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb během posledních 12 měsíců – technické problémy při používání internetových stránek nebo aplikací (např. dlouhé načítání, internetová stránka přestala fungovat) |
|||
Kontakt s veřejnou správou |
IIGOVEID (nepovinně) |
Problémy při používání internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb během posledních 12 měsíců – problémy s používáním elektronického podpisu nebo elektronické identifikace (eID) (nepovinně) |
|||
Kontakt s veřejnou správou |
IIGOVPAY (nepovinně) |
Problémy při používání internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb během posledních 12 měsíců – respondent nemohl prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace zaplatit (např. kvůli chybějícímu přístupu k požadovaným platebním metodám) (nepovinně) |
|||
Kontakt s veřejnou správou |
IIGOVMOB |
Problémy při používání internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb během posledních 12 měsíců – respondent nemohl získat přístup ke službě prostřednictvím chytrého telefonu nebo tabletu (např. kvůli nekompatibilní verzi zařízení nebo nedostupným aplikacím) |
|||
Kontakt s veřejnou správou |
IIGOVOTH |
Problémy při používání internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb během posledních 12 měsíců – jiný problém |
|||
Kontakt s veřejnou správou |
IIGOVX |
Respondent během posledních 12 měsíců neměl problémy při používání internetových stránek nebo aplikace orgánů veřejné moci nebo veřejných služeb |
|||
Elektronické obchodování |
IBUY |
Poslední nákup nebo objednávka zboží či služeb prostřednictvím internetu k soukromým účelům |
|||
Elektronické obchodování |
BCLOT1 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu oblečení (včetně sportovního), bot nebo doplňků (jako jsou tašky, šperky) od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
Elektronické obchodování |
BSPG |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu sportovního zboží (kromě sportovního oblečení) od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
Elektronické obchodování |
BCG |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu hraček pro děti nebo předmětů pro péči o děti (např. dětských plen, lahví nebo kočárků) od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
Elektronické obchodování |
BFURN1 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu nábytku, bytových doplňků (např. koberců či záclon) nebo zahradnického sortimentu (např. nástrojů či rostlin) od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
Elektronické obchodování |
BMUFL |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu hudby na nosičích CD, gramodeskách atd. a/nebo filmů či seriálů na nosičích DVD, discích Blu-ray atd. od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) pro soukromé účely prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
Elektronické obchodování |
BBOOKNLG |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu tištěných knih, časopisů či novin od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
Elektronické obchodování |
BHARD1 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu počítačů, tabletů, mobilních telefonů či příslušenství od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
Elektronické obchodování |
BEEQU1 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu spotřební elektroniky (např. televizorů, stereopřehrávačů, fotoaparátů, reproduktorových lišt nebo chytrých reproduktorů, virtuálních asistentů) nebo spotřebičů pro domácnost (např. praček) od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
Elektronické obchodování |
BMED1 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu léků či potravinových doplňků, jako jsou vitaminy (kromě obnovení lékařského předpisu on-line), od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
Elektronické obchodování |
BFDR |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu donášek z restaurací, řetězců rychlého občerstvení či cateringových služeb od podniků nebo soukromých osob k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
Elektronické obchodování |
BFDS |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu potravin či nápojů z obchodů nebo od poskytovatelů balíčků se surovinami pro domácí přípravu jídla od podniků nebo soukromých osob k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
Elektronické obchodování |
BCBW |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu kosmetických a zkrášlovacích přípravků či výrobků wellness od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
Elektronické obchodování |
BCPH |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu čisticích prostředků či výrobků pro osobní hygienu (např. zubních kartáčků, kapesníků, pracích prostředků nebo čisticích utěrek) od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
Elektronické obchodování |
BBMC |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu jízdních kol, mopedů, automobilů nebo jiných vozidel či jejich náhradních dílů od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
Elektronické obchodování |
BOPG |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu jiného fyzického zboží od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
Elektronické obchodování |
BSIMC |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu předplatného internetového nebo mobilního telefonního připojení k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
Elektronické obchodování |
BSUTIL |
Používání internetu během posledních tří měsíců ke sjednání nové smlouvy na odběr elektřiny, vody či tepla, odstraňování odpadů nebo podobné služby k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
Elektronické obchodování |
BTPS_E |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu dopravních služeb od podniků, např. k nákupu jízdenek/letenek na autobusovou, vlakovou, leteckou dopravu nebo cesty taxislužbou, k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
Elektronické obchodování |
BRA_E |
Používání internetu během posledních tří měsíců k pronájmu ubytování u podniku, jako je hotel nebo cestovní agentura, k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
Elektronické obchodování |
BTICK2 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu vstupenek na akce (např. na koncerty, do kina, na sportovní akce, veletrhy) k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
Elektronické obchodování |
BBOOK2 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu elektronických knih nebo audioknih jako stahování (včetně aktualizací) k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
Elektronické obchodování |
BSOFT2 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu softwaru jako stahování (včetně aktualizací) k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
Elektronické obchodování |
BGAMES2 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu her jako stahování (včetně aktualizací) nebo virtuálních herních předmětů k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
Elektronické obchodování |
BMUSS2 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k placenému odběru (včetně stávajících a nových placených odběrů) služby pro streamování hudby pro soukromé účely |
|||
Elektronické obchodování |
BFLMS2 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k placenému odběru (včetně stávajících a nových placených odběrů) služby pro streamování filmů, seriálů nebo sportu pro soukromé účely |
|||
Elektronické obchodování |
BBOOKNLS2 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k placenému odběru (včetně stávajících a nových placených odběrů) obsahu zpravodajských stránek on-line, novin on-line nebo časopisů on-line k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
Elektronické obchodování |
BGAMSS |
Používání internetu během posledních tří měsíců k placenému odběru (včetně stávajících a nových placených odběrů) služeb pro streamování her pro soukromé účely |
|||
Elektronické obchodování |
BHLFTS2 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k placenému odběru (včetně stávajících a nových placených odběrů) obsahu v aplikacích týkajících se zdraví nebo fitness pro soukromé účely |
|||
Elektronické obchodování |
BAPP2 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k placenému odběru (včetně stávajících a nových placených odběrů) obsahu v jiných aplikacích (týkajících se např. výuky jazyků, cestování, počasí) pro soukromé účely |
|||
Elektronické obchodování |
BOTS (nepovinně) |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu jakýchkoli jiných služeb (kromě finančních a pojišťovacích služeb) k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace (nepovinně) |
|||
Elektronické obchodování |
BFIN_IN1 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu pojištění, včetně cestovního pojištění, rovněž v rámci balíčku například s letenkou, pro soukromé účely prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
Elektronické obchodování |
BFIN_CR1 |
Používání internetu během posledních tří měsíců za účelem přijetí půjčky či hypotéky nebo úvěru od banky nebo jiného poskytovatele finančních služeb k soukromým účelům prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
Elektronické obchodování |
BFIN_SH1 |
Používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu nebo prodeji akcií, dluhopisů, podílů ve fondech nebo jiných finančních aktiv pro soukromé účely prostřednictvím internetových stránek nebo aplikace |
|||
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_DEM2 |
Používání (inteligentního) termostatu, měřiče spotřeby, světel či plug-in zařízení s připojením na internet nebo jiných řešení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií pro domácnost respondenta během posledních tří měsíců k soukromým účelům |
|||
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_DSEC2 |
Používání domácího zabezpečovacího systému, detektorů kouře, bezpečnostních kamer či dveřních zámků s připojením na internet nebo jiných zabezpečovacích a bezpečnostních řešení s připojením na internet pro domácnost respondenta během posledních tří měsíců k soukromým účelům |
|||
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_DHA2 |
Používání domácích spotřebičů s připojením na internet, jako jsou robotické vysavače, chladničky, trouby, kávovary, zahradnické nebo zavlažovací nástroje, během posledních tří měsíců k soukromým účelům |
|||
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_DVA2 |
Používání virtuálního asistenta ve formě chytrého systému hlasového asistenta nebo aplikace během posledních tří měsíců k soukromým účelům |
|||
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_DX2 |
Respondent pro soukromé účely během posledních tří měsíců nepoužil žádné zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty |
|||
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_BDK2 |
Důvody nepoužití žádného zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty během posledních tří měsíců a pro soukromé účely – respondent nevěděl, že taková zařízení či systémy existují |
|||
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_BNN2 |
Důvody nepoužití žádného zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty během posledních tří měsíců a pro soukromé účely – respondent neměl potřebu taková připojená zařízení či systémy použít |
|||
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_BCST2 |
Důvody nepoužití žádného zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty během posledních tří měsíců a pro soukromé účely – příliš vysoké náklady |
|||
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_BLC2 |
Důvody nepoužití žádného zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty během posledních tří měsíců a pro soukromé účely – chybějící kompatibilita s jinými zařízeními nebo systémy |
|||
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_BLSK2 |
Důvody nepoužití žádného zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty během posledních tří měsíců a pro soukromé účely – nedostatek dovedností k použití takových zařízení či systémů |
|||
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_BCPP2 |
Důvody nepoužití žádného zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty během posledních tří měsíců a pro soukromé účely – obavy týkající se soukromí a ochrany osobních údajů o respondentovi generovaných takovými zařízeními či systémy |
|||
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_BCSC2 |
Důvody nepoužití žádného zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty během posledních tří měsíců a pro soukromé účely – obavy o bezpečnost (např. obavy z hackingu zařízení či systémů) |
|||
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_BCSH2 |
Důvody nepoužití žádného zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty během posledních tří měsíců a pro soukromé účely – obavy o bezpečnost či zdraví (např. obavy, že by použití zařízení či systému mohlo způsobit nehodu, zranění či zdravotní problémy) |
|||
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_BOTH2 |
Důvody nepoužití žádného zařízení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovacími nebo bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty během posledních tří měsíců a pro soukromé účely – jiné důvody |
|||
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_IUTV2 |
Používání internetu na televizi s připojením na internet v domácnosti respondenta během posledních tří měsíců a pro soukromé účely |
|||
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_IUGC2 |
Používání internetu na herní konzoli s připojením na internet v domácnosti respondenta během posledních tří měsíců a pro soukromé účely |
|||
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_IUHA2 |
Používání internetu na domácím audiosystému či přes chytrý systém hlasového asistenta v domácnosti respondenta během posledních tří měsíců a pro soukromé účely |
|||
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_DCS2 |
Používání chytrých hodinek (smart watch) a fitness náramků s připojením na internet, brýlí nebo sluchátek a sledovacích zařízení (GPS lokátorů) s připojením na internet, příslušenství s připojením na internet, oblečení nebo bot s připojením na internet během posledních tří měsíců a pro soukromé účely |
|||
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_DHE2 |
Používání přístrojů s připojením na internet pro monitorování krevního tlaku, hladiny cukru či tělesné hmotnosti (např. inteligentní váhy), robotů osobní péče nebo jiných pomůcek zdravotní a lékařské péče s připojením na internet během posledních tří měsíců a pro soukromé účely |
|||
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_DTOY2 |
Používání hraček s připojením na internet (včetně hraček pro děti nebo dospělé), např. robotických hraček, dronů nebo panenek, během posledních tří měsíců a pro soukromé účely |
|||
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_DCAR2 |
Používání automobilu se zabudovaným bezdrátovým připojením na internet během posledních tří měsíců a pro soukromé účely |
|||
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_USE2 |
Respondent během posledních tří měsíců používal internet věcí |
|||
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_PSEC2 |
Problémy s uvedenými zařízeními nebo systémy připojenými k internetu – problémy s bezpečností nebo soukromím (např. zařízení nebo systém byly hackovány, problémy s ochranou informací o respondentovi a jeho rodině generovaných těmito zařízeními nebo systémy) během posledních tří měsíců |
|||
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_PSHE2 |
Problémy s uvedenými zařízeními nebo systémy připojenými k internetu – problémy s bezpečností či zdravím (např. použití zařízení či systému způsobuje nehody, zranění či zdravotní problémy) během posledních tří měsíců |
|||
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_PDU2 |
Problémy s uvedenými zařízeními nebo systémy připojenými k internetu – potíže s používáním zařízení (např. nastavení, instalace, připojení, párování zařízení) během posledních tří měsíců |
|||
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_POTH2 |
Problémy s uvedenými zařízeními nebo systémy připojenými k internetu – jiné problémy (např. problémy s připojením, problémy s podporou) během posledních tří měsíců |
|||
Připojení k internetu odkudkoli |
IOT_PX2 |
Respondent se během posledních tří měsíců nesetkal s žádným problémem s uvedenými zařízeními nebo systémy připojenými k internetu |
|||
Dopady používání IKT |
ECO_DMOB |
Způsob, jakým respondent naložil se svým mobilním nebo chytrým telefonem, který nahradil nebo již nepoužívá (s výjimkou zařízení poskytovaných zaměstnavateli) |
|||
Dopady používání IKT |
ECO_DLT |
Způsob, jakým respondent naložil se svým laptopem nebo tabletem, který nahradil nebo již nepoužívá (s výjimkou zařízení poskytovaných zaměstnavateli) |
|||
Dopady používání IKT |
ECO_DPC |
Způsob, jakým respondent naložil se svým stolním počítačem, který nahradil nebo již nepoužívá (s výjimkou zařízení poskytovaných zaměstnavateli) |
|||
Dopady používání IKT |
ECO_PP (nepovinně) |
Vlastnosti, které respondent považoval za důležité, když naposledy zakoupil mobilní nebo chytrý telefon, tablet, laptop nebo stolní počítač – cena (nepovinně) |
|||
Dopady používání IKT |
ECO_BDS (nepovinně) |
Vlastnosti, které respondent považoval za důležité, když naposledy zakoupil mobilní nebo chytrý telefon, tablet, laptop nebo stolní počítač – značka, design nebo velikost (nepovinně) |
|||
Dopady používání IKT |
ECO_PHD (nepovinně) |
Vlastnosti, které respondent považoval za důležité, když naposledy zakoupil mobilní nebo chytrý telefon, tablet, laptop nebo stolní počítač – vlastnosti hardwaru (např. kapacita, rychlost procesoru, kamera, grafická karta) (nepovinně) |
|||
Dopady používání IKT |
ECO_PECD (nepovinně) |
Vlastnosti, které respondent považoval za důležité, když naposledy zakoupil mobilní nebo chytrý telefon, tablet, laptop nebo stolní počítač – ekodesign zařízení, např. trvanlivý, modernizovatelný a opravitelný design vyžadující méně materiálů; materiály použité na obal šetrné k životnímu prostředí atd. (nepovinně) |
|||
Dopady používání IKT |
ECO_PEG (nepovinně) |
Vlastnosti, které respondent považoval za důležité, když naposledy zakoupil mobilní nebo chytrý telefon, tablet, laptop nebo stolní počítač – možnost prodloužit životnost zařízení nákupem dodatečné záruky (nepovinně) |
|||
Dopady používání IKT |
ECO_PEE (nepovinně) |
Vlastnosti, které respondent považoval za důležité, když naposledy zakoupil mobilní nebo chytrý telefon, tablet, laptop nebo stolní počítač – energetická účinnost zařízení (nepovinně) |
|||
Dopady používání IKT |
ECO_PTBS (nepovinně) |
Vlastnosti, které respondent považoval za důležité, když naposledy zakoupil mobilní nebo chytrý telefon, tablet, laptop nebo stolní počítač – systém zpětného odběru nabízený výrobcem nebo prodejcem (tj. výrobce nebo prodejce bere bezplatně zpět zastaralá zařízení nebo nabízí zákazníkům slevy na koupi jiného zařízení) (nepovinně) |
|||
Dopady používání IKT |
ECO_PX (nepovinně) |
Vlastnosti, které respondent považoval za důležité, když naposledy zakoupil mobilní nebo chytrý telefon, tablet, laptop nebo stolní počítač – respondent nezvažoval žádnou z uvedených vlastností (nepovinně) |
|||
Dopady používání IKT |
ECO_PBX (nepovinně) |
Vlastnosti, které respondent považoval za důležité, když naposledy zakoupil mobilní nebo chytrý telefon, tablet, laptop nebo stolní počítač – respondent nikdy žádné z těchto zařízení nezakoupil (nepovinně) |