(EU) 2023/1676Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2023/1676 ze dne 7. července 2023, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/1060, pokud jde o definici jednotkových nákladů, jednorázových částek a paušálních sazeb a financování nesouvisejícího s náklady za účelem úhrady výdajů Komisí členským státům

Publikováno: Úř. věst. L 216, 1.9.2023, s. 11-38 Druh předpisu: Nařízení v přenesené pravomoci
Přijato: 7. července 2023 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 21. září 2023 Nabývá účinnosti: 21. září 2023
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



1.9.2023   

CS

Úřední věstník Evropské unie

L 216/11


NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2023/1676

ze dne 7. července 2023,

kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/1060, pokud jde o definici jednotkových nákladů, jednorázových částek a paušálních sazeb a financování nesouvisejícího s náklady za účelem úhrady výdajů Komisí členským státům

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/1060 ze dne 24. června 2021 o společných ustanoveních pro Evropský fond pro regionální rozvoj, Evropský sociální fond plus, Fond soudržnosti, Fond pro spravedlivou transformaci a Evropský námořní, rybářský a akvakulturní fond a o finančních pravidlech pro tyto fondy a pro Azylový, migrační a integrační fond, Fond pro vnitřní bezpečnost a Nástroj pro finanční podporu správy hranic a vízové politiky (1), a zejména na čl. 94 odst. 4 a čl. 95 odst. 4 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

S cílem zjednodušit využívání Evropského sociálního fondu plus (ESF+) a Fondu pro spravedlivou transformaci (FST) a snížit administrativní zátěž příjemců je vhodné vymezit určité jednotkové náklady a stanovit částky pro financování nesouvisející s náklady, které jsou k dispozici pro úhradu příspěvku Unie na programy. V souladu s čl. 25 odst. 2 nařízení (EU) 2021/1060 lze tyto jednotkové náklady a částky pro financování nesouvisející s náklady použít také na operace způsobilé pro ESF+ a podporované z Evropského fondu pro regionální rozvoj.

(2)

Jednotkové náklady pro úhradu členským státům byly stanoveny na základě spravedlivé, přiměřené a ověřitelné metody výpočtu založené na historických nebo statistických údajích, jak je uvedeno v čl. 94 odst. 2 druhém pododstavci písm. a) nařízení (EU) 2021/1060.

(3)

Při stanovení částek financování nesouvisejícího s náklady Komise dodržovala zásady řádného finančního řízení, zejména zásadu, že použité zdroje odpovídají uskutečněným investicím.

(4)

S ohledem na dodatečné úsilí, které je nutné vynaložit na řešení specifických potřeb státních příslušníků třetích zemí, včetně uprchlíků a osob, které uprchly před agresí Ruska vůči Ukrajině, by měly být pro příslušné typy operací stanoveny zvláštní jednotkové náklady.

(5)

K úspěšnému provedení Evropského roku dovedností přispěje rovněž zjednodušení provádění operací v oblasti formálního vzdělávání, odborné přípravy zaměstnanců, odborné přípravy registrovaných nezaměstnaných, uchazečů o zaměstnání nebo neaktivních osob a poradenských služeb v oblasti zaměstnanosti.

(6)

Při potvrzení závazků v rámci Akčního plánu pro evropský pilíř sociálních práv (2) s novým hlavním cílem Unie pro rok 2030 v oblasti chudoby a sociálního začleňování je vhodné usnadnit provádění operací, které pomáhají snížit počet osob ohrožených chudobou nebo sociálním vyloučením, a vytvořit pro ně pobídky. Proto by bylo vhodné vymezit zjednodušené metody vykazování nákladů a režimy financování nesouvisejícího s náklady pro operace nabízející služby domácí a komunitní péče, jakož i pro operace poskytující pobytové a nepobytové služby pro oběti domácího násilí a osoby, které se potýkají s krátkodobým nebo dlouhodobým bezdomovectvím.

(7)

Mezi členskými státy existují značné rozdíly, pokud jde o výši nákladů na příslušné typy operací. V souladu se zásadou řádného finančního řízení by částky stanovené Komisí měly odrážet specifika každého členského státu.

(8)

Aby se zajistilo, že jednotkové náklady zůstanou vhodným ukazatelem skutečně vzniklých nákladů a že částky financování nesouvisejícího s náklady zůstanou přiměřené investicím uskutečněným během celého programového období, byla stanovena vhodná metoda úpravy,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Předmět a oblast působnosti

Podmínky pro úhradu příspěvku Unie na operace ESF+ a FST na základě jednotkových nákladů a financování nesouvisejícího s náklady, včetně typů operací, které jsou pokryty, a výsledků, kterých je třeba dosáhnout, nebo podmínek, které je třeba splnit, výše této úhrady a metoda úpravy uvedené částky jsou stanoveny v příloze.

Článek 2

Způsobilé výdaje

Částky vypočtené na základě tohoto nařízení se pro účely uplatňování nařízení (EU) 2021/1060 považují za způsobilé výdaje.

Článek 3

Vstup v platnost

Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 7. července 2023.

Za Komisi

předsedkyně

Ursula VON DER LEYEN


(1)  Úř. věst. L 231, 30.6.2021, s. 159.

(2)  Akční plán pro evropský pilíř sociálních práv (europa.eu)


PŘÍLOHA

Podmínky pro úhradu příspěvku Unie na programy v souladu s čl. 94 odst. 4 a čl. 95 odst. 4 nařízení (EU) 2021/1060 na základě jednotkových nákladů a financování nesouvisejícího s náklady pro operace v oblasti formálního vzdělávání, odborné přípravy, poradenských služeb v oblasti zaměstnanosti, služeb domácí péče a komunitních služeb denní péče a služeb podpory pro oběti domácího násilí a osoby bez domova

Stanovené částky a podmínky se nevztahují na programy, které zavedly vlastní, specifické režimy zjednodušeného vykazování nákladů nebo financování nesouvisejícího s náklady v souladu s čl. 94 odst. 3 a čl. 95 odst. 2 nařízení (EU) 2021/1060 pro příslušné typy operací.

1.   OPERACE TÝKAJÍCÍ SE FORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ, KTERÉ MOHOU BÝT HRAZENY NA ZÁKLADĚ JEDNOTKOVÝCH NÁKLADŮ

1.1   Typy operací

Operace formálního vzdělávání (od vzdělávání v raném dětství po terciární vzdělávání, včetně formálního odborného vzdělávání).

1.2   Vymezení ukazatele aktivujícího platbu jednotkových nákladů

Název ukazatele: Účastník formálního vzdělávání v akademickém roce

Jednotka měření pro ukazatel: Počet účastníků formálního vzdělávání s potvrzeným stavem zápisu v akademickém roce, rozlišený podle klasifikace ISCED. Potvrzeným stavem zápisu se rozumí, že potvrzení o zápisu studenta ve formálním vzdělávacím kurzu nebo kurzu odborné přípravy je dvakrát až třikrát za akademický rok ověřeno vnitrostátními orgány v souladu s běžnou praxí a postupy jednotlivých členských států.

Mezinárodní standardní klasifikace vzdělání: http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/International_Standard_Classification_of_Education_(ISCED)

1.3   Částky (v EUR)

Částky uvedené v tabulkách 1a a 1b níže pokrývají všechny způsobilé náklady přímo související s poskytováním základního zboží a služeb v oblasti formálního vzdělávání, včetně školného, zápisného, poplatků za zkoušky, školních výletů a nákladů na stravování.

Další kategorie nákladů, které by mohly být nezbytné pro provádění operace, jako jsou příspěvky pro účastníky, doprava, ubytování nebo jiné druhy podpory poskytované účastníkům, nejsou zahrnuty do jednotkových nákladů, a mohou tedy představovat dodatečné způsobilé náklady v souladu s nařízením (EU) 2021/1060, příslušnými pravidly pro jednotlivé fondy a vnitrostátními pravidly pro způsobilost.

Pokud řídicí orgán nebo zprostředkující subjekt odpovědný za provádění programu použije tyto jednotkové náklady ke stanovení příspěvku Unie na program pro jednu operaci, která spadá do působnosti tohoto nařízení, představují tyto částky částku, kterou Komise uhradí za jakoukoli operaci formálního vzdělávání v rámci téhož programu pro stejnou kategorii příjemce. Na ostatní programy řízené různými zprostředkujícími subjekty nebo řídicími orgány se toto omezení nevztahuje.

Částky jsou pro plnou účast v akademickém roce.

V případě částečné účasti se částka stanoví poměrně podle účasti studenta. V případě kurzu, který trvá méně než jeden akademický rok, se částka stanoví poměrně podle délky trvání kurzu.

U kurzů, které trvají alespoň jeden celý akademický rok, mohou být tyto částky členskému státu uhrazeny takto: 50 % za první potvrzení o zápisu během akademického roku (obvykle na začátku akademického roku v souladu s vnitrostátními pravidly a postupy), 30 % za druhé potvrzení o zápisu a 20 % za třetí a závěrečné potvrzení o zápisu. Pro ty členské státy, jejichž vnitrostátní systémy umožňují shromažďovat tyto informace pouze dvakrát ročně, nebo pro kurzy, které trvají méně než jeden celý akademický rok, to bude 50 % za první potvrzení o zápisu a 50 % za druhé a závěrečné potvrzení o zápisu.

Kurzy se mohou konat na místě, online nebo v hybridní formě, ale vždy musí probíhat za současné přítomnosti školitele i účastníků.

S cílem zohlednit dodatečné úsilí, které je nutné vynaložit na řešení specifických potřeb státních příslušníků třetích zemí nebo uprchlíků (1), včetně osob, které uprchly před útočnou válkou Ruska vůči Ukrajině, jsou v tabulce 1b stanoveny specifické hodnoty pro operace zaměřené na tuto cílovou skupinu. Tyto hodnoty lze použít místo odpovídajících hodnot uvedených v tabulce 1a. Nejedná se o kumulativní hodnoty a nelze je použít v kombinaci s tabulkou 1a.

U hodnot uvedených v tabulkách 1a a 1b platí stejné podmínky pro úhradu. Jelikož jediným rozdílem je cílová skupina, měly by být pro účastníky stanoveny specifická kritéria způsobilosti a auditní stopa v souladu se specifickými vnitrostátními definicemi a postupy.

