(EU) 2023/365Prováděcí nařízení Komise (EU) 2023/365 ze dne 16. února 2023, kterým se zastavuje přezkum před pozbytím platnosti týkající se dovozu určitých plochých za tepla válcovaných výrobků ze železa, nelegované nebo ostatní legované oceli pocházejících z Ukrajiny

Publikováno: Úř. věst. L 50, 17.2.2023, s. 56-58 Druh předpisu: Prováděcí nařízení
Přijato: 16. února 2023 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 18. února 2023 Nabývá účinnosti: 18. února 2023
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



17.2.2023   

CS

Úřední věstník Evropské unie

L 50/56


PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2023/365

ze dne 16. února 2023,

kterým se zastavuje přezkum před pozbytím platnosti týkající se dovozu určitých plochých za tepla válcovaných výrobků ze železa, nelegované nebo ostatní legované oceli pocházejících z Ukrajiny

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1036 ze dne 8. června 2016 o ochraně před dumpingovým dovozem ze zemí, které nejsou členy Evropské unie (1) (dále jen „základní nařízení“), a zejména na čl. 9 odst. 1 a čl. 11 odst. 2 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

1.   POSTUP

1.1.   Zahájení přezkumu

(1)

V návaznosti na žádost o přezkum podle čl. 11 odst. 2 základního nařízení se Komise rozhodla zahájit přezkum před pozbytím platnosti týkající se platných antidumpingových opatření uložených na dovoz určitých plochých za tepla válcovaných výrobků ze železa, nelegované nebo ostatní legované oceli pocházejících z Brazilské federativní republiky (dále jen „Brazílie“), Íránské islámské republiky (dále jen „Írán“), Ruské federace (dále jen „Rusko“) a Ukrajiny (dále jen „dotčené země“). Oznámení o zahájení přezkumu zveřejnila dne 5. října 2022 v Úředním věstníku Evropské unie (dále jen „oznámení o zahájení přezkumu“) (2).

(2)

Žádost o přezkum podal dne 4. července 2022 Evropský ocelářský svaz EUROFER (dále jen „žadatel“) jménem výrobního odvětví Unie vyrábějícího určité ploché za tepla válcované výrobky ze železa, nelegované nebo ostatní legované oceli ve smyslu čl. 5 odst. 4 základního nařízení.

(3)

Žádost obsahovala dostatečné důkazy o tom, že pokud by opatření pozbyla platnosti, došlo by pravděpodobně k obnovení a přetrvání dumpingu a obnovení újmy působené výrobnímu odvětví Unie.

1.2.   Zúčastněné strany

(4)

V oznámení o zahájení přezkumu byly zúčastněné strany vyzvány, aby se obrátily na Komisi a zúčastnily se šetření. Kromě toho Komise o zahájení přezkumu výslovně informovala žadatele, známé výrobce a sdružení v Unii, jakož i orgány dotčených zemí a vyzvala je k účasti.

2.   VÝROBEK, KTERÝ JE PŘEDMĚTEM ŠETŘENÍ

(5)

Výrobkem, který je předmětem tohoto přezkumu, jsou určité ploché válcované výrobky ze železa, nelegované oceli nebo ostatní legované oceli, též ve svitcích (včetně výrobků „zkracovaných na míru“ a „úzkých pásů“), po válcování za tepla již dále neopracované, neplátované, nepokovené ani nepotažené (dále jen „výrobek, který je předmětem přezkumu“).

Tento přezkum se nevztahuje na tyto výrobky:

i)

výrobky z korozivzdorné oceli a křemíkové elektrooceli s orientovanou strukturou;

ii)

výrobky z nástrojové oceli a rychlořezné oceli;

iii)

výrobky, které nejsou ve svitcích a nemají reliéfní vzor, o tloušťce převyšující 10 mm a o šířce 600 mm nebo větší, a

iv)

výrobky, které nejsou ve svitcích a nemají reliéfní vzor, o tloušťce 4,75 mm nebo větší, avšak nepřesahující 10 mm, a o šířce 2 050 mm nebo větší.

Výrobek, který je předmětem přezkumu, je v současnosti kódů KN 7208 10 00, 7208 25 00, 7208 26 00, 7208 27 00, 7208 36 00, 7208 37 00, 7208 38 00, 7208 39 00, 7208 40 00, 7208 52 10, 7208 52 99, 7208 53 10, 7208 53 90, 7208 54 00, 7211 13 00, 7211 14 00, 7211 19 00, ex 7225 19 10 (kód TARIC 7225191090), 7225 30 90, ex 7225 40 60 (kód TARIC 7225406090), 7225 40 90, ex 7226 19 10 (kódy TARIC 7226191091, 7226191095), 7226 91 91 a 7226 91 99. Tyto kódy KN a kódy TARIC se uvádějí pouze pro informaci, aniž je dotčena následná změna sazebního zařazení.

3.   STAŽENÍ PODNĚTU

(6)

Dne 23. listopadu 2022 žadatel stáhl svou žádost o přezkum před pozbytím platnosti související s Ukrajinou.

(7)

Stažení žádosti žadatel odůvodnil tím, že vzhledem k vývoji, k němuž došlo od podání žádosti (1. čtvrtletí roku 2022), a zejména od následného zahájení přezkumu před pozbytím platnosti, se okolnosti týkající se Ukrajiny změnily natolik, že již není vhodné pokračovat v přezkumu před pozbytím platnosti proti dovozu výrobku, který je předmětem přezkumu, z Ukrajiny. Žadatel zejména poukázal na to, že byla zničena velká část kapacit pro produkci výrobku, který je předmětem přezkumu, na Ukrajině, jakož i ukrajinské energetické infrastruktury. Žadatel dále uvedl, že vojenský konflikt nebo přinejmenším jeho důsledky, pokud jde o Ukrajinu, budou trvalé povahy. Zejména se neočekává, že by se ocelářské kapacity na Ukrajině v krátkodobém a střednědobém horizontu vrátily k běžnému provozu, a proto není pravděpodobné, že by ukrajinský vývoz výrobku, který je předmětem přezkumu, mohl v dohledné době přispět k obnovení újmy působené výrobnímu odvětví Unie.

4.   ZÁVĚR A POSKYTNUTÍ INFORMACÍ

(8)

Ustanovení čl. 9 odst. 1 základního nařízení stanoví, že pokud je podnět stažen, může být řízení zastaveno s výjimkou případu, kdy to není v zájmu Unie.

(9)

Šetření neodhalilo žádné skutečnosti, z nichž by vyplývalo, že by zastavení řízení nebylo v zájmu Unie.

(10)

Komise se proto domnívala, že přezkum týkající se dovozu z Ukrajiny by měl být zastaven. Komise bude pokračovat v přezkumu, jenž se týká dovozu z Brazílie, Íránu a Ruska.

(11)

Jelikož nejsou opatření v případě Ukrajiny prodloužena, clo, které bylo od data zahájení přezkumu před pozbytím platnosti vybráno z celně odbaveného zboží v souvislosti s dovozem výrobku, který je předmětem šetření, pocházejícího z Ukrajiny, se vrátí za předpokladu, že o to jsou vnitrostátní celní orgány požádány a tyto orgány takové žádosti vyhoví v souladu s platnými celními předpisy Unie upravujícími vrácení nebo prominutí cla. Komise uvedla, že podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/870 (3) by od 4. června 2022 antidumpingová cla na dovoz pocházející z Ukrajiny neměla být vybírána v žádném okamžiku. Proto v tomto případě nemá být clo vráceno, protože již před datem zahájení přezkumu před pozbytím platnosti Evropská unie pozastavila výběr antidumpingových cel na ukrajinský dovoz, včetně cel na výrobek, který je předmětem šetření.

(12)

Dne 21. prosince 2022 sdělila Komise všem zúčastněným stranám svůj záměr ukončit přezkum před pozbytím platnosti v souvislosti s Ukrajinou a poskytla jim příležitost předložit připomínky.

(13)

Komise neobdržela žádné připomínky, jež by vedly k závěru, že by takové zastavení řízení nebylo v zájmu Unie.

(14)

Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem výboru zřízeného podle čl. 15 odst. 1 nařízení (EU) 2016/1036,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Přezkum před pozbytím platnosti, jenž se týká antidumpingových opatření vztahujících se na dovoz určitých plochých za tepla válcovaných výrobků ze železa, nelegované nebo ostatní legované oceli pocházejících z Ukrajiny, se zastavuje.

Článek 2

Toto nařízení vstupuje v platnost prvním dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 16. února 2023.

Za Komisi

předsedkyně

Ursula VON DER LEYEN


(1)  Úř. věst. L 176, 30.6.2016, s. 21.

(2)  Úř. věst. C 384, 5.10.2022, s. 3.

(3)  Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/870 ze dne 30. května 2022 o dočasných opatřeních pro liberalizaci obchodu, která doplňují obchodní koncese použitelné pro ukrajinské produkty podle Dohody o přidružení mezi Evropskou unií a Evropským společenstvím pro atomovou energii a jejich členskými státy na straně jedné a Ukrajinou na straně druhé (Úř. věst. L 152, 3.6.2022, s. 103).


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU