(EU) 2023/893Prováděcí nařízení Komise (EU) 2023/893 ze dne 21. dubna 2023, kterým se mění nařízení (EU) 2015/340, kterým se stanoví technické požadavky a správní postupy týkající se průkazů způsobilosti a osvědčení řídících letového provozu
Publikováno: | Úř. věst. L 118, 4.5.2023, s. 1-65 | Druh předpisu: | Prováděcí nařízení |
Přijato: | 21. dubna 2023 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 24. května 2023 | Nabývá účinnosti: | 4. srpna 2024 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
4.5.2023 |
CS |
Úřední věstník Evropské unie |
L 118/1 |
PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2023/893
ze dne 21. dubna 2023,
kterým se mění nařízení (EU) 2015/340, kterým se stanoví technické požadavky a správní postupy týkající se průkazů způsobilosti a osvědčení řídících letového provozu
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139 ze dne 4. července 2018 o společných pravidlech v oblasti civilního letectví a o zřízení Agentury Evropské unie pro bezpečnost letectví, kterým se mění nařízení (ES) č. 2111/2005, (ES) č. 1008/2008, (EU) č. 996/2010, (EU) č. 376/2014 a směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/30/EU a 2014/53/EU a kterým se zrušuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 552/2004 a (ES) č. 216/2008 a nařízení Rady (EHS) č. 3922/91 (1), a zejména na článek 50, článek 53, čl. 62 odst. 14 a 15 a čl. 72 odst. 5 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Nařízení Komise (EU) 2015/340 (2) stanoví technické požadavky a správní postupy týkající se průkazů způsobilosti a osvědčení řídících letového provozu. |
(2) |
Omezená flexibilita a dostupnost zdrojů řídících letového provozu v Unii omezuje kapacitu evropského systému uspořádání letového provozu. Proto je třeba upravit regulační rámec týkající se udělování průkazů způsobilosti a kvalifikace řídících letového provozu. |
(3) |
Vzhledem k rychlému vývoji leteckého průmyslu je třeba nařízení (EU) 2015/340 aktualizovat, aby bylo zajištěno, že bude odpovídat svému účelu, bude nákladově efektivní a v souladu s celosvětově platnými normami a postupy. Je důležité zavést hladce fungující systém kvalifikací bez jakéhokoli překrývání. Aktualizace osnov vstupního výcviku by měla zajistit odpovídající sladění s regulačním rámcem a provozními potřebami. |
(4) |
Agentura Evropské unie pro bezpečnost letectví (dále jen „agentura“) je toho názoru, že výcvik vojenských řídících letového provozu poskytovaný v současné době v členských státech by mohl zajistit vysokou úroveň bezpečnosti a je srovnatelný s požadavky na výcvik civilních řídících letového provozu stanovenými v nařízení (EU) 2015/340. Vnitrostátní výcvik vojenských řídících letového provozu by proto měl být zohledněn při vydávání průkazů způsobilosti řídících letového provozu Unie. |
(5) |
Na základě žádosti o vnitrostátní převod průkazu způsobilosti vojenského řídícího letového provozu lze vydat průkaz způsobilosti řídícího letového provozu-žáka za předpokladu, že vojenský vstupní výcvik v praxi žadatele splňuje požadavky na vstupní výcvik stanovené v nařízení (EU) 2015/340 na základě hlášení o vnitrostátním převodu a po absolvování případného dalšího výcviku vyplývajícího z analýzy nedostatků obsažené v tomto hlášení. |
(6) |
Pro účely tohoto převodu by měla být vnitrostátní osvědčení potvrzující splnění příslušných vnitrostátních vojenských požadavků považována za rovnocenná vnitrostátním průkazům způsobilosti vojenských řídících letového provozu. |
(7) |
Dříve získaná praxe podle ustanovení o vojenském řízení letového provozu by měla být zohledněna při stanovení kurzu pro získání místní doložky pro žadatele v souladu s bodem ATCO.D.055 písm. b) bodem 7 přílohy I. |
(8) |
Příslušné vnitrostátní úřady a vojenské úřady členských států by měly spolupracovat s cílem zajistit účinné provádění převodu vnitrostátních průkazů způsobilosti vojenských řídících letového provozu na průkazy způsobilosti řídících letového provozu-žáků. |
(9) |
Požadavky vztahující se na úřady stanovené v nařízení (EU) 2015/340 by měly být aktualizovány s ohledem na technický pokrok. Kromě toho by měl být zajištěn soulad mezi požadavky stanovenými v nařízení (EU) 2015/340 a požadavky stanovenými v prováděcím nařízení Komise (EU) 2017/373 (3), jakož i v nařízeních Komise (EU) č. 965/2012 (4), (EU) č. 1178/2011 (5) a (EU) č. 139/2014 (6), neboť ve většině případů je úřadem odpovědným za dohled nad řídícími letového provozu („ATCO“) a organizacemi pro výcvik stejný orgán pro více než jednu oblast letectví. Toto nařízení tedy stanoví „celkový systémový přístup“, který by měl obnášet logický a technologicky jednotný přístup ve všech oblastech letectví. |
(10) |
Sladění nařízení (EU) 2015/340 s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 376/2014 (7) o hlášení událostí v civilním letectví, analýze těchto hlášení a navazujících opatřeních by mělo zvýšit právní jistotu a podpořit zavádění účinných systémů hlášení událostí jako součásti řízení bezpečnosti organizací. |
(11) |
Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem výboru zřízeného čl. 127 odst. 1 nařízení (EU) 2018/1139, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Nařízení (EU) 2015/340 se mění takto:
1) |
v čl. 1 odst. 1 se písmeno a) nahrazuje tímto:
|
2) |
v čl. 1 odst. 2 se písmeno a) nahrazuje tímto:
|
3) |
článek 3 se nahrazuje tímto: „Článek 3 Poskytování služeb řízení letového provozu 1. Služby řízení letového provozu smějí poskytovat pouze řídící letového provozu, kteří jsou kvalifikovaní a jimž byl vydán průkaz způsobilosti v souladu s tímto nařízením. 2. Členské státy mohou toto nařízení uplatňovat na svůj vojenský personál poskytující služby veřejnosti.“; |
4) |
článek 4 se mění takto:
|
5) |
článek 7 se nahrazuje tímto: „Článek 7 Přechodná ustanovení 1. Průkazy způsobilosti, kvalifikace a doložky vydané v souladu s příslušnými ustanoveními vnitrostátních předpisů založených na směrnici 2006/23/ES a průkazy způsobilosti, kvalifikace a doložky vydané v souladu s ustanoveními nařízení Komise (EU) č. 805/2011 se považují za vydané v souladu s tímto nařízením. 2. Držitelé kvalifikace vizuálního letištního řízení (ADV), kteří nejsou držiteli kvalifikace přístrojového letištního řízení (ADI), jsou i nadále oprávněni poskytovat službu řízení letového provozu pro letištní provoz na letišti, které nemá vydané postupy pro přiblížení či odlety za použití navigačních přístrojů, pokud je zachována platnost místní doložky vztahující se ke kvalifikaci vizuálního letištního řízení (ADV).“; |
6) |
článek 8 se nahrazuje tímto: „Článek 8 Změny kvalifikací a doložek ke kvalifikacím 1. Příslušné úřady změní název kvalifikace přístrojového letištního řízení (ADI) vydané před 4. srpnem 2024 na letištního řízení (ADC) nejpozději do 4. srpna 2027 způsobem stanoveným příslušným úřadem. 2. Příslušné úřady nevydají průkazy způsobilosti zahrnující kvalifikaci vizuálního letištního řízení (ADV) po 4. srpnu 2024, s výjimkou řídících letového provozu uvedených v čl. 7 odst. 2. 3. Příslušné úřady po 4. srpnu 2024 nevydají průkazy způsobilosti zahrnující doložky ke kvalifikacím řízení za letu (AIR), řízení pozemního pohybu (GMC), řízení z řídící věže (TWR), přehledového systému pozemního pohybu (GMS), radarového letištního řízení (RAD) a terminálního řízení (TCL). 4. Práva spojená s doložkami ke kvalifikacím řízení za letu (AIR), řízení pozemního pohybu (GMC) a řízení z řídící věže (TWR) vydanými před 4. srpnem 2024 se stávají součástí práv spojených s kvalifikací letištního řízení (ADC). Je-li výkon práv držitele omezen pouze na řízení za letu nebo pozemní řízení, uvede se tato skutečnost v místní doložce v souladu s bodem ATCO.B.020 písm. d) přílohy I při změně názvu kvalifikace přístrojového letištního řízení (ADI) na letištního řízení (ADC) v souladu s odstavcem 1 tohoto článku. 5. Práva spojená s doložkou ke kvalifikaci přehledového systému pozemního pohybu (GMS) vydané před 4. srpnem 2024 se stávají součástí práv spojených s místní doložkou, která je spojena s kvalifikací letištního řízení. 6. Příslušné úřady změní název doložky ke kvalifikaci radarového letištního řízení (RAD) vydané před 4. srpnem 2024 na doložku ke kvalifikaci přehledového letištního řízení (SUR) v okamžiku změny názvu kvalifikace přístrojového letištního řízení (ADI) na letištního řízení (ADC) v souladu s odstavcem 1 tohoto článku. 7. Práva spojená s doložkou ke kvalifikaci terminálního řízení (TCL) vydané před 4. srpnem 2024 se stávají součástí práv spojených s místní doložkou, která je spojena s kvalifikací přehledového přibližovacího řízení (APS) nebo přehledového oblastního řízení (ACS).“; |
7) |
vkládá se nový článek 8a, který zní: „Článek 8a Převod vnitrostátních průkazů způsobilosti vojenských řídících letového provozu na průkazy způsobilosti řídících letového provozu-žáků 1. Držitel vnitrostátního průkazu způsobilosti vojenského řídícího letového provozu vydaného členským státem může požádat o převod tohoto průkazu na průkaz způsobilosti řídícího letového provozu-žáka uvedený v bodě ATCO.B.001. Žádost o převod průkazu způsobilosti se podává příslušnému úřadu členského státu, v jehož ozbrojených silách žadatel sloužil. 2. Příslušný úřad, který obdržel žádost uvedenou v odstavci 1, započte žadateli pro účely prokázání splnění příslušných požadavků přílohy I (část ATCO) v souladu s hlášením o vnitrostátním převodu vypracovaným příslušným úřadem dotyčného členského státu. 3. Hlášení o vnitrostátním převodu oznámí příslušný úřad dotčeného členského státu agentuře a
|
8) |
přílohy I až IV se mění v souladu s přílohou IV tohoto nařízení. |
Článek 2
Vstup v platnost a použitelnost
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Použije se ode dne 4. srpna 2024.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 21. dubna 2023.
Za Komisi
předsedkyně
Ursula VON DER LEYEN
(1) Úř. věst. L 212, 22.8.2018, s. 1.
(2) Nařízení Komise (EU) 2015/340 ze dne 20. února 2015, kterým se stanoví technické požadavky a správní postupy týkající se průkazů způsobilosti a osvědčení řídících letového provozu podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 216/2008, kterým se mění prováděcí nařízení Komise (EU) č. 923/2012 a kterým se zrušuje nařízení Komise (EU) č. 805/2011 (Úř. věst. L 63, 6.3.2015, s. 1).
(3) Prováděcí nařízení Komise (EU) 2017/373 ze dne 1. března 2017, kterým se stanoví společné požadavky na poskytovatele služeb v oblasti uspořádání letového provozu/letových navigačních služeb a jiných funkcí sítě uspořádání letového provozu a dohled nad nimi, zrušují nařízení (ES) č. 482/2008, prováděcí nařízení (EU) č. 1034/2011, (EU) č. 1035/2011 a (EU) 2016/1377 a mění nařízení (EU) č. 677/2011 (Úř. věst. L 62, 8.3.2017, s. 1).
(4) Nařízení Komise (EU) č. 965/2012 ze dne 5. října 2012, kterým se stanoví technické požadavky a správní postupy týkající se letového provozu podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 216/2008 (Úř. věst. L 296, 25.10.2012, s. 1).
(5) Nařízení Komise (EU) č. 1178/2011 ze dne 3. listopadu 2011, kterým se stanoví technické požadavky a správní postupy týkající se posádek v civilním letectví podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 216/2008 (Úř. věst. L 311, 25.11.2011, s. 1).
(6) Nařízení Komise (EU) č. 139/2014 ze dne 12. února 2014, kterým se stanoví požadavky a správní postupy týkající se letišť podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 216/2008 (Úř. věst. L 44, 14.2.2014, s. 1).
(7) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 376/2014 ze dne 3. dubna 2014 o hlášení událostí v civilním letectví, analýze těchto hlášení a navazujících opatřeních a o změně nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 996/2010 a zrušení směrnic Evropského parlamentu a Rady 2003/42/ES, nařízení Komise (ES) č. 1321/2007 a nařízení Komise (ES) č. 1330/2007 (Úř. věst. L 122, 24.4.2014, s. 18).
PŘÍLOHA I
Příloha I (ČÁST ATCO) nařízení (EU) 2015/340 se mění takto:
1. |
část ATCO.A.010 se nahrazuje tímto: „ATCO.A.010 Žádost o změnu příslušného úřadu
|
2. |
část ATCO.A.015 se nahrazuje tímto: „ATCO.A.015 Výkon práv vyplývajících z průkazů způsobilosti a dočasná nezpůsobilost
|
3. |
část ATCO.B.001 se nahrazuje tímto: „ATCO.B.001 Průkaz způsobilosti řídícího letového provozu-žáka
|
4. |
v části ATCO.B.005 se písmeno e) nahrazuje tímto:
|
5. |
část ATCO.B.010 se nahrazuje tímto: „ATCO.B.010 Kvalifikace řídícího letového provozu
|
6. |
část ATCO.B.015 se nahrazuje tímto: „ATCO.B.015 Doložky ke kvalifikaci
|
7. |
část ATCO.B.020 se nahrazuje tímto: „ATCO.B.020 Místní doložky
|
8. |
část ATCO.B.025 se nahrazuje tímto: „ATCO.B.025 Místní systém odborné způsobilosti
|
9. |
v části ATCO.B.040 se písmeno a) nahrazuje tímto:
|
10. |
část ATCO.C.015 se nahrazuje tímto: „ATCO.C.015 Žádost o doložku instruktora pro provozní výcvik Žadatelé o vydání doložky instruktora pro provozní výcvik:
|
11. |
část ATCO.C.020 se nahrazuje tímto: „ATCO.C.020 Platnost doložky instruktora pro provozní výcvik
|
12. |
část ATCO.C.030 se nahrazuje tímto: „ATCO.C.030 Práva instruktora syntetických výcvikových zařízení (STDI)
|
13. |
část ATCO.C.035 se nahrazuje tímto: „ATCO.C.035 Žádost o doložku instruktora syntetických výcvikových zařízení Žadatelé o vydání doložky instruktora syntetických výcvikových zařízení:
|
14. |
část ATCO.C.040 se nahrazuje tímto: „ATCO.C.040 Platnost doložky instruktora syntetických výcvikových zařízení
|
15. |
část ATCO.C.045 se nahrazuje tímto: „ATCO.C.045 Práva hodnotitelů
|
16. |
část ATCO.C.055 se nahrazuje tímto: „ATCO.C.055 Žádost o doložku hodnotitele Žadatelé o vydání doložky hodnotitele:
|
17. |
část ATCO.C.060 se nahrazuje tímto: „ATCO.C.060 Platnost doložky hodnotitele
|
18. |
část ATCO.D.010 se nahrazuje tímto: „ATCO.D.010 Skladba vstupního výcviku
|
19. |
v části ATCO.D.025 se písmeno b) nahrazuje tímto:
|
20. |
v části ATCO.D.025 se písmeno d) nahrazuje tímto:
|
21. |
v části ATCO.D.035 se písmeno e) nahrazuje tímto:
|
22. |
část ATCO.D.040 se nahrazuje tímto: „ATCO.D.040 Výkonnostní cíle výcviku pro udělení kvalifikace
|
23. |
část ATCO.D.050 se nahrazuje tímto: „ATCO.D.050 Předpoklady místního výcviku Za předpokladu, že jsou splněny požadavky stanovené v částech ATCO.B.001 písm. d), ATCO.B.005 písm. e) a ATCO.B.010 písm. b):
|
24. |
v části ATCO.D.060 se písmena e) a f) nahrazují tímto:
|
25. |
dodatek 2 přílohy I se nahrazuje tímto: „Dodatek 2 přílohy I ZÁKLADNÍ VÝCVIK (Reference: Příloha I (část ATCO) hlava D oddíl 2 část ATCO.D.010 písm. a) bod 1) OBSAH
PŘEDMĚT 1: ÚVOD TÉMA INTRB 1 – VEDENÍ KURZU
TÉMA INTRB 2 – ÚVOD DO VÝCVIKOVÉHO KURZU ATC
TÉMA INTRB 3 – ÚVOD DO BUDOUCNOSTI ŘÍDÍCÍCH LETOVÉHO PROVOZU
PŘEDMĚT 2: LETECKÉ PRÁVO TÉMA LAWB 1 – ÚVOD DO LETECKÉHO PRÁVA
TÉMA LAWB 2 – MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE
TÉMA LAWB 3 – VNITROSTÁTNÍ ORGANIZACE
TÉMA LAWB 4 – ŘÍZENÍ BEZPEČNOSTI ATS
TÉMA LAWB 5 – PRAVIDLA A PŘEDPISY
PŘEDMĚT 3: USPOŘÁDÁNÍ LETOVÉHO PROVOZU TÉMA ATMB 1 – USPOŘÁDÁNÍ LETOVÉHO PROVOZU
TÉMA ATMB 2 – VÝŠKOPIS A LETOVÉ HLADINY
TÉMA ATMB 3 – RADIOTELEFONIE (RTF)
TÉMA ATMB 4 – POVOLENÍ ATC A POKYNY ATC
TÉMA ATMB 5 – KOORDINACE
TÉMA ATMB 6 – ZOBRAZENÍ DAT
TÉMA ATMB 7 – ROZSTUPY
TÉMA ATMB 8 – PALUBNÍ A POZEMNÍ BEZPEČNOSTNÍ FUNKCE (SAFETY NETS)
TÉMA ATMB 9 – ZÁKLADNÍ PRAKTICKÉ DOVEDNOSTI
PŘEDMĚT 4: METEOROLOGIE TÉMA METB 1 – ÚVOD DO METEOROLOGIE
TÉMA METB 2 – ATMOSFÉRA
TÉMA METB 3 – ATMOSFÉRICKÁ CIRKULACE
TÉMA METB 4 – METEOROLOGICKÉ JEVY
TÉMA METB 5 – LETECKÉ METEOROLOGICKÉ INFORMACE
PŘEDMĚT 5: LETECKÁ NAVIGACE TÉMA NAVB 1 – ÚVOD DO NAVIGACE
TÉMA NAVB 2 – ZEMĚ
TÉMA NAVB 3 – MAPY A LETECKÉ MAPY
TÉMA NAVB 4 – ZÁKLADY NAVIGACE
TÉMA NAVB 5 – NAVIGACE POMOCÍ PŘÍSTROJŮ
TÉMA NAVB 6 – NAVIGACE ZALOŽENÁ NA VÝKONNOSTI
TÉMA NAVB 7 – VÝVOJ V OBLASTI NAVIGACE
PŘEDMĚT 6: LETADLO TÉMA ACFTB 1 – ÚVOD DO LETADLA
TÉMA ACFTB 2 – PRINCIPY LETU
TÉMA ACFTB 3 – KATEGORIE LETADEL
TÉMA ACFTB 4 – ÚDAJE O LETADLE
TÉMA ACFTB 5 – LETECKÉ MOTORY
TÉMA ACFTB 6 – PALUBNÍ PŘÍSTROJE A SYSTÉMY
TÉMA ACFTB 7 – FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ VÝKONNOST LETADLA
PŘEDMĚT 7: LIDSKÉ ČINITELE TÉMA HUMB 1 – ÚVOD DO LIDSKÉ VÝKONNOSTI
TÉMA HUMB 2 – ZDRAVÍ A KVALITA ŽIVOTA
TÉMA HUMB 3 – LIDSKÁ VÝKONNOST
TÉMA HUMB 4 – SELHÁNÍ LIDSKÉHO ČINITELE
TÉMA HUMB 5 – TÝMOVÁ PRÁCE
TÉMA HUMB 6 – KOMUNIKACE
PŘEDMĚT 8: VYBAVENÍ A SYSTÉMY TÉMA EQPSB 1 – ZAŘÍZENÍ ATC
TÉMA EQPSB 2 – RÁDIOVÉ SYSTÉMY
TÉMA EQPSB 3 – KOMUNIKAČNÍ ZAŘÍZENÍ
TÉMA EQPSB 4 – ÚVOD DO PŘEHLEDOVÝCH SYSTÉMŮ
TÉMA EQPSB 5 – RADAR
TÉMA EQPSB 6 – AUTOMATICKÝ ZÁVISLÝ PŘEHLEDOVÝ SYSTÉM
TÉMA EQPSB 7 – MULTILATERACE
TÉMA EQPSB 8 – ZPRACOVÁNÍ DAT
TÉMA EQPSB 9 – VYBAVENÍ BUDOUCNOSTI
TÉMA EQPSB 10 – AUTOMATIZACE ATS
TÉMA EQPSB 11 – PRACOVIŠTĚ
PŘEDMĚT 9: PROFESIONÁLNÍ PROSTŘEDÍ TÉMA PENB 1 – SEZNÁMENÍ S PROSTŘEDÍM
TÉMA PENB 2 – UŽIVATELÉ VZDUŠNÉHO PROSTORU
TÉMA PENB 3 – VZTAHY SE ZÁKAZNÍKY
TÉMA PENB 4 – OCHRANA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
|
26. |
dodatek 3 přílohy I se zrušuje; |
27. |
dodatek 4 přílohy I se nahrazuje tímto: „Dodatek 3 přílohy I KVALIFIKACE LETIŠTNÍHO ŘÍZENÍ (ADC) (Reference: Příloha I (ČÁST ATCO) hlava D oddíl 2 část ATCO.D.010 písm. a) bod 2 podbod i)) OBSAH
PŘEDMĚT 1: ÚVOD TÉMA INTR 1 – VEDENÍ KURZU
TÉMA INTR 2 – ÚVOD DO VÝCVIKOVÉHO KURZU ATC
PŘEDMĚT 2: LETECKÉ PRÁVO TÉMA LAW 1 – UDĚLOVÁNÍ PRŮKAZŮ ZPŮSOBILOSTI/OSVĚDČENÍ ŘÍDÍCÍCH LETOVÉHO PROVOZU
TÉMA LAW 2 – PRAVIDLA A PŘEDPISY
TÉMA LAW 3 – ŘÍZENÍ BEZPEČNOSTI ATS
PŘEDMĚT 3: USPOŘÁDÁNÍ LETOVÉHO PROVOZU TÉMA ATM 1 – POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB
TÉMA ATM 2 – KOMUNIKACE
TÉMA ATM 3 – POVOLENÍ ATC A POKYNY ATC
TÉMA ATM 4 – KOORDINACE
TÉMA ATM 5 – VÝŠKOPIS A LETOVÉ HLADINY
TÉMA ATM 6 – ROZSTUPY
TÉMA ATM 7 – PALUBNÍ A POZEMNÍ BEZPEČNOSTNÍ FUNKCE (SAFETY NETS)
TÉMA ATM 8 – ZOBRAZENÍ DAT
TÉMA ATM 9 – PROVOZNÍ PROSTŘEDÍ (SIMULOVANÉ)
TÉMA ATM 10 – POSKYTOVÁNÍ LETIŠTNÍCH SLUŽEB ŘÍZENÍ
PŘEDMĚT 4: METEOROLOGIE TÉMA MET 1 – METEOROLOGICKÉ JEVY
TÉMA MET 2 – ZDROJE METEOROLOGICKÝCH DAT
PŘEDMĚT 5: LETECKÁ NAVIGACE TÉMA NAV 1 – MAPY A LETECKÉ MAPY
TÉMA NAV 2 – NAVIGACE POMOCÍ PŘÍSTROJŮ
PŘEDMĚT 6: LETADLO TÉMA ACFT 1 – PALUBNÍ PŘÍSTROJE
TÉMA ACFT 2 – KATEGORIE LETADEL
TÉMA ACFT 3 – FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ VÝKONNOST LETADLA
TÉMA ACFT 4 – ÚDAJE O LETADLE
PŘEDMĚT 7: LIDSKÉ ČINITELE TÉMA HUM 1 – ZPRACOVÁNÍ INFORMACÍ
TÉMA HUM 2 – FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ ZDRAVÍ A KVALITU ŽIVOTA
TÉMA HUM 3 – ZVLÁDÁNÍ HROZEB A CHYB
TÉMA HUM 4 – TÝMOVÁ PRÁCE
TÉMA HUM 5 – SYSTÉM
TÉMA HUM 6 – KOMUNIKACE
PŘEDMĚT 8: VYBAVENÍ A SYSTÉMY TÉMA EQPS 1 – HLASOVÁ KOMUNIKACE
TÉMA EQPS 2 – AUTOMATIZACE ATS
TÉMA EQPS 3 – PRACOVIŠTĚ ŘÍDÍCÍHO LETOVÉHO PROVOZU
TÉMA EQPS 4 – VYBAVENÍ BUDOUCNOSTI
TÉMA EQPS 5 – OMEZENÍ A DEGRADACE SYSTÉMŮ A VYBAVENÍ
PŘEDMĚT 9: PROFESIONÁLNÍ PROSTŘEDÍ TÉMA PEN 1 – SEZNÁMENÍ S PROSTŘEDÍM
TÉMA PEN 2 – UŽIVATELÉ VZDUŠNÉHO PROSTORU
TÉMA PEN 3 – VZTAHY SE ZÁKAZNÍKY
TÉMA PEN 4 – OCHRANA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
PŘEDMĚT 10: MIMOŘÁDNÉ A NOUZOVÉ SITUACE TÉMA ABES 1 – MIMOŘÁDNÉ A NOUZOVÉ SITUACE
TÉMA ABES 2 – ZDOKONALOVÁNÍ DOVEDNOSTÍ
TÉMA ABES 3 – POSTUPY PRO MIMOŘÁDNÉ A NOUZOVÉ SITUACE
PŘEDMĚT 11: LETIŠTĚ TÉMA AGA 1 – ÚDAJE O LETIŠTI, PLÁN LETIŠTĚ A KOORDINACE
TÉMA AGA 2 – POHYBOVÁ PLOCHA
TÉMA AGA 3 – PŘEKÁŽKY
TÉMA AGA 4 – RŮZNÉ VYBAVENÍ
|
28. |
dodatek 5 přílohy I se nahrazuje tímto: „Dodatek 4 přílohy I KVALIFIKACE PROCEDURÁLNÍHO PŘIBLIŽOVACÍHO ŘÍZENÍ (APP) (Reference: Příloha I (ČÁST ATCO) hlava D oddíl 2 část ATCO.D.010 písm. a) bod 2 podbod ii)) OBSAH
PŘEDMĚT 1: ÚVOD TÉMA INTR 1 – VEDENÍ KURZU
TÉMA INTR 2 – ÚVOD DO VÝCVIKOVÉHO KURZU ATC
PŘEDMĚT 2: LETECKÉ PRÁVO TÉMA LAW 1 – UDĚLOVÁNÍ PRŮKAZŮ ZPŮSOBILOSTI/OSVĚDČENÍ ŘÍDÍCÍCH LETOVÉHO PROVOZU
TÉMA LAW 2 – PRAVIDLA A PŘEDPISY
TÉMA LAW 3 – ŘÍZENÍ BEZPEČNOSTI ATS
PŘEDMĚT 3: USPOŘÁDÁNÍ LETOVÉHO PROVOZU TÉMA ATM 1 – POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB
TÉMA ATM 2 – KOMUNIKACE
TÉMA ATM 3 – POVOLENÍ ATC A POKYNY ATC
TÉMA ATM 4 – KOORDINACE
TÉMA ATM 5 – VÝŠKOPIS A LETOVÉ HLADINY
TÉMA ATM 6 – ROZSTUPY
TÉMA ATM 7 – PALUBNÍ BEZPEČNOSTNÍ FUNKCE (SAFETY NETS)
TÉMA ATM 8 – ZOBRAZENÍ DAT
TÉMA ATM 9 – PROVOZNÍ PROSTŘEDÍ (SIMULOVANÉ)
TÉMA ATM 10 – POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB ŘÍZENÍ
TÉMA ATM 11 – VYČKÁVÁNÍ
PŘEDMĚT 4: METEOROLOGIE TÉMA MET 1 – METEOROLOGICKÉ JEVY
TÉMA MET 2 – ZDROJE METEOROLOGICKÝCH DAT
PŘEDMĚT 5: LETECKÁ NAVIGACE TÉMA NAV 1 – MAPY A LETECKÉ MAPY
TÉMA NAV 2 – NAVIGACE POMOCÍ PŘÍSTROJŮ
PŘEDMĚT 6: LETADLO TÉMA ACFT 1 – PALUBNÍ PŘÍSTROJE
TÉMA ACFT 2 – KATEGORIE LETADEL
TÉMA ACFT 3 – FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ VÝKONNOST LETADLA
TÉMA ACFT 4 – ÚDAJE O LETADLE
PŘEDMĚT 7: LIDSKÉ ČINITELE TÉMA HUM 1 – ZPRACOVÁNÍ INFORMACÍ
TÉMA HUM 2 – FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ ZDRAVÍ A KVALITU ŽIVOTA
TÉMA HUM 3 – ZVLÁDÁNÍ HROZEB A CHYB
TÉMA HUM 4 – TÝMOVÁ PRÁCE
TÉMA HUM 5 – SYSTÉM
TÉMA HUM 6 – KOMUNIKACE
PŘEDMĚT 8: VYBAVENÍ A SYSTÉMY TÉMA EQPS 1 – HLASOVÁ KOMUNIKACE
TÉMA EQPS 2 – AUTOMATIZACE ATS
TÉMA EQPS 3 – PRACOVIŠTĚ ŘÍDÍCÍHO LETOVÉHO PROVOZU
TÉMA EQPS 4 – VYBAVENÍ BUDOUCNOSTI
TÉMA EQPS 5 – OMEZENÍ A DEGRADACE SYSTÉMŮ A VYBAVENÍ
PŘEDMĚT 9: PROFESIONÁLNÍ PROSTŘEDÍ TÉMA PEN 1 – SEZNÁMENÍ S PROSTŘEDÍM
TÉMA PEN 2 – UŽIVATELÉ VZDUŠNÉHO PROSTORU
TÉMA PEN 3 – VZTAHY SE ZÁKAZNÍKY
TÉMA PEN 4 – OCHRANA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
PŘEDMĚT 10: MIMOŘÁDNÉ A NOUZOVÉ SITUACE TÉMA ABES 1 – MIMOŘÁDNÉ A NOUZOVÉ SITUACE
TÉMA ABES 2 – ZDOKONALOVÁNÍ DOVEDNOSTÍ
TÉMA ABES 3 – POSTUPY PRO MIMOŘÁDNÉ A NOUZOVÉ SITUACE
PŘEDMĚT 11: LETIŠTĚ TÉMA AGA 1 – ÚDAJE O LETIŠTI, PLÁN LETIŠTĚ A KOORDINACE
TÉMA AGA 2 – POHYBOVÁ PLOCHA
TÉMA AGA 3 – PŘEKÁŽKY
TÉMA AGA 4 – RŮZNÉ VYBAVENÍ
|
29. |
dodatek 6 přílohy I se nahrazuje tímto: „Dodatek 5 přílohy I KVALIFIKACE PROCEDURÁLNÍHO OBLASTNÍHO ŘÍZENÍ (ACP) (Reference: Příloha I (ČÁST ATCO) hlava D oddíl 2 část ATCO.D.010 písm. a) bod 2 podbod iii)) OBSAH
PŘEDMĚT 1: ÚVOD TÉMA INTR 1 – VEDENÍ KURZU
TÉMA INTR 2 – ÚVOD DO VÝCVIKOVÉHO KURZU ATC
PŘEDMĚT 2: LETECKÉ PRÁVO TÉMA LAW 1 – UDĚLOVÁNÍ PRŮKAZŮ ZPŮSOBILOSTI/OSVĚDČENÍ ŘÍDÍCÍCH LETOVÉHO PROVOZU
TÉMA LAW 2 – PRAVIDLA A PŘEDPISY
TÉMA LAW 3 – ŘÍZENÍ BEZPEČNOSTI ATS
PŘEDMĚT 3: USPOŘÁDÁNÍ LETOVÉHO PROVOZU TÉMA ATM 1 – POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB
TÉMA ATM 2 – KOMUNIKACE
TÉMA ATM 3 – POVOLENÍ ATC A POKYNY ATC
TÉMA ATM 4 – KOORDINACE
TÉMA ATM 5 – VÝŠKOPIS A LETOVÉ HLADINY
TÉMA ATM 6 – ROZSTUPY
TÉMA ATM 7 – PALUBNÍ BEZPEČNOSTNÍ FUNKCE (SAFETY NETS)
TÉMA ATM 8 – ZOBRAZENÍ DAT
TÉMA ATM 9 – PROVOZNÍ PROSTŘEDÍ (SIMULOVANÉ)
TÉMA ATM 10 – POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB ŘÍZENÍ
TÉMA ATM 11 – VYČKÁVÁNÍ
PŘEDMĚT 4: METEOROLOGIE TÉMA MET 1 – METEOROLOGICKÉ JEVY
TÉMA MET 2 – ZDROJE METEOROLOGICKÝCH DAT
PŘEDMĚT 5: LETECKÁ NAVIGACE TÉMA NAV 1 – MAPY A LETECKÉ MAPY
TÉMA NAV 2 – NAVIGACE POMOCÍ PŘÍSTROJŮ
PŘEDMĚT 6: LETADLO TÉMA ACFT 1 – PALUBNÍ PŘÍSTROJE
TÉMA ACFT 2 – KATEGORIE LETADEL
TÉMA ACFT 3 – FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ VÝKONNOST LETADLA
TÉMA ACFT 4 – ÚDAJE O LETADLE
PŘEDMĚT 7: LIDSKÉ ČINITELE TÉMA HUM 1 – ZPRACOVÁNÍ INFORMACÍ
TÉMA HUM 2 – FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ ZDRAVÍ A KVALITU ŽIVOTA
TÉMA HUM 3 – ZVLÁDÁNÍ HROZEB A CHYB
TÉMA HUM 4 – TÝMOVÁ PRÁCE
TÉMA HUM 5 – SYSTÉM
TÉMA HUM 6 – KOMUNIKACE
PŘEDMĚT 8: VYBAVENÍ A SYSTÉMY TÉMA EQPS 1 – HLASOVÁ KOMUNIKACE
TÉMA EQPS 2 – AUTOMATIZACE ATS
TÉMA EQPS 3 – PRACOVIŠTĚ ŘÍDÍCÍHO LETOVÉHO PROVOZU
TÉMA EQPS 4 – VYBAVENÍ BUDOUCNOSTI
TÉMA EQPS 5 – OMEZENÍ A DEGRADACE SYSTÉMŮ A VYBAVENÍ
PŘEDMĚT 9: PROFESIONÁLNÍ PROSTŘEDÍ TÉMA PEN 1 – SEZNÁMENÍ S PROSTŘEDÍM
TÉMA PEN 2 – UŽIVATELÉ VZDUŠNÉHO PROSTORU
TÉMA PEN 3 – VZTAHY SE ZÁKAZNÍKY
TÉMA PEN 4 – OCHRANA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
PŘEDMĚT 10: MIMOŘÁDNÉ A NOUZOVÉ SITUACE TÉMA ABES 1 – MIMOŘÁDNÉ A NOUZOVÉ SITUACE
TÉMA ABES 2 – ZDOKONALOVÁNÍ DOVEDNOSTÍ
TÉMA ABES 3 – POSTUPY PRO MIMOŘÁDNÉ A NOUZOVÉ SITUACE
|
30. |
dodatek 7 přílohy I se nahrazuje tímto: „Dodatek 6 přílohy I KVALIFIKACE PŘEHLEDOVÉHO PŘIBLIŽOVACÍHO ŘÍZENÍ (APS) (Reference: Příloha I (ČÁST ATCO) hlava D oddíl 2 část ATCO.D.010 písm. a) bod 2 podbod iv)) OBSAH
PŘEDMĚT 1: ÚVOD TÉMA INTR 1 – VEDENÍ KURZU
TÉMA INTR 2 – ÚVOD DO VÝCVIKOVÉHO KURZU ATC
PŘEDMĚT 2: LETECKÉ PRÁVO TÉMA LAW 1 – UDĚLOVÁNÍ PRŮKAZŮ ZPŮSOBILOSTI/OSVĚDČENÍ ŘÍDÍCÍCH LETOVÉHO PROVOZU
TÉMA LAW 2 – PRAVIDLA A PŘEDPISY
TÉMA LAW 3 – ŘÍZENÍ BEZPEČNOSTI ATS
PŘEDMĚT 3: USPOŘÁDÁNÍ LETOVÉHO PROVOZU TÉMA ATM 1 – POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB
TÉMA ATM 2 – KOMUNIKACE
TÉMA ATM 3 – POVOLENÍ ATC A POKYNY ATC
TÉMA ATM 4 – KOORDINACE
TÉMA ATM 5 – VÝŠKOPIS A LETOVÉ HLADINY
TÉMA ATM 6 – ROZSTUPY
TÉMA ATM 7 – PALUBNÍ A POZEMNÍ BEZPEČNOSTNÍ FUNKCE (SAFETY NETS)
TÉMA ATM 8 – ZOBRAZENÍ DAT
TÉMA ATM 9 – PROVOZNÍ PROSTŘEDÍ (SIMULOVANÉ)
TÉMA ATM 10 – POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB ŘÍZENÍ
TÉMA ATM 11 – VYČKÁVÁNÍ
TÉMA ATM 12 – IDENTIFIKACE
PŘEDMĚT 4: METEOROLOGIE TÉMA MET 1 – METEOROLOGICKÉ JEVY
TÉMA MET 2 – ZDROJE METEOROLOGICKÝCH DAT
PŘEDMĚT 5: LETECKÁ NAVIGACE TÉMA NAV 1 – MAPY A LETECKÉ MAPY
TÉMA NAV 2 – NAVIGACE POMOCÍ PŘÍSTROJŮ
PŘEDMĚT 6: LETADLO TÉMA ACFT 1 – PALUBNÍ PŘÍSTROJE
TÉMA ACFT 2 – KATEGORIE LETADEL
TÉMA ACFT 3 – FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ VÝKONNOST LETADLA
TÉMA ACFT 4 – ÚDAJE O LETADLE
PŘEDMĚT 7: LIDSKÉ ČINITELE TÉMA HUM 1 – ZPRACOVÁNÍ INFORMACÍ
TÉMA HUM 2 – FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ ZDRAVÍ A KVALITU ŽIVOTA
TÉMA HUM 3 – ZVLÁDÁNÍ HROZEB A CHYB
TÉMA HUM 4 – TÝMOVÁ PRÁCE
TÉMA HUM 5 – SYSTÉM
TÉMA HUM 6 – KOMUNIKACE
PŘEDMĚT 8: VYBAVENÍ A SYSTÉMY TÉMA EQPS 1 – HLASOVÁ KOMUNIKACE
TÉMA EQPS 2 – AUTOMATIZACE ATS
TÉMA EQPS 3 – PRACOVIŠTĚ ŘÍDÍCÍHO LETOVÉHO PROVOZU
TÉMA EQPS 4 – VYBAVENÍ BUDOUCNOSTI
TÉMA EQPS 5 – OMEZENÍ A DEGRADACE SYSTÉMŮ A VYBAVENÍ
PŘEDMĚT 9: PROFESIONÁLNÍ PROSTŘEDÍ TÉMA PEN 1 – SEZNÁMENÍ S PROSTŘEDÍM
TÉMA PEN 2 – UŽIVATELÉ VZDUŠNÉHO PROSTORU
TÉMA PEN 3 – VZTAHY SE ZÁKAZNÍKY
TÉMA PEN 4 – OCHRANA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
PŘEDMĚT 10: MIMOŘÁDNÉ A NOUZOVÉ SITUACE TÉMA ABES 1 – MIMOŘÁDNÉ A NOUZOVÉ SITUACE
TÉMA ABES 2 – ZDOKONALOVÁNÍ DOVEDNOSTÍ
TÉMA ABES 3 – POSTUPY PRO MIMOŘÁDNÉ A NOUZOVÉ SITUACE
PŘEDMĚT 11: LETIŠTĚ TÉMA AGA 1 – ÚDAJE O LETIŠTI, PLÁN LETIŠTĚ A KOORDINACE
TÉMA AGA 2 – POHYBOVÁ PLOCHA
TÉMA AGA 3 – PŘEKÁŽKY
TÉMA AGA 4 – RŮZNÉ VYBAVENÍ
|
31. |
dodatek 8 přílohy I se nahrazuje tímto: „Dodatek 7 přílohy I KVALIFIKACE PŘEHLEDOVÉHO OBLASTNÍHO ŘÍZENÍ (ACS) (Reference: Příloha I (ČÁST ATCO) hlava D oddíl 2 část ATCO.D.010 písm. a) bod 2 podbod v)) OBSAH
PŘEDMĚT 1: ÚVOD TÉMA INTR 1 – VEDENÍ KURZU
TÉMA INTR 2 – ÚVOD DO VÝCVIKOVÉHO KURZU ATC
PŘEDMĚT 2: LETECKÉ PRÁVO TÉMA LAW 1 – UDĚLOVÁNÍ PRŮKAZŮ ZPŮSOBILOSTI/OSVĚDČENÍ ŘÍDÍCÍCH LETOVÉHO PROVOZU
TÉMA LAW 2 – PRAVIDLA A PŘEDPISY
TÉMA LAW 3 – ŘÍZENÍ BEZPEČNOSTI ATS
PŘEDMĚT 3: USPOŘÁDÁNÍ LETOVÉHO PROVOZU TÉMA ATM 1 – POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB
TÉMA ATM 2 – KOMUNIKACE
TÉMA ATM 3 – POVOLENÍ ATC A POKYNY ATC
TÉMA ATM 4 – KOORDINACE
TÉMA ATM 5 – VÝŠKOPIS A LETOVÉ HLADINY
TÉMA ATM 6 – ROZSTUPY
TÉMA ATM 7 – PALUBNÍ A POZEMNÍ BEZPEČNOSTNÍ FUNKCE (SAFETY NETS)
TÉMA ATM 8 – ZOBRAZENÍ DAT
TÉMA ATM 9 – PROVOZNÍ PROSTŘEDÍ (SIMULOVANÉ)
TÉMA ATM 10 – POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB ŘÍZENÍ
TÉMA ATM 11 – VYČKÁVÁNÍ
TÉMA ATM 12 – IDENTIFIKACE
PŘEDMĚT 4: METEOROLOGIE TÉMA MET 1 – METEOROLOGICKÉ JEVY
TÉMA MET 2 – ZDROJE METEOROLOGICKÝCH DAT
PŘEDMĚT 5: LETECKÁ NAVIGACE TÉMA NAV 1 – MAPY A LETECKÉ MAPY
TÉMA NAV 2 – NAVIGACE POMOCÍ PŘÍSTROJŮ
PŘEDMĚT 6: LETADLO TÉMA ACFT 1 – PALUBNÍ PŘÍSTROJE
TÉMA ACFT 2 – KATEGORIE LETADEL
TÉMA ACFT 3 – FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ VÝKONNOST LETADLA
TÉMA ACFT 4 – ÚDAJE O LETADLE
PŘEDMĚT 7: LIDSKÉ ČINITELE TÉMA HUM 1 – ZPRACOVÁNÍ INFORMACÍ
TÉMA HUM 2 – FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ ZDRAVÍ A KVALITU ŽIVOTA
TÉMA HUM 3 – ZVLÁDÁNÍ HROZEB A CHYB
TÉMA HUM 4 – TÝMOVÁ PRÁCE
TÉMA HUM 5 – SYSTÉM
TÉMA HUM 6 – KOMUNIKACE
PŘEDMĚT 8: VYBAVENÍ A SYSTÉMY TÉMA EQPS 1 – HLASOVÁ KOMUNIKACE
TÉMA EQPS 2 – AUTOMATIZACE ATS
TÉMA EQPS 3 – PRACOVIŠTĚ ŘÍDÍCÍHO LETOVÉHO PROVOZU
TÉMA EQPS 4 – VYBAVENÍ BUDOUCNOSTI
TÉMA EQPS 5 – OMEZENÍ A DEGRADACE SYSTÉMŮ A VYBAVENÍ
PŘEDMĚT 9: PROFESIONÁLNÍ PROSTŘEDÍ TÉMA PEN 1 – SEZNÁMENÍ S PROSTŘEDÍM
TÉMA PEN 2 – UŽIVATELÉ VZDUŠNÉHO PROSTORU
TÉMA PEN 3 – VZTAHY SE ZÁKAZNÍKY
TÉMA PEN 4 – OCHRANA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
PŘEDMĚT 10: MIMOŘÁDNÉ A NOUZOVÉ SITUACE TÉMA ABES 1 – MIMOŘÁDNÉ A NOUZOVÉ SITUACE
TÉMA ABES 2 – ZDOKONALOVÁNÍ DOVEDNOSTÍ
TÉMA ABES 3 – POSTUPY PRO MIMOŘÁDNÉ A NOUZOVÉ SITUACE
|
PŘÍLOHA II
Příloha II (ČÁST ATCO.AR) nařízení (EU) 2015/340 se mění takto:
1. |
část ATCO.AR.A.005 se nahrazuje tímto: „ATCO.AR.A.005 Personál
|
2. |
část ATCO.AR.A.010 se nahrazuje tímto: „ATCO.AR.A.010 Úkoly příslušných úřadů Úkoly příslušných úřadů mimo jiné zahrnují:
|
3. |
část ATCO.AR.A.015 se nahrazuje tímto: „ATCO.AR.A.015 Způsoby průkazu
|
4. |
část ATCO.AR.A.020 se nahrazuje tímto: „ATCO.AR.A.020 Informace poskytované agentuře
|
5. |
část ATCO.AR.A.025 se nahrazuje tímto: „ATCO.AR.A.025 Okamžitá reakce na bezpečnostní problém
|
6. |
část ATCO.AR.B.001 se nahrazuje tímto: „ATCO.AR.B.001 Systém řízení
|
7. |
v části ATCO.AR.B.005 se písmeno a) nahrazuje tímto:
|
8. |
část ATCO.AR.B.010 se nahrazuje tímto: „ATCO.AR.B.010 Změny systému řízení
|
9. |
část ATCO.AR.B.015 se nahrazuje tímto: „ATCO.AR.B.015 Vedení záznamů
|
10. |
v části ATCO.AR.C.001 se písmeno a) nahrazuje tímto:
|
11. |
vkládá se nová část ATCO.AR.D.003, která zní: „ATCO.AR.D.003 Změna příslušného úřadu
|
12. |
část ATCO.AR.D.005 se nahrazuje tímto: „ATCO.AR.D.005 Zrušení a pozastavení platnosti průkazů způsobilosti, kvalifikací a doložek
|
13. |
část ATCO.AR.E.001 se nahrazuje tímto: „ATCO.AR.E.001 Postup udělování osvědčení organizacím pro výcvik a vydání osvědčení
|
14. |
v části ATCO.AR.E.005 se písmeno b) nahrazuje tímto:
|
15. |
část ATCO.AR.E.015 se nahrazuje tímto: „ATCO.AR.E.015 Nálezy, nápravná opatření a donucovací opatření
|
16. |
dodatek 1 přílohy II se nahrazuje tímto: „Dodatek 1 přílohy II Formát průkazu způsobilosti PRŮKAZ ZPŮSOBILOSTI ŘÍDÍCÍHO LETOVÉHO PROVOZU(-ŽÁKA) Průkaz způsobilosti řídícího letového provozu(-žáka) vydaný v souladu s tímto nařízením musí splňovat tyto náležitosti:
XIIa Kvalifikace a doložky a datum konce jejich platnosti Držitel tohoto průkazu způsobilosti je oprávněn vykonávat práva vyplývající z následující kvalifikace (následujících kvalifikací) a doložky (doložek) ke kvalifikaci (kvalifikacím) na stanovišti (stanovištích) letových provozních služeb, k nimž vlastní níže uvedenou platnou místní doložku (doložky), pouze pokud má platné osvědčení zdravotní způsobilosti:
Zkratky
|
(1) Požadavky:
Stránky obsahující pokyny k vyplnění průkazu způsobilosti řídícího letového provozu(-žáka) jsou určeny příslušným úřadům, případně hodnotitelům oprávněným k prodlužování platnosti nebo obnovování místních doložek. První vydání kvalifikace, doložky ke kvalifikaci, jazykové doložky a doložky instruktora a hodnotitele zapisuje vždy příslušný úřad. Prodloužení platnosti či obnovu místní doložky zapisuje příslušný úřad nebo oprávněný hodnotitel.
(*1) Neplatí pro průkazy způsobilosti řídícího letového provozu-žáka
PŘÍLOHA III
Příloha III (ČÁST ATCO.OR) nařízení (EU) 2015/340 se mění takto:
1. |
část ATCO.OR.A.001 se nahrazuje tímto: „ATCO.OR.A.001 Oblast působnosti Část ATCO.OR, která je předmětem této přílohy, stanoví požadavky vztahující se na organizace pro výcvik řídících letového provozu a letecká zdravotní střediska za účelem získání a udržení osvědčení v souladu s nařízením (EU) 2018/1139 a tímto nařízením.“; |
2. |
část ATCO.OR.B.001 se nahrazuje tímto: „ATCO.OR.B.001 Žádost o osvědčení organizace pro výcvik
|
3. |
část ATCO.OR.B.005 se nahrazuje tímto: „ATCO.OR.B.005 Způsoby průkazu
|
4. |
v části ATCO.OR.B.010 se písmeno b) nahrazuje tímto:
|
5. |
část ATCO.OR.B.015 se nahrazuje tímto: „ATCO.OR.B.015 Změny v organizaci pro výcvik
|
6. |
část ATCO.OR.B.020 se nahrazuje tímto: „ATCO.OR.B.020 Zachování platnosti
|
7. |
část ATCO.OR.B.030 se nahrazuje tímto: „ATCO.OR.B.030 Nálezy Jestliže organizace pro výcvik obdrží oznámení o nálezech vydané příslušným úřadem v souladu s částí ATCO.AR.E.015:
|
8. |
část ATCO.OR.B.035 se nahrazuje tímto: „ATCO.OR.B.035 Okamžitá reakce na bezpečnostní problém Organizace pro výcvik provádí veškerá bezpečnostní opatření, která jí v souvislosti s její činností uložil příslušný úřad v souladu s částí ATCO.AR.A.025 písm. c) a písm. d).“; |
9. |
část ATCO.OR.B.040 se nahrazuje tímto: „ATCO.OR.B.040 Hlášení událostí
|
10. |
v části ATCO.OR.C.010 se písmeno d) nahrazuje tímto:
|
11. |
v části ATCO.OR.D.001 se písmeno b) nahrazuje tímto:
|
12. |
část ATCO.OR.E.001 se nahrazuje tímto: „ATCO.OR.E.001 Letecká zdravotní střediska Na letecká zdravotní střediska (AeMC) se vztahují ustanovení hlav ORA.GEN a ORA.AeMC přílohy VII nařízení Komise (EU) č. 1178/2011 (1), přičemž:
|
(1) Nařízení Komise (EU) č. 1178/2011 ze dne 3. listopadu 2011, kterým se stanoví technické požadavky a správní postupy týkající se posádek v civilním letectví podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 216/2008 (Úř. věst. L 311, 25.11.2011, s. 1).
PŘÍLOHA IV
Příloha IV (ČÁST ATCO.MED) nařízení (EU) 2015/340 se mění takto:
1. |
v části ATCO.MED.A.005 se písmeno a) nahrazuje tímto:
|
2. |
v části ATCO.MED.A.020 se písmeno b) nahrazuje tímto:
|
3. |
v části ATCO.MED.A.030 se písmeno a) nahrazuje tímto:
|