1.4   Metoda úpravy

Jednotkové náklady a hodnoty v tabulce 1a lze každoročně automaticky upravit použitím indexu nákladů práce na vzdělávání (2). Základním indexem pro stanovení hodnot v tabulce 1a je LCIVzdělávání2021 (index nákladů práce pro rok 2021). Upravené hodnoty s indexem roku N se použijí pro všechny dotčené operace od 1. ledna roku N+1.

Úprava se vypočítá podle následujícího vzorce:

upravené ZMV = výchozí ZMV x LCIVzdělávání (nejaktuálnější)

Částky stanovené v tabulce 1b lze automaticky upravit vynásobením upravených jednotkových nákladů v tabulce 1a koeficientem 1,10.

Tabulka 1a

Částky na účastníka formálního vzdělávání (v EUR)

Údaj „nevztahuje se (nevzt.)“ znamená, že pro konkrétní členský stát a uvedenou úroveň vzdělávání nejsou k dispozici žádné údaje.

Referenčním rokem sběru dat je rok 2021, kromě polí pro FR a NL, kde je referenčním rokem rok 2019.


 

 

AT

BE

BG

CY

CZ

DE

DK

EE

EL

ES

FI

FR

HU

HR

Vzdělávání v raném dětství

ED0

5 614

nevzt.

2 649

2 133

3 704

9 655

10 912

5 179

nevzt.

4 121

10 618

5 963

3 145

2 627

Rozvoj vzdělávání v raném dětství

ED01

4 848

nevzt.

nevzt.

357

nevzt.

13 279

15 775

nevzt.

nevzt.

4 132

18 275

nevzt.

3 152

nevzt.

Předškolní vzdělávání

ED02

5 793

7 243

2 649

2 771

3 704

8 288

8 012

nevzt.

2 994

4 117

8 872

5 963

3 145

3 275

Primární vzdělávání

ED1

10 777

8 577

1 858

7 635

3 871

7 981

11 103

5 402

3 734

4 566

8 305

5 768

3 233

5 537

Primární a nižší sekundární vzdělávání (úrovně 1 a 2)

ED1_2

12 451

9 331

2 167

8 055

5 036

9 067

11 338

5 474

3 729

4 969

9 948

6 456

3 054

3 072

Nižší sekundární vzdělávání

ED2

14 177

10 995

2 574

8 936

6 626

9 812

11 786

5 645

3 719

5 710

13 247

7 319

2 889

nevzt.

Nižší sekundární vzdělávání – všeobecné

ED24

13 332

nevzt.

2 359

8 936

6 635

9 812

11 770

5 627

3 719

5 710

13 247

7 319

2 889

nevzt.

Nižší sekundární vzdělávání – odborné

ED25

nevzt.

nevzt.

nevzt.

nevzt.

5 134

nevzt.

16 126

5 773

nevzt.

nevzt.

nevzt.

nevzt.

3 301

nevzt.

Vyšší sekundární vzdělávání

ED3

13 111

11 124

2 033

9 844

5 773

9 895

9 831

4 060

3 229

6 400

7 867

9 583

3 306

3 359

Vyšší sekundární a postsekundární neterciární vzdělávání (úrovně 3 a 4)

ED3_4

12 791

11 124

2 030

9 844

5 664

8 769

9 831

4 234

2 665

6 400

7 867

9 522

3 411

3 359

Vyšší sekundární vzdělávání – všeobecné

ED34

10 760

10 812

1 835

8 888

4 926

10 599

9 790

2 930

2 781

5 432

7 569

9 421

3 225

nevzt.

Vyšší sekundární a postsekundární neterciární vzdělávání – všeobecné (úrovně 34 a 44)

ED34_44

11 933

10 812

1 835

8 888

4 709

1 099

9 790

2 930

2 781

5 432

7 569

9 403

3 225

nevzt.

Vyšší sekundární vzdělávání – odborné

ED35

14 711

11 365

2 232

14 624

6 108

9 236

9 895

5 678

4 280

8 471

7 990

9 890

3 401

3 408

Vyšší sekundární a postsekundární neterciární vzdělávání – odborné (úrovně 35 a 45)

ED35_45

13 314

11 365

2 224

14 624

6 060

7 615

9 895

5 782

2 513

8 471

7 990

9 741

3 580

3 408

Postsekundární neterciární vzdělávání

ED4

2 054

nevzt.

354

nevzt.

836

4 893

nevzt.

6 276

333

nevzt.

nevzt.

6 688

4 242

nevzt.

Postsekundární neterciární vzdělávání

ED44

nevzt.

nevzt.

nevzt.

nevzt.

653

10 323

nevzt.

nevzt.

nevzt.

nevzt.

nevzt.

6 437

nevzt.

nevzt.

Postsekundární neterciární vzdělávání – odborné

ED45

1 359

nevzt.

354

nevzt.

1 222

4 545

nevzt.

6 276

333

nevzt.

nevzt.

6 748

4 242

nevzt.

Krátký cyklus terciárního vzdělávání

ED5

14 857

10 474

nevzt.

557

13 910

1 920

9 000

nevzt.

nevzt.

5 383

9 138

8 829

465

nevzt.

Terciární vzdělávání (úrovně 5–8)

ED5-8

15 483

9 376

2 627

2 900

4 784

6 806

9 173

3 790

1 144

4 029

8 590

6 739

2 828

3 929

Terciární vzdělávání kromě krátkého cyklu terciárního vzdělávání (úrovně 6–8)

ED6-8

15 596

9 338

2 627

3 178

4 756

6 817

9 195

3 790

1 144

3 665

8 590

6 105

2 926

3 353


 

 

IE

IT

LV

LT

LU

MT

NL

PL

PT

RO

SI

SK

SE

Vzdělávání v raném dětství

ED0

7 707

5 346

3 824

3 807

17 293

6 240

7 161

2 767

3 286

1 805

5 173

3 445

13 449

Rozvoj vzdělávání v raném dětství

ED01

nevzt.

nevzt.

nevzt.

3 794

nevzt.

nevzt.

nevzt.

nevzt.

nevzt.

3 746

6 171

nevzt.

17 407

Předškolní vzdělávání

ED02

5 526

5 346

3 384

3 809

17 293

6 240

7 161

2 767

3 449

1 724

4 731

3 445

12 033

Primární vzdělávání

ED1

7 404

6 110

3 600

3 577

17 158

6 132

7 936

3 754

5 229

1 169

5 570

4 148

10 677

Primární a nižší sekundární vzdělávání (úrovně 1 a 2)

ED1_2

7 507

6 282

3 621

3 563

17 931

7 502

9 053

3 753

5 801

1 770

6 000

3 919

10 642

Nižší sekundární vzdělávání

ED2

7 788

6 552

3 664

3 553

19 256

10 281

10 712

3 749

6 782

2 543

7 006

3 713

10 564

Nižší sekundární vzdělávání – všeobecné

ED24

8 324

6 552

3 660

3 532

19 256

10 230

9 426

3 749

nevzt.

2 543

7 006

3 640

10 564

Nižší sekundární vzdělávání – odborné

ED25

nevzt.

6 615

4 956

4 788

nevzt.

16 143

14 131

nevzt.

nevzt.

nevzt.

nevzt.

6 970

nevzt.

Vyšší sekundární vzdělávání

ED3

7 964

6 654

4 369

3 839

18 676

9 626

8 193

3 236

6 113

2 414

4 839

4 262

11 012

Vyšší sekundární a postsekundární neterciární vzdělávání (úrovně 3 a 4)

ED3_4

8 532

6 654

4 420

4 003

18 435

9 626

8 193

3 130

6 113

2 232

4 839

4 311

10 823

Vyšší sekundární vzdělávání – všeobecné

ED34

8 496

5 946

3 935

3 495

16 939

10 104

8 997

2 848

nevzt.

5 200

5 589

3 867

9 710

Vyšší sekundární a postsekundární neterciární vzdělávání – všeobecné (úrovně 34 a 44)

ED34_44

8 496

nevzt.

3 935

3 495

16 939

10 100

8 997

2 848

nevzt.

5 200

5 589

3 867

9 689

Vyšší sekundární vzdělávání – odborné

ED35

nevzt.

nevzt.

5 016

4 813

19 760

8 312

7 781

3 537

nevzt.

320

4 489

4 455

13 189

Vyšší sekundární a postsekundární neterciární vzdělávání – odborné (úrovně 35 a 45)

ED35_45

4 192

nevzt.

5 053

4 826

19 344

8 312

7 781

3 320

nevzt.

416

4 489

4 515

12 633

Postsekundární neterciární vzdělávání

ED4

15 476

nevzt.

5 314

4 843

2 769

9 569

5 360

1 793

nevzt.

838

nevzt.

546

6 657

Postsekundární neterciární vzdělávání

ED44

4 192

nevzt.

nevzt.

nevzt.

nevzt.

9 569

nevzt.

nevzt.

nevzt.

nevzt.

nevzt.

nevzt.

8 894

Postsekundární neterciární vzdělávání – odborné

ED45

15 476

nevzt.

5 314

4 843

2 769

8 624

5 360

1 793

nevzt.

838

nevzt.

5 457

5 353

Krátký cyklus terciárního vzdělávání

ED5

nevzt.

2 771

3 637

nevzt.

4 734

11 289

7 099

5 684

2 471

nevzt.

2 378

4 999

6 205

Terciární vzdělávání (úrovně 5–8)

ED5-8

6 298

2 528

2 750

2 495

23 639

12 754

6 750

3 356

2 993

3 517

6 835

3 484

10 356

Terciární vzdělávání kromě krátkého cyklu terciárního vzdělávání (úrovně 6–8)

ED6-8

7 315

2 526

2 609

2 495

26 424

12 907

6 745

3 356

2 967

3 517

7 468

3 460

10 788


Tabulka 1b

Částky na účastníka formálního vzdělávání (v EUR), které se týkají specifických potřeb státních příslušníků třetích zemí nebo uprchlíků, včetně osob, které uprchly před agresí Ruska vůči Ukrajině

„Nevztahuje se (nevzt.)“ – pro konkrétní členský stát a uvedenou úroveň vzdělávání nejsou k dispozici žádné údaje.


 

AT

BE

BG

CY

CZ

DE

DK

EE

EL

ES

FI

FR

HU

HR

Vzdělávání v raném dětství

ED0

6 175

nevzt.

2 914

2 346

4 074

10 621

12 003

5 697

nevzt.

4 533

11 680

6 559

3 459

2 890

Rozvoj vzdělávání v raném dětství

ED01

5 333

nevzt.

nevzt.

393

nevzt.

14 607

17 352

nevzt.

nevzt.

4 545

20 103

nevzt.

3 467

nevzt.

Předškolní vzdělávání

ED02

6 372

7 967

2 914

3 048

4 276

9 116

8 814

nevzt.

3 294

4 529

9 759

6 559

3 459

3 602

Primární vzdělávání

ED1

11 854

9 435

2 044

8 398

4 259

8 779

12 213

5 942

4 108

5 023

9 135

6 345

3 556

6 091

Primární a nižší sekundární vzdělávání (úrovně 1 a 2)

ED1_2

13 696

10 264

2 384

8 860

5 540

9 974

12 472

6 021

4 102

5 466

10 943

7 102

3 360

3 379

Nižší sekundární vzdělávání

ED2

15 594

12 095

2 832

9 830

7 288

10 794

12 965

6 210

4 091

6 281

14 571

8 051

3 177

nevzt.

Nižší sekundární vzdělávání – všeobecné

ED24

14 665

nevzt.

2 595

9 830

7 298

10 794

12 947

6 189

4 091

6 281

14 571

8 051

3 177

nevzt.

Nižší sekundární vzdělávání – odborné

ED25

nevzt.

nevzt.

nevzt.

nevzt.

5 648

nevzt.

17 739

6 350

nevzt.

nevzt.

nevzt.

nevzt.

3 631

nevzt.

Vyšší sekundární vzdělávání

ED3

14 422

12 237

2 237

10 829

6 350

10 884

10 814

4 466

3 551

7 040

8 653

10 541

3 636

3 694

Vyšší sekundární a postsekundární neterciární vzdělávání (úrovně 3 a 4)

ED3_4

14 070

12 237

2 233

10 829

6 230

9 646

10 814

4 658

2 931

7 040

8 653

10 474

3 752

3 694

Vyšší sekundární vzdělávání – všeobecné

ED34

11 836

11 893

2 019

9 776

5 419

11 659

10 769

3 223

3 059

5 975

8 326

10 363

3 547

nevzt.

Vyšší sekundární a postsekundární neterciární vzdělávání – všeobecné (úrovně 34 a 44)

ED34_44

13 126

11 893

2 019

9 776

5 180

1 209

10 769

3 223

3 059

5 975

8 326

10 343

3 547

nevzt.

Vyšší sekundární vzdělávání – odborné

ED35

16 182

12 501

2 455

16 086

6 719

10 159

10 885

6 246

4 708

9 318

8 789

10 879

3 741

3 748

Vyšší sekundární a postsekundární neterciární vzdělávání – odborné (úrovně 35 a 45)

ED35_45

14 645

12 501

2 446

16 086

6 666

8 376

10 885

6 360

2 764

9 318

8 789

10 715

3 938

3 748

Postsekundární neterciární vzdělávání

ED4

2 259

nevzt.

389

nevzt.

919

5 382

nevzt.

6 904

366

nevzt.

nevzt.

7 357

4 666

nevzt.

Postsekundární neterciární vzdělávání

ED44

nevzt.

nevzt.

nevzt.

nevzt.

719

11 355

nevzt.

nevzt.

nevzt.

nevzt.

nevzt.

7 081

nevzt.

nevzt.

Postsekundární neterciární vzdělávání – odborné

ED45

1 495

nevzt.

389

nevzt.

1 345

5 000

nevzt.

6 904

366

nevzt.

nevzt.

7 423

4 666

nevzt.

Krátký cyklus terciárního vzdělávání

ED5

16 342

11 521

nevzt.

613

15 301

2 112

9 900

nevzt.

nevzt.

5 922

10 052

9 712

511

nevzt.

Terciární vzdělávání (úrovně 5–8)

ED5-8

17 031

10 314

2 890

3 190

5 263

7 487

10 090

4 169

1 258

4 431

9 449

7 413

3 111

4 321

Terciární vzdělávání kromě krátkého cyklu terciárního vzdělávání (úrovně 6–8)

ED6-8

17 155

10 272

2 890

3 496

5 231

7 498

10 114

4 169

1 258

4 031

9 449

6 716

3 218

3 688


 

IE

IT

LV

LT

LU

MT

NL

PL

PT

RO

SI

SK

SE

Vzdělávání v raném dětství

ED0

8 477

5 881

4 207

4 188

19 022

6 864

7 877

3 044

3 615

1 986

5 691

3 790

14 794

Rozvoj vzdělávání v raném dětství

ED01

nevzt.

nevzt.

nevzt.

4 173

nevzt.

nevzt.

nevzt.

nevzt.

nevzt.

4 121

6 788

nevzt.

19 147

Předškolní vzdělávání

ED02

6 079

5 881

3 723

4 190

19 022

6 864

7 877

3 044

3 794

1 897

5 204

3 790

13 236

Primární vzdělávání

ED1

8 144

6 721

3 960

3 935

18 874

6 746

8 730

4 129

5 752

1 285

6 127

4 562

11 745

Primární a nižší sekundární vzdělávání (úrovně 1 a 2)

ED1_2

8 257

6 910

3 983

3 919

19 724

8 252

9 958

4 128

6 381

1 947

6 600

4 311

11 706

Nižší sekundární vzdělávání

ED2

8 566

7 207

4 031

3 909

21 182

11 309

11 783

4 124

7 461

2 797

7 707

4 085

11 620

Nižší sekundární vzdělávání – všeobecné

ED24

9 156

7 207

4 026

3 885

21 182

11 253

10 369

4 124

nevzt.

2 797

7 707

4 004

11 620

Nižší sekundární vzdělávání – odborné

ED25

nevzt.

7 277

5 452

5 267

nevzt.

17 758

15 544

nevzt.

nevzt.

nevzt.

nevzt.

7 667

nevzt.

Vyšší sekundární vzdělávání

ED3

8 760

7 319

4 806

4 223

20 543

10 589

9 012

3 559

6 725

2 655

5 323

4 688

12 114

Vyšší sekundární a postsekundární neterciární vzdělávání (úrovně 3 a 4)

ED3_4

9 385

7 319

4 862

4 404

20 278

10 589

9 012

3 443

6 725

2 455

5 323

4 742

11 905

Vyšší sekundární vzdělávání – všeobecné

ED34

9 345

6 540

4 329

3 844

18 633

11 115

9 897

3 133

nevzt.

5 720

6 148

4 254

10 681

Vyšší sekundární a postsekundární neterciární vzdělávání – všeobecné (úrovně 34 a 44)

ED34_44

9 345

nevzt.

4 329

3 844

18 633

11 110

9 897

3 133

nevzt.

5 720

6 148

4 254

10 657

Vyšší sekundární vzdělávání – odborné

ED35

nevzt.

nevzt.

5 517

5 295

21 736

9 143

8 559

3 891

nevzt.

351

4 938

4 901

14 508

Vyšší sekundární a postsekundární neterciární vzdělávání – odborné (úrovně 35 a 45)

ED35_45

4 611

nevzt.

5 558

5 309

21 279

9 143

8 559

3 652

nevzt.

457

4 938

4 967

13 897

Postsekundární neterciární vzdělávání

ED4

17 023

nevzt.

5 845

5 327

3 046

10 526

5 896

1 972

nevzt.

922

nevzt.

601

7 323

Postsekundární neterciární vzdělávání

ED44

4 611

nevzt.

nevzt.

nevzt.

nevzt.

10 526

nevzt.

nevzt.

nevzt.

nevzt.

nevzt.

nevzt.

9 783

Postsekundární neterciární vzdělávání – odborné

ED45

17 023

nevzt.

5 845

5 327

3 046

9 486

5 896

1 972

nevzt.

922

nevzt.

6 003

5 888

Krátký cyklus terciárního vzdělávání

ED5

nevzt.

3 048

4 001

nevzt.

5 207

12 417

7 809

6 253

2 718

nevzt.

2 616

5 499

6 825

Terciární vzdělávání (úrovně 5–8)

ED5-8

6 928

2 781

3 025

2 744

26 003

14 030

7 425

3 691

3 292

3 868

7 518

3 833

11 392

Terciární vzdělávání kromě krátkého cyklu terciárního vzdělávání (úrovně 6–8)

ED6-8

8 047

2 779

2 870

2 744

29 067

14 197

7 420

3 691

3 263

3 868

8 214

3 806

11 866

2.   OPERACE TÝKAJÍCÍ SE ODBORNÉ PŘÍPRAVY REGISTROVANÝCH NEZAMĚSTNANÝCH, UCHAZEČŮ O ZAMĚSTNÁNÍ NEBO NEAKTIVNÍCH OSOB.

2.1   Typy operací

Veškeré operace týkající se odborné přípravy registrovaných nezaměstnaných, uchazečů o zaměstnání nebo neaktivních osob. Kurzy odborné přípravy mohou být primárně buď institucionální, nebo organizované na pracovišti, ale musí být zajištěny alespoň částečně v institucionálním rámci.

V případě institucionální odborné přípravy se kurzy mohou konat na místě, online nebo v hybridní formě, ale vždy musí probíhat za současné přítomnosti školitele i účastníků. Kurzy odborné přípravy organizované na pracovišti musí vždy probíhat na místě.

2.2   Vymezení ukazatele aktivujícího platbu jednotkových nákladů

Název ukazatele: Účastníci, kteří úspěšně absolvovali kurz odborné přípravy.

Jednotka měření pro ukazatel: Počet účastníků, kteří úspěšně absolvovali kurz odborné přípravy.

Kurz odborné přípravy se považuje za „úspěšně absolvovaný“, pokud existuje dokument prokazující dokončení kurzu v souladu s vnitrostátními pravidly nebo postupy. Může se jednat například o osvědčení vydané poskytovatelem odborné přípravy nebo rovnocenný dokument, který je přijatelný podle vnitrostátních pravidel nebo postupů.

Podmínka úspěšného absolvování kurzu odborné přípravy se nepovažuje za splněnou, jestliže účastník úspěšně absolvuje v rámci kurzu odborné přípravy pouze některé moduly.

2.3   Částky (v eurech)

Částky uvedené v tabulkách 2a a 2b níže pokrývají veškeré způsobilé náklady přímo související s poskytováním kurzů odborné přípravy.

Další kategorie nákladů, které by mohly být nezbytné pro provádění operace, jako jsou příspěvky pro účastníky, doprava, ubytování nebo jiné druhy podpory poskytované účastníkům, nejsou zahrnuty do jednotkových nákladů, a mohou tedy představovat dodatečné způsobilé náklady v souladu s nařízením (EU) 2021/1060, příslušnými pravidly pro jednotlivé fondy a vnitrostátními pravidly pro způsobilost.

Pokud řídicí orgán nebo zprostředkující subjekt odpovědný za provádění programu použije tyto jednotkové náklady ke stanovení příspěvku Unie na program pro jednu operaci, která spadá do působnosti tohoto nařízení, představují tyto částky částku, kterou Komise uhradí za jakoukoli operaci týkající se odborné přípravy registrovaných nezaměstnaných, uchazečů o zaměstnání nebo neaktivních osob v rámci téhož programu řízeného stejným subjektem pro stejnou kategorii příjemce. Na ostatní programy řízené různými zprostředkujícími subjekty nebo řídicími orgány se toto omezení nevztahuje.

S cílem zohlednit dodatečné úsilí, které je nutné vynaložit na řešení specifických potřeb státních příslušníků třetích zemí nebo uprchlíků (3), včetně osob, které uprchly před útočnou válkou Ruska vůči Ukrajině, jsou v tabulce 2b stanoveny specifické hodnoty pro operace zaměřené na tuto cílovou skupinu. Tyto hodnoty lze použít místo odpovídajících hodnot uvedených v tabulce 2a. Nejedná se o kumulativní hodnoty a nelze je použít v kombinaci s tabulkou 2a.

U hodnot uvedených v tabulkách 2a i 2b platí stejné podmínky pro úhradu. Jelikož jediným rozdílem je cílová skupina, měly by být pro účastníky stanoveny specifická kritéria způsobilosti a auditní stopa v souladu se specifickými vnitrostátními definicemi, pravidly a postupy.

U členských států uvedených v tabulce 5:

částky uvedené v tabulkách 2a a 2b se vynásobí indexem pro příslušný regionální program,

pokud programy zahrnují více než jeden region, částka, která má být uhrazena, odpovídá regionu, v němž se operace nebo projekt provádí.

2.4   Metoda úpravy

Tyto jednotkové náklady uvedené v tabulce 2a lze každoročně automaticky upravit použitím indexu nákladů práce pro vzdělávání (4). Základním indexem použitým pro stanovení hodnot v tabulce 2a je LCIVzdělávání2021 (index nákladů práce pro rok 2021). Upravené hodnoty s indexem roku N se použijí pro všechny dotčené operace od 1. ledna roku N+1.

Úprava se vypočítá podle následujícího vzorce: upravené ZMV = výchozí ZMV x LCIVzdělávání (nejaktuálnější)

Jednotkové náklady stanovené v tabulce 2b lze automaticky upravit vynásobením upravených jednotkových nákladů v tabulce 2a koeficientem 1,10.

Tabulka 2a

Částky na odbornou přípravu registrovaných nezaměstnaných, uchazečů o zaměstnání nebo neaktivních osob (v EUR)

Referenčním rokem je rok 2021, kromě polí označených * – u těchto polí je referenčním rokem rok 2019.


Členský stát

AT

BE

BG

CY

CZ

DE

DK

EE

EL

ES

FI

FR*

HU

HR

EUR

2 944

3 635

1 143

3 133

838

7 757

6 344

1 052

2 193

2 870

6 141

6 512 *

2 464

831

Členský stát

IE

IT

LV

LT

LU

MT

NL*

PL

PT

RO

SI

SK

SE

 

EUR

12 362

3 697

1 103

2 060

19 971

3 292

5 219 *

785

1 216

1 244

1 088

626

8 555

 


Tabulka 2b

Částky na odbornou přípravu registrovaných nezaměstnaných, uchazečů o zaměstnání nebo neaktivních osob (v EUR), které se týkají specifických potřeb státních příslušníků třetích zemí nebo uprchlíků, včetně osob, které uprchly před agresí Ruska vůči Ukrajině

Členský stát

AT

BE

BG

CY

CZ

DE

DK

EE

EL

ES

FI

FR*

HU

HR

EUR

3 239

3 998

1 257

3 446

922

8 533

6 979

1 157

2 413

3 158

6 755

7 163 *

2 711

914

Členský stát

IE

IT

LV

LT

LU

MT

NL*

PL

PT

RO

SI

SK

SE

 

EUR

13 598

4 067

1 213

2 266

21 968

3 621

5 741 *

863

1 338

1 368

1 197

689

9 411

 

3.   OPERACE TÝKAJÍCÍ SE POSKYTOVÁNÍ ODBORNÉ PŘÍPRAVY ZAMĚSTNANÝM OSOBÁM.

3.1   Typy operací

Veškeré operace týkající se vzdělávacích činností, jejichž hlavním cílem je získání nových kompetencí nebo rozvoj a zdokonalení stávajících kompetencí a které podniky alespoň částečně financují svým zaměstnancům, s nimiž mají uzavřenou pracovní smlouvu. Učňovské nebo praktikantské smlouvy jsou vyloučeny.

Kurzy odborné přípravy se mohou konat na místě, online nebo v hybridní formě, ale vždy musí probíhat za současné přítomnosti školitele i účastníků.

3.2   Vymezení ukazatelů aktivujících platbu jednotkových nákladů

Název ukazatele:

1)

Hodinová sazba odborné přípravy poskytnuté zaměstnaným osobám.

2)

Hodinová sazba platu vyplácená jednomu zaměstnanci během kurzu odborné přípravy.

Jednotka měření pro ukazatel:

1)

Počet absolvovaných hodin odborné přípravy poskytnutých zaměstnaným osobám na jednoho účastníka.

2)

Počet hodin platu vypláceného jednomu zaměstnanci během kurzu odborné přípravy.

Počet hodin je třeba prokázat ověřitelným systémem vykazování času v souladu s přijatými standardními vnitrostátními postupy.

3.3   Částky (v EUR)

Částky stanovené v tabulkách 3a a 3b pokrývají veškeré způsobilé náklady operace, včetně následujících kategorií nákladů:

poplatky a platby za kurzy odborné přípravy,

cestovní náhrady a příspěvky pro účastníky související s kurzy odborné přípravy,

náklady na práci interních školitelů v rámci kurzů odborné přípravy (přímé a nepřímé náklady),

náklady na centrum odborného vzdělávání, školicí prostory a učební materiály.

Čas strávený na kurzech odborné přípravy odpovídá placené pracovní době (v hodinách) strávené na kurzech odborné přípravy; zahrnuje pouze skutečnou dobu školení a pouze čas vynaložený během placené pracovní doby.

Není-li plat zaměstnance během kurzu odborné přípravy způsobilým nákladem, hradí se pouze jednotkové náklady v bodě 1. Je-li plat zaměstnance během kurzu odborné přípravy považován za způsobilý náklad, lze uhradit souhrnnou částku jednotkových nákladů v bodech 1 a 2.

Jak je definováno v nařízení o společných ustanoveních, měly by být stanoveny specifická kritéria způsobilosti a požadavky na auditní stopu v souladu s konkrétními vnitrostátními definicemi, pravidly a postupy.

Pokud řídicí orgán nebo zprostředkující subjekt odpovědný za provádění programu použije tyto jednotkové náklady ke stanovení příspěvku Unie na program pro jednu operaci, která spadá do působnosti tohoto nařízení, představují tyto částky částku, kterou Komise uhradí za jakoukoli operaci týkající se poskytování odborné přípravy zaměstnaným osobám v rámci téhož programu řízeného stejným subjektem pro stejnou kategorii příjemce. Na ostatní programy řízené různými zprostředkujícími subjekty nebo řídicími orgány se toto omezení nevztahuje.

S cílem zohlednit dodatečné úsilí, které je nutné vynaložit na řešení specifických potřeb státních příslušníků třetích zemí nebo uprchlíků (5), včetně osob, které uprchly před útočnou válkou Ruska vůči Ukrajině, jsou v tabulce 3b stanoveny specifické hodnoty pro operace zaměřené na tuto cílovou skupinu. Tyto hodnoty lze použít místo odpovídajících hodnot uvedených v tabulce 3a. Nejedná se o kumulativní hodnoty a nelze je použít v kombinaci s tabulkou 3a.

U hodnot uvedených v tabulkách 3a i 3b platí stejné podmínky pro úhradu. Jelikož jediným rozdílem je cílová skupina, měly by být pro účastníky stanoveny specifická kritéria způsobilosti a auditní stopa v souladu se specifickými vnitrostátními definicemi a postupy.

U členských států uvedených v tabulce 5:

částky stanovené v tabulkách 3a a 3b se vynásobí indexem pro příslušný regionální program,

pokud programy zahrnují více než jeden region, částka, která má být uhrazena, odpovídá regionu, v němž se operace nebo projekt provádí.

3.4   Metoda úpravy

Jednotkové náklady stanovené v tabulce 3a lze každoročně automaticky upravit použitím indexu nákladů práce na vzdělávání (6) a indexu nákladů práce na administrativní podporu. Základním indexem použitým pro stanovení hodnot v tabulce 3a byl LCIVzdělávání2021 a LCIAdministrativní podpora2021 – (index nákladů práce pro rok 2021). Upravené hodnoty s indexem roku N se použijí pro všechny dotčené operace od 1. ledna roku N+1.

1)

Úprava hodinové sazby za odbornou přípravu zaměstnaných osob se provádí podle následujícího vzorce:

upravené ZMV = výchozí ZMV x LCIVzdělávání (nejaktuálnější)

2)

Úprava hodinové sazby platu zaměstnance během odborné přípravy se provádí podle následujícího vzorce:

upravené ZMV = výchozí ZMV x LCIAdministrativní podpora (nejaktuálnější)

Jednotkové náklady stanovené v tabulce 3b lze automaticky upravit vynásobením upravených jednotkových nákladů v tabulce 3a koeficientem 1,10.

Tabulka 3a

Částky na odbornou přípravu zaměstnaných osob (v EUR)

Referenčním rokem je rok 2021, kromě polí označených * – u těchto polí je referenčním rokem rok 2019.


 

AT

BE

BG

CY

CZ

DE

DK

EE

EL

ES

FI

FR*

HU

HR

Hodinová sazba – odborná příprava zaměstnaných osob (v EUR)

44,84

25,63

8,75

21,37

13,52

40,60

44,31

19,19

19,16

18,98

42,36

37,93 *

21,16

12,42

Hodinová sazba platu vyplácená jednomu zaměstnanci během kurzu odborné přípravy (v EUR)

32,69

33,55

2,96

13,39

10,68

27,61

35,59

10,00

13,87

20,37

29,26

26,75 *

7,27

7,41

 

IE

IT

LV

LT

LU

MT

NL*

PL

PT

RO

SI

SK

SE

 

Hodinová sazba – odborná příprava zaměstnaných osob (v EUR)

36,23

27,90

10,60

10,88

31,31

23,06

34,73 *

14,52

10,34

0,45

24,27

15,41

67,97

 

Hodinová sazba platu vyplácená jednomu zaměstnanci během kurzu odborné přípravy (v EUR)

32,77

25,30

10,12

5,34

26,88

8,83

23,91 *

6,75

12,39

4,49

9,75

18,49

36,47

 


Tabulka 3b

Částky na odbornou přípravu zaměstnaných osob (v EUR), které se týkají specifických potřeb státních příslušníků třetích zemí nebo uprchlíků, včetně osob, které uprchly před agresí Ruska vůči Ukrajině

 

AT

BE

BG

CY

CZ

DE

DK

EE

EL

ES

FI

FR*

HU

HR

Hodinová sazba – odborná příprava zaměstnaných osob (v EUR)

49,32

28,20

9,63

23,51

14,87

44,66

48,75

21,10

21,07

20,88

46,60

41,72 *

23,27

13,67

Hodinová sazba platu vyplácená jednomu zaměstnanci během kurzu odborné přípravy (v EUR)

35,96

36,91

3,26

14,73

11,75

30,37

39,14

11,01

15,25

22,41

32,18

29,42 *

8,00

8,15

 

IE

IT

LV

LT

LU

MT

NL*

PL

PT

RO

SI

SK

SE

 

Hodinová sazba – odborná příprava zaměstnaných osob (v EUR)

39,85

30,70

11,66

11,96

34,44

25,36

38,20 *

15,97

11,38

0,49

26,70

16,95

74,77

 

Hodinová sazba platu vyplácená jednomu zaměstnanci během kurzu odborné přípravy (v EUR)

36,04

27,83

11,13

5,87

29,57

9,72

26,30 *

7,42

13,62

4,94

10,73

20,34

40,12

 

4.   OPERACE TÝKAJÍCÍ SE POSKYTOVÁNÍ PORADENSKÝCH SLUŽEB V OBLASTI ZAMĚSTNANOSTI.

4.1   Typy operací

Veškeré operace týkající se poskytování poradenských služeb v oblasti zaměstnanosti registrovaným nezaměstnaným, uchazečům o zaměstnání nebo neaktivním osobám. Poradenské služby v oblasti zaměstnanosti mohou být poskytovány individuálně nebo v rámci skupiny. Zahrnují veškeré služby a činnosti prováděné veřejnými službami zaměstnanosti, jakož i služby poskytované jinými veřejnými agenturami nebo jinými subjekty financovanými z veřejného rozpočtu, které usnadňují integraci nezaměstnaných osob a jiných uchazečů o zaměstnání na trhu práce nebo které pomáhají zaměstnavatelům při náboru a výběru zaměstnanců.

4.2   Vymezení ukazatelů aktivujících platbu jednotkových nákladů

Název ukazatele:

1)

Hodinová sazba za poskytování poradenských služeb.

2)

Měsíční sazba za poskytování poradenských služeb.

3)

Roční sazba za poskytování poradenských služeb.

Jednotka měření pro ukazatel:

Počet hodin poradenských služeb poskytovaných registrovaným nezaměstnaným, uchazečům o zaměstnání nebo neaktivním osobám.

Počet měsíců poradenských služeb poskytovaných registrovaným nezaměstnaným, uchazečům o zaměstnání nebo neaktivním osobám.

Počet let poradenských služeb poskytovaných registrovaným nezaměstnaným, uchazečům o zaměstnání nebo neaktivním osobám.

Počet hodin je třeba prokázat ověřitelným systémem vykazování času. Počet měsíců nebo let je třeba prokázat v souladu s obvyklými vnitrostátními správními postupy pro tento typ časové evidence nebo zdůvodnění.

Jednotkové náklady zahrnují poskytování poradenských služeb v rozsahu jedné hodiny/měsíce/roku bez ohledu na počet osob, které službu využívají.

Při použití měsíční nebo roční sazby v případě služeb poskytovaných v rámci částečného úvazku se částka stanoví poměrně k měsíční nebo roční sazbě.

Specifická kritéria způsobilosti a auditní stopa by měly být stanoveny v souladu s konkrétními vnitrostátními definicemi, pravidly a postupy.

4.3   Částky (v EUR)

Částky stanovené v tabulkách 4a a 4b pokrývají veškeré způsobilé náklady na operaci (tj. přímé náklady na zaměstnance + paušální sazbu ve výši 40 % na pokrytí všech ostatních způsobilých nákladů) s výjimkou příspěvků vyplácených účastníkům, které tak mohou představovat dodatečné způsobilé náklady v souladu s nařízením (EU) 2021/1060, příslušnými pravidly pro jednotlivé fondy a vnitrostátními pravidly pro způsobilost.

Pokud řídicí orgán nebo zprostředkující subjekt odpovědný za provádění programu použije tyto jednotkové náklady ke stanovení příspěvku Unie na program pro jednu operaci, která spadá do působnosti tohoto nařízení, představují tyto částky částku, kterou Komise uhradí za jakoukoli operaci týkající se poskytování poradenských služeb v oblasti zaměstnanosti v rámci téhož programu řízeného stejným subjektem pro stejnou kategorii příjemce. Na ostatní programy řízené různými zprostředkujícími subjekty nebo řídicími orgány se toto omezení nevztahuje.

S cílem zohlednit dodatečné úsilí, které je nutné vynaložit na řešení specifických potřeb státních příslušníků třetích zemí nebo uprchlíků (7), včetně osob, které uprchly před útočnou válkou Ruska vůči Ukrajině, jsou v tabulce 4b stanoveny specifické hodnoty pro operace zaměřené na tuto cílovou skupinu. Tyto hodnoty lze použít místo odpovídajících hodnot uvedených v tabulce 4a. Nejedná se o kumulativní hodnoty a nelze je použít v kombinaci s tabulkou 4a.

U hodnot uvedených v tabulkách 4a i 4b platí stejné podmínky pro úhradu. Jelikož jediným rozdílem je cílová skupina, měly by být pro účastníky stanoveny specifická kritéria způsobilosti a auditní stopa v souladu se specifickými vnitrostátními definicemi a postupy.

U členských států uvedených v tabulce 5:

částky uvedené v tabulkách 4a a 4b se vynásobí indexem pro příslušný regionální program,

pokud programy zahrnují více než jeden region, částka, která má být uhrazena, odpovídá regionu, v němž se operace nebo projekt provádí.

4.4   Metoda úpravy

Tyto jednotkové náklady lze každoročně automaticky upravit použitím indexu nákladů práce pro veřejnou správu. Základním indexem použitým pro stanovení hodnot v tabulkách 4a a 4b je LCIVeřejná správa 2021 – (index nákladů práce pro rok 2021). Upravené hodnoty s indexem roku N se použijí pro všechny dotčené operace od 1. ledna roku N+1.

Hodinová sazba: upravené ZMV = výchozí ZMV x LCIVeřejná správa rok N

LC – index nákladů práce podle činnosti NACE Rev. 2 – nominální hodnota, roční údaje [lc_lci_r2_a] NACE Rev. 2 (činnost = O. Veřejná správa a obrana; povinné sociální zabezpečení)

Měsíční sazba: upravené ZMV = upravené ZMVHodinová sazba x Ti x 4,348121417

Ti – průměrný počet odpracovaných hodin týdně v zaměstnání na plný úvazek v dotčené zemi; 4,348121417 – počet pracovních dnů za měsíc

Roční sazba: upravené ZMV = upravené ZMVMěsíční sazba x 52,177457

52,177457 – počet týdnů za rok

Jednotkové náklady stanovené v tabulce 4b lze automaticky upravit vynásobením upravených jednotkových nákladů v tabulce 4a koeficientem 1,10.

Tabulka 4a

Sazby jednotkových nákladů na poskytování poradenských služeb (v EUR) – cenové úrovně pro rok 2021.

 

AT

BE

BG

CY

CZ

DE

DK

EE

EL

ES

FI

FR*

HU

HR

Hodinová sazba (v EUR)

48,30

46,74

7,36

34,64

17,51

54,69

62,57

24,43

23,60

23,59

51,47

53,77

22,24

13,18

Měsíční sazba (v EUR)

8 904

8 352

1 306

6 266

3 158

9 750

10 446

4 303

4 504

4 164

8 997

9 469

3 916

2 338

Roční sazba (v EUR)

106 844

100 228

15 666

75 189

37 892

116 998

125 347

51 639

54 044

49 973

107 957

113 632

46 992

28 064

 

IE

IT

LV

LT

LU

MT

NL*

PL

PT

RO

SI

SK

SE

 

Hodinová sazba (v EUR)

38,54

35,37

15,62

20,03

41,63

16,84

42,49

11,66

31,71

21,12

38,32

14,72

60,79

 

Měsíční sazba (v EUR)

6 838

6 260

2 739

3 484

7 349

3 082

7 519

2 116

5 751

3 701

6 896

2 637

10 757

 

Roční sazba (v EUR)

82 053

75 120

32 861

41 791

88 195

36 984

90 235

25 387

69 011

44 403

82 757

31 634

129 094

 


Tabulka 4b

Sazby jednotkových nákladů na poskytování poradenských služeb, které se týkají specifických potřeb státních příslušníků třetích zemí nebo uprchlíků, včetně osob, které uprchly před agresí Ruska vůči Ukrajině (v EUR) – cenové úrovně pro rok 2021.

 

AT

BE

BG

CY

CZ

DE

DK

EE

EL

ES

FI

FR

HU

HR

Hodinová sazba (v EUR)

53,13

51,42

8,10

38,10

19,26

60,16

68,82

26,88

25,95

25,95

56,62

59,15

24,46

14,50

Měsíční sazba (v EUR)

9 794

9 188

1 437

6 892

3 474

10 725

11 491

4 733

4 954

4 581

9 896

10 416

4 308

2 572

Roční sazba (v EUR)

117 528

110 250

17 232

82 708

41 681

128 697

137 882

56 803

59 448

54 970

118 753

124 995

51 691

30 870

 

IE

IT

LV

LT

LU

MT

NL

PL

PT

RO

SI

SK

SE

 

Hodinová sazba (v EUR)

42,40

38,91

17,18

22,03

45,80

18,52

46,74

12,83

34,88

23,23

42,15

16,19

66,87

 

Měsíční sazba (v EUR)

7 522

6 886

3 013

3 832

8 084

3 390

8 271

2 328

6 326

4 071

7 585

2 901

11 833

 

Roční sazba (v EUR)

90 258

82 632

36 148

45 970

97 014

40 682

99 259

27 925

75 912

48 844

91 033

34 798

142 004

 

5.   INDEX, KTERÝ SE POUŽIJE PRO RŮZNÉ REGIONY V JEDNOTLIVÝCH ČLENSKÝCH STÁTECH.

Tabulka 5

Index, který se použije pro částky pro následující regiony

Belgie

1,00

Hlavní město Brusel

1,26

Flandry

0,97

Valonsko

0,91


Francie

1,00

Île de France

1,32

Akvitánie

0,87

Champagne-Ardenne

0,88

Midi-Pyrénées

0,91

Pikardie

0,91

Limousin

0,84

Horní Normandie

0,96

Rhôna-Alpy

0,97

Centre

0,89

Auvergne

0,86

Dolní Normandie

0,86

Languedoc-Roussillon

0,84

Burgundsko

0,87

Provence-Alpy-Azurové pobřeží

0,93

Nord-Pas-de-Calais

0,95

Korsika

0,93

Lotrinsko

0,90

Guadeloupe

1,01

Alsasko

0,97

Martinik

0,90

Franche-Comté

0,89

Guyana

0,99

Pays de la Loire

0,90

Réunion

0,83

Bretaň

0,86

Mayotte

0,64

Poitou-Charentes

0,83

 

 


Německo

1,00

Bádensko-Württembersko

1,08

Dolní Sasko

0,93

Bavorsko

1,05

Severní Porýní-Vestfálsko

1,02

Berlín

0,98

Porýní-Falc

0,96

Braniborsko

0,82

Sársko

0,98

Brémy

1,06

Sasko

0,81

Hamburk

1,21

Sasko-Anhaltsko

0,82

Hesensko

1,12

Šlesvicko-Holštýnsko

0,87

Meklenbursko-Přední Pomořansko

0,79

Durynsko

0,82


Řecko

1,00

Anatoliki Makedonia, Thraki

0,81

Sterea Ellada

0,90

Kentriki Makedonia

0,88

Peloponnisos

0,79

Dytiki Makedonia

1,12

Attiki

1,23

Ipeiros

0,79

Voreio Aigaio

0,90

Thessalia

0,83

Notio Aigaio

0,97

Ionia Nisia

0,82

Kriti

0,83

Dytiki Ellada

0,81

 

 


Itálie

1,00

Piemont

1,04

Marce

0,90

Valle d’Aosta

1,00

Lazio

1,07

Ligurie

1,01

Abruzzo

0,89

Lombardie

1,16

Molise

0,82

Provincia Autonoma di Bolzano/Bozen

1,15

Kampánie

0,84

Provincia Autonoma di Trento

1,04

Apulie

0,82

Benátsko

1,03

Basilicata

0,86

Furlánsko–Julské Benátsko

1,08

Kalábrie

0,75

Emilia-Romagna

1,06

Sicílie

0,86

Toskánsko

0,95

Sardinie

0,84

Umbrie

0,87

 

 


Polsko

1,00

Lódzkie

0,75

Wielkopolskie

1,16

Mazowieckie

1,26

Zachodniopomorskie

1,06

Malopolskie

1,05

Lubuskie

0,88

Śląskie

1,19

Dolnośląskie

1,22

Lubelskie

0,60

Kujawsko-Pomorskie

0,91

Podkarpackie

0,81

Warminsko-Mazurskie

0,83

Swietokrzyskie

0,63

Pomorskie

0,78

Podlaskie

0,73

 

 


Portugalsko

1,00

Norte

0,86

Algarve

0,87

Centro

0,84

Área Metropolitana de Lisboa

1,33

Alentejo

0,91

Região Autónoma dos Açores

0,91

Região Autónoma de Madeira

0,95


Španělsko

1,00

 

 

Galicie

0,88

Extremadura

0,84

Principado de Asturias

0,98

Katalánsko

1,09

Kantábrie

0,96

Comunidad Valenciana

0,91

País Vasco

1,17

Baleárské ostrovy

0,96

Comunidad Foral de Navarra

1,07

Andalusie

0,87

La Rioja

0,92

Región de Murcia

0,84

Aragón

0,98

Ciudad Autónoma de Ceuta

1,07

Comunidad de Madrid

1,18

Ciudad Autónoma de Melilla

1,04

Castilla y León

0,91

Kanárské ostrovy

0,91

Castilla-la Mancha

0,88

 

 

6.   SLUŽBY DOMÁCÍ PÉČE A KOMUNITNÍ SLUŽBY DENNÍ PÉČE

6.1   Typy operací

Veškeré operace týkající se poskytování služeb domácí péče a komunitních služeb denní péče o seniory, dospělé osoby s tělesným a mentálním postižením a děti s tělesným postižením.

1.

Služby domácí péče jsou služby poskytované v domácnosti příjemce péče s cílem pomoci osobám, které se o sebe z objektivních důvodů nemohou postarat samy, v každodenních činnostech, jako je koupání, oblékání a stravování, nebo v každodenních instrumentálních činnostech, jako je příprava jídla, hospodaření s penězi, nákup potravin nebo osobních věcí. Služby domácí péče zahrnují také mobilní ošetřovatelskou péči a domácí terapeutické služby.

Následující typy činností jsou způsobilé k úhradě:

a)

osobní asistence v domácnosti;

b)

poskytování služeb osobní hygieny;

c)

odlehčovací péče v domácím prostředí;

d)

domácí terapeutické a rehabilitační služby (pouze pro tělesně postižené);

e)

domácí ošetřovatelská péče pro podporu nezávislého života (s výjimkou nákupu vybavení);

f)

služby sociální rehabilitace.

Členské státy jsou povinny zajistit alespoň činnosti uvedené v písmenech a), b) a c) kumulativně, tj. tak, aby mohly nárokovat související výdaje na základě jednotkových nákladů.

2.

Komunitní služby denní péče jsou nejčastěji poskytovány v centrech denní péče – zařízeních, která poskytují služby sociální péče a sociální rehabilitace během dne. Centra denní péče jsou otevřené struktury určené k ošetřování a péči o osoby, které se o sebe nemohou plně postarat a obvykle trpí chronickým onemocněním. Umožňují účastníkům setkávat se s lidmi a věnovat se plánovaným činnostem ve skupině a zároveň během dne přijímat péči ve strukturovaném prostředí.

Následující typy činností jsou způsobilé k úhradě:

ošetřovatelská péče,

odlehčovací služby,

služby pro rozvoj funkčních a sociálních dovedností,

skupinové činnosti zahrnující skupinová cvičení na podporu duševního zdraví a programy wellness.

Aby byly operace týkající se komunitních služeb denní péče způsobilé k úhradě, musí členské státy poskytovat celý soubor výše uvedených typů činností.

6.2   Vymezení ukazatele aktivujícího platbu jednotkových nákladů

Název ukazatele:

1.

Poskytování služeb domácí péče

2.

Poskytování komunitních služeb denní péče

Jednotka měření pro ukazatel:

1.

Počet hodin/dnů/měsíců/let účasti pro všechny účastníky, kteří využívají služeb domácí péče

2.

Počet hodin/dnů/měsíců/let účasti pro všechny účastníky, kteří využívají komunitních služeb denní péče

6.3   Částky (v EUR)

Částky stanovené v tabulkách 6 a 7 níže pokrývají veškeré způsobilé náklady operace (8).

Při navrhování jednotné operace pro poskytování služeb domácí péče a komunitních služeb denní péče podporovaných z ESF+ si členské státy ze seznamu způsobilých činností uvedených v bodech 6.1.1 a 6.1.2 nemohou vybírat. Aby byly komunitní služby denní péče způsobilé k úhradě, musí členské státy poskytovat celý soubor standardních činností stanovených v bodě 6.1.2, nebo v případě domácí péče alespoň činnosti uvedené v písmenech a), b) a c) bodu 6.1.1 kumulativně.

K doložení toho, že příslušné činnosti proběhly a že byly provedeny všechny deklarované výstupy, jsou požadovány doklady v souladu s běžnou praxí a postupy každého členského státu. Řídicí orgány musí jasně definovat auditní stopu.

Příklady příslušných dokladů

 

Pro služby domácí péče:

smlouva s pečovateli, záznamy o vlastním hodnocení pečovatelů; posouzení osoby, které je poskytována domácí péče, praktickým lékařem nebo místními sociálními službami a/nebo rovnocenná dokumentace

výkazy pracovní doby pečovatelů (pro použití hodinové sazby) nebo jiné ověřitelné záznamy o uspořádání pracovní doby

 

Pro komunitní služby denní péče:

záznamy o registraci a docházce účastníků

výkazy pracovní doby pracovníků denní péče (pro použití hodinové sazby) nebo jiné ověřitelné záznamy o uspořádání pracovní doby

Pokud řídicí orgán nebo zprostředkující subjekt odpovědný za provádění programu použije tyto jednotkové náklady ke stanovení příspěvku Unie na program pro jednu operaci, která spadá do působnosti tohoto nařízení, představují tyto částky částku, kterou Komise uhradí za jakoukoli operaci týkající se poskytování služeb domácí péče a komunitních služeb denní péče v rámci téhož programu pro stejnou kategorii příjemce. Na ostatní programy řízené různými zprostředkujícími subjekty nebo řídicími orgány se toto omezení nevztahuje.

6.4   Metoda úpravy

Hodnoty jednotkových nákladů u obou typů pečovatelských služeb lze každoročně upravit na základě indexu nákladů práce (LCI) Eurostatu pro ekonomickou činnost „zdravotní a sociální péče“. Upravené hodnoty s indexem roku N se použijí pro všechny dotčené operace od 1. ledna roku N+1.

Vzorec pro úpravu: Hodnota jednotkových nákladů členského státu X * index LCI členského státu X

Tabulka 6

Jednotkové náklady na služby domácí péče – cenové úrovně pro rok 2021

 

AT

BE

BG

CY

CZ

DE

DK

EE

EL

ES

FI

FR

HU

HR

Hodinová sazba – v EUR

37,19

34,36

6,52

13,54

15,01

35,01

44,36

14,24

13,16

26,20

32,95

32,29

7,29

12,83

Denní sazba – v EUR  (*1)

297

275

52

108

120

280

355

114

105

210

264

258

58

103

Měsíční sazba – v EUR  (*2)

5 950

5 498

1 044

2 166

2 401

5 602

7 098

2 279

2 105

4 193

5 271

5 167

1 166

2 053

Roční sazba – v EUR  (*3)

71 399

65 971

12 526

25 992

28 810

67 224

85 178

27 349

25 261

50 314

63 257

62 005

13 988

24 635

 

IE

IT

LV

LT

LU

MT

NL

PL

PT

RO

SI

SK

SE

 

Hodinová sazba – v EUR

36,10

31,86

10,66

10,66

47,19

18,59

40,56

10,98

15,11

11,20

20,55

13,81

36,10

 

Denní sazba – v EUR  (*1)

289

255

85

85

378

149

324

88

121

90

164

110

289

 

Měsíční sazba – v EUR  (*2)

5 776

5 097

1 705

1 705

7 551

2 975

6 489

1 757

2 418

1 792

3 288

2 209

5 776

 

Roční sazba – v EUR  (*3)

69 312

61 170

20 459

20 459

90 606

35 700

77 871

21 086

29 019

21 503

39 458

26 514

69 312

 


Tabulka 7

Jednotkové náklady na komunitní služby denní péče – cenové úrovně pro rok 2021

 

AT

BE

BG

CY

CZ

DE

DK

EE

EL

ES

FI

FR

HU

HR

Hodinová sazba – v EUR

28,78

26,59

5,05

10,48

11,61

27,10

34,34

11,02

10,18

20,28

25,50

24,99

5,64

9,93

Denní sazba – v EUR  (*4)

230

213

40

84

93

217

275

88

81

162

204

200

45

79

Měsíční sazba – v EUR  (*5)

4 605

4 255

808

1 676

1 858

4 336

5 494

1 764

1 629

3 245

4 080

3 999

902

1 589

Roční sazba – v EUR  (*6)

55 260

51 059

9 695

20 117

22 298

52 029

65 925

21 167

19 551

38 941

48 959

47 989

10 826

19 066

 

IE

IT

LV

LT

LU

MT

NL

PL

PT

RO

SI

SK

SE

 

Hodinová sazba – v EUR

27,94

24,66

8,25

8,25

36,52

14,39

31,39

8,50

11,70

8,67

15,91

10,69

27,94

 

Denní sazba – v EUR  (*4)

224

197

66

66

292

115

251

68

94

69

127

86

224

 

Měsíční sazba – v EUR  (*5)

4 470

3 945

1 320

1 320

5 844

2 303

5 022

1 360

1 872

1 387

2 545

1 710

4 470

 

Roční sazba – v EUR  (*6)

53 645

47 343

15 835

15 835

70 126

27 630

60 269

16 320

22 460

16 643

30 539

20 521

53 645

 

7.   Financování nesouvisející s náklady na operace poskytující služby obětem domácího násilí (a jejich dětem) a osobám bez domova

7.1   Typy operací

Operace, na které se vztahuje financování nesouvisející s řešením nákladů v tomto modulu služeb, zahrnují služby pro oběti domácího násilí a osoby, které se potýkají s krátkodobým nebo dlouhodobým bezdomovectvím, poskytované v rámci balíčku těchto služeb:

pobytové služby, jako je nouzové ubytování pro účastníka, a

nepobytové služby, jako je poradenství a intervence prostřednictvím sociální práce s účastníkem.

7.2   Popis podmínek, které mají být splněny, nebo výsledků, kterých má být dosaženo, včetně časového harmonogramu

Uvolnění finančních prostředků je vázáno na splnění následujících podmínek:

1.

Ověřené poskytování pobytových a/nebo nepobytových služeb pro předem stanovenou skupinu účastníků s pevně určenou velikostí, kterou každý členský stát jasně stanoví ve výzvě k předkládání žádostí o podporu v rámci operace.

Uvolněné prostředky zahrnují také platby za dosažení následujících výsledků:

2.

Osoby bez domova a oběti domácího násilí a jejich děti se přestěhují z nouzového nebo dočasného ubytování do běžného bydlení odpovídající kvality z hlediska zdraví a bezpečnosti a přizpůsobeného specifické struktuře rodiny s dlouhodobým (9) nájmem.

7.3   Vymezení ukazatele

a)    aktivujícího platbu jednotkových nákladů na poskytování služeb

Název ukazatele: Poskytování jedné hodiny/dne/měsíce způsobilých služeb skupině účastníků s pevně určenou velikostí, předem definované řídicím orgánem.

Jednotka měření pro ukazatel: Počet hodin/dnů/měsíců poskytování způsobilých služeb skupině účastníků s pevně určenou velikostí, předem definované řídicím orgánem;

b)    aktivujícího úhradu úspěšných výsledků

Název ukazatele:

1.

Pozitivní změna bytové situace účastníka, který využívá způsobilé služby (10).

2.

Trvalý výsledek v oblasti bydlení u účastníka, který využívá způsobilé služby.

Jednotka měření pro ukazatel:

1.

Počet osob bez domova a obětí domácího násilí, které se přestěhují do běžného bydlení odpovídající kvality z hlediska zdraví a bezpečnosti a přizpůsobeného specifické struktuře rodiny s dlouhodobým nájmem.

2.

Počet osob bez domova a obětí domácího násilí, které po úspěšném přestěhování do běžného bydlení odpovídající kvality z hlediska zdraví a bezpečnosti a přizpůsobeného specifické rodinné struktuře s dlouhodobým nájmem v tomto bydlení setrvaly po stanovenou dobu.

1.    Průběžné výstupy, které vedou k úhradě trvalých výsledků v oblasti bydlení (b)  (11)

1.

Počet dosažených nástupů do trvalého bydlení.

2.

Počet trvalých přesunů do běžného bydlení odpovídající kvality z hlediska zdraví a bezpečnosti a přizpůsobeného specifické struktuře rodiny s dlouhodobým nájmem po dobu tří měsíců od nástupu.

3.

Počet trvalých přesunů do běžného bydlení odpovídající kvality z hlediska zdraví a bezpečnosti a přizpůsobeného specifické struktuře rodiny s dlouhodobým nájmem po dobu šesti měsíců od nástupu.

4.

Počet trvalých přesunů do běžného bydlení odpovídající kvality z hlediska zdraví a bezpečnosti a přizpůsobeného specifické struktuře rodiny s dlouhodobým nájmem po dobu dvanácti měsíců od nástupu.

5.

Počet trvalých přesunů do běžného bydlení odpovídající kvality z hlediska zdraví a bezpečnosti a přizpůsobeného specifické struktuře rodiny s dlouhodobým nájmem po dobu osmnácti měsíců od nástupu.

Hodnoty definované v tabulkách 8 a 9 zahrnují všechny způsobilé náklady na operaci.

K doložení toho, že příslušné činnosti proběhly a že bylo dosaženo všech požadovaných výsledků, jsou požadovány doklady v souladu s běžnou praxí a postupy každého členského státu. Řídicí orgány musí jasně definovat auditní stopu.

Příklady příslušných dokladů požadovaných:

 

Pro služby poskytované obětem domácího násilí a jejich dětem:

Dopis od obhájce obětí domácího násilí, agentury sociálních služeb, poskytovatele nouzového ubytování nebo poskytovatele lékařské pomoci na hlavičkovém papíře nebo jiná podpůrná dokumentace, jako je policejní zpráva, soudní zákaz přibližování nebo podobné dokumenty, lékařská zpráva o zranění, která odůvodňuje způsobilost účastníka.

Individuální spis účastníka obsahující datum jeho zařazení do operace, jméno sociálního pracovníka/poradce (nebo obdobného pracovníka) v nouzovém ubytování a podrobnosti o poskytnutých službách, podepsaný účastníkem a spolupodepsaný odpovědným pracovníkem.

 

Pro služby poskytované osobám bez domova:

Dopis nebo jiná forma dokumentace (např. soudní rozhodnutí o vystěhování, dopis od místního hasičského nebo policejního sboru, pojišťovny, bývalého pronajímatele) podepsané terénním pracovníkem nebo pracovníkem služby z organizace, která je schopna ověřit, že dotyčná osoba je skutečně osobou bez domova, nebo písemné prohlášení vypracované účastníkem o jeho předchozím bydlišti (není-li v možnostech terénního pracovníka nebo pracovníka služby toto ověřit).

Individuální spis účastníka obsahující datum jeho zařazení do operace, jméno sociálního pracovníka/poradce (nebo obdobného pracovníka) v nouzovém ubytování a podrobnosti o poskytnutých službách, podepsaný účastníkem a spolupodepsaný odpovědným pracovníkem.

 

Pro platby poskytované obětem domácího násilí a/nebo osobám bez domova na základě výsledků:

Kopie nájemních smluv o trvalém bydlení včetně jasného uvedení data zahájení a ukončení nájemního vztahu (podepsané účastníkem a spolupodepsané bytovou agenturou nebo rovnocenným subjektem).

Pokud řídicí orgán nebo zprostředkující subjekt odpovědný za provádění programu použije tyto jednotkové náklady pro stanovení příspěvku Unie na program pro jednu operaci, která spadá do působnosti tohoto nařízení, představují tyto částky částku, kterou Komise uhradí za jakoukoli operaci poskytující podporu službám určeným obětem domácího násilí (a jejich dětem) a osobám bez domova v rámci téhož programu pro stejnou kategorii příjemce. Na ostatní programy řízené různými zprostředkujícími subjekty nebo řídicími orgány se toto omezení nevztahuje.

7.4   Metoda úpravy

Částky vypočtené za poskytování služeb (tabulka 8) lze každoročně upravovat na základě nákladů práce podle údajů Eurostatu a inflace nákladů na služby a ubytování měřené indexem HISC. Upravené hodnoty s indexem roku N se použijí pro všechny dotčené operace od 1. ledna roku N+1.

Vzorec pro úpravu: Jednotková hodnota členského státu X * kombinovaný index LCI a HISC členského státu X

Částky vypočtené pro platby založené na výsledku (tabulka 9) lze každoročně upravovat na základě inflace nákladů na služby a ubytování měřené indexem HISC. Upravené hodnoty s indexem roku N se použijí pro všechny dotčené operace od 1. ledna roku N+1.

Vzorec pro úpravu: Jednotková hodnota členského státu X * index HISC členského státu X

Tabulka 8

Jednotkové hodnoty pro poskytování služeb v rámci modulu „Krize a mimořádné události“  (12) – cenové úrovně pro rok 2021

 

AT

BE

BG

CY

CZ

DE

DK

EE

EL

ES

FI

FR

HU

HR

Hodinová sazba – v EUR

57,90

55,81

24,96

43,47

38,59

56,73

62,22

37,45

37,75

44,62

56,31

52,80

31,66

31,17

Denní sazba – v EUR  (*7)

463

447

200

348

309

454

498

300

302

357

450

422

253

249

Měsíční sazba – v EUR  (*8)

9 264

8 930

3 994

6 955

6 175

9 077

9 955

5 991

6 040

7 139

9 010

8 447

5 065

4 988

 

IE

IT

LV

LT

LU

MT

NL

PL

PT

RO

SI

SK

SE

 

Hodinová sazba – v EUR

64,66

48,27

33,65

37,07

85,48

41,87

57,77

32,83

39,99

29,52

40,27

35,84

58,60

 

Denní sazba – v EUR  (*7)

517

386

269

297

684

335

462

263

320

236

322

287

469

 

Měsíční sazba – v EUR  (*8)

10 346

7 722

5 384

5 931

13 676

6 699

9 244

5 253

6 398

4 723

6 443

5 735

9 376

 


Tabulka 9

Financování výsledků prostřednictvím pevně stanovených jednorázových částek pro modul služeb „Krize a mimořádné události“  (13) – cenové úrovně pro rok 2021

 

AT

BE

BG

CY

CZ

DE

DK

EE

EL

ES

FI

FR

HU

HR

Nástup do ubytovacího zařízení – v EUR (a)

611

589

263

458

407

598

656

395

398

470

594

557

334

329

Trvalé ubytování po dobu 3, 6, 12, 18 měsíců – v EUR (b)

1 832

1 766

790

1 375

1 221

1 795

1 968

1 185

1 194

1 411

1 781

1 670

1 001

986

 

IE

IT

LV

LT

LU

MT

NL

PL

PT

RO

SI

SK

SE

 

Nástup do ubytovacího zařízení – v EUR (a)

682

509

355

391

901

441

609

346

422

311

425

378

618

 

Trvalé ubytování po dobu 3, 6, 12, 18 měsíců – v EUR (b)

2 045

1 527

1 065

1 173

2 704

1 324

1 828

1 039

1 265

934

1 274

1 134

1 854

 


(1)  Pro vymezení postavení státních příslušníků třetích zemí a uprchlíků se použijí níže uvedené definice:

EUR-Lex – 32011L0095 – CS – EUR-Lex (europa.eu)

„uprchlíkem“ se rozumí státní příslušník třetí země, který se v důsledku oprávněných obav před pronásledováním z důvodů rasových, náboženských nebo národnostních nebo z důvodů příslušnosti k určitým společenským vrstvám nebo i zastávání určitých politických názorů nachází mimo zemi své státní příslušnosti a je neschopen přijmout, nebo vzhledem ke shora uvedeným obavám odmítá ochranu dotyčné země, nebo osoba bez státní příslušnosti, která se ze stejných shora uvedených důvodů nachází mimo zemi svého dosavadního pobytu, která vzhledem ke shora uvedeným obavám se tam nechce nebo nemůže vrátit a na kterou se nevztahuje článek 12;

„zemí původu“ se rozumí jedna nebo více zemí, jejichž státní příslušnost žadatel má, nebo v případě osoby bez státní příslušnosti jedna nebo více zemí dosavadního pobytu žadatele.

EUR-Lex – 32021R1147 – CS – EUR-Lex (europa.eu)

„státním příslušníkem třetí země“ se rozumí osoba, včetně osob bez státní příslušnosti nebo osob s nevymezenou státní příslušností, která není občanem Unie ve smyslu čl. 20 odst. 1 Smlouvy o fungování EU.

(2)  LC – index nákladů práce podle činnosti NACE Rev. 2 – nominální hodnota, roční údaje [lc_lci_r2_a] NACE Rev. 2 (činnost = P. Vzdělávání)

(3)  Pro vymezení postavení státních příslušníků třetích zemí a uprchlíků se použijí níže uvedené definice:

EUR-Lex – 32011L0095 – CS – EUR-Lex (europa.eu)

„uprchlíkem“ se rozumí státní příslušník třetí země, který se v důsledku oprávněných obav před pronásledováním z důvodů rasových, náboženských nebo národnostních nebo z důvodů příslušnosti k určitým společenským vrstvám nebo i zastávání určitých politických názorů nachází mimo zemi své státní příslušnosti a je neschopen přijmout, nebo vzhledem ke shora uvedeným obavám odmítá ochranu dotyčné země, nebo osoba bez státní příslušnosti, která se ze stejných shora uvedených důvodů nachází mimo zemi svého dosavadního pobytu, která vzhledem ke shora uvedeným obavám se tam nechce nebo nemůže vrátit a na kterou se nevztahuje článek 12;

„zemí původu“ se rozumí jedna nebo více zemí, jejichž státní příslušnost žadatel má, nebo v případě osoby bez státní příslušnosti jedna nebo více zemí dosavadního pobytu žadatele.

EUR-Lex – 32021R1147 – CS – EUR-Lex (europa.eu)

„státním příslušníkem třetí země“ se rozumí osoba, včetně osob bez státní příslušnosti nebo osob s nevymezenou státní příslušností, která není občanem Unie ve smyslu čl. 20 odst. 1 Smlouvy o fungování EU.

(4)  LC – index nákladů práce podle činnosti NACE Rev. 2 – nominální hodnota, roční údaje [lc_lci_r2_a] NACE Rev. 2 (činnost = P. Vzdělávání)

(5)  Pro vymezení postavení státních příslušníků třetích zemí a uprchlíků se použijí níže uvedené definice v souladu s konkrétními vnitrostátními definicemi:

EUR-Lex – 32011L0095 – CS – EUR-Lex (europa.eu)

„uprchlíkem“ se rozumí státní příslušník třetí země, který se v důsledku oprávněných obav před pronásledováním z důvodů rasových, náboženských nebo národnostních nebo z důvodů příslušnosti k určitým společenským vrstvám nebo i zastávání určitých politických názorů nachází mimo zemi své státní příslušnosti a je neschopen přijmout, nebo vzhledem ke shora uvedeným obavám odmítá ochranu dotyčné země, nebo osoba bez státní příslušnosti, která se ze stejných shora uvedených důvodů nachází mimo zemi svého dosavadního pobytu, která vzhledem ke shora uvedeným obavám se tam nechce nebo nemůže vrátit a na kterou se nevztahuje článek 12;

„zemí původu“ se rozumí jedna nebo více zemí, jejichž státní příslušnost žadatel má, nebo v případě osoby bez státní příslušnosti jedna nebo více zemí dosavadního pobytu žadatele.

EUR-Lex – 32021R1147 – CS – EUR-Lex (europa.eu)

„státním příslušníkem třetí země“ se rozumí osoba, včetně osob bez státní příslušnosti nebo osob s nevymezenou státní příslušností, která není občanem Unie ve smyslu čl. 20 odst. 1 Smlouvy o fungování EU.

(6)  LC – index nákladů práce podle činnosti NACE Rev. 2 – nominální hodnota, roční údaje [lc_lci_r2_a] NACE Rev. 2 (činnost = P. Vzdělávání)

(7)  Pro vymezení postavení státních příslušníků třetích zemí a uprchlíků se použijí níže uvedené definice:

EUR-Lex – 32011L0095 – CS – EUR-Lex (europa.eu)

„uprchlíkem“ se rozumí státní příslušník třetí země, který se v důsledku oprávněných obav před pronásledováním z důvodů rasových, náboženských nebo národnostních nebo z důvodů příslušnosti k určitým společenským vrstvám nebo i zastávání určitých politických názorů nachází mimo zemi své státní příslušnosti a je neschopen přijmout, nebo vzhledem ke shora uvedeným obavám odmítá ochranu dotyčné země, nebo osoba bez státní příslušnosti, která se ze stejných shora uvedených důvodů nachází mimo zemi svého dosavadního pobytu, která vzhledem ke shora uvedeným obavám se tam nechce nebo nemůže vrátit a na kterou se nevztahuje článek 12;

„zemí původu“ se rozumí jedna nebo více zemí, jejichž státní příslušnost žadatel má, nebo v případě osoby bez státní příslušnosti jedna nebo více zemí dosavadního pobytu žadatele.

EUR-Lex – 32021R1147 – CS – EUR-Lex (europa.eu)

„státním příslušníkem třetí země“ se rozumí osoba, včetně osob bez státní příslušnosti nebo osob s nevymezenou státní příslušností, která není občanem Unie ve smyslu čl. 20 odst. 1 Smlouvy o fungování EU.

(8)  Další podrobnosti viz studie Simplified cost options and Financing not linked to costs in the area of social inclusion and youth (Zjednodušené metody vykazování nákladů a financování nesouvisející s náklady v oblasti sociálního začleňování a mládeže): Katalog publikací – Zaměstnanost, sociální věci a sociální začleňování – Evropská komise (europa.eu)

(*1)  Na základě osmi kontaktních hodin

(*2)  Na základě 160 kontaktních hodin

(*3)  Na základě 1 720 kontaktních hodin

(*4)  Na základě osmi kontaktních hodin

(*5)  Na základě 160 kontaktních hodin

(*6)  Na základě 1 720 kontaktních hodin

(9)  Pod pojmem dlouhodobý se rozumí jeden rok a více (podle typologie ETHOS – evropské typologie bezdomovectví a vyloučení z přístupu k bydlení).

(10)  Pozitivní změna bytové situace znamená přesun z nouzového/dočasného ubytování do běžného bydlení odpovídající kvality z hlediska zdraví a bezpečnosti a přizpůsobeného specifické struktuře rodiny s dlouhodobým nájmem.

(11)  Tyto výstupy jsou kumulativními milníky a jejich související jednotkové náklady lze nárokovat za každý jednotlivý milník (tj. 3, 6, 12, 18 měsíců), jakmile je dosažen.

(*7)  Na základě osmi hodin služby

(*8)  Na základě 160 hodin služby

(12)  Jedná se o fixní částky za celkové poskytování služby skupině účastníků s pevně určenou velikostí. Nejedná se o částky na jednotlivé účastníky.

(13)  Částky se vyplácejí na jednotlivé účastníky, kteří dosáhli úspěšného výsledku.


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU